ABC avasi suurtehoaseman Helsingissä osoitteeseen Mannerheimintie 78

Anonyymi-ap

10

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Tommonenhan se ois toimivin ratkaisu jos välttämättä haluaa keskikaupungilla asuessa sähköauton omistaa. Turha joka taloyhtiön on hankkia latauspaikkoja.

      • Anonyymi00002
        UUSI

        Hui, kokonaiset 6 latauspaikkaa. Jotta olisi toimiva oman latauspaikan korvike, niin pelkästään Helsingissä tuollaisia asemia pitäisi olla satoja - tulevaisudessa tuhansia.


      • Anonyymi00003
        UUSI
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Hui, kokonaiset 6 latauspaikkaa. Jotta olisi toimiva oman latauspaikan korvike, niin pelkästään Helsingissä tuollaisia asemia pitäisi olla satoja - tulevaisudessa tuhansia.

        Parin kilometrin sisällä tuosta paikasta on jo nyt kymmeniä suurteholatauspaikkoja. Toki niitä tarvitaan lisää, mutta ei tuo asema todellakaan ole ainoa tuolla alueella.


      • Anonyymi00007
        UUSI
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Parin kilometrin sisällä tuosta paikasta on jo nyt kymmeniä suurteholatauspaikkoja. Toki niitä tarvitaan lisää, mutta ei tuo asema todellakaan ole ainoa tuolla alueella.

        Latauskartan mukaan Helsingin keskustassa ja sen tuntumassa on alle 15 kpl 200 kW latauspistettä.


    • Anonyymi00004
      UUSI

      Aikas hurja teho. Pahimmillaankin pystyy antamaan 200kW per auto. Koskaan ei ole tilannetta että kaikki autot pystyisi ottamaan samaan aikaan yki 200kW teholla. Autojen latauskäyrät kun on mitä on.

    • Anonyymi00005
      UUSI

      Helsingissä sähköautojen osuus kasvaa kaikkein nopeimmin. Helsingin teholatauksissa voi käydä yhtä nopeasti kuin tankkaamassa.

      • Anonyymi00006
        UUSI

        Pikemminkin Espoossa sähköautojen osuus kasvaa nopeammin, Helsingissä sähköautojen myynti on paljon heikompaa. Helsingissä useimmilla ei ole minkäänlaista latausmahdollisuutta kotona, koska useimmat asuvat siellä kerrostalossa ja vain harvassa kerrostalossa on latureita. Itse asiassa monilla helsinkiläisillä ei ole edes omaa parkkiruutua vaan pitää pysäköidä kadun varteen.

        Ja nämä teholaturit ovat kalliita ja pelkästään niillä lataamalla ajaminen on vähintään yhtä kallista kuin bensa-autolla. Minkä lisäksi jatkuva teholataaminen nopeuttaa akun kulumista. Mitä nopeammin lataa niin sitä nopeammin akku kuluu eikä mikään softa tai tekniikka tätä faktaa muuta.

        Jos ei ole laturia kotona niin sähköautoa ei kannata omistaa eikä nämä teholaturit tätä asiaa muuta.


      • Anonyymi00008
        UUSI
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Pikemminkin Espoossa sähköautojen osuus kasvaa nopeammin, Helsingissä sähköautojen myynti on paljon heikompaa. Helsingissä useimmilla ei ole minkäänlaista latausmahdollisuutta kotona, koska useimmat asuvat siellä kerrostalossa ja vain harvassa kerrostalossa on latureita. Itse asiassa monilla helsinkiläisillä ei ole edes omaa parkkiruutua vaan pitää pysäköidä kadun varteen.

        Ja nämä teholaturit ovat kalliita ja pelkästään niillä lataamalla ajaminen on vähintään yhtä kallista kuin bensa-autolla. Minkä lisäksi jatkuva teholataaminen nopeuttaa akun kulumista. Mitä nopeammin lataa niin sitä nopeammin akku kuluu eikä mikään softa tai tekniikka tätä faktaa muuta.

        Jos ei ole laturia kotona niin sähköautoa ei kannata omistaa eikä nämä teholaturit tätä asiaa muuta.

        Näinhän se menee, mutta ihmiset eivät halua ymmärtää. Ymmärrys iskee vasta sitten, kun hommaa sähköauton paikkaan, josta kotilatausmahdollisuus puuttuu.
        Puhutaan paljon latausahdistuksesta ja tällaisissa tapauksissa todellakin ymmärrän, mitä sillä tarkoitetaan.


      • Anonyymi00009
        UUSI
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Pikemminkin Espoossa sähköautojen osuus kasvaa nopeammin, Helsingissä sähköautojen myynti on paljon heikompaa. Helsingissä useimmilla ei ole minkäänlaista latausmahdollisuutta kotona, koska useimmat asuvat siellä kerrostalossa ja vain harvassa kerrostalossa on latureita. Itse asiassa monilla helsinkiläisillä ei ole edes omaa parkkiruutua vaan pitää pysäköidä kadun varteen.

        Ja nämä teholaturit ovat kalliita ja pelkästään niillä lataamalla ajaminen on vähintään yhtä kallista kuin bensa-autolla. Minkä lisäksi jatkuva teholataaminen nopeuttaa akun kulumista. Mitä nopeammin lataa niin sitä nopeammin akku kuluu eikä mikään softa tai tekniikka tätä faktaa muuta.

        Jos ei ole laturia kotona niin sähköautoa ei kannata omistaa eikä nämä teholaturit tätä asiaa muuta.

        Köyhä miettii tuollaisia ja jos nopea lataaminen on liiankallista, niin voihan sitä ladata hitaallakin laturilla tai suoraan seinästä.
        Kaikille se sähkön/bensan hinta ei ole mikään kysymys, vaan mukavuus ja puhtaus jne....
        Kokoajan taloyhtiöt rakentavat latauspaikkoja, koska se nostaa yhtiön arvostusta ja arvoa ja osakkeet käyvät paremmin kaupaksi.


    • Anonyymi00010
      UUSI

      "Helsingissä useimmilla ei ole minkäänlaista latausmahdollisuutta kotona, koska useimmat asuvat siellä kerrostalossa ja vain harvassa kerrostalossa on latureita. Itse asiassa monilla helsinkiläisillä ei ole edes omaa parkkiruutua vaan pitää pysäköidä kadun varteen."

      Tuo koskee vain kantakaupunkia eli hyvin pientä osaa Helsingistä. Olen asunut viidessä eri osoitteessa Helsingin alueella ja vain yhdessä niissä ei ollut omaa parkkipaikkaa/sähkötolppaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä

      ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis
      Maailman menoa
      403
      7266
    2. Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia

      Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai
      Maailman menoa
      88
      6092
    3. Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)

      No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j
      Maailman menoa
      205
      5573
    4. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

      Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      89
      4329
    5. Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"

      jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r
      Maailman menoa
      17
      3566
    6. Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä

      ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan
      Maailman menoa
      67
      3558
    7. Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun

      ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta
      Maailman menoa
      92
      3511
    8. HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi

      Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok
      Maailman menoa
      70
      3469
    9. Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto

      Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava
      Maailman menoa
      19
      3455
    10. SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat

      Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha
      Maailman menoa
      63
      3236
    Aihe