Empä paljoo tiijä suomi-soulista yhttään mitään. Genre on kotoisin alkujuuriltaan tiäetääkseni Etelä-Amerikasta ja rantautunut Suomeenkin mut tosi vähän tietääkseni vai onko näin?? Ja korjatkaa viestiäni jos iha väärää tietoo genren alkujuurista, kiitos.
Tiijän ainakin ne tunnetut suomi-soul nimet kuten mun mielestä paras Aki sirkesalo sillä mun mielestä Sirkesalo on tehny parhaat soul-jutut Suomesa ja heitänpä tähän perustelut;
1.melodiantaju
2.rytmit
3.svengi
4.sävellykset
5.musansoitto
Sami saari yritti haastaa Sirkesalloo mut jäi lähinnä saarella bändisoiton varaan haasto kun kappaleiden sävellyksistä ehkä puuttui koukut melko lailla kokonaan .
Suurlähettiläät jossain määrin souliksi voi laskea ,ainakin mitä tulee bändin ekoihin kolomeen levyyn ja tää bändi kyl haastoi Sirkesalon paremmi kuin Sami saaren soul. Suurlähettiläät ei kuitenkaan minusta ihan yhtä hyvää tasoa kuin Sirkesalo mut ei kaukanakaan.
Ahvosen niko tekeny myös tietääksseni soulia. Jääny hieman näiden varjoon ehkä.
Kertokaa löytyykö 60&70-luvuilta soulia jota suomalaiset esittäneet? Oliko suomi-soul enempi ysärin juttu?
Pankaa tohon alapuolelle ihan kaikki suomi-soulin edustajat jos muistatte, kiitos.
kertokaapa mulle suomalaisia soul-nimiä ku taitaa olla harvinaisempi genre Suomesa
Anonyymi-ap
1
<50
Vastaukset
Soulmusiikki on aika paljon profiloitunut afroamerikkalaisten artistien ja varsinkin 1960-70 -lukujen afroamerikkalaisten artistien musiikiksi samoin kuin vaikka funk ja blues (bluesartisteja oli jo ennen 1960-lukuakin).
Jossain haastattelussa (en muista missä) Janna Hurmerinta muistaakseni sanoi, että inspiroituu soulmusiikista ja haluaa olla vähän sellainen, mutta musta hänen musiikkinsa ei ole soulia nähnytkään tai ei ainakaan kaikki. Jos vertaa vaikka vanhoihin soulartisteihin, niin Janna on lähinnä tavallinen popartisti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuolemanrangaistus
Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen1156677Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus
Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,3696089Miksi persut eivät häädä mamuja pois Suomesta?
Sitä vartenhan persut äänestettiin valtaan. Nyt valta on persuilla. Mamut nostaa työttömyyskorvauksia. Persut huutaa mam444450Lopetan ikävöinnin
Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään123825Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa
Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk723617Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta
joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina1112826Sinä olet minun forEver
Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,262442Sanna Marinille pedataan paluuta pääministeriksi?
Näyttäisi mylly lähteneen käyntiin nyt toden teolla. Nykyiset oikeistodemarit haukutaan vasemmistodemareiden toimesta ni242349Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?
Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t221846Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut
Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.181644