”Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.”
Room 8:1
KADOTUSTUOMIO?
40
199
Vastaukset
- Anonyymi00001
Niin ei ole nyt yhtään kadotusta niissä, jotka Jesuksessa Kristuksessa ovat, ja ei vaella lihan, vaan hengen jälkeen.
- Anonyymi00002
Så finnes nu ingen fördömelse för dem som äro i Kristus Jesus.
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Så finnes nu ingen fördömelse för dem som äro i Kristus Jesus.
There is therefore now no condemnation to them which are in Christ Jesus, who walk not after the flesh, but after the Spirit.
- Anonyymi00004
”Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.”
Room 8:34- Anonyymi00005
Kuka on, joka tahtoo kadottaa? Kristus on kuollut. Ja, hän on myös herätetty ylös, on myös Jumalan oikialla kädellä, joka myös rukoilee meidän edestämme.
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Kuka on, joka tahtoo kadottaa? Kristus on kuollut. Ja, hän on myös herätetty ylös, on myös Jumalan oikialla kädellä, joka myös rukoilee meidän edestämme.
Vem är den som vill fördöma? Kristus Jesus är den som har dött, ja, än mer, den som har uppstått; och han sitter på Guds högra sida, han manar ock gott för oss.
- Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Vem är den som vill fördöma? Kristus Jesus är den som har dött, ja, än mer, den som har uppstått; och han sitter på Guds högra sida, han manar ock gott för oss.
Who is he that condemneth? It is Christ that died, yea rather, that is risen again, who is even at the right hand of God, who also maketh intercession for us.
- Anonyymi00014
Paavali ei ollut oikeiden 12 Karitsan apostoleiden joukossa, joiden puolesta Jeesus lupasi rukoilla ja antoi heille omaa Henkeään.
Ilm. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]
Jeesus antoi oikeille hänen kanssa eläneille 12 apostolille omaa Pyhää Henkeä suustaan puhaltamalla sitä heille voimatekojen antamiseksi. Ei sitä kaikille annettu.
Jeesuksen suusta tullutta Henkeä kutsutaankin Toduuden Hengeksi.
Joh.20
19 Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, opetuslapset olivat illalla koolla lukittujen ovien takana, sillä he pelkäsivät juutalaisia. Yhtäkkiä Jeesus seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
20 Tämän sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä. Ilo valtasi opetuslapset, kun he näkivät Herran.
21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät."
22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi." - Anonyymi00022
Anonyymi00014 kirjoitti:
Paavali ei ollut oikeiden 12 Karitsan apostoleiden joukossa, joiden puolesta Jeesus lupasi rukoilla ja antoi heille omaa Henkeään.
Ilm. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]
Jeesus antoi oikeille hänen kanssa eläneille 12 apostolille omaa Pyhää Henkeä suustaan puhaltamalla sitä heille voimatekojen antamiseksi. Ei sitä kaikille annettu.
Jeesuksen suusta tullutta Henkeä kutsutaankin Toduuden Hengeksi.
Joh.20
19 Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, opetuslapset olivat illalla koolla lukittujen ovien takana, sillä he pelkäsivät juutalaisia. Yhtäkkiä Jeesus seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
20 Tämän sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä. Ilo valtasi opetuslapset, kun he näkivät Herran.
21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät."
22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."Mitäpä sinne Peltoinlahdentielle kuuluu? Joko on Herjakirja Paavalista valmisteilla?
- Anonyymi00008
Tämä koskee automaattisesti meitä heteroita.
- Anonyymi00009
Luehan tarkemmin, mikä ihmisen pelastaa.
"veden kantamana" ei veteen upottamalla
1. Piet.3
20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana.
21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.- Anonyymi00010
1. Moos. 7:1
Herra sanoi Nooalle: "Mene perheinesi arkkiin, sillä minä olen havainnut sinut ainoaksi vanhurskaaksi tämän sukupolven joukossa."
Pelastuksen arkkiin piti ottaa mukaan:
2. Moos. 25:16
Pane arkkuun se laki, jonka minä sinulle annan. - Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
1. Moos. 7:1
Herra sanoi Nooalle: "Mene perheinesi arkkiin, sillä minä olen havainnut sinut ainoaksi vanhurskaaksi tämän sukupolven joukossa."
Pelastuksen arkkiin piti ottaa mukaan:
2. Moos. 25:16
Pane arkkuun se laki, jonka minä sinulle annan.33/38
16 Ja pane arkkiin laki, jonka minä sinulle annan.
Biblia 1776
16 Ja sinun pitää paneman arkkiin sen todistuksen, jonka minä sinulle annan.
Luuk. 16:17
Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää. - Anonyymi00016
Minun Raamatussani lukee:
pelastuivat veden kautta - Anonyymi00023
Jeesus Kristus on ainoa Pelastaja. EI kukaan muu.
- Anonyymi00012
Kadonnut liukkaus? https://keskustelu.suomi24.fi/t/13705794/sanan-ja-saarnamiehen-suhde
- Anonyymi00035
Linkki näkyy koskevan lestojen talostelua.
- Anonyymi00013
Raamatun totuuden mukaan Kristus otetaan vastaan kristillisessä kasteessa. Ei missään lahkolaisten hurmoskokouksissa. Siellä on ihan muut henget ja voimat, tämän maailman heikot alkeisvoimat ihmisiä nurin viskomassa.
1.Joh.5
5 Kuka siis on, joka voittaa maailman, mutta se joka uskoo, että Jesus on Jumalan Poika?
6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
9 Jos me ihmisten todistuksen otamme, niin on Jumalan todistus suurempi; sillä tämä on Jumalan todistus, jonka hän Pojastansa todisti.- Anonyymi00020
Joh 3 ; 3 , 8
Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: "joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa.
8
Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee: niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
Uudestisyntyminen on ihme. Minä synnyin uudesti, ylhäältä 49 vuotta sitten ollessani laivakokkina Etelä-Ameriikassa. Se on kestänyt 48 vuotta, ja toivon sen loppuun asti Jumalan armosta kestävän. - Anonyymi00028
Anonyymi00020 kirjoitti:
Joh 3 ; 3 , 8
Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: "joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa.
8
Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee: niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
Uudestisyntyminen on ihme. Minä synnyin uudesti, ylhäältä 49 vuotta sitten ollessani laivakokkina Etelä-Ameriikassa. Se on kestänyt 48 vuotta, ja toivon sen loppuun asti Jumalan armosta kestävän.Luehan tarkemmin, Uudestisyntymisen peso tapahtuu kasteessa vedestä ja Hengestä.
Joh.3:5 " Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."
Joh. 16:29 Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin."
5 Jesus svarade: »Sannerligen, sannerligen säger jag dig: Om en människa icke bliver född av vatten och ande, så kan hon icke komma in i Guds rike.
5 Jesus answered, Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born of water and of the Spirit, he cannot enter into the kingdom of God.
Thayer's Greek Lexicon
Sana
Translitteroitu
Strongin koodi
υδωρ
hudor hoo'-dore genitive case υδατος hudatos hoo'-dat-os, etc.
5204
Sanan tausta
Sanaluokka
from the base of 5205
subst. (neut.)
King James Version käännökset sanasta
AV-water 79
Merkitys
1) water
1a) of water in rivers, in fountains, in pools
1b) of the water of the deluge
1c) of water in any of the earth's repositories
1d) of water as the primary element, out of and through which the world that was before the deluge, arose and was compacted
1e) of the waves of the sea
- Anonyymi00015
Kaatolahkoissa hurmoshenkien vastaanottamiset eivät ole mitään Jeesuksen vastaanottamista, kuten monet kuvittelee.
1. Joh. 4:1
Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.- Anonyymi00021
Jos joku haluaa oikeasti tietää, mitä on helluntaiherätys, niin voi katsoa tv 7 KOSKETUS TAIVAASTA videoita joissa Paavo Järvinen, helluntaievankelista pitää kokouksia ympäri Suomen, pää-asiassa helluntaiseurakunnissa, mutta myös vapaaseurakunnissa ja luterilaisissa seurakunnissa. Videoita on yli 200
Kyllä minun uskovat ystäväni ovat uudestisyntyneitä. Yleensä ei tule puheeksi, missä ja miten he ovat tulleet uskoon. Juuri eilen yksi sanoi puhelimessa, että hän on helluntaiseurakunnassa uskoontullut.
Nyt tämä uusi aika on sellaista, että joissakin Helluntaikirkoissa ei kysytä nuorilta, jotka liittyvät seurakuntaan, missä ja miten he ovat tulleet uskoon. Siinä on se vaara, että uudestisyntymättömiä tulee seurakuntaan. Olen ollut nuorten kokouksissa, jossa on ollut rekvisiittana savua ja kauhea musiikin jytke. - Anonyymi00024
Anonyymi00021 kirjoitti:
Jos joku haluaa oikeasti tietää, mitä on helluntaiherätys, niin voi katsoa tv 7 KOSKETUS TAIVAASTA videoita joissa Paavo Järvinen, helluntaievankelista pitää kokouksia ympäri Suomen, pää-asiassa helluntaiseurakunnissa, mutta myös vapaaseurakunnissa ja luterilaisissa seurakunnissa. Videoita on yli 200
Kyllä minun uskovat ystäväni ovat uudestisyntyneitä. Yleensä ei tule puheeksi, missä ja miten he ovat tulleet uskoon. Juuri eilen yksi sanoi puhelimessa, että hän on helluntaiseurakunnassa uskoontullut.
Nyt tämä uusi aika on sellaista, että joissakin Helluntaikirkoissa ei kysytä nuorilta, jotka liittyvät seurakuntaan, missä ja miten he ovat tulleet uskoon. Siinä on se vaara, että uudestisyntymättömiä tulee seurakuntaan. Olen ollut nuorten kokouksissa, jossa on ollut rekvisiittana savua ja kauhea musiikin jytke.Helluntailiike on Amerikasta tuotu paha eksytys ja heresia. Ne teltat ja tivolit kannattaa kiertää kaukaa.
Jokainen järkevä ihminen käsittää, että ei kristinuskoa tuotu Suomeen 100 v. sitten Amerikasta. Kyse on jälkikäteen kristinuskon sekaan kylvetystä lusteesta. - Anonyymi00025
Anonyymi00024 kirjoitti:
Helluntailiike on Amerikasta tuotu paha eksytys ja heresia. Ne teltat ja tivolit kannattaa kiertää kaukaa.
Jokainen järkevä ihminen käsittää, että ei kristinuskoa tuotu Suomeen 100 v. sitten Amerikasta. Kyse on jälkikäteen kristinuskon sekaan kylvetystä lusteesta.Helluntailaiset ja muut Jenkkilahkot kieltävät kokonaan perisynnin ja sen, että kaste tai ehtoollinen liittyisi mitenkään ihmisen syntisyyteen.
- Anonyymi00026
Anonyymi00025 kirjoitti:
Helluntailaiset ja muut Jenkkilahkot kieltävät kokonaan perisynnin ja sen, että kaste tai ehtoollinen liittyisi mitenkään ihmisen syntisyyteen.
Jenkkilahkot kieltävät Kolmiyhteisen Jumalan, Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.
- Anonyymi00027
Anonyymi00021 kirjoitti:
Nyt tämä uusi aika on sellaista, että joissakin Helluntaikirkoissa ei kysytä nuorilta, jotka liittyvät seurakuntaan, missä ja miten he ovat tulleet uskoon. Siinä on se vaara, että uudestisyntymättömiä tulee seurakuntaan. Olen ollut nuorten kokouksissa, jossa on ollut rekvisiittana savua ja kauhea musiikin jytke.Wikipedia
Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä. Tästä ryhmästä muodostui myöhemmin Filadelfiaseurakunta. Eino I. Manninen valittiin seurakunnan vanhimmaksi joulukuussa 1920. Olsen-Smidt oli valloittava johtaja, ja liike keskittyi vahvasti hänen henkilöönsä. Häntä syytettiin taloudellisista väärinkäytöksistä ja yksinvaltaisesta johtamistavasta.[17]
Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[20] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[21] sillä hänellä oli ollut seksuaalinen suhde kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[17] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[22] Tuomio merkitsi helluntailiikkeelle huomattavaa kriisiä.[17] - Anonyymi00032
Anonyymi00021 kirjoitti:
Nyt tämä uusi aika on sellaista, että joissakin Helluntaikirkoissa ei kysytä nuorilta, jotka liittyvät seurakuntaan, missä ja miten he ovat tulleet uskoon. Siinä on se vaara, että uudestisyntymättömiä tulee seurakuntaan. Olen ollut nuorten kokouksissa, jossa on ollut rekvisiittana savua ja kauhea musiikin jytke.Ylivainion aikana helluntailaiset laittoivat liikkeelle yli tuhat väitettä siellä tapahtuneista ihmeparanemisista.
Oikea lääkäri tutki kaikki tapaukset Tampereen yliopistossa tekemässään tri:n väitöskirjassa.
Tutkimuksen lopputulos: Kukaan ei ollut parantunut yhtään mistään.
Hellarit kävi kuumana. Yliopiston väitöstilaisuuden turvatoimia piti lisätä.
- Anonyymi00017
Perisynnin aiheuttama kadotustuomio ei tarkoita mitään helvetintuomiota, vaan sitä, että perisynnin vuoksi ihmisen elämä päättyy fyysiseen kuolemaan, ellei häntä ole kastettu ikuisesti elävän Kristuksen ruumiin eli jäseneksi.
- Anonyymi00018
Kristukseen kastamaton pakana ei elä ikuisesti perisynnin vuoksi.
1. Moos. 3:22
Sitten Herra Jumala sanoi: "Ihminen on nyt kuin me: hän tietää sekä hyvän että pahan. Ettei hän nyt vain ota elämän puusta hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti!"
23 Niin Herra Jumala ajoi ihmisen pois Eedenin puutarhasta ja pani hänet viljelemään maata, josta hänet oli tehty.
24 Hän karkotti ihmisen ja asetti Eedenin puutarhan itäpuolelle kerubit ja salamoivan, leimuavan miekan vartioimaan elämän puulle vievää tietä. - Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
Kristukseen kastamaton pakana ei elä ikuisesti perisynnin vuoksi.
1. Moos. 3:22
Sitten Herra Jumala sanoi: "Ihminen on nyt kuin me: hän tietää sekä hyvän että pahan. Ettei hän nyt vain ota elämän puusta hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti!"
23 Niin Herra Jumala ajoi ihmisen pois Eedenin puutarhasta ja pani hänet viljelemään maata, josta hänet oli tehty.
24 Hän karkotti ihmisen ja asetti Eedenin puutarhan itäpuolelle kerubit ja salamoivan, leimuavan miekan vartioimaan elämän puulle vievää tietä.1. Moos. 3:19
Otsa hiessä sinun on hankittava leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinut on otettu. Maan tomua sinä olet, maan tomuun sinä palaat. [Ps. 90:3, 104:29; Saarn. 3:20, 12:7] - Anonyymi00029
Mieluummin kadotustuomio, kuin ikuinen tuomio hihhulien lallatuksia kuunnellen.
- Anonyymi00033
Anonyymi00029 kirjoitti:
Mieluummin kadotustuomio, kuin ikuinen tuomio hihhulien lallatuksia kuunnellen.
Olet siis lopullisen valintasi tehnyt? Ja pysyt siinä? Vaikka taivaskin on Jeesuksen armosta tarjolla?
- Anonyymi00034
Anonyymi00033 kirjoitti:
Olet siis lopullisen valintasi tehnyt? Ja pysyt siinä? Vaikka taivaskin on Jeesuksen armosta tarjolla?
Tietenkin pysyn, päiväkin sinun ja kaltaistesi seurassa olisi täyttä kidutusta.
Haluan levätä rauhassa kuolemani jälkeen!
- Anonyymi00031
Helluntailaisuus on Amerikasta 100 v. sitten tuotu paha eksytys ja heresia.
Molemmat helluntailiikkeenn perustajat vietiin vankilaan sodomiasta. (Factatietoa) Niin jeesukssa oleville ei tule kadotus tuomiota, kaikka muilla on edessä tuomio, sitä ei voi missato missään kohtaa.
- Anonyymi00036
Matkamies voisi matkata johonkin muualle hourailemaan.
Anonyymi00036 kirjoitti:
Matkamies voisi matkata johonkin muualle hourailemaan.
Ei muutu hourailemaan, koskaan, niin kauvan kun elän tässä maailmassa. toisessa maaimassa ei ole mitään huolia jäävä tänne.
Sinu hourailusta en teidä mitä mielessäs pyörii, mille perustalle ole elämäsi laskenut.
- Anonyymi00037
Jeesuksen omat ovat saaneet ARMON.
- Anonyymi00038
AAMEN AAMEN AAMEN!
- Anonyymi00039
Mahtava totuus!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1066756KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3786387Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei613198Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521132689Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1082330- 1251824
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro201677Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään341495Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1821357- 741247