”Mutta älä sinä siihen suostu, sillä viidettäkymmentä miestä heidän joukostaan on häntä väijymässä, ja he ovat vannoneet valan, etteivät syö eivätkä juo, ennenkuin ovat tappaneet hänet. Ja nyt he ovat valmiina ja odottavat sinun suostumustasi."
Apt 23:21
Arvelen, että vainoajille tuli hiukan jano ja nälkä.
Apostoli Paavalia vainottiin paljon hänen eläessään
41
139
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Juutalaiset eivät voineet sietää Jeesuksen seuraajia.
Se on yhä vaikeaa joillekin.- Anonyymi00008UUSI
Etkö edes sitä tiedä?
Kaikki helluntaina 3000 kastettua oli Juutalaisia. - Anonyymi00023UUSI
Useimmat juutalaiset tietävät, että sydämestään aidot kristityt ovat heidän lähes ainoita ystäviään ja esirukoilijoitaan.
- Anonyymi00002UUSI
Israeal ja Juutalaiset olivat miehitysvallan alaisia, ei ne kaikki asiat mitään uskonkiistoja olleet.
Paavalia vainottiin, koska hän oli Rooman hirmuvallan palkkamurhaaja, jota ei saatu vastuuseen edes Juutalaisen Jumalanmiehen Stefanoksen murhasta.
Ap. t. 22:29
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.- Anonyymi00003UUSI
Paavalilla oli lupa surmata ihmisiä, sekä Juutalaisia että Kristittyjä, mikäli he ovat uhka Roomanvallalle.
Siitä oliJeesuksenkin surmaamisessa loppujen lopuksi kysymys, koska puhuttiin, että Juuda itsenäistyy ja Jeesuksesta tulee Juutalaisten kuningas. - Anonyymi00014UUSI
Teuvo. Sinulla on tosi paha Paavali-fobia. Hänen sanansa on täytyneet kolahtaa pahasti sinun syntiseen luontoosi!
- Anonyymi00004UUSI
Raamatun tapahtumat tuleelee liittää sen ajan poliittiseen ja yhteiskunnalliseen tilanteeseen, oikeaan kontekstiinsa, kulttuuriin, tapohin jne. ei kyse ole pelkistä opillisista uskonkiistoista, kuten annetaan ymmärtää.
Alkuseurakunnassa yksi pariskuntakin tapettiin talokaupan rahojen saamiseksi heiltä. Ruumiit haudattiin heti piiloon, hautajaisia ei järjestetty, eikä tapausta ilmoitettu viranomaisille. Rahat pidettiin ja syy murhista laitettiin Pyhän Hengen ja Jeesuksen piikkiin ja täydestä meni.
Johannes sanookin, että alkuseurakunta on roistojen vallassa ja sen loppu on lähellä. Niin kävikin samoihin aikoihin kun Jerusalemin temppeli hajotettiin. IlmanJuutalaisten temppeliä ei ole mitään alkuseurakuntaakaan.
1. Joh. 2:18
Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika. - Anonyymi00005UUSI
Paavali vainosi ihmisiä, sekä Juutalaisia että Kristittyjä.
Kunnes Jumala puuttui peliin ja lähetti mieheen Saatanan enkelin kurittamaan häntä, eikä demonia otettu pois ollenkaan. Se viimeisteli tehtävänsä Roomassa, paha äkkikuolema.- Anonyymi00006UUSI
2. Kor. 12:7
Ja ettei ilmoitusten ylönpalttisuus minua ylen paljon korottaisi, on pistin annettu minun lihaani, NIMITTÄIN SAATANAN ENKELI, rusikoitsemaan minua, etten minä itsiäni ylen paljon korottaisi.
King James-käännöksen mukaan Saatanan viestintuojan "The messenger of Satan" -nimisen henkiolennon eli demonin, Saatanan viestinnän ammattilaisen, ei mitään puista piikkiä Paavalin takalistoon, kuten se kohta usein naurahtaen ohitetaaan.
King James
And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, The messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure. - Anonyymi00015UUSI
Teuvo. Et siis koskaan ole lukenut Paavalin uskoontulosta. Sinulla on vakava lukihäiriö.
- Anonyymi00017UUSI
Anonyymi00015 kirjoitti:
Teuvo. Et siis koskaan ole lukenut Paavalin uskoontulosta. Sinulla on vakava lukihäiriö.
Eksyttäjä ei välitä tosissaan TOTUUDESTA!
- Anonyymi00030UUSI
Anonyymi00006 kirjoitti:
2. Kor. 12:7
Ja ettei ilmoitusten ylönpalttisuus minua ylen paljon korottaisi, on pistin annettu minun lihaani, NIMITTÄIN SAATANAN ENKELI, rusikoitsemaan minua, etten minä itsiäni ylen paljon korottaisi.
King James-käännöksen mukaan Saatanan viestintuojan "The messenger of Satan" -nimisen henkiolennon eli demonin, Saatanan viestinnän ammattilaisen, ei mitään puista piikkiä Paavalin takalistoon, kuten se kohta usein naurahtaen ohitetaaan.
King James
And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, The messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.Onko teillä Peltoinlahdentiellä muita apostoli Paavalin vihaamisen vihkiytyneitä henkilöitä?
- Anonyymi00007UUSI
Pyhä Henki ja Saatanan enkeli eli demoni ei ole samassa ihmisessä yhtä aikaa.
1. Sam. 16:14
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.- Anonyymi00018UUSI
Voi sinua Teuvo-vääntäjä!
- Anonyymi00009UUSI
Ihminen jos on saanut Saatanan enkelin eli demonin sisälleen, niin sen ihmisen loppuosa tulee todella huonoksi. Saatanan enkeli voi laskea sisälle ihmisen sieluun omia kavereitaan. Tulee esim. paha äkkikuolema Roomassa.
Luuk. 11:26
Silloin se menee ja ottaa mukaansa seitsemän muuta henkeä, pahempaa kuin se itse, ja ne tulevat sisään ja asuvat siellä. Ja sen ihmisen viimeiset tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset."- Anonyymi00025UUSI
Teuvo. Puhut omista kokemuksistasi. Näin on sinulle, juuri sinulle käynyt.
- Anonyymi00010UUSI
Demonihenki antoi miehelle valtavat fyysiset voimat, joilla hän kehui ja pelotteli ihmisiä.
Fil. 3:4
vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,
1. Kor. 9:26
Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan. - Anonyymi00011UUSI
Kyllä suojelusenkelit lähtee lentoon, jos ihmiseen lasketaan tulemaan Saatanan enkeli!
- Anonyymi00012UUSI
Kuningas Saulille kävi ihan samalla tavalla kun hän yritti ottaa yhteyttä vainajahenkiin.
1. Sam. 16:14
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.
1. Sam. 18:10
Seuraavana päivänä Jumalan lähettämä paha henki valtasi Saulin, ja hän riehui HURMOKSISSA kotonaan. Daavid soitti tapansa mukaan harppua, mutta Saul puristeli keihästään.
1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia HURMOSKIELEN sanoja.
1. Kor. 14:9
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen. - Anonyymi00031UUSI
Niinkö Peltoinlahdentiellä on tapahtunut?
- Anonyymi00013UUSI
Kyllä. Voimme lukea Raamatusta, mitä hän sai kokea. Nämä nykyajan herjaajat ovat eläneet pumpulissa, eivätkä tiedä mitään koetuksista!
- Anonyymi00016UUSI
Juutalaiset nimemomaan syyttivät Paavalia, että hylkää juutalaiset lait ja tavat.
Kuten Jeesuksessa teki ja miten Jeesuksen seuraajat tekevät.- Anonyymi00019UUSI
Lopea valehtelu.
Oikeat Jeesuksen seuraajat eivät hylkää Jumalan ikuisia lakeja ja käskyjä.
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17] - Anonyymi00021UUSI
Paavali esiintyi Juutalaisille nasiirina ja pakanoille apostolina. Paavali pelasi kaksilla korteilla.
Ap. t. 18:18
Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.][4. Moos. 6:18; Ap. t. 21:24]
- Anonyymi00020UUSI
Paavali sai sisälleen Saatanan enkelin ja joutui henkivaltoihin niiden kanssa taistelemaan.
Ei ihmisen tule mennä henkivaltojen sotiin mukaan.
Kyllä ne sodat kuuluvat Jumalalle ja taivaan enkeliarmeijoille, ei ihmiselle.- Anonyymi00022UUSI
Luuk. 11:26
Silloin se menee ja ottaa mukaansa seitsemän muuta henkeä, pahempaa kuin se itse, ja ne tulevat sisään ja asuvat siellä. Ja sen ihmisen viimeiset tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset." - Anonyymi00032UUSI
Niinkö teillä Peltoinlahdentiellä on päätetty?
- Anonyymi00027UUSI
Raamattukeskusteluissa häviöllä oleva osapuoli, joka ei enää pysty Raamatulla perustelemaan puheitaan, alkaa nimitellä ja henkilökohtaisella tasolla puhumaan . Jopa yli 3 vuotta sitten kuollutta Raamatun hyvin tuntevaa vainajaa aletaan nimittelemään.
- Anonyymi00028UUSI
Tämä vainajan vainoaja uskottelee olevansa muka uskovainen, vaikka itse viis veisaa Raamatun neuvoista!
"Yhteys kuolleisiin ihmisiin, ja yhteyden tavoittelu kuolleisiin,
on vakavaa eksytystä ja vaarallista toimintaa.
Raamattu on Jumalan ilmoitus meille ihmisille.
Raamatussa Jumala varottaa vakavasti ihmisiä ottamasta yhteyttä vainajahenkiin" - Anonyymi00033UUSI
Anonyymi00028 kirjoitti:
Tämä vainajan vainoaja uskottelee olevansa muka uskovainen, vaikka itse viis veisaa Raamatun neuvoista!
"Yhteys kuolleisiin ihmisiin, ja yhteyden tavoittelu kuolleisiin,
on vakavaa eksytystä ja vaarallista toimintaa.
Raamattu on Jumalan ilmoitus meille ihmisille.
Raamatussa Jumala varottaa vakavasti ihmisiä ottamasta yhteyttä vainajahenkiin"Teillä on siis Peltoinlahdentiellä sellainen vainajaoppikin oikein? Uskotte lisäksi että edesmenneet kirjoittelevat herjojansa?
- Anonyymi00029UUSI
Helppohan Paavalin herjaamisen voi Raamatulla perustella.
Sanassa sanotaan niistä, jotka vääntävät kieroon Paavalin kirjoituksia ja miten tekevät sitä kadotuksekseen.- Anonyymi00034UUSI
Se on erityisen raskas synti, koska se on erikseen Raamattuun kirjattu ja siitä apostolin arvovallalla varoitettu kaikille Raamattua lukeville halki vuosisatojen!
- Anonyymi00035UUSI
Paavalin kirkastama "totuus" kihahtaa helposti päähän, jos sitä ei laimenna Jeesuksen omilla opetuksilla ja Jeesuksen kanssa eläneiden oikeiden apostolien opetuksella.
Room. 3:7
Paavali: "Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan."
Ei Jumalan sanan totuutta tarvi valheilla eikä hurmoskielisillä molotuksilla kirkastaa.
Ps. 12:7
Herran sanat ovat selkeitä sanoja, hopeata, joka kirkkaana valuu sulattimesta maahan, seitsenkertaisesti puhdistettua. - Anonyymi00036UUSI
Harvoja syntejä Raamatussa noin seikkaperäisesti kuvattu.
Ja annettu tuomio päälle. - Anonyymi00037UUSI
Ei tarvitse kysyä onko muka synti.
- Anonyymi00038UUSI
Ääliöt muistivat kertoa kaikille että aurinko kiertää maata. Erimieltä olevat poltettiin roviolla.
Eli täysien kusipäiden uskonto. - Anonyymi00039UUSI
Sitä ei kannattais harrastaa.
- Anonyymi00040UUSI
Ja synti pitää julistaa synniksi.
- Anonyymi00043UUSI
1. Joh. 3:4
Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan LAIN rikkomista.
- Anonyymi00041UUSI
Roistot julistaa, että lait on kumottu ja nyt vaan pelkkien henkien pillin mukaan eletään vapaasti kuin ellun kanat. Lahkoissa otetaan vastaan villitseviä hurmoshenkiä "jeesuksina"...
- Anonyymi00042UUSI
Perinteinen kristinusko sakramentteineen ei enää riitä tämän ajan ihmisille.
1. Tim. 4:1
Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 724118
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans573803Surullista
Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa522344Muuttunut käytös
Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?442151Väkeä oli liikkeellä
Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik361925- 491829
- 991616
Kummallista
Oletteko koskaan ihastuneet ihmiseen, joka ei ulkonäöltään vastaa ollenkaan ihannettanne?551593- 481572
- 571453