Pyhä Henki EI korota ihmistä, vaan
Jeesusta Kristusta, Vapahtajaa, herrain Herraa, kuningasten Kuningasta!
Pyhä Henki korottaa Kristusta
36
228
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ja Häntä ristiinnaulittuna syntiemme tähden, mutta myös kuoleman voittajana ja Taivaaseen ylösnousseena Vapahtajana!
- Anonyymi00005
Kyllä, Jeesus voitti kuoleman ja oli vapahtaja ja astui taivaaseen.
Mutta Pilatus totesi hänet syyttömäksi ja juutalaiset totesivat, etteivät he lain mukaan voi tappaa, ja hän itse oli päättänyt ristiinnaulita juutalaisten kuninkaan - juutalaisten, jotka Jumala oli pysyvämmin erottanut Israelista Salomon pojan päivinä; häntä ei päästetty Sikemiin voideltavaksi Israelin kuninkaaksi vaan portit suljettiin, kun hän oli kehuskellut asettavansa vielä raskaamman ikeen veljien päälle kuin isänsä.
Jeesus oli se, joka vapautti jalanaluset eli raamatunkäännöksissä avasi sandaalin nyörit. Hän vapauttti juutalaisia fariseusten raskaasta ikeestä. Jeesus oli se, jota Johannes oli odottanut, vapahtaja raskaasta ikeestä, joka nostaisi monia kuolleista uuteen elämään Jumalan lapsiksi. He syntyisivät ylhäältä. Ylhäällä Israelin taivaassa puhalsi vain yksi doktriini: Mooses eli Poika, ainosyntyinen. Sinne ei päästetty neljän tuulen puhkujia myrskyämään.
Paavali oli Hermes, puhui paljon, kovetti sydämiä, karkotti Kaksitoista, veti tyrannin koulua. Paavali oli sandaalinnyörejä sitova Hermes, joka lähti suoraa tietä pimeydessä vain sitoakseen, tuodakseen kahleissa Jumalan lapsia fariseusten Haadekseen. Hänellä oli Haadeksen ylipapilta mandaatti mennä sitomaan niitä, jotka kulkivat suoraa tietä Israelin paimenen laumassa vapaina Daavidin poikien raskaasta ikeestä. Salomon poika oli saanut Jumalan vahvistamaan juutalaisuuden eron pyhästä kansakunnasta. Mutta Joosefin poika sanoi: "Ikeeni on kevyt (krestos)." Jeesuksen seurakuntaa sanottiinkin krestiläisiksi.
Natanael ja Jeesus olivat sopineet, että taivas olisi avoinna käännynnäisille. Hyvä uutinen oli, että liiton kannalta kuolleille tarjoutui tilaisuus osoittaa katumusta ja kääntyä, syntyä uudelleen ylhäältä taivaan valtakunnan jäseniksi ja pelastua Daavidin kaupunkia kohtaavalta jumalalliselta rangaistukselta.
Jokainen ylös nostettu oli Saulille menetys. Siksi hän lähti murhanhimoisena Damaskoksentietä pohjoiseen kohti Joosefin puutarhaa.
Mutta Herra oli jo avannut purppuran käsittelijän sydämen ja neuvonut varomaan Paavalin puheita. Siellä veden äärellä oli muitakin naisia paikalla. Kun fariseus saapui seurueineen paikalle, hän ei onnistunut tekemään vaikutusta paikallisiin, purki raivoaan oraakkelityttöorjaansa ja päätyi nopeasti vankilaan. Vankilansa pimeydessä hän jo kuvitteli oppilaittensa poistuneen vankilasta vapauteen, itki ja huusi kaikenlaista, niin kuin maanjäristys. Kun Paavali sitten paljasti ammattikuntansa huutelemalla epätoivoisena ihan muita lauluja kuin aiemmin vetäessään tyrannin koulua, niin hänen oppilaansa niin sanotusti näkivät hänet uudessa valossa ja tuossa maanjäristyksessä he vapautuivat kahleistaan. Ja kun he poistuessaan kaupungista kohtasivat samarialaisen naisen uudelleen, he vetosivat israelilaisiin veljiin, että nämä antaisivat anteeksi sen, että oli tultu fariseuksen johdolla ryöstämään ja pakkokäännyttämään.
Sellaisia olivat fariseuksen haaksirikot. Hän oli se valikoitunut astia, jonka piti tuta, kuinka paljon joutuu kärsimään, kun eksyttää ihmisiä Jeesuksen nimessä eli antaa vääriä todistuksia Israelin messiaasta ja tekeytyy auktoriteetiksi ja vääristelee suoraa tietä. Saul oli Seol ja Kuolema. Tuo peto, kadotuksen ihminen, pimeyden poika, osoittautui kuitenkin kapisen koiran kaltaiseksi.
"Voi fariseusta! Koirana se makaa eläinten syöttökaukalossa, eikä syö eikä anna muidenkaan syödä."
"Kuin koira joka palaa oksennukselleen..."
"Jollette oikeamielisyydessänne päihitä fariseuksia ja kirjureita (kuten Esra), varmasti ette pääse taivaan valtakuntaan."
"Saul! Saul! Miksi vainoat minua?"
"Minä olen se Jeesus jota sinä vainoat."
"Eeli! Eeli! Miksi hylkäsit Korkeimman?"
"Aaron! Aaron!"
"Turhaan potkit tutkainta vastaan."
"Minä olen fariseus!" Apostolien teot jättää Paavalin vankiselliin. Sitä sanotaan Paavalin toiseksi kuolemaksi. Lutherus ei halunnut nähdä sitä.
Niin Jeesus ja apostolit voittivat Saulin. - Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Kyllä, Jeesus voitti kuoleman ja oli vapahtaja ja astui taivaaseen.
Mutta Pilatus totesi hänet syyttömäksi ja juutalaiset totesivat, etteivät he lain mukaan voi tappaa, ja hän itse oli päättänyt ristiinnaulita juutalaisten kuninkaan - juutalaisten, jotka Jumala oli pysyvämmin erottanut Israelista Salomon pojan päivinä; häntä ei päästetty Sikemiin voideltavaksi Israelin kuninkaaksi vaan portit suljettiin, kun hän oli kehuskellut asettavansa vielä raskaamman ikeen veljien päälle kuin isänsä.
Jeesus oli se, joka vapautti jalanaluset eli raamatunkäännöksissä avasi sandaalin nyörit. Hän vapauttti juutalaisia fariseusten raskaasta ikeestä. Jeesus oli se, jota Johannes oli odottanut, vapahtaja raskaasta ikeestä, joka nostaisi monia kuolleista uuteen elämään Jumalan lapsiksi. He syntyisivät ylhäältä. Ylhäällä Israelin taivaassa puhalsi vain yksi doktriini: Mooses eli Poika, ainosyntyinen. Sinne ei päästetty neljän tuulen puhkujia myrskyämään.
Paavali oli Hermes, puhui paljon, kovetti sydämiä, karkotti Kaksitoista, veti tyrannin koulua. Paavali oli sandaalinnyörejä sitova Hermes, joka lähti suoraa tietä pimeydessä vain sitoakseen, tuodakseen kahleissa Jumalan lapsia fariseusten Haadekseen. Hänellä oli Haadeksen ylipapilta mandaatti mennä sitomaan niitä, jotka kulkivat suoraa tietä Israelin paimenen laumassa vapaina Daavidin poikien raskaasta ikeestä. Salomon poika oli saanut Jumalan vahvistamaan juutalaisuuden eron pyhästä kansakunnasta. Mutta Joosefin poika sanoi: "Ikeeni on kevyt (krestos)." Jeesuksen seurakuntaa sanottiinkin krestiläisiksi.
Natanael ja Jeesus olivat sopineet, että taivas olisi avoinna käännynnäisille. Hyvä uutinen oli, että liiton kannalta kuolleille tarjoutui tilaisuus osoittaa katumusta ja kääntyä, syntyä uudelleen ylhäältä taivaan valtakunnan jäseniksi ja pelastua Daavidin kaupunkia kohtaavalta jumalalliselta rangaistukselta.
Jokainen ylös nostettu oli Saulille menetys. Siksi hän lähti murhanhimoisena Damaskoksentietä pohjoiseen kohti Joosefin puutarhaa.
Mutta Herra oli jo avannut purppuran käsittelijän sydämen ja neuvonut varomaan Paavalin puheita. Siellä veden äärellä oli muitakin naisia paikalla. Kun fariseus saapui seurueineen paikalle, hän ei onnistunut tekemään vaikutusta paikallisiin, purki raivoaan oraakkelityttöorjaansa ja päätyi nopeasti vankilaan. Vankilansa pimeydessä hän jo kuvitteli oppilaittensa poistuneen vankilasta vapauteen, itki ja huusi kaikenlaista, niin kuin maanjäristys. Kun Paavali sitten paljasti ammattikuntansa huutelemalla epätoivoisena ihan muita lauluja kuin aiemmin vetäessään tyrannin koulua, niin hänen oppilaansa niin sanotusti näkivät hänet uudessa valossa ja tuossa maanjäristyksessä he vapautuivat kahleistaan. Ja kun he poistuessaan kaupungista kohtasivat samarialaisen naisen uudelleen, he vetosivat israelilaisiin veljiin, että nämä antaisivat anteeksi sen, että oli tultu fariseuksen johdolla ryöstämään ja pakkokäännyttämään.
Sellaisia olivat fariseuksen haaksirikot. Hän oli se valikoitunut astia, jonka piti tuta, kuinka paljon joutuu kärsimään, kun eksyttää ihmisiä Jeesuksen nimessä eli antaa vääriä todistuksia Israelin messiaasta ja tekeytyy auktoriteetiksi ja vääristelee suoraa tietä. Saul oli Seol ja Kuolema. Tuo peto, kadotuksen ihminen, pimeyden poika, osoittautui kuitenkin kapisen koiran kaltaiseksi.
"Voi fariseusta! Koirana se makaa eläinten syöttökaukalossa, eikä syö eikä anna muidenkaan syödä."
"Kuin koira joka palaa oksennukselleen..."
"Jollette oikeamielisyydessänne päihitä fariseuksia ja kirjureita (kuten Esra), varmasti ette pääse taivaan valtakuntaan."
"Saul! Saul! Miksi vainoat minua?"
"Minä olen se Jeesus jota sinä vainoat."
"Eeli! Eeli! Miksi hylkäsit Korkeimman?"
"Aaron! Aaron!"
"Turhaan potkit tutkainta vastaan."
"Minä olen fariseus!" Apostolien teot jättää Paavalin vankiselliin. Sitä sanotaan Paavalin toiseksi kuolemaksi. Lutherus ei halunnut nähdä sitä.
Niin Jeesus ja apostolit voittivat Saulin.Stefanos mainitsi Joosefin ja Sikemin ja miten juutalaiset olivat ennenkin tappaneet profeettoja Jerusalemissa. Mutta heti kun Stefanos oli sanonut, että Mooseksen kirjat ovat israelilaisuutta ja että juutalaiset eivät eläneet enkelien heille välittämää israelilaisuutta, niin Kuolemalle kunnioitusta osoittavat murhasivat hänet.
- Anonyymi00004
Juuri niin. Luin Jeremiaa joka kertoo kuulemaan ja kertomaan sanomaa yksin Jumalasta. Ihmisten kunnioitus ja palvonta tuo mukanaan tulen joka nielee kaiken. Nyt on jo ydinvoima ja seuraavaksi Fuusio. Koko kaikkeus sulaa lopussa tuleen.
Tämä johtuu ihmisten pääsystä Jumalan asemaan. Oikea Jumala unohdetaan. Ja se johtaa maailman tuhoon. - Anonyymi00007
Jeesus ja Pyhä Henki korottaa Jumalaa, ei toisiaan.
Mark. 10:18
Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu. - Anonyymi00008
Pyhää henkeä ei ole, kuten ei myöskään lampun henkeä. Höpöhöpöjuttuja.
- Anonyymi00010
Niinhän sinä luulet… 🎚️
- Anonyymi00043UUSI
On se, "Jeesuksen omaksi" itseään kuvittelevan korvien välissä.
- Anonyymi00048UUSI
Anonyymi00043 kirjoitti:
On se, "Jeesuksen omaksi" itseään kuvittelevan korvien välissä.
Väärin. Sydämessä.
Ef 3:17
”ja Kristuksen asua uskon kautta teidän sydämissänne,”
- Anonyymi00011
Kaikilla ihmisillä on Jumalan antama henki, mikä on itsessään pyhä henki.
Siksi kaikkien ihmisten elämä on arvokas Jumalan lahja.
Saarn. 12:7
Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin.- Anonyymi00012
Pyhä Henki on Jumalan Henki.
Ihmisen henki on henki.
- Anonyymi00013
Pyhä Henki vapauttaa ihmisen luista ja nahkoista. Sähköinen valoilmiö siirtyy Isän luo.
- Anonyymi00014
Jeesus vertaa Saatanan tuloa salaman välähdykseen, lämmön ja sähkövirran läpimenon tuntemuksiin kehossa, mistä lahkolaiset puhuvat, kun luulevat ottaneensa sen Jeesuksen vastaan omana pelastajanaan.
Luuk. 10:18
Jeesus sanoi heille: "Minä näin, kuinka Saatana sinkoutui taivaasta kuin salama."
- Anonyymi00019
Harhaoppiset taasen elementissään.
- Anonyymi00021
Kukaan ajattelemaan pystyvä ihminen ei ole niin harhassa, kuin uskonharhainen!
- Anonyymi00035
Anonyymi00021 kirjoitti:
Kukaan ajattelemaan pystyvä ihminen ei ole niin harhassa, kuin uskonharhainen!
Onneksi sinä kuitenkin saat turvautua siihen saunatonttusi ja saat ammentaa viisautta Aku Ankasta.
- Anonyymi00025
Taaskos se pitää ristille korottaa?
Olisitte uskikset hetken ihmisiksi niin ette tarvitsisi sijaiskärsijää.- Anonyymi00036
Jeesus Kristus kärsi kerran ristillä ihmisten syntien takia, mutta siitä pitää kertoa teille monta kertaa, jotta se ehkä menisi lopultakin teidän sisimpään.
” Eikä hän mennyt uhratakseen itseänsä monta kertaa, niinkuin ylimmäinen pappi joka vuosi menee kaikkeinpyhimpään, vierasta verta mukanaan,
sillä muutoin hänen olisi pitänyt kärsimän monta kertaa maailman perustamisesta asti; mutta nyt hän on YHDEN AINOAN KERRAN maailmanaikojen lopulla ilmestynyt, poistaakseen synnin uhraamalla itsensä.
HEB 9:25,26
- Anonyymi00026
Kyllä ihmisen on otettava itse vastuu omista teoistaan.
- Anonyymi00037
Niin pitää. Siksi sinunkin pitää tehdä parannus OMISTA synneistäsi, jos aiot pelastua.
MUTTA jos et halua Taivaaseen, iankaikkiseen elämään, jatka vaan synneissäsi.
- Anonyymi00027
Ilm. 20:12
Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. [Dan. 7:10; Luuk. 10:20+ | Matt. 16:27+]
Ilm. 20:13
Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.- Anonyymi00028
Alkuseurakunnassa apostolit tappoivat yhden pariskunnan talokaupan rahojen saamiseksi heiltä ja laittoivat syyn Pyhän Hengen ja Jeesuksen piikkiin ja täydestä meni.
- Anonyymi00030
Anonyymi00028 kirjoitti:
Alkuseurakunnassa apostolit tappoivat yhden pariskunnan talokaupan rahojen saamiseksi heiltä ja laittoivat syyn Pyhän Hengen ja Jeesuksen piikkiin ja täydestä meni.
Pyhän Hengen syyttäminen murhamieheksi on raju Pyhän Hengen pilkka. Ei sellaisiin väitteisiin pidä yhtyä, vaikka ne on sinne Raamattuun kirjoitettu.
- Anonyymi00038
Anonyymi00028 kirjoitti:
Voi sinua Peltoinlahdentien vanha eksyttäjä ja herjaaja!
- Anonyymi00039
Anonyymi00030 kirjoitti:
Pyhän Hengen syyttäminen murhamieheksi on raju Pyhän Hengen pilkka. Ei sellaisiin väitteisiin pidä yhtyä, vaikka ne on sinne Raamattuun kirjoitettu.
Maltoin sentään edes muutaman päivän olla herjaamatta,
- Anonyymi00029
Ettei totuus unohtuisi.
Jeesus ei tullut palveltavaksi, vaan pelvelemaan.
Jeesus on läsnä sekä Kristittyjen kasteessa että ehtoollisessä konkretian muodossa jakamassa armoaan syntiselle ihmiselle. (ei lahkolaisten rituaaleissa)- Anonyymi00031
Harhaoppiset Jenkkilahkot kietävät perisynnin kokonaan ja sen, että kaste tai ehtoollinen liittyisivät mitenkään ihmisen syntisyyteen.
Johannes kutsui itsensä uskoviksi kutsuvia lahkolaisia käärmeen sikiöiksi.
- Anonyymi00032
4. Moos. 32:14
Mutta katso, te olette nyt astuneet isienne sijaan, te syntisten sikiöt, lisätäksenne vielä Herran vihan kiivautta Israelia kohtaan.
Jes. 57:3
Mutta te tulkaa tänne, te velhottaren lapset, te avionrikkojamiehen ja porttovaimon sikiöt. - Anonyymi00034
Jenkkilahkot eivät ole olleet koskaan tervettä kristinuskoa, eikä ne sellaiseksi tule perinteisiä kristillisiä kirkkokuntia herjaamalla.
- Anonyymi00040
Ilm. 3:12
Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.- Anonyymi00041UUSI
"joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, JA OMAN UUDEN NIMENI."
Jeesus ei käytä enää samaa maan päällä käyttämäänsä tavallista miehen nimeä Joshua/Jeesus.
- Anonyymi00042UUSI
Kukaan Jumalan Kolmesta eri Persoonasta ei paljastanut taivaallista nimeään, ettei se olisi tullut pilkatuksi ja matkituksi.
"Minkätähden kysyt minun nimeäni? Se on ihmeellinen." - Anonyymi00044UUSI
Jeesus ei itsekään pidä siitä, että hänet kuvataan jatkuvasti puolialastoma tuskissaan ristinpuulla.
- Anonyymi00045UUSI
Nikodemus oli huolissaan lasten uudestisyntymisestä. Eihän se vauvakaan voi mennä takaisin äitinsä kohtuun, hän ajatteli. Koska kaikkien ihmisten on synnyttävä uudesti vedestä ja Hengestä.
Joh. 3
4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle:
jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.- Anonyymi00046UUSI
Raamatun mukaan uudestisyntymisen peso tarkoittaa kastetta, missä aina tarvitaan vettä, jotta uudestiluominen/syntyminen on mahdollista.
Tit. 3:5
pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
2. Moos. 40:7
Ja paneman pesoastian seurakunnan majan ja alttarin välille, ja paneman siihen vettä.
Och du skall ställa bäckenet mellan uppenbarelsetältet och altaret och gjuta vatten däri.
And thou shalt set the laver between the tent of the congregation and the altar, and shalt put water therein.
Oikeissa vanhoissa kirkoissa onkin kiinteä kastemalja alttarin edessä.
2. Piet. 3:5
Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta.
5 Ty när de vilja påstå detta, förgäta de att i kraft av Guds ord himlar funnos till från uråldrig tid, så ock en jord som hade kommit till av vatten och genom vatten.
5 For this they willingly are ignorant of, that by the word of God the heavens were of old, and the earth standing out of the water and in the water. - Anonyymi00047UUSI
Anonyymi00046 kirjoitti:
Raamatun mukaan uudestisyntymisen peso tarkoittaa kastetta, missä aina tarvitaan vettä, jotta uudestiluominen/syntyminen on mahdollista.
Tit. 3:5
pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
2. Moos. 40:7
Ja paneman pesoastian seurakunnan majan ja alttarin välille, ja paneman siihen vettä.
Och du skall ställa bäckenet mellan uppenbarelsetältet och altaret och gjuta vatten däri.
And thou shalt set the laver between the tent of the congregation and the altar, and shalt put water therein.
Oikeissa vanhoissa kirkoissa onkin kiinteä kastemalja alttarin edessä.
2. Piet. 3:5
Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta.
5 Ty när de vilja påstå detta, förgäta de att i kraft av Guds ord himlar funnos till från uråldrig tid, så ock en jord som hade kommit till av vatten och genom vatten.
5 For this they willingly are ignorant of, that by the word of God the heavens were of old, and the earth standing out of the water and in the water.1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest1077009Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden4935165Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1433190Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed2132601Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t352287Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m431262En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su771222Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu111149- 1091100
Luuletko, että löydetään vielä
Yhteys takaisin? En tiedä enää mitä tehdä... tuntuu jo että olen vieraantunut sinusta. Naiselta531080