ajaa. Ne, jotka ajamalla hajottavat Fiat Ducaton vaihdelaatikkonsa eivät ole olleet autokoulussa kovin tarkkavaisia. 5-vaihteella ei saa vedättää pienillä kierroksilla ja alhaisella nopeudella. Nopeus pitää olla vähintään 90 km/h ja kaasupolkimessa sellainen tuntuma, että polkimen painallus lisää heti nopeutta. Jos nopeus ei lisäänny poljinta painettaessa, on kyseessä vedätystila, jota 5-vaihde ei välttämättä kauan kestä.
AUTO EI HAJOA, JOS OSAA SITA AJAA.
Ducaton 5-vaihde
48
7472
Vastaukset
- Fiatia, koska eivät
osaa autoa ajaa, Tosi on.
- kari
Auton pitäisi kestää riippumatta siitä ajetaanko vitos vaihteella 70km/t vai lujempaa. Kyseessä on selvä suunnitteluvirhe jos auton tehot ovat suuremmat mitä laatikon kesto.
Pitää muistaa etteivät kaikki kuskit ole ns. taitavia, vaan keskiverto ajajia,jotka ajavat sillä vaihteella mikä tuntuu vielä vetävän. - on...
kari kirjoitti:
Auton pitäisi kestää riippumatta siitä ajetaanko vitos vaihteella 70km/t vai lujempaa. Kyseessä on selvä suunnitteluvirhe jos auton tehot ovat suuremmat mitä laatikon kesto.
Pitää muistaa etteivät kaikki kuskit ole ns. taitavia, vaan keskiverto ajajia,jotka ajavat sillä vaihteella mikä tuntuu vielä vetävän.suunniteltu niin, että kullekkin vaihteelle on sopivat kierrosnopudet. Mukavaa tietysti olisi, jos kaikilla vaihteilla voisi ajaa niin kuin sattuu vaan kiinnostamaan.
Eihän vaihteita tarvittaisi ollenkaan, jos voitaisiin käyttää vaihteesta riippumatta, mitä nopeutta tahansa. - tuolle
on... kirjoitti:
suunniteltu niin, että kullekkin vaihteelle on sopivat kierrosnopudet. Mukavaa tietysti olisi, jos kaikilla vaihteilla voisi ajaa niin kuin sattuu vaan kiinnostamaan.
Eihän vaihteita tarvittaisi ollenkaan, jos voitaisiin käyttää vaihteesta riippumatta, mitä nopeutta tahansa.karille auton manuaalivauhteiden käsittelyä. Täysi tumpelo se on näissä tekniikan asioissa, hehhee... Luulee tosiaan, että autolla voi ajaa mitä nopeutta tahansa millä vaihteella tahansa. Aivokääpiö mikä aivokääpiö. Ei sille mitään voi.
Pitäisi noin vaatimattomalla aivokapasiteetilla varustetun olla hiljaa ja kirjoittelematta mihinkään mitään... - dsadasd
Kyllä Fiiatti on ollut kautta-aikojen niin paska
auto, että kunnioitan kyllä niiden hermoja jotka
jaksavat taiteilla kyseisten laitteiden kanssa.
Itse en kelpuuttaisi matkailuautoa Fiiatin alustalla vaikka ilman saisi. - sulla
dsadasd kirjoitti:
Kyllä Fiiatti on ollut kautta-aikojen niin paska
auto, että kunnioitan kyllä niiden hermoja jotka
jaksavat taiteilla kyseisten laitteiden kanssa.
Itse en kelpuuttaisi matkailuautoa Fiiatin alustalla vaikka ilman saisi.Taida olla ees mopoakaan!
- Late Lapista.
kari kirjoitti:
Auton pitäisi kestää riippumatta siitä ajetaanko vitos vaihteella 70km/t vai lujempaa. Kyseessä on selvä suunnitteluvirhe jos auton tehot ovat suuremmat mitä laatikon kesto.
Pitää muistaa etteivät kaikki kuskit ole ns. taitavia, vaan keskiverto ajajia,jotka ajavat sillä vaihteella mikä tuntuu vielä vetävän.Eipä ne kestä muidenkaan merkkien laatikot vedättää vitosella, mm, Nissanissa, Toyotassa ja muissakin laatikko hajoaa takuulla jos vedätetään viitosella hitaissa vauhdeissa !
Late Lapista. SSSS Ry!
- Pekko+
tuo evankeliumisi on kuin t-fordin mainoksesta. Herää nyt on vuosi 2005, kyllä kunnon vehkeet kestää. Köryyttele sinä pöloinen vaikka ykkösellä aina, tusinpa se kottero jaksaa muilla vaihteilla vetääkkään.
Fiat-petojen sukua-susi jo syntyessään. - puhutaanpa asiaa
Ducato ja nimenomaan matkailusellainen on HELVETIN RASKAS AUTO!!! Aivan kuin ajettaisiin normaalipaku Ducatolla täysi kuorma päällä! Jo pelkkä matkailuauto sinällään on kova kuorma, otetaanpa päälle sitten matkustajat, vedet, henk.koht. tarvikkeet ym. Tähän vielä alkoovi päälle, joka on hirvittävä ilmanvastus! Ja valtaosa matkailuducatoista on vielä isoimmalla koneella. Jokainenhan ajatteleva ajuri tajuaa ettei mikään pakettiauto ole suunniteltu jatkuvaan täydellä kuormalla ajoon, eikö? Vain täydellinen aasi ei tätä ymmärrä! Kyse on niin valtavasta rasituksesta ja väännöstä joten on ihme että se kestää näinkin hyvin tätä rääkkiä! Missään tapauksessa vitosella ei saa vedättää alle 90 km nopeudella eikä ylipäätään VEDÄTTÄÄ LIIKAA VIITOSELLA!!!!!!
Täällä on tuosta vitosen hajoamisesta puhuttu maailman sivu ja moittijakuorot liikkeellä tämän tästä.
Olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, joka sen rikki ajaa on täysi ajattelematon ääliö ja osoittaa moitteillaan vain tyhmyytensä!!!
Itse olen ajanut yhdellä ja samalla 2,8 iDTD puoli-integroidulla Ducatollani 180.000 km ja ILMAN MINKÄÄNLAISIA ONGELMIA!
Suurin vika Ducatoissa löytyy ratin ja penkin välistä!!!!!
Lopettakaa narinat ja opetelkaa ajamaan!!!- Columbo
Matkailuautoa pitää ajaa asenteella! Pelkkä B-kortti ei vielä anna valmiuksia siihen.
Asentaalla tarkoitan "rahtarin" asennetta. Ollaan tosiaan kuljettamassa täyttä rahtikuormaa, joka matkailuauto kaikkineen siis on. Hallintalaitteita on käsiteltävä tilannetta vastaavalla tavalla. Ei nopeita vaihtamisia ylös tai alas, kytkin aina täysin pohjaan ennen vaihdekeppiin tarttumista, kaksoiskytkentä ylöspäin vaihdettaessa ja välikaasu alaspäin. Kaikki toiminnot rauhallisesti ilman mitään repimistä. Eivät säry synkronirenkaat kuten tuolla Etuteltassa yhdellä onnettomalla, jonka uusi fiiu on ollut koko ajan korjaamolla pienten vaihteiden synkronirengasvian takia. Jos joku saa 2 - 3 -vaihteen synkronirenkaat rikki fiiatin lootasta, töytyy hänen olla täysi tumpelo. Peiliin katsomalla löytyy syyllinen sellaisessa tapauksessakin.
Vaihteelle sopiva nopeus on silloin liian pieni, kun kaasua hieman lisättäessä vauhti ei enää kiihdy.
Uusilla Fiiateilla voi ajaa tasaista 70 km/h nopeuttakin vielä vitosella, mutta nopeutta lisättäessä pitää vaihtaa pienemmälle. Ja aina ohituksiin lähdettäessä kiihdytys ensin nelosella, sitten jossain 95 - 100 km/h nopeudessa taas vitoselle kiihdytyksen jatkuessa.
Asennetta pitää siis olla matkailuautolla ajamisessa. Joillakin matkailuautokuskeilla ei kestä hevosennahkanen persekään, oli kortti mikä tahansa :-) - Onko sitä pakko olla noin t...
Onko sitä pakko olla noin tyhmä ?
"""""VEDÄTTÄÄ LIIKAA VIITOSELLA!!!!!!
Täällä on tuosta vitosen hajoamisesta puhuttu maailman sivu ja moittijakuorot liikkeellä tämän tästä.
Olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, joka sen rikki ajaa on täysi ajattelematon ääliö ja osoittaa moitteillaan vain tyhmyytensä!!!""""
Mitä sinä täällä vielä asiasta kätiset jälkiviisaasti ? Lue mitä Konsta Pylkkänen sanoo jälkiviisaista ! Saavat muutkin lukea !
Asiahan on ollut tunnettua jo vuodesta 1998.
Mutta se on käsittämätöntä, että sitä vaihdelaatikkoa ei vieläkään saa muutettua sellaiseksi, joka kestäisi käyttöä. Siis vieläkään Fiat ei ole tehnyt elettäkään siitä, että ko. laatikkoon saisi vaihdettua tiheämmän ja vahvemman välityksen, vaikka on maksanut osittain jo n. 78 000 remonttia ympäri Euroopan !!!!
Nykyisin autoissa on jopa 6 vaihdetta, ja kaikki kestävät normaalia käyttöä.
Ja sitten sille, joka viisaasti neuvoo, että kyllä niitä tiheämpiä rattaita saa ! Sekin typerys tähän viestiketjuun varmaan löytyy ! Sille sanon, että kysypä huollosta 2.8 vm -99 tiheämpi vitonen ! - puhutaanpa asiaa
Onko sitä pakko olla noin t... kirjoitti:
Onko sitä pakko olla noin tyhmä ?
"""""VEDÄTTÄÄ LIIKAA VIITOSELLA!!!!!!
Täällä on tuosta vitosen hajoamisesta puhuttu maailman sivu ja moittijakuorot liikkeellä tämän tästä.
Olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, joka sen rikki ajaa on täysi ajattelematon ääliö ja osoittaa moitteillaan vain tyhmyytensä!!!""""
Mitä sinä täällä vielä asiasta kätiset jälkiviisaasti ? Lue mitä Konsta Pylkkänen sanoo jälkiviisaista ! Saavat muutkin lukea !
Asiahan on ollut tunnettua jo vuodesta 1998.
Mutta se on käsittämätöntä, että sitä vaihdelaatikkoa ei vieläkään saa muutettua sellaiseksi, joka kestäisi käyttöä. Siis vieläkään Fiat ei ole tehnyt elettäkään siitä, että ko. laatikkoon saisi vaihdettua tiheämmän ja vahvemman välityksen, vaikka on maksanut osittain jo n. 78 000 remonttia ympäri Euroopan !!!!
Nykyisin autoissa on jopa 6 vaihdetta, ja kaikki kestävät normaalia käyttöä.
Ja sitten sille, joka viisaasti neuvoo, että kyllä niitä tiheämpiä rattaita saa ! Sekin typerys tähän viestiketjuun varmaan löytyy ! Sille sanon, että kysypä huollosta 2.8 vm -99 tiheämpi vitonen !Olen hankkinut Ducatoni v. 99 uutena. Jo silloin tiesin, tiesin siis jo silloin, miten Ducatoa pitää ajaa. En siis mitenkään voinut olla "jälkiviisas". Koska toimin autoalalla, tiesin myös sen heikkoudet. Aivan, olet oikeassa että tehdas ei ole tehnyt mitään heikkouden eteen. Siksi kuulutankin sen oikean ajotavan perään. Pitääkö ihmisten se tieten tahtoen rikkoa väärällä ajotavalla? Itse en sitä rikki ole saanut, olenhan ajanut sillä jo 180.000 km ilman vaihteistovaurioita. Miten siis olisin ääliö? Tekeekö minusta ääliön se että haluan varoittaa muita?
Mainittakoon että nämä vauriot ovat olleet melkeinpä vain ja ainoastaan isokoneisissa matkailuautoissa. Jos ihminen jolla on olemassa omaa ajattelua, ei tajua tuon yhtälön, ylikuormatun auton ja voimakkaan moottorin tuomaa vääntöä, on itse aikamoinen ääliö. Sanoit että vikä on ollut tiedossa jo v. 98 asti ja silti rikkoo autonsa tietoisena, voi häntä kutsua ääliöksi.....? Ja miksi sitten ostaa heikkoa autoa jos viat tiedetään?
ON AIVAN TEHTAAN MOKA JOS EIVÄT OSAA TOIMIA OIKEIN.
Se taas ei tee minusta ääliötä!
Mitähän Sinä osoitit moitteellasi?
Tyhmyytesikö kenties? - paljonko auttaa !
puhutaanpa asiaa kirjoitti:
Olen hankkinut Ducatoni v. 99 uutena. Jo silloin tiesin, tiesin siis jo silloin, miten Ducatoa pitää ajaa. En siis mitenkään voinut olla "jälkiviisas". Koska toimin autoalalla, tiesin myös sen heikkoudet. Aivan, olet oikeassa että tehdas ei ole tehnyt mitään heikkouden eteen. Siksi kuulutankin sen oikean ajotavan perään. Pitääkö ihmisten se tieten tahtoen rikkoa väärällä ajotavalla? Itse en sitä rikki ole saanut, olenhan ajanut sillä jo 180.000 km ilman vaihteistovaurioita. Miten siis olisin ääliö? Tekeekö minusta ääliön se että haluan varoittaa muita?
Mainittakoon että nämä vauriot ovat olleet melkeinpä vain ja ainoastaan isokoneisissa matkailuautoissa. Jos ihminen jolla on olemassa omaa ajattelua, ei tajua tuon yhtälön, ylikuormatun auton ja voimakkaan moottorin tuomaa vääntöä, on itse aikamoinen ääliö. Sanoit että vikä on ollut tiedossa jo v. 98 asti ja silti rikkoo autonsa tietoisena, voi häntä kutsua ääliöksi.....? Ja miksi sitten ostaa heikkoa autoa jos viat tiedetään?
ON AIVAN TEHTAAN MOKA JOS EIVÄT OSAA TOIMIA OIKEIN.
Se taas ei tee minusta ääliötä!
Mitähän Sinä osoitit moitteellasi?
Tyhmyytesikö kenties?Kuulepas nyt ! Besserwisser !
Ole vain sinä kuinka hyvä autoilija tahansa ja kehu vaan itseäsi miten paljon tahansa. Kehu nyt vaan itseäsi niin perkeleesti. Kylläpä oletkin hyvä kuski!
Mutta tosiasia on siis se, että "virallisia" kanavia pitkin ei ole tullut kenellekään 2.8/-99 matkailuauton omistajalle tietoa. Myyjät, maahantuojat ja huoltoa hoitavat tahot ovat olleet ottamatta yhteyttä kehenkään ko. mallin omistajaan. Minkäänlaista tiedotusta, yhtä karavaanari lehdessä ollutta juttua lukuunottamatta, ei ole ollut ko. mallien omistajille.
Miksi hitossa ? Miltei kaikkien (Euroopassa kait 78000 5-vaihteen korjausta) on pitänyt opetella kukkaron kautta miten ajetaan.
Miksi esim. SINÄ et vuonna 1999, kun tiesit jo silloin miten sitä vaihdelaatikkoa pitää käyttää, et sitä tiedottanut ???????
Miksi vasta nyt vuonna 2005 itsekeskeisesti hymistelet tällä palstalla.
Mietipä uudestaan sitä jälkiviisausjuttua ???? - puhutaanpa asiaa
paljonko auttaa ! kirjoitti:
Kuulepas nyt ! Besserwisser !
Ole vain sinä kuinka hyvä autoilija tahansa ja kehu vaan itseäsi miten paljon tahansa. Kehu nyt vaan itseäsi niin perkeleesti. Kylläpä oletkin hyvä kuski!
Mutta tosiasia on siis se, että "virallisia" kanavia pitkin ei ole tullut kenellekään 2.8/-99 matkailuauton omistajalle tietoa. Myyjät, maahantuojat ja huoltoa hoitavat tahot ovat olleet ottamatta yhteyttä kehenkään ko. mallin omistajaan. Minkäänlaista tiedotusta, yhtä karavaanari lehdessä ollutta juttua lukuunottamatta, ei ole ollut ko. mallien omistajille.
Miksi hitossa ? Miltei kaikkien (Euroopassa kait 78000 5-vaihteen korjausta) on pitänyt opetella kukkaron kautta miten ajetaan.
Miksi esim. SINÄ et vuonna 1999, kun tiesit jo silloin miten sitä vaihdelaatikkoa pitää käyttää, et sitä tiedottanut ???????
Miksi vasta nyt vuonna 2005 itsekeskeisesti hymistelet tällä palstalla.
Mietipä uudestaan sitä jälkiviisausjuttua ????En ole besserwisser. En ole jälkiviisas. Luitko ensimmäisen viestini tarkkaan? Kerroin olevani AUTOALALLA! Ja miksenkö MINÄ tiedottanut? VOI VITTU, en paremmin sano!!!!
Fiat ei maksa minulle mitään tiedonvälittämispalkkiota! Olen tiedottanut tästä SFC:n etuteltassa, täällä s24:ssä sekä tapaamilleni karavaanareille.
Ja tässäpä tämä kiitos sitten sinulta tulee. Voi vitun vittu, kyllä sitten osaatkin olla täysi mulkku!!!!!
Tiedottamiseni lopui tasan tähän!!! - puhutaanpa asiaa
puhutaanpa asiaa kirjoitti:
En ole besserwisser. En ole jälkiviisas. Luitko ensimmäisen viestini tarkkaan? Kerroin olevani AUTOALALLA! Ja miksenkö MINÄ tiedottanut? VOI VITTU, en paremmin sano!!!!
Fiat ei maksa minulle mitään tiedonvälittämispalkkiota! Olen tiedottanut tästä SFC:n etuteltassa, täällä s24:ssä sekä tapaamilleni karavaanareille.
Ja tässäpä tämä kiitos sitten sinulta tulee. Voi vitun vittu, kyllä sitten osaatkin olla täysi mulkku!!!!!
Tiedottamiseni lopui tasan tähän!!!Tuntuu ihan siltä että syy autosi vaihteiston hajoamiseen on YKSIN MINUN?
Kirjoitelmastasi ilmenee ettet kuulu näihin ajatteleviin autoilijoihin, koska lootasi olet rikkonut. Ilmeisesti elämäsi aikana ei esim. kouluopetukseesi kuulunut fysiikka ja fysiikan perusteet?
Sitten tuut tänne huutamaan ja haukkumaan jotakuta joka asiasta kertoo.
VOI PYHÄ YKSINKERTAISUUS!!!!!!!!!!!!! - ääliölle !
puhutaanpa asiaa kirjoitti:
En ole besserwisser. En ole jälkiviisas. Luitko ensimmäisen viestini tarkkaan? Kerroin olevani AUTOALALLA! Ja miksenkö MINÄ tiedottanut? VOI VITTU, en paremmin sano!!!!
Fiat ei maksa minulle mitään tiedonvälittämispalkkiota! Olen tiedottanut tästä SFC:n etuteltassa, täällä s24:ssä sekä tapaamilleni karavaanareille.
Ja tässäpä tämä kiitos sitten sinulta tulee. Voi vitun vittu, kyllä sitten osaatkin olla täysi mulkku!!!!!
Tiedottamiseni lopui tasan tähän!!!Nimenomaan se eka viestisi ! Lue todella tarkkaan mitä kirjoitit, olipa nättiä "tiedotusta"
Luepa itse se eka viestisi vielä kerran ! No vielä kerran koetan hieman valottaa sitä jälkiviisaustermiä ja besserwisseriä.
Nyt on vuosi 2005 ! ko. vaihteisto on vaihtunut uudempaan ( ja huonompaan ???) 2002. Ko vaihteistoa on myyty 2.8 malliin vuodesta 1998-2002.
Suurin piirtein kaikki joilla on 2.8 idTD tietävät jo, miten sillä vitosvaihteella pitää ajaa. Sitä tietoa on levittänyt esim. tämä palsta ja myös SF-caravan-palsta aika tehokkaasti ja varsinkin itse vaihteistoremontti. Mutta ei "viralliset tahot"
Mutta, kuka kumma se nyt tässä viestiketjussa olikaan se henkilö, joka nimittikään ääliöiksi niitä, joille kukaan ei ole antanut minkäänlaista asiallista tietoa ennen kuin esim. se vitonen on jo lopettanut toimintansa.
Ja millaiseksi henkilöksi voidaan nimittää henkilöä, joka vahingon jo satuttua kertoo, miten olisi pitänyt toimia ennen vahinkoa. Ja vielä millä tavalla hän sen sanoo !!!
Sanotaanko sitä henkilöä esim. kaukonäköiseksi ???
No ei !
No mikä onkaan se oikea termi !!!! ???? - puhutaanpa asiaa
ääliölle ! kirjoitti:
Nimenomaan se eka viestisi ! Lue todella tarkkaan mitä kirjoitit, olipa nättiä "tiedotusta"
Luepa itse se eka viestisi vielä kerran ! No vielä kerran koetan hieman valottaa sitä jälkiviisaustermiä ja besserwisseriä.
Nyt on vuosi 2005 ! ko. vaihteisto on vaihtunut uudempaan ( ja huonompaan ???) 2002. Ko vaihteistoa on myyty 2.8 malliin vuodesta 1998-2002.
Suurin piirtein kaikki joilla on 2.8 idTD tietävät jo, miten sillä vitosvaihteella pitää ajaa. Sitä tietoa on levittänyt esim. tämä palsta ja myös SF-caravan-palsta aika tehokkaasti ja varsinkin itse vaihteistoremontti. Mutta ei "viralliset tahot"
Mutta, kuka kumma se nyt tässä viestiketjussa olikaan se henkilö, joka nimittikään ääliöiksi niitä, joille kukaan ei ole antanut minkäänlaista asiallista tietoa ennen kuin esim. se vitonen on jo lopettanut toimintansa.
Ja millaiseksi henkilöksi voidaan nimittää henkilöä, joka vahingon jo satuttua kertoo, miten olisi pitänyt toimia ennen vahinkoa. Ja vielä millä tavalla hän sen sanoo !!!
Sanotaanko sitä henkilöä esim. kaukonäköiseksi ???
No ei !
No mikä onkaan se oikea termi !!!! ????Siehän erinomainen vesseli oot! Olen tiedottanut asiasta niissä edellämainituissa (sfc:n etuteltta v. 2002 silloin kun etuteltta perustettiin) sekä täällä jo pari vuotta sitten. Kaikille Fiatisteille joita olen tavannut, olen tiedottanut henkilökohtaisesti!!! En nyt sitten kai ole törmännyt sinuun ja kertonut em. ongelmasta. Tästäkö minua moitit? Ja kuulutan edelleen niitä jotka eivät tajua että iso teho ja sen alla ylikuorma aiheuttaa rasitusta ja suurta vääntöä. Ymmärtänet myös, että henkilöauton perään kun pannaan tonni kuormaa, ei se henkilöauto ja sen vaihteisto VOI KESTÄÄ NORMAALISTI! Pitääkö tästäkin tiedottaa sinua HENKILÖKOHTAISESTI? Voi sentään, jos olisin tiennyt että JUURI SINULLE sattui vahinko, olisin pitänyt turpani kiinni. Entäs sitten niille joille EI VIELÄ ole sattunut vahinkoa? Mahdoinkohan olla auttamassa heitä synnyttämästä tätä vahinkoa?
Jos nyt olet viisas etkä täydellinen ääliö ja kusipää, pidät jo turpasi kiinni ja olet hiljaa!!!! ( Vaikka sinun sitten pitikin tehdä minusta syntipukki vaihteistorikkoosi).
Eikä ole minun vikani jos sinulle on teelusikalla annettu, eihän silloin uloskaan voi ammentaa edes jälkiruokalusikalla!!!
Mikä onkaan termi sinusta??
Täydellinen idiootti!!!! - lukisit edes mitä kirjoitan !
puhutaanpa asiaa kirjoitti:
Siehän erinomainen vesseli oot! Olen tiedottanut asiasta niissä edellämainituissa (sfc:n etuteltta v. 2002 silloin kun etuteltta perustettiin) sekä täällä jo pari vuotta sitten. Kaikille Fiatisteille joita olen tavannut, olen tiedottanut henkilökohtaisesti!!! En nyt sitten kai ole törmännyt sinuun ja kertonut em. ongelmasta. Tästäkö minua moitit? Ja kuulutan edelleen niitä jotka eivät tajua että iso teho ja sen alla ylikuorma aiheuttaa rasitusta ja suurta vääntöä. Ymmärtänet myös, että henkilöauton perään kun pannaan tonni kuormaa, ei se henkilöauto ja sen vaihteisto VOI KESTÄÄ NORMAALISTI! Pitääkö tästäkin tiedottaa sinua HENKILÖKOHTAISESTI? Voi sentään, jos olisin tiennyt että JUURI SINULLE sattui vahinko, olisin pitänyt turpani kiinni. Entäs sitten niille joille EI VIELÄ ole sattunut vahinkoa? Mahdoinkohan olla auttamassa heitä synnyttämästä tätä vahinkoa?
Jos nyt olet viisas etkä täydellinen ääliö ja kusipää, pidät jo turpasi kiinni ja olet hiljaa!!!! ( Vaikka sinun sitten pitikin tehdä minusta syntipukki vaihteistorikkoosi).
Eikä ole minun vikani jos sinulle on teelusikalla annettu, eihän silloin uloskaan voi ammentaa edes jälkiruokalusikalla!!!
Mikä onkaan termi sinusta??
Täydellinen idiootti!!!!Lukisit edes mitä kirjoitin. Ja lue ensin kuitenkin ne omat tekstisi läpi. Noin ei saa kirjoittaa, jos aikoo saada järkevää palautetta.
Ja sitten toinen asia. Minulla ei ole edes matkailuautoa.
Olen työssä, jossa toimitaan kuluttajien asioita ajaen. Tämä vitosvaihdeasia on tullut minulle tutuksi työni puolesta. Mikäli Saksassa ei olisi tehty noita korvauspäätöksiä, ei me Suomessa olisi saatu edes tuota osittaista korvausta.
Mutta tuo tehtaan jälkihoito on ollut huonoa. Itse asialle ei ole tehty muuten mitään.
Tietyt asiat eivät näköjään kuitenkaan Suomessa muutu koskaan. Asiakasta syyllistetään tehtaan ongelmista yllättävän usein.
Olet muuten itse hyvä esimerkki siitä miksi Suomessa on vaikea hoitaa näitä takuuasioita. - puhutaanpa asiaa
lukisit edes mitä kirjoitan ! kirjoitti:
Lukisit edes mitä kirjoitin. Ja lue ensin kuitenkin ne omat tekstisi läpi. Noin ei saa kirjoittaa, jos aikoo saada järkevää palautetta.
Ja sitten toinen asia. Minulla ei ole edes matkailuautoa.
Olen työssä, jossa toimitaan kuluttajien asioita ajaen. Tämä vitosvaihdeasia on tullut minulle tutuksi työni puolesta. Mikäli Saksassa ei olisi tehty noita korvauspäätöksiä, ei me Suomessa olisi saatu edes tuota osittaista korvausta.
Mutta tuo tehtaan jälkihoito on ollut huonoa. Itse asialle ei ole tehty muuten mitään.
Tietyt asiat eivät näköjään kuitenkaan Suomessa muutu koskaan. Asiakasta syyllistetään tehtaan ongelmista yllättävän usein.
Olet muuten itse hyvä esimerkki siitä miksi Suomessa on vaikea hoitaa näitä takuuasioita.Että minun takiani ei voi hoitaa takuuasioita?
Hoh hoijaa!!! - ääliölle !
puhutaanpa asiaa kirjoitti:
Että minun takiani ei voi hoitaa takuuasioita?
Hoh hoijaa!!!Kuka kirjoittikaan seuraavan viestin ?????
"""""""""""Ducato ja nimenomaan matkailusellainen on HELVETIN RASKAS AUTO!!! Aivan kuin ajettaisiin normaalipaku Ducatolla täysi kuorma päällä! Jo pelkkä matkailuauto sinällään on kova kuorma, otetaanpa päälle sitten matkustajat, vedet, henk.koht. tarvikkeet ym. Tähän vielä alkoovi päälle, joka on hirvittävä ilmanvastus! Ja valtaosa matkailuducatoista on vielä isoimmalla koneella. Jokainenhan ajatteleva ajuri tajuaa ettei mikään pakettiauto ole suunniteltu jatkuvaan täydellä kuormalla ajoon, eikö? Vain täydellinen aasi ei tätä ymmärrä! Kyse on niin valtavasta rasituksesta ja väännöstä joten on ihme että se kestää näinkin hyvin tätä rääkkiä! Missään tapauksessa vitosella ei saa vedättää alle 90 km nopeudella eikä ylipäätään VEDÄTTÄÄ LIIKAA VIITOSELLA!!!!!!
Täällä on tuosta vitosen hajoamisesta puhuttu maailman sivu ja moittijakuorot liikkeellä tämän tästä.
Olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, joka sen rikki ajaa on täysi ajattelematon ääliö ja osoittaa moitteillaan vain tyhmyytensä!!!
Itse olen ajanut yhdellä ja samalla 2,8 iDTD puoli-integroidulla Ducatollani 180.000 km ja ILMAN MINKÄÄNLAISIA ONGELMIA!
Suurin vika Ducatoissa löytyy ratin ja penkin välistä!!!!!
Lopettakaa narinat ja opetelkaa ajamaan!!!"""""""""" - puhutaanpa asiaa
ääliölle ! kirjoitti:
Kuka kirjoittikaan seuraavan viestin ?????
"""""""""""Ducato ja nimenomaan matkailusellainen on HELVETIN RASKAS AUTO!!! Aivan kuin ajettaisiin normaalipaku Ducatolla täysi kuorma päällä! Jo pelkkä matkailuauto sinällään on kova kuorma, otetaanpa päälle sitten matkustajat, vedet, henk.koht. tarvikkeet ym. Tähän vielä alkoovi päälle, joka on hirvittävä ilmanvastus! Ja valtaosa matkailuducatoista on vielä isoimmalla koneella. Jokainenhan ajatteleva ajuri tajuaa ettei mikään pakettiauto ole suunniteltu jatkuvaan täydellä kuormalla ajoon, eikö? Vain täydellinen aasi ei tätä ymmärrä! Kyse on niin valtavasta rasituksesta ja väännöstä joten on ihme että se kestää näinkin hyvin tätä rääkkiä! Missään tapauksessa vitosella ei saa vedättää alle 90 km nopeudella eikä ylipäätään VEDÄTTÄÄ LIIKAA VIITOSELLA!!!!!!
Täällä on tuosta vitosen hajoamisesta puhuttu maailman sivu ja moittijakuorot liikkeellä tämän tästä.
Olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, joka sen rikki ajaa on täysi ajattelematon ääliö ja osoittaa moitteillaan vain tyhmyytensä!!!
Itse olen ajanut yhdellä ja samalla 2,8 iDTD puoli-integroidulla Ducatollani 180.000 km ja ILMAN MINKÄÄNLAISIA ONGELMIA!
Suurin vika Ducatoissa löytyy ratin ja penkin välistä!!!!!
Lopettakaa narinat ja opetelkaa ajamaan!!!""""""""""Minä. Ja pysyn joka sanan takana!
Sinä se jaksat..... - kiitos !
puhutaanpa asiaa kirjoitti:
Minä. Ja pysyn joka sanan takana!
Sinä se jaksat.....Hyvä ! Tuo riittikin minulle !
Hyvää jatkoa ! - puhutaanpa asiaa
kiitos ! kirjoitti:
Hyvä ! Tuo riittikin minulle !
Hyvää jatkoa !Alkoikin meneen jo tragikoomiseksi tuo.
P.S. Vastasin jo toisaalla provoosi, en kyllä ala siellä kinaamaan kanssasi, provoilija!
Kesän jatkoja ja voimia..... - Solvaus
Columbo kirjoitti:
Matkailuautoa pitää ajaa asenteella! Pelkkä B-kortti ei vielä anna valmiuksia siihen.
Asentaalla tarkoitan "rahtarin" asennetta. Ollaan tosiaan kuljettamassa täyttä rahtikuormaa, joka matkailuauto kaikkineen siis on. Hallintalaitteita on käsiteltävä tilannetta vastaavalla tavalla. Ei nopeita vaihtamisia ylös tai alas, kytkin aina täysin pohjaan ennen vaihdekeppiin tarttumista, kaksoiskytkentä ylöspäin vaihdettaessa ja välikaasu alaspäin. Kaikki toiminnot rauhallisesti ilman mitään repimistä. Eivät säry synkronirenkaat kuten tuolla Etuteltassa yhdellä onnettomalla, jonka uusi fiiu on ollut koko ajan korjaamolla pienten vaihteiden synkronirengasvian takia. Jos joku saa 2 - 3 -vaihteen synkronirenkaat rikki fiiatin lootasta, töytyy hänen olla täysi tumpelo. Peiliin katsomalla löytyy syyllinen sellaisessa tapauksessakin.
Vaihteelle sopiva nopeus on silloin liian pieni, kun kaasua hieman lisättäessä vauhti ei enää kiihdy.
Uusilla Fiiateilla voi ajaa tasaista 70 km/h nopeuttakin vielä vitosella, mutta nopeutta lisättäessä pitää vaihtaa pienemmälle. Ja aina ohituksiin lähdettäessä kiihdytys ensin nelosella, sitten jossain 95 - 100 km/h nopeudessa taas vitoselle kiihdytyksen jatkuessa.
Asennetta pitää siis olla matkailuautolla ajamisessa. Joillakin matkailuautokuskeilla ei kestä hevosennahkanen persekään, oli kortti mikä tahansa :-)Väität siis tätä Hytösen fiattia koeajanutta KORJAAMOPÄÄLLIKKÖÄKIN mistään mitään tiettämättömäksi TUMPELOKSI? Hänhän koeajoi tuon fiatin ja SYNKRONIRENKAAT HAJOSIVAT JO KOEAJOLENKILLÄ!!Revippä siitä huumoria! Siis eihän tällaista paskaa saisi ihmisille myydä mikä tämä fiatti on!! MIKSI MUISSA MERKEISSÄ EI NÄITÄ VAIHTEISTOVIKOJA OLE????
- ohhoh
Onko sitä pakko olla noin t... kirjoitti:
Onko sitä pakko olla noin tyhmä ?
"""""VEDÄTTÄÄ LIIKAA VIITOSELLA!!!!!!
Täällä on tuosta vitosen hajoamisesta puhuttu maailman sivu ja moittijakuorot liikkeellä tämän tästä.
Olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, joka sen rikki ajaa on täysi ajattelematon ääliö ja osoittaa moitteillaan vain tyhmyytensä!!!""""
Mitä sinä täällä vielä asiasta kätiset jälkiviisaasti ? Lue mitä Konsta Pylkkänen sanoo jälkiviisaista ! Saavat muutkin lukea !
Asiahan on ollut tunnettua jo vuodesta 1998.
Mutta se on käsittämätöntä, että sitä vaihdelaatikkoa ei vieläkään saa muutettua sellaiseksi, joka kestäisi käyttöä. Siis vieläkään Fiat ei ole tehnyt elettäkään siitä, että ko. laatikkoon saisi vaihdettua tiheämmän ja vahvemman välityksen, vaikka on maksanut osittain jo n. 78 000 remonttia ympäri Euroopan !!!!
Nykyisin autoissa on jopa 6 vaihdetta, ja kaikki kestävät normaalia käyttöä.
Ja sitten sille, joka viisaasti neuvoo, että kyllä niitä tiheämpiä rattaita saa ! Sekin typerys tähän viestiketjuun varmaan löytyy ! Sille sanon, että kysypä huollosta 2.8 vm -99 tiheämpi vitonen !Taitaa olla jäsentenväliset kisat menossa? Ei oikein ylkopuolisen pitäisi sorkkia sekaan, mutta minä teen sen kuitenkin. Nyt Ranskan vaihteistotehtaalla ollaan peloissaan, ajetaanko se pikkuisen, ja sisukkaan kansan toimesta konkurssiin. AJETAANKO ???????????????
- Tiedän
Onko sitä pakko olla noin t... kirjoitti:
Onko sitä pakko olla noin tyhmä ?
"""""VEDÄTTÄÄ LIIKAA VIITOSELLA!!!!!!
Täällä on tuosta vitosen hajoamisesta puhuttu maailman sivu ja moittijakuorot liikkeellä tämän tästä.
Olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, joka sen rikki ajaa on täysi ajattelematon ääliö ja osoittaa moitteillaan vain tyhmyytensä!!!""""
Mitä sinä täällä vielä asiasta kätiset jälkiviisaasti ? Lue mitä Konsta Pylkkänen sanoo jälkiviisaista ! Saavat muutkin lukea !
Asiahan on ollut tunnettua jo vuodesta 1998.
Mutta se on käsittämätöntä, että sitä vaihdelaatikkoa ei vieläkään saa muutettua sellaiseksi, joka kestäisi käyttöä. Siis vieläkään Fiat ei ole tehnyt elettäkään siitä, että ko. laatikkoon saisi vaihdettua tiheämmän ja vahvemman välityksen, vaikka on maksanut osittain jo n. 78 000 remonttia ympäri Euroopan !!!!
Nykyisin autoissa on jopa 6 vaihdetta, ja kaikki kestävät normaalia käyttöä.
Ja sitten sille, joka viisaasti neuvoo, että kyllä niitä tiheämpiä rattaita saa ! Sekin typerys tähän viestiketjuun varmaan löytyy ! Sille sanon, että kysypä huollosta 2.8 vm -99 tiheämpi vitonen !Että monissa henkilöautoissa on kuutos.laatikko ja onpa sellaanen myös Renaultin matkailuautossa. Olen jo nyt aivan vakuuttunut, että ei mene kovinkaan kauan kun siitäkin tullee kirjoituksen aihetta. Ei varmastii siinäkään ole kuutos-vaihde se paras ajovaihde. Sehän on loikkari. MUTTA ensin on kai ko-tavaran myyjien selvitettävä "KEN TULEE HUOLTAMAAN näitä Renault-alustaisia matkaautoja alustan suhteen. Nythän tilanne on avoin. Jos vanhat merkit pitävät paikkansa, löytyy Renun kuskeistakin "uusia ja entisiä" asennevammaisia jotka rikkovat ajolla sen kuutosen.
- melooni !
Tiedän kirjoitti:
Että monissa henkilöautoissa on kuutos.laatikko ja onpa sellaanen myös Renaultin matkailuautossa. Olen jo nyt aivan vakuuttunut, että ei mene kovinkaan kauan kun siitäkin tullee kirjoituksen aihetta. Ei varmastii siinäkään ole kuutos-vaihde se paras ajovaihde. Sehän on loikkari. MUTTA ensin on kai ko-tavaran myyjien selvitettävä "KEN TULEE HUOLTAMAAN näitä Renault-alustaisia matkaautoja alustan suhteen. Nythän tilanne on avoin. Jos vanhat merkit pitävät paikkansa, löytyy Renun kuskeistakin "uusia ja entisiä" asennevammaisia jotka rikkovat ajolla sen kuutosen.
Renaultista on tullut jo valitusten aihe.
Mutta tuo ajatuksesi, että Renaultin kuutonen rikkoontuu, on mielenkiintoinen. Esim. Ford, VW, Mercedes ja Nissan ovat toimittaneet jo 30 vuotta alustoja matkailuautoihin, eikä mitään PSA/FIAT kaltaista vitosrytäkkää ole sattunut. Ja kaikissa näissä on ajettavat vitosvaihteet.
Nyt itse asiassa Renaultin kone ja vaihdelaatikko ovatkin Nissanin tekoa, joten todennäköisesti mitään järjestelmällistä ongelmaa ei moottorin tai vaihdelaatikon suhteen tulekaan. - ohhoh
melooni ! kirjoitti:
Renaultista on tullut jo valitusten aihe.
Mutta tuo ajatuksesi, että Renaultin kuutonen rikkoontuu, on mielenkiintoinen. Esim. Ford, VW, Mercedes ja Nissan ovat toimittaneet jo 30 vuotta alustoja matkailuautoihin, eikä mitään PSA/FIAT kaltaista vitosrytäkkää ole sattunut. Ja kaikissa näissä on ajettavat vitosvaihteet.
Nyt itse asiassa Renaultin kone ja vaihdelaatikko ovatkin Nissanin tekoa, joten todennäköisesti mitään järjestelmällistä ongelmaa ei moottorin tai vaihdelaatikon suhteen tulekaan.Tiedän Nissan Urvan:in laatikon hajonneen vaunun vedossa (Solifer). Tuho oli totaalinen, eli laatikko meni uusiksi. Onneksi löytyi käytetty tilalle.
Renaultin tilanteen aika näyttää kuinka se kestää koppiautoissa. - Tai ajan Jurvaan !
ohhoh kirjoitti:
Tiedän Nissan Urvan:in laatikon hajonneen vaunun vedossa (Solifer). Tuho oli totaalinen, eli laatikko meni uusiksi. Onneksi löytyi käytetty tilalle.
Renaultin tilanteen aika näyttää kuinka se kestää koppiautoissa.Mut laatikko jäi turvaan !
- Late Lapista.
Jes jes! Jos Fiatit olisivat niin huonoja kuin mopopojut täällä torveavat, ei matkailuautoista olisi Fiatteja 80%!
Itselläni on Fiat matkaaja 2,5 litran turbokoneella, ajettu yli 200 000 kilometriä ja auto pelaa moitteettomasti edelleen, ja onpa vielä erikoisen kevyt kulkuinenkin !
Late Lapista. SSSS Ry! - Anonyymi
puhutaanpa asiaa kirjoitti:
En ole besserwisser. En ole jälkiviisas. Luitko ensimmäisen viestini tarkkaan? Kerroin olevani AUTOALALLA! Ja miksenkö MINÄ tiedottanut? VOI VITTU, en paremmin sano!!!!
Fiat ei maksa minulle mitään tiedonvälittämispalkkiota! Olen tiedottanut tästä SFC:n etuteltassa, täällä s24:ssä sekä tapaamilleni karavaanareille.
Ja tässäpä tämä kiitos sitten sinulta tulee. Voi vitun vittu, kyllä sitten osaatkin olla täysi mulkku!!!!!
Tiedottamiseni lopui tasan tähän!!!Ei muuten Nissan Primerankaan maahantuoha yms organisaatio maksa mitään korvauksia, jos vaihdelaatikon rattaat särkyvät laatikkoon. Naapurissa on kolme romua, joissa kaikissa on sama vika, rattaiden sirpaleita laatikossa! Eo voi ajaa, tosin varaosa-autoiksi on ne ostanutkin.
- is37
Löytyykö keltään Ducaton 24 mm pyöränavainta, 1-osaista?
is37- Anonyymi
En ossoo sannoo. Luulis jollain olevan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ossoo sannoo. Luulis jollain olevan?
Meinaatko ettei kyselijä ole KAHDEKSASSA VUODESSA löytänyt sellaista (vaikkapa autotarvikeliikkeestä).
- hyvä tietää
Tarviiko aivaimen olla oikealle, vai vasemmalle kääntyvä avain
- Fiat 2014
Milloin saa sitten käyttää kutos ( 6 ) vaihde?
- Joksu Kuopiosta
Minulla on ropottivaihteet 3.0 litr Fiussa . Vaihteita on riittävästi. Kyllä kelpaa
- kulkuuset kulkuu..
Helppo homma estää vitosen hajoaminen. Pistä tonttulakista kuminauhalla kulkunen kiinni vaihekeppiin. Kun kulkunen kilisee, vaihda pienemmälle.
- Anonyymi
Mulla kilisee omat kulkuset!
- Rikkokaa 5 vaiteenne
Ajan vaan nelkulla,kun sillä menee pintakaasullakin 85-95kmh,joten vitonen on turha vaihde ainakin meikäläisen alkovikusikopissa.
- Myötämäessä
Paiskaa myötämäessä viitonen niin ei tarvitse huudattaa. Lavuaarit kusemista ja puklaamista varten. Portapotta sitten isommalle tarpeelle. Hätätilassa voi puklata roskakoriinkin.
- sepän poika
Ducaton vaihdelaatikon hajoamisesta alettiin puhua jonkin aikaa sen jälkeen, kun Ducatoon asennettiin 5-vaihde. Ennenhän se oli nelivaihteinen ( pakki tietenkin). Rataspari asennettiin ylimmäiseksi laatikossa, joten roiskevoitelun vähäisyyttä ei kukaan tullut kai ajatelleeksi. Montaa vuottahan tuota laatikkoa ei tehty, kun esiintynyt vika korjattiin uudella vaihdelaatikolla, joka on käytössä kai vsta 2002 alkaen.
Totta on kyllä, että jokaisen laatikon saa rikki, jos vedättää oikein suurella vaihteella ja pienillä kierroksilla jopa henkilöautossa. Olen tietoinen yhdestä Opelista, jonka vaihdelaatikon taksinkuljettaja särki alle 100 000 km. Vanhassa ysikusissa eli Saabissa oli sama vaiva eli laatikko ei kestänyt alhaisia kierroksia. Pääakselin mutteri löystyi värinästä ja laatikon viimeiset päivät alkoivat lähestyä. Samantyylinen vika oli Toytota- maasturissa, jota paljon käytettiin vaunun vetojuhtana ja sitäkin moni jurrutti pienillä kierroksilla kovaäänisyyden vuoksi ja siinä oli samanlaisia oireita kuin jurrutetuissa Ducatoissa. Koneeseen kierroksia vaikka metelin kustannuksella, kyllä laatikko tulee kestämään.
Ducaton pohjahan on suunniteltu jakelukäyttöön eli on usein ajossa tyhjänäkin ja matkailuautossa taas lähes aina maksimikuormituksessa sekä useimmiten varsin asiantuntemattomien ajajien käytössä, joten voi olla varma, että vikoja syntyy ajan myötä. Tosin matkailuautoilla ei ajeta yli puolta miljoonaa kilometriä, kuten taas monesti jakeluautoilla tehdään.
Summa summarum. MatkailuDucaton laatikot kestävät oivasti yli 500 000 km asiantuntevasti ajellen, mutta tumpelot taas saavat sen särkymään alta 150 000 kilometrin. Kumpi kuski olet, kannattaa kysellä itseltään.- Hei Jätkät
Nimeni on Reino, ja olen tumpelo !!!
- Joksu Tahvo
Hei Jätkät kirjoitti:
Nimeni on Reino, ja olen tumpelo !!!
Kädelläni minää itseni hyväilen
- Anonyymi
Rkp reino rytkyttää tiellä ja parkissa, ducatoaan?🙈🙉🙊
- Anonyymi
Nyt tuli hyvä kommentti Palstavahti Joksulta. Nauretaan muijan kanssa kippurassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt tuli hyvä kommentti Palstavahti Joksulta. Nauretaan muijan kanssa kippurassa.
Rynkytin Reinon vaimoa niin että käsijarrun kenkien pinnat lähti irti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rynkytin Reinon vaimoa niin että käsijarrun kenkien pinnat lähti irti.
Kulkuset kilisee ja taitaa olla tippuri.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463959Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363462Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162863Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342709En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102114IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121206Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006