Oletteko ajatelleet

Anonyymi-ap

että Suomi joutuisi sotaan? Aiotko liittyä sotaan. Itsellä on tämä vamma, Joten joudun varmaan B-mieheksi. """B (1, 2) tarkoittaa vähäistä tai suurta haittaa."""

Metallialan koulutusta on, joten voisin palvella maata esim. Puolustusvoimien konepajalla, esim sorvarina tai hitsaajana. Minulla on molemmista aloista paperit. Olen myös tehnyt näitä hommia ennen sairastumista.

Mitä mieltä olet Natosta? Minusta tämä on hyvä juttu ja saa tehtyä nykyaikaisen armeijan.

Minusta on helpompi olla puollustusvoimissa, kuin siviilinä, jos paska osuu tuulettimeen.

Mb_76

42

662

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Ei ne yli +50v laita tositoimiin. Kyllä nämä puollustuslinjalle menevät ovat nuorempia. Huoltojoukot kyllä on todennäköisempi sijoituspaikka. Eli todellakin johonkin tykinkuulan sorvaamiseen on todennäköisin sijoituspaikka, Tai Patrialle hitsaajaksi. Tämähän saattaisi olla ihan mukavakin paikka!

• Anonyymi00002

Laitetaanko muuten eläkeläisiä sotaan?
      Alkoi eläkkeeni jo 35 vuotiaana elikkäs 25 vuotta sitten.

• Anonyymi00003

Itse lähden mielelläni huoltojoukkoihin, vaikka myös itse olen eläkkeellä. Näin pysyy ammattitaito hanskassa. Olisi kyllä huippujuttu päästä Patrialle hitsaajaksi!

Mb_76

• Anonyymi00004

Meitsi mennee kääriin sätkiä ja käärinliinoja.

Sivuharrasteena etsin tykinkuulan suuläpeä, jos jää aikaa.

kioski

• Anonyymi00005

Ei ne mitään sairasta b-luokan miestä ota palvelukseen, ja ikääkin alkaa olla. Ensiksi pitäisi tervehtyä ja pitää työkykyä yllä. Sitten, jos itse haluaa, niin voi hakea esim. puollustusvoimien hitsariksi.

Kannattaa hakea osa-aika töihin, kun elääkkeellä saa tienata vähän rahaa. Mielenvirkeyskin paranee!

• Anonyymi00006

Minulla on varsin ehjä työhistoria, joten kovin kauan en voi makailla laakereilla. Pitää löytää osaaikatyö. Esim aamulehdenkanto lehden jakajana on sellainen homma, jota jaksaisi tehdä. Tästä saa pienen rahallisen korvauksen! Oli muuten lehdenkanto minun ensimmäinen työpaikka 16vuotiaana. Vielä parempi olisi, jos löytyisi metallialalta jonkun osa-aika työn.

Tästähän saa myös lisä-ansioita eläkkeen päälle! Olen niin hanakka rahan perään, eli toden-näköisesti toteutan tämän!

Mb_76

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Minulla on varsin ehjä työhistoria, joten kovin kauan en voi makailla laakereilla. Pitää löytää osaaikatyö. Esim aamulehdenkanto lehden jakajana on sellainen homma, jota jaksaisi tehdä. Tästä saa pienen rahallisen korvauksen! Oli muuten lehdenkanto minun ensimmäinen työpaikka 16vuotiaana. Vielä parempi olisi, jos löytyisi metallialalta jonkun osa-aika työn.

Tästähän saa myös lisä-ansioita eläkkeen päälle! Olen niin hanakka rahan perään, eli toden-näköisesti toteutan tämän!

Mb_76

Olen kanssa samaa mieltä, että ei ne tule kotoa hakemaan palvelukseen, ellei itse hae kahinoihin mukaan! Jos sairastelua ja ikää on liikaa.

Tietenkin jos pidät työkykyäsi yllä, esim. jollain osa-aikatyöllä, niin tilanne on toinen. Tuohan olisi huippupesti tuo Patrian hitsaushomma! Myöskin maanpuollustusta.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Olen kanssa samaa mieltä, että ei ne tule kotoa hakemaan palvelukseen, ellei itse hae kahinoihin mukaan! Jos sairastelua ja ikää on liikaa.

Tietenkin jos pidät työkykyäsi yllä, esim. jollain osa-aikatyöllä, niin tilanne on toinen. Tuohan olisi huippupesti tuo Patrian hitsaushomma! Myöskin maanpuollustusta.

Oma-aloitteinen pitää olla. Pitääkin ottaa yhteyttä työkkäriin, että hommaa minulle osa-aikatyön mielellään metallialalta. Tämä tukee sitä, että voi vielä kerran tehdä töitä hitsarina.

Tässä vielä se haave. Tännehän on jatkuva haku nytkin!

"""Puolustus­teollisuuteen on syntynyt muutamassa vuodessa tuhansia uusia työpaikkoja ja väkeä palkataan koko ajan lisää."""

Lähde Yle.

Mb_76

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Oma-aloitteinen pitää olla. Pitääkin ottaa yhteyttä työkkäriin, että hommaa minulle osa-aikatyön mielellään metallialalta. Tämä tukee sitä, että voi vielä kerran tehdä töitä hitsarina.

Tässä vielä se haave. Tännehän on jatkuva haku nytkin!

"""Puolustus­teollisuuteen on syntynyt muutamassa vuodessa tuhansia uusia työpaikkoja ja väkeä palkataan koko ajan lisää."""

Lähde Yle.

Mb_76

\\\Vaikka saat kuntoutustukea tai työkyvyttömyyseläkettä, voit tehdä jonkin verran töitä.
        Jos teet töitä, ilmoita siitä Kelaan ja työeläkelaitokseesi. Kela jatkaa eläkkeen maksamista, jos ansiotulosi ovat enintään 986,30 euroa kuukaudessa.\\\

Tämä on näitä eläkkeensaajan etuja, eli pystyy tienaammaan jonkun verran ja se ei vaikuta eläkkeeseen.

• Anonyymi00010

Toisenlaista käyttöä teille nuppivikaisille eläkeläisille voisi olla. 10kgn kahvakuulat nippusiteillä ranteisiin vienti aukealle ja etäisyys kahteen varusmieheen joilla rynnäkkökiväärit 200 metriä. Heillä minuutti aikaa "suolata" sinut jos missaavat liikkuvaan maaliin osumisen niin varusmiehet seisovat 3 tuntia asennossa. Ja eläkeläiset päästetään kotiin huomenna sitten uusi yritys.

• Anonyymi00011

Käykö kateeksi, että jotkut pääsevät kuin koira veräjästä ja sinä joudut etulinjaan tykin ruoaksi?
        Työkyvystä kyllä tosiaan kannattaa pitää kiinni ja helpompi sitten selvitä vaikeiden aikojen läpi. Tästähän vielä maksetaan kun on aktiivinen!

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Käykö kateeksi, että jotkut pääsevät kuin koira veräjästä ja sinä joudut etulinjaan tykin ruoaksi?
        Työkyvystä kyllä tosiaan kannattaa pitää kiinni ja helpompi sitten selvitä vaikeiden aikojen läpi. Tästähän vielä maksetaan kun on aktiivinen!

Vai oikein kateellinen nuppivikaiselle tyhjätaskulle kioskieläkeläiselle....

• Anonyymi00013
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Kannattaa tosiaan olla supliikkimies, niin selviää vaikeiden aikojen yli. Pääsee juurikin noihin huoltojoukkoihin. Kannattaa tosiaan pitää työkyvystä huolta, että on jotain myytävää yhteiskunnalle. Esim ammattitaitoa ja työkykyä. Tämähän vaatii jatkuvaa huolehtimista, että voi siirtyä oikeisiin palkkatuloihin.

Fiksusti hoitaa nämä asiat, niin ei huolen häivää!

• Anonyymi00015
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Kannattaa tosiaan olla supliikkimies, niin selviää vaikeiden aikojen yli. Pääsee juurikin noihin huoltojoukkoihin. Kannattaa tosiaan pitää työkyvystä huolta, että on jotain myytävää yhteiskunnalle. Esim ammattitaitoa ja työkykyä. Tämähän vaatii jatkuvaa huolehtimista, että voi siirtyä oikeisiin palkkatuloihin.

Fiksusti hoitaa nämä asiat, niin ei huolen häivää!

Tosiaan jos tulee vaikeat ajat, niin lorveja ei katsota hyvällä. Kannattaa olla tarkkana, että on jotain annettavaa yhteiskunnalle. Koulutus oikeilta aloilta ja työkokemus nousee arvoon arvaamattomaan.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Tosiaan jos tulee vaikeat ajat, niin lorveja ei katsota hyvällä. Kannattaa olla tarkkana, että on jotain annettavaa yhteiskunnalle. Koulutus oikeilta aloilta ja työkokemus nousee arvoon arvaamattomaan.

Kellopeliuuno on taas innoissaan...

• Anonyymi00019
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Vai oikein kateellinen nuppivikaiselle tyhjätaskulle kioskieläkeläiselle....

Olen pitkäaikainen säästäjä, joten väittäisin, ettei sinulla ole samoja summia säästössä. Kioskilla en käy ollenkaan. Lähikaupassa kyllä käyn. Eläkkeellä tosiaan ollaan ja haen vielä osa-aika työtä että saa ylimääräistä.

Mb_76

• Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Olen pitkäaikainen säästäjä, joten väittäisin, ettei sinulla ole samoja summia säästössä. Kioskilla en käy ollenkaan. Lähikaupassa kyllä käyn. Eläkkeellä tosiaan ollaan ja haen vielä osa-aika työtä että saa ylimääräistä.

Mb_76

On minulla noin 4,5 kertaa tuo sinun pikkuhilu. Edunvalvojaa ei kylläkään ole eikä eläkettä. Eikä parinsadan rannekelloakaan.

• Anonyymi00017

Kannattaa olla tarkkana, että on jotain myytävää yhteiskunnalle, jos paska osuu tuulettimeen. Cnc sorvin täi jyrsijän puikoissa on helpompi olla kuin rintamalla. Tästähän myös maksetaan tulevaisuudessakin.

Suosittelisin pientä aktiviteettia että pysyy työkykyisenä. ja tästä tosiaan maksetaan pieni korvaus. Ilmaiseksi näitä ei tarvitse tehdä. Ja sinähän olet rahan perään?

• Anonyymi00021

Minä en toisten sodissa sodi. Ikää melkein 40 ja todella kovassa kunnossa mutta ei kiinnosta. Jos Tuppi menee etulinjaan johtamaan niin voisin harkita.

• Anonyymi00022

Ei ne mitään vanhuksia halua riveihinsä sairauksineen. Vaikka nämä on kiihkeimmät Natottajat. Jotkut myös on valmiita tekemään etukäteis suunnitelmia, että pääsee kahinoihin mukaan.

• Anonyymi00023

Puolustusvoimien tykinkuullan sorvari on jo ilmoitautunut palvelukseen! Melkoinen aivopieru. Aitoa Mb kirjoitusta.

• Anonyymi00024

Huoltojoukot kutsuu Mb_76 nimimerkkiä. Sinulla on liikaa ikää ja sairastelua takana. Ehkä jos tuuri käy, niin voit päästä hitsaajaksi Patrialle, jolloin voit palvella maata normaalilla työntekona. Koulutus kannattaa!

• Anonyymi00025

Minulla on tosiaan paperit Levyseppähitsaajasta ja Cnc-koneistajan tutkinnoista. Cnc-koneistajan töitä olen tehnyt apon koneilla. Nämä on aika suuria koneita ja itse olin koneella jota pystyi pyörittämään yksin. Vähän isommat koneet vaatii kahden hengen miehistön. Työstettävien kappaleiden koko oli noin 500kg. Metson hommia tein. Sitten iski finanssikriisi, jolloin meni työpaikka alta. Sen jälkeen luin vielä levyseppähitsaajaksi ja ehkä hyvänä harrastuksena menee nämä, että osaa hallita koneita ja hitsauspilliä.

Mb_76

• Anonyymi00026
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Minulla on tosiaan paperit Levyseppähitsaajasta ja Cnc-koneistajan tutkinnoista. Cnc-koneistajan töitä olen tehnyt apon koneilla. Nämä on aika suuria koneita ja itse olin koneella jota pystyi pyörittämään yksin. Vähän isommat koneet vaatii kahden hengen miehistön. Työstettävien kappaleiden koko oli noin 500kg. Metson hommia tein. Sitten iski finanssikriisi, jolloin meni työpaikka alta. Sen jälkeen luin vielä levyseppähitsaajaksi ja ehkä hyvänä harrastuksena menee nämä, että osaa hallita koneita ja hitsauspilliä.

Mb_76

Mitä isompi kone niin sitä parempi. Mikään nappulan työstäminen on nou nou.

• Anonyymi00027

Menen metsään piiloon.

• Anonyymi00029

Helpompi on olla puolustusvoimien palvelukseessa, kuin juosta pitkin metsikköä. Myöskin itsekunnioitus säästyy ja pääsee ampumaan vihollista. Tämä on myös ihan laillista. Karkureita ei katsota hyvällä, eikä torveja kelaelättiä. Nämä joutuu vaikeimpiin paikkoihin. Joten kelan armolahjoihin en luota ollenkaan.

Mb_76

• Anonyymi00028

Harvinaisissa tapauksissa äärimmäinen henkinen järkytys tai stressi voi aiheuttaa niin sanotun "särkyneen sydämen oireyhtymän" (takotsubo-kardiomyopatia). Siinä sydänlihas lamaantuu tilapäisesti stressihormonien vaikutuksesta, mikä voi muistuttaa sydäninfarktia ja vaatia sairaalahoitoa. Oireyhtymä on kuitenkin harvoin kuolemaan johtava, ja useimmat toipuvat siitä täysin.

• Anonyymi00030

Minulle on kerrottu että sovellun miinanpolkijaksi.
      Suomi on irtautunut miinankieltosopimuksesta joten töitä voi olla tulevaisuudessa tarjolla tällä alalla.

• Anonyymi00031

Mb on Nato kiimainen. Suunnittelee jo palvelukseen astumista, mutta nuppivika estää tämän. Tehköön niitä osa-aika töitä, jos sieltä vielä löytyisi puollustusvoimien virka hitsaajana..

• Anonyymi00032

Olet siis siviili, joten et ole tositilanteissa mukana. Mutta teet palvelusta esim huoltojoukoissa? Tämä hyvä tavoite ja kannattaa aloitaa se nyt heti. Eli hommata se osa-aika työ alalta Jolla uskot ollevan markitystä.

• Anonyymi00033

Tykit sais laittaa leipäjonoon ettei ite joudu tykinruuaks,

jaa missä..?

No Savon suussa.

• Anonyymi00034

Olen kanssa samaa mieltä, että on helpompi olla Puolustusvoimien palvelukseessa kuin käpykaartissa. Fiksuimmat hommaa jonkun vakansin eli Patrian hitsaaja!

• Anonyymi00035

Itse en edes pysty kävelemään samaa tahtia kuin muut, olisiko lääkkeistä johtuvaa? Metallialalla olen kyllä aika haka. Osaan hitsata ja sorvata.

Mb_76

• Anonyymi00036
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Itse en edes pysty kävelemään samaa tahtia kuin muut, olisiko lääkkeistä johtuvaa? Metallialalla olen kyllä aika haka. Osaan hitsata ja sorvata.

Mb_76

Työttömät ja muut B-miehet eivät ehdi etulinjassa väsymään.

• Anonyymi00038
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Työttömät ja muut B-miehet eivät ehdi etulinjassa väsymään.

B-miehet ovat selustassa, esim.huoltojoukoissa. Työttömistä olen kyllä samaa mieltä, että rintamalle ja paskasimpiin hommiin.

• Anonyymi00037

Minä en tämmöistä paska valtiota puolusta, joka ei pidä kaikista heikoimmassa asemassa olevien puolta vaan koko ajan kurkistaa elämää entisestään!

• Anonyymi00040

Olisit paskahousu järjestänyt asiasi aikoinaan paremmin vaan sen sijaan ruikutat kurjuudessasi omaa kurjuuttasi paskat housussa!

• Anonyymi00041

Huumaannun eläkeläisestä punaisten paperien sotahullusta kääpiöporvarista.

t naapurin masa, savo.

• Anonyymi00042

Itse haen puollustusvoimilta tätä konepajatyötä. Olen tällä hommanut elantoni perheelleni. Joten ihan realistiset tavoitteet on, miten pystyn palvella maata. Tosiaan askel on hidastunut mutta ei haittaa työtekoa.

Mb_76

• Anonyymi00043
        UUSI
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Itse haen puollustusvoimilta tätä konepajatyötä. Olen tällä hommanut elantoni perheelleni. Joten ihan realistiset tavoitteet on, miten pystyn palvella maata. Tosiaan askel on hidastunut mutta ei haittaa työtekoa.

Mb_76

Huoltojoukoissa on tosiaan laaja kirjo, mitä voi tehdä. Nämä on 50+/60 vuotaille tosiaan tarjolla! Palvelustehtävä tämäkin, jos ei sovellu etujoukkoihin. Aktiivinen kannattaa olla ja sieltä voi löytyä ihan hyviäkin pestiä.

• Anonyymi00044
      UUSI

B-rapun Miehiä tosiaan ollaan varsinkin vastaanottavana puolena.

Mb_76

• Anonyymi00045
        UUSI

Jostain syystä tämä B-rapun mies on ottanut minut maallitauluksi.
        Itseä ei kiinnosta homppelien elämä yhtään. Olen vielä helluntailainen, joten nämä on nou nou juttuja nämä homo-jutut.

Mb_76 se aito

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      59
      5667
    2. Yritystuet pois ja työeläkevaroilla maksettava valtion velka pois

Nyt on teille kerrottu keino kuinka Suomen velkaongelmasta päästää eroon kertalaakista. Älkää saatanat enää minulle tul
      Maailman menoa
      96
      4992
    3. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      352
      3973
    4. Ylen juttu sisäministeristä oli selvän tarkoitushakuinen

haluttiin vielä vuoden loppuun saada joku "kohu". (Olisiko Yle tehnyt jutun jos sisäministerinä olisi esim. RKP:n, jota
      Maailman menoa
      140
      3272
    5. Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota

Muualla maailmassa yrittäjät elävät asiakkaiden rahoilla, Suomessa palkansaajien maksamilla veroilla. Palkansaajahan ma
      Maailman menoa
      47
      2749
    6. 25
      2088
    7. Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?

Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed
      Maailman menoa
      116
      2044
    8. Ulkoministeriön konsulipäällikkö arvostelee rajusti Haavistoa: "Täällä on pelon ilmapiiri"

"– Täällä on ministerin toimien takia aivan selvästi pelon ilmapiiri. Jos sellaisen annetaan pesiytyä virkamieskulttuuri
      Maailman menoa
      10
      1907
    9. Mikä on pahinta

Mitä kaivattusi voisi tehdä sinulle?
      Ikävä
      248
      1872
    10. Pyydän anteeksi etten osannut ratkaista

Mitään muuta kuin lähtemällä. Et oikein tullut vastaan etkä kuunnellut. Tuntui että minun piti koittaa sopia ja sovitell
      Ikävä
      82
      1858
    Aihe