Kaikki homot eivät kannata Setaa. Vaikka Seta on Suomen merkittävin seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen oikeuksia ajava järjestö, sen linjauksista ja toimintatavoista on sateenkaariteisön sisällä monenlaisia mielipiteitä.
Keskeisiä syitä siihen, miksi kaikki eivät jaa Setan näkemyksiä, ovat:
Painotuserojen kokeminen: Jotkut erityisesti vanhemman polven homomiehet kokevat, että Seta on siirtynyt ajamaan enemmän sukupuolen moninaisuuteen liittyviä asioita, ja kokevat omien etujensa jääneen sivuun.
Poliittiset erimielisyydet: Setan toiminta nähdään joskus liian politisoituneena tai sidoksissa tiettyihin arvomaailmoihin, mikä voi vieraannuttaa osaa yhteisöstä.
Identiteettikysymykset: Kaikki homot eivät koe tarvetta kuulua järjestöön tai tulla edustetuksi minkään organisaation kautta. Monille seksuaalisuus on vain yksi osa elämää, jota ei haluta kytkeä aktivismiin.
Erimielisyydet tieteellisistä ja biologisista näkemyksistä: Osa sateenkaariväestöstä on ilmaissut hämmennystä siitä, miten järjestö suhtautuu seksuaalisuuden ja sukupuolen biologiseen taustaan.
Seta itse korostaa olevansa ihmisoikeusjärjestö, jonka tavoitteena on kaikkien yhdenvertaisuus, ja kuka tahansa voi liittyä sen jäsenjärjestöihin seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta. Kuitenkin, kuten missä tahansa suuressa väestöryhmässä, myös homojen keskuudessa vallitsee laaja mielipiteiden kirjo.
Seta ei edusta kaikka homoja
12
154
Vastaukset
- Anonyymi00001
Seta on ennenkaikkea poliittinen järjestö.
- Anonyymi00003
Niin , ainakaan persuhomot ei tykkää Seta sta .
- Anonyymi00011
Siis yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen pyrkivä järjestö.
Ei ole noin yksioikoista.
Minulla kävi niin, että menin yhteen tilaisuuteen, mutta jäin hiljaiseksi, enkä enää käynyt. Muuten olen Setan linjoilla.- Anonyymi00004
Olette naurettava pari jopa setassa. 🤣
- Anonyymi00006
Jeesus on ensimmäisenä ja viimeisenä homoja vastassa.
- Anonyymi00007
Totta. Eivätkä tietenkään kaikki Jumalaan uskovat ns. aitouskovia.
- Anonyymi00008
Niinpä niin, eihän vassari aktivistit osaa kuin kaksi sanaa; yhdenvertaisuus ja ihmisoikeudet. Niillä sitten sallitaan kaikki, ihan kaikki.
- Anonyymi00010
Miten Impivaarassa?
- Anonyymi00009
Itse tuntemani homot ovat rauhallisia, ihan tavallisia työssäkäyviä ihmisiä. Eivät he Setan ja Priden piirissä hillu. Eivät he mitään vasemmistoaktivisteja ole.
- Anonyymi00013
Kauniit naiset valmiina chattiin 💦 Tule mukaan! https://Stacy.hoty.lat/Stacy#/?/?/v5w9tc6kj
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 741084
- 68974
Miltä se tuntuu
Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s104938- 47932
- 51875
- 49694
- 31649
Mitä se olisi
Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?34587- 50580
- 38536