Jos seuraisit Jeesusta niin menisit sapattina Juutalaisten synagoogaan ja lukisit Tooraa ja uskoisit siihen.
Luuk. 4:16
Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.
Jeesus ei ollut mikään lahkoissa sekavia moliseva ja hurmospäissään kaatuileva hihhuli.
Jeesuksen seuraaminen
14
70
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Joh. 8:21
Niin Jeesus taas sanoi heille: "Minä menen pois, ja te etsitte minua, ja te kuolette syntiinne. Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla." - Anonyymi00002UUSI
Ja sinäkö olet mennyt ja menet säännöllisesti? Onko siellä Savitaipaleella synagoogaa? Tai edes Lappeenrannassa?
- Anonyymi00005UUSI
Ei Teuvo tapansa mukaan koskaan vastaa. Kunhan vaan provosoi ja herjaa…
- Anonyymi00003UUSI
Niitä Jeesuksen tuntijoita ja Paavalin peesaajia on vaikka kuinka paljon ja muita kaatapastoreita ja jalanvenyttäjiä piisaa joka lahkoon yllin kyllin.
Ap. t. 19:15 "mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?" - Anonyymi00004UUSI
"lumoojat" käyttää suggestiota eli hypnoosia....
Ap. t. 19:13
Niin muutamat Juudalaiset, jotka olivat lumoojat, vaelsivat ympäri, ja kiusasivat mainita Herran Jesuksen nimeä niiden päälle, joilla pahat henget olivat, ja sanoivat: me vannotamme teitä Jesuksen puolesta, jota Paavali saarnaa. - Anonyymi00006UUSI
Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämiä keinoja saada ihminen tulemaan lahkon uskoon.
- Anonyymi00007UUSI
Tarinat taivaassa tai paratiisissa käynneistä Jeesusta morjestamassa vaikuttaisi olevan pelkkiä hallusinaatioita.
Joh.3:13 "Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."
2. Tim. 4:4 ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.- Anonyymi00008UUSI
1. Tim. 6:16
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen. [2. Moos. 33:20; Ps. 102:28, 104:2; Joh. 1:18] - Anonyymi00009UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
1. Tim. 6:16
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen. [2. Moos. 33:20; Ps. 102:28, 104:2; Joh. 1:18]Ps. 115:16
Taivas on Herran, maan hän on antanut ihmisille. - Anonyymi00010UUSI
Anonyymi00009 kirjoitti:
Ps. 115:16
Taivas on Herran, maan hän on antanut ihmisille.1. Moos. 8:22
Niin kauan kuin maa pysyy, ei lakkaa kylväminen eikä leikkaaminen, ei vilu eikä helle, ei kesä eikä talvi, ei päivä eikä yö.
- Anonyymi00011UUSI
Olisin siis stalkkeri ja joutuisin putkaan, jos alan seurata tuntematonta miestä.
- Anonyymi00012UUSI
Jeesus on taivaassa.
Ei hiippaile täällä maan päällä haamuna murhamiesten porukoissa.
Luuk. 22:69
"Mutta tästedes Ihmisen Poika on istuva Jumalan voiman oikealla puolella."
- Anonyymi00013UUSI
Jeesus oli hyvin yleinen etunimi aikoinaan. Hänestä alkoivat apostolit kirjoittaa toista sataa vuotta tämän kuoleman jälkeen. Saivat inspiraation.
- Anonyymi00014UUSI
Höpö höpö.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest1257307Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden5135470Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1513375Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed2162671Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t512372Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta
Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä681308Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m431292En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su771272Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu111179- 1111153