Autoni hylättiin katsastuksessa pohjassa olevan painauman vuoksi

Anonyymi-ap

Ajan autollani usein pahaa metsätietä. Ostin tätä varten hieman vanhemman auton koska pohja raapii usein maata ja osuu pohjaan joskus kiviäkin.

Kävin ennen joulua katsastamassa ja katsastaja katseli pohjaa ja totesi että täällä painauma. Kyllä sen olin huomannut itsekin kun remonttia olen tehnyt mutta se ei ollut senttiä enempää painunut ja alue oli korkeintaan kämmenen kokoinen.
Yllätyin suuresti kun katsastuksen lopussa sanoi että kuukauden kuluessa uudestaan näyttämään ja paperissa luki HYLÄTTY. En osannut odottaa sitä vaikka siitä mainitsikin. Kysyin että mitä tuollainen haittaa vanhassa polttomoottorissa ja sanoi että säännöt on nyt tällaiset. Se lommokin oli ollut siellä jo muutaman vuoden.

Kotona purin auton sisustaa sen verran että vasaralla sain taottua lommon suoraan ja pohjaan heitin vielä massaa. Nyt ei huomaa mitään.

Katsotaan että meneekö läpi kun menen sen katsastamaan uudestaan kun ehdin.
Harkitsen valituksen tekemistä koska tuollainen pienen painauman ei pitäisi tässä tapauksessa haitata mitään.

6

234

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Kyllä auto kuin auto hyppää leimalla, jos pohjassa on lommoja. Ne voivat vaikuttaa auton korin jäykkyyteen ja sitä kautta turvallisuuteen. Erillisellä korilla varustetut (yleensä oikeat maastoautot) eivät tähän törmää.

Mä onnistuin kolhimaan pohjaa (helmoja) ja merkkikorjaamo oikaisi ne huollon yhteydessä muutamassa satasella.

• Anonyymi00002

"yli 50 millimetrin muodonmuutokset auton alustan palkki- tai kotelorakenteissa että enintään 50 prosentin poikkeama auton koripalkin tai -kotelon alkuperäisestä halkaisijasta johtavat nyt automaattisesti ajoneuvon katsastuksen hylkäämiseen."

Aikamoinen monttu (5 cm) alustassa saa olla ellei ole sitten jossain kaposessa palkissa (50 %). Jos epäilystä ruosteesta tai klommoista alustassa, kannattaa vilkaista ja fiksata ne ennen katsastusta.

• Anonyymi00003

Luuli varmaan sähköautoksi? Pitäähän se samat säännöt olla kaikilla. Romuksi vaan ja valtion apurahalla uusi vanha sähköauto ja siihen uusi akusto ja muistat ettet aja metsäteillä vaan kannat raivaussahan sen viimeiset viisi kilometriä niin kunto kohisee.

• Anonyymi00004

Ei vaan... pilat pois, kyllähän tuollainen kyrsii kun mitään ei vaikuta yhtään mihinkään. Olipa minullakin Transporterin helmassa alustan puolella tuuletusreiän , onko se nyt jotain 6 tai 7mm halkaisijaltaan , niin siihen reiän reunaan ikään kuin ruostevauriota sellainen kahden millin näkäre ... muuten vankkaa peltiä. Hitsasin prikan siihen päälle niin nyt on taas vi tunreikä täyellisen siisti katsella.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Ei vaan... pilat pois, kyllähän tuollainen kyrsii kun mitään ei vaikuta yhtään mihinkään. Olipa minullakin Transporterin helmassa alustan puolella tuuletusreiän , onko se nyt jotain 6 tai 7mm halkaisijaltaan , niin siihen reiän reunaan ikään kuin ruostevauriota sellainen kahden millin näkäre ... muuten vankkaa peltiä. Hitsasin prikan siihen päälle niin nyt on taas vi tunreikä täyellisen siisti katsella.

Sitä vaan että vian ei tarvii iso olla kun se on korvien välissä.

• Anonyymi00007

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      73
      883
    2. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      738
    3. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      36
      613
    4. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      47
      613
    5. 39
      608
    6. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      30
      601
    7. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      40
      595
    8. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      557
    9. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      550
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      36