Jeesuksen seuraaminen - aika-hetki? (03.01.2026)

Anonyymi-ap

Jeesuksen seuraaminen - aika-hetki? (03.01.2026)

LÄHDE: Ilmestyskirja, luvut 1-3

”Jolla korva on, se kuulkoon mitä Henki seurakunnille sanoo.” ( Ilm 2:7,11,17, jne)

Herramme Jeesus – Ylipaimen – lähetti infoa silloisen Vähä-Aasian seitsemälle (7) seurakunnalle. Palvelijansa Johanneksen kautta.

On huomattava, että vain kahdelle (2) seurakunnalle ei Herralla ollut moitteita. Ne olivat Hänen silmissään nuhteettomia: Smyrna ja Filadelfia.

Toisille (5) oli jopa ankaria nuhteita, kehotuksia, varoituksia. Yksi seurakunta (Sardee) oli hengellisesti ”kuolleessa” tilassa!
”… Sinulla on se nimi, että elät, mutta sinä olet kuollut.” ( Ilm 3:1)

Tilastollisesti tilanne oli aika raadollinen? Kaksi (2) seitsemästä (7) seurakunnasta oli – on 28,57 % . Vain alle kolmasosa silloisista seurakunnista oli Jeesuksen silmissä nuhteettomia. . .

Tämä aika – hetki?

On tarpeen kysyä, MITÄ Herramme Jeesus NYT sanoisi? Tämän ajan seurakunnille, uskoville?
Kun jo tuolloin tilanne oli mikä oli. Vain muutama vuosikymmen seurakuntien syntymisen perästä! Mitä tässä lopunajassa?

Se, mitä Henki nyt sanoo kristikunnan tilasta yleisesti on tämä:
- Se on laajasti Pyhän Jumalan silmissä kauhistus! Herra on valmis ”oksentamaan” ulos monia syntien sitomia- - ja tulee niin tekemäänkin. Hän erottaa pyhät ja pahat. Hän pudistaa Morsiamensa. Seuloo.

”Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?” (Luukas 18:8)

Mitä Jeesus mahtoi tarkoittaa tuolla ennakoivalla sanalla?

Kyllä, kyllä uskovia on! Globaalilla tasolla on ”kristittyjä” noin 2,3 miljardia. Joka lähtöön.
* On kirkkokuntia, uskonsuuntia, on nimikristittyjä, tekouskovaisia.
* On lahkoja, eriseuroja, kuppikuntia, keskenäään väitteleviä, riiteleviä toisiaan jopa rienaavia ”kristittyjä” (!)
* On luopuneita, langenneita, kahden tien kulkijoita, ulkokultaisia, ja….? Väkeä joka lähtöön!

Mutta? Löytäneekö Herramme Jeesus sitä ja sellaista, joka Hänelle on iloista näkymää ? Totista uskoa, pyhittyneitä sydämiä?

On faktaa, että tässä lopunajan luopumuksen, laittomuuden ja sodoman turmeluksen syntisuossa on vain ”piskuinen lauma”. - Marginaalinen vähemmistö sellaisia kristittyjä, joilla Herralla ei ole moitetta. Näin Henki todistaa. Ja se on todella surullista….

” Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.” (Matt 24:12-13)

Herralla on asiaa? Jos JOKU – tahtoo kuunnella Häntä?

54

233

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

"Älä pelkää, sinä piskuinen lauma; sillä teidän Isänne on nähnyt hyväksi antaa teille valtakunnan. " ( Luukas 12.32)

• Anonyymi00002

Jeesuksen totinen seuraaminen ei ole ollut muotia koskaan. Ei alkuajankaan seurakunnissa, puhumattkaan näistä ajoista!!!

• Anonyymi00003

"Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut." ( Matteus, Jeesus)

• Anonyymi00004

Paavalikin suri niitä...

" Sillä monet, joista usein olen sen teille sanonut ja nyt aivan itkien sanon, vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina;
        - heidän loppunsa on kadotus, vatsa on heidän jumalansa, heidän kunnianaan on heidän häpeänsä, ja maallisiin on heidän mielensä. "

Filipp 3:18-19)

• Anonyymi00006

Ilmesyskirja 3:14-16

" Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku:

3:15 Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!

3:16 Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.

• Anonyymi00005

Jeesuksen seuraaminen ei ole traditioiden noudattamista. muotomenoja.

• Anonyymi00007

Jeesus opetti:

7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;

7:14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.

• Anonyymi00008

Jos seuraisit Jeesusta,
      menisit syntisten luo ja kertoisit heille armahtavasta Jeesuksesta.
      Siinä on meillä kristityille tehtävää, johon tarvitsemme Jumalan johdatusta ja viisautta.

Tällainen oli otsikko, aloitus.

Monesti ei tarvitse mennä, vaan Herra johdattaa ihmisiä kohdalle.

• Anonyymi00011

Joka rakastaa Jeesusta toimii lähimmäisen hyväksi ei itsensä kuten Jeesus toimi.
      Siksi Jeesus tapettiin ja uhrattiin ristillä.

Jeesus on kommunisti.
      Apt. 2: kaikki oli yhteistä, kukaan ei sanonut omakseen mitään.
      Rakasta lähimmäistäsi kuin itseäsi
      tämä sisältää jo kommunismin
      kun ei toimita näin toimitaan itsekkäästi
      ja silloin Jumalan viha on edessä

Oikeita kristityitä vainotaan. Tämä on jo ilmoitettu Raamatussa

• Anonyymi00012

Jumalan kanssa ei voi keinotella.
        Joka syntinsä tunnustaa saa ne anteeksi.
        - niin kuin Pyhien sopii.

• Anonyymi00015

Jeesus on kommunisti.

JEESUS ei olltu eikä ole kommunisti.

• Anonyymi00013

Kommunistiset alkukirkot joutui nopeastia antikristuksien valtaan ja ne on lopetettu ja hävitetty aikoja sitten. Ei Jeesus niitä perustanut. Jeesus oli Juutalainen ja maksoi temppeliveroa.

1. Joh. 2:18

Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.

• Anonyymi00014

24 Ja kun he saapuivat Kapernaumiin, tulivat temppeliveron kantajat Pietarin luo ja sanoivat: "Eikö teidän opettajanne maksa temppeliveroa?"
        25 Hän sanoi: "Maksaa".

• Anonyymi00016
        Anonyymi00014 kirjoitti:

24 Ja kun he saapuivat Kapernaumiin, tulivat temppeliveron kantajat Pietarin luo ja sanoivat: "Eikö teidän opettajanne maksa temppeliveroa?"
        25 Hän sanoi: "Maksaa".

Juutalaisten temppeli on ja pysyy. Ei sitä voi syrjäyttää millään hurmoshenkisillä uskonlahkoilla.

Ilm. 3:12

Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.

Hepr. 9:4

Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulut.

• Anonyymi00017

Ei Jeesus niitä perustanut. Jeesus oli Juutalainen ja maksoi temppeliveroa.

Sorrr. Jeesus ei perustanut YHTÄÄN seurakuntaa.
        Mutta lähetti palvelijansa, oppilaansa, apostolit.

• Anonyymi00021

Kerropa Teuvo, mikä on sinun seurakuntasi?

• Anonyymi00029
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Kerropa Teuvo, mikä on sinun seurakuntasi?

Sorrr. Jeesus ei perustanut YHTÄÄN seurakuntaa.
        Mutta lähetti palvelijansa, oppilaansa, apostolit.

Ei tuota kukaan teuvo kirjoittanut.

• Anonyymi00019

<<JEESUS ei olltu eikä ole kommunisti.<<

Autuaampi on antaa kuin ottaa
      Eikö se ole jo kommunismia
      ja rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi ja luovu omastasi niin kuin Jeesus kehottaa ei itsensä vaan toisten parhaaksi

Jeesus toi taivaallisen arvomaailman maan päälle, taivas tien.

• Anonyymi00027

Sana kommunisti on leimautunu ihmisten tasolla.

Ja, oikeaoppiseen kommunismin aatteeseen kuuluu muutakin kuin toisten auttamista.

• Anonyymi00020

Ettei vaan olisi niin, että Sardee edustaa hyvin pitkälti Suomen ja läntisen Euroopan seurakuntakirjoa? Kristityt ovat enimmäkseen muotojumalisia.
      Kas kun kristityn nimen saa jo vauvana kasteessa, vaikka asianomainen ei ymmärrä asiasta yhtikäs mitään!

• Anonyymi00031

Kaikki seitsemän alussa mainittua seurakuntaa kuvaavat kattavasti sellaista mitä seurakunnissa näkyy! Siksi varmaan Jeesus tahtoi ne esimerkeiksi,

• Anonyymi00028

Jumalan luonne on oikeudenmukainen ja armollinen, ja Hänen rakkautensa kattaa kaikki kansat.
      Jeesuksen tuleminen ensisijaisesti juutalaisten keskuuteen ei tarkoita, että Jumala olisi rajoittanut pelastustaan tai rakkauttaan vain yhteen kansaan. Tämä ymmärrys on tärkeä Raamatun tulkinnoissa.

Jumalan universaali pelastus
      1. Rakkaus kaikille kansoille
      Raamatun mukaan Jumalan rakkaus on universaali ja se kattaa kaikki kansat. Esimerkiksi Johanneksen evankeliumissa sanotaan, että "Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että hän antoi ainoan Poikansa" (Johannes 3:16). Tämä osoittaa, että pelastus on tarkoitettu kaikille, ei vain juutalaisille.

2. Profetiat ja lupaukset
      Jo Vanhan testamentin profetiat, kuten Jesajan kirja, viittaavat siihen, että Jumala tuo pelastuksen kaikille kansoille: "Hänessä on kaikki kansat tuleva siunatuiksi" (1. Mooseksen kirja 12:3). Jeesuksen kautta nämä lupaukset toteutuvat.

3. Uuden liiton avautuminen
      Jeesuksen kuolema ja ylösnousemus avasivat mahdollisuuden uudelle liitolle, jossa ei ole erottelua kansallisuuden mukaan. Apostolien teot kuvaavat kuinka evankeliumi levisi eri kansoihin ja kulttuureihin, kuten markkinoilla apostoli Paavalin toiminnassa.

4. Jumalan luonteen ymmärtäminen
      Jumala ei ole rasisti, ja hänen oikeudenmukaisuutensa perustuu rakkauteen ja armoon. Hänen nimensä ei häpäise sitä, että Jeesus syntyi taivaasta juutalaiseksi, vaan se toteuttaa suuren suunnitelman, joka kattaa koko ihmiskunnan.

Yhteys ja kutsu
      Jumala kutsuu kaikkia ihmisiä yhteyteen itsensä kanssa. Tämä yhteys toteutuu, kun otamme vastaan Jeesuksen ja hänen ilmoituksensa.

• Anonyymi00030

Uudestisynnytään totinsesti ylhäältä. Ei mistään kenenkään perästä.

• Anonyymi00033

Eikös syntyminen tapahdu kuitenkin naisesta?

• Anonyymi00034
    • Anonyymi00035

Gal:1:11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
      se on annettu taivaasta, vain Jeesus täytti lain ja oli harmoniassa taivaallisen Pyhyyden kanssa.

Room: 4:3 Sillä mitä Raamattu sanoo? "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi".
      4:4 Mutta töitä tekevälle ei lueta palkkaa armosta, vaan ansiosta,
      4:5 mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi;
      4:6 niin kuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä, jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja:

• Anonyymi00036

Käsite siitä, että uskosta seuraa teot, on keskeinen teema sekä Galatalaiskirjeessä että Roomalaiskirjeessä. Tämä ajatus tuo esiin syvän yhteyden uskon ja tekojen välillä sekä Jumalan armon ymmärtämisen.

Uskon ja tekojen välinen suhde
      1. Galatalaiskirje 1:11
      Paavali korostaa, että hänen julistamansa evankeliumi on Jumalalta, ei ihmisten ajatuksista. Tämä osoittaa, että todellinen ymmärrys evankeliumista ja sen sisällöstä ei perustu ihmisten perinteisiin tai tulkintoihin vaan suoraan Taivaallisen ilmoituksen perusteella.

2. Roomalaiskirje 4:3–6
      Apostoli Paavali viittaa Aabrahamin uskoon ja siihen, kuinka se luettiin hänelle vanhurskaudeksi. Tässä käsite "vanhurskaudesta uskon kautta" tulee selkeästi esiin:

Uskon merkitys: Aabrahamin usko Jumalaan oli keskeinen tekijä, joka teki hänestä vanhurskaan, vaikka hänellä ei ollut tekoja, jotka ansaitsisivat tämän aseman.

Armon periaate: Paavali selittää, että vanhurskaus ei perustu ihmisten tekoihin (ansiot), vaan Jumalan armoon. Tämä tarkoittaa, että usko voi tehdä ihmisestä vanhurskaan ilman, että hänen tarvitsee ansaita tätä asemaa.

3. Teot uskon seuraajana
      Vaikka usko on ensimmäinen askel, se luonnollisesti ilmenee myös teoissa. Uskon tulisi johtaa elämää, joka heijastaa Jumalan tahtoa. Uskon mukaisia tekoja voidaan pitää osoituksena siitä, että usko on aitoa ja elävää.

4. Yhteys Jeesukseen
      Jeesus täytti lain täydellisesti ja oli harmoniassa Taivaallisen Pyhyyden kanssa. Hänen elämänsä ja opetuksensa toimivat esikuvana uskoville, jotka ovat kutsuttu seuraamaan Häntä ja ilmaisemaan uskoa myös teoissaan.

Uskon ja tekojen välinen suhde on merkittävä teema Raamatussa, joka muistuttaa meitä siitä, että todellinen usko ilmenee elämässämme teoissamme. Jumalan armo on avainasemassa, joka mahdollistaa meidät elämään vanhurskasta elämää, jossa tekomme heijastavat sisäistä uskoamme.

• Anonyymi00037

Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä. (Jaak.2:25)

• Anonyymi00038

Ihminen saadaan tulemaan kuulosta ihan mihin uskoon tahansa, älä mene lahkoon.

• Anonyymi00039

• Anonyymi00070
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Turvaudu Jeesukseen Kristukseen!

• Anonyymi00040

Gal:1:11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
      Ei ihminen vastusta uskonnollisuutta mutta evankeliumia se vastustaa, siinä ansioilla ei tehdä mitään ei voi vedota ansioihin vaan uskon ja se on eri asia,

Uskonnollisuus on ihmisen mielen mukaista mutta ei Jumalan hyväksymään, koska se hylkää ristintyön armon Jumalan anteeksiannon

• Anonyymi00041

Paavalin julisti omia oppejaan. Ei elänyt päivääkään Jeesuksen seurassa, kuten tekivät oikeat 12 Karitsan apostolia.

Heille Jeesus opetti kaiken mahdollisen. Mitä siihen on Paavali tai joku muu lisännyt, se on pahasta.

Joh. 15:15

En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.

• Anonyymi00042

Paavalin julisti omia oppejaan. Ei elänyt päivääkään Jeesuksen seurassa, kuten tekivät oikeat 12 Karitsan apostolia.

Heille Jeesus opetti kaiken mahdollisen. Mitä siihen on Paavali tai joku muu lisännyt, se on pahasta.

En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.

• Anonyymi00043
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Kannattaa katsoa tarkasti, kenen opetuksesta on kulloinkin kysymys.

Ilm. 21:14

Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

Jeesus ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen.

• Anonyymi00044
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

• Anonyymi00069
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Voi sinua Teuvo!

• Anonyymi00045

<<Paavalin julisti omia oppejaan. Ei elänyt päivääkään Jeesuksen seurassa, kuten tekivät oikeat 12 Karitsan apostolia. <<

tämä ei tunne evankeliumia
      evankeliumi on yksi Jeesuksen ristintyö jota julistetaan armosta ei ansiosta synnit anteeksi jotka ne tunnustaa.

Joh: 10:26 Mutta te ette usko, sillä te ette ole minun lampaitani.
      10:27 Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.

Paavali julistaa Jeesusta. joka toista puhuu: valehtelee.

• Anonyymi00046

Gal:1:12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.
        Tässä on jo Pyhä Henki

Raamattu ei valehtele.

• Anonyymi00047
        Anonyymi00046 kirjoitti:

Gal:1:12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.
        Tässä on jo Pyhä Henki

Raamattu ei valehtele.

Paavalissa oli Saatanan enkeli henkioppaana.

• Anonyymi00048
        Anonyymi00046 kirjoitti:

Tässä on jo Pyhä Henki

Raamattu ei valehtele.

Saul, Saul, turha on sinun potkia pistintä vastaan...

2. Kor. 12:7

Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, SAATANAN ENKELI rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

King James käännöksen mukaan Saatanan viestinnän ammattilainen "The messenger of Satan" niminen demonihenki, ei mikään mykkä henki, ei puinen tai metallinen piikki Paavalin takalistossa, kuten kohta usein naurahtaen ohitetaan.

• Anonyymi00049
        Anonyymi00046 kirjoitti:

Tässä on jo Pyhä Henki

Raamattu ei valehtele.

Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, SAATANAN ENKELI rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

King James käännöksen mukaan Saatanan viestinnän ammattilainen "The messenger of Satan" niminen demonihenki, ei mikään mykkä henki, ei puinen tai metallinen piikki Paavalin takalistossa, kuten kohta usein naurahtaen ohitetaan.

• Anonyymi00050
        Anonyymi00046 kirjoitti:

Tässä on jo Pyhä Henki

Raamattu ei valehtele.

And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.

Pahaa demonia ei otettu pois rukouksista huolimatta.

2. Kor. 12:8

Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me.

• Anonyymi00052

Saatanan demoni tappoi Paavalin Roomassa. Ei siihen liittynyt mitään armoa.

• Anonyymi00054

Vaikka Paavali pystyi kiertämään maallisia lakeja, niin Jumalan lakeja ei kukaan pysty kiertämään.

Ap. t. 22:29

Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.

5. Moos. 19:21

Älä sääli häntä: henki hengestä, silmä silmästä, hammas hampaasta, käsi kädestä, jalka jalasta.

• Anonyymi00055

Vaikka Paavali pystyi kiertämään maallisia lakeja, niin Jumalan lakeja ei kukaan pysty kiertämään.

Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.

Älä sääli häntä: henki hengestä, silmä silmästä, hammas hampaasta, käsi kädestä, jalka jalasta.

• Anonyymi00056

• Anonyymi00057
        Anonyymi00056 kirjoitti:

Jeesusta yksin meidän on uskominen ja totteleminen. Ei ketään muuta.

Matt. 5:18

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

• Anonyymi00058
        Anonyymi00056 kirjoitti:

Jeesusta yksin meidän on uskominen ja totteleminen. Ei ketään muuta.

Matt. 5:18

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

• Anonyymi00059
        Anonyymi00056 kirjoitti:

Eikä se Stefanoksen murha ollut ainoa murha laatuaan, mitä Paavalin johtama murhakopla teki vuosien aikana.

Ap. t. 22:20

SILLLOINKIN, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.'

• Anonyymi00063
        Anonyymi00059 kirjoitti:

Eikä se Stefanoksen murha ollut ainoa murha laatuaan, mitä Paavalin johtama murhakopla teki vuosien aikana.

Ap. t. 22:20

SILLLOINKIN, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.'

Roistoilla on ihmeellinen lumovoima, jolla ne saa auktoriteetin ihmisistä.

Ap. t. 19:13

Niin muutamat Juudalaiset, jotka olivat lumoojat, vaelsivat ympäri, ja kiusasivat mainita Herran Jesuksen nimeä niiden päälle, joilla pahat henget olivat, ja sanoivat: me vannotamme teitä Jesuksen puolesta, jota Paavali saarnaa.

• Anonyymi00062

Roistoilla on ihmeellinen lumovoima, jolla ne saa auktoriteetin ihmisistä.

Ap. t. 19:13

Niin muutamat Juudalaiset, jotka olivat lumoojat, vaelsivat ympäri, ja kiusasivat mainita Herran Jesuksen nimeä niiden päälle, joilla pahat henget olivat, ja sanoivat: me vannotamme teitä Jesuksen puolesta, jota Paavali saarnaa.

• Anonyymi00064

Nykyisinkin joissakin lahkoissa jopa kolmoismurhaajat on ehdotonta eliittiä.

• Anonyymi00067

Murhamiesten käsien alle ei pidä mennä mitään henkiä ja hengen lahjoja saamaan.

1. Joh. 3:15

Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.

Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta

Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään
      Maailman menoa
      185
      17555
    2. Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla

"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen
      Maailman menoa
      90
      3795
    3. Lataus pakkaskelissä

En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu
      Hybridi- ja sähköautot
      30
      1873
    4. Martinalta vahva viesti

"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J
      Kotimaiset julkkisjuorut
      279
      1524
    5. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      57
      1483
    6. Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin

"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup
      Maailman menoa
      160
      1417
    7. Jos mies olet oikeasti...?

Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh
      Ikävä
      115
      1324
    8. Esko Eerikäinen paljastaa järkyttävän muiston lapsuudesta - Isä löytyi alastomana slummista

Esko Eerikäisen tausta on monikulttuurinen, hän muutti vain 10-vuotiaana yksin kotoaan Kolumbiasta isovanhempiensa luo S
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1294
    9. Pitäisikö meidän

Sitten nähdä ilman että siitä tehdään ongelmaa?
      Ikävä
      81
      1101
    10. Nautitko riidan haastamisesta?

Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin
      Sinkut
      209
      1043
    Aihe