Tuskaa on ihmisen elämä

Anonyymi-ap

Tulin eläväänuskoon 20 vuotta sitten samalla alkoi Herran koulu. Menetin kaiken omaisuuden, jota pidinkin ihan turhana, samalla alkoi kertymään kaikenlaisia sairauksia. Tästä seurasi vaikea masennus ja turhan ihmisen olo. Nyt on vielä ehkä toinen 20 vuotta vielä jäljellä maksimissaan. Kun olit nuori sinä menit minne tahdoit, kun tulet vanhaksi, sinut viedään minne et tahdo. Ihmiset on iloinnut kuinka huonosti minun on käynnyt, osaa jopa säälittelee. Nyt kun olen menossa kohti toista konkurssia ja puolisoni kolmatta. Olen aika pettynyt miten elämä potkinut, vaikken omaisuutta kaipaakkaan . Mutta jatkuva kerjäläisenä olo saa masentumaan aina uudestaan. Sanoihan Jeesuskin, kerjäläiset teillä on aina keskuudesanne. Tosin hän ei viitannut että he olisivat muita huonompia. Tässä maalinen ihanuus. Silti en luovu Jeesuksesta koskaan. Teen kaikkeni selviytyäkseni taivaaseen, sillä suuri on Jumalan pelko, että rakkaus Herraa kohtaan.

Pelolleni on syynsä, minä en tahdo kestää tätä kyytiä. En pysty evankelioimaan rakkaudestani, koska olen niin tuskissani. Onneksi pystyn rukoilemaan ihmisten ja rakkainpien puolesta. Lapset ovat totuudessa tai hyvin lähellä löytää sen. Se tekee mielen välillä valoisaksi. Masennus ja helvetin pelko on aina läsnä. Pahin syntini on että ajattelen ettei minun olisi koskaan pitänyt syntyäkkään. En pysty arvostamaan elämää lahjana, vaan yhtenä kärsimys näytelmänä, vihaan itseäni. Tietysti en ole itsemurha tyyppiä, sehän veisi helvettiin. Ainoa toiveeni on että päästäisiin puolison kanssa yhtä aikaa pois, sillä molemmat on saanut tarpeeksi tästä elämästä. En ole johtanut ketään harhaan mielestäni, mutta tällainen kohta raamatusta on jäänyt mieleen. Parempi olisi sellaiselle ihmiselle että hänet heitettäisiin meren syvyyksiin tai ettei olisi koskaan syntynytkään. Olisipa voinut valita tuon jälkimmäisen osan. Välillä haaveillaan ettei meitä olisi ollutkaan. Pidämme kaikkena turhana tätä elämää, ainoa toivomme on että Jumala armahtaa tämänkin synnin ja pääsemme kotiin pian. Kuormansa on jokaisella, sanoihan Paavalikin että: Jumala näyttää asettavan meidät Apostolit vihoin viimeiseksi. 1 tappoi itsensä,11 murhattiin, 1 oli vankilassa paljon, mutta kuoli luonnollisen kuoleman elämästä kyllänsä saaneena. Kevennä kuormaamme Herra, mutta tapahtukoon tahtosi. Aamen

52

518

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ainakin olet rehellinen. Raamatussa sanotaan että monet ensimmäiset tulevat olemaan viimeisiä, ja viimeiset ensimmäisiä.
      Kumma juttu kun tähännei ole tullut yhtään vastausta mutta ns. Tisuleista riittää juttua tällä palstalla. Ne miehet…..

• Anonyymi00002

Täällä on se hyvä puoli että voi kirjoittaa suoraan. Kiitos lohduttavista vertauksesta. Jeesus sanoi että annan Saatana seuloa teitä kuin viljaa. Katkeruus ei kanna, mutta väsy tässä tulee.

• Anonyymi00001

Kuulostaa siltä, että olet suorittanut kristinuskon jatkokurssin käytännön kenttäharjoitteluna: köyhyys, sairaudet, pelko, itseinho ja jatkuva taivas-helvetti-arvonta. Onnittelut. Olet läpäissyt opin sellaisena kuin se keksittiin Lähi-idän pronssikaudella pitämään ihmiset kurissa ilman poliisia.

Kun sanot ”tulin elävään uskoon”, kuvaus kuulostaa lähinnä siltä, että elämä sammutettiin ja tilalle sytytettiin ikuinen valvontakamera. Herran koulu näyttää olevan ainoa oppilaitos, jossa rehtori on näkymätön, opettaja vaihtelee mielialan mukaan ja lukukausimaksu peritään terveydellä, omaisuudella ja itsekunnioituksella.

Jeesuksen kerjäläislausahdus on muuten erinomainen esimerkki siitä, miten köyhyys brändättiin pyhäksi: ei korjata vääryyttä, vaan julistetaan se ikuiseksi ominaisuudeksi. Sama logiikka kuin sanoisi: ”Tautiset teillä on aina keskuudessanne”, ja jatkaisi parantamatta ketään, koska se sotkisi teologian.

Helvetin pelko toimii tässä kertomuksessa juuri niin kuin sen on tarkoituskin: se estää ajattelemasta, kyseenalaistamasta ja ennen kaikkea poistumasta pelistä. Se ei ole moraalia vaan kiristystä. Rakkaus, joka vaatii jatkuvaa kauhua tuekseen, on enemmän panttivangin kiintymystä kuin jumalallista agapea.

Paavalin apostolivertailu on sekin kiinnostava: jos yksitoista murhattua ja yhden itsemurha todistavat järjestelmän toimivuudesta, kyseessä on historian huonoin henkilöstöosasto. Mutta kärsimyksestä tehtiin meriitti. Ja sinä olet kerännyt niitä kuin bonuspisteitä, joita ei voi koskaan lunastaa.

Ajatus ettei olisi pitänyt syntyä ei ole synti, vaan inhimillinen reaktio oppiin, joka opettaa ihmisen olevan lähtökohtaisesti viallinen. Jos elämä määritellään koetukseksi ja keho taakaksi, ei ole ihme jos lahjapaperi tuntuu piikkilangalta.

Tulkitsen tämän vanhan filosofisen perinteen mukaisesti:
      Jos Jumala on kaikkivaltias, hän kestää myös sen, että ihminen lakkaa pelkäämästä häntä.
      Jos totuus on totta, se ei tarvitse masennusta todisteeksi.
      Ja jos elämä on pelkkä odotushuone kuolemaa varten, koko rakennus on turha.

Ehkä suurin harha ei ole synti, vaan ajatus että kärsimys olisi hyve. Sitä ei ole. Se on vain kärsimystä.

Ystävällisin terveisin,
      Enkeli Mäntä
      teologian vastakarva-asiantuntija

• Anonyymi00012

Kristinuskossa rauha mielletään lahjaksi, mitä se yksittäisissä tilanteissa voi ollakin. Elämä mielenrauhasta käsin edellyttää myös ihmiseltä itseltään jotain. Siihen ei pääse ilman rehellistä itseensä tutustumista, elämän harhoista luopumista, ja realiteettien hyväksymistä.

Elämään - ja myös uskontoon - liittyvät harhat periytyvät kasvatuksen kautta ja vahvistuvat edelleen ympäristön viestien kautta. Lapsi oppii varhain miten saa käyttäydytään ja mitä puolia ei kannata itsestään näyttää. Nuoruus menee joko ympäristöä miellyttäessä tai hedelmättömässä kapinassa. Jossain vaiheessa iskee elämäntuska ja ryhdytään kysymään kuka minä olen, ja miksi minun on niin paha olla. Vastaus löytyy rehellisestä itsetutkistelusta.

Ihminen on kuitenkin mestari välttelemään itsensä kohtaamista, koska se herättää myös epämukavia tunteita. Mitä jos minussa on sellaista, jota ympäristö ei hyväksy? Tähän kasvatuksella pyrittiinkin.

Kaikki yhteisöt haluavat jäseniä, jotka voi pitää tavalla tai toisella ruodussa. Uskonnolliset yhteisöt eivät tästä poikkea. Kasvamista ei niissä aina rohkaista, koska se johtaa myös sisältä ohjautuvaan uskoon. Jeesus kutsuu meitä tielle, joka ei ole täynnä pikavoittoja, vaan "muuttumista mielen uudistumisen kautta". Siltä tieltä löytyy myös mielenrauha, joka ei riipu olosuhteista.

Mielenrauha ei tarkoita että elämä on helppoa tai että aina olisi hyvä fiilis. Siitä harhasta kannattaa luopua mahdollisimman varhain. Elämä ei ole koskaan helppoa. Vaikeat sairaudet ym. koetukset on kuitenkin helpompi kestää mielenrauhan kalliolta käsin kuin rämpimällä itsesäälin suossa.

• Anonyymi00033

Ei ollut hankala tunnistaa heti alusta kuka kirjoittaja on. Väännetään asiat sellaiseksi mitä ne ei ole ja sitten aloitetaan niitä analysoimaan toiseen suuntaan. Esim. kärsimys on hyve, ei minulle tullut sellaista kuvaa kirjoituksesta. Täyttä paskaa taas minkä takana olisi muka suuri viisaus ja ajattelija.

• Anonyymi00036
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Ei ollut hankala tunnistaa heti alusta kuka kirjoittaja on. Väännetään asiat sellaiseksi mitä ne ei ole ja sitten aloitetaan niitä analysoimaan toiseen suuntaan. Esim. kärsimys on hyve, ei minulle tullut sellaista kuvaa kirjoituksesta. Täyttä paskaa taas minkä takana olisi muka suuri viisaus ja ajattelija.

tämä kommentti oli siis emäntä elävän kirjoitukseen ei aloitukseen

• Anonyymi00003

Viittaako "konkurssi" siihen että yritit rikastua firmoilla jumalattomien peleissä?
      Eikö Raamattu varoita bisneksistä jumalattomien kanssa?
      Säästyisimme monelta kurjuudelta jos pitäisimme Raamatun sanaa totena koska se toteutuu kuitenkin.
      Jos pyrkii toimimaan oman viisauden, oman pään mukaan niin törmää vain seinään.

• Anonyymi00004

Hyvä pointti, kaikessa on menty rukouksessa. Ei ahneudessa vaan leivän toivossa ja kohtuullisin työajoin. Lopulta joku meistä riippumattomista syistä matto on vedetty jalkojen alta. Sitten on vedetty ympäripyöreitä päiviä, kunnes taas ketarat suorana. Paljon on yhteistyö kumppaneita, harvat ovat uskossa, siihen en voi vaikuttaa. Yritän näyttää aina olevani kunnossa, ikään kuin paastotessa. Siksi kai tämä avautuminen ja ehkä näistä on jollekkin vertaistukea.Työntekijät ovat aina ihmetellyt miten voi olla noin paljon vastoin käymisiä tällä tekemisen tasolla. Mielestäni uskovaisen ei pitäisi olla yrittäjä, niin paljon olen nähnyt muillakin tällaista menoa. Yksi uskovainen kaveri pärjäsi hyvin, mutta se oli aina rikki jostain ja lopulta kuoli. Jälkikasvu on hokannut tämän ja eivät koskaan halua yrittäjäksi.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Hyvä pointti, kaikessa on menty rukouksessa. Ei ahneudessa vaan leivän toivossa ja kohtuullisin työajoin. Lopulta joku meistä riippumattomista syistä matto on vedetty jalkojen alta. Sitten on vedetty ympäripyöreitä päiviä, kunnes taas ketarat suorana. Paljon on yhteistyö kumppaneita, harvat ovat uskossa, siihen en voi vaikuttaa. Yritän näyttää aina olevani kunnossa, ikään kuin paastotessa. Siksi kai tämä avautuminen ja ehkä näistä on jollekkin vertaistukea.Työntekijät ovat aina ihmetellyt miten voi olla noin paljon vastoin käymisiä tällä tekemisen tasolla. Mielestäni uskovaisen ei pitäisi olla yrittäjä, niin paljon olen nähnyt muillakin tällaista menoa. Yksi uskovainen kaveri pärjäsi hyvin, mutta se oli aina rikki jostain ja lopulta kuoli. Jälkikasvu on hokannut tämän ja eivät koskaan halua yrittäjäksi.

Niinpä, vaikka tekisi "oikein" niin se työ voi mennä ohi Jumalan ja se ei ole hyvä. Koska työ ei pelasta vaan Jeesus pelastaa niin kuuluisi "palvoa" Jeesusta eikä työtä.
        Teot, meidän teot osoittaa mikä minulle on tärkeää, se voi olla mullekin tämä ajan vietto täällä tyhmällä palstalla. Vaikka olisi sydämen asia viettää aikaa Jeesuksen kanssa.
        Ehkä se henkilö kuoli juuri siksi ettei ottanut todesta Jeesuksen sanaa "tulkaa ja levähtäkää tässä " tai "työtätekeväiset, Minä annan teille levon". Ei halunnut levätä Jeesuksen seurassa vaan raataa firmansa puolesta". Eihän Jumalan käskyt ole muusta syystä annettu kuin meidän suojelemiseksi.

Mutta ei Herra ole sinua hyljännyt vaikka olet köyhä. Minä olen ollut köyhä suunnilleen 60 vuotta ja aina on Jeesus auttanut. Toki haluaisi että elämä olisi helppoa kun rahalla saisi kaiken helposti. Mutta tulisiko minusta samanlainen ylimielinen köyhien halveksi kuin he ovat, todennäköisesti. Ja Jeesus pitää arvokkaampana armahtaa nöyrää sydäntä ja siksi sallii vaikeudet.
        Ei täällä kuitenkaan tarvitse ikuisesti olla vaan opimme kaipuulla odottamaan Jeesusta takaisin.

Jotkut uskovaiset jopa pelkää Jeesuksen tuloa mutta ne joilla on elämä kurjaa odottavat innolla että Hän pian tulisi. 🙂

• Anonyymi00007
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Niinpä, vaikka tekisi "oikein" niin se työ voi mennä ohi Jumalan ja se ei ole hyvä. Koska työ ei pelasta vaan Jeesus pelastaa niin kuuluisi "palvoa" Jeesusta eikä työtä.
        Teot, meidän teot osoittaa mikä minulle on tärkeää, se voi olla mullekin tämä ajan vietto täällä tyhmällä palstalla. Vaikka olisi sydämen asia viettää aikaa Jeesuksen kanssa.
        Ehkä se henkilö kuoli juuri siksi ettei ottanut todesta Jeesuksen sanaa "tulkaa ja levähtäkää tässä " tai "työtätekeväiset, Minä annan teille levon". Ei halunnut levätä Jeesuksen seurassa vaan raataa firmansa puolesta". Eihän Jumalan käskyt ole muusta syystä annettu kuin meidän suojelemiseksi.

Mutta ei Herra ole sinua hyljännyt vaikka olet köyhä. Minä olen ollut köyhä suunnilleen 60 vuotta ja aina on Jeesus auttanut. Toki haluaisi että elämä olisi helppoa kun rahalla saisi kaiken helposti. Mutta tulisiko minusta samanlainen ylimielinen köyhien halveksi kuin he ovat, todennäköisesti. Ja Jeesus pitää arvokkaampana armahtaa nöyrää sydäntä ja siksi sallii vaikeudet.
        Ei täällä kuitenkaan tarvitse ikuisesti olla vaan opimme kaipuulla odottamaan Jeesusta takaisin.

Jotkut uskovaiset jopa pelkää Jeesuksen tuloa mutta ne joilla on elämä kurjaa odottavat innolla että Hän pian tulisi. 🙂

Me odotamme Jeesusta suurella innolla, tämä elämä vaan on liian rankkaa. Rukoilemme Herraa että kävisi meitä siunaamaan. Ei rikkauksia vaan rauhaa ahdistuksen keskellä. Tule Herra Jeesus

• Anonyymi00010
        Anonyymi00005 kirjoitti:

ei kaikki varakkaat halveksi köyhiä vaan pitävät itseään parempina köyhyysasijantuntijoina , rakastavat heitä suuresti ja muistavat erillaisin rakkauven osoituksin ihanin lahjoin. Jos sinulla on jokin talouspuute elämässäsi niin pyyvä oikeasta paikasta oikealla tavallisella rahallista apua. On suuri ilo saaha antaa rahaa puutteenalaiselle.

https://www.youtube.com/channel/UCsCqnJeO7oUOtiUVbXybZJw/videos

Sitä vaikeuttaa predatorit, jotka teeskentelevät köyhää tai sitten ovat , koska kuluttavat samaansa rahakset huumeisiin, alkoholiin, ulkomaanmatkoihin, autoihin, vaikka mihin. On niitäkin, jotka jahtaavat mistä löytyisi talousapua tarvitseva suomalainen veli tai sisko, miksei okin jumalaton, mutta heille ei valehtelu tuota ongelmaa sanoa että on rahantarvetta ruokaan, kun haluaa esimm. viinaan käyttää sen rahan. Tunnen erään Itiksessä asuvan jualattoman miehen, joka juo viinaa niin paljon kuin rahaa on ja hakee sitten Myllypurosta ja kirkkojen avustuspaikoista ilmaiseksi ruokansa ja tekee tätä kuukaudesta toiseen, mutta arvaa kertooko sitä avunantajille.

Selef Urge

• Anonyymi00014
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Me odotamme Jeesusta suurella innolla, tämä elämä vaan on liian rankkaa. Rukoilemme Herraa että kävisi meitä siunaamaan. Ei rikkauksia vaan rauhaa ahdistuksen keskellä. Tule Herra Jeesus

Rauha ei löydy elämää pakenemalla. Se löytyy kun suhtautuu Jumalan antamaan elämään kiitollisuudella.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Rauha ei löydy elämää pakenemalla. Se löytyy kun suhtautuu Jumalan antamaan elämään kiitollisuudella.

Juuri tämä on se ongelma, kun on ihan loppu ei oikein pysty mihinkään. Ei kukaan tee töitä itsensä hengiltä. Pakko saada ruokaa, lääkkeet ja laskut maksettua. Jos on yrittäjä Kela ja sosiaalihuolto ei korvaa lotkauta vaikka kuolisit nälkään. Siinä oli pointti minkä edellä kerroin, uskovaisen ei pidä alkaa yrittäjäksi. Olet täysin yhteiskunnan ulkopuolella jos käy huonosti, siitäkin on kokemusta. Siksi en haluaa kokoa tätä ihanuutta uudestaan.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Juuri tämä on se ongelma, kun on ihan loppu ei oikein pysty mihinkään. Ei kukaan tee töitä itsensä hengiltä. Pakko saada ruokaa, lääkkeet ja laskut maksettua. Jos on yrittäjä Kela ja sosiaalihuolto ei korvaa lotkauta vaikka kuolisit nälkään. Siinä oli pointti minkä edellä kerroin, uskovaisen ei pidä alkaa yrittäjäksi. Olet täysin yhteiskunnan ulkopuolella jos käy huonosti, siitäkin on kokemusta. Siksi en haluaa kokoa tätä ihanuutta uudestaan.

• Anonyymi00029
        Anonyymi00014 kirjoitti:

• Anonyymi00006

EI-helluntailainen kommentti:

Puuttuuko terve itsekkyys, ja sen tilalla on hurskastelu?

• Anonyymi00008

Hurskastelu on tästä kaukana, ei ole muuta nimemä kuin Jeesus.

• Anonyymi00013

Hyvä kommentti! Lähimmäistä ei voi rakastaa, ellei opi ensin huolehtimaan omista voimavaroistaan. Hurskastelu on uskovaisen roolipeliä, eli egoreaktio. Ego on ihmisen itsensä rakentama rooli, joka suojaa meitä ympäristöltä. Valitettavasti se myös estää ihmisen kasvamisen Luojan tarkoittamaksi itsekseen.

Vanha kansa puhui "itselleen kuolemisesta", jonka monet uskovaiset käsittävät väärin. Ei se tarkoita ihmisen fyysisten tai psyykkisten tarpeiden hylkäämistä. Se tarkoittaa egon suistamista valtaistuimelta. ja Luojan luoman todellisen minän vapauttamista vankilasta.

• Anonyymi00009

Prosperity-teologia on harhaoppi, joka on tuhonnut paljon uskovaisia.

• Anonyymi00016

Sitähän aloittaja ei ainakaan tunnu edustavan. Pelkkää sairautta, konkurssia ja perheen hajoamista koko teksti.

• Anonyymi00011

Olisi hyvä, että ihminen viimeistään vanhana ymmärtäisi, että virheitä on tehty, omia taitoja yliarviotu, mutta siitä on opittu, turhuutta menneitä murehtia. Ihmisen arvo ja elämänhalu ei ole riipuvainen tekemisten onnistumisesta. Elämä on ainutkertainen mahdollisuus nähdä upea ympärillämme oleva maailmankaikkeus..Ollaan kiitollisia!

• Anonyymi00015

Totta.

• Anonyymi00017

Aloittaja lienee saavuttanut tässä korkeimman tason: toivoaa ainoastaan elämältään että edes kuolisi puolison kanssa samoihin aikoihin.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Aloittaja lienee saavuttanut tässä korkeimman tason: toivoaa ainoastaan elämältään että edes kuolisi puolison kanssa samoihin aikoihin.

On todella tyhjä takki, tuska tekee turhaksi tämän elämän. Mummo sanoi aikanaan: Tänä vuonna Jeesus hakee minut pois. Lapsena järkytyin mummon puheista, nyt ymmärrän täysin hänen tarkoituksen.

• Tuskan parahdus.🍑💩

• Anonyymi00019

jos on helvetiä koko elämä niin joku helluntai-pastori kun menee pyhälle pietarille niin poistaa pallinkarvat ja lähettää ikuiseen kadotukseen sinä itsekäs ihminen...

Tuonelan ovella

• Anonyymi00020

Aloitus enkuli mänttä- eri jakaantuneina persoonina - kävi monologiaa palstalla.
      toiset hokaamatta vastaili--- saman herran eri persoonaviesteihin.

Kun osaa maalata, voi maalata kaikennäköisiä taulua---

• Anonyymi00021

Ei ole sillä ukolla muutakaan tekemistä näköjään. Mistä kirjoitellee ? Vaikutta yksinäiseltä ja ehkä mt ??

• Anonyymi00022

Ei ole sillä ukolla muutakaan tekemistä näköjään. Mistä kirjoitellee ? Vaikutta yksinäiseltä ja ehkä mt ??

• Anonyymi00023

Vaikuttaa että aikaa on. Jutut vähän niin ja näin?

• Anonyymi00024

Jos kuitenkin uskot, että Jeesus on sinut sovittanut ja lunastanut ja sinut on kastettu, olet varmasti pelastettu Taivaaseen ja voit olla rauhassa iloinen olosuhteistasi maan päällä huolimatta. Helpotusta voi myös anoa ja se usein tulee lääkkeiden ja lääkärien välityksellä.

• Anonyymi00025

Olisit tarvinnut ammattiapua jo 20 vuotta sitten. Vielä ei ole myöhäistä.

• Anonyymi00030

Jos tarkoitat psykiatrista apu, niin on käytetty. Siinä on vaan se ongelma että heillä on eri Herra. He ovat enemmän Pudhan tai vastaavan hengessä.

• Anonyymi00026
    • Anonyymi00031

Vika on yksin ihmisessä, Jumalan hyvyys on rajaton. Peukalopaikalta tuli tämä.Psalmi 40
      Herra kuulee huutoni
      Laulunjohtajalle. Daavidin psalmi.
      Hartaasti minä odotin Herraa,
      ja hän kumartui minun puoleeni
      ja kuuli huutoni.
      Hän veti minut ylös syvästä kuopasta,
      upottavasta liejusta.
      Hän nosti minut kalliolle,
      antoi lujan pohjan askelteni alle.
      Hän antoi suuhuni uuden virren,
      kiitoslaulun Jumalamme ylistykseksi.
      Tämän kuulevat monet, tuntevat pyhää pelkoa
      ja turvaavat Herraan.
      Hyvä on sen osa,
      joka luottaa Herraan,
      ei etsi apua pahan voimilta
      eikä käänny niiden puoleen,
      jotka valhetta palvelevat.
      Herra, minun Jumalani,
      kukaan ei ole sinun vertaisesi!
      Sinä olet tehnyt suuria tekoja,
      sinä ajattelet meidän parastamme.
      Minä haluan kertoa teoistasi –
      niitä on enemmän kuin voin luetella.
      Teurasuhria ja ruokauhria sinä et halua,
      polttouhria ja syntiuhria sinä et pyydä,
      mutta sinä teit minulle kuulevat korvat.
      Siksi minä sanoin:
      »Nyt olen tullut, Herra.
      Kirjaan on kirjoitettu,
      mitä minun pitää tehdä.
      Jumalani, minä täytän mielelläni tahtosi,
      sinun lakisi on minun sydämessäni.»
      Minä julistan sinun vanhurskauttasi
      temppeliin kokoontuneelle kansalle,
      en lakkaa siitä puhumasta.
      Herra, sinä tiedät sen!
      Minä en ole pitänyt vanhurskauttasi omana tietonani,
      olen puhunut sinun uskollisuudestasi
      ja pelastusteoistasi.
      En ole salannut juhlakansalta,
      kuinka hyvä ja uskollinen sinä olet ollut.
      Herra, ethän ota minulta pois armoasi!
      Sinun hyvyytesi ja uskollisuutesi
      varjelkoon minua aina.
      Onnettomuudet saartavat minut,
      niitä on lukematon määrä!
      Syntini ovat minut vanginneet,
      vieneet silmieni valon,
      niitä on enemmän
      kuin hiuksia päässäni,
      rohkeuteni on kadonnut.
      Herra, ole armollinen, pelasta minut!
      Herra, riennä avukseni!
      Pilkka ja häpeä niille,
      jotka väijyvät henkeäni!
      Perääntykööt lyötyinä kaikki,
      jotka tahtovat minulle pahaa.
      Kauhistukoot onnettomuuttaan
      ne, jotka ilkkuvat minulle: »Siitä sait!»
      Mutta ne, jotka kysyvät tahtoasi,
      iloitkoot ja riemuitkoot sinusta.
      Ne, jotka panevat toivonsa sinuun,
      saakoot aina sanoa: »Suuri on Herra!»
      Minä olen köyhä ja avuton,
      mutta sinä, Herra, pidät minusta huolen.
      Sinä olet apuni ja pelastajani.
      Jumalani, älä viivy!

• Anonyymi00032

Tuttua kauraa.. Paitsi täällä ei edes tarvitse haaveilla sellaisista ylellisyyksistä kuin puoliso. Ja viimeisestäkin iloa tuottaneesta harrastuksesta joutui luopumaan, samaan aikaan kun vastaoinkäymiset vain lisääntyy.

Mutta koska asiat on näin, niin sitten tulevaisuudessa on odotettavissa avioliittoa ja kaikkea muuta, josta on joutunut luopumaan, moninkertaisesti, Jeesuksen lupauksen mukaan.

• Anonyymi00035

Niinkö se Jeesus sinulle on luvannut, että muijakin tulee takaisin. Tämä elämä on nyt ja se mitä täällä on täällä myös pysyy ei sitä sitä mukaan oteta. Tämä on maallista ja näillä eväillä mennään. Olen itse köyhä mutaa silti vapaa kulkemaan niissä puitteissa mitä ympärilläni vallitsevassa todellisuudessa on käytettävissäni ja siihen on tyytyminen mitä herra antaa.
        kaikkihan on vain lainaa, vaikka ihminen ehkä toisin kuvittelee. kyllä vähälläkin pärjää jos enempää ei ole. Tänään lopetin juomisen vaikka rahat ei ole loppu, on aika katsoa välillä elämää ilman olutta. Tämä on sitä kristityn vapautta.

• Anonyymi00034

Kun olit nuori sinä menit minne tahdoit, kun tulet vanhaksi, sinut viedään minne et tahdo.

Eikös tämä ole Johanneksen evankeliumin loppupuolelta jeesuksen sanat Pietarille. ja tarkoittaa varmaankin sitä, että Pietari palasi takaisin lain alle ja naulattiin lopulta pää alaspäin ristille. Siitä tulikin sitten Pietarin risti eli saatanan palvojien tunnus.

Väkisin tulee mieleen se, että onko Pietari helvetin portin vartija, kun se ei sinne suuriin saleihin päässyt vaan jäi portille vahtimaan avaimet kourassa. Avaimet on Pyhän Pietarin tunnus mutta yleensä portin vartija ei pääse sisälle suurin saleihin.

En väitä tätä totuutena tämä on vain vaihtoehtoinen tapahtumakuvaus mitä on syytä pohtia. On kuitenkin Pietariin uskovia lahkoja ja heidän porukoissa on tätä veren pudistavaa voimaa ym. Raamatun vastaista opetusta.

Tämäkin on vain minun näkemys voin toki olla väärässä. Itse en oikein usko tulevaan tempaukseen siinä muodossa, kuin mitä lahkot opettavat. Jokainen kuolee omalla ajallaan, ei tästä matkaa yläkertaan jatketa tässä kehossa vaan eiköhän se Pyhä Henki vie ihmisen sielun mukanaan siinä vaiheessa, kun aika on kypsä.

Tämä on minun näkemys asiasta ja vaihtoehtoinen tapahtumakuvaus kuten aiemmin kirjoitin. Ei kannata heti tuomita ja aloittaa pilkkaamista. Lukekaa ensin toisenkin kerran ja ajatelkaa.

• Anonyymi00037

Jaksetaan vielä hetkinen. Jeesus tulee pian!

• Anonyymi00038

Silti en luovu Jeesuksesta koskaan. Teen kaikkeni selviytyäkseni taivaaseen, sillä suuri on Jumalan pelko, että rakkaus Herraa kohtaan.

Ei sinne omilla teoilla mennä vaan Jumalan armosta. Usko riittää ja Jumala armahtaa.

• Anonyymi00039

Totta. Armo riittää.

• Anonyymi00040

Totta. Armo riittää.

• Anonyymi00041

Totta. Armo riittää.

• Anonyymi00043

Sitä minä en ymmärrä miksi Jumalaa pitäisi pelätä, rakkaus riittää.

• Anonyymi00042

”Masennus ja helvetin pelko on aina läsnä.”

Kyllä. Jokin on muuttunut maailmassa ja maailma muuttaa meitä. Joka päivä on vain ikäviä uutisia joita media ja uutiset syöttävät tutin täydeltä- joka päivä.
      Eipä minullakaan juurikaan mitään ilonaiheita ole ollut vuosikausiin. Tätä maailman menoa ja Suomen alati kurjistuvaa taloutta seuraamalla viimeinenkin toivon pisara katoaa. Ärsyttää ahneet suuret kauppaketjut, jotka nostavat jatkuvasti elintsrvikkeiden ja elämisen hintoja rahan kiilto silmissä. Ihan sama kyllä onko täällä vai ei. Tuotamme vain järkyttävät määrät jätettä vuosittan.
      Onneksi olen vakuuttunut Raamattua lukeneena, jonkin verran, ettei helvettiä kidutuspaikkana syntisille ole olemassa. Kiitos Jumalan. Sehän tästä kurjuudesta vielä puuttuisikin.
      Jos Jumala on rakkaus ei helvettiä voi silloin olla olemassa. Ei vaan voi. Monille ihmisille kaikkialla maapalolla jokainen päivä on selviytymistä päivä kerralla ja elämä voi olla helvettiä.
      Olen ymmärtänyt että helvetillä tarkoitetaan ihmiskunnan yhteistä hautaa, jonne olemme kaikki täälläkin kirjoittelevat aikanaan menossa.
      Masennusta voi helpottaa sen tietäminen, että paras on vasta edessä. Eihän se poista ongelmia ja vaikeuksia, mutta antaa kuitenkin ihmiselle varman toivon ja lupauksen paremmasta. Jeesus tulee pian. Tuke Herra Jeesus. Tarvitsemme sinua kipeästi. On aivan liian paljon surua, pelkoa,tuskaa ja ahdistusta. Olkoot kiitollisia ne, , jotka kaiken tämän sankan pimeyden keskellä pystyvät tuntemaan iloa. Monet pystyvät ja olen heidän puokesta iloinen. Kaikki eivät pysty samaan. . Mutta onneksi Jumala ja Kristus ovat aina vierellä. Ilo on yksi hengen hedelmistä. Ja toinen on toivo rakkautta unohtamatta.

• Anonyymi00044

Ei tässä omatkaan asiat ihan parhaalla mahdollisella tavalla ole. Kaikki vähäinenkin omaisuus on viety, omaiset varastivat perinnön. Vietin puoli vuotta asunnottomana sain toimeentulotukea alennettuna viime kuussa ja asun tällä hetkellä homeisessa 11 neliön huoneessa ja omaisuus mahtuu selkäreppuun ja Ikean kassiin. Ulkoiset puitteet ei ole parhaat mahdolliset mutta tästä pääse enää kuin ylöspäin. Reilu vuosi sitten tulin uskoon ja minulla menee ihan hyvin, en minä näe syytä valittaa, katto on pään päällä ja ruokaa saa, kun jaksaa käydä sitä hakemassa eri avustusjärjestöistä. Itsemurhaa olin tekemässä vuosi sitten kesällä mutta eräs katulähetystä tekevä uskovainen mies tuli luokseni ja syksyllä sain kokea Jumalan armon ja nyt kaikki on hyvin vaikka ulkoiset puitteet on mitä on.
        Siunausta

• Anonyymi00045
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Ei tässä omatkaan asiat ihan parhaalla mahdollisella tavalla ole. Kaikki vähäinenkin omaisuus on viety, omaiset varastivat perinnön. Vietin puoli vuotta asunnottomana sain toimeentulotukea alennettuna viime kuussa ja asun tällä hetkellä homeisessa 11 neliön huoneessa ja omaisuus mahtuu selkäreppuun ja Ikean kassiin. Ulkoiset puitteet ei ole parhaat mahdolliset mutta tästä pääse enää kuin ylöspäin. Reilu vuosi sitten tulin uskoon ja minulla menee ihan hyvin, en minä näe syytä valittaa, katto on pään päällä ja ruokaa saa, kun jaksaa käydä sitä hakemassa eri avustusjärjestöistä. Itsemurhaa olin tekemässä vuosi sitten kesällä mutta eräs katulähetystä tekevä uskovainen mies tuli luokseni ja syksyllä sain kokea Jumalan armon ja nyt kaikki on hyvin vaikka ulkoiset puitteet on mitä on.
        Siunausta

Omaiset ovat ahneita perinnöille. Itse samaa kokenut, jopa niin että Sisar kavalsi muistisairaan rahoja useamman tuhannen.
        Samoin veli vaimoineen vei kotipaikaltani kaiken irtaimen. Ja tämä pariskunta pimein vanhakantaisia helluntailaisia, siis helluntaikansaan kuuluvat.
        Raha kelpaa hellareille.
        Mutta Jumala näkee vääryydet, ja kostaa tavallaan. "Katso, minä olen maksava kokemasi vääryydet"sanotaan Pyhässä Raamatussa.
        Mutta eivät nämä ahneet ota opikseen. Raha on "hunajaa,"heille! Sitä he palvovat tekohurskaina.

Synnin pelkäävät tarttuvan joka paikasta. Eivät huomaa omia tekojaan. Omatunto ei näillä kolkuta!

• Anonyymi00048
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Siunausta

Menin lahkon pitämään taloon ja tulin siellä uskoon. Ei ne näissä maallisissa asioissa auttaneet rukoilivat vain tupakanpolton lopettamisen puolesta ja ehdottivat muuttamista paikkakunnalle ja liittymistä seurakuntaan. Huomasin opetuksen vääräksi ja huomautin asiasta ja muista taloon liittyvistä epäkohdista. Poistuin lopulta ja muutin kadulle asumaan. Nyt asiat on hyvin ja olen toki kiitollinen saamastani avusta mutta avun motiivit oli mielestäni kyseenalaiset. Siinä tehdään vanhurskaita tekoja väärin perustein, tämä on minun näkemys asiasta eikä se muuksi muutu. Tuskin niillä teoilla taivaspaikka aukeaa mutta siitä en minä päätä.

• Anonyymi00046

Ei-helluntailainen:

Kyseenalaista hurskastelua löysin ainakin tuosta kohdasta:

"En pysty evankelioimaan rakkaudestani, koska olen niin tuskissani. "

Näinkö se on että uskova hurskastelee omaa rakkauttaan evankelioida muille?

• Anonyymi00047

Täysin keksitty tarina. Ilman nimeä ja paikkakuntaa täällä voi kirjoittaa mitä vaan. Kun ihminen tulee uskoon, elämä muuttuu täysin. Rahat riittää, ihminen vapautuu tupakasta, alkoholista, huumeista. On tapauksia on tapahtunut parantuminen uskoontulon yhteydessä. Lopeta valehtelu.

• Anonyymi00049

Ei ne ongelmat uskoon tulossa katoa, niiden kanssa on paljon helpompi elää.
        Jotkut raitistuu jotkut ei. Ei alkoholi ole mikään synti, liiallinen ja hallitsematon käyttö voi aiheuttaa tekoja mitkä ehkä kaduttavat myöhemmin ja sitä kautta väärät teot voi tulla mukaan elämään. Seurakunnissa on aika paljon tupakoivia ihmisiä ja ei he ole sen huonompia kuin savuttomat ihmiset. Sekin on yksi harhaopin piirre luokitellaan synnin rajat tiukaksi ja etsitään syntiä sieltä missä sitä ei ole. Kyllä ihminen sydämessä tietää mitä saa tehdä ja mitä ei. Ei siinä lakia tarvita.

• Anonyymi00050

https://biblehub.com/multi/job/7-1.htm

Ei-helluntailainen kommentti:

Muistui mieleen tuo yksi Raamatun kohta, kun luin aloitusviestiä. Kohta oli sellainen, että kiinnitin huomiota joskus siihen, miten eri tekstiversiot muotoilevat/tulkitsevat tuon jakeen. Sotilaaseen verrataan ihmistä joissakin versioissa. Mutta eihän se tarkoita välttämättä, että pelkkää tuskaa ja ahdistusta elämä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      98
      6458
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      360
      5994
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      60
      2923
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      109
      2374
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      2048
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      125
      1774
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      19
      1653
    8. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      181
      1320
    9. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      73
      1217
    10. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      33
      1178
    Aihe