"Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: ’Menkää pois luotani, te kirotut! Menkää ikuiseen tuleen, joka on sytytetty Paholaiselle ja hänen enkeleilleen. 42Te ette antaneet minulle syötävää, vaikka minulla oli nälkä. Ette antaneet minulle juotavaa, vaikka minulla oli jano. 43Ette ottaneet minua luoksenne, vaikka olin koditon. Ette antaneet minulle vaatteita, vaikka olin alaston. Ette huolehtineet minusta, vaikka olin sairas ja vankilassa.’
44Silloin hekin sanovat: ’Herra, milloin muka näimme sinut nälissäsi tai janoissasi tai kodittomana tai alastomana tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?’ 45Siihen kuningas vastaa: ’Minä vakuutan teille: sen, minkä te jätitte tekemättä yhdellekin näistä pienimmistä, te jätitte tekemättä minulle.’"
Jeesus tuomitsi oikeistomenon
41
145
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Sinä et ymmärrä Jeesusta ollenkaan. Jeesus ei hyväksy darwinistis-ateistista sosialismia.
- Anonyymi00003UUSI
Jeesuksen ajattelu ja sosialismi eivät ole ristiriidassa. Jeesuksen ajattelu ja kapitalismi ovat.
- Anonyymi00005UUSI
Anonyymi00003 kirjoitti:
Jeesuksen ajattelu ja sosialismi eivät ole ristiriidassa. Jeesuksen ajattelu ja kapitalismi ovat.
Kielsikö Jeesus myymästä tuotteita elääkseen?
- Anonyymi00006UUSI
Anonyymi00005 kirjoitti:
Kielsikö Jeesus myymästä tuotteita elääkseen?
Ei mutta vaati, että sinun on annettava kaikki ylimääräinen niille, joilla ei ole.
- Anonyymi00007UUSI
Anonyymi00003 kirjoitti:
En usko että neukkulan ja pohjoiskorean kaltainen sosialismin olisi Jeesuksen mielern jossa kansa näkee nälkää ja eliitti elää suunnattomassa loistossaan.
- Anonyymi00008UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
En usko että neukkulan ja pohjoiskorean kaltainen sosialismin olisi Jeesuksen mielern jossa kansa näkee nälkää ja eliitti elää suunnattomassa loistossaan.
Pointti on se että vaikka sosialismissa on Jeesuksen mielen mukaisia asioita, ihminen ei koskaan toimi niiden mukaan. Omastaan antaminen ja yhteisön hyväksi työnteko ilman palkkaa.
- Anonyymi00009UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
Pointti on se että vaikka sosialismissa on Jeesuksen mielen mukaisia asioita, ihminen ei koskaan toimi niiden mukaan. Omastaan antaminen ja yhteisön hyväksi työnteko ilman palkkaa.
Täällä maailmassa sossu toimii toisin kuin Jeesus opettaa. Hän kiristää lisää hilloa lakkoaseellaan.
- Anonyymi00010UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Pohjois-Korea ja Neukkula olivat/ovat sosialismin irvikuvia
- Anonyymi00012UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
Enkä usko että ihmisten murhaaminen jota näissä sosialistisissa totalitarismeissa on tehty ja tehdään yhäkin tuolla pohjoiskoreassa ja Venäjällä Kiinassa, että nämä olisivat Jeesuksen mielenmukaisia asioita. Päinvastoin.
Sata miljoonaa kuollutta on vasemmistoaatteen saldo. - Anonyymi00013UUSI
Anonyymi00006 kirjoitti:
Ei mutta vaati, että sinun on annettava kaikki ylimääräinen niille, joilla ei ole.
Eli, nämä kerjääjät, eivät oppisi koskaan huolehtimaan itsestään?
- Anonyymi00014UUSI
Anonyymi00012 kirjoitti:
Enkä usko että ihmisten murhaaminen jota näissä sosialistisissa totalitarismeissa on tehty ja tehdään yhäkin tuolla pohjoiskoreassa ja Venäjällä Kiinassa, että nämä olisivat Jeesuksen mielenmukaisia asioita. Päinvastoin.
Sata miljoonaa kuollutta on vasemmistoaatteen saldo.Ivan Puopolo on mieltä että kommunismi toimiakseen, vaatii aina hirmuhallinnon. Näin se menee
- Anonyymi00015UUSI
Anonyymi00014 kirjoitti:
Ivan Puopolo on mieltä että kommunismi toimiakseen, vaatii aina hirmuhallinnon. Näin se menee
Eikä se sittenkään toimi. Se on utopia tässä ulottuvuudessa ihmisen syntisen luonnon vuoksi.
- Anonyymi00016UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Pieniä kirjoitusvirheitä
- Anonyymi00017UUSI
Anonyymi00014 kirjoitti:
Ivan Puopolo on mieltä että kommunismi toimiakseen, vaatii aina hirmuhallinnon. Näin se menee
Sitten kun on hirmuhallinto, tulee aina ruumiita. Kansaa pidetään kurissa asein.
- Anonyymi00022UUSI
Anonyymi00013 kirjoitti:
Eli, nämä kerjääjät, eivät oppisi koskaan huolehtimaan itsestään?
Sitä mieltä on Jeesus. On tekopyhää väittää uskovansa Jeesukseen ja samaan aikaan julistavansa tuollaista oikeistosanomaa.
- Anonyymi00029UUSI
Anonyymi00006 kirjoitti:
Markuksen Evankeliumin mukaan Jeesus sanoi: "14:7 Köyhät teillä on aina keskuudessanne, ja milloin tahdotte, voitte heille tehdä hyvää, mutta minua teillä ei ole aina." Jeesus puhui tuossa tahdosta eli jos tahdotte, voi köyhille tehdä hyvää, mutta mitään pakkoa ei ole köyhien auttamiseen. Köyhä voi olla ikiaikainen kusettaja vailla halua tehdä itsensä eteen mitään.
- Anonyymi00032UUSI
Anonyymi00014 kirjoitti:
Ivan Puopolo ei varsinaisesti ole mikään auktoriteetti paitsi niille, jotka pitävät tv:ssä esiintyviä julkkiksia auktoriteetteinä.
- Anonyymi00035UUSI
Anonyymi00032 kirjoitti:
Ivan Puopolo ei varsinaisesti ole mikään auktoriteetti paitsi niille, jotka pitävät tv:ssä esiintyviä julkkiksia auktoriteetteinä.
Jeesus oli pahin pummi. Pyjamassa vaelteli ja kertoi satujaan ja muut elätti.
Ei ihme kun muilla meni hermo ja seuraukset tunnetaan. - Anonyymi00040UUSI
Anonyymi00032 kirjoitti:
Puopolo on viisas toisin kuin suvakit, jotka haluavat lisää matuja Suomeen.
- Anonyymi00041UUSI
Anonyymi00029 kirjoitti:
Markuksen Evankeliumin mukaan Jeesus sanoi: "14:7 Köyhät teillä on aina keskuudessanne, ja milloin tahdotte, voitte heille tehdä hyvää, mutta minua teillä ei ole aina." Jeesus puhui tuossa tahdosta eli jos tahdotte, voi köyhille tehdä hyvää, mutta mitään pakkoa ei ole köyhien auttamiseen. Köyhä voi olla ikiaikainen kusettaja vailla halua tehdä itsensä eteen mitään.
Jännä tulkinta ajatellen, että aloituksessa siteerataan sitä, mitä Jeesus kertoi sanovansa viimeisellä tuomiolla.
Ei puhunut sittenkään siitä, sattuiko huvitttamaan.
- Anonyymi00002UUSI
Juuri tästä syystä uskovaiset oikeistolaiset ovat tekopyhin porukka, jota maa päällään kantaa.
- Anonyymi00004UUSI
Sosialismi = ateismi
- Anonyymi00028UUSI
Anonyymi00004 kirjoitti:
Sosialismi = ateismi
Nuo eivät liity mitenkään automaattisesti yhteen. Kristillinen sosialismi ja ateistinen kapitalismi ovat molemmat ihan yhtä mahdollisia.
- Anonyymi00034UUSI
Anonyymi00004 kirjoitti:
Sosialismi = ateismi
Jeesus oli sosialisti.
- Anonyymi00011UUSI
Vasemmpien tottelemattomuutta, järkyttävää.
- Anonyymi00018UUSI
Ne kaikki kirjoitukset ovat VATIKAANIN pappien runoilemia!! Lähes koko raamattu on siis satukirja, jonka ovat papit satuilleet vatikaanin vallan ylläpitämiseksi.
Neuvoisin kansaa jo heräämään ja edes vähän tutkimaan muutakin, kuin valtamediaa. - Anonyymi00019UUSI
Tämä on ainut kohta Raamatussa, jossa Jeesus passittaa porukkaa helvettiin. Jeesus ei käske homoja, aviotrkkojia tai edes varkaita painumaan helvettiin. Hän käskee itsekkäitä ja ahneita ihmisiä painumaan sinne. Niitä jotka eivät huolehdi köyhistä ja syrjäytyneistä.
- Anonyymi00023UUSI
Olet siis sitä mieltä, että ihmisellä ei ole vastuuta omasta toimeentulostaan?
- Anonyymi00024UUSI
Anonyymi00023 kirjoitti:
Olet siis sitä mieltä, että ihmisellä ei ole vastuuta omasta toimeentulostaan?
En minä, mutta Jeesus on.
- Anonyymi00027UUSI
Anonyymi00024 kirjoitti:
En minä, mutta Jeesus on.
totta puhut:
Olet siis sitä mieltä, että ihmisellä ei ole vastuuta omasta toimeentulostaan, kun lukee Raamattua -sotia kaikkialla Raamatun takia!
- Anonyymi00020UUSI
"Minä en ole tuomassa rauhaa, vaan miekan"
-Jeesus- - Anonyymi00021UUSI
Täten minä sanon teille, sen minkä sinä jätät tekemättä joku se tekee.
- Anonyymi00025UUSI
46. Jumala , Jeesus sekä Pyhä Henki katseli vieressä kun Natsit kaasutti Juutalaisia
lisään avaukseeni
Kaikkivoipat Pelkurit - Anonyymi00030UUSI
Voiskos tilata psykiatrilta ajan???
On sen verran taas "ylinopeutta" ..... - Anonyymi00031UUSI
Patriarkka Kirilin mukaan Jeesus hyväksyy Venäjän hyökkäyksen Ukrainaan ja tuomitsee ukrainalaiset natsit.
- Anonyymi00033UUSI
Kriil ei saarnaa Jeesuksen sanaa vaan isäntänsä Putinin. Kyseinen tekouskovainen valepatriarkka on Putinin käsikassara.
- Anonyymi00036UUSI
Oikeistolaiset ovat Jumalan väkeä, vasemmistolaiset ovat saatanan väkeä. Tämä on ihan itsestään selvää.
- Anonyymi00038UUSI
Jeesus pelastaa kaikki, jotka uskovat häneen. Vasemmistolaiset eivät usko, joten he eivät pelastu.
- Anonyymi00039UUSI
Jee jee jehova jeesus ajoi mopolla....
Miksi välitää siitä, mitä mieltä joku satukirja hahmo on jostakin?- Anonyymi00042UUSI
Jeesus on HERRA! Usko niin sinäkin voit pelastua!
- Anonyymi00043UUSI
Ei oikeisto ole vasemmalla.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest1097068Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden4945221Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1453211Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed2152611Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t352297Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m431262En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su771222Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu111159- 1111123
Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta
Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä671106