Ateismista elämäntapa

Anonyymi-ap

Miten ihmeessä, kun se on negaatio vailla muuta sisältöä? Pitäisikö silti yrittää harrastaa ateismia? Tuleeko harrastuksesta elämäntapa? On se kuitenkin maailmankatsomus?

Ateistinen maailmankuva.

25

173

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

"Pitäisikö silti yrittää harrastaa ateismia? "

Miten ajattelit tätä harrastamista suorittaa?

• Anonyymi00002

Kirjoittaa foorumeille, lukea kirjallisuutta, katsoa YouTubea,...

• Anonyymi00006
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Kirjoittaa foorumeille, lukea kirjallisuutta, katsoa YouTubea,...

Entä miten harrastat ateismia eli sitä ettei usko teistisiin jumaluuksiin?

Nuo mitä luettelit eivät liity ateismiin eli jumala uskon puutteeseen.

• Anonyymi00003

Ateismi on historiaa, nykyisyyttä ja henkilökohtaisia merkityksiä. Tuskin lienee montaakaan asiaa tai aatetta, joilla ei jossain muodossa joskus ole ollut rajapintaa ateismin kanssa?!

• Anonyymi00004

Kyllä. Ateismi liittyy kaikkeen; jopa uskontoihin ja nimenomaan niihin.

• Anonyymi00007

No, onko esim. luonnonsuojelulla jotain tekemistä ateismin kanssa? Tai vegetarismilla?

• Anonyymi00012
        Anonyymi00007 kirjoitti:

No, onko esim. luonnonsuojelulla jotain tekemistä ateismin kanssa? Tai vegetarismilla?

Ne ovat ateismia, koska eivät ole teismiä.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Ne ovat ateismia, koska eivät ole teismiä.

Eli minä olen vegetaristi, koska en usko Jumalan olemassaoloon?

Joku ei halua suojella luontoa, koska uskoo Jumalan olemassaoloon?

Onpa nerokasta!

• Anonyymi00022
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Eli minä olen vegetaristi, koska en usko Jumalan olemassaoloon?

Joku ei halua suojella luontoa, koska uskoo Jumalan olemassaoloon?

Onpa nerokasta!

Olet sekopää.

Vegaani voi olla olipa sitten teisti tai ateisti. Luontoa voi suojella ken tahtoo.

• Anonyymi00005

Palvotko jumalia? Jos et niin se olisi ateismia. Jos palvot niin se on teismistä harrastusta.

Kai sitä voi kutsua elämäntavaksi ettei palvo jumalia. Samoin kun vaikka postimerkkien keräilemättömyys olisi elämäntapa ja maailmankatsomus verrattuna niihin jotka niitä keräävät. Tosin tuolloin pitää venyttää käsitteitä todella äärimmäisyyksiin aina pisteeseen, ettei niissä ole järkeä.

• Anonyymi00008

vittu minä mitään ateismia mieti !!!, mutta jos joku valehtelee niin huudan ja raivoan 😠

• Anonyymi00009

en mieti ateismia koskaan 🤔 johtuukohan se siitä että en mieti että miksi tuo aurinkokin paistaa 🤣🤣🤣

• Anonyymi00010

Se ettei itse usko johonkin ole todiste jonkin asian olemattomuudesta mutta krisuilla on aihetodisteet, sulla ei mitään.

• Anonyymi00011

Aihetodisteet eivät todista uskoa.

• Anonyymi00014

Raamatun kertomukset ovat hyvin pitkälle taruja ja valheita. Luonnontieteet ja historian tutkimus osoittaa sen.

• Anonyymi00013

Jumala ei kaipaa uskomista, koska mokoma on aivan uskomaton juttu.

• Anonyymi00015

Ei kaipaa uskomista, Jumala on olemassa eikä Hänen olemassaolo riipu sinun uskosta tai epäuskosta.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Ei kaipaa uskomista, Jumala on olemassa eikä Hänen olemassaolo riipu sinun uskosta tai epäuskosta.

Eli vaikka kuinka uskoisi Jumalaan, Jumala ei silti muutu todelliseksi...

• Anonyymi00016

Minkä takia te uskishörhöt koko ajan mölisette siitä ateismista, kun ette selvästi ymmärrä siitä yhtään mitään. Olen ateisti eikä elämäni ole mitään negaatiota ja elämässäni on paljon enemmän varmasti sisältöä. kuin teillä uskovilla, joka prustuu vain johonkin mielikuvitusolentoon uskominen. Minulla on hyvä ja mielentiintoinen työ, rakakas perhe ja ihanat lapset, paljon rakkaita ystäviä ja monia hyviä ja milelenkiintoisia harrastuksia. Mites avaajalla? Voitko sanoa samaa?

Mitään sen kummempaa "maailmankatsomustst" minulle ei ole. En vain usko joulupukkiin, yksisarvisiin, maahisiin, Allahiin, Jeesukseen, tai Jumalaan. MInkä takia teidän uskovien pitää koko ajan mölistä siitä ateismista, kun ette selvästi siitä yhtään mitään tajua?

Uskokaa te minun puolestani ihan mihin haluatte, vaikka vuorten sisällä eläviin kääpiöihin. Se ei minia liikuta tai kiinnosta. Minä elän edelleen elämäni niin kuin haluan ettkä te uskikset voi sille mitään. Ihan sama mitä siitä ajattelette.

• Anonyymi00017

Uskovaishörhöille riittää elämän sisällöksi raamatun lukeminen ja ateisteille pään aukominen ja vittuilu. Jeesus varmaan käskee niin. Muuta he eivät elämäänsä tarvitse.

• Anonyymi00019

Ei ateismi ole negaatio, ei ateistilla ole jumalia. eihän uskovallakaan ole . uskominen tapahtuu mielen alueella, et reaalimaailmassa,

• Anonyymi00021

Ns "uskovien" elämän sisältö on roikkua täällä ateismifoorumilla ja aukoa päätään ateisteille.

• Anonyymi00023

Ei vaan saada ateisti uskomaan.

• Anonyymi00024
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Ei vaan saada ateisti uskomaan.

Aika sairas pakkomielle, sanoisin, ja sanonkin. Hanki itsellesi ihan oikea oma elämä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      61
      7530
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      124
      2959
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      143
      1793
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1669
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      117
      1479
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      169
      1429
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      131
      1173
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      78
      869
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      812
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      53
      764
    Aihe