Tunsin aikanaan erään kaverin jonka kanssa teimme kaikkea hauskaa. Kuljimme Stadin kuppilat läpi, iskimme naisemme samoista paikoista ja harrastimme yhdessä kaikkea kivaa, mm, valokuvausta. Kummankin mieli oli avoin kaikelle mitä maa päällään kantaa eikä mikään ollut sellainen aihealue josta emme olisi voineet keskustella avoimesti. Tunsin, että hän on minun ”bestis”.
Tämä kaveri muutti tyttöystävänsä vetovoimassa Puu-Käpylään. Pikkuhiljaa ”kaverini” luonne alkoi muuttua. Hänestä tuli ajan saatossa aina vain suvaitsemattomampi. Meni muutamia vuosia ja huomasin, että en voi enää keskustella hänen kanssaan samoista asioista kuin ennen. Enkä mistään uudemmistakaan. Enkä varsinkaan politiikasta. Jos otin tuon aiheen esille missä tahansa yhteydessä niin sain sellaisen omaan maailmankuvaani kohdistuneen arvosteluryöpyn osakseni, että oksat pois.
Noilla Puu-Käpylän sisäpihoilla kesäaikaan, grillibileistä toiseen kulkiessani huomasin, että tämä alue on henkinen sisäsiittola (kuten Daavidin oksa) jossa erilaisuutta ei katsota hyvällä ja jokainen ajattelee samoista asioista samalla tavalla ja minä olin aina kaikessa keskustelussa tikunnokassa ja arvostelun kohteena. Dreadlockit heiluivat ja pilvi haisi. Kaveristani, joka oli entinen mainos / bisnesmaailmassa kannuksensa hankkinut, elämän myönteinen, suvaitseva City ihminen, oli tullut itsensä ja oman maailmankuvansa ympärille kietoutunut ja sulkeutunut vihervasemmistolainen joka näki ympärillään pelkkää vihaa vaikka juuri hän itse oli todella suvaitsematon kaikkea kohtaan joka poikkesi hänen omasta ajattelumaailmastaan. Mutta sen voin sanoa, että heillä oli kivaa.
En olisi koskaan voinut uskoa, että miten vahva vaikutus elinympäristöllä on ihmisen persoonan muokkaajana, jopa aikuisiässä. Mutta toisaalta tämä on tuttu tilanne ympäri maailman. Ei New Yorkin tai Los Angeles,in slummeissa mitään filosofeja tai tiedemiehiä kasva vaan se ympäristö kasvattaa kaltaisiaan. Aseiden kanssa riehuvia kouluja käymättömiä roistoja ja huumekauppiaita joita Poliisin kuuluu käsitellä silkkihansikkailla tai muuten,,,,
Ympäristö tekee kaltaisekseen.
Helsingin Puu-Käpylä on kuin Daavidin oksa
Anonyymi-ap
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀1594800BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että2084021- 2143223
Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome1103064Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main892909- 1251750
HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok151639- 611349
Rasismi rapauttaa Suomen mainetta ja hallituksen hiljaisuus pahentaa vahinkoa
Finnairin viesti Japanista on pysäyttävä: suomalaisen politiikan rasismikohut heijastuvat suoraan matkustuspäätöksiin ja1221300Aitolehti Capital
HehkuB on myynnissä, kovalla työllä saavutettu unelma joka sekin lässähti kuten kaikki mihin ryhtyy! Nyt Sewen asialle2471186