Uudelleen avioituminen entisen puolison kanssa

Anonyymi-ap

Otetaanpa tilanne, jossa uskova pari menee naimisiin, mutta sitten toinen haluaa eron - ja samalla molemmat päättävät, etteivät enää avioidu muiden kanssa. Eivätkä teekään niin, eivät edes harrasta seksiä muiden kanssa. He jatkavat elämiään yksin, mutta myöhemmin, ehkä vuosien jälkeen haluavat taas
keskenään naimisiin. Saavatko he avioitua uudelleen, tai tarvitseeko heidän enää tehdä niin? Riittääkö vain yhteen muuttaminen?

20

167

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Fariseuksilla riittää kysymyksiä ja niin Jeesukseltakin kysyttiin sitä että kun joku ottaa miehen ja tämä, kuolee, sitten ottaa uuden miehen ja tämäkin kuolee, niin kenen kanssa on sitten taivassa olettaen tietenkin että pääsee taivaaseen.

Jeesus vastasi että ei taivaassa enää mennä miehelle eikä naiselle, vaan siellä ollaan kuin enkelit.

Mutta turha elämän kysymyksiä on ryhtyä ratkomaan Raamatun mukaan, että näin Raamatussa sanotaan, lainalla sitä ja mahdollisesti vielä herjata muita miten eroavat tai miten amerikan homot eivät mene naimsiin tai jotain.

Uudessa liitossa eletään Hengen johdossa, ei kysellä keltään nettihörhöltä että miten oikein toimin siinä ja siinä tilanteessa, vaan Jumala, suuri Jumala Henkensä kautta johdattaa ihmisiä siten kuten ihminen armossa johdatuksen ansaitsee.

• Anonyymi00003

Minua eivät fariseusten kysymykset kiinnosta. Minua kiinnostaa vain Jumalan sana, jossa Hän puhuu. Hän ei puhu tunteina uskovan sielussa. Hän ei puhu hurmahengen kautta, että sinulle tämä ratkaisu on oikea ja tuolle toiselle samanlaiselle toinen ratkaisu. Siksi haluan vastauksen tähän aloituksessa kertomaani elämäntilanteeseeni Raamatusta. Ap.

• Anonyymi00008

>>>Uudessa liitossa eletään Hengen johdossa, ei kysellä keltään nettihörhöltä että miten oikein toimin siinä ja siinä tilanteessa, vaan Jumala, suuri Jumala Henkensä kautta johdattaa ihmisiä siten kuten ihminen armossa johdatuksen ansaitsee.<<<

Jumala johdattaa Sanansa mukaisesti. Jumala joka on Henki ( Joh.4:24.) on ilmoittanut itsensä Sanassa ( Joh.1:1-3., 14.,18.)

Jumala ei johdata vastoin Sanansa ilmoitusta. Totuuden Henki pysyy Sanassa.
        Pimeässä ilman valoa kulkeva eksyy.

”Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni.”
        ‭‭Psalmit‬ ‭119‬:‭105‬ ‭FB38‬‬

”Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus".”
        ‭‭Johannes‬ ‭8‬:‭12‬ ‭FB38‬‬

”Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne. Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä; sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta.”
        ‭‭2. Pietarin kirje‬ ‭1‬:‭19‬-‭21‬ ‭FB38‬‬

”Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti, totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.”
        ‭‭Johannes‬ ‭14‬:‭16‬-‭17‬ ‭FB38‬‬

”Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa. Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille. Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.”
        ‭‭Johannes‬ ‭16‬:‭13‬-‭15‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

>>>Uudessa liitossa eletään Hengen johdossa, ei kysellä keltään nettihörhöltä että miten oikein toimin siinä ja siinä tilanteessa, vaan Jumala, suuri Jumala Henkensä kautta johdattaa ihmisiä siten kuten ihminen armossa johdatuksen ansaitsee.<<<

Jumala johdattaa Sanansa mukaisesti. Jumala joka on Henki ( Joh.4:24.) on ilmoittanut itsensä Sanassa ( Joh.1:1-3., 14.,18.)

Jumala ei johdata vastoin Sanansa ilmoitusta. Totuuden Henki pysyy Sanassa.
        Pimeässä ilman valoa kulkeva eksyy.

”Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni.”
        ‭‭Psalmit‬ ‭119‬:‭105‬ ‭FB38‬‬

”Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus".”
        ‭‭Johannes‬ ‭8‬:‭12‬ ‭FB38‬‬

”Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne. Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä; sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta.”
        ‭‭2. Pietarin kirje‬ ‭1‬:‭19‬-‭21‬ ‭FB38‬‬

”Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti, totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.”
        ‭‭Johannes‬ ‭14‬:‭16‬-‭17‬ ‭FB38‬‬

”Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa. Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille. Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.”
        ‭‭Johannes‬ ‭16‬:‭13‬-‭15‬ ‭FB38‬‬

”Juudas, ei se Iskariot, sanoi hänelle: "Herra, mistä syystä sinä aiot ilmoittaa itsesi meille etkä maailmalle?"

Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.

Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.”
        ‭‭Johannes‬ ‭14‬:‭22‬-‭24‬ ‭FB38‬‬

Hylkäämällä Jumalan Sanan ihminen joutuu saatanan eksyttänäksi sen talusnuoraan.

”Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne, joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa, joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;”
        ‭‭Efesolaiskirje‬ ‭2‬:‭1‬-‭3‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

”Juudas, ei se Iskariot, sanoi hänelle: "Herra, mistä syystä sinä aiot ilmoittaa itsesi meille etkä maailmalle?"

Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.

Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.”
        ‭‭Johannes‬ ‭14‬:‭22‬-‭24‬ ‭FB38‬‬

Hylkäämällä Jumalan Sanan ihminen joutuu saatanan eksyttänäksi sen talusnuoraan.

”Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne, joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa, joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;”
        ‭‭Efesolaiskirje‬ ‭2‬:‭1‬-‭3‬ ‭FB38‬‬

Kompromissia Totuuden kustannuksella uskovan ei tule sallia.

Lainaus kirjasta: RAAMATTU ELÄMÄÄN-JUKKA NORVANTO-PALJASTAVA RAKKAUS-Johanneksen kirjeet- Copyright-Jukka Norvanto ja Sanansaattajat r.y.- PERUSSANOMA OY-  Kauniainen-Gummerus Kirjapaino Oy, 2009
        Sivulta: 182,183

"....Toisen Johanneksen kirjeen keskeisiä teemoja on totuus, Se on Ensimmäisen Johanneksen kirjeen tavoin taistelua harhaopin leviämistä vastaan.
        Rakastan teitä sen totuuden tähden, joka pysyy meissä ja on ikuisesti oleva meidän kanssamme, (2 Joh 1:2).......
        Johannes korostaa totuuden merkitystä. Hän ottaa sen esiin peräti neljästi kirjeensä kolmessa alkujakeessa. Kristittyjen keskinäinen rakkaus ei perustu siihen, että pitäisimme toisiamme erityisen miellyttävinä tai puoleensa vetävinä ihmisinä. Se ei perustu myöskään siihen, millaisia tunteita milloinkin herätämme toisissamme. Sen sijaan se perustuu yksinkertaisesti totuuteen, joka pysyy kristityissä ikuisesti.

Edellä korostin sitä, että jos näyttäisi siltä, että totuus ja rakkaus joutuisivat ristiriitaan keskenään, silloin on noudatettava totuutta.
        Nyt Johannes kertoo meille, miksi niin on. Rakkaus näet rakentuu totuuden varaan.
        Tässä kohtaa on nähtävillä Johanneksen voimakas hyökkäys harhaopettajia vastaan. ........

(sivulta 183) ....Tällainen totuuden puolesta taisteleminen tuntuu jopa hämmentävältä. Nykyäänhän usein väitetään, että kukin voi valita itselleen mieleisensä tavan ymmärtää Jumalan sanan totuuksia ja ettei kukaan voi pitää omaansa toisten käsityksiä oikeampina. Sellaista hölynpölyä ei Johannes niellyt. Hän tiesi olevansa totuudesta, sillä hän oli kohdannut Jeesuksen Kristuksen, joka on paitsi Tie ja Elämä myös Totuus. Koska kristittyjen rakkaus perustuu totuuteen, emme voi lisätä keskinäistä rakkauttamme alkamalla tehdä kompromisseja totuuden suhteen. Niin kuitenkin olemme usein taipuvaisia ja kiusattuja tekemään; me jopa kuvittelemme sellaisen toiminnan olevan todellista kristillisyyttä.

Todellisuudessa rakkautta voidaan vahvistaa vain silloin, kun pysytään totuudessa...."

• Anonyymi00002

En tiedä muuta sanoa kuin parempi naida kuin palaa. Tarkoitaako tämä helvetissä palamista, en tiedä sitäkään. Naiminen on ainakin miehestä mukavaa täällä ajassa oman vaimon kanssa.

• Anonyymi00004

Palaminen tarkoittaa himon liekeissä palamista ja naiminen naimisiin menemistä. Ap.

• Anonyymi00005

Ei Raamattu ole mikään yleistietosana kirja miten naida tai tehdä mitään muutakaan.

Kyllä se vain ikävä kyllä on niin, että sen elämänohjeet antaa Pyhä Henki. Jos joku siitä hurmaantuu, niin se on sen ihmisen ongelma eikä varmaan kovin paha synti tässä pahassa maailmanajassa.

Jos haluaa sinetöityä harhaoppeihin, niin silloin voi mielestään löytää Raamatusta ohjeet kaikkeen ja jos ohjeet ei miellytä niin aina voi tehdä Paavalista valehtelijan sekä turvautua käännösvirheisiin.

• Anonyymi00006

Jos niitä elämänohjeita antaakin hurmahenki eikä Pyhä Henki, niin silloin voi vaikkapa tehdä Paavalista valehtelijan. Pyhä Henki ei ole mieliala, fiilis, ennakkoaavistus, korvasyyhy tai kuudes aisti, joka käskee tekemään jotain erillään raamatullisesta, kristillisestä opista. Kyllähän todella monella helluntaisaarnaajallakin on toinen tai kolmas vaimo menossa, kun "Pyhä Henki" muka käski ottamaan eron. Ap.

• Anonyymi00007

Saavat he, kun moneen kertaan naineita on hellareissakin jopa pastoreina ja sananjulistajina. Raamatun lakien kuollut pykälä tämä uudelleen naimisen kielto. No, Helveissä he palavat. Jumala on kieltänyt ja huoruudeksi sanonut.

• Anonyymi00011

Tosin se ei kenenkään syntejä puhdista jos jotkut ovat syntiä tehneet tai jos jossain on tapahtunut kansanmurha. Eivät muiden synnit omia puhdista, vaan kunkin tulee elää oma elämänsä Pyhän Hengen kanssa.

• Anonyymi00012

Jumalan valtakunnassa ainoa hyväksyttävä syy eroon on aviopuolison uskottomuus. Joten jos puoliso ei ole ollut uskoton, he eivät saa erota alunperinkään. On myös epäuskottavaa että aviopari olisi ollut uskova pari. Uskova pari voisi pysyä naimisissa vaikka puoliso olisi ollut uskoton. Olkaa laupeita ja antakaa anteeksi. Jos syy on ollut uskottomuus ja siitä johtuva pettymys, katkeruus ja viha, niin miten he sitten pystyvät sopimaan että molemmat pysyy naimattomina ja "uskollisina" seksuaalisesti?

• Anonyymi00013

jos toinen on muuttanut itsensä transuksi 🤣

• Anonyymi00015

Sehän voi korjata tilanteen jos alkuperäinen liitto on sattunut olemaan homoliitto.

• Anonyymi00014

Jumalan edessä ei edes tarvita laillista avioliittoa, joten ihan vain keskinäinen lupautuminen riittää. Jos tuntuu ettei alkuperäinen lupautuminen riitä, niin ainahan voi uudelleen lupautua.

Toinen asia on sitten se juridinen avioliitto, jolla järjestellään yhteinen omaisuus ja leskenoikeudet. Siihen millään jumalilla ei luulisi olevan nokan koputtamista.

• Anonyymi00016

Kyllä Jumala on ensimmäisenä juuri kiinnostunut rahasta.

Varsinkin jos sattuu olemaan käteisen puute juuri sillä hetkellä.

Muutoin on täysin sama miten päin ollaan ja kenen kanssa.

• Anonyymi00017

Mikä ihmiselle on mahdotonta.

• Anonyymi00018

Saavatko he avioitua uudelleen, tai tarvitseeko heidän enää tehdä niin? Riittääkö vain yhteen muuttaminen?

Millä kyselyllä seuraava kyselyikäinen keksii tätä palstaa aktivoida ??

• Anonyymi00019

Sitä, että mitä se Jumala tekee niillä lesken rovoilla?

Ostaako Teslan vai käyttääkö mieluummin polttomoottoriautoja kun niitä ei nyt sitten kielletä, vaan niillä saa ajella hamaan tappiin asti.

Ja mitä Raamattu sanoo asiasta?

• Anonyymi00020

Jumala tietenkin ensin katsoo Raamatusta, että mitä ihmiset ovat siihen kirjoittaneet, millainen Jumala on sekä miten toimii.

Jos ei ole sitten tyytyväinen lukemaansa, niin ajattelee että taas ovat ihmiset valehdelleet minkä ennättävät ja tehneet käännösvirheitä mitä eivät ikinä korjaa, joten vähät välitän mitä Raamattuun on kirjoitettu ja ostan vanhan v12 mersun ja annan tulla usvaa putkesta torven täydeltä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      98
      6498
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      361
      6062
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      60
      2973
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      109
      2424
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      108
      2095
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      125
      1784
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      19
      1653
    8. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      181
      1320
    9. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      33
      1228
    10. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      73
      1217
    Aihe