Vaunun mukana tuli electroluxin kaksikäyttöjääkaappi eli kaasulla ja sähköllä toimiva. Luultavasti -80 luvulta.
Mikä noiden tarina on? Tekeekö mitään. Heitänkö suoraan metallijätteeksi vai kannattaako tutkia toimiiko?
Ainakin sisältä oli pesty ja siisti.
Nestekaasujääkaappi.
26
276
Vastaukset
- Anonyymi00001
Onhan kysymys...
- Anonyymi00002
Kerro jos tiedät tai jos ymmärsit mitä kysyttiin.
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Kerro jos tiedät tai jos ymmärsit mitä kysyttiin.
Vähän on hämärä kysymys. Olisko muutama jouluglögi just nautittuna? Jääkaappi ei ole metallijätettä, vaan kierrätyskeskukseen toimitettavaa jätettä, koska siellä on kyläaineita putkissa. Mutta jos on ehjä, niin miksi heittää menemään?
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Vähän on hämärä kysymys. Olisko muutama jouluglögi just nautittuna? Jääkaappi ei ole metallijätettä, vaan kierrätyskeskukseen toimitettavaa jätettä, koska siellä on kyläaineita putkissa. Mutta jos on ehjä, niin miksi heittää menemään?
Pitää olla voimasa aika paljon jos aikoo nestekaasujääkaapin heittää menemään.
- Anonyymi00006
Anonyymi00003 kirjoitti:
Kiitos. Nyt saatiin vastaus miten se kierrätetään. Tosin kysymys oli tekeekö sillä mitään? Joku toinen olisi ehkä arvannut että kysymys oli onko noin vanhalla laitteella virkaa vaikka toimisi. Eli käytetäänkö nestekaasukaappeja vielä vai onko ne mennyttä aikaa. Tai ostaako joku niitä.
Eli säilytänkö jotakin tarkoitusta varten vai vienkö pois. - Anonyymi00008
Anonyymi00006 kirjoitti:
Kiitos. Nyt saatiin vastaus miten se kierrätetään. Tosin kysymys oli tekeekö sillä mitään? Joku toinen olisi ehkä arvannut että kysymys oli onko noin vanhalla laitteella virkaa vaikka toimisi. Eli käytetäänkö nestekaasukaappeja vielä vai onko ne mennyttä aikaa. Tai ostaako joku niitä.
Eli säilytänkö jotakin tarkoitusta varten vai vienkö pois.Jos jääkaappi on ehjä, eli toimii kaasulla ja sähköllä, sekä on vielä siisti, niin tietenkin sillä on vielä käyttöarvoa. Kierrätyskeskukseen viemällä se pääsee sitten vielä jollekin toiselle käyttöön. Ainakin isommissa kaupungeissa näitä kierrätyskeskuksia on. Siellä tarkastavat ja arvioivat sen, että onko laite vielä käyttökuntoinen vai romutettava ja kierrätettävä. Kierrätyskeskukseen vieminen on maksutonta. Eli siellä laittavat ehkä myyntiin ja saavat sitten muutamia euroja siitä oman toiminnan pyörittämiseen. Kierrätyskeskukset toimii työttömien työpajoina, joita kaupungit ylläpitää.
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Jos jääkaappi on ehjä, eli toimii kaasulla ja sähköllä, sekä on vielä siisti, niin tietenkin sillä on vielä käyttöarvoa. Kierrätyskeskukseen viemällä se pääsee sitten vielä jollekin toiselle käyttöön. Ainakin isommissa kaupungeissa näitä kierrätyskeskuksia on. Siellä tarkastavat ja arvioivat sen, että onko laite vielä käyttökuntoinen vai romutettava ja kierrätettävä. Kierrätyskeskukseen vieminen on maksutonta. Eli siellä laittavat ehkä myyntiin ja saavat sitten muutamia euroja siitä oman toiminnan pyörittämiseen. Kierrätyskeskukset toimii työttömien työpajoina, joita kaupungit ylläpitää.
No ei toimi eikä arvioi mutta kiitos tästäkin vanhentuneesta tiedosta.
- Anonyymi00011
Anonyymi00009 kirjoitti:
No ei toimi eikä arvioi mutta kiitos tästäkin vanhentuneesta tiedosta.
Aloituksessa ei ollut toimivuudesta tietoa. Nyt sitten on tieto, että ei toimi. Tässä kohtaa tieto olikin vanhentunut?! Mikä lienee aloituksen kysymys??
- Anonyymi00015
Anonyymi00011 kirjoitti:
Aloituksessa ei ollut toimivuudesta tietoa. Nyt sitten on tieto, että ei toimi. Tässä kohtaa tieto olikin vanhentunut?! Mikä lienee aloituksen kysymys??
Sama edelleen jos vain osaisit pysyä aiheessa. Tietosi kierräryskeskuksista oli virheellisiä. Toivottavasti tietosi jääkaapista ei.
- Anonyymi00017
Anonyymi00015 kirjoitti:
Sama edelleen jos vain osaisit pysyä aiheessa. Tietosi kierräryskeskuksista oli virheellisiä. Toivottavasti tietosi jääkaapista ei.
Jatketaan sitten Palstavahdin tyylillä!
- Anonyymi00018
Anonyymi00015 kirjoitti:
Näin toimii kierrätyskeskukset kaasujääkaapin osalta:
https://salpakierto.fi/tuote/kaasujaakaappi/ - Anonyymi00020
Anonyymi00017 kirjoitti:
Jatketaan sitten Palstavahdin tyylillä!
Aina on hyvä aika uhriutua!
- Anonyymi00005
Rumatikki tuotanoin on halpa ja hyvä värkki ainakin talvimenoon.
- Anonyymi00007
Huriseeko somasti tuollainen näppärä kaappi?
- Anonyymi00010
Ei tunnu kirjoittajilla olevan tietoa.
Jos se toimii verkkovirralla, toiminee myös nestekaasulla.
Jos kaappi on ollut kauan käyttämättömänä, voi sennestekaasupoltin olla
tukossa.
Se on aika halpa varaosa jos jostain maakuntien kodinkonekorjaamoista
löytyy.
Voin olla väärässä, mutta arvelen, että uusiakin kaappeja myydään siellä
missä niille on kysyntää.- Anonyymi00012
Kyllä vanhakin jääkaappi voi olla hyvinkin toimiva. Olen pari sellaista kunnostanut. Poltin vain karstainen. Pieni puhdistaminen auttaa.
- Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Kyllä vanhakin jääkaappi voi olla hyvinkin toimiva. Olen pari sellaista kunnostanut. Poltin vain karstainen. Pieni puhdistaminen auttaa.
Ei yleensä vika ole että poltin karstainen vaan polttimen suurin tukossa!
Polttimen kun uusii niin uusi suutin tulee mukana, se on pieni metallinappi jossa hyvin pieni reikä.
Myös polttimelle tuleva putki olisi syytä vaihtaa koska putken sisäpinnasta irtoaa hilsettä joka tukkii sen suuttimen.
Itse kun vaihdoin polttimen niin en viitsinyt ottaa jääkaappia irti ja vaihtaa putkea. Kopauttelun sitä ruuvatin varrella ja yritin imeä imurilla, kyllä sieltä hilsettä tuli, luultavasti auttoi koska kaappi toiminut jo vuosia hyvin. Jos alkaa temppuilemaan reissussa niin poltin irti ja suuttimen putsaus ja poltin paikoilleen ja homma taas toimii.
Itse hän tuota poltintakaan ei saisi vaihtaa tai jos vaihtaa niin koeponnistus tulisi tehdä heti. - Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Ei yleensä vika ole että poltin karstainen vaan polttimen suurin tukossa!
Polttimen kun uusii niin uusi suutin tulee mukana, se on pieni metallinappi jossa hyvin pieni reikä.
Myös polttimelle tuleva putki olisi syytä vaihtaa koska putken sisäpinnasta irtoaa hilsettä joka tukkii sen suuttimen.
Itse kun vaihdoin polttimen niin en viitsinyt ottaa jääkaappia irti ja vaihtaa putkea. Kopauttelun sitä ruuvatin varrella ja yritin imeä imurilla, kyllä sieltä hilsettä tuli, luultavasti auttoi koska kaappi toiminut jo vuosia hyvin. Jos alkaa temppuilemaan reissussa niin poltin irti ja suuttimen putsaus ja poltin paikoilleen ja homma taas toimii.
Itse hän tuota poltintakaan ei saisi vaihtaa tai jos vaihtaa niin koeponnistus tulisi tehdä heti.Vielä lisäys edelliseen..taitaa olla niin ettei tuota poltinta saisi itse vaihtaa vaan se täytyy jättää ammattilaiselle jolla nestekaasu asennusluvat.
- Anonyymi00019
Anonyymi00014 kirjoitti:
Vielä lisäys edelliseen..taitaa olla niin ettei tuota poltinta saisi itse vaihtaa vaan se täytyy jättää ammattilaiselle jolla nestekaasu asennusluvat.
Mitään ei saa tehdä itse nykyään. Kaikki vastuukysymykset liittyy vakuutusasioihin.
- Anonyymi00021
Anonyymi00012 kirjoitti:
No pitänee pestä electrolux ja tutkia lisää. Oli aika likainen takaa kaappiasennuksen jäljiltä. Näytti alkuperäiseltä asennukselta ja liat sen mukaan. Kaapin sisus ja etupuoli oli siistejä.
- Anonyymi00022
Anonyymi00021 kirjoitti:
No pitänee pestä electrolux ja tutkia lisää. Oli aika likainen takaa kaappiasennuksen jäljiltä. Näytti alkuperäiseltä asennukselta ja liat sen mukaan. Kaapin sisus ja etupuoli oli siistejä.
Kannattaa jättää tutkiminen jollekin, joka asiasta paremmin ymmärtää. Vähän voit kostealla rätillä itse pyyhkiä, mutta älä mitään enempää vaativaa.
- Anonyymi00023
Anonyymi00019 kirjoitti:
Mitään ei saa tehdä itse nykyään. Kaikki vastuukysymykset liittyy vakuutusasioihin.
Kaikkea saa nykyään tehdä.
- Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
Kaikkea saa nykyään tehdä.
Saa, jos olet ammattilainen ja vakuutukset kunnossa.
- Anonyymi00025
Anonyymi00024 kirjoitti:
Saa, jos olet ammattilainen ja vakuutukset kunnossa.
Mikä kieltää se etten voi itse tehdä vaikka ei minulla ole koulutusta eikä ns.lupia, oma lupa on.
- Anonyymi00026
Anonyymi00025 kirjoitti:
Mikä kieltää se etten voi itse tehdä vaikka ei minulla ole koulutusta eikä ns.lupia, oma lupa on.
Vaimon lupa riittää. Sillä on tehty tärkeämpiäkin asioita.
- Anonyymi00016
Huono laatuiset kaapelit muuttuvat jauhoksi Kotkan meri-ilmastossa .
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t1143615Ikävä sinua..
Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va141560Riikka Purra: "Kokoomus haluaa leikata pienituloisten etuuksista - Se ei meille käy"
Näin vakuutti persujen Purra edellisten eduskunta vaalien alla,. https://www.ku.fi/artikkeli/4910942-kun-uudessa-videos141468Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu181356Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt2881319Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä
Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi191206Kapiainen siviiliesimies, Herra suuri Herra
Sotilaana kyvytön, johtajana munaton ja kotona tossun alla. Se on upseerin uran tuen pää, seinään ajo. Mutta aina löytyy71881Väärä pää tutustumiseen
Mikä ihme on, että miehet haluavat ensimmäisenä sänkyyn? Onko nykyään niin helppo saada nainen peittojensa alle.. tai pä113822Tuntuuko sinusta mies
että olet jossain, mutta sydämessäsi haluat olla muualla. Suunnittelet kaikkea kivaa ja olet innolla mukana, mutta silti9802Mitä tapahtuisi....
Meidän välillä jos törmäisimme yöelämässä ilman häiriötekijöitä ja olisimme hieman huppelissa? Päättyisikö ilta kenties59761