Jeesus minun onnellisuuteni välineenä

Anonyymi-ap

Helluntailainen lausahdus "Minä olen onnellinen Jeesuksessa" ei poikkea oikestaan olennaisesti juopon lausahduksesta: "Minä olen onnellinen kännissä."

Helluntailaisen onnen Jeesuksessa voi näet menettää "luopumalla uskosta/Jeesuksesta" samalla tavoin kuin juoppo voi menettää onnellisuutensa kännissä lakkaamalla juomasta.

Kummassakin tapauksessa on kyse onnen välineestä: helluntailaisella se on Jeesus, juopolla viina.

Eikä tässä sinänsä ole mitään pahaa, koskapa ihmissydämeen on asennettu onnellisuuden kaipaus.

Paavalin julistama evankeliumi ei näe Jeesusta pelkkänä yksilöllisen onnellisuuden välineenä, jonka yksilö voi kaiken lisäksi menettää, vaan koko maailman onnellisuuden välineenä, jota kukaan ei voi menettää. Tämän varmisti Jumala herättämällä Poikansa kuolleista ja korottamalla hänen nimensä kaikkia muita nimiä korkeammalle.

9

127

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Enemmän Jeesusta lisää onnea, mutta liika viina aiheuttaa kärsimystä ja kurjuutta.

• Anonyymi00002

Liikaa Jeesusta aiheuttaa psykoosin.

• Anonyymi00003

Jumala ompi linnamme,
      ja Jeesus vanginvartiamme.

Jumalattoman hyvää joulua kaikille.

• Anonyymi00004

>>>>Eikä tässä sinänsä ole mitään pahaa, koskapa ihmissydämeen on asennettu onnellisuuden kaipaus.
      <<<
      Syntiin langenneen jälkeläinen on Jumalaa vihaava , ja Jumalan vihollinen.Hän ei etsi Jumalaa onasta aloitteestaan

”Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla, niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan, ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa; kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.”
      ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭3‬:‭9‬-‭12‬ ‭FB38‬‬
      -----
      Ihmisen omapäiset kuvitelmat ja selitykset Jumalasta ovat epäjumalia. Jumala joka on Henki ( Joh.4:24.) on ilmoittanut itsensä Sanasssaan (Joh.1:1-3.,14.,18.) Hän on juuri sellainen mitä on Sanassaan ilmoittanut ( asia yhteyksissään ) eikä toisenlainen.
      ----
      ”Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa, koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt. Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi. Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa, nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.”
      ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭1‬:‭20‬-‭25‬ ‭FB38‬‬
      ----
      ”ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita,

Jumalaa vihaavaisia,

väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia, vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta; jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.”
      ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭1‬:‭30‬-‭32‬ ‭FB38‬‬
      ---
      ”Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha; sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan. Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset. Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.”
      ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭8‬:‭6‬-‭9‬ ‭FB38‬‬
      -------
      ”Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut;”
      ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭5‬:‭10‬ ‭FB38
      ‬‬ ( Ne jotka antavat sovittaa itsensä kanssa., Sovitus on valmis mutta henkilökohtainen , mikäli ihminen ei suostu sovitukseen hän jää Jumalan viholliseksi 2:Kor.5:18-6:2.)
      -----

• Anonyymi00006

Upea sovituksen sanan väärintulkinta.

"Jos me SILLOIN KUN OLIMME JUMALAN VIHOLLISIA- -", kirjoittaa Paavali.

Sovitus Jumalan kanssa TAPAHTUU IHMISEN OLLESSA VIHOLLISUUDEN TILASSA JUMALAA VASTAAN, ei vasta sitten, kun hän "ottaa sovituksen vastaan", koskapa mitään sovituksen VASTAANOTTAMISTA ei ole olemassa - Paavali ei mainitse sellaisesta halaistua sanaa.

On käsittämätöntä, kuinka ihmisllä on pokkaa väännellä ja käännellää Uutta testamenttia lihallisen mielensä mukaiseksi.

• Anonyymi00005

Niinhän Raamatussa helluntaina kävi, että lauma ihmisiä luopui uskosta ja heitä vielä pilkattiin siitä että voi kun ovat kännissä, että ovat täynnä makeaa viiniä.

Mutta toisaalta miksi heitä piti pilkata, sillä mitä sitten jos olisivat juoneet, olisi pilkkaajat itsekin juoneet niin puntit olisivat olleet tasan.

Aika outo tarina herjata ihmisiä oletettavasti siitä että ovat humalassa. Herjaajat eivät kristisoineet ihmisten uskoa, ei ihmisten uskonnollista käytöstä, vaan sitä että nämä ovat ehkä juoneet viiniä. Sitä he pitivät virheenä, eivät sitä jos juopumus olisi tullut uskonnosta. Ei se olisi mitään haitannut.

• Anonyymi00007

Mitäpä tuumaat vanhojen pappien tavasta sanoa yli 100 v. sitten: "Jeesus on meidän uskomme esine"? Se oli silloin normaalia suomen kieltä, kun tänne ei vielä ollut juurtunut sana "objekti". Sen sijasta puhuttiin esineestä, tarkoittaen tietysti kohdetta.

• Anonyymi00009

On se varmaan toiminnut tuollloin. Väline taas tarkoittaa jotain, minkä avulla saavutetaan jotain ja pidetään tuota jotain yllä. Eli toki Jeesus on uskomme "esine", mutta samalla Hän on mielestäni onnellisuutemme väline.

• Anonyymi00008

Helluntai oli sitä että luovuttiin juutalaisesta uskosta ja siksi ihmisiä pilkattiin kun niin ei pitänyt käyttäytyä kuten käyttäytyivät. Se. oli paha juttu ja siksi sanottiin että ovat humalassa. Se humalassa oleminen ei olisi haitannut mitään, sitä olisi pidetty normaalina, mutta kun juovuttiin Hengestä, niin se ei ollut juutalaisuutta ja siksi sitä pilkattiin ja myöhemmin ei vain pilkattu, vaan vainottiin.

Mutta eivät ne ihmiset ottaneet ns. Jeesusta vastaan, vaan sen Jeesuksen lupaaman Pyhän Hengen. Siitä he juopuivat, se antoi heille hyvän olon se antoi ilon, rauhan ja rakkauden keskenään mikä ei sopinut oikein juutalaisuuden kuvaan mitä juopuneet olivat, vaan olisi pitänyt olla itsetietoinen, omanarvointuntoinen, muita halvleksiva, tuomitseva ja ylimielinen eikä mikään juopunut.

Ilosanoma täydentyi siinä hetkessä.

Ilman sitä ei olisi ollut ilosanomaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      84
      6014
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      318
      5096
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      20
      2648
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      46
      2588
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      83
      1822
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      103
      1659
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      17
      1521
    8. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      108
      1471
    9. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      133
      1393
    10. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      119
      1392
    Aihe