Jeesuksen seuraaminen

Anonyymi-ap

Jos seuraisit Jeesusta niin menisit sapattina Juutalaisten synagoogaan ja lukisit Tooraa ja uskoisit siihen.

Luuk. 4:16

Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.

Jeesus ei ollut mikään lahkoissa sekavia moliseva ja hurmospäissään kaatuileva hihhuli.

248

737

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Joh. 8:21

Niin Jeesus taas sanoi heille: "Minä menen pois, ja te etsitte minua, ja te kuolette syntiinne. Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla."

• Anonyymi00002

Ja sinäkö olet mennyt ja menet säännöllisesti? Onko siellä Savitaipaleella synagoogaa? Tai edes Lappeenrannassa?

• Anonyymi00005

Ei Teuvo tapansa mukaan koskaan vastaa. Kunhan vaan provosoi ja herjaa…

• Sysmässä on synagoga Se.🕍✡️🕎🇮🇱
        Käyty on.😇

• Anonyymi00180
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Ei Teuvo tapansa mukaan koskaan vastaa. Kunhan vaan provosoi ja herjaa…

Johtuu siitä, että edesmennyt Teuvo ei ole herännyt kuolleista, eikä herää!
        Nythän sinä voit riehua kukkona tunkiolla, kun pitkäaikainen riitakumppanisi ei pysty vastaamaan herjoihisi. Muistahan tänäkin vuonna herjojesi vastapainoksi suoltaa raamatunlauseita palstalle.☺️

• Anonyymi00224
        Anonyymi00180 kirjoitti:

Johtuu siitä, että edesmennyt Teuvo ei ole herännyt kuolleista, eikä herää!
        Nythän sinä voit riehua kukkona tunkiolla, kun pitkäaikainen riitakumppanisi ei pysty vastaamaan herjoihisi. Muistahan tänäkin vuonna herjojesi vastapainoksi suoltaa raamatunlauseita palstalle.☺️

En ole herjannut. Päinvastoin. Olen kehoittanut häntä lopettamaan herjaamisen. Yritä vähitellen se ymmärtää.

• Anonyymi00238
        Anonyymi00224 kirjoitti:

En ole herjannut. Päinvastoin. Olen kehoittanut häntä lopettamaan herjaamisen. Yritä vähitellen se ymmärtää.

Ei kuollut ole ketään herjannut, ei luulisi olevan ylivoimaista ymmärtää edes sinulle!

• Anonyymi00004

"lumoojat" käyttää suggestiota eli hypnoosia....

Ap. t. 19:13

Niin muutamat Juudalaiset, jotka olivat lumoojat, vaelsivat ympäri, ja kiusasivat mainita Herran Jesuksen nimeä niiden päälle, joilla pahat henget olivat, ja sanoivat: me vannotamme teitä Jesuksen puolesta, jota Paavali saarnaa.

• Anonyymi00007

Tarinat taivaassa tai paratiisissa käynneistä Jeesusta morjestamassa vaikuttaisi olevan pelkkiä hallusinaatioita.

Joh.3:13 "Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."

2. Tim. 4:4 ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.

• Anonyymi00008

1. Tim. 6:16

Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen. [2. Moos. 33:20; Ps. 102:28, 104:2; Joh. 1:18]

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen. [2. Moos. 33:20; Ps. 102:28, 104:2; Joh. 1:18]

Ps. 115:16

Taivas on Herran, maan hän on antanut ihmisille.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

1. Moos. 8:22

Niin kauan kuin maa pysyy, ei lakkaa kylväminen eikä leikkaaminen, ei vilu eikä helle, ei kesä eikä talvi, ei päivä eikä yö.

• Anonyymi00011

Olisin siis stalkkeri ja joutuisin putkaan, jos alan seurata tuntematonta miestä.

• Anonyymi00012

Jeesus on taivaassa.

Ei hiippaile täällä maan päällä haamuna murhamiesten porukoissa.

Luuk. 22:69

"Mutta tästedes Ihmisen Poika on istuva Jumalan voiman oikealla puolella."

• Anonyymi00225
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Jeesus on taivaassa.

Ei hiippaile täällä maan päällä haamuna murhamiesten porukoissa.

Luuk. 22:69

"Mutta tästedes Ihmisen Poika on istuva Jumalan voiman oikealla puolella."

Älä herjaa.

• Anonyymi00013

Jeesus oli hyvin yleinen etunimi aikoinaan. Hänestä alkoivat apostolit kirjoittaa toista sataa vuotta tämän kuoleman jälkeen. Saivat inspiraation.

• Anonyymi00014

Höpö höpö.

• Anonyymi00015

Tuo on totta, Joshua, Jeesus oli ihan tavallinen miehen nimi, samalla tavalla kuin Johannes.

Jeesus ei enää edes käytä tavallista maan päällistä miehen nimeä, koska monet käyttäää sitä nimeä eksyttämiseen.

Matt. 24:5

Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä olen Messias', ja eksyttävät monia. [1. Joh. 2:18, 4:1]

Mark. 13:6

Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia.

Ilm. 3:12

Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, JA OMAN UUDEN NIMENI.

• Anonyymi00016

Jeesus tulee takaisin maan päälle eri nimisenä. Ei ihmisiä täältä mihinkään pois temmata.

Pakkokasteet tulee käyttöön, jotta ihmisillä olisi hääpuku päällä. Kastamattomat pakanat eivät voi mennä häähuoneeseen.

Luuk. 14:23

Niin Herra sanoi palvelijalle: 'Mene teille ja aitovierille ja pakota heitä tulemaan sisälle, että minun taloni täyttyisi.

Gal. 3:27

Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.

• Anonyymi00017

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

• Anonyymi00018

Paavali ajatteli ja kuvitteli, että maa on pannukakun muotoinen ja pilven päällä vietetään Jeesuksen häitä.

Ei käsitetty, että siellä on kova pakkanen ja happi vähissä.

Häissä olisi pitänyt olla happilaitteet ja pilkkihaalarit päällä.

• Anonyymi00226

Väärin. Ei ajatellut.

• Anonyymi00019

Paavalin perään ne monet lähtivät.

Ap. t. 16:17

Tyttö lähti Paavalin ja meidän muiden perään ja huusi: "Nämä miehet ovat Korkeimman Jumalan palvelijoita ja osoittavat teille pelastuksen tien!"

• Anonyymi00020

1. Kor. 9:2

Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Paavali esiintyi myös nasiirina.

Ap. t. 18:18

Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.][4. Moos. 6:18; Ap. t. 21:24]

• Anonyymi00022

Ei Jeesus ole mikään rotuappi eikä Hän ole synagogassa ja opeta fariseuksen rotuopillisia oppia että Jumala vaan heitä siunaisi
      mutta sehän on täyttä valhetta he ovat hukanneet ja hävittäneet kulmakiven jota Jeesus Kristus edustaa ja toimivat saatanan palveluksessa.

Kuten: Israel on kieltämässä 37:ää avustusjärjestöä toimimasta Gazassa - YK: ”Pöyristyttävä päätös”
      Kiellon alle mahdollisesti joutuvien avustusjärjestöjen joukossa on muun muassa Lääkärit ilman rajoja.

Jeesuksessa ei ole erotusta ihmisten kesken, kaikki on yhtä.

• Anonyymi00023

Kaikki Juutalaisten temppilmenot palautetaan kunniaan tuhanneksi vuodeksi.

Ei siellä pyhässä kaupungissa uudessa Jerusalemissa, uudessa temppelissä, ei niitä kultaisia katuja kävelemässä ole muita kuin Israelilaisia, joista Juutalaiset, Jeesuksen verisukulaiset ovat kaikista arvostetuimpia.

Ilm. 21:12

Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]

Ilm. 21:14

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]

Hepr. 9:4

Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulut. [2. Moos. 16:33, 25:10,16, 30:1; 4. Moos. 17:25]

Ilm. 11:19

Taivaassa avattiin Jumalan temppeli, niin että temppelissä oleva liitonarkku voitiin nähdä. Salamat leimusivat, ukkonen jylisi, maa järähteli ja raemyrsky riehui. [2. Moos. 25:9; Hepr. 9:4 | 2. Moos. 19:16; Ilm. 4:5, 8:5]

Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni. [Gal. 2:9 | Jes. 62:2, 65:15 | Gal. 4:26+]

• Pyöristyttävä päätös.🐷

• Anonyymi00024

<<Kaikki Juutalaisten temppilmenot palautetaan kunniaan tuhanneksi vuodeksi.<<

Roomalaiskirje:
      2:29 vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.

Kaikissa on Jeesus Herrana.

• Anonyymi00027

Käännyttämällä aikaansaadut psykologiset mielenmuutokset eivät ole mikään vedestä ja Hengestä kasteessa tapahtuva uudestisyntymisen peso.

Paavali teki myös niitä ympärileikkauksia ja tekeytyi nasiiriksi.

Ap. t. 16:3

Paavali halusi ottaa Timoteuksen matkalle mukaan, ja siksi hän ympärileikkasi tämän.

• Anonyymi00107

Paavali oli murhamies, jolla oli oma lehmä ojassa. Yritti kiemurrella lakien kanssa. Milloin kumosi niitä ja milloin piti voimassa, varsinkin silloin kun oli kyse naisten alistamisesta.

1. Kor. 14:34

naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin LAKIKIN sanoo.

• Anonyymi00227
        Anonyymi00107 kirjoitti:

Paavali oli murhamies, jolla oli oma lehmä ojassa. Yritti kiemurrella lakien kanssa. Milloin kumosi niitä ja milloin piti voimassa, varsinkin silloin kun oli kyse naisten alistamisesta.

naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin LAKIKIN sanoo.

Älä herjaa.

• Anonyymi00025

Raamattu nimittää pakanoiden perustamia Jeesus-lahkoja saatanan synagoogiksi.

Ilm. 2:9

Minä tiedän sinun ahdistuksesi ja köyhyytesi-sinä olet kuitenkin rikas-ja mitä pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga.

• Anonyymi00026

Juutalaisuus on Jeesuksen uskonto ja verisukulaisuus. Ei niitä voi matkia eikä vaihtaa mihinkään hurmoshenkiseen hihhulointiin.

Ilm. 14:12

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

• Anonyymi00029
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Juutalaisuus on Jeesuksen uskonto ja verisukulaisuus. Ei niitä voi matkia eikä vaihtaa mihinkään hurmoshenkiseen hihhulointiin.

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

Jeesus oli uskoltaan Juutalainen alusta loppuun asti, eikä vaihtanut sitä mihinkään muuhun uskontoon.

Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.

Matt. 5:18

Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman, siihenasti kuin kaikki tapahtuvat.

• Anonyymi00030
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Jeesus oli uskoltaan Juutalainen alusta loppuun asti, eikä vaihtanut sitä mihinkään muuhun uskontoon.

Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman, siihenasti kuin kaikki tapahtuvat.

Jeesus lähetti lisää lainopettajia, joita vainotaan ja kohdellaan huonosti.

Matt. 23:34

"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.

• Anonyymi00228

Älä herjaa!

• Anonyymi00230
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Jeesus lähetti lisää lainopettajia, joita vainotaan ja kohdellaan huonosti.

"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.

Tälläkin palstalla eräs vanha mies herjaa ja vainoaa jatkuvasti uskovia ja Paavalia.

• Anonyymi00031

Niitä jeesuksia juutalaisia jeesuksia oli Pilvin pimein ne oli niitä aitoja puhtaita juutalaisia veressä ja niitä oli Pilvin pimein jeesuksia.

mutta se aito Jeesus joka taivaasta tuli ja syntyi Jumalaksi maan päälle joka oli ennustettu pyhissä kirjoituksissa ja oli päätetty jo ennen aikojen alkua
      Me puhumme siitä Kristuksesta jonka kulmakiven juutalaiset hylkäsivät.

• Anonyymi00032

Netanjahun hallinto on antikristillinen hallinto. Siellä vainottaan kristittyjä.
      Miksi siitä vaietaan?

• Anonyymi00033

Jeesus oli Juutalainen ei mikään Kristitty eikä valejuutalainen.

• Anonyymi00232
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Jeesus oli Juutalainen ei mikään Kristitty eikä valejuutalainen.

Jeesus Kristus on herrain Herra ja kuningasten Kuningas, Jumalan Poika, Vapahtaja ja Hyvä Paimen jne.

• Anonyymi00034

Netanjahu toteuttaa Jumalan suunnitelmaa. Ei sitä voi kukaan pysäyttää.
      Goljat oli Hamasin miehiä.

2. Moos. 23:31

Minä ulotan sinun rajasi Kaislamerestä* filistealaisten mereen ja Siinain autiomaasta Eufratvirtaan saakka. Minä annan sen maan asukkaat teidän käsiinne, ja te voitte karkottaa heidät tieltänne. [Kaislameri tarkoittanee Punaistamerta, filistealaisten meri Välimerta.][1. Moos. 15:18; 5. Moos. 11:24; 1. Kun. 5:1; Ps. 80:12]

• Anonyymi00035

4. Moos. 23:19

Ei Jumala ole ihminen, niin että hän valhettelisi, eikä ihmislapsi, että hän katuisi. Sanoisiko hän jotakin eikä sitä tekisi, puhuisiko jotakin eikä sitä täyttäisi?

• Anonyymi00039

juutalaiset ei ole täyttänyt yhtään liitoa, mikä liito se sellainen on?

• Anonyymi00108
        Anonyymi00039 kirjoitti:

juutalaiset ei ole täyttänyt yhtään liitoa, mikä liito se sellainen on?

Jumalan sanat ja lupaukset on kaiken parusta, ei ihmisen teot.

• Anonyymi00036

Luuk. 12:5

Vaan minä osoitan teille, ketä teidän on pelkääminen: peljätkää häntä, jolla on valta tapettuansa syöstä helvettiin. Niin, minä sanon teille, häntä te peljätkää.

• Anonyymi00037

Jeesus korottaa omaa Isäänsä, ei itseään.

• Anonyymi00233
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Jeesus korottaa omaa Isäänsä, ei itseään.

Jeesus On Jumala.

• Anonyymi00038

<<Jeesus oli Juutalainen ei mikään Kristitty eikä valejuutalainen.<<

toi on täyttä valhetta.

Jeesus: "te olette alhaalta Minä olen ylhäältä."

Ylentäjät alennetaan, niillä on väärä Henki!

• Anonyymi00040

Jeesus oli uskoltaan ja suvultaan Juutalainen.

• Anonyymi00041
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Jeesus oli uskoltaan ja suvultaan Juutalainen.

Jeesus varoitti oman uskonsa Juutalaisuuden häviämisestä, kun vieraat uskot ja opit valtaavat sen.

Luuk. 18:8

Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"

• Anonyymi00042

Pyhä Henki kirkastaa Jeesusta,
        Ilman Poikaa ei ole Isääkään!

• Anonyymi00043

Jeesuksen tarkoitus oli, että helluntaina hänen omakseen kastetut pysyvät Juutalaisen synagoogan yhteydessä, kuten hän itsekin oli.

• Anonyymi00044

Matt. 13:54

Ja hän tuli kotikaupunkiinsa ja opetti heitä heidän synagoogassaan, niin että he hämmästyivät ja sanoivat: "Mistä hänellä on tämä viisaus ja nämä voimalliset teot?

• Anonyymi00045
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Matt. 13:54

Ja hän tuli kotikaupunkiinsa ja opetti heitä heidän synagoogassaan, niin että he hämmästyivät ja sanoivat: "Mistä hänellä on tämä viisaus ja nämä voimalliset teot?

Rahanahneet tyypit perustivat ns. alkukirkon, jossa kaikki rahat ja omaisuus tuli luovuttaa heidän jalkojensa juureen. Kommunismi oli se oppi, mitä he julistivat.

Ap. t. 4:32 .."eikä kenkään heistä sanonut omaksensa mitään siitä, mitä hänellä oli, vaan kaikki oli heillä yhteistä."

Jumalan tarkoitus on, että jokaisella on omat talot puutarhat, ei mitään yhteistaloutta.

Aam. 9:14

Silloin minä käännän kansani Israelin kohtalon, ja he rakentavat jälleen autiot kaupungit ja asuvat niissä, he istuttavat viinitarhoja ja juovat niiden viiniä, he tekevät puutarhoja ja syövät niiden hedelmiä.

• Anonyymi00046
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Rahanahneet tyypit perustivat ns. alkukirkon, jossa kaikki rahat ja omaisuus tuli luovuttaa heidän jalkojensa juureen. Kommunismi oli se oppi, mitä he julistivat.

Ap. t. 4:32 .."eikä kenkään heistä sanonut omaksensa mitään siitä, mitä hänellä oli, vaan kaikki oli heillä yhteistä."

Jumalan tarkoitus on, että jokaisella on omat talot puutarhat, ei mitään yhteistaloutta.

Silloin minä käännän kansani Israelin kohtalon, ja he rakentavat jälleen autiot kaupungit ja asuvat niissä, he istuttavat viinitarhoja ja juovat niiden viiniä, he tekevät puutarhoja ja syövät niiden hedelmiä.

Naiset eivät saaneet sanoa mitään mielipiteitään, vaan heidät alistettiin ja vaiennettiin totaalisesti. Talibaanien oppeja sellaiset oli.

naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.

• Anonyymi00234
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Lopeta Jumalan seurakunnan herjaaminen. Jeesus Kristus on sen verellään lunastanut ja SINÄ HERJAAT SITÄ! HÄPEÄ!!!

• Anonyymi00047

Johannes paljasti, että alkuseurakunta on joutunut roistojen valtaan. Siksi toiset karkottivat hänet sieltä pois Patmos-nimiselle saarelle kuolemaan.

1. Joh. 2:18

Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.

• Anonyymi00236

Miksi pilkkaat Jeesuksen Kristuksen morsianta? HÄPEÄ!!!

• Anonyymi00048

Kristinuskon irrottaminen Israelin Jumalasta on paha virhe ja erehdys, mikä johtaa harhaoppien syntymiseen.

• Anonyymi00049

Jeesus ja Pyhä Henki korottaa Isä-Jumalaa, ei itseänsä.

5. Moos. 6:5

Ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi.

5. Moos. 11:1

"Rakasta siis Herraa, sinun Jumalaasi, ja noudata alati hänen määräyksiänsä, säädöksiänsä, oikeuksiansa ja käskyjänsä.

• Anonyymi00050

<Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.<<
      Missä kohtaa juutalaiset on pitänyt uskon?
      Muut kuin

• Anonyymi00051

Ilmestyskirja: 7:14 Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.

Apt: 3:22 Sillä Mooses on sanonut: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Herra Jumala on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu. 3:23 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka ei sitä profeettaa kuule, hävitetään kansasta.'

2Kor. 2:17 Sillä me emme ole niin kuin nuo monet, jotka myyskentelevät Jumalan sanaa; vaan puhtaasta mielestä, niin kuin Jumalan vaikutuksesta, Jumalan edessä, me Kristuksessa puhumme.

Kristinusko ei ole perustu moraaliin filosofiaan tai ideologiaan vaan tähän:
      Jumala itse tuli luoksemme Jeesuksessa Kristuksessa. Jotta meillä on armo vanhurskaus Jumalan edessä Jeesuksen tähden.

• Anonyymi00053

Juutalaisten temppeli siellä pyhässä kaupungissa on. Ei siellä mitään hihhuleita ole.

Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31

Liitonarkussa on lainkivet, joiden mukaan tuomio tulee.

Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulut.

• Anonyymi00054

Ilm. 7:4

Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista.

• Anonyymi00055
        Anonyymi00054 kirjoitti:

Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista.

Jehovantodistajat ja muut Jenkkilahkot uskottelee, että ne 144.000 on lahkolaisia Atlantin takaa.

• Anonyymi00056
        Anonyymi00055 kirjoitti:

Jehovantodistajat ja muut Jenkkilahkot uskottelee, että ne 144.000 on lahkolaisia Atlantin takaa.

12 x 144.000 = 1.728.000 Israelin heimon jälkeläisiä. Aika iso kaupunki se uusi Jerusalem.

• Anonyymi00058

Liiton taulut=Laintaulut, lait ovat voimassa 1000 vuotta. Vasta sitten Henki vuodatetaan kaiken lihan ylle, silloin vasta lammas ja leijona nukkuvat vierekkäin.. Mutta se aika on kaukana tulevaisuudessa.

• Anonyymi00059
        Anonyymi00058 kirjoitti:

Liiton taulut=Laintaulut, lait ovat voimassa 1000 vuotta. Vasta sitten Henki vuodatetaan kaiken lihan ylle, silloin vasta lammas ja leijona nukkuvat vierekkäin.. Mutta se aika on kaukana tulevaisuudessa.

Lait on voimassa tuhat vuotta ja ne on tarkoitettu noudatettavaksi. Eivät lait ole mitään pelkkiä symbooleja tai ikoneita.

Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

• Anonyymi00237

Hihhuli on se, joka pilkkaa Jumalan seurakuntaa.

• Anonyymi00242
        Anonyymi00237 kirjoitti:

Hihhuli on se, joka pilkkaa Jumalan seurakuntaa.

Kyllä sinä nyt olet käsittänyt aivan väärin. Iän kaiken hihhuleiksi on kutsuttu etenkin erääseen lahkoon kuuluvia.

• Anonyymi00057

Jeesus ei tunnusta Ilmestyskirjassa Paavalia omaksi apostolikseen.

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31

• Anonyymi00062

Mitä sitten?
        Taivaassa valta on huolenpitoa.

• Anonyymi00068
        Anonyymi00062 kirjoitti:

Mitä sitten?
        Taivaassa valta on huolenpitoa.

Ei ihmisellä ole mitään asiaa Jumalan taivaaseen. Aabrahaminkin oli Tuonelassa, ei Jumalan taivaassa.

• Anonyymi00068 kirjoitti:

Ei ihmisellä ole mitään asiaa Jumalan taivaaseen. Aabrahaminkin oli Tuonelassa, ei Jumalan taivaassa.

Rahalla saa & hevosella pääsee vaikka Thaimaaseen.🐴💶
        Kun itse Thaimaan Kuningas nyt tahtoo olla sun vieraanas...👑🌴🐘🌴👍

• Anonyymi00060

Jumalan Lait ja Käskyt on tarkoitettu noudatettavaksi, vaikka kukaan ei kaikkia niitä pysty noudattamaan. Mutta ei se sitä tarkoita, ettei mitään lakia tarvi noudattaa.

Matt. 5:19

Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka NOUDATTAA LAKIA JA NIIN OPETTAA, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. [5. Moos. 28:1; Jaak. 2:10]

"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja LAINOPETTAJIA. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.

• Anonyymi00061

Joka ei usko Jumalaan ellei usko Jeesuksen hankkimaan armon Golgatan ristillä kaikille ihmisille.

• Anonyymi00069

Armon varkaita piisaa.

Jokainen joutuu kerran viimeiselle tuomiolle tekojensa mukaan, mitä laki niistä säätää.

Ilm. 2:23

Hänen lapsensa minä surmaan rutolla. Kaikki seurakunnat tulevat tietämään, kuka minä olen: minä tutkin sydämet ja ajatukset ja annan jokaiselle teistä hänen tekojensa mukaan. [1. Sam. 16:7; Ps. 7:10; Jer. 11:20; Room. 2:6]

Ilm. 20:12

Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. [Dan. 7:10; Luuk. 10:20+ | Matt. 16:27+]

Ilm. 20:13

Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.

• Anonyymi00063

Jumalan käsky: muukalainen kuin oma. Vanha testamentti (hyvin vahvasti)
      “Muukalaista älkää sortako… Muukalainen, joka asuu teidän luonanne, olkoon teille kuin maassa syntynyt, ja rakastakaa häntä niin kuin itseänne.” 3. Moos. 19:33–34)
      Perustelu on ratkaiseva: “Sillä te olette itse olleet muukalaisia Egyptin maassa.” Jumala sitoo etiikan muistamiseen armosta.
      Jumala ottaa muukalaiset omikseen“: Herra rakastaa muukalaista, antaa hänelle ruoan ja vaatteen.” 5. Moos. 10:18–19)
      “Minun huoneeni on oleva rukoushuone kaikille kansoille.” (Jes. 56:7)

• Anonyymi00071

Vierasheimoiset, myös lapset kastettiin proselyyttikasteella Juutalaiseen uskoon. Pojille ja miehille tehtiin lisäksi ympärileikkaus.

• Anonyymi00072
        Anonyymi00071 kirjoitti:

Vierasheimoiset, myös lapset kastettiin proselyyttikasteella Juutalaiseen uskoon. Pojille ja miehille tehtiin lisäksi ympärileikkaus.

Lasten kastaminen oli Juutalaisille täysin selvä asia paljon ennen Jeesuksen aikaa.

• Anonyymi00064

Huomaa: Jeesus samaistaa itsensä muukalaiseen. Uusi liitto: ei enää vieraita
      Paavali kiteyttää tämän (tässä hän on täysin linjassa Jeesuksen kanssa): “Te ette enää ole vieraita ja muukalaisia, vaan Jumalan perhettä.” (Ef. 2:19)
      Kristuksessa: muukalaisuus lakkaa - vihollisuus puretaan - syntyy uusi ihmisyys
      Sydämen aarteen logiikka (yhteys aiempaan)
      Muukalaisen rakastaminen paljastaa: onko kulttuuri taivaasta vai maailmasta - perustuuko moraali pelkoon vai armoon - onko sydämen aarre omistamisessa vai jakamisessa
      Taivaan kulttuurissa: Jumalan armo laajenee – ei supistu.

• Anonyymi00065

Hamasin porukat on terroristeja, ei mitään muukalaisia. Goljat oli Hamasin miehiä.

• Anonyymi00066

4. Moos. 14:18

'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.

• Anonyymi00067

Hoos. 14:1

Samaria joutuu syystänsä kärsimään, koska se on niskoitellut Jumalaansa vastaan: he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan.

• Anonyymi00073

Samaria ja Juuda ovat vieläkin suurelta osin Hamasin hallussa.

Minä ulotan sinun rajasi Kaislamerestä* filistealaisten mereen ja Siinain autiomaasta Eufratvirtaan saakka. Minä annan sen maan asukkaat teidän käsiinne, ja te voitte karkottaa heidät tieltänne. [Kaislameri tarkoittanee Punaistamerta, filistealaisten meri Välimerta.][1. Moos. 15:18; 5. Moos. 11:24; 1. Kun. 5:1; Ps. 80:12]

• Anonyymi00070

Jeesus tietenkin herjasi lahkolaisia, mikä Paavali oli.

Tai niin olisi joidenkin esimerkin mukaan pitänyt tehdä.

• Anonyymi00074

Jumala nauraa lakiensa ja käskyjensä kieltäjille.

Ps. 2:4

Hän, joka hallitsee taivaassa, nauraa, Herra pilkkaa heitä.

• Anonyymi00181

Johannes Kastaja kutsui itsensä uskoviksi julistaneita lahkolaisia käärmeen sikiöiksi. Ei kastanut heitä ollenkaan, koska tarjolla oli vain syntisten katumuskaste.

Ps. 2:4

Hän, joka hallitsee taivaassa, nauraa, Herra pilkkaa heitä.

• Anonyymi00075

Jeesus varoitti oikeita apostoleita vääristä Jeesuksista ja valejulistajista, joita ilmestyy hänen mentyä taivaaseen. Nuo eksyttäjät esiintyy Jeesuksen nimessä ja veressä, sitä hokemalla.

Matt.24: 24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

• Anonyymi00076

Matt.7
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi00077

Ne ovat tuomittu jo jotka eivät ole ottaneet Jeesusta vastaan Jeesuksen armoa
      kukaan ei pysty lakia täyttämään
      kaihan he tietävät sen mutta ne on itse rakkaita ja koittavat alistaa koska ovat saatanan palvelijoita
      syyn ja seurauksen laki se on jo tuominnut ja Jeesuksen sanoin.

Netanjahun hallinto on antikristillinen hallinto. Siellä vainottaan kristittyjä. Miksi siitä vaietaan?

niille rakkaus ja myötätunto välittäminen on väkivaltaa ja narsismia.
      Mitä Jeesus heistä ajattelee?

• Anonyymi00079

Jeesus ei ollut kristitty, vaan Juutalainen. Siinä on iso ero.

• Anonyymi00082

Lahkoissa ihmiseen pumpataan villitseviä henkiä sisälle ja uskotellaan, että nyt sinä olet ottanut sen Jeesuksen vastaan.

• Anonyymi00083
        Anonyymi00082 kirjoitti:

Lahkoissa ihmiseen pumpataan villitseviä henkiä sisälle ja uskotellaan, että nyt sinä olet ottanut sen Jeesuksen vastaan.

22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi00078

Kyllä tulivuori tietää!

• Anonyymi00080

Netanjahu on tämän ajan Israelin Jumalan profeetta.

1. Kun. 19:17

Ja on tapahtuva näin: joka välttää Hasaelin miekan, sen surmaa Jeehu, ja joka välttää Jeehun miekan, sen surmaa Elisa.

• Netanjahu tietee oikiat lotto numerot.🎩🎲🎲💶✡️🕎🇮🇱👍

• Anonyymi00081

Oikealla profeetoilla oli valta myös kirota ihmisiä.

2.Kun.2
      23 Sieltä hän (Elisa) meni Beeteliin, ja hänen käydessään tietä tuli pieniä poikasia kaupungista, ja ne pilkkasivat häntä ja sanoivat hänelle: "Tule ylös, kaljupää, tule ylös, kaljupää!"
      24 Ja kun hän kääntyi ja näki heidät, kirosi hän heidät Herran nimeen. Silloin tuli metsästä kaksi karhua ja raateli neljäkymmentä kaksi poikaa kuoliaaksi.

• Anonyymi00084

Jeesuksen uskon Juutalaisuuden ja VT:n Jumalan hylkääminen on paha virhe, mitä lahkolaiset tekevät, kun luottavat pelkkiin hurmoshenkiinsä.

• Anonyymi00085

• Anonyymi00086
        Anonyymi00085 kirjoitti:

Jeesuksen uskosta Juutalaisuudesta luopuminen johtaa villitsevien henkien valtaan.

1. Tim. 4:1

Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

• Anonyymi00089

VT lupaus Jumala itse tuli ihmiseksi ja sovitti synnit Jeesuksessa Kristuksessa ja kärsi puolestamme ne, kaikki synnit,

"Uusi liitto minun veressäni" : Jeesus.

• Anonyymi00087

Hamasin porukat on terroristeja, ei mitään muukalaisia. Goljat oli Hamasin miehiä.
      Netanjahun hallinto on antikristuksen hallinto, vihaa ja vainoaa kristityyjä, he ievät ole nousseet korkeammalle tietoisuuden tasolle,

Terrorismiin terrorismilla jossa kännykät räjähtelee. brutaalia toimintaa, kaikki on henkisessä vastuussa Jumalan edessä siitä.

Eriarvoisuus on saatanan ominaisuus, sellaista ei ole taivaassa.

• Anonyymi00088

Hyvin on Jeesuksen opit menneet perille.

Lahkolaiset saa kyytiä. Vielä Paavali mukaan, niin siinä uskon ydin ja Pyhän Hengen täyteys.

• Anonyymi00091

Villitsevät hurmoshenget siellä lahkoteltoissa pitää omaa peliään. Jeesus ei tunne hihhuleita.

• Anonyymi00090

“Totisesti, totisesti: ennen kuin Abraham syntyi, MINÄ OLEN.”
      Tässä Jeesus: ei sano “minä olin” - vaan “MINÄ OLEN” → ajaton, ikuinen olemus

Juuri tämän vuoksi: juutalaiset tarttuivat kiviin kivittääkseen hänet (Joh. 8:59)
      He ymmärsivät täsmälleen, mitä Jeesus sanoi:
      Hän teki itsestään Jumalan.

Ottakaa jo peite pois silmiltä! Se on tuhon viitta.

• Anonyymi00092

Jeesus ei väittänyt olevansa Jumala. Jumala on erikseen.

Mark. 10:18

Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.

Kreikkalaisten käännyttämiseksi on pitänyt tehdä kaikenlaisia lisäyksiä kreikankieliseen Uuteen Testamenttiin, jotka eivät ole Jeesuksen puhetta ollenkaan.

Koko Markuksen evankeliumin lopun "lähetyskäsky" on tuntemattoman kulkumiehen kirkkolliskokousta varten tekemä lisäys, mistä on varoitus -92 painoksen Mark.16:9 kohdalla.

Jeesus ilmestyy lähimmilleen

9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

Siksi lahkolaiset vihaa sitä painosta, koska monet lahkolaisten opit perustuu lisäyksiin, joita -92 painoksessa on paljastettu.

• Anonyymi00094
        Anonyymi00092 kirjoitti:

Jeesus ei väittänyt olevansa Jumala. Jumala on erikseen.

Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.

Kreikkalaisten käännyttämiseksi on pitänyt tehdä kaikenlaisia lisäyksiä kreikankieliseen Uuteen Testamenttiin, jotka eivät ole Jeesuksen puhetta ollenkaan.

Koko Markuksen evankeliumin lopun "lähetyskäsky" on tuntemattoman kulkumiehen kirkkolliskokousta varten tekemä lisäys, mistä on varoitus -92 painoksen Mark.16:9 kohdalla.

Jeesus ilmestyy lähimmilleen

9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

Siksi lahkolaiset vihaa sitä painosta, koska monet lahkolaisten opit perustuu lisäyksiin, joita -92 painoksessa on paljastettu.

Kreikkalaisten omien käsitysten mukaan kaikki suurmiehet olivat Jumalan poikia, niin siksi heitä varten piti tehdä lisäys, että Jeesus on Jumala.

Mikä ei tietenkän pidä paikkaansa, koko Raamatun ilmoitus huomioon ottaen.

• Anonyymi00094 kirjoitti:

Kreikkalaisten omien käsitysten mukaan kaikki suurmiehet olivat Jumalan poikia, niin siksi heitä varten piti tehdä lisäys, että Jeesus on Jumala.

Mikä ei tietenkän pidä paikkaansa, koko Raamatun ilmoitus huomioon ottaen.

Haista perse.🍑

• Anonyymi00093

Kyllä tosiaan kannattaisi jokaisen ateistin tulla uskoon.

On se niin kivaa herjata toisia.

Kyllä pian herätystä pukkaa.

• Anonyymi00096

Pietarikin oli aikansa ateisti. Kielsi tuntemasta koko Jeesusta.

Mark. 8:33

Mutta hän kääntyi, katsoi opetuslapsiin ja sanoi ankarasti Pietarille: "Väisty tieltäni, Saatana! Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä!"

• Anonyymi00097
        Anonyymi00096 kirjoitti:

Pietarikin oli aikansa ateisti. Kielsi tuntemasta koko Jeesusta.

Mark. 8:33

Mutta hän kääntyi, katsoi opetuslapsiin ja sanoi ankarasti Pietarille: "Väisty tieltäni, Saatana! Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä!"

Pietari erehtyi ekumeniaan erään Roomanvallan kansalaisen Tarsolaisen murhamiehen kanssa, mikä koitui hänellle kohtalosi. Paha äkkikuolema Roomassa.

• Anonyymi00095

Jes. 44:24

Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, hän, joka jo kohdussa muovasi sinut: -- Minä olen Herra, olen tehnyt kaiken! Yksinäni minä leväytin auki taivaan, muovasin maan kenenkään auttamatta. [Job 9:8]

• Anonyymi00098

Maailman luomisen yhteydessä VT:ssä ei puhuta Jeesuksesta yhtään mitään.

Paratiisiissa ihmisten kanssa oli Jumala ja käärme, eli Saatana.

Job 2:1

Ja kun eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat ja asettuivat Herran eteen, tuli myöskin Saatana heidän joukossansa ja asettui Herran eteen.

• Anonyymi00099

Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu.

Hepr. 2:14

Nämä lapset ovat ihmisiä, lihaa ja verta, ja siksi hänkin tuli ihmiseksi, heidän kaltaisekseen. Siten hän kykeni kuolemallaan riistämään vallan kuoleman valtiaalta, Saatanalta, [1. Kor. 15:45; Gal. 4:4,5; 2. Tim. 1:10]

1. Joh. 4:2

Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta. [1. Kor. 12:3; 1. Joh. 5:1]

2. Joh. 7

Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä. [1. Joh. 2:18, 4:1]

• Anonyymi00100

Jeesuksen korottaminen Jumalaksi ei ole Raamatun kokonaisilmoituksen mukaista.

Ei Jumala ole kuollut, eikä mitään testamentteja tehnyt, ei vanhempia eikä uudempia.

Alkukielen mukaan kyse on erilaisista Jumalan tekemistä liitoista, varmoista lupauksista, jotka ovat ikuisia ja ne täydentävät toisiaan, eivät kumoa toisiaan.

Matt. 5:17

"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.

• Anonyymi00101
        Anonyymi00100 kirjoitti:

Ei Jumala ole kuollut, eikä mitään testamentteja tehnyt, ei vanhempia eikä uudempia.

Alkukielen mukaan kyse on erilaisista Jumalan tekemistä liitoista, varmoista lupauksista, jotka ovat ikuisia ja ne täydentävät toisiaan, eivät kumoa toisiaan.

"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.

Ei Jumala ole ihminen, niin että hän valhettelisi, eikä ihmislapsi, että hän katuisi. Sanoisiko hän jotakin eikä sitä tekisi, puhuisiko jotakin eikä sitä täyttäisi?

• Anonyymi00102
        Anonyymi00101 kirjoitti:

Jeesus varoitti Jumalasta.

Vaan minä osoitan teille, ketä teidän on pelkääminen: peljätkää häntä, jolla on valta tapettuansa syöstä helvettiin. Niin, minä sanon teille, häntä te peljätkää.

• Anonyymi00103
        Anonyymi00102 kirjoitti:

Jeesus varoitti Jumalasta.

No jumalauta tuollaista sadistiahan täytyy karttaa!😨

• Anonyymi00104
        Anonyymi00103 kirjoitti:

No jumalauta tuollaista sadistiahan täytyy karttaa!😨

Jumalaa ei voi paeta minnekään.

• Anonyymi00105
        Anonyymi00104 kirjoitti:

Ihmiset tuodaan viimeiselle tuomiolle maan päälle, vaikka menisivät avaruuteen.

Aam. 9:2

Vaikka he tuonelaan murtautuisivat, sieltäkin minun käteni heidät tempaa. Vaikka he taivaaseen nousisivat, sieltäkin minä syöksen heidät alas.

• Anonyymi00106
        Anonyymi00105 kirjoitti:

Ihmiset tuodaan viimeiselle tuomiolle maan päälle, vaikka menisivät avaruuteen.

Aam. 9:2

Vaikka he tuonelaan murtautuisivat, sieltäkin minun käteni heidät tempaa. Vaikka he taivaaseen nousisivat, sieltäkin minä syöksen heidät alas.

Room. 14:12

Niin on siis meidän jokaisen tehtävä Jumalalle tili itsestämme.

• Anonyymi00109
        Anonyymi00104 kirjoitti:

Onneksi se jumalasi on vain hihhulien mielikuvituksen tuote. Samalla vaivallahan olisi kyllä voinut keksiä vähän uskottavamman jumalan.

• Anonyymi00110
        Anonyymi00109 kirjoitti:

Onneksi se jumalasi on vain hihhulien mielikuvituksen tuote. Samalla vaivallahan olisi kyllä voinut keksiä vähän uskottavamman jumalan.

Hihhulit on yhteydessä henkimaailmaan, ei oikeaan Jumalaan.

• Anonyymi00111
        Anonyymi00110 kirjoitti:

Matt.7

• Anonyymi00112
        Anonyymi00111 kirjoitti:

Matt.7

Lahkolaisten telttoihin ei pidä mennä mitään Jeesusta etsimään.

Jer. 6:3

Sen luokse tulevat vieraat paimenet laumoineen, pystyttävät telttansa sen ympärille, jokainen ahmii oman osansa laitumesta.

• Anonyymi00113
        Anonyymi00111 kirjoitti:

Matt.7

Se päivä ei vain ole vielä tullut. Ei ole tehty yhtään voimallista tekoa.

On vain jauhettu kakkaa.

• Anonyymi00114
        Anonyymi00112 kirjoitti:

Sen luokse tulevat vieraat paimenet laumoineen, pystyttävät telttansa sen ympärille, jokainen ahmii oman osansa laitumesta.

Jesaja sanoo vielä rohkeammin: -- Ne, jotka eivät minua etsineet, ovat minut löytäneet, olen ilmaissut itseni niille, jotka eivät minua kysyneet.

• Anonyymi00115
        Anonyymi00113 kirjoitti:

Se päivä ei vain ole vielä tullut. Ei ole tehty yhtään voimallista tekoa.

On vain jauhettu kakkaa.

Suggestiolla ihmisille on tehty valeparanemisia, joita tarinoita he levittää eteenpäin.

• Anonyymi00116
        Anonyymi00115 kirjoitti:

Suggestiolla ihmisille on tehty valeparanemisia, joita tarinoita he levittää eteenpäin.

Oikea lääkäri tutki kaikki helluntailaisten Ylivainion aikaiset ihmeparanemiset Tampereen yliopistossa tekemässään tri:n väitöskirjassa. Yhteensä 1304 tapausta.

Tutkimuksen lopputulos: Kukaan ei ollut parantunut yhtään mistään.

• Anonyymi00122
        Anonyymi00116 kirjoitti:

Oikea lääkäri tutki kaikki helluntailaisten Ylivainion aikaiset ihmeparanemiset Tampereen yliopistossa tekemässään tri:n väitöskirjassa. Yhteensä 1304 tapausta.

Tutkimuksen lopputulos: Kukaan ei ollut parantunut yhtään mistään.

ihmisellä on semmoinen ominaisuus itse parantamisominaisuus ja kun ihminen uskoo paranevansa se auttaa häntä tuottama autonominen hermosto hyviä aineksia jotka parantaa monta asiaa . Tämä on sisäsyntistä
        näin Herra on ajatellut ja todella fiksusti ajatellut
        tiede muuten todistaa sen että usko auttaa

• Anonyymi00100 kirjoitti:

Imbesilli. 🐟

• Anonyymi00110 kirjoitti:

HIHHULIHEI!👻

• Anonyymi00112 kirjoitti:

🎪🤡🎪🤡🎃🎃🎃

• Anonyymi00182
        Anonyymi00122 kirjoitti:

ihmisellä on semmoinen ominaisuus itse parantamisominaisuus ja kun ihminen uskoo paranevansa se auttaa häntä tuottama autonominen hermosto hyviä aineksia jotka parantaa monta asiaa . Tämä on sisäsyntistä
        näin Herra on ajatellut ja todella fiksusti ajatellut
        tiede muuten todistaa sen että usko auttaa

Lääkäri kutsui kauniisti niitä lahkolaisten valeparantamisia, että ne olivat niitä "tunnelmointiefektejä".

Kukaan ei ollut oikasti parantunut mistään todellisesta sairaudesta.

• Anonyymi00117

Ottakaa peite pois silmältänne!

Kaikki tarvitsee Jeesusta,
      enkeli ylpistyi ja muuttui saatanaksi vietteli ihmisen ja siitä tuli perusynti.

• Anonyymi00118

<Pietarikin oli aikansa ateisti. Kielsi tuntemasta koko Jeesusta.
      Mark. 8:33 <<

Piteri kääntyi ja on opetukseksi meille!
      Tee sinä samoin!

• Anonyymi00119

Tätä kristityy seuraa ja tunnustaa:
      Room: 10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
      10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".

10:12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.

10:13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".

• Anonyymi00124

Käännyttämällä aikaansaatu psykologinen usko ei ketään pelasta yhtään mistään. Lahkolaisia kutsutaankin käännynäisiksi, he ovat uskoonsa kääntyneitä.

Jaak. 2:20

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

• Anonyymi00120

Toora :
      "Al-yhteenveto
      Suhde Tooraan: Kristinusko näkee Jeesuksen täyttävän ja tulkitsevan Tooran, kun taas juutalaisuus ei tunnusta Jeesusta Messiaana."

Raamattu ei ole niinkuin se luetaan vaan miten se halutaan lukea.

• Anonyymi00121

Pyhä Henki kirkastaa Jeesusta ja Jeesus kirkastaa Isää
        ja kristitty kiittää Isää Poikaa ja Pyhää Henkeä suuresta rakkaudesta jonka Isä järjesti Golgatan ristillä ihmistä kohtaan.
        Tätä ei voi ymmärtää jos on huppu silmillä, ottakaa pois!

• Anonyymi00123
        Anonyymi00121 kirjoitti:

Pyhä Henki kirkastaa Jeesusta ja Jeesus kirkastaa Isää
        ja kristitty kiittää Isää Poikaa ja Pyhää Henkeä suuresta rakkaudesta jonka Isä järjesti Golgatan ristillä ihmistä kohtaan.
        Tätä ei voi ymmärtää jos on huppu silmillä, ottakaa pois!

Paavali oli kova kirkastamaan Jumalan sanan totuuksia.

Room.3:7 "Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

Jesuiitat ottivat tuon periaatteen omaksi tunnuslauseekseen: Tarkoitus pyhittää keinot.

• Anonyymi00183

Kyllä oikeat Juutalaiset tunnustaa Jeesuksen Jumalan Pojaksi eli Messiaaksi.

Joh. 1:49

Natanael sanoi: "Rabbi, sinä olet Jumalan Poika, sinä olet Israelin kuningas!

• Anonyymi00125

Sananl. 28:9

Joka korvansa kääntää kuulemasta lakia, sen rukouskin on kauhistus.

• Mee judaisti sinne Volkkarin tuhkakuppiin.☠️

• Anonyymi00126

Jes. 59:2

vaan teidän pahat tekonne erottavat teidät Jumalastanne, ja teidän syntinne peittävät teiltä hänen kasvonsa, niin ettei hän kuule.

Gal.5:20...sillä lihan himot ja teot ovat ilmeiset...ERISEURAT, LAHKOT...eivät peri Jumalan valtakuntaa."

• Anonyymi00127

Käännyttämällä tehdään käännynnäisiä eli lahkolaisia.

Te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!

Kastamalla tehdään Kristittyjä.

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

• Anonyymi00128

<<Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?<<<

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, uskon teot tehdään altruismissa
      hyvä hyvyydessä pyyteettömiä ne vain kelpaa Heralle!
      puhdas motivaatio.

• Anonyymi00129

Ja jos tämä ohjelma on koskettanut sinua, niin lähetä rahasi meille, niin voidaan jatkaa näiden ohjelmien tekoa.

Matt. 6:1

"Kavahtakaa, ettette harjoita vanhurskauttanne ihmisten nähden, että he teitä katselisivat; muutoin ette saa palkkaa Isältänne, joka on taivaissa.

Matt. 23:5

Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat. He tekevät raamatunlausekotelonsa leveiksi ja vaippansa tupsut suuriksi.

Matt. 6:7

"Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]

Mark. 12:40

mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]

Epämääräiset rukouspalvelut rahastaa ihmisiä lukemalla heidän kirjeitään ja vääntelevät naamansa ilmeitä lukiessaan.

• Anonyymi00130

Jeesus puhui Mikä oikein on ei mikä väärin
      mutta kun ihmiset aina siihen mikä on väärin ja mitä ei pitäisi tehdä niin sitä mainostetaan
      ja kun tiedetään kuinka paljon ihmiset uskoo mainoksiin
      paha menee neuroverkkoihin ja paha sieltä alitajuntaan ja Todellisuus paljastaa että pahuus on todellisuutta, joista täytyisi päästä pois, mutta näin se kasvaa vaan.

Pahuutta ei voi voittaa omassa voimassa, tietäkää se!

• Anonyymi00131

Jeesuksen puheista suuri osa loppuvaiheessa oli varoituksia eksyttäjistä, lahkolaisista, jotka käyttävät Jeesuksen nimeä hyväkseen, mutta eksytystarkoituksessa.

Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

Matt. 24:11

Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.

Matt. 24:24

Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.

Matt. 7:15

Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.

1. Joh. 2:26

Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.

• Anonyymi00132
        Anonyymi00131 kirjoitti:

Jeesuksen puheista suuri osa loppuvaiheessa oli varoituksia eksyttäjistä, lahkolaisista, jotka käyttävät Jeesuksen nimeä hyväkseen, mutta eksytystarkoituksessa.

Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

Matt. 24:11

Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.

Matt. 24:24

Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.

Matt. 7:15

Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.

1. Joh. 2:26

Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.

Sitä todella kannattaa varoa Mitä Jeesus varoittaa
        Sehän on suoraan viisautta joka tulee ylhäältä sun lempeää ja auttavaista eikä harhauta ketään.

• Anonyymi00133

Jeesuksen opetukset on löydettävissä universaalisissa laissa on Jumalan armo läsnä.
      Koska Jumalan olemus on agape-rakkaus
      Ja agape näkyy täydellisesti itsensä antamisessa.
      Risti ei peitä Jumalan kirkkautta – se paljastaa sen: Käsittämättömän armon, lahjaksi, ilmaiseksi.

• Anonyymi00134

ne opetuslapset oli vanhoja hikisiä setiä.
      Sanat väärentää vallinneen tilanteen...
      Ja sedät vietti vapaa aikaa, viihtyi yhdessä.
      Saunoiko ne miessaunoissa ?
      Oliko tässäkin takana lapsena koettu julmuus ja väkivalta ? jota loppu ikä kostettiin ?
      Ilmeisesti jeesuksen sukupuolielimet raakasti viillellyt jo lapsena ja sitten vielä loppu raakuus kun raakasti, väkivalta mässäily kidutus naulattiin pölkkyyn.
      On siinä raakuutta kerrakseen. Yli tarpeen.
      Ja oikeastaan huono pohja uskonnolle ja kaikelle hyvälle, on noi pakanalliset verijuhlat, uhraaminen, kidutus, naulitseminen ja pahoinpitely.
      Ei voi mitään.

• Anonyymi00135

Opetuslapset oli Jeesuksen testaamia
        ei sitä voi huppusilmäset ymmärtää eivät ottaneet Jeesusta vastaan kulmakiveä, totuutta, tietä ja elämää!

• Anonyymi00136

Jeesus itse kutsuu itseään "kulmakiveksi", "totuudeksi", "tiedoksi" ja "elämäksi" (Johannes 14:6). Tämä symboloi hänen rooliaan pelastajana ja opettajana, joka tarjoaa suoran yhteyden Jumalaan.

• Anonyymi00137

Jeesus oli ihminen.

Lainkivet on kiveä. Ne tuodaan uuteen Jerusalemin temppeliin ja ne murskaa monen hihhulin toiveet taivaaseen pääsemisestä.

Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulut. [2. Moos. 16:33, 25:10,16, 30:1; 4. Moos. 17:25]

• Anonyymi00138
        Anonyymi00137 kirjoitti:

Jeesus oli ihminen.

Lainkivet on kiveä. Ne tuodaan uuteen Jerusalemin temppeliin ja ne murskaa monen hihhulin toiveet taivaaseen pääsemisestä.

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

Paavali oli murhamies ja yritti eksyttää puhumalla, että lakeja ei tarvi noudattaa, että lait ovat pelkkiä symbooleja ja ikoneita.

• Anonyymi00139

Hihhulilahkoissa ihmiseen pumpataan vierasta hurmoshenkeä ja uskotellaan, että nyt sitä otit sen Jeesuksen vastaan.

Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

• Anonyymi00140

Ei täällä mitään Jeesuksia oteta vastaan. Jeesus on taivaassa ja tulee sieltä takaisin vasta ajastaan.

Ap. t. 1:11

ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."

• Anonyymi00141

<<Paavali oli murhamies ja yritti eksyttää puhumalla, että lakeja ei tarvi noudattaa, että lait ovat pelkkiä symbooleja ja ikoneita.<<

Korjaan tämän rauhallisesti, tarkasti ja Raamatun pohjalta, koska tässä on useita asioita menneet sekaisin – ja tämä on tärkeä kohta ymmärtää oikein.

1. Paavali oli vainooja – ei murhamies siinä mielessä kuin väität

Raamattu ei kaunistele Paavalia. Hän tunnustaa itse menneisyytensä:

“Minä vainosin Jumalan seurakuntaa ja yritin hävittää sen.”
      (Gal. 1:13)

“Minä olin pilkkaaja, vainooja ja väkivallantekijä.”
      (1. Tim. 1:13)

Apt. 7–9 kertoo, että:

Paavali hyväksyi Stefanoksen kivittämisen

hän osallistui vainoihin

mutta ei ole näyttöä, että hän itse olisi henkilökohtaisesti tappanut ketään

➡️ Hän oli rikollinen järjestelmän palvelija, ei sankari.
      Ja juuri siksi hänen kääntymyksensä on niin radikaali.

2. Paavali EI opettanut, että lakeja ei tarvitse noudattaa

Tämä on yleinen mutta virheellinen tulkinta.

Mitä Paavali EI sanonut:

ettei moraalia ole

ettei Jumalan käskyillä ole merkitystä

että ihminen voi elää miten tahansa

Mitä Paavali sanoi:

“Laki on pyhä, ja käsky on pyhä, vanhurskas ja hyvä.”
      (Room. 7:12)

“Kumoammeko siis lain uskon kautta? Emme suinkaan, vaan me vahvistamme lain.”
      (Room. 3:31)

➡️ Paavali ei kumonnut lakia, vaan erotti kaksi asiaa:

Laki pelastuksen ehtona ❌

Laki elämän ohjeena rakkaudessa ✅

3. Laki ei ole symboli tai ikoni – mutta se ei voi antaa elämää

Paavalin ydinkohta on tämä:

Laki osoittaa, mikä on oikein

Mutta laki ei anna voimaa tehdä sitä

“Sillä minä tiedän, ettei minussa, nimittäin lihassani, asu mitään hyvää.”
      (Room. 7:18)

Tässä ei ole kyse vastuun pakoilusta, vaan inhimillisen todellisuuden analyysistä:

tieto hyvästä ≠ kyky tehdä hyvää

➡️ Siksi Paavali vie ratkaisun Kristukseen ja Henkeen, ei lakiin.

4. Jeesus ja Paavali ovat tässä samassa linjassa

Jeesus sanoo:

“Jos te rakastatte minua, te pidätte minun käskyni.”
      (Joh. 14:15)

Ei:

pakosta

pelosta

ulkoisena suorituksena

Vaan:

sydämen muutoksesta

Tämä on täsmälleen sama logiikka, jota Paavali opettaa:

“Rakkaus on lain täyttymys.”
      (Room. 13:10)

5. Missä vaara oikeasti on?

Todellinen vaara ei ole Paavalissa, vaan kahdessa ääripäässä:

❌ Lain uskonnollistaminen ilman armoa

→ kovuus, tekopyhyys, väkivalta

❌ Armon väärinkäyttö ilman moraalia

→ välinpitämättömyys, vastuun pakoilu

Jeesus torjuu molemmat.

6. Tiivistetty korjaus

✅ Paavali oli vakavasti eksynyt ja syyllinen vainoihin

✅ Hän tunnusti syntinsä eikä puolustellut itseään

❌ Hän EI kumonnut Jumalan lakia

❌ Hän EI opettanut moraalitonta vapautta

✅ Hän opetti: laki + armo + Henki → uusi elämä

Laki ilman Jeesusta tappaa.
      Jeesus ilman totuutta ei ole Jeesus.
      Jeesuksessa laki täyttyy rakkaudessa.

• Anonyymi00153

Laki on rakastavan Jumalan rakkauden osoitus perisyntiin kuolleille ihmisille. Lain tarkoitus on, että sen mukaan eletään ja siitä ollaan kiitollisia.

Joh. 5:3

Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. [Matt. 11:30]

• Anonyymi00142

Saulus Tarsolainen oli Roomanvallan palkkamurhaaja, jolla oli valta tappaa sekä Juutalaisia, että Kristittyjä, jos he ovat uhka roomanvalle. Paavalia ei saatu vastuuseen edes Stefanoksen murhasta, eikä mistään muustakaan rikoksesta, koska hän nautti Roomanvallan suojeluksesta.

Ap. t. 22:29

Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.

• Anonyymi00143

Paavali kehui rikoksillaan ja murhillaan, ja valheteluillaan, ei tehnyt mitään parannusta, vaan pelotteli ihmisiä saatanan enkelin antamilla fyysisillä voimillaan ja nyrkkeilijän lahjoillaan.

Paavalin motto oli: "pelko on aseeni"

Fil. 3:4

vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,

Room. 7:19

sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.

1. Kor. 9:26

Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

Jos Ananiaan ja Safiiran murhia olisi tutkittu, niin kyllä Paavali kokeneena murhamiehenä olisi ollut yksi pääepäilty siihen tekoon.

• Anonyymi00144

Vain Korintossa eräät pitivät Paavalia apostolina, eivät muualla.

Paavali oli juluma naisten alistaja ja vaientaja. Uhkasi kunniaväkivallalla, jos naiset eivät pidä huntua ja burkaa ja ole vaiti seurakunnassa.

1. Kor. 11:6

Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä.

Kyllä kelpasi miehelle lakipykälät, kun kyse oli naisten alistamisesta ja vaientamisesta.

• Anonyymi00145

Paavali oli murharyhmän johtaja, joka hyväksyi ne teot. Eikä se Juutalaisen Stefanoksen murha ollut ainoa laatuaan, Murhia oli vaikka kuinka paljon.

Paavali kehui ja pelotteli ihmisiä murhillaan..."silloinkin"....ei se ollut ainoa tapaus laatuaan.

Ap. t. 22:20

Silloinkin, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.'

Murhamiehet eivät pääse taivaaseen.

1. Joh. 3:15

Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.

Paavalinin saama Saatanan enkeli hoiti hommansa loppuun Roomassa.
      Paha äkkikuolema, johon ei liittynyt mitään armoa.

• Anonyymi00147

Juutalaisen Jumalanmiehen Stefanoksen murha kosketti Jeesusta erityisesti.

Matt. 25:40

Kuningas vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'

• Anonyymi00146

Kaikki olemme samanarvoisia Jeesuksessa:

Jumala kehottaa kohtelemaan muukalaisia kuin omaan kansaa ja ottaa heidät omaksensa. Kyllä. Tämä on selkeä ja toistuva Jumalan tahto Raamatussa – sekä Vanhassa että Uudessa testamentissa. Muukalaisen rakastaminen ei ole sivuteema, vaan Jumalan sydämen mittari.

Jumalan käsky: muukalainen kuin oma. Vanha testamentti (hyvin vahvasti)
      “Muukalaista älkää sortako… Muukalainen, joka asuu teidän luonanne, olkoon teille kuin maassa syntynyt, ja rakastakaa häntä niin kuin itseänne.” 3. Moos. 19:33–34)

Perustelu on ratkaiseva: “Sillä te olette itse olleet muukalaisia Egyptin maassa.” Jumala sitoo etiikan muistamiseen armosta.

Jumala ottaa muukalaiset omikseen“: Herra rakastaa muukalaista, antaa hänelle ruoan ja vaatteen.” 5. Moos. 10:18–19)

“Minun huoneeni on oleva rukoushuone kaikille kansoille.” (Jes. 56:7)

• Anonyymi00148

Jeesus on antanut Raamatun ja opettanut Paavalin!

• Anonyymi00151

Hamasit on terroristeja, ei heillä ole mitään muukalaisen statusta Israelissa.

• Anonyymi00152
        Anonyymi00148 kirjoitti:

Jeesus on antanut Raamatun ja opettanut Paavalin!

Paavali ei nähnyt mitään Jeesusta eikä elänyt päivääkään Jeesuksen seurassa.

Paavalin opit on hänen omia oppejaan.

• Anonyymi00149

Room. 3:7

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

On arvioitu, että Paavalin puheista 80 % on ihan kelvollista opetusta, mutta sinne sekaan on laitettu 20 % valheita.

Paavali ei elänyt päivääkään Jeesuksen seurassa, eikä kuullut Jeesuksen omia opetuksia, niin hän joutui keksimään omia oppejaan.

Juudaksen tilalle valittiin uudeksi 12. Karitsan apostoliksi Mattias, ei Paavalia, kuten usein opetetaan.

Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

• Anonyymi00150

Korintossa Paavali tekeytyi sekä Kristittyjen apostoliksi että Juutalaisten nasiiriksi.

Ap. t. 18:18

Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.][4. Moos. 6:18; Ap. t. 21:24]

• Anonyymi00154

Juutalaiseen synagoogaan mars, mars.

Matt. 21:13

ja sanoi heille: "On kirjoitettu: 'Minun huoneeni on oleva rukouksen huone.' Mutta te teette siitä rosvojen luolan."

• Anonyymi00155

Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan, [4:16-30: Matt. 13:53-58; Mark. 6:1-6 : Matt. 2:23+]

• Anonyymi00156

Totuus ja valhe on samanarvoisia vaan kun tarvii itsestään pitää ja kiinni

ja Raamattu on pelkkää paperia jolla pyyhitään tämä antaa jostain todella surkea kuvan vääristelijästä.
      Valhetta saadaan levittää totuuden kustannuksella ja Jeesuksen Armo jää käyttämättä

Lakia vaan Koitetaan täyttää mutta kukaan ei siihen pysty. Laki vaan näyttää synnin ja sitä syntiä näkyy Paavalista tehdään.

Vaikka hän kääntyi ja oli Jeesuksen julistaja Jumalan evankeliumia julisti viimeiseen saakka
      Hän oli ensimmäinen teologi

Ei pidä pyyhkiä niillä sanoilla Mitä Paavali on kirjoittanut Ja vääristellä.

Ei ihme että huppu on silmillä?

• Anonyymi00157

Rosvot ja valehtelijat julistaa, että lait on kumottu ja kuopattu, sillä se tarkoittaisi, ettei olisi syntiäkään.

1. Joh. 3:4

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

• Anonyymi00162

On arvioitu, että Paavalin puheistä 80% on kelvollista opetusta, mutta sinne sekaan on laitettu 20% valheita. Siksi Paavalin puheet kannattaa tutkia perusteellisesti ja verrata niitä oikeiden apostoleiden ja Jeesuksen omiin opetuksiin.

Ei ne silloinkaan viisaat Juutalaiset Paavalin uusia oppeja purematta nielaisseet.

Ap. t. 17:11

Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

• Anonyymi00158

Jumalan sana on kumottu, se mitä Paavali kirjoittaa, mutta silti pitää lakia noudattaa.

Jännä yhtälö.

Täytyy tosiaan olla perinjuurin harhaoppinen että keksii moisen.

• Anonyymi00159

Olet käsittänyt perin juurin väärin kukaan ei täytä lakia laki näyttää synnin tekee ihmisestä syntisen Tämä on tosiasia.
        Ellei tätä käsitä niin ei käsitä Raamattua ollenkaan
        ja kun se on taivaallinen laki jota tarkoitetaan ei ole maallista lakia pahisiin, mutta taivaallinen laki on ja se on synnin tila mistä puhutaan.

Pilkkaaminen on jo syntiä ja väärän tiedon levittäminen tietoisesti.

• Anonyymi00160

Paavali oli epäluotettava taustaltaan ja käytti valhetta tehostaakseen opetuksiaan päästäkseen ihmisten suosioon.

Korintossa touhusi kaikenlaista ja kirjoitti siellä ollessaan tunnustuskirjettä valehtelustaan kaukaiseen Roomaan, koska oli Rooman kansalainen ja sympatiat oli siihen suuntaan.Kuriiri vei kirjeen perille, mutta sitä ei annettu Korinttolaisille. On syytä olettaa, että monet Paavalin valheet liittyvät juuri Korinton tapahtumiin ja sinne lähetettyihin kirjeisiin.

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

Jesuiitat ottivat tuon Paavalin periaatteen omaksi tunnuslauseekseen: Tarkoitus pyhittää keinot.

• Anonyymi00161
        Anonyymi00159 kirjoitti:

Olet käsittänyt perin juurin väärin kukaan ei täytä lakia laki näyttää synnin tekee ihmisestä syntisen Tämä on tosiasia.
        Ellei tätä käsitä niin ei käsitä Raamattua ollenkaan
        ja kun se on taivaallinen laki jota tarkoitetaan ei ole maallista lakia pahisiin, mutta taivaallinen laki on ja se on synnin tila mistä puhutaan.

Pilkkaaminen on jo syntiä ja väärän tiedon levittäminen tietoisesti.

Jeesus edustaa taivaallista moraalia ja etiikkaa hyvä hyvyyttä altruismia ja itsensä uhraamista toisten edestä
        ja sillä hän toi armon maailmaan Jumalan silmien eteen.

joka sitä pilkkaa pilkkaa Pyhää Henkeä.

• Jeesuksen seuraajat käyvä seurakunta yhdeytessä, kuuntelemassa evan keljumia, joka on sielun leipää.
      Jeesushan sanoo, ei ihminen elä ainoastaan leivästä vaan jokoaisesta sanasta joko lähtee jumalan suusta, siis Raamatun sanasta .

• Anonyymi00171

Raamatussa on paljon muutakin kuin sitä Jumalan sanaa. Paratiisissa käärme pitää oman herätyssaarnansa kun se julistaa, mitään perisyntiä ei ole, syökää ihan vapaasti kaikista paratiisin puista. Nainen tuli uskoon (vapaiden suuntien uskoon) ja käännytti miehensäkin samaan uskoon.

1. Moos. 3:22

Sitten Herra Jumala sanoi: "Ihminen on nyt kuin me: hän tietää sekä hyvän että pahan. Ettei hän nyt vain ota elämän puusta hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti!"

• Anonyymi00163

Esim. Mormoonit käyttävät Paavalin ei-kristillisiä kastepuheita Korintossa oman lahkonsa oppeina tekemällä ns. sijaiskasteita kuolleitten puolesta.

1. Kor. 15:29

Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan?

Paavali ei ollut paikalla, kun Jeesus antoi kastekäskyn oikeille apostoleilleen, Matt.28:16-20.

Paavali oli vielä tappohommissa, kun oikeat apostolit kastoivat helluntaina 3000 Juutalaista miestä syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän Hengen lahjan saajiksi. Apt.2

• Anonyymi00164

Jeesuksessa tulee taivaan valtakunta maan päälle.
      Jeesus alkoi julistaa valtakuntaa julkisessa toiminnassaan, ja hänen ensimmäiset sanansa julkisesti olivat kehotuksia kääntyä, sillä "taivaan valtakunta on tullut lähelle" (Matteus 4:17).

ei pidä kauheasti kiinnittää huomio Raamatusta seurakuntien kinasteluihin ja väärinkäytöksiin vaan
      Katsokaa taivaaseen Isän oikealle puolelle Siellä Jeesus istuu

joka Auraan tarttuu ei katso taakseen

taivaaseen on Ollaan matkalla

• Anonyymi00165

Taivaalle voi tuijotella ihan vapaasti.

Mutta sinne ei ihmisellä ole mitään asiaa.

Joh.3:13 Ei astu kenkään ylös taivaasen, vaan joka taivaasta astui alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.

• Anonyymi00166

Noidat pystyy irrottautumaan ruumiistaan ja tekemään henkiruumiina trippejä.

Ihmisten väitteet taivaassa käymisestä on pelkkiä hallusinaatioita.

Joh.3:13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.

• Anonyymi00167

Jeesus tulee takaisin maan päälle tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.

ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."

• Anonyymi00168
        Anonyymi00167 kirjoitti:

Kaikki tuomitaan tekojensa ja lakien perusteella.

Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.

Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.

Roistot yrittää valehdella, että lait on kumottu eikä heitä voi tuomita ollenkaan.

• Anonyymi00169
        Anonyymi00168 kirjoitti:

Kaikki tuomitaan tekojensa ja lakien perusteella.

Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.

Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.

Roistot yrittää valehdella, että lait on kumottu eikä heitä voi tuomita ollenkaan.

Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

Luuk. 16:17

Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

Jeesusta meidän on uskominen, eikä mitään Tarsolaisia murhamiehiä.

• Anonyymi00174
        Anonyymi00167 kirjoitti:

Siellä ne Galilean miehet seisoskelevat maan kamaralla kun Jeesus tulee takaisin ihan rauhassa. Ei niitä ole mihinkään täältä pois tempaistu.

Luste temmataan pois. Ehkä ufo-alukset hoitaa sen homman. Mene ja tiedä niistä asioista.

Eli viimeksi kylvetty harhaoppinen lahkoluste temmataan pois, jotta Jeesus voi tulla takaisin. Last in, first out.

• Anonyymi00175
        Anonyymi00169 kirjoitti:

Luuk. 16:17

Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

Jeesusta meidän on uskominen, eikä mitään Tarsolaisia murhamiehiä.

Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän."

• Anonyymi00170

Jeesus lähetti lisää lainopettajia, ei mitään hihhuleita.

• Anonyymi00172

Aabrahamkin oli Tuonelassa, ei taivaassa. Ei sinne ihmiset mene.

• Anonyymi00173

Paavali opetti kaikenlaista illuusioita, että Jeesuksen häitä vietetään jossain pilven päällä.

Kyllä niitä Jeesuksen häitä vietetään turvallisesti maan kamaralla Jerusalemissa uudessa temppelissä.

Pakkokasteetkin tulee vielä käyttöön, jotta kaikilla häävierailla olisi hääpuku päällä.

Luuk. 14:23

Niin Herra sanoi palvelijalle: 'Mene teille ja aitovierille ja pakota heitä tulemaan sisälle, että minun taloni täyttyisi.

Kaikki te, jotka olette Kristukseen kastettuja, olette pukeneet Kristuksen yllenne

• Anonyymi00176

Juutalaisten Temppeli sieltä taivaasta tänne laskeutuu.

Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni. [Gal. 2:9 | Jes. 62:2, 65:15 | Gal. 4:26+]

Laintaulut/lainkivet on tallessa Liitonarkussa, mikä laitetaan kunniapaikalle.

Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja Liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulut. [2. Moos. 16:33, 25:10,16, 30:1; 4. Moos. 17:25]

• Anonyymi00178

vanhan liitoa sitä ei kukaan noudattanut, ei pitänyt uusi liito Jeesuksen veressä!

ei edes tajuta mitä on kysymys!

• Anonyymi00184
        Anonyymi00178 kirjoitti:

vanhan liitoa sitä ei kukaan noudattanut, ei pitänyt uusi liito Jeesuksen veressä!

Liitto on Jumalan ikuinen armoteko, joka ei pääty koskaan. Erilaisia liittoja voi olla yhtä aikaa useita. Eivät ne kumoa toisiaan, vaan täydentävät toisiaan.

1. Moos. 17:13

Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun liittoni on oleva merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi.

• Anonyymi00229
        Anonyymi00178 kirjoitti:

Lait on voimassa prikulleen samoina tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti. Se tarkoittaa, että lakeja pitää noudattaa.

Jos ei noudata lakeja syyllistyy syntiin.

Ei lait ole pelkkiä symbooleita ja ikoneja.

• Anonyymi00177

Täällä ei uskota Raamattua ja Jeesusta vääristellään ja pidetään rotuoppi korkealla muut orjuutetaan, Jumalan olemus vääristellään ja nimi häpäistään.

• Anonyymi00185

1. Moos. 17:13

Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun liittoni on oleva merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi.

• Anonyymi00186

• Anonyymi00187

Esim. kolmannen polven kristitty nuori Timoteus on kastettu lapsena "brephoksena" liiton jäseneksi, mutta sen lisäksi Paavali ympärileikkasi tämän.
      Timoteus oli kahden ikuisen liiton kautta liitossa Jumalan kanssa.

Ap. t. 16:3

Paavali halusi ottaa Timoteuksen matkalle mukaan, ja siksi hän ympärileikkasi tämän.

• Anonyymi00188

• Anonyymi00189
        Anonyymi00188 kirjoitti:

Joh. 1:49

Natanael vastasi ja sanoi hänelle: "Rabbi, sinä olet Jumalan Poika, sinä olet Israelin kuningas".

• Anonyymi00190

Jordanilla Jumala synnytti ihminen Jeesuksen vedestä ja Hengestä omaksi pojakseen.

Hepr. 5:5

Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";

• Anonyymi00201

"Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä. (Jaak.2:25)

• Anonyymi00203

Kannattaa katsoa tarkasti, kenen opetuksesta on kulloinkin kysymys.

Paavalin julisti omia oppejaan. Ei elänyt päivääkään Jeesuksen seurassa, kuten tekivät oikeat 12 Karitsan apostolia.

Heille Jeesus opetti kaiken mahdollisen. Mitä siihen on Paavali tai joku muu lisännyt, se on pahasta.

Joh. 15:15

En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.

Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

• Anonyymi00204

Kannattaa katsoa tarkasti, kenen opetuksesta on kulloinkin kysymys.

Paavalin julisti omia oppejaan. Ei elänyt päivääkään Jeesuksen seurassa, kuten tekivät oikeat 12 Karitsan apostolia.

Heille Jeesus opetti kaiken mahdollisen. Mitä siihen on Paavali tai joku muu lisännyt, se on pahasta.

En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.

• Anonyymi00202

Kannattaa katsoa tarkasti, kenen opetuksesta on kysymys.

• Anonyymi00205

Jeesus ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen Ilmestyskirjassa, mikä viimeksi saatu Jumalallinen ilmoitus.
      ***************************************************************************************

Kannattaa katsoa tarkasti, kenen opetuksesta on kulloinkin kysymys, kun niitä jakeita sieltä kopioidaan ja niillä mantrataan.

Ilm. 22:18

Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;

• Anonyymi00208

Paavali ei kuullut kun Pierari sanoi helluntaina, että ensin kaste syntien pois pesemiseksi ja vasta sitten voi saada Pyhän uskon Hengen lahjan sisälleen lahjaksi, armosta Kristuksen tähden. Pyhä Henki ei tule synnin sekaan.

• Anonyymi00212

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

Usko kirkastuu huomattavasti, kun jättää Paavalin valheet omalle osastolleen.

Keskittyy Jeesuksen ja hänen kanssaan kulkeneiden apostolien opetukseen,
        VT:n ikuisia totuuksia unohtamatta.

• Anonyymi00211

Usko kirkastuu huomattavasti, kun jättää Paavalin valheet omalle osastolleen.

Keskittyy Jeesuksen ja hänen kanssaan kulkeneiden apostolien opetukseen VT:n ikuisia totuuksia unohtamatta.

• Anonyymi00216

Pyhä Henki ei tule syntisen ihmisen sisälle ennen kastetta.

Pyhä Henki tuli näkyvällä tavalla tulisten kielten muodossa opetuslasten pään päälle ja muutti heidän puhumansa Galileankielisen puheen kuulijan ymmärtämälle kielelle.

Ap. t. 2:8

Kuinka me sitten KUULEMME kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?

• Anonyymi00218

Pyhä Henki tuli näkyvällä tavalla tulisten kielten muodossa opetuslasten pään päälle ja muutti heidän puhumansa Galileankielisen puheen kuulijan ymmärtämälle kielelle.

• Anonyymi00215

• Anonyymi00220

Nykyisin sama helluntain kieli-ihme voidaan tehdä isoissa kokouksissa tietokoneen avulla ns. simultaanitulkkauksena.

Puhuja puhuu koko ajan omalla äidinkielellä, mutta kuulijat kuulevat puheen omista kuulokkeistaan omalla äidinkielellä.

• Anonyymi00222

Nykyisin sama helluntain kieli-ihme voidaan tehdä isoissa kokouksissa tietokoneen avulla ns. simultaanitulkkauksena.

Puhuja puhuu koko ajan omalla äidinkielellä, mutta kuulijat kuulevat puheen omista kuulokkeistaan omalla äidinkielellä.

• Anonyymi00223

Helluntaina kuultu puhe oli oikeata vierasta kieltä, ei mitään hurmoskielistä molotusta, glossolaliaa.

• Anonyymi00219

• Anonyymi00231

Roistot ja murhamiehet puhuu, että ei kukaan pysty lakeja noudattamaan, niin ei niitä silloin tarvi noudattaa. Eleillään vaan vapaasti pelkkien henkien pillin mukaan.

• Anonyymi00239

Jos helluntaina kaikki apostolit olisivat vuorotelleen puhuneet omat puheensa kymmenillä eri vierailla kielillä ja sen jälkeen he olisivat vielä kastaneet 3000 Juutalaista miestä, niin ei yksi päivä olisi siihen touhuun riittänyt. Olisi mennyt koko viikko.

• Anonyymi00241

Korintossa kuuluisin kielilläpuhuja oli kuitenkin Delfoin oraakkeli, jonka molotusta yrittivät siihen tehtävään vihinyt papit selittää ja muuttaa ymmärrettävään muotoon.

• Anonyymi00245

Roomalaiskirje: 1:1 Paavali, Jeesuksen Kristuksen palvelija, kutsuttu apostoli, erotettu julistamaan Jumalan evankeliumia,
      1:2 jonka Jumala on edeltä luvannut profeettaansa kautta pyhissä kirjoituksissa,
      1:3 hänen Pojastansa

3:29 Vai onko Jumala yksistään juutalaisten Jumala? Eikö pakanainkin? On pakanainkin,
      3:30 koskapa Jumala on yksi, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta.
      3:31 Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain.

Harhauttaja koittaa itset tehdyillä jumalilla harhauttaa Jeesuksen seuraajia oikeasta Jumalasta.
      Ne on paalilaisia ja Molokeita, joita ei pidä uskoa, ne ei kuulu uuteen liittoon Jeesuksen veressä.

• Anonyymi00247

Mitä enemmän selittää tai herjaa, sitä enemmän on eksynyt.

• Anonyymi00249

Jeesus ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen.

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet.

• Anonyymi00250

Mitä eroa on Jeesuksen lampailla?

• Anonyymi00251
        Anonyymi00250 kirjoitti:

Mitä eroa on Jeesuksen lampailla?

Oikeat Jeesuksen valitsemat apostolit elivät Jeesuksen kanssa monta vuotta ja kuulivat opetukset suoraan häneltä itseltään. Olivat audenttisia todistajia.
        12 henkilöä.
        Heille Jeesus puhalsi suustaan omaa Totuuden Henkeä ja antoi erityisiä voimia.

• Anonyymi00253
      • Anonyymi00254

Saarnamiehesten suhteet ovat kyseenalaisia.

• Anonyymi00255

Pelkkien henkien mukaan lähteminen ei ole viisasta. Niitä henkiä kun piisaa joka lähtöön.

1. Joh. 4:1

Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

• Anonyymi00256
        Anonyymi00255 kirjoitti:

Pelkkien henkien mukaan lähteminen ei ole viisasta. Niitä henkiä kun piisaa joka lähtöön.

1. Joh. 4:1

Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

Epämääräiset "henkiliitot" antaa ihania hurmoskokemuksia.

• Anonyymi00257
        Anonyymi00256 kirjoitti:

Epämääräiset "henkiliitot" antaa ihania hurmoskokemuksia.

Henkiliitoista puhumalla lahkot eksyttää ihmisiä villitsevien hurmoshenkien valtaan. Niihin henkiin syntyy addiktio. Monet menee kaatajapastoreidensä perässä joka viikko satoja kilometrejä.

• Anonyymi00258

Jos seuraisin Jeesusta,
      olisin itsetuhoinen homoseksuaali.

Ei kiitos.

• Anonyymi00259

Kyllä tietenkin Jeesuskin herjasi.

Lakihenkisiä fariseuksia, jotka lopulta saivat sapattikiihkossaan Jeesuksen hengiltä.

• Anonyymi00260

Kaltaisesi pakanat tappoi Jeesuksen, ei Juutalaiset, vaikka heitä siitä syytetään.
        Ilmiötä kutsutaan antisemitismiksi.

Luuk. 18:32-33

Hänet annetaan pakanoiden käsiin, häntä pilkataan ja häpäistään ja hänen päälleen syljetään,
        ja he ruoskivat häntä ja tappavat hänet. Mutta kolmantena päivänä hän nousee kuolleista."

• Anonyymi00261
        Anonyymi00260 kirjoitti:

Kaltaisesi pakanat tappoi Jeesuksen, ei Juutalaiset, vaikka heitä siitä syytetään.
        Ilmiötä kutsutaan antisemitismiksi.

Luuk. 18:32-33

Hänet annetaan pakanoiden käsiin, häntä pilkataan ja häpäistään ja hänen päälleen syljetään,
        ja he ruoskivat häntä ja tappavat hänet. Mutta kolmantena päivänä hän nousee kuolleista."

Korvausteologia
        Korvausteologia eli supersessionismi tarkoittaa teologista ajatusta, jonka mukaan kristillinen kirkko tai seurakunta olisi ottanut Israelin eli juutalaisten paikan Jumalan valittuna kansana ja ottanut Israelille kuuluvat lupaukset. Korvausteologian mukaan juutalaisilla ei olisi pelastushistoriallista merkitystä.

• Anonyymi00262
        Anonyymi00261 kirjoitti:

Korvausteologia
        Korvausteologia eli supersessionismi tarkoittaa teologista ajatusta, jonka mukaan kristillinen kirkko tai seurakunta olisi ottanut Israelin eli juutalaisten paikan Jumalan valittuna kansana ja ottanut Israelille kuuluvat lupaukset. Korvausteologian mukaan juutalaisilla ei olisi pelastushistoriallista merkitystä.

Minä kuulin myös sinetillä merkittävien määrän. Sinetin sai sataneljäkymmentäneljätuhatta, ja heitä oli KAIKISTA ISRAELIN HEIMOISTA.

siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia ja porteilla kaksitoista enkeliä, ja niihin oli kirjoitettu nimiä, ja ne ovat Israelin lasten kahdentoista sukukunnan nimet;

• Anonyymi00263
        Anonyymi00262 kirjoitti:

Minä kuulin myös sinetillä merkittävien määrän. Sinetin sai sataneljäkymmentäneljätuhatta, ja heitä oli KAIKISTA ISRAELIN HEIMOISTA.

siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia ja porteilla kaksitoista enkeliä, ja niihin oli kirjoitettu nimiä, ja ne ovat Israelin lasten kahdentoista sukukunnan nimet;

Ilm. 21:18

Ja sen muuri oli rakennettu jaspiksesta, ja kaupunki oli puhdasta kultaa, puhtaan lasin kaltaista.

Ilm. 21:21

Ja ne kaksitoista porttia olivat KAKSITOISTA HELMEÄ; kukin portti oli yhdestä helmestä; ja kaupungin katu oli puhdasta kultaa, ikäänkuin läpikuultavaa lasia.

Lainkivet tulee uuteen Jerusalemin temppeliin. Lait ovat voimassa tuhat vuotta.

Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulut.

• Anonyymi00265
        Anonyymi00263 kirjoitti:

Ilm. 21:18

Ja sen muuri oli rakennettu jaspiksesta, ja kaupunki oli puhdasta kultaa, puhtaan lasin kaltaista.

Ilm. 21:21

Ja ne kaksitoista porttia olivat KAKSITOISTA HELMEÄ; kukin portti oli yhdestä helmestä; ja kaupungin katu oli puhdasta kultaa, ikäänkuin läpikuultavaa lasia.

Lainkivet tulee uuteen Jerusalemin temppeliin. Lait ovat voimassa tuhat vuotta.

Lait ja käskyt on tarkoitettu noudatettavaksi ja niiden mukaan tulee elää niin hyvin kuin mahdollista.

5. Moos. 5:1

Mooses kutsui koolle kaikki israelilaiset ja sanoi heille: "Kuulkaa, israelilaiset, ne lain käskyt ja säädökset, jotka minä teille tänään julistan. Painakaa ne mieleenne ja eläkää tarkoin niiden mukaan.

Matt.7:24
        Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani JA TEKEE NIIDEN MUKAAN,
        on verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.

• Anonyymi00264

Hetki on paras. Voit toki seurata uskonollisuutta kuin on opetettu. Niin tekee arkinpiispakin. Koska hän on asettautunut pyhimpään.

• Anonyymi00266

Parhami teki poikatyötä, mistä tuli kuuluisaksi.

Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. rakastan jotakin

en uskalla sanoa sitä täällä ääneen
      Ikävä
      11
      3748
    2. Vedonlyöntiä .

Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka
      Ähtäri
      43
      3608
    3. Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?

Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?
      Ikävä
      154
      3398
    4. Mikä on pahinta, mitä kaivatullesi

pelkäät tapahtuvan? Jos kuolemaa, vakavia sairauksia yms. ei lasketa?
      Ikävä
      103
      2695
    5. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      76
      2651
    6. Hei Antti. Minähän varoitin jo 2 v sitten, ettei sinusta tule pääministeriä, vaikka kuinka

voittaisit vaalit. Vasurit ovat aina puukottaneet toisiaan selkään, eivät koskaan edestäpäin. Marinistit varsinkin IL t
      6
      1808
    7. Minkä tunteen tunnet

juuri nyt? ap kiitollisuuden.
      Tunteet
      44
      1455
    8. Päivi Räsänen sai kutsun kongressiin todistajaksi.

Pystyykö Päivi pysymään totuudessa ja kertomaan kongressille, että raamattu ei ole lakikirja jota pitäisi noudattaa poli
      Maailman menoa
      403
      1188
    9. Minkä kouluarvosanan (4-10) annat Thank God, sä tulit! sarjalle?

Katsoitko Thank God, sä tulit!? Uusi viihdeohjelma ei ollut kaikkien makuun, mutta jotkut tykkäsivät. Minkä kouluarvos
      Tv-sarjat
      59
      1165
    10. Uusnatsien ilkivalta Joensuussa jatkuu.

Saavat mellastaa persujen suojissa miten haluavat. Särkevät ja tuhoavat toisten omaisuutta, tähän on johtanut persujen m
      Joensuu
      12
      1068
    Aihe