Ferrarit ja Lambot

Jake

Pistäkää viestiä missä päin Suomea ko. autoja majailee ja mitä malleja.

Täällä satakunnassa niitä ei juuri näe muuta kun jazzien aikaan Porissa satunnaisesti.

24

4210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mm.

      Pk-seudulla näkyy näin kesäisin uudempaa ja vanhempaa. Tyylikkäitä nämä vanhemmat. 360:n kuskit näyttävät olevan melko nuoria?? nuoriso malliko? Tyylikkäitä 360:kin, todella!

      • tuli

        vastaan vaaleansininen 360 modena spider kouvolassa ja vääksyssä näkyi punainen 575 superamerica !!!! ,aika harvinainen ja oli vielä suomen kilvissä...


      • Jake
        tuli kirjoitti:

        vastaan vaaleansininen 360 modena spider kouvolassa ja vääksyssä näkyi punainen 575 superamerica !!!! ,aika harvinainen ja oli vielä suomen kilvissä...

        Vai oikein 575 superamerica, aattelin ettei niitä tuu Suomeen yhtään. Hiano auto on.
        Auto jossa on lasikatto jonka tummuuden saa säätää itse kirkkaan ja täysin mustan väliltä!

        Kiitos jo näistä, jatketaan bongailua.

        Ja näytti kyläkauppiaalla olevan Ferrari 575M... Kuva löytyy kilvet.comista.


      • vielä..
        Jake kirjoitti:

        Vai oikein 575 superamerica, aattelin ettei niitä tuu Suomeen yhtään. Hiano auto on.
        Auto jossa on lasikatto jonka tummuuden saa säätää itse kirkkaan ja täysin mustan väliltä!

        Kiitos jo näistä, jatketaan bongailua.

        Ja näytti kyläkauppiaalla olevan Ferrari 575M... Kuva löytyy kilvet.comista.

        haminassa on punainen 360 modena ja kuusankoskella punainen f355 spyder...


    • ...........

      Montako Ferraria Suomessa on mr-kilvissä?

      • Karva

        Jos varallisuutta ei ole kovin paljon, mutta Ferrari kiinnostaa, niin sitten etsimään 308 GT 4:ää tai Mondialia.


      • ..........
        Karva kirjoitti:

        Jos varallisuutta ei ole kovin paljon, mutta Ferrari kiinnostaa, niin sitten etsimään 308 GT 4:ää tai Mondialia.

        Mondial ei ole museoikäinen kuin vasta ensi vuonna (1980 on ensimmäinen valm.vuosi).
        Mutta onko täällä jossain 308 museorekisterissä?
        Itseäni kyllä kiinnostaisi 60-luvulta 275 gtb, mutta ovat kohtuullisen arvokkaita maailmalla. http://www.seriouswheels.com/pics-def/Ferrari-275-GTB-fa-silver-lr.jpg


      • 1957

        missähän tämä scuderia askolinin kilpuri on nykyään näytteillä, on muuten luultavasti suomen arvokkain auto, vähintään 1 000 000 e, jopa 2 000 000e !,jos ulkomaitten price guideja uskoo.


      • 400 i
        Karva kirjoitti:

        Jos varallisuutta ei ole kovin paljon, mutta Ferrari kiinnostaa, niin sitten etsimään 308 GT 4:ää tai Mondialia.

        saa myös edullisesti ja koneena V12...


      • Millä konstilla??
        .......... kirjoitti:

        Mondial ei ole museoikäinen kuin vasta ensi vuonna (1980 on ensimmäinen valm.vuosi).
        Mutta onko täällä jossain 308 museorekisterissä?
        Itseäni kyllä kiinnostaisi 60-luvulta 275 gtb, mutta ovat kohtuullisen arvokkaita maailmalla. http://www.seriouswheels.com/pics-def/Ferrari-275-GTB-fa-silver-lr.jpg

        Itselläni on -80 308 GTSi, olisi tosi kivaa jos sen saisi ensi vuonna museorekisteriin, vaan kuinkahan tuo onnistuu? Ymmärtääkseni tuo museorekisteröinti ikä liukuu 30 vuoteen, joten 1980:n saa museokilpiin vasta 2010.
        Olenko väärässä? Toivottavasti :)

        Mielestäni nyt saa 1975 museokilpiin, ensivuonna 1976, seuraavana 1977 jne. ???


      • 25000 ylöspäin
        Karva kirjoitti:

        Jos varallisuutta ei ole kovin paljon, mutta Ferrari kiinnostaa, niin sitten etsimään 308 GT 4:ää tai Mondialia.

        Kyllähän noita Saksasta löytyy koko ajan, nytkin mobile.de:ssä useampia. Hinnat 25.000 € ylöspäin, siihen sitten 12000 - 15000 € verot päälle, ja nopea laskutoimitus= 37 - 40 donaa hakukulut
        Eihän tuolla rahalla saa kaksista nykyautoa, mutta kun kyseessä on leikkikalu, on sijoitus kohtuullinen, mutta sen sijoituksen arvo nousee joka vuosi, päinvastoin kuin tuon 40 donan nykybiilin arvo kun vain laskee. 30 donaa parin vuoden päästä. ( kunhan yritän perustella omaani )


      • minusta
        25000 ylöspäin kirjoitti:

        Kyllähän noita Saksasta löytyy koko ajan, nytkin mobile.de:ssä useampia. Hinnat 25.000 € ylöspäin, siihen sitten 12000 - 15000 € verot päälle, ja nopea laskutoimitus= 37 - 40 donaa hakukulut
        Eihän tuolla rahalla saa kaksista nykyautoa, mutta kun kyseessä on leikkikalu, on sijoitus kohtuullinen, mutta sen sijoituksen arvo nousee joka vuosi, päinvastoin kuin tuon 40 donan nykybiilin arvo kun vain laskee. 30 donaa parin vuoden päästä. ( kunhan yritän perustella omaani )

        "edullinen"...http://tinyurl.com/bxw4d


      • Janoinen peli
        minusta kirjoitti:

        "edullinen"...http://tinyurl.com/bxw4d

        Totta puhut, veliseni. Tuo on sopuhintainen, vaikkakaan 400 sarjan Ferrarit kautta linjan, ovat kohtuuhintaisia. Hinnat pitää kurissa kysynnän puute. Tuo V12 kone on kallis ylläpidettävä, eikä tuon tyyppinen auto ole paras perheauto, pitkille matkoille. Sitten vielä tullin autovero-arvonnassa saattaa tulla korkeat pisteet, koska muistaakseni tulli ei ole vielä joutunut tekemään ( teettämään ) yhtään päätöstä neljäsataa sarjalaisesta. Tulos voi olla mitä tahansa. Ne mulkut, kun eivät välitä siitä, mikä oli auton arvo Saksassa, vaan yrittävät epätoivoisesti määritellä autolle "markkina-arvoa" Suomessa. Oma arvioni verosta, on n. 15000
        Olen nimittäin keskustellut aika monen Ferrarin tuojan kanssa tämän veroleikin aikana.Olin niitä ensimmäisiä Ferrarin tuojia, eikä oma päätökseni edes näy siinä tullin listalla. Kerkesin saada autoni ns. väliverolla, joka oli kaikkein edullisin vaihtoehto, se kun otti huomioon myös auton iän, eikä pelkkää markkina-arvoa, joka aina nousee korkeaksi Ferrareilla, riippumatta kuinka edullisesti auto on hankittu.


      • r1150r
        Millä konstilla?? kirjoitti:

        Itselläni on -80 308 GTSi, olisi tosi kivaa jos sen saisi ensi vuonna museorekisteriin, vaan kuinkahan tuo onnistuu? Ymmärtääkseni tuo museorekisteröinti ikä liukuu 30 vuoteen, joten 1980:n saa museokilpiin vasta 2010.
        Olenko väärässä? Toivottavasti :)

        Mielestäni nyt saa 1975 museokilpiin, ensivuonna 1976, seuraavana 1977 jne. ???

        30v-lakihan ei ole vielä voimassa ja ainakin -80 valmistuneet saa vielä museoon 25 vuoden mukaan. Asia on sydäntä lähellä kun juuri pikku-Hondani niin halutessani saisin museoon ensi vuonna. -81 valmistetut kai myös mutta ei enää -82 valmistuneet, jotka menee 30 vuoden mukaan.


      • king-david
        25000 ylöspäin kirjoitti:

        Kyllähän noita Saksasta löytyy koko ajan, nytkin mobile.de:ssä useampia. Hinnat 25.000 € ylöspäin, siihen sitten 12000 - 15000 € verot päälle, ja nopea laskutoimitus= 37 - 40 donaa hakukulut
        Eihän tuolla rahalla saa kaksista nykyautoa, mutta kun kyseessä on leikkikalu, on sijoitus kohtuullinen, mutta sen sijoituksen arvo nousee joka vuosi, päinvastoin kuin tuon 40 donan nykybiilin arvo kun vain laskee. 30 donaa parin vuoden päästä. ( kunhan yritän perustella omaani )

        Toin maahan 2 kpl Ferrareita keväällä 2002. Harmaa GTB -76 ( Vetroresina) ja keltainen GTS -78 ( maalautettu myöhemmin punaiseksi)
        Toisen rekisteröin vanhalla hyvällä 25 vuotta verolla eikä vero ollut kovinkaan paha. Toisen jouduin rekisteröimään uudella verolla vuonna 2003 ja veroa oli useita tonneja enemmän.
        Molemmat autot olen myynyt, toisen viime Toukokuussa. Toisella tuli ajettua useita tuhansia kilometrejä - ehkä 7.000km. Uusi laki oli monelle vanhan auton harrastajalle huono juttu.
        Vielä haaveissa olisi joku hieman eksoottisempi Ferkku kuin 308. Saa nähdä mitä aika tuo tullessaan.

        Suomen Ferrari -kerho kuvauttaa jokaisen Suomeen rekisteröidyn Ferrarin. Viime aikoina kerhon sihteerillä varmaan on ollut puuhaa sillä 308:a on tullut aika tiuhaan tahtiin.


      • Jori
        king-david kirjoitti:

        Toin maahan 2 kpl Ferrareita keväällä 2002. Harmaa GTB -76 ( Vetroresina) ja keltainen GTS -78 ( maalautettu myöhemmin punaiseksi)
        Toisen rekisteröin vanhalla hyvällä 25 vuotta verolla eikä vero ollut kovinkaan paha. Toisen jouduin rekisteröimään uudella verolla vuonna 2003 ja veroa oli useita tonneja enemmän.
        Molemmat autot olen myynyt, toisen viime Toukokuussa. Toisella tuli ajettua useita tuhansia kilometrejä - ehkä 7.000km. Uusi laki oli monelle vanhan auton harrastajalle huono juttu.
        Vielä haaveissa olisi joku hieman eksoottisempi Ferkku kuin 308. Saa nähdä mitä aika tuo tullessaan.

        Suomen Ferrari -kerho kuvauttaa jokaisen Suomeen rekisteröidyn Ferrarin. Viime aikoina kerhon sihteerillä varmaan on ollut puuhaa sillä 308:a on tullut aika tiuhaan tahtiin.

        Olisi hienoa, kun kyseiset kuvat olisi nähtävillä netissä myös.

        Jos innokkaita löytyy, niin voisi perustaa nettisivut missä ois Suomen kilvissä olevia urheiluautoja. Samaan tyyliin kuin kilvet.com.


      • se kuvaaminen
        king-david kirjoitti:

        Toin maahan 2 kpl Ferrareita keväällä 2002. Harmaa GTB -76 ( Vetroresina) ja keltainen GTS -78 ( maalautettu myöhemmin punaiseksi)
        Toisen rekisteröin vanhalla hyvällä 25 vuotta verolla eikä vero ollut kovinkaan paha. Toisen jouduin rekisteröimään uudella verolla vuonna 2003 ja veroa oli useita tonneja enemmän.
        Molemmat autot olen myynyt, toisen viime Toukokuussa. Toisella tuli ajettua useita tuhansia kilometrejä - ehkä 7.000km. Uusi laki oli monelle vanhan auton harrastajalle huono juttu.
        Vielä haaveissa olisi joku hieman eksoottisempi Ferkku kuin 308. Saa nähdä mitä aika tuo tullessaan.

        Suomen Ferrari -kerho kuvauttaa jokaisen Suomeen rekisteröidyn Ferrarin. Viime aikoina kerhon sihteerillä varmaan on ollut puuhaa sillä 308:a on tullut aika tiuhaan tahtiin.

        Taitaa jäädä pelkäksi ajatukseksi, tuo Suomen kaikkien Ferrareiden kuvaaminen. Niitä kun on talleissa, mihin ei ole muilla asiaa. Olisi kiva nähdä kun ne käy kuvaamassa Kankkusen Juhan Ferrarit. Eikä omaan talliini ole muilla asiaa, saavat tyytyä ihailemaan autorekisterin listoja.


    • mika,

      kevääl ahveniston radalle.com tapahtumassa. semmone mikä on kirjan nimeltä katkuinen kuoleman tie kannessa. joku gt se oli

    • nähty

      Tampereella viime viikonloppuna pun. 360 Spider ja vissiin 328 GTB. Menneinä vuosina bongattu useasti 355 Spider ja kerran Testarossa.

      Helsingissä 360 malleja ainakin vaaleansininen, punaisia ja keltainen (Rental), sekä tietysti männävuosina Rytsölän keltainen Diablo.

    • ???

      Lamborghini Gallardon Stadissa (keltainen), kauppahallin parkkiksella keväällä. Oli siirtokilvissä.

      • Focus 2000

        mutta oli Espoon puolella, Haukilahden venesatamassa.

        Samalla kertaa parkissa oli GT2.


    • jkk

      ...on pyörinyt tänä kesänä kirkkaankeltainen Gallardo ja siirtokilvissä oleva 360 Modena.

    • F430?

      Soppamies-ohjelmassa oli Selänteen Ferrari. Oliko se F430?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1173
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe