syödäänkö taivaassa ruokaa?

Anonyymi-ap

yleensä sanotaan ettei syödä kun ollaan henkiruumiissa, jotkut sanoo että syödään kun henkiruumis on myös fyysinen.

21

190

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Mitä tapahtuu mahassa olevalle ruoalle tempauksessa?

• Anonyymi00004

Mitä tapahtui kalalle, jota Jeesus söi kuolleista heräämisen jälkeen?

• Anonyymi00002

Kun helluntailaisuuteen pentecostalainen henki kaataa se tarkoittaa tempausta permannolle.

• Anonyymi00006

Pilkkaajan sanotusta, kun perkele rinnallasi käskee sinua hyppäämään pilkkausnarua ja sinähän hyppäät tapasi mukaan.
        Siksi huulesi eivät ole pyhittyneet, vaan rienaaja on riisunut sinulta Pyhyyden ja olet Alaston, kuten - vanha-aatami-

Lymyilet palstalla Jumalaasi pakoon ja erinäköisten hedelmäpuittesi takana huutelet pilkkojasi.

Etkö koskaan opi, etkö koskaan näe, etkö koskaan katso peiliin- nähdäksesi alastomuutesi.

Pue päällesi Kristuksen armonpuku- joka on Golgatalla maahanvuodatetun veren kautta- tarjolla. Se pesee sinun pilkkapukusi- Golgatan veressä ja veriruskeat pilkkapuhumisesi saat näin uuden puvun yllesi ja Kristuksessa sinustakin tulee rakkaudellinen, se Jumalan Rakkaus huokuisi sinunkin huultesi hedelmänä.

Nyt sitä ei ole pitkiin aikoihin kuulunut, eikä näkynyt.

• Anonyymi00003

Kun mä kuolen, vanhan pottani sä saat
      Kun mä kuolen, vanhan pottani sä saat
      Taivaassa ei tarvii säästää, sen kun pilven reunalt päästää
      Kun mä kuolen, vanhan pottani sä saat.

Jippijaijai jippi-jippi-jai…

• Anonyymi00005

Taivaan riennot ja notkuvat juhlapöydät...

• Anonyymi00021

Pizzapuffet ja jäätelöbaari, pizzan ystäville jälkiherkkuineen.

• Anonyymi00007

Kyllä taivaissa nautitaan terveellistä- sekä nautinnollista ravintoa siunattuna.

Ja huomaapa- aloittaja sekin, että jotka eivät piilota leivisköitään, vaan Kristuksen - Pyhän Hengen johdolla jakavat täällä Hengen johdossa ja armolahjojen kautta elämän sanaa.

ja heille Herra antaa--- vaikkapa 10 kaupunkia hallitsevaksi- eli Kristuksessa sielläkin on tarpeen toimenkuvassa myös- toimia - ettei sielläkään huuhandellla miten sattuu..

Täällä on kaikenkarvaista puhujaa, jotka haastavat puuta- heinää - puutaheinää, ilman, että Pyhä Henki olisi kaiken takana...

Ei seurata Jumalan Karitsaa - HÄNTÄ- joka Pyhän Hengen kautta on myös Uudentaivaan rakennusmies- Tämä uusi rakennetaan jo täällä. eli Herran kansa on sanojen avain.

• Anonyymi00020

Mihin se ruoka katoaa? Millaiset vessat on taivaassa? Miten jätehuolto pelaa? Onko mikrobeja ja hajottajia?

• Anonyymi00008

Sielun vaellus alkaa siitä kun tulee plöröt pöksyyn viimeisen kerran.

• Anonyymi00009

Henkiruumiin kokee vain se, joka on eläessään kokenu Pyhän Hengen.

Ei siitä tarvitse jos elää tämön ajan tyhmän lihallisesti.

• Anonyymi00010

Mormoonilla on henkiruumiit.

Mutta, Raamatullisesti - kun elämänhenki- mikä puhallettiin --elämänhengeksi- palaa sen
        ANTAJALLE....

Se siitä henkiruumiista. se on vain ihmisen omanpään mielikuvitusta.

--- Kun ihmiseen puhalletaan Elämänhenki- syntymässä- niin ihmisestä tulee elävä----sielu--

ja keho- eli ruumis- elävänä toimii sielun kautta, tekoineen.

ja kun henki palaa takaisin. josta se Elämä sielulle tuli- niin sielu nukahtaa kuoleman UNEEN ja josta HERÄTETÄÄN viimeisen pasunan soidessa-
        Näin me lohdutamme haudalla leskeä ja sukulaisia- tämä kuollut nukkuu- ja keho palaa maahan, mistä hänet on otettu. Eikä henki haahuile missä sattuu ---henkiruumiina---

Kun minä katselen sinun taivastasi, sinun sormiesi tekoa, kuuta ja tähtiä, jotka sinä olet luonut, niin mikä on ihminen, että sinä häntä muistat, tai ihmislapsi, että pidät hänestä huolen? Ja kuitenkin sinä teit hänestä lähes jumal'olennon, sinä seppelöitsit hänet kunnialla ja kirkkaudella; panit hänet hallitsemaan kättesi tekoja, asetit kaikki hänen jalkainsa alle: lampaat ja karjan, ne kaikki, niin myös metsän eläimet, taivaan linnut ja meren kalat ja kaiken, mikä meren polkuja kulkee. Herra, meidän Herramme, kuinka korkea onkaan sinun nimesi kaikessa maassa!
        (Psa 8:4-10)

Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään. Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat ne saavat elää. Sillä

niinkuin Isällä on elämä itsessänsä, niin hän on antanut elämän myös Pojalle, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä. Ja hän on antanut hänelle vallan tuomita, koska hän on Ihmisen Poika. Älkää ihmetelkö tätä, sillä

hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.
        (Joh 5:24-29)

Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan

herätän heidät viimeisenä päivänä. Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja

minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
        (Joh 6:39-40)

Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta." Silloin juutalaiset riitelivät keskenään sanoen: "Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi?" Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni,

sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä. Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani. Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja kuolivat;

joka tätä leipää syö, se elää iankaikkisesti."
        (Joh 6:51-58)

ts. tuo iankaikkinen ELÄMÄ on jyvitetty Elämänantajan Jeesuksen käteen..
        Eli Hän HERÄÄTTÄÄ kuolleet Kristuksessa- kuoleman UNESTA elämään ---iankaikkisen-
        elämän armolahjan aikaan.

Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.

Mutta teissä on muutamia, jotka eivät usko." Sillä Jeesus tiesi alusta asti, ketkä ne olivat, jotka eivät uskoneet, ja kuka se oli, joka oli kavaltava hänet. Ja hän sanoi: "Sentähden minä olen sanonut teille, ettei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei minun Isäni sitä hänelle anna". Tämän tähden monet hänen opetuslapsistaan vetäytyivät pois eivätkä enää vaeltaneet hänen kanssansa.

Niin Jeesus sanoi niille kahdelletoista: "Tahdotteko tekin mennä pois?" Simon Pietari vastasi hänelle:

"Herra, kenen tykö me menisimme? Sinulla on iankaikkisen elämän sanat;
        (Joh 6:63-68)

Tässä se iankaikkisen elämän avain--sanat-- ovat... Sinulla Jeesus on ne elämän sanat.

Hän herättää kuoleman unesta- - elämään sisälle. Halleluja- haudan levosta- eikä sielu haahuile missään.... joutavia nuo henkiruumiin tarinatupien puheet.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Mormoonilla on henkiruumiit.

Mutta, Raamatullisesti - kun elämänhenki- mikä puhallettiin --elämänhengeksi- palaa sen
        ANTAJALLE....

Se siitä henkiruumiista. se on vain ihmisen omanpään mielikuvitusta.

--- Kun ihmiseen puhalletaan Elämänhenki- syntymässä- niin ihmisestä tulee elävä----sielu--

ja keho- eli ruumis- elävänä toimii sielun kautta, tekoineen.

ja kun henki palaa takaisin. josta se Elämä sielulle tuli- niin sielu nukahtaa kuoleman UNEEN ja josta HERÄTETÄÄN viimeisen pasunan soidessa-
        Näin me lohdutamme haudalla leskeä ja sukulaisia- tämä kuollut nukkuu- ja keho palaa maahan, mistä hänet on otettu. Eikä henki haahuile missä sattuu ---henkiruumiina---

Kun minä katselen sinun taivastasi, sinun sormiesi tekoa, kuuta ja tähtiä, jotka sinä olet luonut, niin mikä on ihminen, että sinä häntä muistat, tai ihmislapsi, että pidät hänestä huolen? Ja kuitenkin sinä teit hänestä lähes jumal'olennon, sinä seppelöitsit hänet kunnialla ja kirkkaudella; panit hänet hallitsemaan kättesi tekoja, asetit kaikki hänen jalkainsa alle: lampaat ja karjan, ne kaikki, niin myös metsän eläimet, taivaan linnut ja meren kalat ja kaiken, mikä meren polkuja kulkee. Herra, meidän Herramme, kuinka korkea onkaan sinun nimesi kaikessa maassa!
        (Psa 8:4-10)

Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään. Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat ne saavat elää. Sillä

niinkuin Isällä on elämä itsessänsä, niin hän on antanut elämän myös Pojalle, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä. Ja hän on antanut hänelle vallan tuomita, koska hän on Ihmisen Poika. Älkää ihmetelkö tätä, sillä

hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.
        (Joh 5:24-29)

Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan

herätän heidät viimeisenä päivänä. Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja

minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
        (Joh 6:39-40)

Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta." Silloin juutalaiset riitelivät keskenään sanoen: "Kuinka tämä voi antaa lihansa meille syötäväksi?" Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni,

sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä. Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani. Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja kuolivat;

joka tätä leipää syö, se elää iankaikkisesti."
        (Joh 6:51-58)

ts. tuo iankaikkinen ELÄMÄ on jyvitetty Elämänantajan Jeesuksen käteen..
        Eli Hän HERÄÄTTÄÄ kuolleet Kristuksessa- kuoleman UNESTA elämään ---iankaikkisen-
        elämän armolahjan aikaan.

Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.

Mutta teissä on muutamia, jotka eivät usko." Sillä Jeesus tiesi alusta asti, ketkä ne olivat, jotka eivät uskoneet, ja kuka se oli, joka oli kavaltava hänet. Ja hän sanoi: "Sentähden minä olen sanonut teille, ettei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei minun Isäni sitä hänelle anna". Tämän tähden monet hänen opetuslapsistaan vetäytyivät pois eivätkä enää vaeltaneet hänen kanssansa.

Niin Jeesus sanoi niille kahdelletoista: "Tahdotteko tekin mennä pois?" Simon Pietari vastasi hänelle:

"Herra, kenen tykö me menisimme? Sinulla on iankaikkisen elämän sanat;
        (Joh 6:63-68)

Tässä se iankaikkisen elämän avain--sanat-- ovat... Sinulla Jeesus on ne elämän sanat.

Hän herättää kuoleman unesta- - elämään sisälle. Halleluja- haudan levosta- eikä sielu haahuile missään.... joutavia nuo henkiruumiin tarinatupien puheet.

Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä,

kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole.

Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.

Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen,

emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.

Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja

Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.
        (1Te 4:13-18)

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä,

kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole.

Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.

Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen,

emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.

Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja

Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.
        (1Te 4:13-18)

Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he

näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.
        (Mat 24:30-31)

Silloin ylimmäinen pappi nousi ja astui esille ja kysyi Jeesukselta sanoen: "Etkö vastaa mitään? Mitä nämä todistavat sinua vastaan?" Mutta hän oli vaiti eikä vastannut mitään. Taas ylimmäinen pappi kysyi häneltä ja sanoi hänelle:

"Oletko sinä Kristus, sen Ylistetyn Poika?" Jeesus sanoi: "Olen; ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvissä".

Niin ylimmäinen pappi repäisi vaatteensa ja sanoi: "Mitä me enää todistajia tarvitsemme? Te kuulitte hänen pilkkaamisensa. Mitä arvelette?" Niin he kaikki tuomitsivat hänet vikapääksi kuolemaan. Ja muutamat rupesivat sylkemään häntä ja peittivät hänen kasvonsa ja löivät häntä nyrkillä ja sanoivat hänelle: "Profetoi!" Oikeudenpalvelijatkin löivät häntä poskelle.
        (Mar 14:60-65)

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he

näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.
        (Mat 24:30-31)

Silloin ylimmäinen pappi nousi ja astui esille ja kysyi Jeesukselta sanoen: "Etkö vastaa mitään? Mitä nämä todistavat sinua vastaan?" Mutta hän oli vaiti eikä vastannut mitään. Taas ylimmäinen pappi kysyi häneltä ja sanoi hänelle:

"Oletko sinä Kristus, sen Ylistetyn Poika?" Jeesus sanoi: "Olen; ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvissä".

Niin ylimmäinen pappi repäisi vaatteensa ja sanoi: "Mitä me enää todistajia tarvitsemme? Te kuulitte hänen pilkkaamisensa. Mitä arvelette?" Niin he kaikki tuomitsivat hänet vikapääksi kuolemaan. Ja muutamat rupesivat sylkemään häntä ja peittivät hänen kasvonsa ja löivät häntä nyrkillä ja sanoivat hänelle: "Profetoi!" Oikeudenpalvelijatkin löivät häntä poskelle.
        (Mar 14:60-65)

Niin, siunasin rakkaani- lepäämään, nukkumaan, hän nukahti kuoleman uneen pitkän vuosikymmeniä pitkä yhteisen avioliittovuosien jälkeen.

Pian itsekin saan nukahtaa- aika ei ole enää pitkä, ellei Jeesus saavu sitä ennen, jolloin viimeinen pasuna, Ylienkelinääni kuuluu- ja Kristuksessa kuolleet nousevat ensin ja sitten
        - sitten on meidän vuoro- jotka olemme elossa- niin

yhdessä saamme nousta- ylösnousemusruumiissa Jeesusta vastaan- morsian tapaa Ylkänsä ja alkaa hääjuhla.

Hän on Ylimmäisenä Pappina --nyt-- taivaassa- saapuu Kuninkaana takaisin, hakemaan morsiantaan- eli uskovat- lupauksensa mukaan.

tuli mieleeni kaima- joka pääsi lepäämään- nukkumaan- kuoleman unta..

Hän kädet ylhäällä ylisti- kun koki pääsinpäivänsä koittaneen.

tämä iänkaikkinen elämä päättyi ja iankaikkinen elämä on edessäpäin, Sanan profeetallisen h-hetken odotukseen.
        ja näin lohdutamme toisiamme, koska kirjoitukset tämän lohdutuksen Kristuksessa meille antaa.... Golgatan sovintoveri- se on pessyt synnit anteeksi ja näin armonlapsena- jokainen saa Lunastajaltaan ELÄMÄN.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Niin, siunasin rakkaani- lepäämään, nukkumaan, hän nukahti kuoleman uneen pitkän vuosikymmeniä pitkä yhteisen avioliittovuosien jälkeen.

Pian itsekin saan nukahtaa- aika ei ole enää pitkä, ellei Jeesus saavu sitä ennen, jolloin viimeinen pasuna, Ylienkelinääni kuuluu- ja Kristuksessa kuolleet nousevat ensin ja sitten
        - sitten on meidän vuoro- jotka olemme elossa- niin

yhdessä saamme nousta- ylösnousemusruumiissa Jeesusta vastaan- morsian tapaa Ylkänsä ja alkaa hääjuhla.

Hän on Ylimmäisenä Pappina --nyt-- taivaassa- saapuu Kuninkaana takaisin, hakemaan morsiantaan- eli uskovat- lupauksensa mukaan.

tuli mieleeni kaima- joka pääsi lepäämään- nukkumaan- kuoleman unta..

Hän kädet ylhäällä ylisti- kun koki pääsinpäivänsä koittaneen.

tämä iänkaikkinen elämä päättyi ja iankaikkinen elämä on edessäpäin, Sanan profeetallisen h-hetken odotukseen.
        ja näin lohdutamme toisiamme, koska kirjoitukset tämän lohdutuksen Kristuksessa meille antaa.... Golgatan sovintoveri- se on pessyt synnit anteeksi ja näin armonlapsena- jokainen saa Lunastajaltaan ELÄMÄN.

Mutta Jeesus huusi suurella äänellä ja antoi henkensä. Ja temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti. Mutta kun sadanpäämies, joka seisoi häntä vastapäätä, näki hänen näin antavan henkensä, sanoi hän: "Totisesti tämä ihminen oli Jumalan Poika".
        (Mar 15:37-39)

varjolain--- aikana-- ylimmäinen pappi meni kerran vuodessa esiripun taakse - kaikkein Pyhimpään, siihen esikuvalliseen paikkaan, joka oli rakennettu taivaallisen kuvan mukaan.

Kenelläkään muulla ei ollut asiaa- kuolema oli luvattomalle.

Nyt - kun "Se on täytetty"! kaikuin ristiltä, repesi tuo esirippu, jota Sanassa kerrotaan olevan Kristuksen itsensä- niin nyt näemme kaikkein pyhmipään, eli peittävää esirippua ei ole, vaan Kristus- sovitus- Golgatan sovintoveri- siinä on avain KAIKKEIN Pyhimpään.

Halleluja----- morsiamena on hyvä odottaa häitään, kun Ylkä saapuu...

ja häät alkavat.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Mutta Jeesus huusi suurella äänellä ja antoi henkensä. Ja temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti. Mutta kun sadanpäämies, joka seisoi häntä vastapäätä, näki hänen näin antavan henkensä, sanoi hän: "Totisesti tämä ihminen oli Jumalan Poika".
        (Mar 15:37-39)

varjolain--- aikana-- ylimmäinen pappi meni kerran vuodessa esiripun taakse - kaikkein Pyhimpään, siihen esikuvalliseen paikkaan, joka oli rakennettu taivaallisen kuvan mukaan.

Kenelläkään muulla ei ollut asiaa- kuolema oli luvattomalle.

Nyt - kun "Se on täytetty"! kaikuin ristiltä, repesi tuo esirippu, jota Sanassa kerrotaan olevan Kristuksen itsensä- niin nyt näemme kaikkein pyhmipään, eli peittävää esirippua ei ole, vaan Kristus- sovitus- Golgatan sovintoveri- siinä on avain KAIKKEIN Pyhimpään.

Halleluja----- morsiamena on hyvä odottaa häitään, kun Ylkä saapuu...

ja häät alkavat.

Olihan tosin ensimmäiselläkin liitolla jumalanpalvelussäännöt ja maallinen pyhäkkö.

Sillä maja oli valmistettu niin, että siinä oli etumainen maja, jossa oli sekä lampunjalka että pöytä ja näkyleivät, ja sen nimi on "pyhä".

Mutta toisen esiripun takana oli se maja, jonka nimi on "kaikkeinpyhin"; siinä oli kultainen suitsutusalttari ja liiton arkki, yltympäri kullalla päällystetty, jossa säilytettiin kultainen mannaa sisältävä astia ja Aaronin viheriöinyt sauva ja liiton taulut, ja arkin päällä kirkkauden kerubit varjostamassa armoistuinta.

Mutta näistä nyt ei ole syytä puhua kustakin erikseen. Kun nyt kaikki on näin järjestetty, menevät papit joka aika etumaiseen majaan jumalanpalvelusta toimittamaan,

mutta toiseen majaan menee ainoastaan ylimmäinen pappi kerran vuodessa, ei ilman verta, jonka hän uhraa itsensä edestä ja kansan tahattomien syntien edestä.

Näin Pyhä Henki osoittaa, että tie kaikkeinpyhimpään vielä on ilmoittamatta, niin kauan kuin etumainen maja vielä seisoo.

Tämä on nykyistä aikaa tarkoittava vertauskuva,

ja sen mukaisesti uhrataan lahjoja ja uhreja, jotka eivät kykene tekemään täydelliseksi omassatunnossaan sitä, joka jumalanpalvelusta toimittaa, vaan jotka, niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, ovat ainoastaan lihan sääntöjä, jotka ovat voimassa uuden järjestyksen aikaan asti.

Mutta kun Kristus tuli tulevaisen hyvän ylimmäiseksi papiksi, niin hän suuremman ja täydellisemmän majan kautta, joka ei ole käsillä tehty, se on: joka ei ole tätä luomakuntaa, meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta,

vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen.

Sillä jos kauristen ja härkäin veri ja hiehon tuhka, saastaisten päälle vihmottuna, pyhittää lihanpuhtauteen,

kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa! Ja

sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen kuolemansa on tapahtunut lunastukseksi ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, jotka ovat kutsutut, saisivat luvatun iankaikkisen perinnön.
        (Heb 9:1-15)

Jos me elämme, niin elämme Herralle, ja jos kuolemme, niin kuolemme Herralle. Sentähden, elimmepä tai kuolimme, niin me olemme Herran omat. Sillä sitä varten Kristus kuoli ja heräsi eloon, että hän olisi sekä kuolleitten että elävien Herra.

Mutta sinä, minkätähden sinä tuomitset veljeäsi? Taikka sinä toinen, minkätähden sinä halveksit veljeäsi? Sillä kaikki meidät asetetaan Jumalan tuomioistuimen eteen.

Sillä kirjoitettu on:

"Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, minun edessäni pitää jokaisen polven notkistuman ja jokaisen kielen ylistämän Jumalaa".

Niin on siis meidän jokaisen tehtävä Jumalalle tili itsestämme.

Älkäämme siis enää toisiamme tuomitko, vaan päättäkää pikemmin olla panematta veljenne eteen loukkauskiveä tai langetusta. Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.
        (Rom 14:8-14)

• Anonyymi00014

taivaan nuotio tulilla paistamme siellä kinkkua.
      Ja emme raakalais-maisesti silvo lasten sukupuoli elimiä.
      emme uskonnon varjolla harjoita kidutusta, silvontaa, uhraamista yms. pakana tapoja.

• Anonyymi00016

Taivaassa syödään: Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!

• Anonyymi00017

Syödään mannapuuroa ei juuri muuta.

• Anonyymi00019

Manna on enkelijen ruokaa, ei puuroksellisointuneena lihan tyyvyttämisellisyyteen, jolla Jumala ruokitsi ihmisijäkin, juutalaisija erämaaseksessa vajelluksessa . Raamatussa mainitaan mannaksen olevan leivää, haluvaisin saaha sitä syyvä. SAe lienee parasta leivää, jota oisin koskaan aijenmin syönäilly.

Selef Urge

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      98
      6458
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      360
      5994
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      60
      2923
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      109
      2374
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      2048
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      125
      1774
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      19
      1653
    8. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      181
      1320
    9. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      73
      1217
    10. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      33
      1178
    Aihe