Minulla on kaksi tytärtä, jotka ovat joka toinen viikonloppu isällään. Tyttöjen tullessa kotiin, kysyn miten meni ja mitä teitte? Useimmiten on vastaus: "Ei mitään, kun isä on aina vaan netissä!" He ovat nyt lomalla isällään ja kauhulla ajattelen, meneekö heidän yhteinen loma-aikakin samaa rataa?
Emme ole sellaisissa puheväleissä, että voisin asiaa häneltä suoraan kysyä.
Onko muilla vastaavia kokemuksia? Mitä voisi tehdä?
Isä jatkuvasti netissä
7
1110
Vastaukset
- äippä
isä laittaa lapsille perusasiat kuntoon ja lapset viihtyy, mitä sitten?
Lapset voi sanoa, että isä on netissä kun jos he ovat jossakin välissä leikeiltään huomanneet isän olevan. Niin tietysti sinulle voi tällainen kuva välittyä, älä ole huolissasi, niin kauan kuin lapsesi eivät kieltäydy menemästä isälle:))) - minä olen
heidän mielestään liikaa netissä. Mutta jos he ovat itse koneella niin mikään aika ei ole liikaa. Meillä on jono;) ja siitä huolimatta ehditään uimaan, kalaan jne. ja muistetaan syödäkin välillä. Hyvää kesää sinne jonnekin!
- annina2
Oikeastaan meillä vanhempi lapsista on netissä liikaa, pelailee pelejään, mutta onneksi äitikin pääsee välillä käymään omalla suosikki sivullaan 40 !. Kyllä mekin keritään kalalle ym. päivisin ja näin loma-aikaan.
- Kristiina
työt juurikaan ole netissä, nuorempi on vasta juuri kouluun menossa. Sitä vaan toivon, että silloin kun isäänsä tapaavat tekisivät jotain mukavaa yhdessä eikä aina olla sisätiloissa isän nettiriippuvuuden takia.
Hyvää kesää sinullekin sinne jonnekin, täältä pääkaupunkiseudulta!
- tuffe
"äippä" vastasikin aika hyvin, lapsilla on tapana kokea asiat suurempina kuin mitä ne on. En väitä että ne juonittelis, mutta ainakin meillä toimii niin että jos vaikka luen lehteä silloin kun he haluavat pelata, ne muistavat sen niin pitkään että kuvaksi jää etten muuta ole tehnytkään. Älä näytä lapsille että pahastut iskän teoista, sano vaan ohimennen että senkun keskustelevat siitä itse isän kanssa jos se on niin iso ongelma.
Toinen juttu on se, että isäkin on oikeutettu tekemään omia virheitä. Kyllä hän joutuu itse paikkaamaan ja huomaamaan ettei se ollutkaan niin fiksua istua netissä niin tiuhaan ettei hommat pyöri. Anna iskän ja lasten selvitellä välejään, kyllä he pärjäävät, tai ainakin joutuvat pärjäämään jos et itse mene väliin. Itse teen sen virheen ihan liian usein (lue koko ajan). Paheksunta ja kontrolli ei tee ketään iloisemmaksi.
Heh, ja on se kummaa että täällä viisastelen ja jakelen neuvoja kun omat perhesuhteet on ihan pyllystä ;))) - MysNa
vaikeampaa keksiä tekemistä tyttärien kuin poikien kanssa. Ei asiaa voi tietenkään yleistää, mutta omassa tuttavapiiristäni tiedän, että näin jotkut isät kokevat, varsinkin jos tytöt ovat vielä pieniä. Ne joilla on poikia, tekevät keskenään "miesten juttuja".
Ei tämä puolusta sitä, että isä voisi tämän varjolla aina istua koneella.... mutta kuten tuffekin tuossa totesi, saattaa asiassa olla hieman liioitteluakin??? Ainakin näin olen itse kokenut, kun tytär kertonut isän tekevän aina jotain.... ja sitten kun kysyy asiaa isältään onkin juttu hieman erilainen... Kumpi sitten puhuu totta? :))))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.784709- 1842033
- 1321732
- 1741353
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161211- 351076
- 78973
- 52946
Hyvää huomenta!
Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as78902Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh273894