Kolminaisuusoppi on pelastumisen ehto

Anonyymi-ap

Jos et usko Jeesuksen olevan täysi ihminen ihmisen ruumiissa, niin joudut helvettiin.

Kolminaisuusoppi pelastaa. Areiolaiset ja unitaarit joutuvat helvettiin, samoin modalistit.

22

172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Kun otat vastaan Jeesuksen, niin ovestasi ei astu sisään kahta persoonaa: Jeesus ja Hänen perässään Isä, vaan kun otat vastaan Jeesuksen ja ovesta astuu sisään Jeesus. Uudesti synnyt ja näin saat Jumalan lapseuden ja Jumala on isäsi, saat Isän.
      Jeesus opetti Pyhästä Hengestä:
      En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne.
      Pyhä Henki on läsnä oleva Jumala,

      • Anonyymi00009

        Lahkoissa otetaan vastaan villitseviä hurmoshenkiä Jeesuksina.


    • Anonyymi00002

      Sinäkö olet Taivaan portilla tuomarina määräämässä kuka pelastuu, ja kuka heitetään kadotukseen?

      • Anonyymi00003

        Kristityt ovat itse rajanneet pelastuksen noin.


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Kristityt ovat itse rajanneet pelastuksen noin.

        putin on kristitty!


    • Anonyymi00004

      toinen helluntai - toinen henki - toinen kaste - toinen jeesus

    • Anonyymi00005

      Val.3:44 Sinä verhoitit itses pilvellä, ettei rukous päässyt sen lävitse. Biblia (1776)

    • Anonyymi00007

      Saatana käyttää pelkkää Jeesus-nimeä eksyttämiseen "Jeesustelemalla" jatkuvasti.

      Matt.7
      21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

      • Anonyymi00008

        Saatana teki identiteettivarkauden ja siksi Jeesus ei enää käytä sitä nimeä. Hän pyysi rukoilemaan suoraan Isäänsä, Isä meidän...ja kehotti kastamaan nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen...Matt.28:16-20.


        Ilm. 3:12

        Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.


      • Anonyymi00010

        Oho !

        Eikö Jeesus olekkaan Jumala ihmisruumiissa, vaan pelkkä ihminen ?


      • Anonyymi00011

        Huh, huh onpa Maunolla jutut!


    • Anonyymi00012

      Jes.40:28 Etkös tiedä? etkös ole kuullut? Herra ijankaikkinen Jumala, joka maan ääret on luonut, ei väsy eikä näänny, hänen ymmärryksensä on tutkimaton. Biblia (1776)

    • Anonyymi00013

      Kolminaisuusopilla on lähde, mutta tuo lähde ei pulppua Jumalan Sanasta, eikä Elämän Veden Virrasta, vaan kolminaisuusoppi on tämän maailman kaivo: 1. Irenaeus (n. 135–n. 202). Varhaisista kirkkoisistä Irenaeuksen teologia ennakoi hämmästyttävän selvästi kolminaisuusoppia. Hän kuvaa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen välistä suhdetta metaforalla, jossa Sana ja Viisaus, eli Poika ja Pyhä Henki ovat Isän kädet. Irenaeuksen jumalakuvan trinitaarisuudesta kertoo muun muassa se, että hän ei useimpien muiden varhaisten kirkkoisien tavoin samaista Sanaa ja Viisautta toisiinsa, vaan kutsuu Henkeä Viisaudeksi. Näin ollen kaikki persoonat toimivat yhdessä sekä maailman luomisessa että ihmisen pelastamisessa
      2. Tertullianus (n. 170–n. 230). Karthagolainen Tertullianus kuuluu sekä trinitaarisen että latinalaisen teologian pioneereihin. Hän oli ensimmäinen kristillinen teologi, jolla oli selvä pyrkimys antaa kolminaisuusopille täsmällinen muotoilu. Tertullianus kehittelikin kolminaisuusopilliset perustermit, jotka ovat yhä käytössä läntisessä perinteessä: juuri häneltä on peräisin jaottelu ”yksi olemus, kolme persoonaa” (una substantia, tres personae).
      3. Athanasios (n. 296–373). Vuonna 325 katolisen kirkon Nikeassa kokoontunut ensimmäinen ekumeeninen kirkolliskokous julisti Pojan todellisen jumaluuden kieltäneitä areiolaisia vastaan, että Poika on tosi Jumala ja samaa olemusta (ὁμοούσιος) kuin Isä. Konsiilin jälkeen Aleksandrian piispa Athanasios kuului nikealaisen ortodoksian merkittävimpiin puolustajiin. Areiolaisuutta suosineiden Rooman keisareiden aikana Athanasios joutui useaan otteeseen maanpakoon, mutta palasi aina takaisin piispanistuimelleen. Filosofisten ja Raamatusta nousevien perusteiden lisäksi hän argumentoi, että Pojan todellinen jumaluus oli välttämätön ihmisten pelastukselle: jos Poika ei ole tosi Jumala, ihmisyys ei ole yhdistynyt jumaluuteen eikä näin ollen voi päästä siitä osalliseksi.
      4. Kappadokialaiset isät: Basileios Suuri (n. 330–379), Gregorios Nazianzilainen (n. 330–390) ja Gregorius Nyssalainen (n. 335–n. 394). Pojan jumaluutta koskeneen kiistan jälkeen oli vuorossa keskustelu Pyhän Hengen jumaluudesta, jonka tuloksena kolminaisuusoppi määriteltiin Konstantinopolin I kirkolliskokouksessa vuonna 381. Tässä keskustelussa kappadokialaisilla isillä oli suuri merkitys. Kappadokialaiset isät kehittelivät kreikankielisessä trinitaarisessa teologiassa vaikutusvaltaisen terminologian, jossa tehdään jaottelu Jumalan yhden olemuksen (οὐσία) ja kolmen persoonan (ὑπόστασις) välillä. Heiltä on myös peräisin käsitys, jonka mukaan Kolminaisuuden persoonat läpäisevät toisensa (περιχώρησις), sekä Jumalan olemuksen ja hänen vaikutustensa (ἐνέργειαι) välinen erottelu.
      5. Augustinus (354–430). Tertullianuksen ohella läntisen trinitaarisen teologian muotoutumisen kannalta merkittävin nimi on ollut Hippon piispa Augustinus, joka omisti aiheelle suurteoksensa De Trinitate. Teoksessaan Augustinus käsittelee perinteiseen tyyliin aiheeseen liittyviä vanhoja kiistakysymyksiä, mutta teoksensa loppuosassa hän pyrkii ymmärtämään Kolminaisuutta etsimällä sille analogiaa ihmismielestä. Hän löytää tällaisen muistista, ymmärryksestä ja rakkaudesta, joista muisti heijastaa Isää, ymmärrys Poikaa ja rakkaus Pyhää Henkeä. Augustinuksen trinitaarisessa teologiassa omintakeisin piirre onkin hänen käsityksensä Pyhästä Hengestä rakkauden siteenä, joka yhdistää Isää ja Poikaa. Augustinus myös ajatteli, että vaikka Pyhä Henki lähtee pääasiallisesti (principaliter) Isästä, hän lähtee myös Pojasta, mikä ennakoi merkittävällä tavalla itäisen ja läntisen kristikunnan seuraavina vuosisatoina kasvavia teologisia eroja.

    • Anonyymi00014

      Kolminaisuusoppi on sangen yksinkertaista ja helppoa kumota Jumalan Sanalla.
      Jeesuksen paluusta on kirjoitettu profeetta Sakarjassa:
      Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti.
      Opetuslasten katsellessa Jeesus nousi Öljymäeltä Taivaaseen. Samaan paikkaan, Öljymäelle Jeesus myös palaa.
      Sakarja jatkaa: Herra (Yehovah), minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi.
       Herra (Yehovah) on oleva koko maan kuningas. Sinä päivänä on Herra (Yehovah) oleva yksi ja hänen nimensä yksi.
      Mooseksen Kirjassa on sanottu Jumalasta:
      Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen". Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne"
      Ja Jumala sanoi vielä Moosekselle: "Sano israelilaisille näin: Herra, teidän isienne Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala, lähetti minut teidän luoksenne; tämä on minun nimeni iankaikkisesti, ja näin minua kutsuttakoon sukupolvesta sukupolveen.
      Siis Jeesus on: "Minä olen se, joka minä olen". Herra, teidän isienne Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala.
      Jeesus jopa käytti itsestään Jumalaa kuvaava termiä: sanoi: olkaat hyvässä turvassa, minä olen, älkäät peljätkö.

    • Anonyymi00015

      Mitenköhän ensimmäisten sukupolvien kristityt apostoleja myöten saattoivat pelastua, kun eivät tunteneet vielä näitä kirkkoisien vuosisatoja myöhemmin rakentamia teologioita? Uskosta on tullut esterata, jossa saattaa kompastua mihin tahansa oppiin, puhumattakaan lahkon X tulkinnasta ja sitten joutuu helvutiin.

    • Anonyymi00016

      ( KR-38) 1.Joh.5:1.”.. Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt.
      2. Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjänsä.
      3. Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;
      4. sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme.
      5. Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?
      6. Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
      7. Sillä kolme on, jotka todistavat:
      8. Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.
      9. Jos me otamme vastaan ihmisten todistuksen, niin onhan Jumalan todistus suurempi. Ja tämä on Jumalan todistus, sillä hän on todistanut Pojastansa.
      10. Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.
      11. Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
      12. Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.”
      (Jatkuu...)

      • Anonyymi00017

        (Jatkuu..)
        Lainaus kirjasta: RAAMATTU ELÄMÄÄN-JUKKA NORVANTO-PALJASTAVA RAKKAUS-Johanneksen kirjeet- Copyright-Jukka Norvanto ja Sanansaattajat r.y.- PERUSSANOMA OY-  Kauniainen-Gummerus Kirjapaino Oy, 2009

        (Sivulta 156 )”..Mitä siis tarkoittavat jakeen sanat siitä, että Jeesus on tullut sekä veden että veren kautta? Ensinnäkin ihmetystä aiheuttaa se, että Johannes toistaa asian kahteen kertaan samassa virkkeessä: "Jeesus Kristus, on tullut veden ja veren kautta — ei ainoastaan veden, vaan veden ja veren," Toisto selvästikin viittaa siihen, että Johannes tahtoi painottaa tätä asiaa aivan erityisesti. Mutta mikä oli syynä painotukseen?
        Tuskinpa menemme kovinkaan paljon harhaan, jos tulkitsemme korostuksen johtuvan siitä syystä, miksi kirje alun perin kirjoitettiin. Kirjehän on taistelua harhaoppia ja aivan erityisesti gnostilaista harhaa vastaan.

        Olen edellä kertonutkin, että Johanneksen aikana Efesoksessa asuneen ja gnostilaisuuden johtohahmona toimineen Kerinthoksen käsityksen mukaan Jeesus ja Kristus olivat kaksi eri henkilöä. Hänen
        ( sivulta 157) mukaansa Kristus tuli Jeesukseen tämän kasteen yhteydessä ja poistui sen jälkeen hänestä ennen hänen kuolemaansa. Kerinthos oli siis — jos mukailen tässä Johanneksen sanoja — opettanut Jeesuksen Kristuksen tulleen veden kautta mutta ei veren.

        Nyt me kuitenkin huomaamme Johanneksen korostavan, ettei Jeesus Kristus ole tullut vain veden eli pelkästään kasteen kautta, vaan myös veren kautta. Puhe verestä tarkoittaa, että Jeesus Kristus oli loppuun eli ristinkuolemaansa asti yhtä aikaa todellinen ihminen ja todellinen JumaIa. Mitään jumaluuden poistumista Jeesuksesta ei siis tapahtunut missään vaiheessa. Toisin sanoen sama Jeesus Kristus, joka kastettiin Jordanissa, myös kuoli Golgatan ristillä. Johannes vielä korostaa, että Jumalan oma Henki todistaa näin tapahtuneen, eikä Pyhä Henki milloinkaan puhu vastoin totuutta.”
        —————————
        Wikipedia “Doketismi (m.kreik. δοκέω, dokeo ’näyttää’) oli 100-luvulla vaikuttanut varhainen kristillinen harhaoppi, jonka mukaan Kristuksella oli maan päällä eläessään vain näennäinen aineellinen ruumis. Oppi kumpusi gnostilaisuudesta, jonka mukaan aine edusti pahaa ja henki hyvää. Pelastus saavutettiin salatun tiedon (gnōsis)avulla.”


      • Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        (Jatkuu..)
        Lainaus kirjasta: RAAMATTU ELÄMÄÄN-JUKKA NORVANTO-PALJASTAVA RAKKAUS-Johanneksen kirjeet- Copyright-Jukka Norvanto ja Sanansaattajat r.y.- PERUSSANOMA OY-  Kauniainen-Gummerus Kirjapaino Oy, 2009

        (Sivulta 156 )”..Mitä siis tarkoittavat jakeen sanat siitä, että Jeesus on tullut sekä veden että veren kautta? Ensinnäkin ihmetystä aiheuttaa se, että Johannes toistaa asian kahteen kertaan samassa virkkeessä: "Jeesus Kristus, on tullut veden ja veren kautta — ei ainoastaan veden, vaan veden ja veren," Toisto selvästikin viittaa siihen, että Johannes tahtoi painottaa tätä asiaa aivan erityisesti. Mutta mikä oli syynä painotukseen?
        Tuskinpa menemme kovinkaan paljon harhaan, jos tulkitsemme korostuksen johtuvan siitä syystä, miksi kirje alun perin kirjoitettiin. Kirjehän on taistelua harhaoppia ja aivan erityisesti gnostilaista harhaa vastaan.

        Olen edellä kertonutkin, että Johanneksen aikana Efesoksessa asuneen ja gnostilaisuuden johtohahmona toimineen Kerinthoksen käsityksen mukaan Jeesus ja Kristus olivat kaksi eri henkilöä. Hänen
        ( sivulta 157) mukaansa Kristus tuli Jeesukseen tämän kasteen yhteydessä ja poistui sen jälkeen hänestä ennen hänen kuolemaansa. Kerinthos oli siis — jos mukailen tässä Johanneksen sanoja — opettanut Jeesuksen Kristuksen tulleen veden kautta mutta ei veren.

        Nyt me kuitenkin huomaamme Johanneksen korostavan, ettei Jeesus Kristus ole tullut vain veden eli pelkästään kasteen kautta, vaan myös veren kautta. Puhe verestä tarkoittaa, että Jeesus Kristus oli loppuun eli ristinkuolemaansa asti yhtä aikaa todellinen ihminen ja todellinen JumaIa. Mitään jumaluuden poistumista Jeesuksesta ei siis tapahtunut missään vaiheessa. Toisin sanoen sama Jeesus Kristus, joka kastettiin Jordanissa, myös kuoli Golgatan ristillä. Johannes vielä korostaa, että Jumalan oma Henki todistaa näin tapahtuneen, eikä Pyhä Henki milloinkaan puhu vastoin totuutta.”
        —————————
        Wikipedia “Doketismi (m.kreik. δοκέω, dokeo ’näyttää’) oli 100-luvulla vaikuttanut varhainen kristillinen harhaoppi, jonka mukaan Kristuksella oli maan päällä eläessään vain näennäinen aineellinen ruumis. Oppi kumpusi gnostilaisuudesta, jonka mukaan aine edusti pahaa ja henki hyvää. Pelastus saavutettiin salatun tiedon (gnōsis)avulla.”

        Raamtusta EI LÖYDY kolminaisuusoppia, eikä kolmen persoona jumalisuutta, eikä kolmiyhteistä jumalaa. Näin ollen uskolla kolminaisuuteen ei ole mitään pelastavaa merkitystä, päinvastoin Raamattu opettaa: Ensimmäinen on tämä: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;
        ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'.


      • Anonyymi00019
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        (Jatkuu..)
        Lainaus kirjasta: RAAMATTU ELÄMÄÄN-JUKKA NORVANTO-PALJASTAVA RAKKAUS-Johanneksen kirjeet- Copyright-Jukka Norvanto ja Sanansaattajat r.y.- PERUSSANOMA OY-  Kauniainen-Gummerus Kirjapaino Oy, 2009

        (Sivulta 156 )”..Mitä siis tarkoittavat jakeen sanat siitä, että Jeesus on tullut sekä veden että veren kautta? Ensinnäkin ihmetystä aiheuttaa se, että Johannes toistaa asian kahteen kertaan samassa virkkeessä: "Jeesus Kristus, on tullut veden ja veren kautta — ei ainoastaan veden, vaan veden ja veren," Toisto selvästikin viittaa siihen, että Johannes tahtoi painottaa tätä asiaa aivan erityisesti. Mutta mikä oli syynä painotukseen?
        Tuskinpa menemme kovinkaan paljon harhaan, jos tulkitsemme korostuksen johtuvan siitä syystä, miksi kirje alun perin kirjoitettiin. Kirjehän on taistelua harhaoppia ja aivan erityisesti gnostilaista harhaa vastaan.

        Olen edellä kertonutkin, että Johanneksen aikana Efesoksessa asuneen ja gnostilaisuuden johtohahmona toimineen Kerinthoksen käsityksen mukaan Jeesus ja Kristus olivat kaksi eri henkilöä. Hänen
        ( sivulta 157) mukaansa Kristus tuli Jeesukseen tämän kasteen yhteydessä ja poistui sen jälkeen hänestä ennen hänen kuolemaansa. Kerinthos oli siis — jos mukailen tässä Johanneksen sanoja — opettanut Jeesuksen Kristuksen tulleen veden kautta mutta ei veren.

        Nyt me kuitenkin huomaamme Johanneksen korostavan, ettei Jeesus Kristus ole tullut vain veden eli pelkästään kasteen kautta, vaan myös veren kautta. Puhe verestä tarkoittaa, että Jeesus Kristus oli loppuun eli ristinkuolemaansa asti yhtä aikaa todellinen ihminen ja todellinen JumaIa. Mitään jumaluuden poistumista Jeesuksesta ei siis tapahtunut missään vaiheessa. Toisin sanoen sama Jeesus Kristus, joka kastettiin Jordanissa, myös kuoli Golgatan ristillä. Johannes vielä korostaa, että Jumalan oma Henki todistaa näin tapahtuneen, eikä Pyhä Henki milloinkaan puhu vastoin totuutta.”
        —————————
        Wikipedia “Doketismi (m.kreik. δοκέω, dokeo ’näyttää’) oli 100-luvulla vaikuttanut varhainen kristillinen harhaoppi, jonka mukaan Kristuksella oli maan päällä eläessään vain näennäinen aineellinen ruumis. Oppi kumpusi gnostilaisuudesta, jonka mukaan aine edusti pahaa ja henki hyvää. Pelastus saavutettiin salatun tiedon (gnōsis)avulla.”

        Valehteltt päin silmiä ja törkeästi. Tässä valheesi, suoraan valheen isältä: "veden eli pelkästään kasteen", VESI EI OLE YHTÄ KUIN KASTE!


      • Anonyymi00021
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        (Jatkuu..)
        Lainaus kirjasta: RAAMATTU ELÄMÄÄN-JUKKA NORVANTO-PALJASTAVA RAKKAUS-Johanneksen kirjeet- Copyright-Jukka Norvanto ja Sanansaattajat r.y.- PERUSSANOMA OY-  Kauniainen-Gummerus Kirjapaino Oy, 2009

        (Sivulta 156 )”..Mitä siis tarkoittavat jakeen sanat siitä, että Jeesus on tullut sekä veden että veren kautta? Ensinnäkin ihmetystä aiheuttaa se, että Johannes toistaa asian kahteen kertaan samassa virkkeessä: "Jeesus Kristus, on tullut veden ja veren kautta — ei ainoastaan veden, vaan veden ja veren," Toisto selvästikin viittaa siihen, että Johannes tahtoi painottaa tätä asiaa aivan erityisesti. Mutta mikä oli syynä painotukseen?
        Tuskinpa menemme kovinkaan paljon harhaan, jos tulkitsemme korostuksen johtuvan siitä syystä, miksi kirje alun perin kirjoitettiin. Kirjehän on taistelua harhaoppia ja aivan erityisesti gnostilaista harhaa vastaan.

        Olen edellä kertonutkin, että Johanneksen aikana Efesoksessa asuneen ja gnostilaisuuden johtohahmona toimineen Kerinthoksen käsityksen mukaan Jeesus ja Kristus olivat kaksi eri henkilöä. Hänen
        ( sivulta 157) mukaansa Kristus tuli Jeesukseen tämän kasteen yhteydessä ja poistui sen jälkeen hänestä ennen hänen kuolemaansa. Kerinthos oli siis — jos mukailen tässä Johanneksen sanoja — opettanut Jeesuksen Kristuksen tulleen veden kautta mutta ei veren.

        Nyt me kuitenkin huomaamme Johanneksen korostavan, ettei Jeesus Kristus ole tullut vain veden eli pelkästään kasteen kautta, vaan myös veren kautta. Puhe verestä tarkoittaa, että Jeesus Kristus oli loppuun eli ristinkuolemaansa asti yhtä aikaa todellinen ihminen ja todellinen JumaIa. Mitään jumaluuden poistumista Jeesuksesta ei siis tapahtunut missään vaiheessa. Toisin sanoen sama Jeesus Kristus, joka kastettiin Jordanissa, myös kuoli Golgatan ristillä. Johannes vielä korostaa, että Jumalan oma Henki todistaa näin tapahtuneen, eikä Pyhä Henki milloinkaan puhu vastoin totuutta.”
        —————————
        Wikipedia “Doketismi (m.kreik. δοκέω, dokeo ’näyttää’) oli 100-luvulla vaikuttanut varhainen kristillinen harhaoppi, jonka mukaan Kristuksella oli maan päällä eläessään vain näennäinen aineellinen ruumis. Oppi kumpusi gnostilaisuudesta, jonka mukaan aine edusti pahaa ja henki hyvää. Pelastus saavutettiin salatun tiedon (gnōsis)avulla.”

        Jumala ei ole asettanut yhtä ainoaa luterilaisen kirkon pappia ei yhtä ainoaa luterilaisen kirkon järjestöä Sanan opettajaksi. Norvanto edustaa vain porttokirkkoa eli Jumalan Sanasta luopunutta laitosta, eikä hänellä ole Jumalan antamaa valtuutta opettaa Sanaa.
        Joka ikisesta luterilaisesta, joka asettuu Jumalan Sanan opettajaksi, voi sanoa: sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta, vaan omaa vatsaansa, ja he pettävät suloisilla sanoilla ja kauniilla puheilla vilpittömien sydämet.


    • Anonyymi00020

      Henki todistaa Jeesuksen Jumalan Pojaksi ja veri ja vesi todistaa Jumalan Pojan kuoleman.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nasima löi Jussille luun kurkkuun

      Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse
      Maailman menoa
      227
      6457
    2. Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"

      jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r
      Maailman menoa
      38
      4532
    3. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

      Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      91
      4378
    4. Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa

      SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli
      Perussuomalaiset
      6
      4185
    5. Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta

      Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s
      Maailman menoa
      37
      3677
    6. Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun

      ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta
      Maailman menoa
      117
      3608
    7. Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä

      ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan
      Maailman menoa
      67
      3588
    8. Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto

      Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava
      Maailman menoa
      22
      3489
    9. SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat

      Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha
      Maailman menoa
      71
      3263
    10. Maataloustuet voi poistaa, naudan tuottajahinta pompsahtanut 25 %

      Enää ei tarvitse veronmaksajien tukea, koska maajussi saa lihasta nyt hyvää hintaa. https://yle.fi/a/74-20198739
      Maailman menoa
      53
      2415
    Aihe