Onko Jeesus Jehova?

Anonyymi-ap

Onko Jeesus Vanhan testamentin Jahve, joka tappoi ja käski tappaa milloin mistäkin syystä ja antoi Moosekselle lain?

Onko mitään eroa Vanhan ja Uuden testamentin Jumalalla ja hänen tavallaan suhtautua epäuskoisiin ja vääräuskoisiin ihmisiin?

Eikö ne vääräuskoiset pitänyt heti tappaa ja monet muutkin: Jeesuksen käskystä?!

29

187

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Joh.14:20 Sinä päivänä pitää teidän ymmärtämän, että minä olen Isässä, ja te minussa ja minä teissä. Biblia (1776) Joh.17:15-26:-

• Anonyymi00010

Niin ja ihmiset eivät ole jumala. Jeesus on yhtä Isän kanssa hengen kautta, samoin kuin me heidän kanssaan. Ei fyysisesti yhtä.

• Anonyymi00002

1Moos.33:20 Ja hän pystytti siihen alttarin ja antoi sille nimen Eel, Israelin Jumala.

• Anonyymi00003

1Moos.32:28 Ja hän sanoi: ei sinua sillen pidä kutsuttaman Jakob, vaan IsraEl : sillä sinä olet taitellut Jumalan ja ihmisten kanssa, ja olet voittanut. 1Moos.35:10 Ja Jumala sanoi hänelle: sinun nimes on Jakob: mutta ei silleen pidä sinun nimes kutsuttaman Jakob, vaan IsraEl pitää sinun nimes oleman. Ja niin kutsuttiin hänen nimensä IsraEl. Biblia (1776) 1Kun.18:31.

• Anonyymi00004

Jeesus oli ihmiseksi tullut Yehovah. Lainaten Jesajan profetiaa Johannes Kastaja todistaa Jeesuksesta: 'Tehkää tie tasaiseksi Herralle (Yehovah)', niinkuin profeetta Esaias on sanonut."
      Jeesuksen paluusta on profetoitu:
      Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Sakarja jatkaa: Ja Herra (Yehovah), minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi... käyvät vuosi vuodelta sinne ylös kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa (Yehovah) Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa.

• Anonyymi00005

Ei Jumala voi tulla ihmiseksi ja olla ihminen. Jumala on Jumala ja ihminen on ihminen. Nämä ovat kaksi eri olentoa. Jeesus voi olla vain toinen näistä.

• Anonyymi00006

Matt.19:28 Niin sanoi Jesus heille: totisesti sanon minä teille, te, jotka minua olette seuranneet, uudessa syntymisessä, kuin Ihmisen Poika istuu kunniansa istuimella, pitää myös teidän istuman kahdellatoistakymmenellä istuimella, tuomiten kahtatoistakymmentä Israelin sukukuntaa. Biblia (1776) Luuk.22:28-30. Ilm.3:21.

• Anonyymi00007

Totisesti tota.

• Anonyymi00008
    • Anonyymi00009

Ei Jeesus ei ole Jahve, vaan Jahven Poika.

• Anonyymi00011

Mistä lähtien Jahvella on ollut poika?

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Mistä lähtien Jahvella on ollut poika?

Siitä lähtien kun Poika Jeesus on ollut olemassa.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Siitä lähtien kun Poika Jeesus on ollut olemassa.

Ja mistä lähtien Jeesus on ollut olemassa?

• Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Ja mistä lähtien Jeesus on ollut olemassa?

Siitä lähtien kun Jahve hänet loi.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Siitä lähtien kun Jahve hänet loi.

Milloin Jahve loi Jeesuksen?

• Anonyymi00018
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Milloin Jahve loi Jeesuksen?

Jeesus syntyi silloin, kun Jumala sanoi ensimmäisen Sanan.
        Ja sitä hetkeä ei ole koskaan ollut jolloin Jumala olisi
        ollut puhekyvytön. Koska siis Jumala sanoi ensimmäisen
        Sana ja Sana Jeesus syntyi?

https://www.jumala-kanssamme.se/448537510/448537531

Mvh J - K

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Mvh J - K

Eikö Jeesus ole myös valo? Joka luotiin alussa?

• Anonyymi00020
        UUSI
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Mvh J - K

Mvh J - K, sinä valehtelet päin silmiä! Ihmis-Jeesus syntyi silloin kuin Maria synnytti Hänet, mutta Jeesus on aina ollut; minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.
        Siis, eläessään maan päällä, Jeesus oli lihaksi tullut Yehovah.

• Anonyymi00021
        UUSI
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Mvh J - K, sinä valehtelet päin silmiä! Ihmis-Jeesus syntyi silloin kuin Maria synnytti Hänet, mutta Jeesus on aina ollut; minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.
        Siis, eläessään maan päällä, Jeesus oli lihaksi tullut Yehovah.

Jeesus on Iankaikkinen Elämä. Iankaikkaikkista Elämää ei lvoi luoda. Jeesus kaikista ensimäinen, alku, sanomalla ei voi luoda alkua.
        Mvh J - K olet luterilainen jehova!

• Anonyymi00023
        UUSI
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Mvh J - K

Puhuttu sana ei ole itsenäisesti ajatteleva ja toimiva persoona. Jeesus on.

• Anonyymi00013

Hes.23:4 Suuremman nimi oli Ohola, ja hänen sisarensa Oholiba, ja minä otin heidät aviokseni, ja he synnyttivät poikia ja tyttäriä. Ja Ohola kutsuttiin Samariaksi ja Oholiba Jerusalemiksi. Biblia (1776) Hes.16:8.

• Anonyymi00017

Jeesus joutui hukuttamaan ihmiset vedenpaisumuksessa kun olivat niin pahoja.
      Kun Jeesus tulee takaisin niin hän tuhoaa ne ihmiset jotka ovat pahoja eivätkä halua taivaaseen. Jeesus ottaisi mielellään kaikki ihmiset taivaaseen mutta kaikki eivät sinne halua. Ei Jeesus väkisin vie taivaaseen.

• Anonyymi00022
      UUSI

Jesaja kirjoitti:
      Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa.

Suuri ylimmäinen pappi, Jeesus sanoo: "Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen,
      ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.

• Anonyymi00024
      UUSI

Vanhan testamentin Jehova oli yksi Jumalan nimistä. (Israel)
      Jeesus oli ja on Jumalan Poika. Hän haluaa, että kaikki ihmiset pelastuisivat.

• Anonyymi00025
        UUSI

Ei tee mitään pelastaakseen. Ihmiset hänestä kertovat. Pakanat kuulivat vasta 1700-1800 -luvuilla. Jahve oli hiljaa.

• Anonyymi00026
        UUSI

Jehova ei ole varsinaisesti Jumalan nimi, vaan Jumlasta käytetty termi, Minä olen se, joka Minä olen.

• Anonyymi00027
        UUSI
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Ei tee mitään pelastaakseen. Ihmiset hänestä kertovat. Pakanat kuulivat vasta 1700-1800 -luvuilla. Jahve oli hiljaa.

Miksi syytät Jumalaa? Jumala lähetti oman ainoan Poikansa kärsimään ja kuolemaan ristillä, ettei yksikään, Joka Häneen uskoo hukkuisi, vaan hänellä oli iankaikkinen elämä.

• Anonyymi00029
        UUSI
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Miksi syytät Jumalaa? Jumala lähetti oman ainoan Poikansa kärsimään ja kuolemaan ristillä, ettei yksikään, Joka Häneen uskoo hukkuisi, vaan hänellä oli iankaikkinen elämä.

Miten uskoa, kun kukaan ei kerro! Selitä tämä niille pakanoille, jotka eivät tienneet mitään Jeesuksesta ja Jahvesta.

• Anonyymi00028
      UUSI

1Moos.8:21 Ja Herra haisti lepytyshaju, ja Herra sanoi sydämessänsä: en minä silleet enää maata kiroo ihmisten tähden: vaikka ihmisen sydämen aivoitus on paha hamasta lapsuudesta: ja en minä silleen enää lyö kaikkia kuin elävät, niinkuin minä tehnyt olen. Biblia (1776) Jes.54:9.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö mihin

Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      72
      4128
    2. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      57
      3803
    3. Surullista

Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa
      Ikävä
      52
      2354
    4. Muuttunut käytös

Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?
      Ikävä
      44
      2151
    5. Väkeä oli liikkeellä

Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik
      Ähtäri
      36
      1925
    6. Oliko kiihkeä

ensimmäinen yö?
      Ikävä
      49
      1829
    7. Mitä haluaisit sanoa hänelle juuri nyt?

💜
      Ikävä
      99
      1616
    8. Kummallista

Oletteko koskaan ihastuneet ihmiseen, joka ei ulkonäöltään vastaa ollenkaan ihannettanne?
      Sinkut
      55
      1593
    9. Miltä meidän

Riidat näyttäisi ja mistä niitä voisi tulla?
      Ikävä
      48
      1592
    10. Ikävä Jii.

Toivotko vielä näkemistä?
      Ikävä
      57
      1453
    Aihe