Autoliikkeestä auton ostajat huomio

Anonyymi-ap

Olen nyt pari kertaa törmännyt samaan ilmiöön että kun vaihdan autoliikkeessä auton alkaa ostaja tai mahdollinen ostaja soitella/viestitellä minulle autosta ja kysellä siitä. Ikinä en näihin vastaile enkä tule vastaamaan.
Syyt ovat seuraavat.

1. En ole enää auton omistaja. Minulla ei ole mitään tekemistä myöskään auton myynnin kanssa vaan se on liikkeen omistama ja liike on myös vastuussa siitä.
2. En voi antaa takuuta autosta sillä ei ole periaatteessa merkitystä onko se ollut hyvä koska käytetty auto voi hajota koska vaan ja voi olla myös vikoja joita en ole huomannut.
3. Jos mietit kannattaako sinun ostaa joku auto juttele myyjälle ja kysele sitä hiljaa itseltäsi älä minulta.

17

433

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Jassoo!

• Anonyymi00002

Tuliko tämä jotenkin yllätyksenä että edellinen omistaja ei toimikkaan autokauppiaana ja pidä siitä myynti puheita vaan ON JO MYYNYT AUTON?

• Anonyymi00003

Minä olen kerran soittanut.
      Puhelu oli aivan asiallinen, eikä entinen omistaja purrut minua
      korvaan. Selvää tietenkin on, ettei tätä myynniedistystä tietenkään
      tarvitse tehdä.
      Muutama kysymys riittää, mm. se, että miksi myit auton?!

• Anonyymi00005

Se miksi myin auton ei kuulu sinulle millään tavalla enkä ole myymässä autoa vaan liike myy joten kaikki kysymykset liikkeen myyjälle. Oikeastaan sinulla ei pitäisi olla edes yhteystietojani.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Se miksi myin auton ei kuulu sinulle millään tavalla enkä ole myymässä autoa vaan liike myy joten kaikki kysymykset liikkeen myyjälle. Oikeastaan sinulla ei pitäisi olla edes yhteystietojani.

Trafista saa omistaja historian.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Trafista saa omistaja historian.

Saa, mutta nykyään aika harvoin esimerkiksi puhelinnumeroa enää löytää niillä tiedoilla.

• Anonyymi00004

Jos useampikin ostajaehdokas alkaisi kyselemään ja jankkaamaan jostain entisestä autosta niin vois kai se alkaa rasittamaan.

• Anonyymi00006

Yksi riittää koska niin ei kuulu tehdä.

• Anonyymi00007

Mutta ihan nyrkkisääntönä voisi ajatelle että harva autoaan vie vaihtoon koska se on niin perkeleen hyvä ja vähän ajettu...

• Anonyymi00008

Miksi olet ajanut huonolla autolla? Olisit ostanut vähän paremman.

• Anonyymi00009

Tottahan aitoja vaihdetaan vähän ajettuina ja ehjinä paljonkin. Siten välttää ongelmat ja korjauskulut ja uusi auto on kiva asia.

• Anonyymi00013

Silloinhan se nimenomaan viedään vaihtoon, eli sopivan ikäisenä ja sopivilla kilsoilla niin saa hyvän hinnan. En ole kertaakaan vaihtanut autoa siksi että siinä olisi jotain teknistä vikaa.

• Anonyymi00011

Itse olen jättänyt liikkeeseen aina katsastetun ja täysin toimivan auton. Sen pitää riittää.

• Anonyymi00014

kamuxpelko

• Anonyymi00015

niin tekee moni

• Anonyymi00016

Mulle on soitettu usein kun vaihdan autoa ennen takuun umpeutumista. Ihmettelevät vähiä kilometrejä ja epäilevät. Ei oikein jaksaisi tuota epäluuloa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      29
      1889
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      165
      1860
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      371
      1687
    4. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      215
      1219
    5. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1148
    6. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      12
      1091
    7. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1046
    8. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      1015
    9. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      82
      1011
    10. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      49
      968
    Aihe