Kinkku köyhyys jouluna.

Anonyymi-ap

Yks iso kinkku maksaa 50-60 euroa. Ei ole varoiksi ostaa kun pitäisi ostaa kalaakin ja silliä monta purkkia. Lohet maksaa 25 euroa jo ja graavilohi 30 euroa kilo. Jätän kinkun kauppaan ja ostan kaloja ja laatikoita.

25

262

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Kiitos tästäkin tärkeästä tiedosta.

• Anonyymi00025

Meidän köyhyys on mamujen syytä. Aivan liikaa rahaa menee mamujen ylläpitoon. 900 euron kännykän musta mies osti maksumääräyksellä pitäähän saada kun on kallis maku. Ovatko omassa maassa eläneet rahojen keskellä suomessa ovat ainaskin ahneita ja röyhkeitä paskakasoja. Raha keräykset menee suurin osa mamuille siks en anna yhtään rahan keräyksiin. Ovat tottuneet saamaan kaiken ilmaiseksi.

• Anonyymi00026

Onneksi somaleilla on varaa ostaa joulukinkku. Perse vaan kasva.

• Anonyymi00002

Juu ja kaviaaria pitää ostaa ja muikun mätiä ja ranskalaisia laatu viinejä ja tietenkin konjakkia ja isälle paksuja sikareita .

• Anonyymi00003

Jos ei ole varaa ostaa kinkkua, sitten et osta. Kalaakaan ei ole pakko ostaa, eikä laatikoita.

• Anonyymi00004

Kinkkuköyhyyttä 54 vuotta 56:n vuoden avioliiton aikana.
      Todellista köyhyyttä osoittaa jo sekin, että toinen noista kahdesta kinkusta oli silloisen työnantajan joululahja.
      Tämä on täyttä totta!
      Onkohan ketään muita kuin muslimeja ja juutalaisia jotka pystyvät panemaan köyhemmäksi?
      Tähän jouluun repäisin rehvakkaasti. Osti Lidllestä mausteun, 1,6 kiloisen kanan.
      Paistan jouluaattona ja siitä riittää syömistä meille kahdelle useaksi päiväksi risoton muodossa. Osan saatan pakastaa.

• Anonyymi00006

Älä valehtele.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Älä valehtele.

Tuossa ei ole tavunkaan vertaa pötyä!
        Mikä siinä epäilyttää?

• Anonyymi00014
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Älä valehtele.

Epäilyttääkö tuo KINKKUKÖYHYYS?

• Anonyymi00005

Kok kansanedustaja Mia Laiho sanoi eduskunnassa hyvän säästövinkin köyhille . Laiho sanoi köyhän helposti säästävän kun jättää kerran kuukaudessa väliin 300 euron ravintola illallisen .

• Anonyymi00015

Jos ei ole rahaa leipään, niin syökää kakkua.

• Anonyymi00007

Ei ole pakko ostaa koko kinkkua. Ostaa vain paketillisen niitä kinkkusiivuja.

• Anonyymi00016

Aivan. Aloittaja vertaa ison kinkun hintaa kalan kilohintoihin. Kinkun kilohinta vaihtelee 5-9 e/kg, eli on huomattavasti halvempaa kuin kala. Meillä ei kyllä taideta ostaa kumpaakaan tänä vuonna. Syödään mitä kaapista löytyy.

• Anonyymi00009

Ostin 5,5 kiloisen luuttoman kinkun 40e, ne potkalla olevat olivat halvempia, lohifilee 1,2kg 10e, graavaan itse. Muutkin hinnat vähä mitäsattuu, mitä porvarimarketin hintoja nuo on? :D

• Anonyymi00010

Itse menen kaurapuurolla leivällä illalla herkuttelen kotimaisella myslillä sitten jouluaattona että näin mulla.

• Anonyymi00011

Kinkku kuuluu jouluun. Nykyään alekinkkuja on vähemmän tarjolla joulun jälkeen.

• Anonyymi00012

Niin kuuluu. Vatsan totuttelu kinkun makuun aloitettiin jo marraskuussa .

• Anonyymi00020
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Niin kuuluu. Vatsan totuttelu kinkun makuun aloitettiin jo marraskuussa .

Makuaisti ei toimi vatsassa, se on suun puolella.

• Anonyymi00013

2,5 kg:n kinkku maksoi 17,50 euroa. Siinä on syömistä pitkälle ensi vuoteen. Olisipa sähkökin halpaa ennen Joulua. Kinkun paistaminen maksaa 3-4 tunnin sähkön. Lohta en osta. Rosolli, porkkanalaatikko, peruna ja olut saa riittää. Sauna ja kynttilä.

Köyhän pöytä on katettu. Yksin nautin.

• Anonyymi00017

Maksalaatikko

• Anonyymi00019

Täälläkin taitaa (valmis)kinkku jäädä kauppaan. Ovat niin painaviakin ettei muuta voisi ostaa ja pulkassakaan sitä ei voi vetää kun ei ole lunta. Terv. "ajokortiton"

• Anonyymi00021

En ole koskaan yhtään kinkkua ostanut. Niin köyhä olen aina ollut.

• Anonyymi00022

Mutta kaljaa kuitenkin monta lavallista.

• Anonyymi00023

Minulla vaikka aina olen ollut minimituloinen, niin kinkkua olisi kyllä vara ollut ostaa, mutta eipä ole tullut hommattua, että kalkkunaa olen jouluisin syönyt. Johtuu Raamatun jutuista, että en niin sikaa paljon syö, mutta syön kuitenkin jonkun verran, kun valmisruoissa on sitä useasti tarjolla.

• Anonyymi00024

Korpelan kinkkusiivuja 2pkt, sillipurkki ja perunoita riittää
      Hyvää joulua

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      98
      6138
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      349
      5607
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      52
      2649
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      104
      2056
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1768
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      124
      1717
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      19
      1613
    8. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      180
      1267
    9. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      73
      1187
    10. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      33
      998
    Aihe