Köyhä mummo.

Anonyymi-ap

Miksi eläkeläis mummolle ei kerätä jouluavustusta, kun on pieni eläke joka menee lääkkeisiin +lääkäriin ,olisi myös kiva ostaa lahjat lasten lapsille ,10kpl ja laittaa jouluruust lapsille + puolisolle .

38

409

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Yleisesti eläkeläiset ovat maamme varakkain väestöryhmä. Korkea aika oppia huolehtimaan asioistaan.
      Kansaneläkkeelläkin pärjää monet hyvin.

• Anonyymi00002

Katsos kun eläkeläisille on kertynyt viisautta huolehtia varallisuudestaan.
        Kyllä yhden tai jopa kahden eläkeläisen tulot riittävät hyvin sellaisen
        kohtuullisen elintason ylläpitämiseen. Ei tarvitse tavoitella ökyä.

• Anonyymi00037

No odotellaan että mummot kuolee ei tartte sitten auttaa. Olen punaiselta ristiltä pyytänyt ruokaapua sanoivat suoraan eivät avusta vanhuksia. Pirskatti olis pitänyt sanoa olen ahdamminsmtia. Kyllä olis tullut kunnon avut. Mamujen takia suomi köyhtyy.

• Anonyymi00003

Aloittaja voi kysyä lahjakorttia seurakunnan diakonissalta. Myös SPR jakaa jouluna lahjakortteja. Sano että sinulla on 10 lastenlasta ja haluat ostaa heille lahjan ja tarjota jouluruokaa, niin kyllä saat apua ostoksiin. Itse pitää kysyä apua, kukaan ei tule sitä tarjoamaan.

Suomessa on surullista se, että täällä kaikkein röyhkeimmät hakevat monesta paikasta rahaa ym. ja kiltit, hiljaiset ihmiset eivät saa mitään vaikka olisi tarvetta. Monet eivät myöskään tiedä mistä kysyä apua. Apu ei mene läheskään aina köyhimmille vaan röyhkeimmille valehtelijoille, jotka esittävät köyhää, vaikka saavat kaikenlaista apua ja tukea. Nähty on sekin.

• Anonyymi00004

Kuule mummo,miksi et toivo tätä kaikkea lapsenlapsillesi,/läheisillesi/naapureillesi.miksi parut itsellesi?🤷‍♀️

• Anonyymi00005

Kääkkä jätä lääkäri ja lääkkeet väliin kuukaudeksi.

• Anonyymi00024

Tyhmä persu ei käsitä ettei lääkärikäyntejä voi jättää väliin ne laskutetaan kävit tai et

• Anonyymi00029
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Tyhmä persu ei käsitä ettei lääkärikäyntejä voi jättää väliin ne laskutetaan kävit tai et

Tuskin jos on perunut käynnin ajoissa. Ja en ilmoittanut puoluekantaani, hörhö.

• Anonyymi00006

Koska Romanian katukoirille pitää laittaa rahaa..on ne niin söpiksiä.

• Anonyymi00007

Itse miettinyt monesti samaa! Ilmeisesti ihmiset unohtavat, että on paljon alle köyhyysrajan sairaseläkkeellä olevia. Toisaalta ovat juuri se "hiljainen kansa".

• Anonyymi00008

Ukraina tarvitsee sinunkin rahasi!

• Anonyymi00009

Facebook täynnä keräyksiä katukoirille Romaniaan, Espanjaan, Moldovaan ja ties mihin. Näkyvät ihmiset näihin hyvin lahjoittavan. Suomalainen eläkeläismuori tylsä lahjoituskohde.

• Anonyymi00010

Minulla työkyvyttömyyseläke 980€/kk. Siitä maksan vuokran omavastuun lisäksi alati nousevat terveydenhuollon asiakasmaksut joita olen jo joutunut perumaan. Lisäksi sähkö, vesi, kotivakuutus, ruoka,lääkkeet. Bussikorttiin ei ole enää varaa. Toimeentulotukea en saa.

• Anonyymi00014

Minulla jää vuokran jälkeen 1050€ kulutukseen. Tilillä on sen verran, että edunvalvoja suositteli Aso-asuntoa. Tähän ne ennemmin suostuu, kuin auton hommaamiseen. Eli loppu menee säästöön ja 480€/kk menee ruokaan ja kulutukseen. Säästöön pitäisi järjen mukaan jäädä paljon.

Mb_76

• Anonyymi00016
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Minulla jää vuokran jälkeen 1050€ kulutukseen. Tilillä on sen verran, että edunvalvoja suositteli Aso-asuntoa. Tähän ne ennemmin suostuu, kuin auton hommaamiseen. Eli loppu menee säästöön ja 480€/kk menee ruokaan ja kulutukseen. Säästöön pitäisi järjen mukaan jäädä paljon.

Mb_76

Kannatti tehdä nuorena töitä! Monet pitää näitä summia pieninä, mutta itse olen pärjännyt näillä hyvin! Saa ostaa vähän luksustakin, eli 205€ Casion!

Mb_76

• Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Kannatti tehdä nuorena töitä! Monet pitää näitä summia pieninä, mutta itse olen pärjännyt näillä hyvin! Saa ostaa vähän luksustakin, eli 205€ Casion!

Mb_76

Kyllä jaksat keuhkota asiasta. Taitaa olla sadas viesti kun mainitset kellon

• Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Kyllä jaksat keuhkota asiasta. Taitaa olla sadas viesti kun mainitset kellon

Mielihalunsa kullakin. Jos tulee onnelliseksi tällä polulla, niin se suotakoon. Onneksi on poissa selviämisasemilta ja alkoholismista, kun on voimakaampi voima tämä ostoshoppailu, ja tavoitesäästäminen.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Mielihalunsa kullakin. Jos tulee onnelliseksi tällä polulla, niin se suotakoon. Onneksi on poissa selviämisasemilta ja alkoholismista, kun on voimakaampi voima tämä ostoshoppailu, ja tavoitesäästäminen.

Ilmeisesti tämä Mb_76 hakee tiettyä statusarvoa kello-ostoksineen, vaikka nämäkin on aika vaatimattomia. Tiukalla pudjektilla on kyllä toteutavissa. Eli jokaisen toteutavissa on tämä 205€ kello. Ja näyttävähän se on kuin mikä!

• Anonyymi00011

Eläke on tarkoitettu itselleen juurikin hengissä säilymiseen..ei mihinkään muuhun tai koko suvun ruokkimiseen. Varsinkin työssäkäyvien jälkeläisten pitäisi päinvastoin auttaa mummoa.

• Anonyymi00012

Itse en mielelläni ota vastaan vieraita kotiin sillä ei ole varaa tarjota,kuin keksejä. Kahviin kallista ei raaski tarjota.

• Anonyymi00027

Brandy käy hyvin, ei tarvi olla kallista konua.

• Anonyymi00013

Kirpputoreilta ja kierrätyskeskuksista löytyy uudenveroista tavaraa lahjaksi,kun jaksaa käyttää hieman aikaa ja mielikuvitusta.

• Anonyymi00015

Olisit eläkeläinen aikoinaan jättänyt vähemmälle notkumiset rayn pelikoneilla...

• Anonyymi00019

Kyllä köyhille mummoille pitäisi ainakin hommata automaattisesti se takuueläke,
      kun mitään tekemättömät hulttiotkin sen saavat.
      Romanian kulkukoirille en tule ikinä antamaan senttiäkään, mutta vähien
      sotaveteraanien tukemiseen kyllä osallistun.
      Siellä Gasassa on ollut itse aiheutettu sota, minkä seuraukset saa itse kärsiäkin.

• Anonyymi00021

Eivätkös lapset ja lastenlapset voisi laittaa mummolle joulun, sekä ostaa lahjoja?
      Eikös se ole heidän vuoronsa nyt? Vai ovatkos he niin varattomia ettei joulupöytään enää yksi mummo mahdu, eikä edes pientäkään lahjaa mummolle saada hankittua!?

• Anonyymi00022

Miten vanhemmat ilkeävät ostattaa kymmenelle lapselleen lahjoja varattomalka mummolla !!
        Eikö heillä järki pelaa sanoa lapsilleen ettei mummolla ole rahaa!! Ostakoot vanhemmat lahjat lapsilleen, ei varaton mumma!

• Anonyymi00023

.Itse ne köyhät mummot ovat tehneet aktiivivuosinaan, jolloin yleensä tuleva eläke ansaitaan.?

• Anonyymi00025

Ne köyhät mummot olivat hoitamassa lapsia ja huolehtivat perheen taloudesta.
        Siihen aikaan vain papat kävivät töissä.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Ne köyhät mummot olivat hoitamassa lapsia ja huolehtivat perheen taloudesta.
        Siihen aikaan vain papat kävivät töissä.

1970 luvulta asti on ollut kunnalliset hoitopaikat, sekä naiset käyneet töissä. Tuskin tämä mummeli on koko työikänsä lapsiaan hoitanut!

• Anonyymi00026

Oikeasti köyhä on Suomessa vielä oikeutettu toimeentulotukeen ja Kela maksaa julkisenterveydenhuollon laskut, sekä reseptilääkkeet (kannattaa aina pyytää kaikki reseptille). Eli on ihan sama paljonko siellä lääkärissä käy tai miten paljon lääkkeet maksaa tai paljonko niitä maksuja taas nostetaan. Tarviiko sitä jouluna kuluttaa sen enempää kuin muutenkaan, jos kakarat tajua, että voi sitä mummoakin joskus vähän lahjoa.

• Anonyymi00028

Köyhä takuueläkeläinen tulee juuri ja juuri toimeen yksin asuessaan ja lääkärissä ei ole vara käydä, kun se maksaa aivan liikaa, yhdestä vaivan tutkimisesta yli sadan euron kustannukset, siis tuohon ei kuulu lääke kustannukset.
        Toimeentulotukilaiselle on ihan sama kuinka paljon käyttää terveyspalveluja, mutta takuueläkeläisellä ei ole varaa vähiä säästöjään lääkärissä käyntiin kuluttaa.

• Anonyymi00030

Eihän Mummun nyt mitään kallista tarvi ostaakkaan lapsenlapsille ja jos niitä 10 niin suklaarasiat.Omat vanhemmat ne lahjat ostaa.

• Anonyymi00032

Olen alle tonnin sairaseläkkeellä ja toimeentulotuki hylätty aina milloin mistäkin syystä. Ja nykyinen hallitus kiristänyt kriteerejä entisestään ja vuodenvaihteessa toimeentulotukea leikataan jokaiselta yli 18 vuotta täyttäneeltä 18€/kk.

• Anonyymi00033

Suomessa toimeentulotukea saavat eniten maahanmuuttajat. Sairaille ja vanhuksille ei oota!

• Anonyymi00034

Jos Riikka Purran esitys Kelan etuuksien rajaamisesta vain Suomen kansalaisille menee läpi niin siitä tulisi 2 miljardin vuosittaiset säästöt. Toivoisin, että tuosta summasta voitaisiin laittaa pienempien sairaseläkkeiden korotuksiin rahaa, mutta Ukrainaan nekin rahat tietysti päätyvät.

• Anonyymi00035

Kyllä pitäisi perustaa eläkeläismummojen tuki r.y., mikä järjestäisi asiat.

• Anonyymi00036

Siihen keräykseen antaisin mielelläni rahaa.

• Anonyymi00038

Mee hoitoon hullu jätä ihmiset rauhaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuolemanrangaistus

Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen
      Laki ja rikos
      71
      5525
    2. Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus

Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,
      Maailman menoa
      269
      4837
    3. Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa

Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk
      Maailman menoa
      39
      3158
    4. Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD

Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 17
      Maailman menoa
      255
      2994
    5. Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta

joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina
      Maailman menoa
      102
      2621
    6. Maria Veitola kommentoi soutelija Saarion huomionhakuisuutta

"Minusta on jotenkin kuvottavaa, kuinka kovalla intensiteetillä Suomi-media seuraa miessankari Jari Saarion merihätää. S
      Kotimaiset julkkisjuorut
      334
      2027
    7. Lopetan ikävöinnin

Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään
      Ikävä
      5
      2022
    8. Muovipusseista pitäisi saada panttimaksu takaisin

Ostan joka päivä yhden muovipussin, ja niistä palautuu keskimäärin takaisin kaupan pullomaatin yhteydessä olevaan roskik
      Maailman menoa
      62
      1746
    9. Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut

Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.
      Maailman menoa
      15
      1555
    10. Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?

Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t
      Filosofia
      2
      1536
    Aihe