Luukas 11:1-12 FB38
[1] Ja kun hän oli eräässä paikassa rukoilemassa ja oli lakannut, sanoi eräs hänen opetuslapsistansa hänelle: "Herra, opeta meitä rukoilemaan, niinkuin Johanneskin opetti opetuslapsiansa". [2] Niin hän sanoi heille: "Kun rukoilette, sanokaa: Isä, pyhitetty olkoon sinun nimesi; tulkoon sinun valtakuntasi; [tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa;] [3] anna meille joka päivä meidän jokapäiväinen leipämme; [4] ja anna meille meidän syntimme anteeksi, sillä mekin annamme anteeksi jokaiselle velallisellemme; äläkä saata meitä kiusaukseen; [vaan päästä meidät pahasta]." [5] Ja hän sanoi heille: "Jos jollakin teistä on ystävä ja hän menee hänen luoksensa yösydännä ja sanoo hänelle: 'Ystäväni, lainaa minulle kolme leipää, [6] sillä eräs ystäväni on matkallaan tullut minun luokseni, eikä minulla ole, mitä panna hänen eteensä'; [7] ja toinen sisältä vastaa ja sanoo: 'Älä minua vaivaa; ovi on jo suljettu, ja lapseni ovat minun kanssani vuoteessa; en minä voi nousta antamaan sinulle' — [8] minä sanon teille: vaikka hän ei nousekaan antamaan hänelle sentähden, että hän on hänen ystävänsä, nousee hän kuitenkin sentähden, että toinen ei hellitä, ja antaa hänelle niin paljon, kuin hän tarvitsee. [9] Niinpä minäkin sanon teille: anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan. [10] Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan. [11] Ja kuka teistä on se isä, joka poikansa häneltä pyytäessä kalaa antaa hänelle kalan sijasta käärmeen, [12] taikka joka hänen pyytäessään munaa antaa hänelle skorpionin?
https://bible.com/bible/365/luk.11.1-12.FB38
Kun rukoilette, sanokaa : Isä, pyhitetty olkoon sinun nimesi:
81
265
Vastaukset
- Anonyymi00001
Minä en rukoile sillä jos rukoile Jumalalta tai Jeesukselta menee asia vielä huonommin. Kokemusta on.
Korkeita voimilta voi rukoilla mutta. Silloinkaan ei saa itselleen pyytää mitään.- Anonyymi00051
Ei Jumalan tarkoitus ole mikään rukousautomaatti olla. Joskus kuule uskovien suusta aivan pölhöjä rukouksia kuten koirani tassu on kipeä paranna pliiis. Ei se ihan noin toimi.
- Anonyymi00071
Anonyymi00051 kirjoitti:
Ei Jumalan tarkoitus ole mikään rukousautomaatti olla. Joskus kuule uskovien suusta aivan pölhöjä rukouksia kuten koirani tassu on kipeä paranna pliiis. Ei se ihan noin toimi.
>> Ei Jumalan tarkoitus ole mikään rukousautomaatti olla.
Noin sanot, koska rukouksilla ei ole todettu olevan mitään vaikutusta. Raamatussa kyllä lupaillaan ummet ja lammet:
22 Ja kaiken, mitä te anotte rukouksessa, uskoen, te saatte."
24 Sentähden minä sanon teille: kaikki, mitä te rukoilette ja anotte, uskokaa saaneenne, niin se on teille tuleva.
12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,
13 ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa.
14 Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen. Anonyymi00071 kirjoitti:
>> Ei Jumalan tarkoitus ole mikään rukousautomaatti olla.
Noin sanot, koska rukouksilla ei ole todettu olevan mitään vaikutusta. Raamatussa kyllä lupaillaan ummet ja lammet:
22 Ja kaiken, mitä te anotte rukouksessa, uskoen, te saatte."
24 Sentähden minä sanon teille: kaikki, mitä te rukoilette ja anotte, uskokaa saaneenne, niin se on teille tuleva.
12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,
13 ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa.
14 Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.Jeesus puhui kuin kylähullu. Ei mitään järkeä puheissa.
- Anonyymi00002
Onpa taas tarina - "opeta meitä rukoilemaan kuten Johanneskin opetti".
Tämä on vihje, että 'isä meidän rukous' on Jahven rukous, ei Jeesuksen Israelin Jumalana opettaman taivasten valtakunnan hyvän isä Jumalan, ja kohta 'äläkä saata meitä kiusauseen', liittyy juuri tähän.
Juutalaisuuden syntiopin piti olla vain Johannekseen asti, jonka jälkeen piti alkaa julistamaan taivasten valtakunnan tulemista maanpäälle totuudella ja oikeudenmukaisuudella Jeesuksen evankeliumilla.
Mutta Jeesus epäonnistui ja joutuikin itse uhriksi juutalaisuuden Jahven (Baal-jumalan) kulttiin.- Anonyymi00052
Kuka tämä "taivasten valtakunnan hyvän isä Jumalan" on?
- Anonyymi00003
Isä meidän rukous on loitsu.
- Anonyymi00007
Tai mantra.
Kopioitu mistä lie hindulaisilta joogeilta. - Anonyymi00053
Ei ole, vaan oikeamielisten ja hengessä ja totuudessa rukoilevien kristittyjen rukous.
- Anonyymi00004
Olen yrittänyt opetella tätä uskovaisten käyttäämää ns. kaanaan kieltä ja tässä on taas yksi lause jota en ymmärrä ollenkaan: "pyhitetty olkoon sinun nimesi".
Mitä tarkoittaa "Jumalan nimen pyhittäminen"? Mikä edes on Jumalan nimi? Eikös josain ole kielletty lausumasta Jumalan nimeä?
Vaikuttaa jopa arrogantilta että ihminen jotenkin kommentoi Jumalan nimen pyhyyttä. Miten erehtyväinen ihminen voi pyhittää Jumalan nimen? Eikös se ole pyhä jo ennestään eikä ihminen siihen voi mitenkään vaikuttaa?- Anonyymi00011
Olisi, mutta kun Saatanaa kutsutaan tarinassa Jumalaksi, niin nimi on uskovaisten toimesta erikseen 'pyhitettävä, kun ei ole luonnostaan pyhä, vaan edustaa pahuutta.
- Anonyymi00055
Jumalan nimi on Jehovah. Mutta pyhittämisellä tarkoitetaan myös kunnioittamista. Ja nimellä myös auktoriteettia. Eli toisin sanoen tunnustetaan Jumalan pyhä kaikkivaltius ja kunnioitetaan Häntä.
- Anonyymi00072
Nimellä viitataan koko persoonaan. Ehkä se on muistutus itselle kunnioittaa Jumalaa. Jehovan todistajille nimen pyhittäminen tarkoittaa heidän järjestöönsä viittaavan erisnimen pyhittämistä.
- Anonyymi00005
Isä meidän -rukous on Jeesuksen itsensä opettama rukous seuraajilleen. Se luetaan myös jokaisessa Jumalanpalveluksessa luterilaisissa kirkoissa.
Missä sitä ei kuule, siellä ei ole Jeesuksen opetuslapsia.- Anonyymi00012
No Jeesuksella ei ole kyllä mitään tekemistä opin kanssa,jonka vastustamisesta tapettiin, kun sanoi sen jumalaa Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi.
- Anonyymi00006
Anteeksianto on kaiken ydin
siinä näkyy Jumalan agape rakkaus Golgatan sovituksessa, joka on menee yli ymmärryksen kun sen tajuaa ja se muuttaa koko elämän Pyhän suuntaan taivaalliseen arvomaailmaan Jumalan lapseksi.- Anonyymi00008
Niin Saatanan rakkautta, kun sai uhrikseen tosi Jumalan Jeesuksen nimeen, mutta sinä menet sen helvettiin Raamatun mukaan, kun petit Jeesuksen.
- Anonyymi00009
Ja se Pyhän suunta löytyy Roomalaiskirje 7 luku - pelastuu tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa.
- Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Ja se Pyhän suunta löytyy Roomalaiskirje 7 luku - pelastuu tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa.
Siitä sitten on maksettava hinta aikanansa, kuten Raamatussa lukee.
- Anonyymi00034
Anonyymi00010 kirjoitti:
Siitä sitten on maksettava hinta aikanansa, kuten Raamatussa lukee.
Otan sen riskin kevein mielin.
- Anonyymi00064
Anonyymi00034 kirjoitti:
Otan sen riskin kevein mielin.
Se on hyvä, nimittäin Raamatun mukaan Jeesus on helvetissä teidän sielujen lunnaina, kunnes itse menette sinne - tuo hinta, joka on aikanaan maksettava Raamatun mukaan.
- Anonyymi00065
Anonyymi00064 kirjoitti:
Se on hyvä, nimittäin Raamatun mukaan Jeesus on helvetissä teidän sielujen lunnaina, kunnes itse menette sinne - tuo hinta, joka on aikanaan maksettava Raamatun mukaan.
Kyseessä ei siis ole RISKI, vaan Raamatun tieto.
- Anonyymi00013
saatana ei ymmärrä mitä tässä tarkoitetaan koittaa eksyttää ja jankkaa kuin mielipuolinen
<<Ja se Pyhän suunta löytyy Roomalaiskirje 7 luku - pelastuu tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa.<<- Anonyymi00014
Niin syytön minä siihen olen, että se lukee Raamatussa Paavalin sanoin juuri noin.
- Anonyymi00016
Anonyymi00014 kirjoitti:
Niin syytön minä siihen olen, että se lukee Raamatussa Paavalin sanoin juuri noin.
Ja Paavalikin kuoli jo 2000 vuotta sitten, joten et pysty edes reklamoimaan, kun valehtelikin teille, että Saatana on Jumala.
Ainoa joka ei astunut miinaan, eikä suostunut kumartamaan puhuvaa juutalaisten Pedon kuvaa, ja tapettiinkin, oli Jeesus. - Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
Ja Paavalikin kuoli jo 2000 vuotta sitten, joten et pysty edes reklamoimaan, kun valehtelikin teille, että Saatana on Jumala.
Ainoa joka ei astunut miinaan, eikä suostunut kumartamaan puhuvaa juutalaisten Pedon kuvaa, ja tapettiinkin, oli Jeesus.Ja huonompi homma uskovaisille tietysti tuo, että se on myös Saatanaksi nyt arkeologisin todisteinkin todistettu.
- Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Ja huonompi homma uskovaisille tietysti tuo, että se on myös Saatanaksi nyt arkeologisin todisteinkin todistettu.
Tarkoittaa piirtokirjoituslöydöksiä Jahve ja hänen Aseransa (kristinuskon jumaluus, alunperin Asera oli Jahven äiti, myöhemmin Jahven puoliso).
- Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
Tarkoittaa piirtokirjoituslöydöksiä Jahve ja hänen Aseransa (kristinuskon jumaluus, alunperin Asera oli Jahven äiti, myöhemmin Jahven puoliso).
Mutta Jeesus ei luonnollisesti kuulunut ollenkaan tähän juutalaiseen jumalaperheeseen, kun opetti taivasten valtakunnan isä Jumalana Israelin Jumalaa, ja Jahve on Raamatussa Mooseksen suulla puhuva tulivuori.
- Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
Mutta Jeesus ei luonnollisesti kuulunut ollenkaan tähän juutalaiseen jumalaperheeseen, kun opetti taivasten valtakunnan isä Jumalana Israelin Jumalaa, ja Jahve on Raamatussa Mooseksen suulla puhuva tulivuori.
Ja vaikka kuinka hakkaisitte päätänne seinään, ei Raamatun totuus siitä muuksi muutu. Te menitte huijaukseen ahneuttanne, ja myitte Paholaiselle Jeesuksen nimeen sielunne ja menette helvettiin kuoltuanne.
- Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
Ja vaikka kuinka hakkaisitte päätänne seinään, ei Raamatun totuus siitä muuksi muutu. Te menitte huijaukseen ahneuttanne, ja myitte Paholaiselle Jeesuksen nimeen sielunne ja menette helvettiin kuoltuanne.
Sitä saa mitä tilaa - totuus on lukenut koko ajan Raamatussa.
- Anonyymi00022
Anonyymi00019 kirjoitti:
Jumala tuli itse taivaasta ihmiseksi Jeesuksessa Kristuksessa ja se on tosiasia
Se on ennen historiaa tapahtunut se on sovittu ennen historiaa että näin tapahtuu
ennen aikojen alkua, ennen kuin maailma luotiin.
Jeesus ilmoitti myöhemmin ja osissa tulemuksensa.
anteeksianto täyttyi Golgatan ristillä anteeksianto on Raamatun ydin Jeesuksessa Kristuksessa Jumalan rakkaus täyttyy täydellisesti. - Anonyymi00023
Anonyymi00020 kirjoitti:
Ja kuinka onkaan osattu jo Raamattuun kirjoittaa Matteuksen evankeliumi 7 luku, Jeesuksen sanoin, että se mikä tehdään minun nimeeni, on laittomuuden tekemistä, ja näille sanon, menkää pois, te laittomuuden tekijät, en tunne teitä.
- Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
Ja kuinka onkaan osattu jo Raamattuun kirjoittaa Matteuksen evankeliumi 7 luku, Jeesuksen sanoin, että se mikä tehdään minun nimeeni, on laittomuuden tekemistä, ja näille sanon, menkää pois, te laittomuuden tekijät, en tunne teitä.
Huijaus on siis ollut täysin tarkoituksellinen ja tieten tahtoen myös tehty.
- Anonyymi00025
Anonyymi00024 kirjoitti:
Huijaus on siis ollut täysin tarkoituksellinen ja tieten tahtoen myös tehty.
Ei kuulunut uskoa.
- Anonyymi00026
Anonyymi00023 kirjoitti:
tämä tehdään omassa voimassa
Jeesuksen sanoin, että se mikä tehdään minun nimeeni, on laittomuuden tekemistä, ja näille sanon, menkää pois, te laittomuuden tekijät, en tunne teitä..
ne ei ottanut Golgatan armoa vastaan
pilkkaavat armoa
Heb:10:29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
näille sanon, menkää pois, te laittomuuden tekijät, en tunne teitä.. - Anonyymi00066
Anonyymi00026 kirjoitti:
tämä tehdään omassa voimassa
Jeesuksen sanoin, että se mikä tehdään minun nimeeni, on laittomuuden tekemistä, ja näille sanon, menkää pois, te laittomuuden tekijät, en tunne teitä..
ne ei ottanut Golgatan armoa vastaan
pilkkaavat armoa
Heb:10:29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
näille sanon, menkää pois, te laittomuuden tekijät, en tunne teitä..Ihan sama - kuten edelle kirjoitin, niin Jeesus on Paavalin kiroamana kiroukseksi helvetissä teidän sielujen lunnaina Raamatun mukaan, kunnes te itse menette sinne, ja hän pääsee vapaaksi.
- Anonyymi00067
Anonyymi00066 kirjoitti:
Ihan sama - kuten edelle kirjoitin, niin Jeesus on Paavalin kiroamana kiroukseksi helvetissä teidän sielujen lunnaina Raamatun mukaan, kunnes te itse menette sinne, ja hän pääsee vapaaksi.
Mitähän Paavali mahtaisi runoillakaan teille näillä eväillä. Jos eläisi tänä päivänä, pyytäisi varmaan lähettämään lisää rahaa.
- Anonyymi00070
Anonyymi00023 kirjoitti:
Todella Jeesuksen nimeen tekevät valheparantumisia ym. ”Ihmeitä”, !
- Anonyymi00015
Roomalaiskirjeen 7. luku
1. Synnin Luonne
Paavali kuvaa, miten hän, vaikka haluaa tehdä hyvää, huomaa tekevänsä pahaa. Tämä heijastaa ihmisen sisäistä taistelua ja ihmisen heikkoutta.
2. Pelastukseen Liittyvät Taistelut
Paavali puhuu siitä, että vaikka hän tietää, mikä on oikein, hän etsii taistelussa Jumalan armoa. Tämä kuvastaa ihmisen suhteita Jumalaan—ajatus pelastuksesta ei perustu pelkästään omiin tekoihin, vaan Jumalan armoon.
3. Saatanalliset Eksytykset
Saatana voi yrittää kääntää ihmisten huomion pois Jumalan todellisuudesta, pahentaa tuota sisäistä taistelua ja viedä heidät harhaan. Tässä kontekstissa eksytys voi ilmentyä epätoivona tai uskon heikkenemisenä.
Roomalaiskirjeen 7. luku auttaa ymmärtämään ihmisen haavoittuvuutta ja tarpeen Jumalan armon perään. Vaikka synti on läsnä, Jumalan armo tarjoaa pelastuksen ja toivon.
Roomalaiskirje:
6:15 Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!- Anonyymi00027
Näin on - Paavali edustaa kaikkea heikkoutta, kertoohan hän Saatanan enkelinkin rusikoivan sisuksiaa, niin surkean, kurja, heikko juutalaisraukka oli, että onnistui vain saamaan hengiltä Jeesuksen opetuksineen kirouksin oppilaineen, kun Jeesus oli sitä mieltä, että tuon ruikittavan heikkouden jumaluus on Saatana, eikä taivasten valtakunnan hyvä isä Jumala. Täsrä näemme, että miten vaarallista on heikkous.
- Anonyymi00028
Ja mitä tuohon 'armon alla' olemiseen tulee, niin ei tarvitse kuin Suuren juutalaisneuvoston johdossa olleen varakkaan roomalaisperheen vesan ja maineikkaan Gamaliel vanhimman oppilaan, Paavalin, sanat googlata raamattuhaulla "olkoon kirottu", niin löytyy, että kun ette tee kaikkea minkä laki määrää, te olette kirottuja, jotka seuraavat kirottua Kristusta uhreiksi helvettiin, ettei juutalaisten kurjina raukkoina tarvitse itse uhrata mitään jumaluudelleen, joka onkin Saatana, kun te itse olette sen vapaaehtoisia uhreja.
- Anonyymi00029
Anonyymi00027 kirjoitti:
Näin on - Paavali edustaa kaikkea heikkoutta, kertoohan hän Saatanan enkelinkin rusikoivan sisuksiaa, niin surkean, kurja, heikko juutalaisraukka oli, että onnistui vain saamaan hengiltä Jeesuksen opetuksineen kirouksin oppilaineen, kun Jeesus oli sitä mieltä, että tuon ruikittavan heikkouden jumaluus on Saatana, eikä taivasten valtakunnan hyvä isä Jumala. Täsrä näemme, että miten vaarallista on heikkous.
Olet näköjään lukenut Hitlerin kirjaa Taisteluni. Sama henki.
Mitä sinulla armon ja Jeesuksen Paavalin ja Lutherin kanssa tekemistä?
Muuta kun vastustaa? - Anonyymi00030
Anonyymi00028 kirjoitti:
Ja mitä tuohon 'armon alla' olemiseen tulee, niin ei tarvitse kuin Suuren juutalaisneuvoston johdossa olleen varakkaan roomalaisperheen vesan ja maineikkaan Gamaliel vanhimman oppilaan, Paavalin, sanat googlata raamattuhaulla "olkoon kirottu", niin löytyy, että kun ette tee kaikkea minkä laki määrää, te olette kirottuja, jotka seuraavat kirottua Kristusta uhreiksi helvettiin, ettei juutalaisten kurjina raukkoina tarvitse itse uhrata mitään jumaluudelleen, joka onkin Saatana, kun te itse olette sen vapaaehtoisia uhreja.
Raamatussa ei ole edes pienen pientä kohtaa jätetty avoimeksi, että teillä olisi ollut edes mahdollisuus ymmärtää väärin, jos oikeasti olisitte tarinaan perehtyneet.
Tästä syystä olettekin "luonnostanne vihattavia", haluatte uskoakin pahuuteen. - Anonyymi00031
Anonyymi00027 kirjoitti:
On oikaista muutama vakava ja vaarallinen sekoitus,
Hitler ja Taisteluni – tästä on sanottava suoraan
Hitlerin Taisteluni ei korjaa Jeesusta, eikä sitä voi asettaa Jeesuksen opetusten rinnalle tai yläpuolelle.
Hitlerin ideologia perustui:
ihmisarvon kieltämiseen
väkivallan oikeuttamiseen
vallan ja rodun jumalallistamiseen
Nämä ovat täydellisessä ristiriidassa Jeesuksen opetusten kanssa.
Jeesus: “Joka miekkaan tarttuu, se miekkaan hukkuu.”
Hitler: oikeutti massamurhan.
2. Paavali ja heikkous – mitä hän oikeasti tarkoitti?
Paavali ei jumalallistanut heikkoutta sinänsä, eikä hän pitänyt Saatanaa Jumalana. Päinvastoin.
“Saatanan enkeli rusikoi minua, etten ylpeilisi.” (2. Kor. 12)
Tämä ei ole heikkouden ylistys, vaan ylpeyden vastalääke.
Paavalin ydinsanoma:
“Kun olen heikko, silloin olen väkevä.”
Tämä tarkoittaa:
ei ihmisen heikkous ole voima
vaan Jumalan voima tulee näkyviin, kun ihminen ei tee itsestään jumalaa - Anonyymi00032
Anonyymi00028 kirjoitti:
Paavalin, sanat googlata raamattuhaulla "olkoon kirottu",
Nimen omaan: Jeesus kirottiin että Hän kärsii kaikki maailman synnit. Tämä on Jumalan tahto, korjata se mikä meni pieleen, uhrata Poikansa sinunkin tähden!
Sen kun tajuaa niin se muuttaa sisimmän olemuksen, uudet arvot taivaaliset arvot anteeksi- annon voiman joka menee yli ymmärryksen. - Anonyymi00033
Anonyymi00032 kirjoitti:
Nimen omaan: Jeesus kirottiin että Hän kärsii kaikki maailman synnit. Tämä on Jumalan tahto, korjata se mikä meni pieleen, uhrata Poikansa sinunkin tähden!
Sen kun tajuaa niin se muuttaa sisimmän olemuksen, uudet arvot taivaaliset arvot anteeksi- annon voiman joka menee yli ymmärryksen.SAATANAN VOIMALLA LUETAAN KIROUKSIA?
OLETKO KOSKAAN KUULLUT? - Anonyymi00035
Anonyymi00033 kirjoitti:
SAATANAN VOIMALLA LUETAAN KIROUKSIA?
OLETKO KOSKAAN KUULLUT?Ja kun se mielestäsi on Jumala, niin SAATANA ON JUMALASI, jonka luokse helvettiin olet matkalla. Näin se on myös Raamatun ja uskonnon mukaan.
Montako aivosolua tämän ymmärtämiseen tarvitaan. Kertokaa? - Anonyymi00037
Anonyymi00032 kirjoitti:
Sen kun tajuaa niin se muuttaa sisimmän olemuksen, uudet arvot taivaaliset arvot anteeksi- annon voiman joka menee yli ymmärryksen.Miten sisäinen olemus muuttuu, kun pitää Saatanaa Jumalana, kiinnostaisi - muutenkin kuin saa uudestisyntymällä demonit kimppuunsa?
- Anonyymi00038
Anonyymi00032 kirjoitti:
Sen kun tajuaa niin se muuttaa sisimmän olemuksen, uudet arvot taivaaliset arvot anteeksi- annon voiman joka menee yli ymmärryksen.Tässä se nyt on selvästi sanottu: Jumala kiroaa = Jumala on Saatana.
Ainoa ongelma on se tekstissäsi - Jeesus ei ole Saatanan poika, vaan tarinankin mukaan taivasten valtakunnan isä Jumalan.
Ja kun Jeesus on tarinassa myös tosi Jumala, niin Saatanan voimalla ei kirota yhtään mitään poikaa Jeesuksen nimeen, vaan itse Jeesuksen opettama taivasten valtakunnan isä Jumala.
Siksi toiseksi ei ole mitään, mikä olisi mennyt edes pieleen, joka pitäisi korjata. - Anonyymi00040
Anonyymi00038 kirjoitti:
Tässä se nyt on selvästi sanottu: Jumala kiroaa = Jumala on Saatana.
Ainoa ongelma on se tekstissäsi - Jeesus ei ole Saatanan poika, vaan tarinankin mukaan taivasten valtakunnan isä Jumalan.
Ja kun Jeesus on tarinassa myös tosi Jumala, niin Saatanan voimalla ei kirota yhtään mitään poikaa Jeesuksen nimeen, vaan itse Jeesuksen opettama taivasten valtakunnan isä Jumala.
Siksi toiseksi ei ole mitään, mikä olisi mennyt edes pieleen, joka pitäisi korjata.Lisäystä - mitä siis ajattelit Saatanan voiman avulla korjattavan, kun palvot Jeesuksen nimeen taivasten valtakunnan isä Jumalaa kirottuna kiroukseksi (Gal.3:13)?
- Anonyymi00041
Anonyymi00029 kirjoitti:
Olet näköjään lukenut Hitlerin kirjaa Taisteluni. Sama henki.
Mitä sinulla armon ja Jeesuksen Paavalin ja Lutherin kanssa tekemistä?
Muuta kun vastustaa?Olen lukenut Raamatun - Saatanan voiman avulla kirotaan.
- Anonyymi00042
Anonyymi00041 kirjoitti:
Olen lukenut Raamatun - Saatanan voiman avulla kirotaan.
Millään luettelemillasi - Jeesuksella, Paavalilla, Lutherilla - ei ole armon kanssa mitään tekemistä.
Tarjouksen teille teki Saatana, kun palvotte Jeesuksen nimeen taivasten valtakunnan isä Jumalan kiroamista.
Mutta minkä kuvittelet siinä olevan armoa? Vaikka Lutherin mukaan? - Anonyymi00046
Anonyymi00042 kirjoitti:
Millään luettelemillasi - Jeesuksella, Paavalilla, Lutherilla - ei ole armon kanssa mitään tekemistä.
Tarjouksen teille teki Saatana, kun palvotte Jeesuksen nimeen taivasten valtakunnan isä Jumalan kiroamista.
Mutta minkä kuvittelet siinä olevan armoa? Vaikka Lutherin mukaan?Voin kertoa mikä on luterilaisuuden mukaan armo tunnuslauseessa "Yksin uskosta, Yksin armosta" Lutherin mukaan.
Yksin uskosta joudutte Raamatun tarinan mukaan helvettiin, ja yksin armosta pääsette sieltä pois, jos Jeesuksen nimeen kiroukseksi palvomanne tosi Jumala tulee teidät pelastamaan.
Luther näki tähän kyllä häviävän pienen mahdollisuuden, minä en edes sitä. - Anonyymi00047
Anonyymi00046 kirjoitti:
Voin kertoa mikä on luterilaisuuden mukaan armo tunnuslauseessa "Yksin uskosta, Yksin armosta" Lutherin mukaan.
Yksin uskosta joudutte Raamatun tarinan mukaan helvettiin, ja yksin armosta pääsette sieltä pois, jos Jeesuksen nimeen kiroukseksi palvomanne tosi Jumala tulee teidät pelastamaan.
Luther näki tähän kyllä häviävän pienen mahdollisuuden, minä en edes sitä.Nimittäin tämä on se Lutherin uskonpuhdistuskohta katolisuudesta.
Anekaupalla, maksamalla kirkolle, pääsi tuolta helvetin tulenliekeistä pois.
Kyse oli pelkästä bisneksestä, mikä on koko tuhansia vuosia vanhan juutalaisuuden syntikiristysideakin - raha ja hyöty.
Ilmestyskirja luku 13, ettei kukaan muu voisi ostaa tai myydä kuin se jossa on pedon merkki (kaste) - Jeesushan lupasi seuraajilleen ihmeidenteon. - Anonyymi00048
Anonyymi00047 kirjoitti:
Nimittäin tämä on se Lutherin uskonpuhdistuskohta katolisuudesta.
Anekaupalla, maksamalla kirkolle, pääsi tuolta helvetin tulenliekeistä pois.
Kyse oli pelkästä bisneksestä, mikä on koko tuhansia vuosia vanhan juutalaisuuden syntikiristysideakin - raha ja hyöty.
Ilmestyskirja luku 13, ettei kukaan muu voisi ostaa tai myydä kuin se jossa on pedon merkki (kaste) - Jeesushan lupasi seuraajilleen ihmeidenteon.Ja näin juutalaiset tekivät kristityistä saatananpalvojia.
- Anonyymi00036
Tuokin rukous on kuin runkkausta.
Hetken tuntuu hyvältä vaikka vastapuolta ei olekaan. Sitten tulee vain huijattu olo.- Anonyymi00043
Rukouksen POINTTI on kohdassa - "älä saata meitä kiusaukseen" - kyseessä EI OLE JUMALA, vaan Saatana.
- Anonyymi00044
Anonyymi00043 kirjoitti:
Rukouksen POINTTI on kohdassa - "älä saata meitä kiusaukseen" - kyseessä EI OLE JUMALA, vaan Saatana.
Tämän ei kuulu tuntua hyvältä, vaan aiheuttaa aivoissa ajattelutoimintaa.
- Anonyymi00045
Anonyymi00044 kirjoitti:
Ja ihan sama on koko Raamatun tekstin kanssa - KUULUU AJATELLA, EI USKOA.
- Anonyymi00049
Anonyymi00045 kirjoitti:
Ja ihan sama on koko Raamatun tekstin kanssa - KUULUU AJATELLA, EI USKOA.
miksi teet itsestäsi Jumalan, ja räyhäät täällä, Jeesuksessa ei puhuta sopimattomia eikä kirota ylhäältä tuleva viisaus on lempeä on puhdas, -
motivaatio paljastaa hengen.
kun armoa ei oteta vastaan se on ottaa Jumalan vihan päälleen. - Anonyymi00054
Anonyymi00049 kirjoitti:
miksi teet itsestäsi Jumalan, ja räyhäät täällä, Jeesuksessa ei puhuta sopimattomia eikä kirota ylhäältä tuleva viisaus on lempeä on puhdas, -
kun armoa ei oteta vastaan se on ottaa Jumalan vihan päälleen.Ei ole mitään armoa. Paitsi sieltä helvetistä, jos on.
- Anonyymi00058
Anonyymi00044 kirjoitti:
"älä saata meitä kiusaukseen" rukoilee kirjolohi, broileri ja kinkkutarpeet. Perunakin jos osaisi.
- Anonyymi00061
Anonyymi00049 kirjoitti:
kun armoa ei oteta vastaan se on ottaa Jumalan vihan päälleen.Niin, minä edustankin Jeesusta, kyykäärmeen sikiö.
- Anonyymi00050
Käyttäytymisessä Jeesus esitti lempeyttä ja puhtautta sanoissaan ja teoissaan. Hän opetti, että sanat ja asenteet heijastavat sydäntä.
Viisaus: Jeesuksen opetukset olivat väkivallan vastaisia ja ne houkuttelivat ihmisiä rakkauteen ja myötätuntoon.
2. Hengellisen Motivaatio
Hengen Paljastuminen: Motivaatio ja sisäinen asenne paljastavat, onko elämässä Pyhän Hengen vaikutusta. Hengellinen kasvu näkyy asioissa, joita haluamme tehdä ja tavoissa, joilla suhtaudumme toisiin.
3. Armon Vastaanottaminen
Jumalan Armahdus: Armon vastaanottaminen on avain yhteyteen Jumalaan. Ilman tätä myöntämistä ihminen voi kokea eristyneisyyttä tai Jumalan vihan päälleen.
Vihan Merkitys: Elämä ilman Jumalan armoa voi johtaa negatiivisiin seurauksiin, erityisesti hengellisesti, ja etäisyyteen Jumalasta.
Jeesuksen opetukset, lahja armosta ja sisäinen hengellinen motivaatio tarjoavat perustan, jonka avulla voi kehittää syvempää yhteyttä Jumalaan.- Anonyymi00056
Valitettavasti Jeesus kuten tämän opetuksetkin - ovat kristinuskossa Paavalin kiroamat, kuten itse tosi Jumalakin Jeesuksen nimeen.
- Anonyymi00057
Teidän Jumala Raamatun mukaan on Saatana, myös Jeesuksen sanoin.
- Anonyymi00059
Anonyymi00057 kirjoitti:
Teidän Jumala Raamatun mukaan on Saatana, myös Jeesuksen sanoin.
Aivan turha nyt yrityää käyttää Jeesus korttia tässä kohtaa. Raamatussa Jeesus sanoo teitä vain kyykäärmeen sikiöiksi.
- Anonyymi00060
Anonyymi00059 kirjoitti:
Aivan turha nyt yrityää käyttää Jeesus korttia tässä kohtaa. Raamatussa Jeesus sanoo teitä vain kyykäärmeen sikiöiksi.
Ja Luther Paavalin opista jo luonnostaan vihattaviksi.
Ja ilmestyskirjan mukaan teidät puhuvan Pedon kuvan kumartelijat nyt vain tuhotaan.
Ihan turha nyt yrittää valehdella enempää. - Anonyymi00062
Anonyymi00060 kirjoitti:
Ja Luther Paavalin opista jo luonnostaan vihattaviksi.
Ja ilmestyskirjan mukaan teidät puhuvan Pedon kuvan kumartelijat nyt vain tuhotaan.
Ihan turha nyt yrittää valehdella enempää.Valkaisemalla vaatteet Jeesuksen, teurastetun uhrilampaan verellä, ne vaatteet muuttuivatkin teillä vain uhriveren punaisiksi.
- Anonyymi00063
Anonyymi00062 kirjoitti:
Valkaisemalla vaatteet Jeesuksen, teurastetun uhrilampaan verellä, ne vaatteet muuttuivatkin teillä vain uhriveren punaisiksi.
Ja juutalaisen luomana Kristus-kultti kristinuskona perustuu oppiin, minkä vastustamisesta juuri Paavali Jeesuksen surmasikin.
- Anonyymi00068
Vastatkoon sebu.
- Anonyymi00069
Mikä tuo on?
- Anonyymi00073
natsit ei ymmärrä raivoissaan tätä:
Joh:3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Jeesuksen piti kärsiä:
Luuk: 24:25 Niin hän sanoi heille: "Oi, te ymmärtämättömät ja hitaat sydämeltä uskomaan kaikkea sitä, minkä profeetat ovat puhuneet!
24:26 Eikö Kristuksen pitänyt tätä kärsimän ja sitten menemän kirkkauteensa?"
24:27 Ja hän alkoi Mooseksesta ja kaikista profeetoista ja selitti heille, mitä hänestä oli kaikissa kirjoituksissa sanottu.- Anonyymi00074
hitleriläisille armo on heikkoutta armo on heikkoutta ja näin ne koittavat eksyttää uskossa olevia
Jeesuksen armo on kaikille tarkoitettu ja se on ilmainen ottamalla vastaan ja saamalla synnin tunnon se muuttaa ihmisen sisäisen maailman taivaan valtakunnan lapseksi.
Roomalaiskirje: 6:15 Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se! - Anonyymi00075
"Jeesuksen piti kärsiä"
Tämä on "pelastusopin" yksi omituisuus. Kuka määräsi että Jeesuksen pitää kärsiä? Jos Jumala olisi kaikkivaltias, niin hänhän voisi tehdä mitä vaan, pelastaa kenet tahtoo perustuen siihen minkä parhaaksi näkee. Mutta ei. Muka "tarvittiin" verinen kärsimysnäytelmä ja kuoliaaksi kidutettu uhri. Kuulostaa vastenmielisen primitiiviseltä. Anonyymi00075 kirjoitti:
"Jeesuksen piti kärsiä"
Tämä on "pelastusopin" yksi omituisuus. Kuka määräsi että Jeesuksen pitää kärsiä? Jos Jumala olisi kaikkivaltias, niin hänhän voisi tehdä mitä vaan, pelastaa kenet tahtoo perustuen siihen minkä parhaaksi näkee. Mutta ei. Muka "tarvittiin" verinen kärsimysnäytelmä ja kuoliaaksi kidutettu uhri. Kuulostaa vastenmielisen primitiiviseltä.Jeesus Raamatun mukaan tuomittiin kuolemaan. Siihen vaikutti kansa.
- Anonyymi00076
Anonyymi00075 kirjoitti:
"Jeesuksen piti kärsiä"
Tämä on "pelastusopin" yksi omituisuus. Kuka määräsi että Jeesuksen pitää kärsiä? Jos Jumala olisi kaikkivaltias, niin hänhän voisi tehdä mitä vaan, pelastaa kenet tahtoo perustuen siihen minkä parhaaksi näkee. Mutta ei. Muka "tarvittiin" verinen kärsimysnäytelmä ja kuoliaaksi kidutettu uhri. Kuulostaa vastenmielisen primitiiviseltä.Synti täytyy sovittaa jotta Jumala olisi oikeudenmukainen on kärsittävä rangaistus ja se pistettiin Jeesuksen päälle näin oikeudenmukaisuus tapahtuu ja armo on suuri mutta ei hitleriläiset sitä ymmärrä
Armo on heille heikkoutta samoin moraali, vahvuus on valtaa ja kaikki keinot on sallittavia.
se on saatanasta. - Anonyymi00077
Anonyymi00075 kirjoitti:
"Jeesuksen piti kärsiä"
Tämä on "pelastusopin" yksi omituisuus. Kuka määräsi että Jeesuksen pitää kärsiä? Jos Jumala olisi kaikkivaltias, niin hänhän voisi tehdä mitä vaan, pelastaa kenet tahtoo perustuen siihen minkä parhaaksi näkee. Mutta ei. Muka "tarvittiin" verinen kärsimysnäytelmä ja kuoliaaksi kidutettu uhri. Kuulostaa vastenmielisen primitiiviseltä.<<Muka "tarvittiin" verinen kärsimysnäytelmä ja kuoliaaksi kidutettu uhri. Kuulostaa vastenmielisen primitiiviseltä.<<
Se oli Jumalan teko ja se oli niin häpeällinen teko ettei sen häpeällisemmäksi voi tulla häpäistiin itse Jumala
mutta Jumala kantoi synnin ja sovitti synnin ja näin saatanan voitettiin
Tätä varten Jeesus tuli maailmaan ellei tätä ymmärrä tai ei halua ymmärtää niin on nostanut itsensä jumalaksi ja häpäisee Jumalan työt ja nimen.
Ilman sovitusta ei voi luoda yhteyttä Jumalaan. ”Jumala meidän kanssamme” tai ”Jumala meidän keskellämme”. ja joka hetki! Anonyymi00077 kirjoitti:
<<Muka "tarvittiin" verinen kärsimysnäytelmä ja kuoliaaksi kidutettu uhri. Kuulostaa vastenmielisen primitiiviseltä.<<
Se oli Jumalan teko ja se oli niin häpeällinen teko ettei sen häpeällisemmäksi voi tulla häpäistiin itse Jumala
mutta Jumala kantoi synnin ja sovitti synnin ja näin saatanan voitettiin
Tätä varten Jeesus tuli maailmaan ellei tätä ymmärrä tai ei halua ymmärtää niin on nostanut itsensä jumalaksi ja häpäisee Jumalan työt ja nimen.
Ilman sovitusta ei voi luoda yhteyttä Jumalaan. ”Jumala meidän kanssamme” tai ”Jumala meidän keskellämme”. ja joka hetki!Koko ajan on kyse siitä, että Jeesus tuomittiin kuolemaan. Ei siinä sovitus ollut esillä.
- Anonyymi00078
<Koko ajan on kyse siitä, että Jeesus tuomittiin kuolemaan. <<
ja sovitti meidän syntimme ja sen tähden Raamattu on annettu taivaasta.
Joh:3:16
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski
Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi675927Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan
Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan3495749Hiihtäjä Vilma Nissisen kommentit aiheutti paniikkia
ja hernettä vedettiin nenään. Nissinen kertoi torstaina haastattelussa, kun häneltä kysyttiin, että tykkääkö hän hiihtä934731Huuto yltyy persujen piirissä Venezuelan johdosta.
Kohta kakofonia yltyy kun persut tajuavat mitä Venezuelassa tapahtui. Von den Leydenki jo kipuilee kuten persut EU:ssa y122235Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa kaudesta - Iso pettymys tv-katsojille!
Unelmia Italiassa -sarja kertoo Ellen Jokikunnaksen perheen elämästä Suomessa ja Italiassa. Nyt Ellen on kertonut tuleva182048Nyt ottaa persua pattiin: sähköauto joulukuun myydyin
🤣 prööt prööt pakoputkellaan pörisevää persua ottaa nyt saamaristi pattiin, kun paristoilla kulkeva sähköauto on noussu521952Ovatko Perussuomalaiset kommunisteja?
Toiset sanovat että ovat, toiset sanovat että eivät. Ainakin heillä on paljon sen aatteen piirteitä, koska haluavat kont431870Martina vuokraa yksiötä
Nyt on tarkka'ampujan yksiö vuokrattavana 800 e. Toivottavasti löytyy hyvä asukas.2511211Jokaisella tytöllä on supervoimansa
Millaisia ajatuksia artikkeli herättää? Mainos: Dove | ”Itsetuntoni oli ihan romuttunut” – Peppina Rosén haastaa tavan2031114Voi kauhiaa: keikkapaikat keikahtavat juopottelun puutteessa!
Vai ei tule rahaa artistille viinanmyynnin vähennyttyä. Missähän muualla kannattavuus korreloi myrkyn imemismäärän ka641061