Vittu, kunen uskalla kieltää uskoa!

Anonyymi-ap

Tätä *tun teatteria on jo eletty vuosi jos toinenkin. Olen naimisissa oleva perheen isä, jonka usko on kuollut jo usea vuosi sitten. Lasten vuoksi ollu tässä lahkossa. Vaimoanikaan en jaksa rakastaa enää, ku se on niin kymppilessu ja kaikenlisäks saa minun tuntemaan itteni paskaks ja tyhmäks. Ei anna puheenvuoroja ja lyttää joka välissä mua. Kyläilyt ja seurareissut yhtä helevettiä. Jos puhun, hän puhuu päälle ja ikävästi mulkoilee, niks nää puhut samoja juttuja, tai tyhmiä juttuja. Ilo elämästäni on kuollut aikoja sitten ja sitä myötä usko. Mutta minä saatanan urpo en uskalla kieltää uskoani ja ottaa eroa akastani. Vittu oon yks paskahousu! Onko muita samassa tilanteessa eläviä. Tossun alla olevia lapatossuja, joista ei oo yhen yhtikäs mihinkään. Vuosi vuodelta tyhmistyn, jos en saa ratkaisua tilanteeseeni.

Toivoisin seuraavia juttuja,
ero akasta
rohkea uskon kieltäminen ja kestää sen seuraukset
riittävä hoito, jotta minusta saisi parsittua ehjän ja terveen ihmisen.

48

405

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Puolet avioliitoista päätyy eroon, ei se ole vain uskisten juttu.
      Ehkä ennen sitä kärsittiin pakosta, kun ei kertakaikkiaan ollut muuta mahdollisuutta.
      Ei akalla eikä ukolla.

• Anonyymi00004

Moni vl-taustainenkin on eronnut. Jopa sisaruksissani on eron kokeneita sillä erotuksella, että heidän tapauksissa puolisot kielsivät uskon ja lähtivät. Ite en uskalla olla eka meidän sisaruksista, joka lähteekin itse. Sisaruksistani tosin useampi on kieltänyt uskon, mutta ovat samassa avioliitossa yhä, koska heille se sopii. Mulle ei, koska olen väsynyt ja uupunut, enkä yksinkertaisesti kykene rakastaa puolisoani, joka jatkuvasti nalkuttaa joka peevelin asiasta. Ite en kykene enää mihinkään älylliseen puuhaan ja aivotki niin saakelin tukossa. Silti joudun esittää uskovaista isää ja viedä perhe viikko toisensa perään seuroihin, sekä kuskata lapsia pyhäkouluihin ja kerhoon. Ite en edes enää kykene uskomaan näihin oppeihin, saatika koko Jumalaan.

• Anonyymi00008

"Puolet avioliitoista päätyy eroon, ei se ole vain uskisten juttu."

Joo, näitä tapahtuu. Itsekin pääsin sellaisen kokemaan. Ja se on raskas paukku. Mies menettää paljon. Mutta siitä selviää, eikä kannata katkeroitua.

Paska suhde sen sijaan piinaa ja pilaa ihan koko elämän.

• Anonyymi00002

Itse lähdin. Ei se elämä helppoa ole senkään jälkeen. Mutta omaa.

• Anonyymi00005

Tiedän, ettei ero tuo parannusta kokonaan mielenterveyteeni. Jos otan eron, joutuu järjestelemään monia asioita uudelleen aina asumisesta lähtien. Pelkään lasteni reaktioita, sillä en haluais tuottaa heille pettymystä. Toisaalta ajattelen ristiriitaisesti siten, etten haluaisi lasten kieltävän uskoa, vaikka ite en edes usko koko Jumalaan. Jollain ihmeen tavalla oonkin vähän jakomielinen kaveri. Liekkö sen seurausta, että olen itse elänyt niin pitkään epäuskossa rakastamatta puolisoani pätkääkään. Olen joutunut esittää jotain, mitä en oikeasti ole. Ja samaa joudun jatkaa, ku minä paska en uskalla tehdä ratkaisuja….

• Anonyymi00009
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Tiedän, ettei ero tuo parannusta kokonaan mielenterveyteeni. Jos otan eron, joutuu järjestelemään monia asioita uudelleen aina asumisesta lähtien. Pelkään lasteni reaktioita, sillä en haluais tuottaa heille pettymystä. Toisaalta ajattelen ristiriitaisesti siten, etten haluaisi lasten kieltävän uskoa, vaikka ite en edes usko koko Jumalaan. Jollain ihmeen tavalla oonkin vähän jakomielinen kaveri. Liekkö sen seurausta, että olen itse elänyt niin pitkään epäuskossa rakastamatta puolisoani pätkääkään. Olen joutunut esittää jotain, mitä en oikeasti ole. Ja samaa joudun jatkaa, ku minä paska en uskalla tehdä ratkaisuja….

" ku minä paska en uskalla tehdä ratkaisuja…."

Ota rauhallisesti. Et ole paska. Voit ottaa asian (tyytymättömyys parisuhteeseen ja uskonnottomuutesi) puheeksi puolisosi kanssa ja antaa hänelle mahdollisuus tehdä päätös tulevaisuudestaan.

Suurella todennäköisyydellä saat mitä oot tilannut.

• Anonyymi00045
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Kiitos Jeesus,

että sovitit kaikki syntini Golgatan ristillä ja annoit ne anteeksi. Otit syntini ja minulle kuuluvan ikuisen rangaistuksen päällesi!
        Et jäänyt ristille, vaan nousit kuolleista ja menit Isän luo odottamaan omiesi tuloa luoksesi. Pian on se päivä, jolloin minäkin saan armosta päästä luoksesi!

• Anonyymi00046
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Kiitos Jeesus,

että sovitit kaikki syntini Golgatan ristillä ja annoit ne anteeksi. Otit syntini ja minulle kuuluvan ikuisen rangaistuksen päällesi!
        Et jäänyt ristille, vaan nousit kuolleista ja menit Isän luo odottamaan omiesi tuloa luoksesi. Pian on se päivä, jolloin minäkin saan armosta päästä luoksesi!

no miten se nyt meni kristityt odottaa jeesuksen toista tulemista vai jeesus odottaa taivaassa kristityn tulemista

• Anonyymi00047
        Anonyymi00046 kirjoitti:

no miten se nyt meni kristityt odottaa jeesuksen toista tulemista vai jeesus odottaa taivaassa kristityn tulemista

tenka poo

• Anonyymi00003

Jymmärrän aloittajaa. Taaperosta saakka puhallettu samaa mantraa.

• Anonyymi00038

Kahta herraa ei voi palvella.
        Synti on se mikä erottaa ihmisen Jumalasta.

• Anonyymi00039
        Anonyymi00038 kirjoitti:

tai toinen lestadiolainen

• Anonyymi00040
        Anonyymi00038 kirjoitti:

mitä sanoo saalemi onko taas lesta kierukka valehtelemassa

• Anonyymi00041
        Anonyymi00040 kirjoitti:

mitä sanoo saalemi onko taas lesta kierukka valehtelemassa

Room 3:22 Se Jumalan wanhurscaus ( sanon minä ) joca tule Jesuxen Christuxen uscosta/ caickein tygö/ ja caickein päälle/ jotca uscowat.
        Room 3:23 Sillä ei täällä ole yhtän eroitusta/ caicki owat he syndiset/ ja ei he taida mistän kerscata Jumalan edes.
        et tais lesta hörhö taas veisata saatanallisia säkeitään

• Anonyymi00042
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Room 3:22 Se Jumalan wanhurscaus ( sanon minä ) joca tule Jesuxen Christuxen uscosta/ caickein tygö/ ja caickein päälle/ jotca uscowat.
        Room 3:23 Sillä ei täällä ole yhtän eroitusta/ caicki owat he syndiset/ ja ei he taida mistän kerscata Jumalan edes.

| 38 alaviitteineen | Raamattu 33/38 | Biblia 1776 | Raamattu 1642 | | Suomalainen kooste | 3 Jakeittain | Suppea kooste | laaja kooste | 1548 Uusi 1552 Vanha | Pääsivu |
        Coco Pyhä Raamattu 1642
        Vanha Testamentti
        Uusi Testamentti
        Matteuksen evankeliumi
        Markuksen evankeliumi
        Luukaksen evankeliumi
        Johanneksen evankeliumi
        Apostolien Teot
        kirje roomalaisille
        1.Korinttolaisille
        2.Korinttolaisille
        Galatalaisille
        Efesolaisille
        Filippiläisille
        Kolossalaisille
        1.Tessalonikalaisille
        2.Tessalonikalaisille
        1.Timoteukselle
        2.Timoteukselle
        Tiitukselle
        Filemonille
        Kirje hebrealaisille
        1. Pietarin kirje
        2. Pietarin kirje
        1. Johanneksen kirje
        2. Johanneksen kirje
        3. Johanneksen kirje
        Jaakobin kirje
        Juudaan kirje
        Johanneksen ilmestys
        Apokryfikirjat
        P. Pawalin Epistola Romarein tygö .
        III. Lucu .

SEn hän myös osotta Judalaisista/ että waicka he olit jalommat pacanoita/ sijnä/ että heille oli Jumalan sana ja lupauxet uscotut/ v. 1.
        nijn ei he cuitengan ollet Jumalan edes ensingän paremmat/ waan olit syndiset nijncuin pacanatkin/ v. 9.
        Sulke sijs/ ettei kengän tule Lain töista wanhurscaxi/ v. 20.
        waan ainoastans Jumalan armosta/ sen pelastuxen cautta cuin Jesuxes Christuxes tapahtu/ ja uscon cautta hänen päällens/ v. 21.

Room 3:1 MIsästä Judalainen on parambi? Eli mitä ymbärinsleickaus autta? Tosin/ sangen paljo.
        Room 3:2 Ensin/ että heille on uscottu mitä Jumala idze puhunut on.
        Room 3:3 Mutta ettei muutamat nijtä usconet/ mikä sijtä on? Pidäiskö heidän epäuscons Jumalan uscon turhaxi tekemän? Pois se.
        Room 3:4 Waan parammin/ olcon Jumala totinen/ ja caicki ihmiset walehteliat. Nijncuin kirjoitettu on: sinun pitä totisen sanoisas oleman/ ja woitat cosca sinä duomitan.
        Room 3:5 Jos sijs se nijn on/ että meidän wäärydem Jumalan oikeutta ylistä/ mitästä me sanomma? Ongo sijs Jumala wäärä/ että hän sijtä wihastu? ( minä puhun ihmisten tawalla ) pois se.
        Room 3:6 Cuinga Jumala sijtte taidais mailma duomita?
        Room 3:7 Sillä jos Jumalan totuus minun walheni cautta cunnialisemmaxi tulis/ hänen ylistyxexens/ mingätähden minun pidäis wielä sijtte nijncuin syndinen duomittaman?
        Room 3:8 Ja ei parammin tehdä (nijncuin meitä häwäistän/ ja muutamat puhuwat meidän sanowan ) tehkämme paha/ että sijtä hywä tulis. Joiden cadotus on päänäns oikia.
        Room 3:9 MItästä me nyt sijhen sanomma? Olemmaco me parammat cuin he? Emme ensingän: sillä me olemma ennen osottanet/ että sekä Judalaiset/ ja Grekit owat caicki synnin alla.
        Room 3:10 Nijncuin kirjoitettu on: Ei ole kengän wanhurscas/ ei yxikän.
        Room 3:11 Ei ole yhtäkän ymmärtäwäistä/ ei edzi kengän Jumalata.
        Room 3:12 Caicki owat poikennet/ ja caicki owat kelwottomaxi tullet. Ei ole yhtän joca hywä teke/ ei yhtäkän.
        Room 3:13 Heidän curckuns on awojoin hauta/ heidän kielilläns he pettäwät.
        Room 3:14 Heidän huuldens alla on kykärmen wiha/ heidän suuns on täynäns kirousta ja haikeutta.
        Room 3:15 Heidän jalcans owat nopiat werta wuodattaman.
        Room 3:16 Heidan teisäns on sula tusca ja sydämen kipu.
        Room 3:17 Ei he rauhan tietä tundenet:
        Room 3:18 Ei ole Jumalan pelco heidän silmäins edes.
        Room 3:19 Mutta sen me tiedämme/ että caicki cuin Laki sano/ sen hän sano nijlle jotca Lain alla owat/ että jocainen suu pitä tukittaman/ ja caiken mailman pitä Jumalan edes wicapään oleman:

• Anonyymi00043
        Anonyymi00041 kirjoitti:

ihan sama minä en pysty synnittömänä elämään

• Anonyymi00006

Rohkeasti vaan. Mutta v.lestadiolaisen uskon kieltäminen ei ole sama kuin Jumalan kieltäminen. Älä kiellä Jumalaa, mutta jätä ahdistava uskonahko ja ahdistava akka samointein.

Olet vääfässä uskossa ja joka on syönyt sinua henkisesti. Tuo väärä usko on myös syönyt aidon uskon sisältäsi.

Ota etäisyyttä. Ensin asumusero niin saat aikaa ajatella. Ja katso mitä tapahtuu.

• Anonyymi00012

Olen ymmärtänyt, että lestadiolaisilla on yksi ongelma. Heitä ei ole seurakunnassa kasvatettu lukemaan itse Jumalan Sanaa.Jos johtajat eivät ohjaa ja rohkaise kansaa siihen, peli menetetään ennemmin tai myöhemmin. Se Sana tuo meille elävän Jeesuksen Kristuksen. Ihmisten tulee itse saada rukousvastauksia ja saada niihin usko jumalan Sanasta.
        Minäkin olen omaan seurakuntaani osittain pettynyt 49 vuoden uskossaolon jälkeen. Se, mikä on jäänyt ja vahvistunut, on Jumala Sana ja Herra Jeesus. Olen onnellinen Jeesuksen kanssa.

• Anonyymi00011

Jos ottaisit yhteyttä uskontojen uhrejen tukeen ja kyselisit heiltä vinkkejä? Ehkä joku terapia voisi auttaa avaamaan omia ajatuksia?

Jaksamisia ja toivottavasti löydät ratkaisun asiaan.

• Anonyymi00013

Itse lähdin tuosta ahdistavasta udkosta. Ja ihme tapahtui, myös vaimoni seurasi minua. Nyt olemme onnellisempia luin koskaan kun vapauduimme jatkuvasta raskauden pelosta ja muusta kahlitsevasta. Tee päätös ja lähde, elät vain kerran.

• Anonyymi00014

srk on menossa helvettiin ja vie sinne muut mukana johtuen heidän seura kunta opista

• Anonyymi00015

Rauhaa!

Jumalalta olet saanut kaiken! Vaimosikin. Varo Sakarjan kohtaa: Lampaat kyllästyivät minuun ja minä lampaisiin. Niin vapautin ne. Nälkään , miekkaan ja ruttoon. Oletko kiittänyt Jumalaa tarpeeksi kaikesta saamastasi. Oletko kiittänyt myös muiden edessä uskosi tunnustaen.

On monia jotka olisivat mielellään vaihtaneet oman kurjan asemansa sinun asemaasi. Kun Jumala kyllästyy lampaisiinsa voi se johtua siitäkin että hän viettää lepopäivää joka alkoi 1780 jkr. Silloin Jumalan Poika otti vallan ja Jumala aikoo opettaa Poikaa herättämään kuolleita. Ensin tuomion ylösnousemukseen niitä jotka ovat KIITTÄMÄTTÖMIÄ. Mutta paljon myöhemmin Elämän ylösnousemukseen niitä jotka ansaitsee ikuisen elämän koska oltuaan vanhurskaita ja osattomia siitä huolimatta alati kiittävät Jumalaa niin kuin Hanna yötä päivää temppelissä kymmenien vuosien ajan jäätyään leskeksi. Hän oli kymmeniä vuosia vailla miestään. Ja silti tunsi yhä kiitollisuutta että oli saanut omata miehen seitsemän vuoden ajan.

En voi teissä kiitollisuuden tunnetta herättää. Sen täytyy tulla lahjana Jeesukselta. Ehkä se on yksi uskon merkeistä.

Rauhaa!

• Anonyymi00016

kyllä vaan tämä tyyppi on saanut kaiken elämältä mutta tuskin lähimmäistä auttaen se kuuluu lestadiolaisuuden henkeen oma elämäni on arvokkaampi kuin muiden toinen toistaan syrjien ja varastaen mikä on toisen omaa se kuuluu minulle kuuluu srk opetus toisen elämään kajoaminen srkn seura kunta opilla olla seurakunnalle kuuliainen ei anna tilaa jeesukselle joten lähimmäistä ei voi palvella itse olet elämäsi tuohon pisteeseen saattanut ei voi srk ta syyrtää koska se rahan ahne firma vie sulta kaiken jos vain annat mahdollisuuden

• Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

kyllä vaan tämä tyyppi on saanut kaiken elämältä mutta tuskin lähimmäistä auttaen se kuuluu lestadiolaisuuden henkeen oma elämäni on arvokkaampi kuin muiden toinen toistaan syrjien ja varastaen mikä on toisen omaa se kuuluu minulle kuuluu srk opetus toisen elämään kajoaminen srkn seura kunta opilla olla seurakunnalle kuuliainen ei anna tilaa jeesukselle joten lähimmäistä ei voi palvella itse olet elämäsi tuohon pisteeseen saattanut ei voi srk ta syyrtää koska se rahan ahne firma vie sulta kaiken jos vain annat mahdollisuuden

ehkäsy on sallittu srkssa mutta normi vellu ei sitä tee koska lapset ovat jumalan lahja

• Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

ehkäsy on sallittu srkssa mutta normi vellu ei sitä tee koska lapset ovat jumalan lahja

srkssa se tarkottaa aivo pesua lapswsta saakka joten srk laisilke ehdotan pakko sterilointia

• Anonyymi00019
        Anonyymi00016 kirjoitti:

et voi kieltää uskoasi sen ymmärtää koska rahan ahne srk on viemässä sua helvettiin

• Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

et voi kieltää uskoasi sen ymmärtää koska rahan ahne srk on viemässä sua helvettiin

kiellä srk ja sen opetukset äläkä kuuntele niitten puheita ja vältä seuriihin menemästä jos menet pidä mielessä että seura kunta harhassa oleva srk ja sen puheet on sen mukasia

• Anonyymi00021
        Anonyymi00020 kirjoitti:

kiellä srk ja sen opetukset äläkä kuuntele niitten puheita ja vältä seuriihin menemästä jos menet pidä mielessä että seura kunta harhassa oleva srk ja sen puheet on sen mukasia

moni pysyttelee mukana vain koska se on tapa josta ei voi luopua säännöt ja yhteisölkinwn elämä

• Anonyymi00022
        Anonyymi00021 kirjoitti:

moni pysyttelee mukana vain koska se on tapa josta ei voi luopua säännöt ja yhteisölkinwn elämä

yleensä ne menestyy jotka ovat valehtelijoita ja niitten seuraan kannattaa mennä muuten jäät yksin

• Anonyymi00023
        Anonyymi00020 kirjoitti:

puhuja mielellään toistelee jumalan valta kuntaa se koukuttaa

• Aloittaja, uskon kokemustasi, vl-liike on monelle vankila, josta ei ole ulospääsyä.

• Anonyymi00024

tarkoitat srk ta

• Anonyymi00026

jumalan valta kunta

• Jep

• Anonyymi00027

Miten ei ole ulospääsyä. Itse kävin Jerusalemissa 1996 ja olin 2002 Vapaakirkossa yhden vuoden. Siellä sanottiin että mene vapaasti siihen seurakuntaan jossa tunnet olosi kaikkein kotoisimmaksi. Olin maininnut Jehovan todistajista olevani kiinnostunut. 2003 kävin Jehovan todistajissa jolloin Jehova, Kristus ja Kolmas Taivas ilmestyi.

Ei se katso paikkaa ja seurakuntaa JOS TAHTOO JUMALAA KIITTÄÄ. Toki jos on saanut vaimon ja lapset heidän joukossaan voi olla että joutuu heidät jättämään Jumalan vuoksi. Sitten kiittää vain olleesta onnestaan ja niistä monista hyvistä vuosista jotka uskon ja Jumalan ansiosta sai kokea.

Ja alkaa palvella yksin Jumalaa. Jeesuksen sanoja seuraamalla löytää Totuuden ja Totuus tekee VAPAAKSI. Missä Henki on siellä on VAPAUS.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Miten ei ole ulospääsyä. Itse kävin Jerusalemissa 1996 ja olin 2002 Vapaakirkossa yhden vuoden. Siellä sanottiin että mene vapaasti siihen seurakuntaan jossa tunnet olosi kaikkein kotoisimmaksi. Olin maininnut Jehovan todistajista olevani kiinnostunut. 2003 kävin Jehovan todistajissa jolloin Jehova, Kristus ja Kolmas Taivas ilmestyi.

Ei se katso paikkaa ja seurakuntaa JOS TAHTOO JUMALAA KIITTÄÄ. Toki jos on saanut vaimon ja lapset heidän joukossaan voi olla että joutuu heidät jättämään Jumalan vuoksi. Sitten kiittää vain olleesta onnestaan ja niistä monista hyvistä vuosista jotka uskon ja Jumalan ansiosta sai kokea.

Ja alkaa palvella yksin Jumalaa. Jeesuksen sanoja seuraamalla löytää Totuuden ja Totuus tekee VAPAAKSI. Missä Henki on siellä on VAPAUS.

eli jehovan todistajat on oikea usko ei jumalan valta kunta

• Anonyymi00029
        Anonyymi00028 kirjoitti:

eli jehovan todistajat on oikea usko ei jumalan valta kunta

todistavat jumalasta niin se käy yksiin lestadiolainen tarkoittaa ihmistä jeesuksen seuraaja on eri se tarkoittaa jumalan poikaa

• Anonyymi00030
        Anonyymi00029 kirjoitti:

todistavat jumalasta niin se käy yksiin lestadiolainen tarkoittaa ihmistä jeesuksen seuraaja on eri se tarkoittaa jumalan poikaa

lestadiuksesta ei tiedä että oliko se edes kristitty ja sen nimeä kantava pilkkaa jeesusta

• mielen kiintoista

• Anonyymi00031

Aloittajan kannattaisi olla rohkea ja rehellinen.

Sanoutua kokonaan irti vl-liikkeestä.
      Olla itse vapaa, ei vl:ien (ei keidenkään ihmisten) orja.

Jumalalla ei ole orjia. -> Vl:t / orjuuttajat eivät ole Jumalan seurakunta, eivät Hänen lapsiaan.

Jumalan lapset ovat hengessään vapaita, joita Pyhä Henki Itse, Jumalan sanassa pitäytyen, rauhoittavasti, lempeydellä ja viisaudella kuljettaa.

Joh. 1. luku (KR 33/38)
      https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Joh.+1:1&rnd=1766745378005

Aloittaja itsehän sanoo, ettei hän edes usko! Haluaako vl:tkään liikkeeseensä epärehellisiä ihmisiä, fariseuksia? Tuoko on vl:ien hengellisyys, valtava lauma, kiristyksen uhreja, teeskentelijöitä? Vain lauma veronmaksajia "veljille", jotka eivät todellisuudessa itsekään ole edes aitoja, hengellisiä veljiä vaan lihallisia, ilman aitoa uskoa olevia varkaita ja erilaisia hyväksikäyttäjiä?

Usko ja Kristuksen sisäinen tunteminen pelastavat, ei tuollaisen teeskenteleminen. Ilman aitoa uskoa ja Jumalan armoa, sisäistä Kristuksen tuntemista ja vaikutusta ei voi pelastua, tämä on kristinoppi.

En nyt tuomitse aloittajaa, enkä saarnaa hälle "helvettiä". Aloittajan mielenterveys on nyt tärkeää. Ehkä, jos hän saisi etäisyyttä vl:iin, niin aito uskokin joskus löytyisi, mutta ehdottomasti tai ilmeisesti: jostain muualta.

Mistä "muualta"? Tätä en osaa ihmislihallisesti paikantaa, varmasti jossain olisi myös aitoja "pyhien seurakuntia".
      - Ehkä jokin vakavamielinen, mutta rakkaudellinen luterilainen seurakunta?

Jos ei tällaista löydä, suora yhteys Jumalaan voi kuitenkin olla. Itselläni on näin: olen jo kauan ollut ilman mitään seurakuntaa mutta jatkuvassa Hengen yhteydessä Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen, uskon raamatullisesti ja vakaasti "wanhan lutherilaisen opin" mukaisesti (nykykirkko on jo pääosin huuhaata).

Käyn joskus, valikoidusti, luterilaisen kirkon tilaisuuksissa, on myös kahvila jonne voi mennä istuksimaan ja juttelemaan ja siellä on joitain kasvoiltaan tuttuja joiden kanssa tervehdimme, vaikken heihin enää virallisesti kuulukaan. Kesäisin seurakunnalla on esim. viikottainen rantasauna, jossa tapaan muita naisia (miehille on omat vuoronsa).

Voihan aloittajakin, muutoin rauhassa, etäältä, jos tällaista kaipaa, kuunnella valikoidusti ja vapaasti, ilman pakkoa vl:ien seuroja tai luterilaisia radio / tv-jumalanpalveluksia.

Psalmi 23: 1-6
      https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ps.+23:1&rnd=1766745441417 :

1 Daavidin virsi. Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu.
      2 Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään; virvoittavien vetten tykö hän minut johdattaa.
      3 Hän virvoittaa minun sieluni. Hän ohjaa minut oikealle tielle nimensä tähden.
      4 Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani; sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat.
      5 Sinä valmistat minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet minun pääni öljyllä; minun maljani on ylitsevuotavainen.
      6 Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani; ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.
      *

• Anonyymi00032

osuit naulan kantaan vl porukasta

• Anonyymi00033
        Anonyymi00032 kirjoitti:

osuit naulan kantaan vl porukasta

näitä ne ovat lihallinen joukko joka yrittää orjuuttaa muita vailla henkeä

• Anonyymi00034
        Anonyymi00033 kirjoitti:

näitä ne ovat lihallinen joukko joka yrittää orjuuttaa muita vailla henkeä

uskovat itteensä enemmän kuin muihin käyvät seuroissa pönkittämässä omaa uskoansa jota srk tarjoilee mieli hyvin

• Anonyymi00035
        Anonyymi00034 kirjoitti:

uskovat itteensä enemmän kuin muihin käyvät seuroissa pönkittämässä omaa uskoansa jota srk tarjoilee mieli hyvin

se tykkää manipuloida asiakkaitaan ja seura kunta uskollisina tie helvettiin on auki

• Anonyymi00036
        Anonyymi00035 kirjoitti:

se tykkää manipuloida asiakkaitaan ja seura kunta uskollisina tie helvettiin on auki

valehtelu käy kuin vettä vaan ja niiden levittäminen tuo lisää vettä mylyyn lestadiolainen uskoo uskoonsa

• Anonyymi00037
        Anonyymi00036 kirjoitti:

valehtelu käy kuin vettä vaan ja niiden levittäminen tuo lisää vettä mylyyn lestadiolainen uskoo uskoonsa

että seura kunta usko on oikea

• Anonyymi00044

>>Sinä voitelet minun pääni öljyllä; = Pyhällä Hengellä
        minun maljani = uskoni, voimani ... on ylitsevuotavainen.<<

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      149
      2816
    2. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      27
      2744
    3. Kaivattusi silmin

Minkälaisen kuvan olet omasta mielestäsi antanut itsestäsi kaivatullesi?
      Ikävä
      180
      1587
    4. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      205
      1465
    5. "Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...

...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig
      Maailman menoa
      310
      1381
    6. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      97
      1353
    7. Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa

Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,
      Perussuomalaiset
      59
      1154
    8. Toivottavasti myös pysyy häkissä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �
      Suomussalmi
      15
      1138
    9. Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne

Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja
      Maailman menoa
      71
      1108
    10. Martina ja Matias

Mahtaako Martina yrittää saada Matiasta uudeksi sulhaseksi, niin saisi ne prinsessa häät, mitkä jäi pitämättä, kun Aussi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      211
      1029
    Aihe