ja JT jäsen,
Mina olen murheellinen sen tähden että ihmistä ei oteta ihmimisenä. Miksi?
Jos ihminen on varakas tai omaa hyvän tittelin ja vielä on hyvä puhuja on
ensisijalla.
Toiseksi jos ihminen on sairas ja köyhä tai kärsii mielenterveys ongelmista kuuluu
B-luokkaan. Tiedätte mitä se merkitsee tai monet tietävät.
Vielä vanhemmat päättävät monta kertaa etukäteen kuka on rikkonut seurakunnan sääntöjä. Ei kuultavan sanoilla ole merkitystä. Se on niin väärin.
Isäni joka oli kauan sitten vanhimpana sanoi minulle että älä liity seurakuntaan.
Olin järkyttynyt mutta liityin silti.
Mitä hän muuta tiesi mitä minä en?
Yli 60 vuotta kokemusta
25
193
Vastaukset
Isäsi varmasti tiesi enänmpi Peräilmasta kuin kertoi. raamatussahan kerrotaan, että Peräilma pelastaa, ei mikään muu. Ei edes iso ja karvainen labratoorion noutaja lumituiskussa. Siksi raamattu opastaa syömään runsasti raamatussa mainittuja Peräilmarikkaita ruokalajeja. Kuten Papuloonian papupataa, glunssipataa, Borneon kikkeliskokkelia ja jälkiruuuaksi iso panaani.
- Anonyymi00001
Tuo yksi kirjoittaja on varmasti saanut aivovamman.
Mutta siitä välittämättä yli 60 vuotta kokemusta kirjoittaa vielä ihmisluonteesta joka on vienyt seurakunnan alakertaan. Vaikka ihminen tulisi vaikka miksi hänen perusluonteensa ei muutu, Olipa hän hyvä ihminen niin hän on hyvä ihminen.
Mutta jos hän on narsisti, sosiopaatti, psykopaatti tai aineiden käyttäjä luonteeltaan hänen persoonallisuutena ei juuri muutu.
Siispä olen nähnyt kuinka huonosti seurakuntaa kohdellaan. Monilla vanhimmilla on juuri nämä oireet. Siitä tämä surkeus johtuu. Varsinkin näinä päivinä.
Ennen oli toisin kun oli vähemmän seurakuntalaisia ja kaikki tunsivat toisensa.
Aika oli erilainen. Ajatelkaa itse jos nyt sallittua+- Anonyymi00007
Kookoo5 löytää itsensä vielä suljetulta osastolta tai jotain vielä pahempaa... Jumala on kärsivällinen!
Anonyymi00007 kirjoitti:
Kookoo5 löytää itsensä vielä suljetulta osastolta tai jotain vielä pahempaa... Jumala on kärsivällinen!
Voipi olla kärsivällinen, mutta keksi Peräilman kolmantena päivänä ja loi ihmisen analtomian viidentenä, jotta Peräilma raikaisi isoäänisenä iankaikkisesti. Siittä pisteet kaikkeuden Peräilmasuvereenille.
Yksi saanut aivovamman ? HOHOOHOHOO! Kyllä täällä on yhtä -kookoo5- *lukuunottamatta* kaikki saaneet sellaisen (jos nyt ylipäätään aivot on luupalloon syntymässä asennettu)
Täälläkin palstalla on monia, jotka eivät sydämmmestään laske Peräilmaa, vaan yhteisön pakottamana, Ja sehän on Peräilmasuvereeni jehoovalle kauhistus. Niin hirrrrmuinen kauhistus, että raamatun mukaan meinaa jehoovalla pluiskahtaa kakka raappahousuun silkasta kiukuista.
- Anonyymi00002
JT on rahankeräysjärjestö. Hän varmaan tiesi. Paljonko lie kupattu.
- Anonyymi00003
Halutaan saada ihminen henkisesti riippuvaiseksi, ja kun se on onnistunut, ja se onistuu ammattilaisilta valitettavan usein, on sadon korjuun aika.
Varsinkin jos ihminen on heikossa hapessa, otteen saaminen onnistuu ammattimanipulaatoreilta hämmästyttävän (= valitettavan) hyvin, koska heitä on koulutettu vuosikausia kohdistamaan heikkoon yksilöön tiettyjä tehokkaiksi todettuja tekniikkoja.
Yksi on se, jossa vähitelleen saadaan uhri vähentämään kontaktejaan ulkopuolisiin, ja vähitellen ne saadaan ihan minimiin.
Peli on raakaa, ja moni on tuossa myllyssä murtunut, tullut hyödylliseksi 'kaluksi' järjestölle, jonka perimmäinen tavoite on kerryttää rahaa pienelle eliitille.
Ihmisten 'vapaaehtoistyö' on tuossa tietenkin vain yksi tapa.
Kannattaa tosiaan karttaa noita.
Ei vain Jehovantodistajia, mutta myös noita muita joissa on joku, tai jotkut harvat, jotka johtavat ja määräävät 'alaisiaan.
Kannattaa riuhtaista itsensä irti mahdollisiimman nopeasti, ennen kuin uppoaa vielä syvemmin!
Hyvänä tukena on tietenkin Uskontojen uhrien tuki ry (UUT), josta todellakin kannattaa hakea apua ja turvaa. Sieltä löytyy vertaistukea! - Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Halutaan saada ihminen henkisesti riippuvaiseksi, ja kun se on onnistunut, ja se onistuu ammattilaisilta valitettavan usein, on sadon korjuun aika.
Varsinkin jos ihminen on heikossa hapessa, otteen saaminen onnistuu ammattimanipulaatoreilta hämmästyttävän (= valitettavan) hyvin, koska heitä on koulutettu vuosikausia kohdistamaan heikkoon yksilöön tiettyjä tehokkaiksi todettuja tekniikkoja.
Yksi on se, jossa vähitelleen saadaan uhri vähentämään kontaktejaan ulkopuolisiin, ja vähitellen ne saadaan ihan minimiin.
Peli on raakaa, ja moni on tuossa myllyssä murtunut, tullut hyödylliseksi 'kaluksi' järjestölle, jonka perimmäinen tavoite on kerryttää rahaa pienelle eliitille.
Ei vain Jehovantodistajia, mutta myös noita muita joissa on joku, tai jotkut harvat, jotka johtavat ja määräävät 'alaisiaan.
Kannattaa riuhtaista itsensä irti mahdollisiimman nopeasti, ennen kuin uppoaa vielä syvemmin!
Hyvänä tukena on tietenkin Uskontojen uhrien tuki ry (UUT), josta todellakin kannattaa hakea apua ja turvaa. Sieltä löytyy vertaistukea!Näin on kun irtaudut voit tulla tänne meidän älypäiden joukkoon valittamaan tai liittyä johonkin hurmokselliseen lahkoon yes Jeesus ja ihmeparannus.
- Anonyymi00008
Jos olisi tuota.... JT olisi loppunut aikoja sitten.
JT on vastuullisia Jumalalle! - Anonyymi00009
Anonyymi00003 kirjoitti:
Hyvänä tukena on tietenkin Uskontojen uhrien tuki ry (UUT), josta todellakin kannattaa hakea apua ja turvaa. Sieltä löytyy vertaistukea!Huuhaa selityksiä!!!
- Anonyymi00010
Anonyymi00004 kirjoitti:
Näin on kun irtaudut voit tulla tänne meidän älypäiden joukkoon valittamaan tai liittyä johonkin hurmokselliseen lahkoon yes Jeesus ja ihmeparannus.
Kakki satua!!!
- Anonyymi00012
Anonyymi00008 kirjoitti:
Jos olisi tuota.... JT olisi loppunut aikoja sitten.
JT on vastuullisia Jumalalle!Otan osaa.
- Anonyymi00015
Anonyymi00003 kirjoitti:
Hyvänä tukena on tietenkin Uskontojen uhrien tuki ry (UUT), josta todellakin kannattaa hakea apua ja turvaa. Sieltä löytyy vertaistukea!Yleensäkin jos joku ihminen tai ryhmä pyrkii esiintymään jonkinlaisena portinvartijana jumalan tai korkeamman voiman suuntaan, pitäisi ottaa jalat alleen ja juosta heti karkuun. Kyseessä on varmuudella kultti.
- Anonyymi00005
Vuosikymmenten kokemuksella tietää varmasti, kuinka Jt-oppia on muutettu... ja miten jäsenet pyritään pitämään sisällä seurakunnassa.
Vielä ei ole myöhäistä lähteä ja alkaa rakentamaan omaa elämää...- Anonyymi00011
Ei pidä paikkansa.
Olen itse tutkinut JT kristillisyyttä monia vuosia, en ole löytänyt yhtäkään Raamatunvastaisuutta!!! Anonyymi00011 kirjoitti:
Ei pidä paikkansa.
Olen itse tutkinut JT kristillisyyttä monia vuosia, en ole löytänyt yhtäkään Raamatunvastaisuutta!!!Minä olen myös löytänyt jt kristillisyydestä Peräilmamyönteisyyttä runsaastikin. Ja kaikki raamatun mukaista Peräilmasanomaa.
- Anonyymi00013
Anonyymi00011 kirjoitti:
Ei pidä paikkansa.
Olen itse tutkinut JT kristillisyyttä monia vuosia, en ole löytänyt yhtäkään Raamatunvastaisuutta!!!Minä olen löytänyt kymmeniä. Laitanko listan?
- Anonyymi00018
Anonyymi00011 kirjoitti:
Ei pidä paikkansa.
Olen itse tutkinut JT kristillisyyttä monia vuosia, en ole löytänyt yhtäkään Raamatunvastaisuutta!!!Jehovan todistajien TOTUUS
Vartiotorni Syyskuu 2025 s.26
ELÄMÄKERTA
Jehovan ansiosta olemme voineet kukoistaa missä vain
KERTONEET MATS JA ANN-CATRIN KASSHOLM
Kertoisitteko ensin, miten opitte totuuden?
Mats: - - Ostin ison kasan käytettyjä kirjoja, ja niiden joukossa oli sinikantinen Totuus joka johtaa ikuiseen elämään. Jo pelkkä kirjan nimi oli niin kiinnostava, että luin sen kannesta kanteen heti seuraavana yönä. Aamulla tiesin, että olin löytänyt totuuden.
Mikä oli Totuus-kirjan kertoma totuus nykyisen maailman lopun ajankohdasta vuonna 1968?
Totuus joka johtaa ikuiseen elämään v.1968 s.95,96
Kiinnitettyään huomion moniin seikkoihin, jotka ilmaisevat vuoden 1914 jälkeisen aikakauden "lopun ajaksi", Jeesus sanoi: "Tämä sukupolvi ei katoa, ennen kuin kaikki nämä tapahtuvat." (Matt.24:34) Mitä sukupolvea hän tarkoitti?
- - Mutta on yhä olemassa ihmisiä, jotka elivät vuonna 1914 ja näkivät, mitä silloin tapahtui, ja jotka olivat niin vanhoja, että he muistavat nuo tapahtumat. - - Jeesus sanoi kuitenkin hyvin painokkaasti: "Tämä sukupolvi ei missään tapauksessa häviä, ennen kuin kaikki nämä tapahtuvat." (Um) Jotkut siihen kuuluvista ovat yhä elossa tämän jumalattoman järjestelmän lopussa ja näkevät sen lopun. Se merkitsee sitä, että on vain vähän aikaa siihen, kun loppu tulee! (Ps.90:10) Nyt on siis aika ryhtyä kiireisiin toimiin, ellet halua joutua tuhoon tämän pahan järjestelmän mukana.
Mikä on Vartiotornin kertoma totuus nykyisen maailman lopun ajankohdasta vuonna 2025?
Vartiotorni Kesäkuu 2025 s.14-16
Meidänkin kannattaa tunnustaa nöyrästi, ettemme tiedä kaikkea. --
Emme tiedä, milloin tämä aikakausi päättyy. Edes Jeesus ei maan päällä ollessaan tiennyt ”siitä päivästä ja hetkestä”. - -
Jos olemme odottaneet Jehovan päivää pitkään, epävarmuus saattaa alkaa tässä vaiheessa jo kyllästyttää tai jopa masentaa. Ehkä joku lähipiiristämme naureskelee meille ja sitä on vaikea kestää (2.Piet.3:3,4). - Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
Jehovan todistajien TOTUUS
Vartiotorni Syyskuu 2025 s.26
ELÄMÄKERTA
Jehovan ansiosta olemme voineet kukoistaa missä vain
KERTONEET MATS JA ANN-CATRIN KASSHOLM
Kertoisitteko ensin, miten opitte totuuden?
Mats: - - Ostin ison kasan käytettyjä kirjoja, ja niiden joukossa oli sinikantinen Totuus joka johtaa ikuiseen elämään. Jo pelkkä kirjan nimi oli niin kiinnostava, että luin sen kannesta kanteen heti seuraavana yönä. Aamulla tiesin, että olin löytänyt totuuden.
Mikä oli Totuus-kirjan kertoma totuus nykyisen maailman lopun ajankohdasta vuonna 1968?
Totuus joka johtaa ikuiseen elämään v.1968 s.95,96
Kiinnitettyään huomion moniin seikkoihin, jotka ilmaisevat vuoden 1914 jälkeisen aikakauden "lopun ajaksi", Jeesus sanoi: "Tämä sukupolvi ei katoa, ennen kuin kaikki nämä tapahtuvat." (Matt.24:34) Mitä sukupolvea hän tarkoitti?
- - Mutta on yhä olemassa ihmisiä, jotka elivät vuonna 1914 ja näkivät, mitä silloin tapahtui, ja jotka olivat niin vanhoja, että he muistavat nuo tapahtumat. - - Jeesus sanoi kuitenkin hyvin painokkaasti: "Tämä sukupolvi ei missään tapauksessa häviä, ennen kuin kaikki nämä tapahtuvat." (Um) Jotkut siihen kuuluvista ovat yhä elossa tämän jumalattoman järjestelmän lopussa ja näkevät sen lopun. Se merkitsee sitä, että on vain vähän aikaa siihen, kun loppu tulee! (Ps.90:10) Nyt on siis aika ryhtyä kiireisiin toimiin, ellet halua joutua tuhoon tämän pahan järjestelmän mukana.
Mikä on Vartiotornin kertoma totuus nykyisen maailman lopun ajankohdasta vuonna 2025?
Vartiotorni Kesäkuu 2025 s.14-16
Meidänkin kannattaa tunnustaa nöyrästi, ettemme tiedä kaikkea. --
Emme tiedä, milloin tämä aikakausi päättyy. Edes Jeesus ei maan päällä ollessaan tiennyt ”siitä päivästä ja hetkestä”. - -
Jos olemme odottaneet Jehovan päivää pitkään, epävarmuus saattaa alkaa tässä vaiheessa jo kyllästyttää tai jopa masentaa. Ehkä joku lähipiiristämme naureskelee meille ja sitä on vaikea kestää (2.Piet.3:3,4).Tuo "sininen pommi" on nyt määrätty hävitettäväksi kirhahyllystä tai varastoista. Miksi?
Koska se oli höpö höpö ja huuhaa kirja. - Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
Tuo "sininen pommi" on nyt määrätty hävitettäväksi kirhahyllystä tai varastoista. Miksi?
Koska se oli höpö höpö ja huuhaa kirja.Minä jouduin lahkon höynäyttämäksi tuon kirjan kanssa. Olin 13 v.
Ja kun myöhemmin tajusin tulleeni höynäytetyksi ja lähdin litoon mokomastakin kultista, niin JT sukulaiseni mököttävät minulle.
- Anonyymi00006
Se on Pääasia, että toimii raamatunmukaisesti oman kykynsä mukaan, se riittää.
Tämä kyky paranee, mitä enemmän tuntee Raamattua.
JT on oikeaa kristillisyyttä!- Anonyymi00014
JT:on petos.
Toisenlaisen evankeliumin selittelijöitä. Siksi kirottuja. Gal. 1 luku. Lue sieltä.
- Anonyymi00016
Anonyymi00011 2025-12-30 04:50:30
"Olen itse tutkinut JT kristillisyyttä monia vuosia, en ole löytänyt yhtäkään Raamatunvastaisuutta!!!"
-Mitäs Jeesus sanoisi siitä ettei vastata tervehdykseen, koska kirjapainotalo vartiotorniseura kieltää ?- Anonyymi00017
Varsinkin seurakunnan ulkopuolella oleva ex jt.
Hänenhän pitäisi olla kuin kansojen ihminen.
Kun JT menee kansojen ihmisten luokse, meneekö hän sinne mököttämään?
Käyttääkö hän kommentoidessaan viittomakieltä?
mielenkiintoista
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1783600Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t512512- 1211247
Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu151220Ikävä sinua..
Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va101129Väestönsiirtoa itään?
Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per741070- 46904
Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?
Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 2019900- 40825
Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt202741