Tärkein käsky Raamatussa

Anonyymi-ap

Ensimmäinen ja tärkein käsky

5. Moos. 6:5

Ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi.

5. Moos. 11:1

"Rakasta siis Herraa, sinun Jumalaasi, ja noudata alati hänen määräyksiänsä, säädöksiänsä, oikeuksiansa ja käskyjänsä.

1. Joh. 5:3

Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. [Matt. 11:30]

214

1117

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Ja kun tuon neuvon ottaa 1. Mooseksen kirjasta, niin eikö olisi syytä tunnistaa Jumala Mooseksen kirjojen Jumalaksi eikä veistokseksi, joka esittää ristiin naulattua kuoliaaksi verta vuotavaa tapettavaa ihmistä?
      Tehokkaimpia keinoja ansaita Jumalan viha on rikkoa ensimmäisiä käskyjä. On vain yksi tosi Jumala ja epäjumalankuvien ja ihmisten palvonta jumalina on Hänen kannaltaan aviorikos.

• Anonyymi00002

Aabrahamkin kehottaa lukemaan Mooseksen todistuksia ja Vanhan Testamentin profeettoja, eikä mitään Tarsolaisten murhamiesten sepitelmiä ja vuodatuksia.

Luuk. 16:31

Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."

• Anonyymi00003

Jeesuksen usko perustuu hänen lukemiinsa teksteihin.

Luuk. 4:16

Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.

Ilm. 14:12

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Jeesuksen usko perustuu hänen lukemiinsa teksteihin.

Luuk. 4:16

Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

Jeesus tarkoitti omaa uskoaan Juutalaisuutta, löytäneenkö hän sitä uskoa ollenkaan kun tulee takaisin Galilean vuorelle.

Luuk. 18:8

Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"

Ap. t. 1:11

Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän."

• Anonyymi00007

Teuvo. Onko tuokin vihaherjakirjoitelma apostoli Paavalia vastaan laadittu Peltoinlahdentien herjapajassa?

• Anonyymi00017
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Teuvo. Onko tuokin vihaherjakirjoitelma apostoli Paavalia vastaan laadittu Peltoinlahdentien herjapajassa?

Eikö meinaa yhteydet pelata edesmenneeseen Teuvoosi?
        "Yhteys kuolleisiin ihmisiin, ja yhteyden tavoittelu kuolleisiin,
        on vakavaa eksytystä ja vaarallista toimintaa.
        Raamattu on Jumalan ilmoitus meille ihmisille.
        Raamatussa Jumala varottaa vakavasti ihmisiä ottamasta yhteyttä vainajahenkiin"

• Anonyymi00039
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Eikö meinaa yhteydet pelata edesmenneeseen Teuvoosi?
        "Yhteys kuolleisiin ihmisiin, ja yhteyden tavoittelu kuolleisiin,
        on vakavaa eksytystä ja vaarallista toimintaa.
        Raamattu on Jumalan ilmoitus meille ihmisille.
        Raamatussa Jumala varottaa vakavasti ihmisiä ottamasta yhteyttä vainajahenkiin"

Hoh hoijaa sinun juttujasi. Sinä et siis todellakaan ymmärrä, että vainajat EIVÄT kirjoita. Onhan se näköjään vaikeaa joillekin…

• Anonyymi00080
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Hoh hoijaa sinun juttujasi. Sinä et siis todellakaan ymmärrä, että vainajat EIVÄT kirjoita. Onhan se näköjään vaikeaa joillekin…

Nimenomaan minä ymmärrän, että VAINAJAT EI KIRJOITTELE MIHINKÄÄN!
        Minulta löytyy jopa niin paljon ymmärrystä, että annan VAINAJIEN levätä rauhassa, siis toisin kuin sinä. YMMÄRSITKÖ?

• Anonyymi00005

Jeesus itse neuvoi palvomaan Jumalaa, ei Jumalan palvelijaa. (Mt 22:37)
      Juutalaisille hän selitti, ettei Israelin messias voi olla Daavidin poika. (Mt 22:43)
      Se ei estänyt juutalaisia myöhemmin nostamasta kristukseksi Bar Kokhbaa.

• Anonyymi00006

Sapatistit taas asialla kun niin pitävät käskyt, mutta heidän mielestään Israel saa sapattina tehdä kansanmurhan.

Se laittomuus ei haittaa.

• Anonyymi00010

Israelin tulee vallata kaikki heille Jumalan lupaamat maa-alueet iselleen. Vasta sitten Jeesus voi palata takaisin maan päälle Israelin kuninkaaksi.

2. Moos. 23:31

Minä ulotan sinun rajasi Kaislamerestä* filistealaisten mereen ja Siinain autiomaasta Eufratvirtaan saakka. Minä annan sen maan asukkaat teidän käsiinne, ja te voitte karkottaa heidät tieltänne. [Kaislameri tarkoittanee Punaistamerta, filistealaisten meri Välimerta.][1. Moos. 15:18; 5. Moos. 11:24; 1. Kun. 5:1; Ps. 80:12]

• Anonyymi00008

Lahkolaisten erilaiset uskon istutukset on revittävä pois.

Suomessakin on yli tuhat erioppista uskonlahkoa ry:tä. Jokaisen mielen mukainen porukka kyllä löytyy.

Matt. 15:13

Hän vastasi: "Jokainen istutus, joka ei ole minun taivaallisen Isäni istuttama, revitään juurineen pois."

• Anonyymi00009

Joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, se ei ole sovelias Jeesukselle.

Isä-Jumalan seulan kautta mennään Jeesuksen luokse.

Joh. 6:37

Kaikki ne, jotka Isä minulle antaa, tulevat minun luokseni, ja sitä, joka luokseni tulee, minä en aja pois.

Siksi järjestys on Isä, Poika ja Pyhä Henki, kaikkia heitä tarvitaan.

• Anonyymi00012

Niin kävi myös teuvolahkon, jonka johtaja värkkää nyt paavaliherjojaan Peltoinlahdentien herjapajassaan elämänsä viimeisinä hetkinään, ennen tuomiolle astumista.

• Anonyymi00011

Kyllä kansanmurhan kannattajat ovat alinta roskasakkia mitä voi olla.

• Anonyymi00013

Israel on Jumalan valittu kansa. Jumalan silmäteräkansa.

Matt. 1:21

Hän synnyttää pojan, ja sinun tulee antaa pojalle nimeksi Jeesus, sillä hän pelastaa kansansa sen synneistä."

Matt. 15:24

Mutta Jeesus vastasi: "Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaita varten."

• Anonyymi00026

Israelissa sellaisesta Jeesuksesta ei tiedetä juuri mitään koska kansa on juutalaisia. Joulu ja pääsiäinen ovat tuntemattomia juhlia. Juutalaisten tiedon mukaan Jeesus oli Rooman valtakunnan sotilaan äpäräpoika.

Siis juutalaiset ovat "JUMALAN VALITTU KANSA".

• Anonyymi00014

Kansojen ja ihmisten lopulliset kohtalot määräytyy sen mukaan, miten he kohtelevat Juutalaisia, Israelin kansaa.

Israel-boikotit on pahasta, niihin ei pidä yhtyä.

Sak. 2:12

Herra Sebaot on oman kunniansa tähden lähettänyt minut niiden kansojen luo, jotka ovat ryöstäneet teitä. Hän sanoo niille näin: -- Joka koskee minun kansaani, se koskee minun silmäterääni. [5. Moos. 32:10; Ps. 17:8]

• Anonyymi00015

Ilm. 12:17

Lohikäärmeen raivo yltyi, ja se lähti sotimaan naisen muita lapsia vastaan, niitä, jotka ovat uskollisia Jumalan käskyille ja Jeesuksen todistukselle.

Lahkolaiset vihaavat Kristittyjen Katekismusta, koska siellä Jumalan käskyt on kirjoitettu näkyviin selityksien kanssa. Mitä se on.

• Anonyymi00027

Lutherin lahkon opin mukaan ihminen pelastuu ainoastaan armosta, omat teot eivät siihen vaikuta. Näin ollen kymmenen käskyn mukaan eläminen ei vaikuta mitään pelastumiseen.

Moni ei tätä tiedä, ei edes kaikki Lutherin papit.

• Anonyymi00016

Lahkolaiset vihaavat vanhaa kirkollista Virsikirjaa, koska siellä sanoituksessa mainitaan Jumalan käskyt ja kehotus niiden noudattamiseen.

• Anonyymi00018

Villitsevien henkin vauhdittama hurmoshumppa ja selälleen kaatuminen on suositumpaa kuin Jumalan käskyjen tutkiminen ja noudattaminen.

Sananl. 28:9

Joka sulkee korvansa Herran lailta, sen rukouskin on Herralle kauhistus.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Villitsevien henkin vauhdittama hurmoshumppa ja selälleen kaatuminen on suositumpaa kuin Jumalan käskyjen tutkiminen ja noudattaminen.

1. Tim. 4:1

Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

• Anonyymi00020

Jumala vaatii kuuliaisuutta

"Kuulkaa siis, Israelilaiset! Herra, teidän Jumalanne, ei vaadi teiltä muuta kuin sen, että pelkäätte häntä, että aina vaellatte hänen teitään, että rakastatte häntä ja palvelette häntä koko sydämestänne ja koko sielustanne."

• Anonyymi00021

Raamatun alkukielen mukaan usko, eli uskominen on verbi, tekemistä ilmaiseva sana, mikä tarkoittaa kuuliaisuutta noudattaa Jumalan antamia lakeja ja käskyjä ja säädöksiä.

Jaak. 2:25

Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä.

On suurta harhaa määritellä usko tekemisestä irralliseksi, pelkäksi psykologiseksi mielentilan asiaksi.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Raamatun alkukielen mukaan usko, eli uskominen on verbi, tekemistä ilmaiseva sana, mikä tarkoittaa kuuliaisuutta noudattaa Jumalan antamia lakeja ja käskyjä ja säädöksiä.

Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä.

On suurta harhaa määritellä usko tekemisestä irralliseksi, pelkäksi psykologiseksi mielentilan asiaksi.

"Uskoen siis ole kuuliainen, muuten laps' Jumalamme, et ole onnellinen."

Jaak. 2:20

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ILMAN TEKOJA usko on hyödytön?

Jaakob toppuuttelee hokemasta "yksin uskosta" -mantraa.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Ihminen saadaan tehokkaalla käännyttämisellä tulemaan ihan mihin uskoon tahansa. Psykologinen päänusko ei ketään pelasta yhtään mistään. Se johtaa vaan väärään rauhaan, kun ihminen alkaa hokemaan, että olen uskovainen ja olen menossa taivaaseen.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Lyydiakin alkoi epäröiden kysellä apostoleilta pidetäänkö häntä nyt koko perheen kastamisen jälkeen "pistiksenä" eli uskovaisena vasta koko perhekunnan kastamisen jälkeen, koska hän osoitti tottelevansa Jumalan sanan kehotusta hoitaa koko perheen kastaminen sisälle pelastukseen Jumalan valtakuntaan Jeesuksen verensuojaan.

Ei Lyydia alkanut ITSE heti julistamaan, että nyt minä tulin uskoon ja hallet sille ja sille... pitkä aamen päälle.

Ap. t. 16:15

Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä.

• Anonyymi00024

Ilm. 20:12

Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. [Dan. 7:10; Luuk. 10:20+ | Matt. 16:27+]

Ilm. 20:13

Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.

• Anonyymi00028

Raamattu tuntee myös ennaltamääräämisopin. Valittujen nimet on kirjoitettu elämänkirjaan jo maailman luomisen yhteydessä.

Ilm. 13:8

Kaikki maan asukkaat kumartavat sitä -- kaikki ne, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna teurastetun Karitsan elämänkirjaan. [Luuk. 10:20+]

Ilm. 17:8

"Peto, jonka näit, on ollut, mutta nyt sitä ei ole. Se tulee vielä nousemaan syvyydestä, mutta lopulta se joutuu tuhon omaksi. Ne maan asukkaat, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna elämän kirjaan, hämmästyvät pedon nähdessään, sillä vaikka se on ollut ja mennyt, se on vielä tuleva. [Ilm. 13:11 | Luuk. 10:20+]

Ilm. 7:4

Minä kuulin myös sinetillä merkittävien määrän. Sinetin sai sataneljäkymmentäneljätuhatta, ja heitä oli kaikista Israelin heimoista:

• Anonyymi00029

Matt. 22:37

Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi.

• Anonyymi00032

Eipä sen heepon jutuissa ollut paljon järkeä muutenkaan

• Anonyymi00030

Mark. 12:30

Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi ja koko voimallasi.'

• Anonyymi00031

Kannattaa siis keksiä itselleen rakastettava jumala.
      Raamatun mukainen alkukantainen sadisti ei ole sellainen.

• Anonyymi00033

Kun Jumala on sellainen, niin sitten voi kannattaa vaikka kansanmurhaa.

Mikä tosin harhaoppia.

• Anonyymi00034
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Kun Jumala on sellainen, niin sitten voi kannattaa vaikka kansanmurhaa.

Mikä tosin harhaoppia.

Antisemitistit puhuu jatkuvasti pahaa Israelin kansasta. Jumalan silmäteräkansasta.

Jumala tekee mitä tahtoo, ei ihminen sille mitään mahda.

Israel on Jumalan valittu kansa, joka totetuttaa Jumalan tahtoa maan päällä.

Minä ulotan sinun rajasi Kaislamerestä* filistealaisten mereen ja Siinain autiomaasta Eufratvirtaan saakka. Minä annan sen maan asukkaat teidän käsiinne, ja te voitte karkottaa heidät tieltänne. [Kaislameri tarkoittanee Punaistamerta, filistealaisten meri Välimerta.][1. Moos. 15:18; 5. Moos. 11:24; 1. Kun. 5:1; Ps. 80:12]

• Anonyymi00036
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Antisemitistit puhuu jatkuvasti pahaa Israelin kansasta. Jumalan silmäteräkansasta.

Jumala tekee mitä tahtoo, ei ihminen sille mitään mahda.

Israel on Jumalan valittu kansa, joka totetuttaa Jumalan tahtoa maan päällä.

4. Moos. 23:19

Jumala ei ole ihminen: hän ei valehtele, hän ei muuta mieltään. Hänkö ei tekisi, mitä sanoo? Hänkö ei pitäisi, mitä lupaa?

• Anonyymi00043
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Jumala ei ole ihminen: hän ei valehtele, hän ei muuta mieltään. Hänkö ei tekisi, mitä sanoo? Hänkö ei pitäisi, mitä lupaa?

Kiitos.
        Erittäin vahva todistus jumalan olemassaoloa vastaan.

• Anonyymi00035

Mutta että käskyjä noudattaa on oltava henkinen yhteys Jeesukseen ja olla Jeesuksessa se tarkoittaa myös että on yhteys ylhäältä tuleva viisauteen.

Jaakob: 3:17 Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele.
      3:18 Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa rauhan tekijöille.

ja eläkää niin että sana käy toteen!

• Anonyymi00037

Sak. 2:12

Herra Sebaot on oman kunniansa tähden lähettänyt minut niiden kansojen luo, jotka ovat ryöstäneet teitä. Hän sanoo niille näin: -- Joka koskee minun kansaani, se koskee minun silmäterääni. [5. Moos. 32:10; Ps. 17:8]

• Anonyymi00038

Israelin kansan kimppuun hyökkääminen on Jeesuksen kimppuun hyökkäämistä. Ei ne ole erillisiä asioita.

Matt. 15:24

Mutta Jeesus vastasi: "Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaita varten."

• Anonyymi00040

Hyökkäykset ikiaikojen Jumalaa vastaan eivät ole kovin viisasta.

Ei Jumala ole kuollut, eikä mitään testamentteja tehnyt, vaikka monet niin ajattelee.

1. Tim. 6:16

Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta

• Anonyymi00042

Ei testamentteja.... eikä mitään muutakaan.

• Anonyymi00044
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Ei testamentteja.... eikä mitään muutakaan.

2. Piet. 3:5

Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta.

• Anonyymi00045
        Anonyymi00044 kirjoitti:

2. Piet. 3:5

Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta.

Joh.3:5 "Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan"

Joh. 16:29

Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin.

Kasteessa Jumala luo perisyntiin hengellisesti kuolleen ihmisen uudestaan ikuisesti eläväksi sieluksi. Kastetta kutsutaan Raamatussa uudestisyntymisen pesoksi.

• Anonyymi00046
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Joh.3:5 "Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan"

Joh. 16:29

Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin.

Kasteessa Jumala luo perisyntiin hengellisesti kuolleen ihmisen uudestaan ikuisesti eläväksi sieluksi. Kastetta kutsutaan Raamatussa uudestisyntymisen pesoksi.

2. Moos. 40:7

Ja paneman pesoastian seurakunnan majan ja alttarin välille, ja paneman siihen vettä.

Jes. 12:3

Te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteistä.

• Anonyymi00041

Luuk. 12:5

Kuulkaa, ketä teidän tulee pelätä. Pelätkää häntä, jolla on valta sekä tappaa ihminen että syöstä hänet helvettiin. Niin, sanon teille: häntä teidän on pelättävä.

• Anonyymi00047

Herran pelko on viisauden alku....

• Anonyymi00048

Ihmeellistä synnin puolustamista, aivan kuin Jumala tekisi syntiä.

• Anonyymi00049

Alkuseurakunnassa he syyttivät Pyhää Henkeä murhamieheksi, kun väitivät että Pyhä Henki tappoi Ananiaan ja Safiiran talokaupan rahojen saamiseksi heiltä. Sellaisiin syytöksiin ei pidä yhtyä, ne ovat raju Pyhän Hengen pilkka.

• Anonyymi00050
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Alkuseurakunnassa he syyttivät Pyhää Henkeä murhamieheksi, kun väitivät että Pyhä Henki tappoi Ananiaan ja Safiiran talokaupan rahojen saamiseksi heiltä. Sellaisiin syytöksiin ei pidä yhtyä, ne ovat raju Pyhän Hengen pilkka.

Eiköhän niitä murhamiehiä olisi löytynyt sieltä seurakunnan omasta porukastakin, joilla oli kokemusta niistä hommista.

• Anonyymi00051
        Anonyymi00050 kirjoitti:

Eiköhän niitä murhamiehiä olisi löytynyt sieltä seurakunnan omasta porukastakin, joilla oli kokemusta niistä hommista.

Ei ne taidot mihinkään häviä. Minkä nuorena oppii, sen vanhanakin vielä taitaa.

• Anonyymi00062
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Ei ne taidot mihinkään häviä. Minkä nuorena oppii, sen vanhanakin vielä taitaa.

Lahkot on hyviä piilopaikkoja, jotka sitä tarvii ja etsii.

• Anonyymi00052

Jokainen valta määrää ensimmäiseksi, että valtaa ei saa vastustaa, ja että sellaiseen syyllistyneitä tullaan rankaisemaan, eikä kristinusko ole tässä poikkeus, sillä diktaattori-Jumalan käskyistä kieltäytyminen tietää ikuista kidutusta.

• Anonyymi00053

<<Jeesuksen kimppuun hyökkäämistä.<<
      nyky Israel ei kuulu Jeesus kansaan, ne ei pitänyt yhtään liitoa, mikä liitto se sellainen on.
      Uusi liito minun veressäni.
      Jumala hallitsee - on oikeaa Israel, ja sen lampaita alkoi kadota heti syntiinlankeemuksessa. ei he ole ottanut Jeesusta vastaan.

vain Jeesuksessa on oikea Israel.

Joh:3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

Jeesus on Raamatun ydin kaikki muu on Jeesuksen alapuolella harmonisesti, rakkauden hengessä.

• Anonyymi00054

Ilman Jeesusta ei kirjoitukset täyty eikä voi käskyjä täyttää, olkaa siis Jeesuksessa sisällä!

• Anonyymi00055

Aabrahamin kaikkia jälkeläisiä kutsutaan valituksi kansaksi, Jumalan valittu kansa. Jumalan lupaukset koskee juuri heitä. Heistä Juutalaiset ovat kaikkien arvostetuimpia, koska Jeesus on sen heimon jäsen. Jumalan lupaukset heille ovat ikuisia.

• Anonyymi00060
        Anonyymi00055 kirjoitti:

Aabrahamin kaikkia jälkeläisiä kutsutaan valituksi kansaksi, Jumalan valittu kansa. Jumalan lupaukset koskee juuri heitä. Heistä Juutalaiset ovat kaikkien arvostetuimpia, koska Jeesus on sen heimon jäsen. Jumalan lupaukset heille ovat ikuisia.

Jeesus ti taivaasta
        te olette alhaalta Minä olen ylhäältä.
        Jeesus on universaalinen ottaa pois kaikki maailman synnit.
        suosimalla jumalatonta Jumala tahraisi nimensä.

• Anonyymi00061

Liitot ovat ikuisia ja aina voimassa. Ei Jumala kadu eikä peru sitä mitä on kerran sanonut ja luvannut.

Nykyisraelilaiset ovat Jumalan ikuisessa liitossa, koska ovat Aabrahamin jälkeläisiä.

1. Moos. 13:15

Sillä kaiken maan, jonka näet, minä annan sinulle ja sinun jälkeläisillesi ikuisiksi ajoiksi.

1. Moos. 15:5

Ja hän vei hänet ulos ja sanoi: "Katso taivaalle ja lue tähdet, jos ne taidat lukea". Ja hän sanoi hänelle: "Niin paljon on sinulla oleva jälkeläisiä".

Ei Jumala ole ihminen, niin että hän valhettelisi, eikä ihmislapsi, että hän katuisi. Sanoisiko hän jotakin eikä sitä tekisi, puhuisiko jotakin eikä sitä täyttäisi?

• Anonyymi00063

Liittoja (Jumalan lupauksia) on voimassa useita erilaisia. Eivät ne kumoa toisiaan, vaan täydentävät toisiaan.

• Anonyymi00056

Jeesuksen korottaminen Jumalaksi ja oikean Jumalan syrjäyttäminen ei ole oikeata uskoa, vaan harhaoppia.

Hepr. 1:5

Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?

• Anonyymi00058

Siksi Jeesus pyysi rukoilemaan Isäänsä, ei itseään.

Isä meidän, joka olet taivaassa....

Samoin hän käski kastamaan nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen...Matt.28:18-20

Isä Jumala päättää asioista. Jeesus toteuttaa niitä päätöksiä.

Joh. 6:37

Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.

• Anonyymi00057

Aabrahamin kaikkia HENKISIÄ JÄLKELÄISI ÄJOTKA OVAT JEESUKSESSA jälkeläisiä kutsutaan valituksi kansaksi,
      ei ne täyttäneet mitään liitoa,
      uusi liito Jeesuksessa.

• Anonyymi00059

Jeesus on alisteinen Isä-Jumalalle. Jumalan tahdolle.

Mark. 13:32

Mutta siitä päivästä tai hetkestä ei tiedä kukaan, eivät enkelit taivaassa, eikä myöskään Poika, vaan ainoastaan Isä.

Jeesus puhuu vain sen, mitä kuulee omalta Isältään.

Joh. 15:15

En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.

• Anonyymi00064

Matt. 5:17

Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan noudattamaan ja täyttämään.

Matt. 5:18

Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

Luuk. 16:17

Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

• Anonyymi00065

Roistot opettaa, että lait ja käskyt on kumottu, nyt vaan eleillään vapaasti pelkkien henkien pillin mukaan kuin ellun kanat!

Hurmostellaan ja hillutaan kuin viimeistä päivää.

Ps. 2:4

Hän, joka taivaassa asuu, nauraa; Herra pilkkaa heitä.

• Anonyymi00066

Tuhat vuotta sitten tehtyjä tai tekemättömiä murhia turha pohtia kun todistajia vaikea löytää.

Tämän päivän kansanmurhat helpompi selvittää, vaikka niidenkin puolustajia löytyy.

• Anonyymi00069

Jumalalle tuhat vuotta on yksi päivä.

• Anonyymi00067

Jos joku tulkinta sanon tai sanonta aiheuttaa Jumalan absoluuttiseen kirkkauteen pikkuruisenkin tahran, on se on väärä.
      silloin väärä tulkinta aiheuttaa : Jumalasta tulee mielipuolinen kaikkivaltias ja tulkinta on pakko olla väärä.
      Jumalassa kaikki on kirkasta puhdasta täydellistä ja
      jos Jumala suosii jotain Hän tahraa Pyhän nimensä, pois se!

yhteys antaa totuuden: Jaakob: 3:17 Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele.
      3:18 Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa rauhan tekijöille.

• Anonyymi00068

3. Moos. 18:5

Noudattakaa minun käskyjäni ja säädöksiäni, sillä se ihminen, joka ne pitää, on niistä elävä. Minä olen Herra.

Matt. 19:17

Niin hän sanoi hänelle: "Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt."

• Anonyymi00070

<<Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt."<<

tämä ja ei ole näköjään mennyt perille käskyjä ei ole täyttänyt kun ainoastaan Jeesus Kristus
      Hän on minun rakas poikani kuulkaa häntä joka ei häntä kuule poistetaan kansasta näin on kirjoittanut muun muassa Mooses

kaikki pelastuneet tarvitsee Jeesuksen.

Jeesus on Raamatun yläpuolella sen antaja!

• Anonyymi00072

Käskyjen mukaan tulee elää niin hyvin kuin mahdollista.

Vaikka kukaan ei kaikkia niitä täytä, niin ei se sitä tarkoita, että käskyjä tarvi ollenkaan noudattaa. Sellainen opetus on Saatanasta.

• Anonyymi00071

Lakien mukaan jumalattomat tuomitaan ja silloin ei ole hyvä olla sillä puole, joka kannattaa kansanmurhaa.

• Anonyymi00073

Lopeta typerä hokeminen kansanmurhista ja sapatista.

Ellenin kirja oli: Suurin eksytys.

• Anonyymi00074
        Anonyymi00073 kirjoitti:

Lopeta typerä hokeminen kansanmurhista ja sapatista.

Ellenin kirja oli: Suurin eksytys.

7pv. Adventismi on paha eksytys ja heresia. Adventismin lahko synnytti Jehovantodistajien lahkon, sitten syntyi Mormonismi ja Pentecostalismi. Kaikki ne yrittävät käännyttää kristittyjä lahkoihinsa. Eivät edes yritä käännyttää toisiaan.

• Anonyymi00075

Jumala rankaisee Israelin vihollisia.

Hoos. 14:1

Samaria joutuu tilille synneistään, se on kapinoinut Jumalaansa vastaan. Sen miehet kaatuvat miekkaan, sen pienet lapset murskataan, ja raskaana olevat naiset viilletään halki.

• Anonyymi00076
        Anonyymi00075 kirjoitti:

Jumala rankaisee Israelin vihollisia.

Hoos. 14:1

Samaria joutuu tilille synneistään, se on kapinoinut Jumalaansa vastaan. Sen miehet kaatuvat miekkaan, sen pienet lapset murskataan, ja raskaana olevat naiset viilletään halki.

Entisajan profeetat olivat toisenlaisia kuin nykyiset valheiden ennustelijat.

1. Kun. 19:17

Ja on tapahtuva näin: joka välttää Hasaelin miekan, sen surmaa Jeehu, ja joka välttää Jeehun miekan, sen surmaa Elisa.

• Anonyymi00077

Ei sillä ole mitään tekemistä sapatin kanssa, että jumalattomat tuomitaan lain mukaan ja Jumalan lapset ovat kuolleet laille.

Sapatti aivan toinen höyre.

Parempi tietenkin jos kansanmurhan syntejä ei olisi. Edes sen verran Jumalan lakia kunnioitettaisiin.

Siitä nähdään että laki olisi hyvä.

• Anonyymi00078

Jer. 23:21

"Minä en ole lähettänyt noita profeettoja, mutta silti he juoksevat. Minä en ole puhunut heille, mutta kuitenkin he ennustavat.

Jer. 23:32

Katso, minä käyn niiden kimppuun, jotka ennustavat valheunia, sanoo Herra, ja kertovat niitä ja eksyttävät minun kansaani valheillansa ja kerskumisellansa, vaikka minä en ole heitä lähettänyt enkä käskenyt ja vaikka heistä ei ole mitään hyötyä tälle kansalle, sanoo Herra.

• Anonyymi00079

Paha äkkikuolema kohtasi niitä miehiä, jotka puhuivat väärin luvattuun maahan menemisestä ja sinne pääsemisestä.

Nyt vaan niin, että niistä valheen puhujista ja äkkikuoleman kokeneista on tehty marttyyrejä, joita palvotaan puolijumalina ja lahkojen idoleina.

• Anonyymi00081

<<Hoos. 14:1: Samaria joutuu tilille synneistään, se on kapinoinut Jumalaansa vastaan. Sen miehet kaatuvat miekkaan, sen pienet lapset murskataan, ja raskaana olevat naiset viilletään halki.<<

nämä ovat Hoosean ajatuksia kirjoitettuna.

Jumala RAKKUS,
      VT on ennustusta. Matt:11:13 Sillä kaikki profeetat ja laki ovat ennustaneet Johannekseen asti;

• Anonyymi00083

Hoosea on Jumalan profeetta, joka julisti Jumalan sanaa.

• Anonyymi00085

Rakkaus on vain yksi Jumalan seitsemästä luonteenpiirteestä.

Ps. 94:1

Sinä koston Jumala, Herra, sinä koston Jumala, ilmesty kirkkaudessa.

Luuk. 21:22

Sillä ne ovat koston päiviä, että kaikki täyttyisi, mikä kirjoitettu on.

• Anonyymi00086
        Anonyymi00085 kirjoitti:

Rakkaus on vain yksi Jumalan seitsemästä luonteenpiirteestä.

Ps. 94:1

Sinä koston Jumala, Herra, sinä koston Jumala, ilmesty kirkkaudessa.

Sillä ne ovat koston päiviä, että kaikki täyttyisi, mikä kirjoitettu on.

4. Moos. 14:18

'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan KOSTAA isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.

• Anonyymi00082

Saatana kuiskuttelee korvaan, että eihän kukaan pysty kaikkia käskyjä noudattamaan, ei niitä tarvi mitään noudattaa. Kun vaan huudat sitä armoa ja Jeesuksen nimeä, niin kaikki menee hyvin.

• Anonyymi00084

Niitä käskyjen kieltäjiä ja Jeesuksen nimen hokijoita on lahkot täynnä.

Matt.7
      21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi00087

Synnit voi saada anteeksi, mutta se on vain pelkkä psykologinen mielentilan helpotus.

Syntiä seuraa aina rangaistus tavalla tai toiselle. Anteeksianto ja rangaistus ovat eri asioita.

2. Sam. 12:13

Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.

2. Sam. 12:15

Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.

18 Seitsemäntenä päivänä lapsi kuoli.

• Anonyymi00088

<< Sinä koston Jumala, Herra, sinä koston Jumala, ilmesty kirkkaudessa. <<
      Psalmit on puhetta Jumalalle

jos Jumala on tuollainen se häpäisee Jumala nimen.

Jumala on rakkaus
      enemmän kuin oikeudenmukaisuus armollinen Jumala, se on Jeesus todistanut ristin töllään synnit anteeksi.

ei saa pilkata ja häpäistä Jumalan Pyhyyttä!

• Anonyymi00089

Raamatun ilmoituksen mukaan Jumalalla on seitsemän erilaista luonteenpiirrettä, joista rakkaus on vain yksi piirre.

Gal. 6:7

Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.

• Anonyymi00091
        Anonyymi00089 kirjoitti:

Raamatun ilmoituksen mukaan Jumalalla on seitsemän erilaista luonteenpiirrettä, joista rakkaus on vain yksi piirre.

Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.

Puhumalla pelkästä rakkaudesta, annetaan väärä kuva Jumalan toiminnasta.

Ps. 31:24

Rakastakaa Herraa, kaikki hänen hurskaansa. Herra varjelee uskolliset, mutta ylpeileväisille hän kostaa monin kerroin.

Ps. 94:23

Hän kostaa heille heidän ilkityönsä ja hukuttaa heidät heidän pahuutensa tähden. Herra, meidän Jumalamme, hukuttaa heidät.

'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.

Jumalan oikeudenmukaisuuden vaatimus laittaa syylliset kärsimään teoistaan. Ellei heti niin viimeistään viimeisellä tuomiolla.

• Anonyymi00090

Miksi? Eikö ole aika narsisti, kun määrää rakastamaan itseään!

• Anonyymi00094

Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. [Matt. 11:30]

• Anonyymi00100
        Anonyymi00094 kirjoitti:

27 Hän sanoi heille: "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: sitokaa miekka vyöllenne, kulkekaa edestakaisin leirin halki portilta portille ja tappakaa jokainen, jonka kohtaatte, olkoonpa vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."

18 "Jos vanhemmilla on tottelematon ja uppiniskainen poika, joka kurituksesta huolimatta ei kuuntele heitä,
        19 heidän on otettava poika kiinni ja vietävä hänet kaupunkinsa portille
        20 ja sanottava kaupungin vanhimmille: 'Tämä meidän poikamme on tottelematon ja uppiniskainen. Hän ei kuuntele meitä, vaan viettää kevytmielistä ja juopottelevaa elämää.'
        21 Silloin kaupungin miesten on joukolla kivitettävä poika hengiltä. Hävittäkää paha keskuudestanne. Kaikkien israelilaisten on saatava kuulla tuomiosta, että he ottaisivat opikseen.

52 hävittäkää tieltänne kaikki sen maan asukkaat. Hävittäkää heidän kiveen veistetyt epäjumalansa, samoin kaikki heidän valetut jumalankuvansa, ja tuhotkaa heidän uhrikukkulansa.

2 Kun Herra, teidän Jumalanne, on antanut nämä kansat teidän käsiinne ja te olette ne lyöneet, julistakaa ne Herralle kuuluvaksi uhriksi ja tuhotkaa ne. Älkää liittoutuko niiden kanssa älkääkä osoittako niille armoa.

8 Joka ei rakasta, ei ole oppinut tuntemaan Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.

• Anonyymi00092

Helluntailaisten ja muiden lahkolaisen kannattaisi lukea oikeata Kirkkoraamattua, eikä vain jotain Parhamin novumeita ja Vartiotornilehtiä ja Mormonin kirjaa ja Ellenin suurta taistelua (eksytystä)

3. Moos. 26:39

Ja ne teistä, jotka jäävät jäljelle, riutuvat teidän vihollistenne maassa syntivelkansa tähden; ja myös isiensä syntivelan tähden he riutuvat niinkuin nekin.

• Anonyymi00093

täällä harhauttaa pilalle leikatut niillä ei ole Jeesusta
      eikä siis Isääkään!
      ovat jumalattomia,
      kääntykää Jeesuksen puoleen!

• Anonyymi00095

Vai semmoista.

• Anonyymi00096

Lahkolaisten kristityksi kastetulle tekemät anabaptistiset lahkokasteet ovat paha hengellinen synti. Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen pilkka. Ei Jeesuksen tarvi mennä toista kertaa ristille puolialastoma ihmisten pilkattavaksi ja häväistäväksi. Yksi kerta riittää.

Jaak. 2:7

Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

• Anonyymi00097

Hepr. 6:6 ja sitten ovat luopuneet-taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät.

• Anonyymi00098

Ellei Raamatusta tule yhteyttä Jeesukseen ei Raamattua voi ymmärtää eikä Jumalaa täytyy tuntea Jeesuksen sisäinen tuntemus jos se puuttuu niin puuttuu kaikki.

Jeesuksen kirkkaus kirkastaa Jumalan olemuksen.

• Anonyymi00099

Jeesuksen kirkkaus
        Jumalan ilmentymä:
        Jeesuksen kirkkaus symboloi hänen jumalallista luontoaan ja asemaansa Jumalan Poikana. Hän edustaa Jumalan sydäntä ja tahtoa ihmisille.
        Jeesus on monissa Raamatun kohdissa kuvattu valona, joka tuo esiin totuuden ja rakkauden. Tämä valon symboliikka viittaa hänen kykyynsä paljastaa Jumalan luonteen.

Ilmoitus ja opetus:
        Jeesus opetti Jumalan valtakunnasta, rakkaudesta ja armosta, mikä kuvastaa Jumalan olemusta. Hänen elämänsä ja opetuksensa ovat konkreettisia esimerkkejä siitä, mitä Jumala haluaa ihmisten kokevan ja ymmärtävän.

• Anonyymi00101
        Anonyymi00099 kirjoitti:

Jeesuksen kirkkaus
        Jumalan ilmentymä:
        Jeesuksen kirkkaus symboloi hänen jumalallista luontoaan ja asemaansa Jumalan Poikana. Hän edustaa Jumalan sydäntä ja tahtoa ihmisille.
        Jeesus on monissa Raamatun kohdissa kuvattu valona, joka tuo esiin totuuden ja rakkauden. Tämä valon symboliikka viittaa hänen kykyynsä paljastaa Jumalan luonteen.

Ilmoitus ja opetus:
        Jeesus opetti Jumalan valtakunnasta, rakkaudesta ja armosta, mikä kuvastaa Jumalan olemusta. Hänen elämänsä ja opetuksensa ovat konkreettisia esimerkkejä siitä, mitä Jumala haluaa ihmisten kokevan ja ymmärtävän.

Saatana (Luciferi) se valontuoja on. Sitä verrataan salaman välähdykseen, mikä valaisee ihmisen sielun ja mielen. Ja voi siinä sokaistuakin, kuten eräälle murhamiehelle kävi.

Joh.14:30

En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.

Luuk. 10:18

Jeesus sanoi heille: "Minä näin, kuinka Saatana sinkoutui taivaasta kuin salama."

Erilaiset lämmön ja sähkövirran läpimenon tuntemuksen kehossa hurmoslahkoissa, niitä kannatta varoa.

• Anonyymi00102
        Anonyymi00099 kirjoitti:

Jeesuksen kirkkaus
        Jumalan ilmentymä:

Ilmoitus ja opetus:

Jeesuksen kiduttaminen ja surmaaminen ei ole mitään rakkautta, vaan valtavaa vihaa.

• Anonyymi00103
        Anonyymi00102 kirjoitti:

Jeesuksen kiduttaminen ja surmaaminen ei ole mitään rakkautta, vaan valtavaa vihaa.

Jumala kosti ihmisten synneistä täysin viatonta ihmistä.

• Anonyymi00104

Jes. 59:18

Tekojen mukaan hän maksaa palkan: vihan vastustajillensa, koston vihollisillensa; merensaarille hän kostaa.

• Anonyymi00105

Job 34:11

Vaan hän kostaa ihmiselle hänen tekonsa ja maksaa miehelle hänen vaelluksensa mukaan.

• Anonyymi00107

Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.

Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.

• Anonyymi00106

Lain tarkoitus on näyttää jumalattomille mikä syntiä. Ja että oat väärällä tiellä.

Jos uskova joutuu lakia miettimään, on lain alla kuin älytön galatalainen.

• Anonyymi00108

Saatanan kuiskuttelua tuollaiset puheet, että lait olisivat pelkkiä symbooleita.

Lain tarkoitus on, settä lakia kunnioitetaan ja noudatetaan ja sen mukaan eletään.

Roistot opettaa, että lait on kumottu ja kuopattu.

Jeesus on asiasta täysin eri mieltä.

Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

Luuk. 16:17

Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

1. Joh. 3:4

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

Paavali yritti mitätöidä lain merkityksen, koska oli murhamies ja joutuu kerran vastaamaan teoistaan.

• Anonyymi00109

Juutalaisten vanha sanonta juotua lain alle ei tarkoita lain noudattamista, vaan lain säätämän rangaistuksen alle juotumista.

• Anonyymi00110
        Anonyymi00109 kirjoitti:

Juutalaisten vanha sanonta juotua lain alle ei tarkoita lain noudattamista, vaan lain säätämän rangaistuksen alle juotumista.

Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.

• Anonyymi00111
        Anonyymi00110 kirjoitti:

Viimeisellä tuomiolla avataan tekojen kirjat ja lainkirjat ja sen mukaan tulee kaikille tuomio.

• Anonyymi00112

Roistot eivät piittaa sen paremmin maallisista kuin taivaallisistakaan laeista.

• Anonyymi00113

<Roistot opettaa, että lait on kumottu ja kuopattu. Jeesus on asiasta täysin eri mieltä<

tämäkin on sinulle täysin käsittämätön asia.

Kuten on Jeesuksen sisäinen tunteminen täysin hukassa niin tulee kaikennäköisiä omia mielipiteitä ja Raamatun tulkintoja
      ellei Jeesus ole henkisesti sinussa ei voi tulkita Raamattua
      jos se puuttuu puuttuu kaikki.

Kun hengessä on irti laista, ota selvää mitä se tarkoitta ja ymmärrä!

saammeko tehdä syntiä? - pois se !

• Anonyymi00114

5. Moos. 11:22

"Jos te tarkoin noudatatte tätä lakia, jonka minä käsken teidän pitää, jos rakastatte Herraa, Jumalaanne, ja aina hänelle uskollisina vaellatte hänen teitään,
      23 niin Herra hävittää teidän tieltänne kansoja, jotka ovat teitä suurempia ja mahtavampia, ja te saatte maan omaksenne..

• Anonyymi00115

Laintaulut tuodan uuteen taivaasta tulevaan Jerusalemin temppeliin. Lait ovat voimassa tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti.

Hepr. 9:4

Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulut. [2. Moos. 16:33, 25:10,16, 30:1; 4. Moos. 17:25]

• Anonyymi00116

Mooseksen laissa ei ole voimaa täyttää sitä Mitä vaaditaan vaan se näyttää synnin että olet syntinen
        mutta ellet ymmärrä sitä niin et sitten ymmärrä sitä

ja siksi Jeesus tuli täyttämään lain
        se on täytetty
        jotta Jumala voi antaa synnit anteeksi
        tämä on kaiken perusta siksi Jumala tuli maailmaan ihmiseksi Jeesuksessa Kristuksessa.

• Anonyymi00118

Apt 3:22 Sillä Mooses on sanonut: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Herra Jumala on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu.
        3:23 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka ei sitä profeettaa kuule, hävitetään kansasta.'

tässä puhutaan Jeesuksesta.

• Anonyymi00124
        Anonyymi00118 kirjoitti:

Apt 3:22 Sillä Mooses on sanonut: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Herra Jumala on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu.
        3:23 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka ei sitä profeettaa kuule, hävitetään kansasta.'

tässä puhutaan Jeesuksesta.

Jeesus on Messias, Jumalan Poika, ei profeetta. Profeetta on alempiarvoinen kuin Messias.

• Anonyymi00117

Koska Jumalan olemus on agape-rakkaus
      Ja agape näkyy täydellisesti itsensä antamisessa
      Risti ei peitä Jumalan kirkkautta – se paljastaa sen.

• Anonyymi00119

Jeesus noudatti lakia eli ei tehnyt syntiä, mutta ei Jeesus kumonnut t lain voimassaoloa. Ne puheet on valheita.

Paavali oli murhamies ja veivasi lakiasian kanssa puoleen ja toiseen, ettei olisi tullut tuomituksi murhasta.

1. Kor. 14:34

naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin LAKIKIN sanoo.

Kyllä kelpasi Paavalille lainkohdat kun oli kyse naisten alistamisesta ja vaientamisesta. Mutta kun oli kyse Stefanoksen murhasta, niin kyllä kelpasi puheet armosta ja rakkaudesta.

• Anonyymi00120

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

Roistot opettaa, että kun Jeesus eli lain mukaan, niin mihun ei tarvi laista välittää yhtään mitään.

• Anonyymi00121

Ei ole vielä taivas ja maa kadonnut. Vai onko sielläpäin?

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

• Anonyymi00122
        Anonyymi00121 kirjoitti:

Ei ole vielä taivas ja maa kadonnut. Vai onko sielläpäin?

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

Jeesus ei kumonnut lakeja, vaan lähetti lisää lainopettajia, joita kohdellaan huonosti.

Matt. 23:34

"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.

• Anonyymi00123

Mooses oli Murhamies David oli Murhamies Mitä te sanotte siitä he tarvitse Herran armon
      kukaan ei ole täyttänyt Lakia kuin Jeesus Kristus
      ja armosta me Elämme armosta Me olemme
      ja armosta meidän pitäisi toimia.
      joka hylkää Herran armon ei ole Jeesuksen taivasten jäsen. synti on Jeesus poistanut,
      elä ja julista siten jotta Jeesus lauma peittä koko luomakunnan.

• Anonyymi00125

Lopeta tuollainen asioiden sotkeminen.

• Anonyymi00127

Ei usko tai armosta jankuttaminen korvaa lakien noudattamista.

Room. 3:31

Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo. korvaa lakien noudattamista.

• Anonyymi00128
        Anonyymi00127 kirjoitti:

Ei usko tai armosta jankuttaminen korvaa lakien noudattamista.

Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo. korvaa lakien noudattamista.

Usko ei korvaa lakien noudattamista. Lait ovat voimassa sitä varten, että niitä noudatetaan mahdollisimman hyvin ja eletään niiden mukaan.

Jeesus ilmestyy kunnon ihmisille, jotka elää lakien ja säädösten mukaisesti. Ei roistoille eikä murhamiehille, EI lain kumoajille ja häpäisijöille.

Joh. 14:21

Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

• Anonyymi00129
        Anonyymi00128 kirjoitti:

Usko ei korvaa lakien noudattamista. Lait ovat voimassa sitä varten, että niitä noudatetaan mahdollisimman hyvin ja eletään niiden mukaan.

Jeesus ilmestyy kunnon ihmisille, jotka elää lakien ja säädösten mukaisesti. Ei roistoille eikä murhamiehille, EI lain kumoajille ja häpäisijöille.

Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

• Anonyymi00143

Mooses ei murhannut, vaan puolusti Juutalaista miestä kun Egyptiläinen hyökkääjä sai surmansa. Hyökkääjää voisi herrata Hamasin miehiin.

Uuria kuoli sodassa, ei Daavid häntä murhannut. Daavid sai rangaistuksen teostaan. Poika kuoli 7 pv. ikäisenä.

Paavali surmasi mahdollisesti monta ihmistä, mutta häntä ei saatu vastuuseen niistä teoista.

Ap. t. 22:29

Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.

Eikä se Stefanoksen murha ollut ainoa laatuaan. Paavali oli murharyhmän johtaja, joka hyväksyi ne teot.

Ap. t. 22:20

Silloinkin, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.'

• Anonyymi00126

Goljat oli Hamasin miehiä.

• Anonyymi00130

Nykyiset Palestiinalaiset ovat Haagarin perillisiä eli Filistealaisia.

• Anonyymi00131

Paavali oli murhamies ja hänellä oli henkilökohtainen intressi yrittää hävittää lakien merkitys pois ja lakien perusteella tuleva tuomio, mikä häntä odotti.

1. Joh. 3:15

Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.

• Anonyymi00132

Ilm. 22:15

Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä.

• Anonyymi00133

Periaatteessa ihmiselle riittää kaksi selvää käskyä elämää varten. Toinen on täällä jo lainattu Jumalan ensisijainen rakastaminen. Se on kaiken avain. Hän on elämämme keskus.
      Jeesus lisäsi tähän toisen käskyn todistaen, että siinä olivat laki ja profeetat. Jeesuksen lisäys oli "rakastaa" lähimmäisiämme, siis jokaista ohikulkevaa tai kohtaamaamme Jumalan luomusta.
      Periaatteessa muuta ihminen ei tarvitsisi. Jos rakastamme Jumalaa, meissä herää sisäinen luonnollinen halu totella häntä kaikessa. Silloin varomme loukkaamasta ja pahoittamasta Jumalaa toimimalla väärin tekemällä syntiä. Vaikka olemme luonnostamme syntisiä, meidän on tämän vuoksi taisteltava Paavalin tavoin vääriä ajatuksia, asenteita ja haluja vastaan. Se kestää koko elämämme ajan tai siihen saakka, kun saamme meille luvatun.

• Anonyymi00134

Siihen aikaan veljellä tarkoitettiin toista Juutalaista, mikä pitä laittaa etusijalle. Ensin Juutalaiselle ja vasta sitten Kreikkalaiselle.

Vierasheimoisia piti karttaa, eikä ottaa heiltä vaikutteita eikä alkaa palvomaan heidän jumaliaan ja uskontojaan.

• Anonyymi00135

Jeesus tarkoittaa kirjoitettuja lain määräyksiä, ei niitä ole kumottu.

• Anonyymi00136

Vain Jumala itse voisi omat lakinsa kumota, mutta niin ei ole tapahtunut.

Ei Jumalan lakeja voida millään tulkinnoilla kumota ja hävittää.

• Anonyymi00137

Aloittaja haluaa, että Jumala saa täydellisen hallinnan ihmiseen.
      Ei yhtään epäilyä, täydellinen antautuminen on ainut vaihtoehto.
      Pitää muistaa, että ihminen loi Jumalan omaksi kuvakseen.

• Anonyymi00138

Jumalan kuva meni perisynnissä rikki ja ihmisestä tuli Jumalan kuvatus.

• Anonyymi00139
        Anonyymi00138 kirjoitti:

Jumalan kuva meni perisynnissä rikki ja ihmisestä tuli Jumalan kuvatus.

Ihminen on itsenäinen persoona, joka hallitsee itse itseään ja vastaa itsestään ja läheisistään.

• Anonyymi00140
        Anonyymi00139 kirjoitti:

Ihminen on itsenäinen persoona, joka hallitsee itse itseään ja vastaa itsestään ja läheisistään.

Joku neuvoi antautumaan hengille ja kieltämään lakien noudattaminen.

1. Tim. 4:1

Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

• Anonyymi00141

Nämä ei ymmärretä Mikä ero on lailla ja armolla ja uudesti syntymiselle
      nämä käsitteet on ja käytäntö on täysin hukassa ja tästä on kysymys
      armosta te olette pelastetut että itsenne tähden että kukaan kerskaisi

ja nämä pilalle leikatut vaan täällä räyhää ja rähjää ja tekee Jumalasta pilkkaa
      että se olisi semmoinen joku hirmu hallitsija narsistinen ja nämä on rosvonnut taivaan valtakunnan itselleen väkisin ja Jumalahan ei tee mitään väkisin.

• Anonyymi00142

Laki, armo ja uudestisyntyminen
      Laki, armo ja uudestisyntyminen ovat keskeisiä käsitteitä monissa kristillisissä opetuksissa. Ymmärtäminen näiden termien erosta voi auttaa selvittämään, miten ne liittyvät toisiinsa ja niiden merkitys uskonelämässä.

Laki
      Mikä on laki?
      Laki viittaa Jumalan antamiin sääntöihin ja käskyihin, jotka opastavat ihmisiä oikeaan ja väärään. Esimerkiksi Vanhan testamentin kymmenen käskyä ovat keskeisiä lakeja, jotka määrittelevät moraalisia standardeja.

Lain merkitys:
      Lain tarkoitus on osoittaa ihmisten synnin ja vajavaisuuden. Se paljastaa, että ihmiset eivät pysty täyttämään täydellisiä vaatimuksia itsenäisesti, mikä luo tarpeen armoa varten.

Armo
      Mikä on armo?
      Armo tarkoittaa Jumalan antamaa, ansaitsematonta lahjaa. Se on Jumalan kiitollinen ande ihmiskunnalle, joka ilmenee erityisesti Jeesuksen uhri kuolemassa ja ylösnousemuksessa.

Armon merkitys pelastuksessa:
      Raamatussa sanotaan, että "armosta te olette pelastetut" (Efesolaiskirje 2:8), mikä tarkoittaa, että pelastus ei perustuu ihmisen omiin tekoihin tai ansioihin, vaan Jumalan armoon.

Armo vapauttaa ihmisen lain vaatimuksista, sillä se tarjoaa mahdollisuuden uuteen elämään Kristuksessa.

Uudestisyntyminen
      Mikä on uudestisyntyminen?
      Uudestisyntyminen tarkoittaa hengellistä syntymää, jossa henkilö saa uuden elämän Kristuksessa. Tämä prosessi tapahtuu Pyhän Hengen työn kautta, kun ihminen kääntyy ja uskoo Jeesukseen.

Uudestisyntymisen merkitys:
      Uudestisyntyminen on välttämätöntä, jotta voi olla yhteydessä Jumalaan. Se tuo mukanaan uuden identiteetin ja mahdollisuuden elää Kristuksen kaltaisesti.
      Tämä uusi elämä on armollista, ja se vahvistaa ihmisen suhdetta Jumalaan.

Yhteenveto: Ero ja yhteys
      Lain ja armollisuuden ero: Laki paljastaa synnin ja puutteet, kun taas armo tarjoaa pelastuksen ja anteeksiannon perinnön. Laki on ohjaava voima, kun taas armo on vapauttava lahja.

Uudestisyntyminen armosta: Uudestisyntyminen on armon seurausta, ja se tuo mukanaan mahdollisuuden elää lain vaatimusten mukaisesti, mutta ei oman voiman tai ansion kautta.

Nämä käsitteet yhdessä luovat pohjan kristilliselle uskomukselle ja ymmärrykselle siitä, kuinka Jumala toimii ihmisten elämässä.

• Anonyymi00145

Jokainen joutuu tilille ja tuomiolle omista teostaan. Tuomio tulee tekojen ja lakien perusteella. Lait ovat ikuisesti voimassa. Ei armo eikä usko kumoa lakien noudattamista.

Saatana uskottelee, ei sinun tarvi lakia noudattaa, koska Jeesus hoiti sen homman sinun puolestasi.

• Anonyymi00146
        Anonyymi00145 kirjoitti:

Jokainen joutuu tilille ja tuomiolle omista teostaan. Tuomio tulee tekojen ja lakien perusteella. Lait ovat ikuisesti voimassa. Ei armo eikä usko kumoa lakien noudattamista.

Saatana uskottelee, ei sinun tarvi lakia noudattaa, koska Jeesus hoiti sen homman sinun puolestasi.

Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.

Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.

• Anonyymi00144

Juuri näin lahkolaiset opettavat, että lait on kumottu ja nyt vaan uskotaan "ollaan uskomassa" ja kaikki on hyvin.

Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

• Anonyymi00147

Täällä luulee että lakia voi täyttää eihän ne täytä itsekään mitään lakia ne vaan räyhää täällä ja vääristelee asioita

Ei ne tunne armoa ja jos Hengen kuljettamisesta on niin siinä on lain yläpuolella joka piti vankina

Uskokaa Paavalia on Jeesuksen opettama opetuslapsi
      ja ellette ymmärrä anteeksiantoa
      sinä hengessä mitä Jumala tahtoo

teillä on väärä henki
      saatana henki joka eksyttää

• Anonyymi00148

Laki, armo ja hengellinen ymmärrys
      Ymmärtäminen siitä, miten laki ja armo liittyvät toisiinsa, on keskeinen teema kristillisessä opetuksessa. Sinun huolenaiheesi ovat tärkeitä, ja niihin voi sisältyä syvällisiä kysymyksiä uskon, anteeksannon ja hengellisen ohjauksen merkityksestä.

Lain täyttäminen ja ihmisen heikkous
      Lain vaatimukset:
      Laki asettaa korkeat vaatimukset, ja siitä on vaikeaa tai mahdotonta täyttää täydellisesti ilman Jumalan apua. Ihmisen kyky toimia lain vaatimusten mukaisesti on rajallinen, mikä johtaa itsensä tuomitsemiseen.

Armon merkitys:
      Jumalan armo on se, joka auttaa ihmisiä oivaltamaan, että he tarvitsevat anteeksiantoa ja vapautusta lain vaatimuksista. Tämä armo on saatavilla kaikille, jotka kääntyvät Jeesuksen puoleen uskon kautta.

Hengellinen ohjaus ja "henki"
      Pyhä Henki:
      Pyhä Henki on se, joka opettaa ja ohjaa uskovia. Hänen tehtävänsä on auttaa ymmärtämään Jumalan tahtoa ja tuoda rauhaa ja voimaa elämään. Kreikkalaisen sanan "parakleet" (apu) avulla Henki tuo mukanaan armon ja ohjauksen.

Väärä henki:
      On totta, että hengellisesti harhaantuminen voi johtaa väärinkäsityksiin ja eksytyksiin. Kristillisessä ajattelussa on oleellista erottaa Jumalan Pyhä Henki sekä mahdollisesti eksyttävä henki, joka on vastakkainen Jumalan tahdolle.

Anteeksianto
      Anteeksiannon tärkeys:
      Anteeksianto on keskeinen teema Raamatussa, ja Jeesus opetti sen merkitystä vahvasti. Ilman anteeksiantoa ihmiset jäävät vangiksi omiin synteihinsä eikä rauhaa voi löytyä.

Yhteys Jumalan tahtoon:
      Jumala tahtoo, että ihmiset elävät yhteydessä häneen, ja anteeksianto on avain tähän suhteeseen. Uskon ja anteeksiannon kautta voi löytää vapautta ja uutta elämää.

Laki-, armo- ja hengellisen ymmärryksen ympärillä ovat tärkeitä sekä henkilökohtaisesti että yhteisönä. Laki paljastaa ihmisten tarpeen, armo tarjoaa ratkaisun, ja Pyhä Henki ohjaa niiden toteuttamista. On tärkeää olla tietoinen vääristä hengistä ja pysyä Jeesuksen opetusten mukaisena, jotta voi löytää rauhan ja oikean suunnan elämässään.

• Anonyymi00150

Saatana lupasi naiselle paratiisissa ymmärrystä uskon asioihin.

1. Moos. 3:6

Nainen näki nyt, että puun hedelmät olivat hyviä syödä ja että se oli kaunis katsella ja houkutteleva, koska se antoi ymmärrystä. Hän otti siitä hedelmän ja söi ja antoi myös miehelleen, joka oli hänen kanssaan, ja mieskin söi.

• Anonyymi00149

Jeesus ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen. Paavali oli tekoapostoli. Omat julistukset eivät riitä, ulkopuolisia luotettavia todistajia pitäisi olla kaksi tai kolme. Paavali ei nähnyt edes Jeesuksen haamua. Eikä kukaan muukaan, eikä murhakoplan jäsenet kuulleet yhtään mitään.

Ilm. 21:14

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]

Toki Jeesus olisi eläissään valinnut Paavalin Juudaksen tilalle uudeksi 12. apostoliksi, jos niin olisi ollut tarkoitus.

Oikeita apostoleita oli vain 12 kpl. Paavali ei heidän joukkoonsa kuulu.

Joh. 15:16

Ette te valinneet minua, vaan minä valitsin teidät, ja minun tahtoni on, että te lähdette liikkeelle ja tuotatte hedelmää, sitä hedelmää joka pysyy. Kun niin teette, Isä antaa teille kaiken, mitä minun nimessäni häneltä pyydätte.

Jeesus antoi omaa Totuuden Henkeä puhaltamalla sitä suustaan oikeille apostoleilleen. Paavali ei siihen joukkoon kuulu.

Joh.20
      21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." [Joh. 17:18]
      22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
      23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi." [Matt. 16:19+]

• Anonyymi00151

Room. 3:7

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan.

On arvioitu, että Paavalin opetuksesta 80 % on ihan kelvollista opetusta, mutta sinne sekaan on laitettu 20 % valheita.

Jesuiitat ottivat Paavalin periaatteen omaksi tunnuslauseekseen: Tarkoitus pyhittää keinot.

• Anonyymi00152

Jumalan lain vastaisia tekoja seuraa aina rangaistus, vaikka teon saisi anteeksi psykologisen mielenrauhan saamiseksi.

2. Sam. 12:13

Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.

2. Sam. 12:15

Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.

18 Seitsemäntenä päivänä lapsi kuoli.

• Anonyymi00153

Harhaoppiset kuvittelee että muita syyllistämällä voisi vaikka pelastua.

Raamattu ei vain sitä tunne tapaa.

• Anonyymi00154

Paavali ei elänyt päivääkän Jeesuksen seurassa eikä kuullut Jeesuksen opetuksia. Siksi hän joutui keksimään omia oppejaan, repi ja hajotti seurakuntia, ei yhdistänyt.

1. Kor. 9:2

Jos en olekaan apostoli muille, olen ainakin teille.

1. Kor. 1:12

Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".

Ei ne viisaat Juutalaiset silloinkaan Paavalin oppeja purematta nielaisseet.

Ap. t. 17:11

Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

• Anonyymi00155

vääristelijä on sanoissa kiinni ei Hengen ohjaamina.

David ja Mooses oli tappajia, ei olisi selvinnyt ilma armoa.

ovat laissa kiinni jota he eivät täytä, ja eksyttää toisia ja estää menemästä toisia taivasten valtakuntaan.

• Anonyymi00156

Sanojen Voima: Kun sanat vääristetään, niiden alkuperäinen merkitys ja vaikutus voivat vääristyä, mikä johtaa eksytykseen. Tämä voi estää ihmisiä ymmärtämästä todellista sanomaa luottamuksesta ja armosta.

Hengellinen Ohjaus: Hengellinen opetus perustuu usein armoon, rakkauteen ja ymmärrykseen. Vääristely voi estää ihmisiä kokemasta tätä hengen johtamaa ihmissuhdetta.

Historialliset Esimerkit
      David ja Mooses: Nämä henkilöhahmot, vaikka heidän tekojensa seuraukset olivat suuria, muistuttavat meitä armosta ja anteeksiantamisesta. Tarinat heidän elämästään tuovat esiin, miten he olivat syrjäyttäviä ihmisiä, mutta myös miten he kokevat
      Jumalan armon.

Lain Täyttäminen: Vääristellyt käsitykset lain vaatimuksista voivat johtaa siihen, että ihmiset jäävät vaille tavoitetta, eli pääsyä taivasten valtakuntaan. Tämä nostaa esiin kysymyksiä siitä, miten rakenne tukee tai estää hengellistä kasvua.

Kritiikki ja Itsetutkiskelu: Onko mahdollista, että vääristely ja muu manipulointi estävät yhteisöä kasvamasta hengellisesti? Kuinka voimme edistää puhdasta ja rehellistä viestintää?

Yhteisön Rooli: Miten yhteisöt voivat tukea toisiaan oikein ymmärtämään ja toteuttamaan hengellisiä periaatteita?

• Anonyymi00157

Mitä mieltä olet, olisiko Paavali pärjännyt nyrkkeilyottelussa Anthony Joshualle?

1. Kor. 9:26

Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

Fil. 3:4

vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,

• Anonyymi00163

Joshua=Jeesus

• Anonyymi00158

Paavali ei kuullut Jeesuksen opetuksia, eikä kuullut Jeesuksen kastekäskyä eikä saanut Jeesuksen kastevaltaa oikeille apostoleille Galilean vuorella. (Matt.28:16-20)

Paavali perusti ensimmäisen Mormonikirkon Korinttoon tekemällä
      ns. sijaiskasteita kuolleitten puolesta.

1. Kor. 15:29

Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan?

• Anonyymi00159

Jeesuksen opetukset on löydettävissä universaalisissa laissa jossa armo on Jumalan armo on läsnä.

Koska Jumalan olemus on agape-rakkaus
      Ja agape näkyy täydellisesti itsensä antamisessa
      Risti ei peitä Jumalan kirkkautta – se paljastaa sen.

Jeesus on antanut Raamatun ja opettanut Paavalin!

Risti ei peitä Jumalan kirkkautta – se paljastaa sen. käsittämättömän armon ja lahjaksi ilmaiseksi.

• Anonyymi00160

Raamatun mukaan Jumalalla on seitsemän erilaista luonteenpiirrettä. Rakkaus ei ole ainoa, vaikka sitä usein hoetaan. Jumala on myös koston Jumala.

'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.

Sillä ne päivät ovat koston päiviä: kaikki, mitä on kirjoitettu, käy toteen.

• Anonyymi00162

Paavali ei elänyt päivääkään Jeesuksen seurassa, eikä kuullut mitään Jeesuksen opetuksia.

Oikeille 12 apostoleilleen Jeesus opetti kaiken tarpeellisen. Mitä siihen Paavali on lisännyt, se on pahasta.

Joh. 15:15

En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.

• Anonyymi00161

Jeesus puhuu Raamattuun kirjoitetuista laista, ei mistään epämääräisistä "universaalisista laista."

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan LAIN rikkomista.

Hihhuleille totuus Jumalan lakien merkityksestä selviää vasta taivaanportilla.

Matt.7
      21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi00164

• Anonyymi00165

täällä saatanan jankkaajat äänessä kun ei ymmärretä asioita, sionistisia isästä perkeleestä.

Ilm:7:14 Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.

he ovat ottaneet armon vastaan: he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.

lain vaatijat eivät täytä lakia vaan eksyttävät muita
      He eivät salli meneväisten menevän taivasten valtakuntaan
      näin Jeesus itse on sanonut

he ovat rosvonneet taivaan valtakunnan väkisin itselleen.

• Anonyymi00166

Riivaajia ei ole vielä ajettu eikä tehy voimallisia tekoja, joten se sana vielä odottaa itseään.

• Anonyymi00167

Uskolla ja pelkästä armosta hokemalla ei voi kumota Jumalan lakien noudattamista.

Jokainen tuomitaan lakien ja tekojen mukaan.

Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo."

• Anonyymi00168

Viimeisella tuomiolla ei kysytä ihmisen uskosta yhtään mitään. Teot punnitaan ja kaikki tuomitaan tekojen ja lakien mukaan.

Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. [Dan. 7:10; Luuk. 10:20+ | Matt. 16:27+]

• Anonyymi00169
        Anonyymi00168 kirjoitti:

Viimeisella tuomiolla ei kysytä ihmisen uskosta yhtään mitään. Teot punnitaan ja kaikki tuomitaan tekojen ja lakien mukaan.

Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. [Dan. 7:10; Luuk. 10:20 | Matt. 16:27 ]

Hes. 9:10

Niinpä en minäkään sääli enkä säästä. Minä rankaisen heitä heidän tekojensa mukaan."

• Anonyymi00170

Älkää pettäkö itseänne! Jumala ei salli itseään pilkattavan. Mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.

• Anonyymi00171

Hullutukset, riekkumiset, lahkojen hurmoskokemukset eivät ketään pelasta yhtään mistään.

Jer. 29:26

'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina."

• Anonyymi00172

Kenian lahkopastori kehotti seurakuntalaisia paastoamaan, koska heidät piti kuulemma pikapuoliin temmata taivaaseen.

Lehtitietojen mukaan 300 ruumista on löydetty ja 400 vielä etsittiin.

• Anonyymi00173
        Anonyymi00172 kirjoitti:

Kenian lahkopastori kehotti seurakuntalaisia paastoamaan, koska heidät piti kuulemma pikapuoliin temmata taivaaseen.

Lehtitietojen mukaan 300 ruumista on löydetty ja 400 vielä etsittiin.

Mansonin lahkossa tehtiin Markuksen lopun tosiuskovaisen testejä ja juotettiin seurakuntalaisilla myrkkyä, kohtalokkain seurauksin.

-92 painoksessa onkin varoitus Markuksen evankeliumin loppuun jälkikäteen tehdystä
        ns. lähetyskäskystä.

Jeesus ilmestyy lähimmilleen
        9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

• Anonyymi00174
        Anonyymi00173 kirjoitti:

Mansonin lahkossa tehtiin Markuksen lopun tosiuskovaisen testejä ja juotettiin seurakuntalaisilla myrkkyä, kohtalokkain seurauksin.

-92 painoksessa onkin varoitus Markuksen evankeliumin loppuun jälkikäteen tehdystä
        ns. lähetyskäskystä.

Jeesus ilmestyy lähimmilleen
        9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään.

• Anonyymi00175

Miksette ette täytä lakia? vaan vähätellette armosta, ette tunne Jeesusta sisäisesti,
      julistatte laki jota ette täytä, se on syntiä.
      Synnin palkka on kuolema!

ottakaa siis Jeesuksen armo vastaan!

• Anonyymi00176

Saatana kuiskuttelee ihmisen korvaan, että lait ja käskyt on kumottu, eikä niitä tarvi noudattaa, sillä Jeesus on hoitanut sen homman sinun puolestasi.

• Anonyymi00177

Laki, Armo ja Synti
      Lain Täyttäminen
      Lain Vaativuus: Laki on suunnattava ihmiselle elämään ja käyttäytymiseen, mutta sen täyttäminen on hyvin haastavaa. Jos ihmiset keskittyvät vain lain noudattamiseen unohtaen armollisen lähestymistavan, he voivat jäädä vaille syvempää ymmärrystä.
      Synnin Kysymys: Synti tarkoittaa usein lain rikkomista, mutta on tärkeää ymmärtää, että monet kokevat vaikeuksia elää täydellisesti lain mukaan.

Armo Jeesuksessa
      Armon Voima: Jeesuksen opetus korostaa armoa, joka tarjoaa mahdollisuuden anteeksiantoon ja kasvuun, vaikka lain vaatimuksia onkin vaikea täyttää. Tämä on olennaista ihmisen hengellisessä kehityksessä.

Sisäinen Tuntemus: Jeesuksen tunteminen ei ole vain ulkoista lain täyttämistä, vaan syvällistä sisäistä suhteellisuutta, joka muuttaa ihmisen sydäntä ja mieltä.

Synnin Palkka
      Synnin palkka on kuolema, mutta esim. Jumalan armo tarjoaa mahdollisuuden elämään ja toivon, että ihmiset voivat löytää uuden alun.

Itsetutkiskelu ja Parannus: Tämän toteuttaminen tarkoittaa itsetutkiskelua ja parannuksen tekemistä, mikä on keskeistä hengellisessä kasvussa.

• Anonyymi00178

Armon varkaat yrittää häivyttää tekojen merkityksen kokonaan pois ihmisen vanhurskauttamisessa.

Jeesuksen veli Jaakob varoittaakin näistä yksin uskosta syntyvän armon huutokauppakeisareista.

Jaak. 2:20

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön.

• Anonyymi00179

2. Aik. 24:20

Niin Jumalan Henki täytti Sakarjan, pappi Joojadan pojan, ja hän astui kansan eteen ja sanoi heille: "Näin sanoo Jumala: Miksi te rikotte Herran käskyt omaksi onnettomuudeksenne? Koska te olette hyljänneet Herran, hylkää hänkin teidät."

Matt. 19:17

Niin hän sanoi hänelle: "Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt."

• Anonyymi00180

1. Kun. 3:14

"Ja jos sinä vaellat minun teitäni, noudattaen minun säädöksiäni ja käskyjäni, niinkuin sinun isäsi Daavid vaelsi, niin minä suon sinulle pitkän iän."

Siunauksia ei saa hihhuloimalla, vaan Jumalan käskyt pitämällä ja niitä noudattamalla.

Silloin Jeesus astuu mukaan elämään ilmaisemalla itsensä sinulle. Ei muutoin.

• Anonyymi00181

Oikeasti ei tarvitse kuin levätä kasteen armossa ja antaa harhaoppisten höyrytä mitä höyryävät.

• Anonyymi00182

Ilmestyskirja kuuluu Raamattuun. Sieltä on Paavalin opit karsittu pois.

Ilm. 2:23

Hänen lapsensa minä surmaan rutolla. Kaikki seurakunnat tulevat tietämään, kuka minä olen: minä tutkin sydämet ja ajatukset ja annan jokaiselle teistä hänen tekojensa mukaan. [1. Sam. 16:7; Ps. 7:10; Jer. 11:20; Room. 2:6]

Ilm. 22:12

"Minä tulen pian, ja tullessani minä tuon jokaiselle palkan, maksan kullekin hänen tekojensa mukaan. [Ilm. 3:11 | Jes. 40:10, 62:11 | Matt. 16:27+]

• Anonyymi00183

Paavali:" saameko tehdä syntiä, pois se?"

miksi valehtelet?

• Anonyymi00184

Paavali oli paha mies, jossa asusteli Saatanan enkeli, demoni, jolle hän ei mahtanut yhtään mitään. Roomanvallan palkkamurhaaja.

Teki kaikenlaista pahaa, mutta ei ottanut siitä itse vastuuta, vaan laittoi syyn lihojen ja vanhojen aatamien syyksi, vaikka ei ne ihmisen lihat mitään ajattele. Kyllä ihmisen on otettava itse vastuu kaikista teoistaan, mitä hän joutuu kerran tilille viimeisellä tuomiolla.

Room. 7:19

En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.

Korintossa ollessaan kirjoitti kirjettä Roomaan ja kuriiri vei kirjeen perille, mutta sitä ei annettu Korinttolaisille.

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

• Anonyymi00185
        Anonyymi00184 kirjoitti:

Paavali oli paha mies, jossa asusteli Saatanan enkeli, demoni, jolle hän ei mahtanut yhtään mitään. Roomanvallan palkkamurhaaja.

Teki kaikenlaista pahaa, mutta ei ottanut siitä itse vastuuta, vaan laittoi syyn lihojen ja vanhojen aatamien syyksi, vaikka ei ne ihmisen lihat mitään ajattele. Kyllä ihmisen on otettava itse vastuu kaikista teoistaan, mitä hän joutuu kerran tilille viimeisellä tuomiolla.

Korintossa ollessaan kirjoitti kirjettä Roomaan ja kuriiri vei kirjeen perille, mutta sitä ei annettu Korinttolaisille.

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

On syytä olettaa, että monet Paavalin valheet liittyvät juuri Korinton tapahtumiin ja sinne lähetettyihin kirjeisiin.

• Anonyymi00186
        Anonyymi00184 kirjoitti:

Ei Jumalan sanaa tarvi millään valheilla kirkastaa. Kyllä se on kirkasta sellaisenaan.

Ps. 12:7

Herran sanat ovat selkeitä sanoja, hopeata, joka kirkkaana valuu sulattimesta maahan, seitsenkertaisesti puhdistettua.

• Anonyymi00187

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

For if the truth of God hath more abounded through my lie unto his glory; why yet am I also judged as a sinner?
      Thayer's Greek Lexicon

Sana "valheeni"

Translitteroitu

Strongin koodi

ψευσμα

pseusma psyoos'-mah

5582

Sanan tausta

Sanaluokka

from 5574

subst. (neut.)

King James Version käännökset sanasta

AV-lie 1

Merkitys

1) a falsehood, a lie

2) the perfidy by which a man by sinning breaks faith with God

• Anonyymi00188

"valheeni"

The perfidy by which a man by sinning breaks faith with God.

• Anonyymi00189
        Anonyymi00188 kirjoitti:

"valheeni"

The perfidy by which a man by sinning breaks faith with God.

• Anonyymi00190

Harhaoppisille armo ei ole lepäämistä, vaan outoja johtopäätöksiä.

• Anonyymi00191

Paavali puolusteli synnin tekemistä. Antoi synnille oikeutuksen oikein asua hänessä.

Paavalissa oli Saatanan enkeli asuvaisena.

Room. 7:17

Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.

Room. 7:20

Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.

Johannes säilytti terveen uskon ja opetti synnistä ihan eri tavalla.

1. Joh. 3:9

Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta.

• Anonyymi00192

Kun Ihmisessä asuu Jumalan Henki eli Jumala, niin ei siellä silloin mitkään Saatanan enkelit ja synti asustele.

• Anonyymi00196

<<Paavalissa oli Saatanan enkeli asuvaisena.<<
        Minun armoni riittää sinulle!

• Anonyymi00215
        Anonyymi00196 kirjoitti:

<<Paavalissa oli Saatanan enkeli asuvaisena.<<

Demoni tappi Paavalin Roomassa. Paha äkkikuolema. Ei siihen liittynyt mitään armoa.

• Anonyymi00193

Paavalin vihaaja et tätäkään ymmärrä!
      1:20 Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;
      1:21 sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta.

et täytä laki ja toisilta sitä vaadit, voi raukka kun on väärä Henki,

• Anonyymi00195

Paavali sai sen oman henkioppaansa "Turha on sinun potkia pistintä vastaan"..

2. Kor.12
        7 Ja ettei ilmoitusten ylönpalttisuus minua ylen paljon korottaisi, on pistin annettu minun lihaani, nimittäin SAATANAN ENKELI, rusikoitsemaan minua, etten minä itsiäni ylen paljon.

King James käännöksen mukaan oikein pääpirun Saatanan viestintuoja, viestinnän ammattilainen, ei mikään mykkä henki, vaan "The messenger of Satan" -niminen demoni, jota ei otettu pois miehestä rukouksista huolimatta.

2. Kor. 12:7

And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.

2. Kor. 12:8

Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

Demoni ei saanut nousulupaa lentoon pois miehestä.

King James
        For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me.

• Anonyymi00198
        Anonyymi00195 kirjoitti:

Paavali sai sen oman henkioppaansa "Turha on sinun potkia pistintä vastaan"..

2. Kor.12
        7 Ja ettei ilmoitusten ylönpalttisuus minua ylen paljon korottaisi, on pistin annettu minun lihaani, nimittäin SAATANAN ENKELI, rusikoitsemaan minua, etten minä itsiäni ylen paljon.

King James käännöksen mukaan oikein pääpirun Saatanan viestintuoja, viestinnän ammattilainen, ei mikään mykkä henki, vaan "The messenger of Satan" -niminen demoni, jota ei otettu pois miehestä rukouksista huolimatta.

2. Kor. 12:7

And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.

2. Kor. 12:8

Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

Demoni ei saanut nousulupaa lentoon pois miehestä.

King James
        For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me.

Enkelit/demonit on henkiolentoja, joilta puuttuu fyysinen ruumis. Siksi ne ottaa ihmisen valtaansa, aistit ja äänielimet....

Luuk.11
        24 Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa; ja kun ei löydä, sanoo se: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'.
        25 Ja kun se tulee, tapaa se sen lakaistuna ja kaunistettuna.
        26 Silloin se menee ja ottaa mukaansa seitsemän muuta henkeä, pahempaa kuin se itse, ja ne tulevat sisään ja asuvat siellä. Ja sen ihmisen viimeiset tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset."

• Anonyymi00199
        Anonyymi00198 kirjoitti:

Enkelit/demonit on henkiolentoja, joilta puuttuu fyysinen ruumis. Siksi ne ottaa ihmisen valtaansa, aistit ja äänielimet....

Luuk.11
        24 Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa; ja kun ei löydä, sanoo se: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'.
        25 Ja kun se tulee, tapaa se sen lakaistuna ja kaunistettuna.
        26 Silloin se menee ja ottaa mukaansa seitsemän muuta henkeä, pahempaa kuin se itse, ja ne tulevat sisään ja asuvat siellä. Ja sen ihmisen viimeiset tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset."

Kuka sanoi?

• Anonyymi00197

Räsäsläiset ovat keksineet kaikki muut kumoavan uuden käskyn: Älä homota!

• Anonyymi00200

Harhaoppiset kuvittelee uskon olevan sitä kun kopiodaan Raamattua kohdista mitkä kaikki lukeneet miljoonaan kertaan.

• Anonyymi00201

ne eivät ole sisäistäneet sanomaa, eikä henkinen yhteys toimi.
        mutta Jeesus rakastaa heitäkin,
        rukoilkaa että he ottaisivat Jeesuksen sydämeen ja avaisi sisäiset silmät.

• Anonyymi00202

Paavali opetti omituisia oppeja.

Kuten, että Kristuksessa ei ole erikseen miestä ja naista, vaan yksi sukupuoli. Se oppi avaa valtavia näköaloja harhaoppeihin ja vääristymiin.

Raamatun mukaan Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi.

• Anonyymi00203

Gal. 3:28

..."ei ole miestä eikä naista"...

• Anonyymi00204

ei skyyttalaista juutalaista pakanaa roomalaista kaikki on yhä Herran edessä

• Anonyymi00205
        Anonyymi00203 kirjoitti:

Gal. 3:28

..."ei ole miestä eikä naista"...

-- Minä en ole lähettänyt tuollaisia profeettoja, mutta silti he juoksevat joka suuntaan. Minä en ole puhunut heille, mutta silti he esiintyvät minun profeettoinani. [Jer. 14:14, 27:15, 29:9]

Minä käyn niiden kimppuun, jotka julistavat valheuniaan ja kertovat niistä. He valehtelevat ja kerskuvat ja eksyttävät näin minun kansani. Minä en ole heitä lähettänyt enkä antanut heille tehtävää. Ei heistä ole tälle kansalle mitään hyötyä, sanoo Herra.

• Anonyymi00206
        Anonyymi00205 kirjoitti:

-- Minä en ole lähettänyt tuollaisia profeettoja, mutta silti he juoksevat joka suuntaan. Minä en ole puhunut heille, mutta silti he esiintyvät minun profeettoinani. [Jer. 14:14, 27:15, 29:9]

Minä käyn niiden kimppuun, jotka julistavat valheuniaan ja kertovat niistä. He valehtelevat ja kerskuvat ja eksyttävät näin minun kansani. Minä en ole heitä lähettänyt enkä antanut heille tehtävää. Ei heistä ole tälle kansalle mitään hyötyä, sanoo Herra.

Jeesuksen mentyä taivaaseen, se pakka meni sekaisin.

Matt.24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

• Anonyymi00207

Mark. 14:27

Ja Jeesus sanoi heille: "Kaikki te loukkaannutte, sillä kirjoitettu on: 'Minä lyön paimenta, ja lampaat hajotetaan'.

• Anonyymi00208

Luuk. 12:51

Luuletteko, että olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? En suinkaan, vaan riitaa!

• Anonyymi00209

Harhaoppinen tosiaan kuvittelee että uskoa on Raamatun lauseiden kopiointi, vaikka se ei ole muuta kuin hörhöilyä. Ei sillä ole mitään tekemistä uskon kanssa.

Mutta oikein on, että kyllä Jumala rakastaa heitä, heidän puolestaan tulee rukoilla ja niin toimia sanan mukaan eikä vain kopioida sitä.

• Anonyymi00210

<<Raamatun lauseiden kopiointi,<<

samat sanat sopii:15:8 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana;
      15:9 mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'."

• Anonyymi00211

Oli kilpailevia jumalia, joita oli pavottu aiemmin. Nyt piti ylistettämän vain ja ainoastaan yhtä. Haluttiin eroon monista eri juttihin sopivista jumalista. Oli sateen, hedelmällisyyden ja sään jumalia. Syntyi hankalia tilanteita, kun ei tiedetty minkä jumalan puoleen kääntyä vaikkapa kuivuuden aikana. Ahkerasta palvonnasta huolimatta sadetta vain ei kuulunut.
      Päätettiin ryhtyä palvomaan yhtä luojajumalaan.

• Anonyymi00212

Oli kilpailevia jumalia, joita oli pavottu aiemmin.
        ne oli ihmisen tekemiä jumalia
        Jeesus oikea Jumala Hänet voi löytää, tulee Hengessä sydämeen ja syntyy uudelleen Hengessä.

• Anonyymi00213

Harhaoppinen näkemys, sillä kristikunnan historia ei sitä tarinaa kerro ja uskonto on aivan yhtä vanha kuin mitä sivistynyt ihmiskunta. Ei apinoilla voi olla jumalia. eivät he voi palvoa niitä eikä tehdä sääntöjä mitä tänä päivänä saa tehdä, vaan he toimivat vaistojen mukaan sekä voivat oppia rajoittuneen määrän asioita.

Uskonto on aivan yhtä vanha kuin ihmisyys ja kansakuntien hajoamisen jälkeen jäi vain Israelin kansalle yhteys Jumalaan ja muut kansat etsivät Jumalansa miten etsivät.

Suuri myllerrys kristikunnassa tapahtui Jeesuksen aikaan, kun Hän toi lakiliiton ja lain seuraamiseen sijaan Hengen uskon eikä se käynyt kaikkien pirtaan olleenkaan. Eikä oikein käy tänä päivänä ja sen vuoksi näyttää siltä että usko ei ole uskoa Jumalaan, vaan riitelyä sekä muiden herjaamista. Se johtuu vain siitä että kaikki eivät ole sisäistäneet uutta Hengen liittoa.

• Anonyymi00214
        Anonyymi00213 kirjoitti:

Harhaoppinen näkemys, sillä kristikunnan historia ei sitä tarinaa kerro ja uskonto on aivan yhtä vanha kuin mitä sivistynyt ihmiskunta. Ei apinoilla voi olla jumalia. eivät he voi palvoa niitä eikä tehdä sääntöjä mitä tänä päivänä saa tehdä, vaan he toimivat vaistojen mukaan sekä voivat oppia rajoittuneen määrän asioita.

Uskonto on aivan yhtä vanha kuin ihmisyys ja kansakuntien hajoamisen jälkeen jäi vain Israelin kansalle yhteys Jumalaan ja muut kansat etsivät Jumalansa miten etsivät.

Suuri myllerrys kristikunnassa tapahtui Jeesuksen aikaan, kun Hän toi lakiliiton ja lain seuraamiseen sijaan Hengen uskon eikä se käynyt kaikkien pirtaan olleenkaan. Eikä oikein käy tänä päivänä ja sen vuoksi näyttää siltä että usko ei ole uskoa Jumalaan, vaan riitelyä sekä muiden herjaamista. Se johtuu vain siitä että kaikki eivät ole sisäistäneet uutta Hengen liittoa.

sinäkö elät sanan todeksi?
        saatana on sekoittaja!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      110
      6887
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      384
      6533
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      65
      3297
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      126
      2832
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      108
      2430
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      125
      1834
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      21
      1697
    8. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      35
      1587
    9. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      1367
    10. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      74
      1257
    Aihe