Myyttejä ja kysymyksiä työstäkieltäytymisestä
https://open.substack.com/pub/pontuspurokuru/p/maailma-ilman-tyota-kysymyksia-ja?utm_source=share&utm_medium=android&r=6ripjo
Maailma ilman työtä
34
245
Vastaukset
- Anonyymi00001
Oli pitkä sepustus. Ei tuollaista jaksa lukea. Fiksut tekisivät videoita eivätkä kirjoittaisi.
- Anonyymi00030
Jos et pysty lukemaan olet tyhmä, Niin se on .Videoiden katselu tyhmistä
- Anonyymi00002
Asiaa:
"Tästä päästään toiseen toiseen kysymykseen: mikä nykyään lasketaan työksi?
Työksi lasketaan se, mikä tunnustetaan työksi tietyissä instituutioissa. Yleensä tuo instituutio on markkinat. Eli työksi lasketaan tekeminen, josta maksetaan markkinoilla. Tarvitaan siis rahakas taho tunnustamaan tekeminen, jotta tekeminen määrittyy työksi. Jos tekeminen on tällä tavalla markkinakelpoista, silloin se on niin sanotusti oikeaa työtä.
On kuitenkin valtavasti tekemistä, joka voitaisiin yhtä hyvin määritellä työksi, mutta jota ei tunnusteta työksi. Ihmisten hoitaminen ennen kaikkea. Ihmissuhteiden ylläpitäminen, lasten hoitaminen ja kasvattaminen, toisten tukena oleminen, välittäminen, huolehtiminen ja kannattelu. Tätä kaikkea pidetään työnä vain, jos siitä maksetaan, ja yleensä siitä ei makseta. Jos esimerkiksi hoitaa omia lapsiaan, siitä ei makseta, mutta jos hoitaa toisten lapsia, siitä saatetaan maksaa."- Anonyymi00003
Ihme valitusta. Kuin suoraan femakon suusta. Nainen joka on miehen päästänyt päällensä ähkimään, voi kyllä ihan itse hoitaa tuon ähkinnän tulokset eli lapset.
- Anonyymi00004
Totta,ettei pidetä
työnä vaan velvollisuutena.
Ei siitä ainakaan haluttaisi
maksaa. Tosin tiettyinä
päivinä jaetaan kukkia ja
mitaleja sekä pidetään puheita. - Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
Totta,ettei pidetä
työnä vaan velvollisuutena.
Ei siitä ainakaan haluttaisi
maksaa. Tosin tiettyinä
päivinä jaetaan kukkia ja
mitaleja sekä pidetään puheita.Miksi pitäisi maksaa naiselle siitä, että hän hoitaa omia lapsiaa?? Haloo????
- Anonyymi00007
Sillä väliä mitä tekee, mutta jos sitä vaan tekee vaikka sillä ei itseään pysty elättämään, olkoon valittamatta.
Luonnossa eläimet tekevät ensin sen työn jolla pysyvät elossa ja sitten vasta muuta. Ihmisellä pitäisi olla ihan samoin. - Anonyymi00015
Anonyymi00006 kirjoitti:
Miksi pitäisi maksaa naiselle siitä, että hän hoitaa omia lapsiaa?? Haloo????
Millä tavalla lapsettomana ihmisenä olet ajattellut vanhuutesi hoitaa? Et haloo varmaan oleta, että jonkun muun lapset hoitavat?
- Anonyymi00021
Anonyymi00015 kirjoitti:
Millä tavalla lapsettomana ihmisenä olet ajattellut vanhuutesi hoitaa? Et haloo varmaan oleta, että jonkun muun lapset hoitavat?
Sitä varten on tienattu rahaa, että saadaan hyvä hoitoa
- Anonyymi00022
Anonyymi00021 kirjoitti:
Sitä varten on tienattu rahaa, että saadaan hyvä hoitoa
Mutta kuka hoitaa? Suomesta loppuvat ihmiset.
- Anonyymi00029
Anonyymi00022 kirjoitti:
Mutta kuka hoitaa? Suomesta loppuvat ihmiset.
Suomalaisten pitää tehdä enemmän lapsia
- Anonyymi00005
Tämähän on kommunismia!
- Anonyymi00008
"Joka ei työtä tee, ei sen syömänkään pidä" sanotaan Raamatussakin. Vasemmistolaisilta paskoilta sossutuet pois, niin alkaa työ maistua pienemmälläkin palkalla.
- Anonyymi00014
Kyllä sinä olet sitten tyhmä. Ei tule ikinä olemaan jokaiselle työttömälle töitä. Työttömyys on bisnestä.
- Anonyymi00016
Myös Raamatussa:
"Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: ’Menkää pois luotani, te kirotut! Menkää ikuiseen tuleen, joka on sytytetty Paholaiselle ja hänen enkeleilleen. 42Te ette antaneet minulle syötävää, vaikka minulla oli nälkä. Ette antaneet minulle juotavaa, vaikka minulla oli jano. 43Ette ottaneet minua luoksenne, vaikka olin koditon. Ette antaneet minulle vaatteita, vaikka olin alaston. Ette huolehtineet minusta, vaikka olin sairas ja vankilassa.’
44Silloin hekin sanovat: ’Herra, milloin muka näimme sinut nälissäsi tai janoissasi tai kodittomana tai alastomana tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?’ 45Siihen kuningas vastaa: ’Minä vakuutan teille: sen, minkä te jätitte tekemättä yhdellekin näistä pienimmistä, te jätitte tekemättä minulle.’" - Anonyymi00024
Anonyymi00014 kirjoitti:
Kyllä sinä olet sitten tyhmä. Ei tule ikinä olemaan jokaiselle työttömälle töitä. Työttömyys on bisnestä.
Kyllä jokaiselle työttömälle löytyy töitä.
Nyt vain sosialietuuksien ansiosta elintaso on sellaista luokkaa ettei kaikki työ kelpaa ja kaikista töistä ei voi maksaa niin paljoa kuin mitä sosialietuudet ovat.
Jos määritellään minimipalkaksi asunto, vaatteet ja ruoka niin joka ikinen työtön työllistyy.
Itse yrittäjänä ratkaisin työn vähyys ongelman siten että pudotin veloitusta ja lisäsin tunteja jolloin kokonaistienesti pysyi samana.
7,5 tuntia on oikeastaan luksusta ja jos ei ole varaa tuollaiseen luksukseen niin silloin tehdään enemmän tunteja.
Tosin lainsäädäntö on torpannut tuon yhdessä työpaikassa mutta laki ei kiellä tekemästä kahta työtä kuten pirun monet tekevätkin. - Anonyymi00025
Anonyymi00016 kirjoitti:
Myös Raamatussa:
"Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: ’Menkää pois luotani, te kirotut! Menkää ikuiseen tuleen, joka on sytytetty Paholaiselle ja hänen enkeleilleen. 42Te ette antaneet minulle syötävää, vaikka minulla oli nälkä. Ette antaneet minulle juotavaa, vaikka minulla oli jano. 43Ette ottaneet minua luoksenne, vaikka olin koditon. Ette antaneet minulle vaatteita, vaikka olin alaston. Ette huolehtineet minusta, vaikka olin sairas ja vankilassa.’
44Silloin hekin sanovat: ’Herra, milloin muka näimme sinut nälissäsi tai janoissasi tai kodittomana tai alastomana tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?’ 45Siihen kuningas vastaa: ’Minä vakuutan teille: sen, minkä te jätitte tekemättä yhdellekin näistä pienimmistä, te jätitte tekemättä minulle.’"Tämä tulisi jokaisen porvarikristityn lukea
Anonyymi00016 kirjoitti:
Myös Raamatussa:
44Silloin hekin sanovat: ’Herra, milloin muka näimme sinut nälissäsi tai janoissasi tai kodittomana tai alastomana tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?’ 45Siihen kuningas vastaa: ’Minä vakuutan teille: sen, minkä te jätitte tekemättä yhdellekin näistä pienimmistä, te jätitte tekemättä minulle.’"Kuulostaa kiihkouskovaisilta ja oikeistolaisilta erittäin vahvasti, etenkin USA:n MAGA-paholaisilta.
- Anonyymi00009
vittuku olis sitä työtä mistä kieltäytyä
- Anonyymi00012
Vasurille ei työtä anneta. Enää ikinä.
- Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Vasurille ei työtä anneta. Enää ikinä.
Tukehtukoot vassarit paskaansa
- Anonyymi00020
Anonyymi00013 kirjoitti:
Tukehtukoot vassarit paskaansa
Aamen!
- Anonyymi00010
Luin jutun nopeasti mutta etsin sitä ydintä joka kivenä monen kengässä hiertää enkä löytäyt.
Sitä, että kun joku kieltäytyy työstä jolla voi elää niin joku joutuu sitten tekemään senkin edestä työtä. Tämä asia sepustuksessa onnistuttiin kiertämään, sitä kyllä korostettiin että työn arvo on silläkin työllä josta ei makseta mutta jota haluaa tehdä vaikka ilmaiseksi.
Kun joku raataa tehtaassa kiroten jokaista työpäivää ja sitten hän elättää perheensä lisäksi vasten tahtoaan jonkun sellaisen joka tekee vain sitä mikä on kivaa.
Asia pitäisi olla niin, että jos joku näiden kivojen asioiden tekijöitä haluaa elättää, pitäisi se olla vapaaehtoista. Se poistaisi paljon jännitteitä yhteiskunnasta, tietenkään ei tiedä mitä sen tilalle tulisi. Joka tapauksessa tätä aihetta ei sepustuksessa edes hipaistu. Sen ehkä kaikki työn filosofoijat unohtavat. Oikeasti ilman ansiotyötä ei kukaan voi elää, on vain niin että työn vieroksuja vierittää oman osuutensa muille.- Anonyymi00017
Näin voi keskittyä yhteen keksittyyn tai todelliseen ihmiseen, joka joukossa ei edes halua töitä. Ja unohtaa sen, että vaikka jokainen palavasti haluaisi, se työttömien määrä on se, mikä se nyt on. Työpaikkoja on sen verran. Kun yksi saa työtä, 500 ei saa. Kun yksi kieltäytyy työpaikasta, seuraava saa sen, eikä ylimääräistä kuormaa tule.
Sen sijaan ylimääräistä kuormaa työllisille tulee siitä, että mahdollisimman moni irtisanotaan voittojen maksimoimiseksi. Se ei ole irtisanottujen, sittemmin työttömien, syytä.
Ilman ansiotyötä on elettävä suuren osan kansasta, sillä näin asiat on meillä yhteiskunnallisesti hoidettu. - Anonyymi00026
Anonyymi00017 kirjoitti:
Näin voi keskittyä yhteen keksittyyn tai todelliseen ihmiseen, joka joukossa ei edes halua töitä. Ja unohtaa sen, että vaikka jokainen palavasti haluaisi, se työttömien määrä on se, mikä se nyt on. Työpaikkoja on sen verran. Kun yksi saa työtä, 500 ei saa. Kun yksi kieltäytyy työpaikasta, seuraava saa sen, eikä ylimääräistä kuormaa tule.
Sen sijaan ylimääräistä kuormaa työllisille tulee siitä, että mahdollisimman moni irtisanotaan voittojen maksimoimiseksi. Se ei ole irtisanottujen, sittemmin työttömien, syytä.
Ilman ansiotyötä on elettävä suuren osan kansasta, sillä näin asiat on meillä yhteiskunnallisesti hoidettu.Yrityksen tehtävä on tuottaa voittoa omistajilleen. Ja se irtisanottu työväki olisi aivan helposti voinut ostaa sen tehtaan osakkeita ja hyötyä niistä voitoista.
Hän voisi myös perustaa yrityksen itse ja yrityksen laajetessa työllistää monia ja itse tehdä töitä ruokapalkalla. Ja, ah, jos tulee konkurssi, työntekijät häviävät kuin kourallinen kirppuja ja yrittäjä jää yksin makselemaan velkoja.
Tämä viimeinen aina uohdetaan. Voi hyvin verrata asukkaaseen joka on ostanut talon tai vuokrannut sen. Ongelmien tullessa omistaja ei pääse loukusta mutta vuokralainen on heti vapaa. - Anonyymi00028
Anonyymi00026 kirjoitti:
Yrityksen tehtävä on tuottaa voittoa omistajilleen. Ja se irtisanottu työväki olisi aivan helposti voinut ostaa sen tehtaan osakkeita ja hyötyä niistä voitoista.
Hän voisi myös perustaa yrityksen itse ja yrityksen laajetessa työllistää monia ja itse tehdä töitä ruokapalkalla. Ja, ah, jos tulee konkurssi, työntekijät häviävät kuin kourallinen kirppuja ja yrittäjä jää yksin makselemaan velkoja.
Tämä viimeinen aina uohdetaan. Voi hyvin verrata asukkaaseen joka on ostanut talon tai vuokrannut sen. Ongelmien tullessa omistaja ei pääse loukusta mutta vuokralainen on heti vapaa.Myös se unohdetaan että työntekijän tulee tuottaa yritykselle.
Ei tuottavaa työntekijää irtisanota vaan siitä pidetään kiinni.
Ei yritystoiminta ole hyväntekeväisyyttä.
Työntekijä joka ei tuota mitään vaan kuluttaa muita resursseja on hyödytön.
- Anonyymi00011
Maailma ilman työntekoa on maailmanlaajuinen kehitysmaa.
- Anonyymi00018
Huomaan, ettet jaksanut lukea aihetta lainkaan.
- Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
Huomaan, ettet jaksanut lukea aihetta lainkaan.
Ei nlin pitkää tekstiä jaksa lukea. Voitko tiivistää keskeiseset pointit.
- Anonyymi00023
Tuo on kommunistien houreita!
- Anonyymi00027
Millähän perusteella?
- Anonyymi00032
Anonyymi00027 kirjoitti:
Millähän perusteella?
Kommunistit haluavat liikutella rikkaiden rahoilla
- Anonyymi00031
Työtä tarvitaan, jotta saadaan leipää.
- Anonyymi00033UUSI
Kommareiden oleskeluyhteiskunta
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site665973Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.
Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers784835Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto514405SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta
"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun574172SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt953771SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het502493Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?
Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?352399Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?
Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost32340Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi832219Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa
Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat452119