Tärkein käsky Raamatussa

Anonyymi-ap

Ensimmäinen ja tärkein käsky

5. Moos. 6:5

Ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi.

5. Moos. 11:1

"Rakasta siis Herraa, sinun Jumalaasi, ja noudata alati hänen määräyksiänsä, säädöksiänsä, oikeuksiansa ja käskyjänsä.

1. Joh. 5:3

Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. [Matt. 11:30]

139

370

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Ja kun tuon neuvon ottaa 1. Mooseksen kirjasta, niin eikö olisi syytä tunnistaa Jumala Mooseksen kirjojen Jumalaksi eikä veistokseksi, joka esittää ristiin naulattua kuoliaaksi verta vuotavaa tapettavaa ihmistä?
      Tehokkaimpia keinoja ansaita Jumalan viha on rikkoa ensimmäisiä käskyjä. On vain yksi tosi Jumala ja epäjumalankuvien ja ihmisten palvonta jumalina on Hänen kannaltaan aviorikos.

• Anonyymi00002

Aabrahamkin kehottaa lukemaan Mooseksen todistuksia ja Vanhan Testamentin profeettoja, eikä mitään Tarsolaisten murhamiesten sepitelmiä ja vuodatuksia.

Luuk. 16:31

Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."

• Anonyymi00003

Jeesuksen usko perustuu hänen lukemiinsa teksteihin.

Luuk. 4:16

Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.

Ilm. 14:12

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Jeesuksen usko perustuu hänen lukemiinsa teksteihin.

Luuk. 4:16

Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.

Ilm. 14:12

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

Jeesus tarkoitti omaa uskoaan Juutalaisuutta, löytäneenkö hän sitä uskoa ollenkaan kun tulee takaisin Galilean vuorelle.

Luuk. 18:8

Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"

Ap. t. 1:11

Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän."

• Anonyymi00007

Teuvo. Onko tuokin vihaherjakirjoitelma apostoli Paavalia vastaan laadittu Peltoinlahdentien herjapajassa?

• Anonyymi00017
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Teuvo. Onko tuokin vihaherjakirjoitelma apostoli Paavalia vastaan laadittu Peltoinlahdentien herjapajassa?

Eikö meinaa yhteydet pelata edesmenneeseen Teuvoosi?
        "Yhteys kuolleisiin ihmisiin, ja yhteyden tavoittelu kuolleisiin,
        on vakavaa eksytystä ja vaarallista toimintaa.
        Raamattu on Jumalan ilmoitus meille ihmisille.
        Raamatussa Jumala varottaa vakavasti ihmisiä ottamasta yhteyttä vainajahenkiin"

• Anonyymi00039
        UUSI
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Eikö meinaa yhteydet pelata edesmenneeseen Teuvoosi?
        "Yhteys kuolleisiin ihmisiin, ja yhteyden tavoittelu kuolleisiin,
        on vakavaa eksytystä ja vaarallista toimintaa.
        Raamattu on Jumalan ilmoitus meille ihmisille.
        Raamatussa Jumala varottaa vakavasti ihmisiä ottamasta yhteyttä vainajahenkiin"

Hoh hoijaa sinun juttujasi. Sinä et siis todellakaan ymmärrä, että vainajat EIVÄT kirjoita. Onhan se näköjään vaikeaa joillekin…

• Anonyymi00080
        UUSI
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Hoh hoijaa sinun juttujasi. Sinä et siis todellakaan ymmärrä, että vainajat EIVÄT kirjoita. Onhan se näköjään vaikeaa joillekin…

Nimenomaan minä ymmärrän, että VAINAJAT EI KIRJOITTELE MIHINKÄÄN!
        Minulta löytyy jopa niin paljon ymmärrystä, että annan VAINAJIEN levätä rauhassa, siis toisin kuin sinä. YMMÄRSITKÖ?

• Anonyymi00005

Jeesus itse neuvoi palvomaan Jumalaa, ei Jumalan palvelijaa. (Mt 22:37)
      Juutalaisille hän selitti, ettei Israelin messias voi olla Daavidin poika. (Mt 22:43)
      Se ei estänyt juutalaisia myöhemmin nostamasta kristukseksi Bar Kokhbaa.

• Anonyymi00006

Sapatistit taas asialla kun niin pitävät käskyt, mutta heidän mielestään Israel saa sapattina tehdä kansanmurhan.

Se laittomuus ei haittaa.

• Anonyymi00010

Israelin tulee vallata kaikki heille Jumalan lupaamat maa-alueet iselleen. Vasta sitten Jeesus voi palata takaisin maan päälle Israelin kuninkaaksi.

2. Moos. 23:31

Minä ulotan sinun rajasi Kaislamerestä* filistealaisten mereen ja Siinain autiomaasta Eufratvirtaan saakka. Minä annan sen maan asukkaat teidän käsiinne, ja te voitte karkottaa heidät tieltänne. [Kaislameri tarkoittanee Punaistamerta, filistealaisten meri Välimerta.][1. Moos. 15:18; 5. Moos. 11:24; 1. Kun. 5:1; Ps. 80:12]

• Anonyymi00008

Lahkolaisten erilaiset uskon istutukset on revittävä pois.

Suomessakin on yli tuhat erioppista uskonlahkoa ry:tä. Jokaisen mielen mukainen porukka kyllä löytyy.

Matt. 15:13

Hän vastasi: "Jokainen istutus, joka ei ole minun taivaallisen Isäni istuttama, revitään juurineen pois."

• Anonyymi00009

Joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, se ei ole sovelias Jeesukselle.

Isä-Jumalan seulan kautta mennään Jeesuksen luokse.

Joh. 6:37

Kaikki ne, jotka Isä minulle antaa, tulevat minun luokseni, ja sitä, joka luokseni tulee, minä en aja pois.

Siksi järjestys on Isä, Poika ja Pyhä Henki, kaikkia heitä tarvitaan.

• Anonyymi00012

Niin kävi myös teuvolahkon, jonka johtaja värkkää nyt paavaliherjojaan Peltoinlahdentien herjapajassaan elämänsä viimeisinä hetkinään, ennen tuomiolle astumista.

• Anonyymi00011

Kyllä kansanmurhan kannattajat ovat alinta roskasakkia mitä voi olla.

• Anonyymi00013

Israel on Jumalan valittu kansa. Jumalan silmäteräkansa.

Matt. 1:21

Hän synnyttää pojan, ja sinun tulee antaa pojalle nimeksi Jeesus, sillä hän pelastaa kansansa sen synneistä."

Matt. 15:24

Mutta Jeesus vastasi: "Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaita varten."

• Anonyymi00026

Israelissa sellaisesta Jeesuksesta ei tiedetä juuri mitään koska kansa on juutalaisia. Joulu ja pääsiäinen ovat tuntemattomia juhlia. Juutalaisten tiedon mukaan Jeesus oli Rooman valtakunnan sotilaan äpäräpoika.

Siis juutalaiset ovat "JUMALAN VALITTU KANSA".

• Anonyymi00014

Kansojen ja ihmisten lopulliset kohtalot määräytyy sen mukaan, miten he kohtelevat Juutalaisia, Israelin kansaa.

Israel-boikotit on pahasta, niihin ei pidä yhtyä.

Sak. 2:12

Herra Sebaot on oman kunniansa tähden lähettänyt minut niiden kansojen luo, jotka ovat ryöstäneet teitä. Hän sanoo niille näin: -- Joka koskee minun kansaani, se koskee minun silmäterääni. [5. Moos. 32:10; Ps. 17:8]

• Anonyymi00015

Ilm. 12:17

Lohikäärmeen raivo yltyi, ja se lähti sotimaan naisen muita lapsia vastaan, niitä, jotka ovat uskollisia Jumalan käskyille ja Jeesuksen todistukselle.

Lahkolaiset vihaavat Kristittyjen Katekismusta, koska siellä Jumalan käskyt on kirjoitettu näkyviin selityksien kanssa. Mitä se on.

• Anonyymi00027

Lutherin lahkon opin mukaan ihminen pelastuu ainoastaan armosta, omat teot eivät siihen vaikuta. Näin ollen kymmenen käskyn mukaan eläminen ei vaikuta mitään pelastumiseen.

Moni ei tätä tiedä, ei edes kaikki Lutherin papit.

• Anonyymi00016

Lahkolaiset vihaavat vanhaa kirkollista Virsikirjaa, koska siellä sanoituksessa mainitaan Jumalan käskyt ja kehotus niiden noudattamiseen.

• Anonyymi00018

Villitsevien henkin vauhdittama hurmoshumppa ja selälleen kaatuminen on suositumpaa kuin Jumalan käskyjen tutkiminen ja noudattaminen.

Sananl. 28:9

Joka sulkee korvansa Herran lailta, sen rukouskin on Herralle kauhistus.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Villitsevien henkin vauhdittama hurmoshumppa ja selälleen kaatuminen on suositumpaa kuin Jumalan käskyjen tutkiminen ja noudattaminen.

1. Tim. 4:1

Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

• Anonyymi00020

Jumala vaatii kuuliaisuutta

"Kuulkaa siis, Israelilaiset! Herra, teidän Jumalanne, ei vaadi teiltä muuta kuin sen, että pelkäätte häntä, että aina vaellatte hänen teitään, että rakastatte häntä ja palvelette häntä koko sydämestänne ja koko sielustanne."

• Anonyymi00021

Raamatun alkukielen mukaan usko, eli uskominen on verbi, tekemistä ilmaiseva sana, mikä tarkoittaa kuuliaisuutta noudattaa Jumalan antamia lakeja ja käskyjä ja säädöksiä.

Jaak. 2:25

Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä.

On suurta harhaa määritellä usko tekemisestä irralliseksi, pelkäksi psykologiseksi mielentilan asiaksi.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Raamatun alkukielen mukaan usko, eli uskominen on verbi, tekemistä ilmaiseva sana, mikä tarkoittaa kuuliaisuutta noudattaa Jumalan antamia lakeja ja käskyjä ja säädöksiä.

Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä.

On suurta harhaa määritellä usko tekemisestä irralliseksi, pelkäksi psykologiseksi mielentilan asiaksi.

"Uskoen siis ole kuuliainen, muuten laps' Jumalamme, et ole onnellinen."

Jaak. 2:20

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ILMAN TEKOJA usko on hyödytön?

Jaakob toppuuttelee hokemasta "yksin uskosta" -mantraa.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Ihminen saadaan tehokkaalla käännyttämisellä tulemaan ihan mihin uskoon tahansa. Psykologinen päänusko ei ketään pelasta yhtään mistään. Se johtaa vaan väärään rauhaan, kun ihminen alkaa hokemaan, että olen uskovainen ja olen menossa taivaaseen.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Lyydiakin alkoi epäröiden kysellä apostoleilta pidetäänkö häntä nyt koko perheen kastamisen jälkeen "pistiksenä" eli uskovaisena vasta koko perhekunnan kastamisen jälkeen, koska hän osoitti tottelevansa Jumalan sanan kehotusta hoitaa koko perheen kastaminen sisälle pelastukseen Jumalan valtakuntaan Jeesuksen verensuojaan.

Ei Lyydia alkanut ITSE heti julistamaan, että nyt minä tulin uskoon ja hallet sille ja sille... pitkä aamen päälle.

Ap. t. 16:15

Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä.

• Anonyymi00024

Ilm. 20:12

Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. [Dan. 7:10; Luuk. 10:20+ | Matt. 16:27+]

Ilm. 20:13

Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.

• Anonyymi00028
      UUSI

Raamattu tuntee myös ennaltamääräämisopin. Valittujen nimet on kirjoitettu elämänkirjaan jo maailman luomisen yhteydessä.

Ilm. 13:8

Kaikki maan asukkaat kumartavat sitä -- kaikki ne, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna teurastetun Karitsan elämänkirjaan. [Luuk. 10:20+]

Ilm. 17:8

"Peto, jonka näit, on ollut, mutta nyt sitä ei ole. Se tulee vielä nousemaan syvyydestä, mutta lopulta se joutuu tuhon omaksi. Ne maan asukkaat, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna elämän kirjaan, hämmästyvät pedon nähdessään, sillä vaikka se on ollut ja mennyt, se on vielä tuleva. [Ilm. 13:11 | Luuk. 10:20+]

Ilm. 7:4

Minä kuulin myös sinetillä merkittävien määrän. Sinetin sai sataneljäkymmentäneljätuhatta, ja heitä oli kaikista Israelin heimoista:

• Anonyymi00029
      UUSI

Matt. 22:37

Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi.

• Anonyymi00032
        UUSI

Eipä sen heepon jutuissa ollut paljon järkeä muutenkaan

• Anonyymi00030
      UUSI

Mark. 12:30

Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi ja koko voimallasi.'

• Anonyymi00031
      UUSI

Kannattaa siis keksiä itselleen rakastettava jumala.
      Raamatun mukainen alkukantainen sadisti ei ole sellainen.

• Anonyymi00033
        UUSI

Kun Jumala on sellainen, niin sitten voi kannattaa vaikka kansanmurhaa.

Mikä tosin harhaoppia.

• Anonyymi00034
        UUSI
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Kun Jumala on sellainen, niin sitten voi kannattaa vaikka kansanmurhaa.

Mikä tosin harhaoppia.

Antisemitistit puhuu jatkuvasti pahaa Israelin kansasta. Jumalan silmäteräkansasta.

Jumala tekee mitä tahtoo, ei ihminen sille mitään mahda.

Israel on Jumalan valittu kansa, joka totetuttaa Jumalan tahtoa maan päällä.

Minä ulotan sinun rajasi Kaislamerestä* filistealaisten mereen ja Siinain autiomaasta Eufratvirtaan saakka. Minä annan sen maan asukkaat teidän käsiinne, ja te voitte karkottaa heidät tieltänne. [Kaislameri tarkoittanee Punaistamerta, filistealaisten meri Välimerta.][1. Moos. 15:18; 5. Moos. 11:24; 1. Kun. 5:1; Ps. 80:12]

• Anonyymi00036
        UUSI
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Antisemitistit puhuu jatkuvasti pahaa Israelin kansasta. Jumalan silmäteräkansasta.

Jumala tekee mitä tahtoo, ei ihminen sille mitään mahda.

Israel on Jumalan valittu kansa, joka totetuttaa Jumalan tahtoa maan päällä.

4. Moos. 23:19

Jumala ei ole ihminen: hän ei valehtele, hän ei muuta mieltään. Hänkö ei tekisi, mitä sanoo? Hänkö ei pitäisi, mitä lupaa?

• Anonyymi00043
        UUSI
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Jumala ei ole ihminen: hän ei valehtele, hän ei muuta mieltään. Hänkö ei tekisi, mitä sanoo? Hänkö ei pitäisi, mitä lupaa?

Kiitos.
        Erittäin vahva todistus jumalan olemassaoloa vastaan.

• Anonyymi00035
      UUSI

Mutta että käskyjä noudattaa on oltava henkinen yhteys Jeesukseen ja olla Jeesuksessa se tarkoittaa myös että on yhteys ylhäältä tuleva viisauteen.

Jaakob: 3:17 Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele.
      3:18 Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa rauhan tekijöille.

ja eläkää niin että sana käy toteen!

• Anonyymi00037
      UUSI

Sak. 2:12

Herra Sebaot on oman kunniansa tähden lähettänyt minut niiden kansojen luo, jotka ovat ryöstäneet teitä. Hän sanoo niille näin: -- Joka koskee minun kansaani, se koskee minun silmäterääni. [5. Moos. 32:10; Ps. 17:8]

• Anonyymi00038
        UUSI

Israelin kansan kimppuun hyökkääminen on Jeesuksen kimppuun hyökkäämistä. Ei ne ole erillisiä asioita.

Matt. 15:24

Mutta Jeesus vastasi: "Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaita varten."

• Anonyymi00040
      UUSI

Hyökkäykset ikiaikojen Jumalaa vastaan eivät ole kovin viisasta.

Ei Jumala ole kuollut, eikä mitään testamentteja tehnyt, vaikka monet niin ajattelee.

1. Tim. 6:16

Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta

• Anonyymi00042
        UUSI

Ei testamentteja.... eikä mitään muutakaan.

• Anonyymi00044
        UUSI
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Ei testamentteja.... eikä mitään muutakaan.

2. Piet. 3:5

Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta.

• Anonyymi00045
        UUSI
        Anonyymi00044 kirjoitti:

2. Piet. 3:5

Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta.

Joh.3:5 "Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan"

Joh. 16:29

Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin.

Kasteessa Jumala luo perisyntiin hengellisesti kuolleen ihmisen uudestaan ikuisesti eläväksi sieluksi. Kastetta kutsutaan Raamatussa uudestisyntymisen pesoksi.

• Anonyymi00046
        UUSI
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Joh.3:5 "Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan"

Joh. 16:29

Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin.

Kasteessa Jumala luo perisyntiin hengellisesti kuolleen ihmisen uudestaan ikuisesti eläväksi sieluksi. Kastetta kutsutaan Raamatussa uudestisyntymisen pesoksi.

2. Moos. 40:7

Ja paneman pesoastian seurakunnan majan ja alttarin välille, ja paneman siihen vettä.

Jes. 12:3

Te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteistä.

• Anonyymi00041
      UUSI

Luuk. 12:5

Kuulkaa, ketä teidän tulee pelätä. Pelätkää häntä, jolla on valta sekä tappaa ihminen että syöstä hänet helvettiin. Niin, sanon teille: häntä teidän on pelättävä.

• Anonyymi00047
        UUSI

Herran pelko on viisauden alku....

• Anonyymi00048
      UUSI

Ihmeellistä synnin puolustamista, aivan kuin Jumala tekisi syntiä.

• Anonyymi00049
        UUSI

Alkuseurakunnassa he syyttivät Pyhää Henkeä murhamieheksi, kun väitivät että Pyhä Henki tappoi Ananiaan ja Safiiran talokaupan rahojen saamiseksi heiltä. Sellaisiin syytöksiin ei pidä yhtyä, ne ovat raju Pyhän Hengen pilkka.

• Anonyymi00050
        UUSI
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Alkuseurakunnassa he syyttivät Pyhää Henkeä murhamieheksi, kun väitivät että Pyhä Henki tappoi Ananiaan ja Safiiran talokaupan rahojen saamiseksi heiltä. Sellaisiin syytöksiin ei pidä yhtyä, ne ovat raju Pyhän Hengen pilkka.

Eiköhän niitä murhamiehiä olisi löytynyt sieltä seurakunnan omasta porukastakin, joilla oli kokemusta niistä hommista.

• Anonyymi00051
        UUSI
        Anonyymi00050 kirjoitti:

Eiköhän niitä murhamiehiä olisi löytynyt sieltä seurakunnan omasta porukastakin, joilla oli kokemusta niistä hommista.

Ei ne taidot mihinkään häviä. Minkä nuorena oppii, sen vanhanakin vielä taitaa.

• Anonyymi00062
        UUSI
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Ei ne taidot mihinkään häviä. Minkä nuorena oppii, sen vanhanakin vielä taitaa.

Lahkot on hyviä piilopaikkoja, jotka sitä tarvii ja etsii.

• Anonyymi00052
      UUSI

Jokainen valta määrää ensimmäiseksi, että valtaa ei saa vastustaa, ja että sellaiseen syyllistyneitä tullaan rankaisemaan, eikä kristinusko ole tässä poikkeus, sillä diktaattori-Jumalan käskyistä kieltäytyminen tietää ikuista kidutusta.

• Anonyymi00053
      UUSI

<<Jeesuksen kimppuun hyökkäämistä.<<
      nyky Israel ei kuulu Jeesus kansaan, ne ei pitänyt yhtään liitoa, mikä liitto se sellainen on.
      Uusi liito minun veressäni.
      Jumala hallitsee - on oikeaa Israel, ja sen lampaita alkoi kadota heti syntiinlankeemuksessa. ei he ole ottanut Jeesusta vastaan.

vain Jeesuksessa on oikea Israel.

Joh:3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

Jeesus on Raamatun ydin kaikki muu on Jeesuksen alapuolella harmonisesti, rakkauden hengessä.

• Anonyymi00054
        UUSI

Ilman Jeesusta ei kirjoitukset täyty eikä voi käskyjä täyttää, olkaa siis Jeesuksessa sisällä!

• Anonyymi00055
        UUSI

Aabrahamin kaikkia jälkeläisiä kutsutaan valituksi kansaksi, Jumalan valittu kansa. Jumalan lupaukset koskee juuri heitä. Heistä Juutalaiset ovat kaikkien arvostetuimpia, koska Jeesus on sen heimon jäsen. Jumalan lupaukset heille ovat ikuisia.

• Anonyymi00060
        UUSI
        Anonyymi00055 kirjoitti:

Aabrahamin kaikkia jälkeläisiä kutsutaan valituksi kansaksi, Jumalan valittu kansa. Jumalan lupaukset koskee juuri heitä. Heistä Juutalaiset ovat kaikkien arvostetuimpia, koska Jeesus on sen heimon jäsen. Jumalan lupaukset heille ovat ikuisia.

Jeesus ti taivaasta
        te olette alhaalta Minä olen ylhäältä.
        Jeesus on universaalinen ottaa pois kaikki maailman synnit.
        suosimalla jumalatonta Jumala tahraisi nimensä.

• Anonyymi00061
        UUSI

Liitot ovat ikuisia ja aina voimassa. Ei Jumala kadu eikä peru sitä mitä on kerran sanonut ja luvannut.

Nykyisraelilaiset ovat Jumalan ikuisessa liitossa, koska ovat Aabrahamin jälkeläisiä.

1. Moos. 13:15

Sillä kaiken maan, jonka näet, minä annan sinulle ja sinun jälkeläisillesi ikuisiksi ajoiksi.

1. Moos. 15:5

Ja hän vei hänet ulos ja sanoi: "Katso taivaalle ja lue tähdet, jos ne taidat lukea". Ja hän sanoi hänelle: "Niin paljon on sinulla oleva jälkeläisiä".

Ei Jumala ole ihminen, niin että hän valhettelisi, eikä ihmislapsi, että hän katuisi. Sanoisiko hän jotakin eikä sitä tekisi, puhuisiko jotakin eikä sitä täyttäisi?

• Anonyymi00063
        UUSI

Liittoja (Jumalan lupauksia) on voimassa useita erilaisia. Eivät ne kumoa toisiaan, vaan täydentävät toisiaan.

• Anonyymi00056
      UUSI

Jeesuksen korottaminen Jumalaksi ja oikean Jumalan syrjäyttäminen ei ole oikeata uskoa, vaan harhaoppia.

Hepr. 1:5

Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?

• Anonyymi00058
        UUSI

Siksi Jeesus pyysi rukoilemaan Isäänsä, ei itseään.

Isä meidän, joka olet taivaassa....

Samoin hän käski kastamaan nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen...Matt.28:18-20

Isä Jumala päättää asioista. Jeesus toteuttaa niitä päätöksiä.

Joh. 6:37

Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.

• Anonyymi00057
      UUSI

Aabrahamin kaikkia HENKISIÄ JÄLKELÄISI ÄJOTKA OVAT JEESUKSESSA jälkeläisiä kutsutaan valituksi kansaksi,
      ei ne täyttäneet mitään liitoa,
      uusi liito Jeesuksessa.

• Anonyymi00059
      UUSI

Jeesus on alisteinen Isä-Jumalalle. Jumalan tahdolle.

Mark. 13:32

Mutta siitä päivästä tai hetkestä ei tiedä kukaan, eivät enkelit taivaassa, eikä myöskään Poika, vaan ainoastaan Isä.

Jeesus puhuu vain sen, mitä kuulee omalta Isältään.

Joh. 15:15

En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.

• Anonyymi00064
      UUSI

Matt. 5:17

Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan noudattamaan ja täyttämään.

Matt. 5:18

Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

Luuk. 16:17

Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

• Anonyymi00065
      UUSI

Roistot opettaa, että lait ja käskyt on kumottu, nyt vaan eleillään vapaasti pelkkien henkien pillin mukaan kuin ellun kanat!

Hurmostellaan ja hillutaan kuin viimeistä päivää.

Ps. 2:4

Hän, joka taivaassa asuu, nauraa; Herra pilkkaa heitä.

• Anonyymi00066
      UUSI

Tuhat vuotta sitten tehtyjä tai tekemättömiä murhia turha pohtia kun todistajia vaikea löytää.

Tämän päivän kansanmurhat helpompi selvittää, vaikka niidenkin puolustajia löytyy.

• Anonyymi00069
        UUSI

Jumalalle tuhat vuotta on yksi päivä.

• Anonyymi00067
      UUSI

Jos joku tulkinta sanon tai sanonta aiheuttaa Jumalan absoluuttiseen kirkkauteen pikkuruisenkin tahran, on se on väärä.
      silloin väärä tulkinta aiheuttaa : Jumalasta tulee mielipuolinen kaikkivaltias ja tulkinta on pakko olla väärä.
      Jumalassa kaikki on kirkasta puhdasta täydellistä ja
      jos Jumala suosii jotain Hän tahraa Pyhän nimensä, pois se!

yhteys antaa totuuden: Jaakob: 3:17 Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele.
      3:18 Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa rauhan tekijöille.

• Anonyymi00068
      UUSI

3. Moos. 18:5

Noudattakaa minun käskyjäni ja säädöksiäni, sillä se ihminen, joka ne pitää, on niistä elävä. Minä olen Herra.

Matt. 19:17

Niin hän sanoi hänelle: "Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt."

• Anonyymi00070
      UUSI

<<Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt."<<

tämä ja ei ole näköjään mennyt perille käskyjä ei ole täyttänyt kun ainoastaan Jeesus Kristus
      Hän on minun rakas poikani kuulkaa häntä joka ei häntä kuule poistetaan kansasta näin on kirjoittanut muun muassa Mooses

kaikki pelastuneet tarvitsee Jeesuksen.

Jeesus on Raamatun yläpuolella sen antaja!

• Anonyymi00072
        UUSI

Käskyjen mukaan tulee elää niin hyvin kuin mahdollista.

Vaikka kukaan ei kaikkia niitä täytä, niin ei se sitä tarkoita, että käskyjä tarvi ollenkaan noudattaa. Sellainen opetus on Saatanasta.

• Anonyymi00071
      UUSI

Lakien mukaan jumalattomat tuomitaan ja silloin ei ole hyvä olla sillä puole, joka kannattaa kansanmurhaa.

• Anonyymi00073
        UUSI

Lopeta typerä hokeminen kansanmurhista ja sapatista.

Ellenin kirja oli: Suurin eksytys.

• Anonyymi00074
        UUSI
        Anonyymi00073 kirjoitti:

Lopeta typerä hokeminen kansanmurhista ja sapatista.

Ellenin kirja oli: Suurin eksytys.

7pv. Adventismi on paha eksytys ja heresia. Adventismin lahko synnytti Jehovantodistajien lahkon, sitten syntyi Mormonismi ja Pentecostalismi. Kaikki ne yrittävät käännyttää kristittyjä lahkoihinsa. Eivät edes yritä käännyttää toisiaan.

• Anonyymi00075
        UUSI

Jumala rankaisee Israelin vihollisia.

Hoos. 14:1

Samaria joutuu tilille synneistään, se on kapinoinut Jumalaansa vastaan. Sen miehet kaatuvat miekkaan, sen pienet lapset murskataan, ja raskaana olevat naiset viilletään halki.

• Anonyymi00076
        UUSI
        Anonyymi00075 kirjoitti:

Jumala rankaisee Israelin vihollisia.

Hoos. 14:1

Samaria joutuu tilille synneistään, se on kapinoinut Jumalaansa vastaan. Sen miehet kaatuvat miekkaan, sen pienet lapset murskataan, ja raskaana olevat naiset viilletään halki.

Entisajan profeetat olivat toisenlaisia kuin nykyiset valheiden ennustelijat.

1. Kun. 19:17

Ja on tapahtuva näin: joka välttää Hasaelin miekan, sen surmaa Jeehu, ja joka välttää Jeehun miekan, sen surmaa Elisa.

• Anonyymi00077
      UUSI

Ei sillä ole mitään tekemistä sapatin kanssa, että jumalattomat tuomitaan lain mukaan ja Jumalan lapset ovat kuolleet laille.

Sapatti aivan toinen höyre.

Parempi tietenkin jos kansanmurhan syntejä ei olisi. Edes sen verran Jumalan lakia kunnioitettaisiin.

Siitä nähdään että laki olisi hyvä.

• Anonyymi00078
      UUSI

Jer. 23:21

"Minä en ole lähettänyt noita profeettoja, mutta silti he juoksevat. Minä en ole puhunut heille, mutta kuitenkin he ennustavat.

Jer. 23:32

Katso, minä käyn niiden kimppuun, jotka ennustavat valheunia, sanoo Herra, ja kertovat niitä ja eksyttävät minun kansaani valheillansa ja kerskumisellansa, vaikka minä en ole heitä lähettänyt enkä käskenyt ja vaikka heistä ei ole mitään hyötyä tälle kansalle, sanoo Herra.

• Anonyymi00079
        UUSI

Paha äkkikuolema kohtasi niitä miehiä, jotka puhuivat väärin luvattuun maahan menemisestä ja sinne pääsemisestä.

Nyt vaan niin, että niistä valheen puhujista ja äkkikuoleman kokeneista on tehty marttyyrejä, joita palvotaan puolijumalina ja lahkojen idoleina.

• Anonyymi00081
      UUSI

<<Hoos. 14:1: Samaria joutuu tilille synneistään, se on kapinoinut Jumalaansa vastaan. Sen miehet kaatuvat miekkaan, sen pienet lapset murskataan, ja raskaana olevat naiset viilletään halki.<<

nämä ovat Hoosean ajatuksia kirjoitettuna.

Jumala RAKKUS,
      VT on ennustusta. Matt:11:13 Sillä kaikki profeetat ja laki ovat ennustaneet Johannekseen asti;

• Anonyymi00083
        UUSI

Hoosea on Jumalan profeetta, joka julisti Jumalan sanaa.

• Anonyymi00085
        UUSI

Rakkaus on vain yksi Jumalan seitsemästä luonteenpiirteestä.

Ps. 94:1

Sinä koston Jumala, Herra, sinä koston Jumala, ilmesty kirkkaudessa.

Luuk. 21:22

Sillä ne ovat koston päiviä, että kaikki täyttyisi, mikä kirjoitettu on.

• Anonyymi00086
        UUSI
        Anonyymi00085 kirjoitti:

Rakkaus on vain yksi Jumalan seitsemästä luonteenpiirteestä.

Ps. 94:1

Sinä koston Jumala, Herra, sinä koston Jumala, ilmesty kirkkaudessa.

Luuk. 21:22

Sillä ne ovat koston päiviä, että kaikki täyttyisi, mikä kirjoitettu on.

4. Moos. 14:18

'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan KOSTAA isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.

• Anonyymi00082
      UUSI

Saatana kuiskuttelee korvaan, että eihän kukaan pysty kaikkia käskyjä noudattamaan, ei niitä tarvi mitään noudattaa. Kun vaan huudat sitä armoa ja Jeesuksen nimeä, niin kaikki menee hyvin.

• Anonyymi00084
      UUSI

Niitä käskyjen kieltäjiä ja Jeesuksen nimen hokijoita on lahkot täynnä.

Matt.7
      21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi00087
      UUSI

Synnit voi saada anteeksi, mutta se on vain pelkkä psykologinen mielentilan helpotus.

Syntiä seuraa aina rangaistus tavalla tai toiselle. Anteeksianto ja rangaistus ovat eri asioita.

2. Sam. 12:13

Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.

2. Sam. 12:15

Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.

18 Seitsemäntenä päivänä lapsi kuoli.

• Anonyymi00088
      UUSI

<< Sinä koston Jumala, Herra, sinä koston Jumala, ilmesty kirkkaudessa. <<
      Psalmit on puhetta Jumalalle

jos Jumala on tuollainen se häpäisee Jumala nimen.

Jumala on rakkaus
      enemmän kuin oikeudenmukaisuus armollinen Jumala, se on Jeesus todistanut ristin töllään synnit anteeksi.

ei saa pilkata ja häpäistä Jumalan Pyhyyttä!

• Anonyymi00089
        UUSI

Raamatun ilmoituksen mukaan Jumalalla on seitsemän erilaista luonteenpiirrettä, joista rakkaus on vain yksi piirre.

Gal. 6:7

Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.

• Anonyymi00091
        UUSI
        Anonyymi00089 kirjoitti:

Raamatun ilmoituksen mukaan Jumalalla on seitsemän erilaista luonteenpiirrettä, joista rakkaus on vain yksi piirre.

Gal. 6:7

Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.

Puhumalla pelkästä rakkaudesta, annetaan väärä kuva Jumalan toiminnasta.

Ps. 31:24

Rakastakaa Herraa, kaikki hänen hurskaansa. Herra varjelee uskolliset, mutta ylpeileväisille hän kostaa monin kerroin.

Ps. 94:23

Hän kostaa heille heidän ilkityönsä ja hukuttaa heidät heidän pahuutensa tähden. Herra, meidän Jumalamme, hukuttaa heidät.

4. Moos. 14:18

'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.

Jumalan oikeudenmukaisuuden vaatimus laittaa syylliset kärsimään teoistaan. Ellei heti niin viimeistään viimeisellä tuomiolla.

• Anonyymi00090
      UUSI

Miksi? Eikö ole aika narsisti, kun määrää rakastamaan itseään!

• Anonyymi00094
        UUSI

Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. [Matt. 11:30]

• Anonyymi00100
        UUSI
        Anonyymi00094 kirjoitti:

27 Hän sanoi heille: "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: sitokaa miekka vyöllenne, kulkekaa edestakaisin leirin halki portilta portille ja tappakaa jokainen, jonka kohtaatte, olkoonpa vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."

18 "Jos vanhemmilla on tottelematon ja uppiniskainen poika, joka kurituksesta huolimatta ei kuuntele heitä,
        19 heidän on otettava poika kiinni ja vietävä hänet kaupunkinsa portille
        20 ja sanottava kaupungin vanhimmille: 'Tämä meidän poikamme on tottelematon ja uppiniskainen. Hän ei kuuntele meitä, vaan viettää kevytmielistä ja juopottelevaa elämää.'
        21 Silloin kaupungin miesten on joukolla kivitettävä poika hengiltä. Hävittäkää paha keskuudestanne. Kaikkien israelilaisten on saatava kuulla tuomiosta, että he ottaisivat opikseen.

52 hävittäkää tieltänne kaikki sen maan asukkaat. Hävittäkää heidän kiveen veistetyt epäjumalansa, samoin kaikki heidän valetut jumalankuvansa, ja tuhotkaa heidän uhrikukkulansa.

2 Kun Herra, teidän Jumalanne, on antanut nämä kansat teidän käsiinne ja te olette ne lyöneet, julistakaa ne Herralle kuuluvaksi uhriksi ja tuhotkaa ne. Älkää liittoutuko niiden kanssa älkääkä osoittako niille armoa.

8 Joka ei rakasta, ei ole oppinut tuntemaan Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.

• Anonyymi00092
      UUSI

Helluntailaisten ja muiden lahkolaisen kannattaisi lukea oikeata Kirkkoraamattua, eikä vain jotain Parhamin novumeita ja Vartiotornilehtiä ja Mormonin kirjaa ja Ellenin suurta taistelua (eksytystä)

3. Moos. 26:39

Ja ne teistä, jotka jäävät jäljelle, riutuvat teidän vihollistenne maassa syntivelkansa tähden; ja myös isiensä syntivelan tähden he riutuvat niinkuin nekin.

• Anonyymi00093
      UUSI

täällä harhauttaa pilalle leikatut niillä ei ole Jeesusta
      eikä siis Isääkään!
      ovat jumalattomia,
      kääntykää Jeesuksen puoleen!

• Anonyymi00095
      UUSI

Vai semmoista.

• Anonyymi00096
      UUSI

Lahkolaisten kristityksi kastetulle tekemät anabaptistiset lahkokasteet ovat paha hengellinen synti. Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen pilkka. Ei Jeesuksen tarvi mennä toista kertaa ristille puolialastoma ihmisten pilkattavaksi ja häväistäväksi. Yksi kerta riittää.

Jaak. 2:7

Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

• Anonyymi00097
        UUSI

Hepr. 6:6 ja sitten ovat luopuneet-taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät.

• Anonyymi00098
      UUSI

Ellei Raamatusta tule yhteyttä Jeesukseen ei Raamattua voi ymmärtää eikä Jumalaa täytyy tuntea Jeesuksen sisäinen tuntemus jos se puuttuu niin puuttuu kaikki.

Jeesuksen kirkkaus kirkastaa Jumalan olemuksen.

• Anonyymi00099
        UUSI

Jeesuksen kirkkaus
        Jumalan ilmentymä:
        Jeesuksen kirkkaus symboloi hänen jumalallista luontoaan ja asemaansa Jumalan Poikana. Hän edustaa Jumalan sydäntä ja tahtoa ihmisille.
        Jeesus on monissa Raamatun kohdissa kuvattu valona, joka tuo esiin totuuden ja rakkauden. Tämä valon symboliikka viittaa hänen kykyynsä paljastaa Jumalan luonteen.

Ilmoitus ja opetus:
        Jeesus opetti Jumalan valtakunnasta, rakkaudesta ja armosta, mikä kuvastaa Jumalan olemusta. Hänen elämänsä ja opetuksensa ovat konkreettisia esimerkkejä siitä, mitä Jumala haluaa ihmisten kokevan ja ymmärtävän.

• Anonyymi00101
        UUSI
        Anonyymi00099 kirjoitti:

Jeesuksen kirkkaus
        Jumalan ilmentymä:
        Jeesuksen kirkkaus symboloi hänen jumalallista luontoaan ja asemaansa Jumalan Poikana. Hän edustaa Jumalan sydäntä ja tahtoa ihmisille.
        Jeesus on monissa Raamatun kohdissa kuvattu valona, joka tuo esiin totuuden ja rakkauden. Tämä valon symboliikka viittaa hänen kykyynsä paljastaa Jumalan luonteen.

Ilmoitus ja opetus:
        Jeesus opetti Jumalan valtakunnasta, rakkaudesta ja armosta, mikä kuvastaa Jumalan olemusta. Hänen elämänsä ja opetuksensa ovat konkreettisia esimerkkejä siitä, mitä Jumala haluaa ihmisten kokevan ja ymmärtävän.

Saatana (Luciferi) se valontuoja on. Sitä verrataan salaman välähdykseen, mikä valaisee ihmisen sielun ja mielen. Ja voi siinä sokaistuakin, kuten eräälle murhamiehelle kävi.

Joh.14:30

En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.

Luuk. 10:18

Jeesus sanoi heille: "Minä näin, kuinka Saatana sinkoutui taivaasta kuin salama."

Erilaiset lämmön ja sähkövirran läpimenon tuntemuksen kehossa hurmoslahkoissa, niitä kannatta varoa.

• Anonyymi00102
        UUSI
        Anonyymi00099 kirjoitti:

Jeesuksen kirkkaus
        Jumalan ilmentymä:

Ilmoitus ja opetus:

Jeesuksen kiduttaminen ja surmaaminen ei ole mitään rakkautta, vaan valtavaa vihaa.

• Anonyymi00103
        UUSI
        Anonyymi00102 kirjoitti:

Jeesuksen kiduttaminen ja surmaaminen ei ole mitään rakkautta, vaan valtavaa vihaa.

Jumala kosti ihmisten synneistä täysin viatonta ihmistä.

• Anonyymi00104
      UUSI

Jes. 59:18

Tekojen mukaan hän maksaa palkan: vihan vastustajillensa, koston vihollisillensa; merensaarille hän kostaa.

• Anonyymi00105
      UUSI

Job 34:11

Vaan hän kostaa ihmiselle hänen tekonsa ja maksaa miehelle hänen vaelluksensa mukaan.

• Anonyymi00107
        UUSI

Ilm. 20:12

Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.

Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.

• Anonyymi00106
      UUSI

Lain tarkoitus on näyttää jumalattomille mikä syntiä. Ja että oat väärällä tiellä.

Jos uskova joutuu lakia miettimään, on lain alla kuin älytön galatalainen.

• Anonyymi00108
        UUSI

Saatanan kuiskuttelua tuollaiset puheet, että lait olisivat pelkkiä symbooleita.

Lain tarkoitus on, settä lakia kunnioitetaan ja noudatetaan ja sen mukaan eletään.

Roistot opettaa, että lait on kumottu ja kuopattu.

Jeesus on asiasta täysin eri mieltä.

Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

Luuk. 16:17

Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

1. Joh. 3:4

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

Paavali yritti mitätöidä lain merkityksen, koska oli murhamies ja joutuu kerran vastaamaan teoistaan.

• Anonyymi00109
        UUSI

Juutalaisten vanha sanonta juotua lain alle ei tarkoita lain noudattamista, vaan lain säätämän rangaistuksen alle juotumista.

• Anonyymi00110
        UUSI
        Anonyymi00109 kirjoitti:

Juutalaisten vanha sanonta juotua lain alle ei tarkoita lain noudattamista, vaan lain säätämän rangaistuksen alle juotumista.

Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.

• Anonyymi00111
        UUSI
        Anonyymi00110 kirjoitti:

Viimeisellä tuomiolla avataan tekojen kirjat ja lainkirjat ja sen mukaan tulee kaikille tuomio.

• Anonyymi00112
      UUSI

Roistot eivät piittaa sen paremmin maallisista kuin taivaallisistakaan laeista.

• Anonyymi00113
      UUSI

<Roistot opettaa, että lait on kumottu ja kuopattu. Jeesus on asiasta täysin eri mieltä<

tämäkin on sinulle täysin käsittämätön asia.

Kuten on Jeesuksen sisäinen tunteminen täysin hukassa niin tulee kaikennäköisiä omia mielipiteitä ja Raamatun tulkintoja
      ellei Jeesus ole henkisesti sinussa ei voi tulkita Raamattua
      jos se puuttuu puuttuu kaikki.

Kun hengessä on irti laista, ota selvää mitä se tarkoitta ja ymmärrä!

saammeko tehdä syntiä? - pois se !

• Anonyymi00114
      UUSI

5. Moos. 11:22

"Jos te tarkoin noudatatte tätä lakia, jonka minä käsken teidän pitää, jos rakastatte Herraa, Jumalaanne, ja aina hänelle uskollisina vaellatte hänen teitään,
      23 niin Herra hävittää teidän tieltänne kansoja, jotka ovat teitä suurempia ja mahtavampia, ja te saatte maan omaksenne..

• Anonyymi00115
      UUSI

Laintaulut tuodan uuteen taivaasta tulevaan Jerusalemin temppeliin. Lait ovat voimassa tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti.

Hepr. 9:4

Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulut. [2. Moos. 16:33, 25:10,16, 30:1; 4. Moos. 17:25]

• Anonyymi00116
        UUSI

Mooseksen laissa ei ole voimaa täyttää sitä Mitä vaaditaan vaan se näyttää synnin että olet syntinen
        mutta ellet ymmärrä sitä niin et sitten ymmärrä sitä

ja siksi Jeesus tuli täyttämään lain
        se on täytetty
        jotta Jumala voi antaa synnit anteeksi
        tämä on kaiken perusta siksi Jumala tuli maailmaan ihmiseksi Jeesuksessa Kristuksessa.

• Anonyymi00118
        UUSI

Apt 3:22 Sillä Mooses on sanonut: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Herra Jumala on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu.
        3:23 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka ei sitä profeettaa kuule, hävitetään kansasta.'

tässä puhutaan Jeesuksesta.

• Anonyymi00124
        UUSI
        Anonyymi00118 kirjoitti:

Apt 3:22 Sillä Mooses on sanonut: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Herra Jumala on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu.
        3:23 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka ei sitä profeettaa kuule, hävitetään kansasta.'

tässä puhutaan Jeesuksesta.

Jeesus on Messias, Jumalan Poika, ei profeetta. Profeetta on alempiarvoinen kuin Messias.

• Anonyymi00117
      UUSI

Koska Jumalan olemus on agape-rakkaus
      Ja agape näkyy täydellisesti itsensä antamisessa
      Risti ei peitä Jumalan kirkkautta – se paljastaa sen.

• Anonyymi00119
      UUSI

Jeesus noudatti lakia eli ei tehnyt syntiä, mutta ei Jeesus kumonnut t lain voimassaoloa. Ne puheet on valheita.

Paavali oli murhamies ja veivasi lakiasian kanssa puoleen ja toiseen, ettei olisi tullut tuomituksi murhasta.

1. Kor. 14:34

naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin LAKIKIN sanoo.

Kyllä kelpasi Paavalille lainkohdat kun oli kyse naisten alistamisesta ja vaientamisesta. Mutta kun oli kyse Stefanoksen murhasta, niin kyllä kelpasi puheet armosta ja rakkaudesta.

• Anonyymi00120
      UUSI

1. Joh. 3:4

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

Roistot opettaa, että kun Jeesus eli lain mukaan, niin mihun ei tarvi laista välittää yhtään mitään.

• Anonyymi00121
        UUSI

Ei ole vielä taivas ja maa kadonnut. Vai onko sielläpäin?

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

• Anonyymi00122
        UUSI
        Anonyymi00121 kirjoitti:

Ei ole vielä taivas ja maa kadonnut. Vai onko sielläpäin?

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

Jeesus ei kumonnut lakeja, vaan lähetti lisää lainopettajia, joita kohdellaan huonosti.

Matt. 23:34

"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.

• Anonyymi00123
      UUSI

Mooses oli Murhamies David oli Murhamies Mitä te sanotte siitä he tarvitse Herran armon
      kukaan ei ole täyttänyt Lakia kuin Jeesus Kristus
      ja armosta me Elämme armosta Me olemme
      ja armosta meidän pitäisi toimia.
      joka hylkää Herran armon ei ole Jeesuksen taivasten jäsen. synti on Jeesus poistanut,
      elä ja julista siten jotta Jeesus lauma peittä koko luomakunnan.

• Anonyymi00125
        UUSI

Lopeta tuollainen asioiden sotkeminen.

• Anonyymi00127
        UUSI

Ei usko tai armosta jankuttaminen korvaa lakien noudattamista.

Room. 3:31

Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo. korvaa lakien noudattamista.

• Anonyymi00128
        UUSI
        Anonyymi00127 kirjoitti:

Ei usko tai armosta jankuttaminen korvaa lakien noudattamista.

Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo. korvaa lakien noudattamista.

Usko ei korvaa lakien noudattamista. Lait ovat voimassa sitä varten, että niitä noudatetaan mahdollisimman hyvin ja eletään niiden mukaan.

Jeesus ilmestyy kunnon ihmisille, jotka elää lakien ja säädösten mukaisesti. Ei roistoille eikä murhamiehille, EI lain kumoajille ja häpäisijöille.

Joh. 14:21

Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

• Anonyymi00129
        UUSI
        Anonyymi00128 kirjoitti:

Usko ei korvaa lakien noudattamista. Lait ovat voimassa sitä varten, että niitä noudatetaan mahdollisimman hyvin ja eletään niiden mukaan.

Jeesus ilmestyy kunnon ihmisille, jotka elää lakien ja säädösten mukaisesti. Ei roistoille eikä murhamiehille, EI lain kumoajille ja häpäisijöille.

Joh. 14:21

Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

• Anonyymi00126
      UUSI

Goljat oli Hamasin miehiä.

• Anonyymi00130
        UUSI

Nykyiset Palestiinalaiset ovat Haagarin perillisiä eli Filistealaisia.

• Anonyymi00131
      UUSI

Paavali oli murhamies ja hänellä oli henkilökohtainen intressi yrittää hävittää lakien merkitys pois ja lakien perusteella tuleva tuomio, mikä häntä odotti.

1. Joh. 3:15

Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.

• Anonyymi00132
        UUSI

Ilm. 22:15

Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä.

• Anonyymi00133
      UUSI

Periaatteessa ihmiselle riittää kaksi selvää käskyä elämää varten. Toinen on täällä jo lainattu Jumalan ensisijainen rakastaminen. Se on kaiken avain. Hän on elämämme keskus.
      Jeesus lisäsi tähän toisen käskyn todistaen, että siinä olivat laki ja profeetat. Jeesuksen lisäys oli "rakastaa" lähimmäisiämme, siis jokaista ohikulkevaa tai kohtaamaamme Jumalan luomusta.
      Periaatteessa muuta ihminen ei tarvitsisi. Jos rakastamme Jumalaa, meissä herää sisäinen luonnollinen halu totella häntä kaikessa. Silloin varomme loukkaamasta ja pahoittamasta Jumalaa toimimalla väärin tekemällä syntiä. Vaikka olemme luonnostamme syntisiä, meidän on tämän vuoksi taisteltava Paavalin tavoin vääriä ajatuksia, asenteita ja haluja vastaan. Se kestää koko elämämme ajan tai siihen saakka, kun saamme meille luvatun.

• Anonyymi00134
        UUSI

Siihen aikaan veljellä tarkoitettiin toista Juutalaista, mikä pitä laittaa etusijalle. Ensin Juutalaiselle ja vasta sitten Kreikkalaiselle.

Vierasheimoisia piti karttaa, eikä ottaa heiltä vaikutteita eikä alkaa palvomaan heidän jumaliaan ja uskontojaan.

• Anonyymi00135
      UUSI

Jeesus tarkoittaa kirjoitettuja lain määräyksiä, ei niitä ole kumottu.

• Anonyymi00136
        UUSI

Vain Jumala itse voisi omat lakinsa kumota, mutta niin ei ole tapahtunut.

Ei Jumalan lakeja voida millään tulkinnoilla kumota ja hävittää.

• Anonyymi00137
      UUSI

Aloittaja haluaa, että Jumala saa täydellisen hallinnan ihmiseen.
      Ei yhtään epäilyä, täydellinen antautuminen on ainut vaihtoehto.
      Pitää muistaa, että ihminen loi Jumalan omaksi kuvakseen.

• Anonyymi00138
        UUSI

Jumalan kuva meni perisynnissä rikki ja ihmisestä tuli Jumalan kuvatus.

• Anonyymi00139
        UUSI
        Anonyymi00138 kirjoitti:

Jumalan kuva meni perisynnissä rikki ja ihmisestä tuli Jumalan kuvatus.

Ihminen on itsenäinen persoona, joka hallitsee itse itseään ja vastaa itsestään ja läheisistään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä

ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis
      Maailman menoa
      437
      7489
    2. Nasima löi Jussille luun kurkkuun

Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse
      Maailman menoa
      211
      6390
    3. Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia

Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai
      Maailman menoa
      94
      6166
    4. Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)

No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j
      Maailman menoa
      208
      5662
    5. Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"

jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r
      Maailman menoa
      38
      4522
    6. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      91
      4378
    7. Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa

SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli
      Perussuomalaiset
      3
      4115
    8. Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta

Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s
      Maailman menoa
      36
      3663
    9. Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun

ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta
      Maailman menoa
      116
      3600
    10. Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä

ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan
      Maailman menoa
      67
      3588
    Aihe