Keskustelua ilmastonmuutoksesta

Ajattelin tehdä elämässäni merkittävän teon eli käyn poimimassa suppilovahveroita Pohjois-Savossa talvipäivänseisauksena. Sitä ei olisi uskonut esi-isämme sata vuotta sitten. Ilmastonmuutos on siis melko vahvasti todistettu käytännön havainnoin. Mitä mieltä olet tästä? Avataan keskustelu aiheesta.

Miten tämä liittyyä ateismiin tai teismiin eli ateismin vastakohtaan? Nostan pari kysymystä esille aabrahamilaiseen teismiin liittyen.

1. Kiihkokristityt väittävät, että fossiiliset polttoaineet ovat syntyneet Raamtun tulvassa. Tulvan alkaessa kasveja ja eläimiä oli varovasti arvioiden nykyisen maapallon vuoden verran eli äkinnäisessä tulvassa fossiloitui yhden vuoden kasvit ja eläimet. Miten ihmeessä olemme voineet polttaa näitä tulvan yhden vuoden fossiilisia polttoaineita (hiiltä, äljyä ja maakaasua) jo noin 200 vuotta?

2. Raamatun kirjoittaneet vuohipaimenet eivät tajunneet, että päivänvalo ja lämpö tulee auringosta. Ajelin mökille noin klo 14-16. Auton lämpömittari näytti 5,5C, satoi vesisuhrua, taivas oli musta eikä aurinkoa enää näkynyt. Eihän vuohipaimenet voineet millään tajuta, että lämpö johtuu auringosta. Lähi-idän vuohipaimenillä lämmön aiheutti kuuma itätuuli (Khamsin) ja täällä pohjolassa lämpimät luoteistuulet ja sateet. Miten Raamattu neuvoo ilmastosta? Aurinko ei aiheuta lämpöä ja päivänvaloa. Lämmön aiheuttaa tuuli eli Jumalan hengitys.

11

185

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Kun aurinko kuumimmillaan porotti

Raamattu

• Anonyymi00002

Mooseksen kirja:
      16:21 Ja he kokosivat sitä joka aamu sen verran, kuin kukin tarvitsi; mutta kun aurinko alkoi paahtaa, niin se suli.

Nehemia:
      7:3 Ja minä sanoin heille: "Jerusalemin portteja älköön avattako, ennenkuin aurinko on polttavimmillaan; ja

121:6 Ei polta sinua aurinko päivällä

• Anonyymi00003

Haluan huomauttaa kaikille, kuinka tämä henkilö aktivoituu aina kun Rajapinta Raili on palstalla, ja hiljenee kun tuo hahmo on poissa.

Olen aivan varma, että kyseessä on sama henkilö. On mahdollista olla kyseessä ääri sairaudesta. Ja ettei hän tiedä sitä itse, joka sekin on todennäköistä vanhoista teksteistä.

• >>>>Miten Raamattu neuvoo ilmastosta? Aurinko ei aiheuta lämpöä ja päivänvaloa. Lämmön aiheuttaa tuuli eli Jumalan hengitys.<<<

1.Mooseksen kirja:
      18:1 Ja Herra ilmestyi hänelle Mamren tammistossa, jossa hän istui telttamajansa ovella päivän ollessa palavimmillaan. >> Jakeen lisätiedot

2.Samuelin kirja:
      4:5 Beerotilaisen Rimmonin pojat Reekab ja Baana lähtivät matkaan ja tulivat päivän ollessa palavimmillaan Iisbosetin taloon, kun hän oli puolipäivälevollansa.

=============
      PS.
      Sinähän olet se siilinjärveläinen juutalainen, everstiluutnatti, joka palveli Suomen armeijassa.
      Ja olit 6 päivän sodassa Israelissa 1967 valtaamassa filistealaisilta vähän maata ja kaupunkia, jotta Herran Raamatussa ilmoittamat lopunajan profetiat kävisivät toteen.
      Onnittelen !
      Olet ollut tekemässä Raamatun profeetallista historiaa !

• Anonyymi00005

Se on Pielaveden lesta, joka fantasioi juutalaisesta alkuperästä ja sodasta.

• Anonyymi00005 kirjoitti:

Se on Pielaveden lesta, joka fantasioi juutalaisesta alkuperästä ja sodasta.

Aijalon kävi työpaikallani ja esittelin hänelle Karjalan lennostoa joka tosiaan on Siilinjärvellä. Siksi hän sanoi tuon paikkakunnan ja oli ihan oikeassa.

• Anonyymi00006
        Extremist_atheist kirjoitti:

Aijalon kävi työpaikallani ja esittelin hänelle Karjalan lennostoa joka tosiaan on Siilinjärvellä. Siksi hän sanoi tuon paikkakunnan ja oli ihan oikeassa.

Sotasankari! Tieteilijä! IT asiantuntija.

• Anonyymi00006 kirjoitti:

Sotasankari! Tieteilijä! IT asiantuntija.

Olet vain kateellinen. Aijalon on lupsakka kaveri. Meillä oli hauska pävä yhdessä.

• Anonyymi00007
        Extremist_atheist kirjoitti:

Olet vain kateellinen. Aijalon on lupsakka kaveri. Meillä oli hauska pävä yhdessä.

Alter egosta on vaikea irtaantua.

• Anonyymi00004

kaksi kertaa oli jo talvi 🤔 ensimmäinne kerta oli niin aikaisin , että ajattelin varmasti tulee valkeajoulu

tuossa muutama vuosi sitten tein videon järvenjääntymisestä joka oli poikkeuksellisen aikaisin 🙂

poikkeuksellista , mutta sitten kun jouluaattona on +20℃ niin olen ilmaston muutoksen kannalla

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      172
      1157
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      867
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      803
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      39
      584
    6. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      549
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      296
      548
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      218
      512
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      50
      504
    10. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      492
    Aihe