Junat tunteja myöhässä, kun suuri määrä ihmisiä matkustaa joululomalle.
https://yle.fi/a/74-20201123
Valtion rautatiet kunnostautuu jälleen
14
106
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
NO siis Suomessa ei ole koskaan aikaisemmin ollut talvea..,,,,
- Anonyymi00002UUSI
Haukut väärää puuta, VR on vain vuokralla ja Väylävirasto hoitaa infran eli on isäntä.
Kannattaisi seurata aikaansa turhan mölyämisen asemesta ja tulla nykyaikaan.
Vai onko taksin vika, jos tie on poikki huonon ylläpidon vuoksi ja asiakas myöhästyy ja joutuu odottamaan? - Anonyymi00003UUSI
Sana "Valtionrautatiet" kirjoitetaan isolla ja yhteen, taitaa sivistymätön persu olla jälleen vauhdissa...
- Anonyymi00006UUSI
On hienoa että olet noin älykäs.
- Anonyymi00008UUSI
Anonyymi00006 kirjoitti:
On hienoa että olet noin älykäs.
Kyllä pitäisi tyhmempienkin sentään perus- tai kansakoulu käydä niin että oppii äidinkielen!
- Anonyymi00009UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
Kyllä pitäisi tyhmempienkin sentään perus- tai kansakoulu käydä niin että oppii äidinkielen!
Kirjoitusvirheistä on helppo vinoilla, kun itse asiasisältööön ei osaa ottaa kantaa.
- Anonyymi00004UUSI
Joulu yllätti VR:n.
- Anonyymi00005UUSI
Tuollaista se on sosiaalikuljettimien kanssa, toimii kun tai jos toimii.
- Anonyymi00007UUSI
On se outoa että tuollaiselle tumpelolle ei löydy kilpailijaa muista maista
- Anonyymi00010UUSI
Väylävirasto tosiaan hallinnoi infraa VR:n ollessa vuokralainen, niitä on radoilla kolme (3) muutakin operaattoria.
Kuka tahansa voi vuokrata radalta aikaa , jos vaan täyttää ehdot. Aikamoni muukin elää yhä mennessä ajassa ja haukkuu VR: ää kaikista ongelmista.
Aivan sama jos autoilijoita moitittaisiin teitten heikosta kunnosta, tosin veronmaksajat eli valtio on kaiken takana.
Kaikkein tyhmimmät luulevat yhä, että VR elää verovaroilla ja valtio kuittaa avosylin tappiot.
Oikeasti VR on valtion omistama liikelaitos joka on tuottanut voittoa omistajalleen jo yli 30 vuotta.
Niin se vain aika menee huomaamatta ja junat kulkee... - Anonyymi00011UUSI
Niin, se on matkustajalle aivan sama, että istuuko seisovassa junassa, pettäneen infran takia, VR:n vai ulkomaalaisen hintoja- ja turvallisuutta polkevan kilpailijan kulkineessa.
Matka ei taitu jos syy tekniikassa, jota Väylävirasto tosiaan hallinnoi eikä operaattorit.
Myöskin höyryveturit ja puuvaunut ovat ajaneet historian unholaan, sinne matkalla samaten Sr1 ja Dv12 -veturisarjatkin.
Suuressa taksiuudistuksessa nähtiin tulos, kun ulkomaalaiset yms. pikavoittotumpelot pääsivät rattiin.
Naisille matkanteko muuttui vaaralliseksi ja muutenkin asiakkaat saavat nyt neuvoa taksisuharia määränpäähän pääsemiseksi ja hinnoittelu on monenkirjavaa.
Eikä välttämättä äidinkielilämme saa silti palvelua, pitäisikö junamatkustus saada vastaavaksi?
Minusta laatu saakin maksaa, eikä naisena tarvitse pelätä henkilökuntaa yöjunissakaan eikä odottaa
mieskonnaria viereen makuuvaunuun.
Ainahan voi päätään aukoa vapaassa maassa, mutta pitää ajatella vaihtoehtoja, etenkin niitä tyhmiä vain säästäminen mielessä.- Anonyymi00012UUSI
Junat myöhästelee ympäri vuoden, uusi normaali. Lisäksi asemarakennukset suljettu muualla paitsi Hesassa, esim. Turussa hieno asemarakennus tyhjänä ja matkustajille ei ole Logomon sillalla edes istumapaikkoja, WC, tavaransäilytyslokerot ja liukuportaat puuttuu. Niiden puute on järkyttävä moka, nyt hissit ovat kovalla käytöllä. Tähän sekamelskaan sitten rakennetaan tunnin juna. Avatkaa edes se asemarakennus pässinpäät.
- Anonyymi00013UUSI
Kaikki nuo palvelut maksavat ja näkyvät lippujen hinnoissa luonnollisesti. Myöhästymiset johtuvat infrastruktuuri eli Väylävirastosta.
Rata on jo avoin kilpailulle, mutta jos omistaa rahaa niin paljon, että kannattaa lähteä epävarmaan bisnekseen, niin sillähän elää jo ilman työntekoakin.
Siksipä henkilöliikenteeseen ei ole ilmaantunut kilpailijoita, Suomi on Etelä -Suomen ulkopuolella harvaanasuttua ja muutaman hassun eläkekäusliput päivässä eivät saa firmaa kannattamaan.
Siitä vaan kokeilemaan ellei usko, ensin hommaamaan veturit, vaunut ja oma henkilökunta jossa leikissä 100 milj.euroa palaa ennenkun on liikuttu metriäkään.
Ei kun veturikaupoille vaan, jo kymmenellä pääsee alkuun... - Anonyymi00014UUSI
Matkustajaliikenne vapautui jo 2021, mutta eipä ole näkynyt yhtään kilpailijaa VR:lle.
Traficom vaatii toimiluvan ja turvallisuustodistuksen joka on erittäin tiukka, kuljettajiksi eivät kelpaa tallinnalaiset taksikuskit.
Trafi normittaa myös kuljettajakoulutuksen jossa kielenä käy vain täydellinen suomenkieli ja koulutukseen on erittäin vaikea päästä, vain 2-4% pääsee hakijoista koulutukseen. Sekin maksaa melkoisesti.
Eri raideleveyden vuoksi Euroopasta tai muualta ei tahdo löytyä vaunukalustoa, vaan Suomesta Transteciltä muistaakseni. Matkustajavaunut n.3milj. kappaleelta, makuuvaunu 4milj. ja autovaunu vain 2milj.
Vetureita saa leveämmällä telillä vaikka Saksasta tms. ja kappalehinta alkaen 3.5milj. alkaen ja Pendo jotain 40-50 milj.euroa yksiköltä.
Halpismallit eivät käy jostain taka Aasiasta sillä 200kmh nopeus lumen ja pakkasen lisäksi nostavat vaatimustasoa eikä Traficom ole niitä joustavimpia viranomaisia turvallisuusasioissa.
Teille naukujille jotka ette ymmärrä mitään junaliikennöinnistä, niin lähtekää mukaan kaatamaan tuulimyllyjä ja kilpailemaan VR: ää, odotamme teitä innolla!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2454422Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1232879Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412632Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?831606Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1161508- 491229
- 851164
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2021052- 45996
- 59993