Onko mahdollisesti tonttuja?

Anonyymi-ap

Ateistit pitävät tonttuja, keijuja ja menninkäisiä mahdollisina, niin myös jumalia ja Jehovaa. Päätöntä porukkaa.

Tuntematon tonttu on mahdoton!

19

228

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Sinä olet tonttu! Oikein täystonttu!

• Anonyymi00002

Onko mitään väliä, onko tonttuja olemassa? Minulla on Suuri Tonttukirja. Se on ihan taidekirja.

• Anonyymi00003

muinoin piti lainata kirjastosta 🤣 silloin ennen nettiä

• Anonyymi00004

Minä ateistina en usko mihinkään luonnottomiin olioihin ,tonttuihin,maahisiin,jumaliin enkä mihinkään muihinkaan mielikuvitusolentoihin...ja tämäkös aina uskovaa korpee....eivät saa mitään otetta ateisteista..

• Anonyymi00008

Kristityt karttaa ateisteja ja lahkolaisia!

• Anonyymi00013
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Kristityt karttaa ateisteja ja lahkolaisia!

Noudatatko itse ohjettasi kun olet sekä kristitty että lahkolainen?

• Anonyymi00006

Jumalasta pitää tehdä parodiaa.
      Se on itse sabotaasia. Pilkka.
      Ei rationaalista. Ateismi ei liene tätä.
      Mutta ateismin harjoittaja voi personoida
      kaiken parodiaksi. Kertoo muille mitä päässä

Liikkuu. Tontut hyppelee jumalana vastaan.
      Samalla rivillä tieteellinen näkökulma. Asiaan
      Menee jo oikeasti huumori parodiaksi.

• Anonyymi00007

On tonttuja tontuille eli ateisteille!

• Anonyymi00009

Sinä oot yks tonttu!

• Anonyymi00010

Agnostikot pitävät tonttuja ja näkymättömiä yksisarvisia mahdollisina. Ei ateistit.

Ateistin mielestä on yhtä perusteetonta uskoa tonttuihin kuin Jumalaankin.

• Richard Dawkins sanoo olevansa agnostinen puurarhakeijun ja jumalten suhteen. Ne voivat olla todellisia: ne ovat siis mahdollisia. Mutta hyvin epätodennäköisesti.

• "Richard Dawkins sanoo olevansa agnostinen puurarhakeijun ja jumalten suhteen."

Dawkins on saanut vanhoillisen brittiläisen kristillisen kasvatuksen eikä pääse kokonaan eroon jumaluskosta kun pitää itseään vain 6,9 ateistina [ateikko 1-7]. Dawkins puhuu tuossa Raamatun Jumalasta (God). Pidän Dawkinsia hieman höperönä, kun hän antaa "maan peruspilareita muuraavalle [Job 38:6-7] ja auringosta erillistä päivänvaloa luovalle [1. Moos 1:3-5]" Jumalalle edes teoreettisen mahdollisuuden. Itse olen Jumalan suhteen 7,0 ateisti eli olen 100% varma, ettei sellaista Jumalaa ole olemassa enkä anna mitään mahdollisuutta edes olemassaololle.

In print, Dawkins self-identified as a "6". When interviewed by Bill Maher and later by Anthony Kenny, he suggested "6.9" to be more accurate.

https://en.wikipedia.org/wiki/Spectrum_of_theistic_probability

• Extremist_atheist kirjoitti:

"Richard Dawkins sanoo olevansa agnostinen puurarhakeijun ja jumalten suhteen."

Dawkins on saanut vanhoillisen brittiläisen kristillisen kasvatuksen eikä pääse kokonaan eroon jumaluskosta kun pitää itseään vain 6,9 ateistina [ateikko 1-7]. Dawkins puhuu tuossa Raamatun Jumalasta (God). Pidän Dawkinsia hieman höperönä, kun hän antaa "maan peruspilareita muuraavalle [Job 38:6-7] ja auringosta erillistä päivänvaloa luovalle [1. Moos 1:3-5]" Jumalalle edes teoreettisen mahdollisuuden. Itse olen Jumalan suhteen 7,0 ateisti eli olen 100% varma, ettei sellaista Jumalaa ole olemassa enkä anna mitään mahdollisuutta edes olemassaololle.

In print, Dawkins self-identified as a "6". When interviewed by Bill Maher and later by Anthony Kenny, he suggested "6.9" to be more accurate.

Oletko kaikkien jumalten suhteen 7,0 pisteen ateisti?

• Dunning-Kruger kirjoitti:

Oletko kaikkien jumalten suhteen 7,0 pisteen ateisti?

Jos aivan rehellisiä ollaan niin minulla ei ole muiden jumalien typeryydestä niin raskauttavia todisteita kuin Raamatun Jumalasta. Esimerkiksi afrikkalainen luojajumala Muluku suivaantui niskoitteleviin ihmisiin, laittoi niille hännät ja teki niistä apinoita. Apinoilta Muluku otti hännät pois ja sanoi, että olkaa ihmisiä. Tämä vaikuttaa lapselliselta, mutta on paljon vähemmän lapsellinen kuin savesta ihmisen ja eläimiä leipova Jumala ja naisen teki vielä kylkiluusta. Mulukun tarina on kuitenkin evoluution mukainen koska apinat ja ihmiset ovat läheistä sukua.

Muluku (or Mulungu) is a prominent creator deity in various African mythologies, particularly among the Makua, Banayi (Mozambique), and Bantu-speaking peoples of East Africa, seen as the Supreme Being who made the world and humans but often remains distant, with local spirits handling daily affairs, and is sometimes associated with a myth where disobedient humans were turned into monkeys.

No, ehkä Muluku ja muutkin jumalat menevät sinne 6,9-7,0 välimaastoon minulla. Näiden suhteen olen agnostinen enkä väitä mitään, mistä minulla ei ole tieteellisiä todisteita. Raamatun Jumalasta minulla on todisteet - maan alla ei ole peruspylväitä ja päivänvalo johtuu auringosta, siksi Jumala saa täydet 7,0.

• Anonyymi00017
        Extremist_atheist kirjoitti:

"Richard Dawkins sanoo olevansa agnostinen puurarhakeijun ja jumalten suhteen."

Oletan, että mihin tahansa jumalaan uskova viittaisi siihen Jumalana.

• Anonyymi00011

Vain tontut uskovat puhuviin käärmeisiin ja jumaliin.
      Näin ollen tontut ovat todellisia.

• Anonyymi00014

Tonttu on hyväntahtoinen sielu, persoona. Ihminen ei voisi tietää tontuista mitään, ellei siinä asu myös tonttua. Ihminen tuntee tontun, koska tonttu asuu sen sähkömagneettisessa tietoisuuskentässä. Alemmalla tasolla, eli se kurkkii kuin ikkunan takaa, alhaalta.

Saariosten jouluruokamainoksessa tonttu ottaa lautasen ikkunalaudalta. Mitään tällaista tietoa ei voi olla, ellei tonttu asu ihmisessä, alempana alitajuisena hahmona, josta se on tullut eläväksi tarinoihin.

• Anonyymi00015

Itse asiassa minulle on aivan sama kuka uskoo ja mihin, tai pitääkö jotain mahdollisena vai ei. Mitä se olisi minulta pois ?
      On omakin elämä, en jaksa keskittyä kaikenlaisia pohtimaan. Asiaa sisältävät jutut on erikseen, huuhaa on tarpeetonta.

• Anonyymi00016

Ateismi on vain jumaliin uskomattomuutta. Se ei määrittele mitä joku pitää mahdollisena tai mahdottomana. Jumalien ja menninkäisten olemassa olon mahdollisuuden rinnastaminen ei tarkoita niihin uskomista. Ne mahdollisuudet vain ovat kiistatta yhtä olemattomia. Sekös jumaliin uskovia ärsyttää.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      121
      7216
    2. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      496
      5358
    3. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      149
      3298
    4. Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?

Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed
      Maailman menoa
      215
      2631
    5. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      41
      2324
    6. Pituuden mittaaminen

Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m
      Sinkut
      43
      1282
    7. En tiedä enää

Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su
      Ikävä
      77
      1252
    8. Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta

Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä
      Pyhäjärvi
      68
      1248
    9. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      11
      1169
    10. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      111
      1143
    Aihe