Ihmetellään miksei Suomen kansalla ole varaa kuluttaa ja käyttää palveluja. Ei ole varaa matkailla kotimaassa ja käydä perheen kanssa ravintoloissa syömässä . Ei ole varaa tukea pienyrittäjyyttä.
Minäpä kerron teille salaisuuden; muualla maailmassa ei kansalaisten rahat mene alkoholi- ja tupakkaveroihin, koska sellaisia ei ole. Rahat riittävät silloin koko yhteiskunnan hyvinvoinnin parantamiseen yrittäjyyttä tukien.
Ilmeisesti joku kommunisti on keksinyt ryhtyä verottamaan ihmisten rahat pois ja estää suomalaisia vaurastumasta.
Alkoholi- ja tupakkavero pois
7
<50
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Tupakkavero on ihan kohtuullinen (93%) ja se on täysin vapaaehtoinen.
- Anonyymi00002UUSI
Minä olen jo mamuinvaasiosta saakka pihistellyt rahaa Suomessa ja kuluttanut ulkomailla sekin edestä. Olen jo vuosia lomaillut pelkästään ulkomailla ja ostanut sieltä lähes kaiken kulutastavaran mitä tarvitsen, ja erityisesti työkaluja ja remonttitarpeita.
Luovuin myös autosta ja nyt asumiskulujeni jälkeen yli 80%, ehkä jopa 90%, rahoistani käytän ulkomailla. Enkä temuta vaan teen ostosreissuja.
Alan kuluttamaan Suomessa vasta sitten, kun verorahojani aletaan käyttää lähes pelkästään suomalaisten hyväksi ja sossutuet puolitetaan. - Anonyymi00003UUSI
Ei se nyt oikeastaan yllätä että persun mielestä viinaan ja tupakkaan pitäisi saada kulutettua paljon enemmän rahaa.
- Anonyymi00005UUSI
Avaatko hieman logiikkaasi 🤣
Siis persun mielestä? 😆
- Anonyymi00004UUSI
Olen kyllä ihan suomalainen eikä minun rahoistani mene euroakaan tupakka- tai viinaveroihin. Elämä on valintoja.
- Anonyymi00006UUSI
Ei tuo minulla auttaisi mitään.
- Anonyymi00007UUSI
Minulla säästö olisi noin 10 tuhatta euroa vuodessa. Röökiin ja kaljoihin menee se 30 euroa päivässä. Oikea hinta olisi kyseisistä nautintoaineista 3 euroa, eli aika lähelle kymppitonni ylihintaa. Ne käyttäisin mielummin kotimaisten yritysten tukemiseen, mutta minkäs teet, kun valtiovalta haluaa ennemmin kerätä ostovoiman pois veroina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 724148
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans773869Surullista
Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa572408Muuttunut käytös
Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?642256Väkeä oli liikkeellä
Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik361945- 491849
- 1011668
- 561632
Kummallista
Oletteko koskaan ihastuneet ihmiseen, joka ei ulkonäöltään vastaa ollenkaan ihannettanne?551623- 571473