Vaikuttaako kuljetus lämpötila antibiottiin, jonka sälytys lämpötila on +15-25 astetta ja kuljetuksen aikana lämpötila laski varmaan alle +15 asteeseen, kun ilman lämpötila oli lähellä nollaa ja lääkkeet kuljetin muovipussissa pyörällä n.2km matkan ja aikaa kului alle 20 minuuttia?
Eli vaikuttaako lyhyt hetkellinen kylmä antibioottiin heikentävästi, eivät kuitnekaan pakkaselle altistuneet.
3 päivää olen jo syönyt, vatsa ainakin kurninut, mutta edelleen kerääntyy nestettä kyynärpään limapussiin, josta on bakteeriviljelys tehty ja tulokset tulee tänään.
Käsivarsi on turvonnut, mutta turvotus hieman vähentynyt, kun verisuonet alkaa
näkymään, eivät näkyneet, kun käsivarsi oli turvoksissa.
Toinen vaihtoehto on, että vaatii toisenlaisen antibiootin, jos määrätty ei tehoa ja lääkäri selvittää minkä.
Tai sitten tulehdus on vaan niin ärhäkkä, että vaatii useamman päivän antibiootit, ennenkuin alkaa vaikuts näkyä.
Kuljetus lämpötilan vaikutus antibioottiin
2
136
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ei tuo lyhyt aika viileämmässä lämpötilassa ole vaikuttanut lääkkeiden tehoon millään tavalla. Ole huoletta.
Eri asia olisi ehkä, jos lääkkeet olisivat ehtineet jäätymään, se ei yleensä tee lääkkeille hyvää.
Se, että vie lääkkeet apteekista kotiin, ei pilaa lääkkeitä, vaikka ulkona olisi vähän kylmempi, tai kesällä vaikkapa helle. Lääkkeet eivät pakkasilmallakaan ehdi jäätyä, jos ne on pakattu kassiin, ja vie ne kotiin niin, ettei ne seiso tuntikausia pakkasessa.
Lääkkeen säilytys on eri asia, miten niitä säilyttää pitempiä aikoja, noudattaa kotona ohjeistusta.- Anonyymi00002
Juu, ainakin lääkkeet ovat vaikuttaneet, että eivät olleet menetäneet tehoa.
Apteekista myös todettiin, ettei lyhytaikainen viileys vaikuta lääkkeen tehoon.
Taitaa kuumuus olla lääkkeille pahempi, kuin kylmä.
Ainakin antibiootti liuokset ovat sellaisia, että niiden säilytys on kylmässä jääkaappi lämpötilassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit866023KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3255201Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202658Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei512605Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852831842Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1031669- 1111531
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro171521seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1201420Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1331393