Tapahtuuko ihmeitä

Anonyymi-ap

Tapahtuuko nykyaikana sen luokan ihmeitä kuin tapahtui 1. Moos. ssa ? Mooses heitti sauvan maahan, se muuttui käärmeeksi. Ja toisinpäin. Mooses työnsi kätensä poveen, se muuttui pitaliseksi . Ja toisinpäin. Niilin vesi muuttui vereksi, Egyptiin tuli sammakoita., tuli maahan paarmoja,, tuili rutto eläimiin, tuli rakeita kasvillisuuteen, sen jälkeen tuli paarmoja, sitten heinäsirkat tuhosi kasvillisuuden, sitten tuli pimeys Egyptiin. Ja kaikii ihmeet toisinpäin kun Mooses ojensi sauvansa. Käsitykseni mukaan Mooses on kerran suurin taivaassa. Tämän luokan ihmeitä en ole kuullut. Raatteen taistelu oli suuri ihme. Kainuulaiset kalastajat, maanviljelijät, metsästäjät löivät NL:n valiosoturit. Eivät pitäneet voitonparaatiaan Oulussa. Tuli 8000 kuollutta, 1300 sotavankia, paljon paleltuneita. Muuta vastaavan luokan ihmettä en tiedä. Tiedän minäkin jo paikkani taivaassa. Ajattelen itsestäni kohtuullisesti.

25

298

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Ihmeitä ei ole koskaan tapahtunut.

• Anonyymi00009

Eihän sitä peräkammarin pojalle mitään ihmettä tapahdukaan. Ei saa edes akkaa.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Eihän sitä peräkammarin pojalle mitään ihmettä tapahdukaan. Ei saa edes akkaa.

Näinkö sinulle on käynyt?

• Anonyymi00002

Jotain ihmeitä sentään tapahtuu: miehiä muuttuu naisiksi ja naisia miehiksi!

• Anonyymi00011

Niin ja sitä tulee pitää suurena ihmeenä kun sata vuotta sitten valmistetut hehkulamput paloivat sata vuotta. Viimeiset valmistetut hehkulamput paloivat kaksi viikkoa ja sit kauppaan ostamaan uusia lamppuja ja entiset "vanhat" kierrätykseen. Se on jo ihme.

Niin kyllä näitä ihmeitä on tänäkin päivänä sattunut lukuisia.

• Anonyymi00003

Ufotkin pitkälti hävisi kun ihmisillä on kamerat aina mukana.
      Mitkään Lasarus-temput ei enää ihmisiin uppoa. Pitäisi olla vähintään Copperfield tasoinen tekijä.

• Anonyymi00004

Ei Raatteen tie ole mikään ihme.

Stalin lähetti kiusallaan ukrainalaisia kesävarusteissa ja käski marssia huonoa kuntopolkua Suomeen. Oli alunperin tarkoitus ettei kukaan tule elävänä takaisin tai jos tulee, se tapetaan. Kyse oli Stalinen puhdistuksesta eikä hän halunnut vallata Suomea vaikka oli pannut siitä nimen paperiin, kun oli itse täällä ollut piilossa ja suomalaiset pitäneet hänestä hyvää huolta, sekä hän oli ollut Leniin kanssa antamassa Suomelle itsenäisyyden. Olisi ollut häpeällistä ottaa se sotavoimin pois.

Itse tapahuma kävi niin, että ensin kaadettiin vain puu tielle, jolloin saattue pysähtyi. Hyökättiin sen peräosaan, missä huoltojoukot olivat, eristettiin se muista ja helposti saattiin eristetty joukko tapettua vielä kun oli näkymättömä lumipuvut, hiihtotaito sekä hyvät konetuliaseet.

Niin pilkottiin hiljalleen saattuetta kunnes se oli tuhottu. Ja niin tehtiin vielä apuun lähetettyille joukoille, jotka saavuttuaan paikalle huomaisivat joukon olevan tuhottu ja apujoukon rippeet lähtivät paluumatkalle, mutta kuolivat nälkään ja kylmyyteen.

Stalinilla olisi ollut lähettää sellaisia sotilaita Siperiasta, jotka tiesivät mitä talvi on, jotka osasivat hiihtää sekä käyttää konetuliaseita.

Mutta ei ollut tarpeen, piti vain Hitlerille näyttää että pidetään sopimuksesta kiinni.

Mikä oli siinä mielessä virhe, että kun Hitler huomasi ettei Venäjä saa edes piskuista Suomea vallattua, niin ei ole temppu eikä mikään vallata koko Venäjä käden käänteessä ja Hitler aikaisti hyökkäystä Venäjälle. Mikä oli virhe, koska juuri talvisodankäynnin Venäjä hallitsi ja sillä nujersi Saksan. Suomea vastaan se oli ollut vain näytösottelu.

• Anonyymi00018

Olen eri mieltä. Stalin halusi sodissa vallata Suomen. Jo ennen Talvisotaa hän sanoi : suomalaisia on niin vähän , ne on helppo viedä Siperiaan. Kun Talvisota alkoi , NL hyökkäsi koko rajan pituudelta. Pelkosenniemellä taisteltiin. Suomalaisten torjuntavoitto. Siellä on taulu : tässä auttoi Herra. Suomussalmella , Raatteentiellä taisteltiin. Suomalaiset löysivät torvet ja kyltit. Voitonmarssi jäi pitämättä Oulussa. Jatkosodassa venäläiset yrittivät päästä Hgiin. Kiteellä ja Ilomantsissa taisteltiin kovaa. Todella saamme kiittää Jumalaa itsenäisyydestä.

• Anonyymi00005

Heinäsirkat nyt ainakin tekee vielä nykyisin tuhojaan mutta ei se taida ihme olla. voihan se tarina myös aikojen kuluessa kasvaa, että nämä alussa mainitut ihmeet ei välttämättä ole alunperin niin suuria tapahtumin, kuin jälkipolville on kerrottu. ruttoakin esiintyy yhä niin ihmisissä, kuin eläimissä. Muistan ainakin Intian Bhobalissa olleen ruttoepidemian joskus 1998 vuotta en muista välttämättä oikein. Jänisruttoa on esiintynyt suomessa ja tämä covid taitaa olla viimeisin isompi myllerrys tällä pallolla. Tuskin sitäkään lasketaan ihmeeksi. Pieniä ihmeitä kyllä tapahtuu missä Pyhä Henki on mukana ja on kai sekin jonkin sortin ihme, ettei tämä pallo ole vielä kokonaan tuhoutunut. Ihminen kyllä kykenee siihen nykyisellä asearsenaalilla.

• Anonyymi00006

Ei aseita tarvitse pelätä.

Tulee vain uusi alkuräjähdys ja pian on ulos uusi maailmaa.

Johan se kerran on tapahtunut.

Tosin silloin ei oltu vielä ruutia keksitty.

• Anonyymi00007

Ps.72:18 Kiitetty olkoon Herra Jumala, Israelin Jumala, ainoa, joka ihmeitä tekee.

• Anonyymi00008

Tapahtuu- Jeesuksen nimessä ja vereeä saa syntinsä anteeksi- ja iankaikkisen elämän armolahjan.

Kaipaatko muuta``

• Anonyymi00010

ei a'se ole ihme

• Anonyymi00013

Se on lupaus, ei ihme.

• Anonyymi00012

Ihme on kuvaus sellaiselle asialle, jota mielemme ei vielä käsitä.

• Anonyymi00014

Minun elämässä alkoi tapahtumaan pieniä ihmeitä ja aloin näkemään outoja näkyjä mitä en ymmärtänyt. Ihmettelin mistä tämä kaikki johtuu. Siinä vaiheessa, kun sain kokea Jumalan armon ja ymmärsin Jumalan olemassaolon myös ihmeiden alkuperä selvisi minulle.

Maailman mittakaavassa tuo nyt ei ole kuitenkaan mitenkään suuri ihme jos jollekin ihmiselle tapahtuu ihmeellisiä asioita ja en minäkään niitä enää ihmeinä pidä ne on Jumalan työtä.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Minun elämässä alkoi tapahtumaan pieniä ihmeitä ja aloin näkemään outoja näkyjä mitä en ymmärtänyt. Ihmettelin mistä tämä kaikki johtuu. Siinä vaiheessa, kun sain kokea Jumalan armon ja ymmärsin Jumalan olemassaolon myös ihmeiden alkuperä selvisi minulle.

Maailman mittakaavassa tuo nyt ei ole kuitenkaan mitenkään suuri ihme jos jollekin ihmiselle tapahtuu ihmeellisiä asioita ja en minäkään niitä enää ihmeinä pidä ne on Jumalan työtä.

Olisit syönyt niitä lääkärin määrämiä lääkkeitä.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Olisit syönyt niitä lääkärin määrämiä lääkkeitä.

Ei minulla ole mitään lääkitystä ollut en koe mitenkään olevani sen tarpeessa. Minä elän normaalia elämää niin kuin aikaisemminkin. Juon olutta jos siltä tuntuu ja poltan tupakkaa.
        Ei tämä minun elämä mitenkään erityisesti ole muuttunut ja pitäisikö sen ylipäätänsä muuttua. Ainoa asia on se, että minä uskon Jumalan olemassaolon elän se tieto mielessäni, ennen en uskonut kyseiseen asiaan. Kyllä se tietynlaisen rauhan tuo vaikeisiin hetkiin ja minun on hyvä olla vaikka välillä vituttaa nämä arkielämän vaikeudet.

• Anonyymi00020

Ainakin supervoideltujen saarnoissa ihmeitä tapahtuu jatkuvasti. Kaikki sairaat paranee, kuolleita herää ja tulee uskoon miljoonittain. Mutta aina siellä jossain kaukana. Siellä missä ei toimi netti eikä muukaan media. Joten kukaan ei tietäisi mitään ellei nämä voidellut kertoisi mitään. Ne ihmeet tapahtuvat yleensä kun tietyt väkevät supervoidellut ovat paikalla. Niin se menee!

• Anonyymi00022

Kuolleista heräämisiin ja kaikenlaiseen vastaavaan minä suhtaudun hyvin kriittisesti. Onhan sekin tavallaan ihme jos joku saadaan elvytettyä henkiin 47 minuutin jälkeen siitä, kun on hukkunut sitä ei voi kiistää. Siinä on kuitenkin ihminen teon välikappaleena ei se ruotsalainen nainen olisi henkiin herännyt ilman toista ihmistä. toisaalta jos joku Tapani Suonto esimerkiksi kertoo tapahtumasta missä hautajaisissa naisen olisi herännyt henkiin matkalla haudattavaksi sitä minä kovin epäilen. Hinduilla on tapana polttohaudata vainajat ja olen kyllä tällaisia saattueita nähnyt käydessäni Varanasissa 90 luvulla. Yleensä ne kuolleista heräämiset tapahtuu nimenomaan lähetyskohteissa vaikka onhan sitä myös yritetty tehdä suomessakin ruumishuoneella ihmiselle jolle oli jo suoritettu ruumiinavaus ja aivojen tilalle oli laitettu paperia. En muista kenen toimesta tämä tehtiin mutta luin tapauksesta kirjasta joka kertoi nimenomaan Harhaan johtajista. Raija Pelli oli muistaakseni toinen kirjan tekijöistä. Suosittelen kyseistä kirjaa luettavaksi asiasta kiinnostuneille.

• Anonyymi00021

Job.5:9 Joka voimallisia töitä tekee, joita ei tutkia taideta, ja ihmeitä, joita ei lukea taideta. Job.9:10 Hän tekee suuria töitä, joita ei taideta tutkia, ja epälukuisia ihmeitä. Biblia (1776)

• Anonyymi00023

Pahuuden työntekijätkin voivat tehdä ihmeitä.

Noita Eeti (Veda-kirjallisuudessa Medhatithi) eli noin 250-300 Aadamin syntymän jälkeen ja hän eli myöhemmin myös Juudan kuninkaan Manassen poikana, jolloin hän oli antanut isänsä uhrata hänet tulessa miellyttääkseen demoneita. Vielä hän syntyi 1570-luvulla jaa. uudella mantereella ja noin vuonna 1590 jaa. kymmeneltä henkimaailmassa olleelta demonilta saamallaan voimalla muuttui sudeksi. Hän eli sutena neljä kuukautta tappaen ja raadellen hengiltä intiaanitytön (lamanilais) ja pojan (lamanilais) uudella mantereella.

• Anonyymi00024

Aikamoinen ihme se on nykyajanmuodossa elettäessä juuri se, että ihminen tulee oikeasti uskoon ja alkaa julistamaan Ristiinnaulitun Kristuksen evankeliumia seurakunnassa.

• Anonyymi00025

Se ei ole kuitenkaan yliluonnollinen ihme.

• Anonyymi00026

Nykyajan suurin ihme olisi jos löytyisi edes YKSI(1) uskovainen joka ei vähintään kerran päivässä valehtele jotakin uskontonsa puolesta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä

SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,
      Maailman menoa
      182
      5097
    2. Eikö tunnukin kamalalta, kun en

anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut
      Ikävä
      81
      3646
    3. SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta

"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun
      Maailman menoa
      23
      3061
    4. SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa

Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt
      Maailman menoa
      58
      2685
    5. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      41
      2306
    6. Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu

Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä
      Suomalaiset julkkikset
      103
      2253
    7. Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?

Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?
      Ikävä
      29
      2107
    8. Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"

Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan
      Maailman menoa
      75
      2095
    9. Mitä saa sanoa?

Palstalla tänään sanottua: ” Kaikki riippuu siitä, miten asian esittää,” Onko siis niin, että saa muita pomottaa ja
      80 plus
      92
      2049
    10. Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.

Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers
      Maailman menoa
      7
      1915
    Aihe