Onko mahdollisesti tonttuja?

Anonyymi-ap

Ateistit pitävät tonttuja, keijuja ja menninkäisiä mahdollisina, niin myös jumalia ja Jehovaa. Päätöntä porukkaa.

Tuntematon tonttu on mahdoton!

20

326

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Sinä olet tonttu! Oikein täystonttu!

    • Anonyymi00002

      Onko mitään väliä, onko tonttuja olemassa? Minulla on Suuri Tonttukirja. Se on ihan taidekirja.

      • Anonyymi00003

        muinoin piti lainata kirjastosta 🤣 silloin ennen nettiä


    • Anonyymi00004

      Minä ateistina en usko mihinkään luonnottomiin olioihin ,tonttuihin,maahisiin,jumaliin enkä mihinkään muihinkaan mielikuvitusolentoihin...ja tämäkös aina uskovaa korpee....eivät saa mitään otetta ateisteista..

      • Anonyymi00008

        Kristityt karttaa ateisteja ja lahkolaisia!


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Kristityt karttaa ateisteja ja lahkolaisia!

        Noudatatko itse ohjettasi kun olet sekä kristitty että lahkolainen?


    • Anonyymi00006

      Jumalasta pitää tehdä parodiaa.
      Se on itse sabotaasia. Pilkka.
      Ei rationaalista. Ateismi ei liene tätä.
      Mutta ateismin harjoittaja voi personoida
      kaiken parodiaksi. Kertoo muille mitä päässä

      Liikkuu. Tontut hyppelee jumalana vastaan.
      Samalla rivillä tieteellinen näkökulma. Asiaan
      Menee jo oikeasti huumori parodiaksi.

    • Anonyymi00007

      On tonttuja tontuille eli ateisteille!

      • Anonyymi00009

        Sinä oot yks tonttu!


    • Anonyymi00010

      Agnostikot pitävät tonttuja ja näkymättömiä yksisarvisia mahdollisina. Ei ateistit.

      Ateistin mielestä on yhtä perusteetonta uskoa tonttuihin kuin Jumalaankin.

    • Richard Dawkins sanoo olevansa agnostinen puurarhakeijun ja jumalten suhteen. Ne voivat olla todellisia: ne ovat siis mahdollisia. Mutta hyvin epätodennäköisesti.

      • "Richard Dawkins sanoo olevansa agnostinen puurarhakeijun ja jumalten suhteen."

        Dawkins on saanut vanhoillisen brittiläisen kristillisen kasvatuksen eikä pääse kokonaan eroon jumaluskosta kun pitää itseään vain 6,9 ateistina [ateikko 1-7]. Dawkins puhuu tuossa Raamatun Jumalasta (God). Pidän Dawkinsia hieman höperönä, kun hän antaa "maan peruspilareita muuraavalle [Job 38:6-7] ja auringosta erillistä päivänvaloa luovalle [1. Moos 1:3-5]" Jumalalle edes teoreettisen mahdollisuuden. Itse olen Jumalan suhteen 7,0 ateisti eli olen 100% varma, ettei sellaista Jumalaa ole olemassa enkä anna mitään mahdollisuutta edes olemassaololle.

        In print, Dawkins self-identified as a "6". When interviewed by Bill Maher and later by Anthony Kenny, he suggested "6.9" to be more accurate.

        https://en.wikipedia.org/wiki/Spectrum_of_theistic_probability


      • Extremist_atheist kirjoitti:

        "Richard Dawkins sanoo olevansa agnostinen puurarhakeijun ja jumalten suhteen."

        Dawkins on saanut vanhoillisen brittiläisen kristillisen kasvatuksen eikä pääse kokonaan eroon jumaluskosta kun pitää itseään vain 6,9 ateistina [ateikko 1-7]. Dawkins puhuu tuossa Raamatun Jumalasta (God). Pidän Dawkinsia hieman höperönä, kun hän antaa "maan peruspilareita muuraavalle [Job 38:6-7] ja auringosta erillistä päivänvaloa luovalle [1. Moos 1:3-5]" Jumalalle edes teoreettisen mahdollisuuden. Itse olen Jumalan suhteen 7,0 ateisti eli olen 100% varma, ettei sellaista Jumalaa ole olemassa enkä anna mitään mahdollisuutta edes olemassaololle.

        In print, Dawkins self-identified as a "6". When interviewed by Bill Maher and later by Anthony Kenny, he suggested "6.9" to be more accurate.

        https://en.wikipedia.org/wiki/Spectrum_of_theistic_probability

        Oletko kaikkien jumalten suhteen 7,0 pisteen ateisti?


      • Dunning-Kruger kirjoitti:

        Oletko kaikkien jumalten suhteen 7,0 pisteen ateisti?

        Jos aivan rehellisiä ollaan niin minulla ei ole muiden jumalien typeryydestä niin raskauttavia todisteita kuin Raamatun Jumalasta. Esimerkiksi afrikkalainen luojajumala Muluku suivaantui niskoitteleviin ihmisiin, laittoi niille hännät ja teki niistä apinoita. Apinoilta Muluku otti hännät pois ja sanoi, että olkaa ihmisiä. Tämä vaikuttaa lapselliselta, mutta on paljon vähemmän lapsellinen kuin savesta ihmisen ja eläimiä leipova Jumala ja naisen teki vielä kylkiluusta. Mulukun tarina on kuitenkin evoluution mukainen koska apinat ja ihmiset ovat läheistä sukua.

        Muluku (or Mulungu) is a prominent creator deity in various African mythologies, particularly among the Makua, Banayi (Mozambique), and Bantu-speaking peoples of East Africa, seen as the Supreme Being who made the world and humans but often remains distant, with local spirits handling daily affairs, and is sometimes associated with a myth where disobedient humans were turned into monkeys.

        No, ehkä Muluku ja muutkin jumalat menevät sinne 6,9-7,0 välimaastoon minulla. Näiden suhteen olen agnostinen enkä väitä mitään, mistä minulla ei ole tieteellisiä todisteita. Raamatun Jumalasta minulla on todisteet - maan alla ei ole peruspylväitä ja päivänvalo johtuu auringosta, siksi Jumala saa täydet 7,0.


      • Anonyymi00017
        Extremist_atheist kirjoitti:

        "Richard Dawkins sanoo olevansa agnostinen puurarhakeijun ja jumalten suhteen."

        Dawkins on saanut vanhoillisen brittiläisen kristillisen kasvatuksen eikä pääse kokonaan eroon jumaluskosta kun pitää itseään vain 6,9 ateistina [ateikko 1-7]. Dawkins puhuu tuossa Raamatun Jumalasta (God). Pidän Dawkinsia hieman höperönä, kun hän antaa "maan peruspilareita muuraavalle [Job 38:6-7] ja auringosta erillistä päivänvaloa luovalle [1. Moos 1:3-5]" Jumalalle edes teoreettisen mahdollisuuden. Itse olen Jumalan suhteen 7,0 ateisti eli olen 100% varma, ettei sellaista Jumalaa ole olemassa enkä anna mitään mahdollisuutta edes olemassaololle.

        In print, Dawkins self-identified as a "6". When interviewed by Bill Maher and later by Anthony Kenny, he suggested "6.9" to be more accurate.

        https://en.wikipedia.org/wiki/Spectrum_of_theistic_probability

        Oletan, että mihin tahansa jumalaan uskova viittaisi siihen Jumalana.


    • Anonyymi00011

      Vain tontut uskovat puhuviin käärmeisiin ja jumaliin.
      Näin ollen tontut ovat todellisia.

    • Anonyymi00014

      Tonttu on hyväntahtoinen sielu, persoona. Ihminen ei voisi tietää tontuista mitään, ellei siinä asu myös tonttua. Ihminen tuntee tontun, koska tonttu asuu sen sähkömagneettisessa tietoisuuskentässä. Alemmalla tasolla, eli se kurkkii kuin ikkunan takaa, alhaalta.

      Saariosten jouluruokamainoksessa tonttu ottaa lautasen ikkunalaudalta. Mitään tällaista tietoa ei voi olla, ellei tonttu asu ihmisessä, alempana alitajuisena hahmona, josta se on tullut eläväksi tarinoihin.

    • Anonyymi00015

      Itse asiassa minulle on aivan sama kuka uskoo ja mihin, tai pitääkö jotain mahdollisena vai ei. Mitä se olisi minulta pois ?
      On omakin elämä, en jaksa keskittyä kaikenlaisia pohtimaan. Asiaa sisältävät jutut on erikseen, huuhaa on tarpeetonta.

    • Anonyymi00016

      Ateismi on vain jumaliin uskomattomuutta. Se ei määrittele mitä joku pitää mahdollisena tai mahdottomana. Jumalien ja menninkäisten olemassa olon mahdollisuuden rinnastaminen ei tarkoita niihin uskomista. Ne mahdollisuudet vain ovat kiistatta yhtä olemattomia. Sekös jumaliin uskovia ärsyttää.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1969
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      128
      1394
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1353
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe