Olenko niin yksinäinen, että itsekkäästi pidän netissä keskusteluja yllä, esittelen mielipiteitä ja väitteitä, haastan, mielistelen, ruokin ja tyrkytän, saadakseni vain reaktion jostain joltain? Annan ymmärtää, että olen kiinnostunut ja mielissäni, saamastani palautteesta. Haluan julkista keskustelua aloittamastani aiheesta ja juttelen milloin mitäkin, mistäkin sivuseikasta, saadakseni itselleni jonkilaisen yhteisöllisyyden kokemuksen, vastauksien muodoissa.
Yksinäisyys ajaa turvautumaan nettiin?
10
128
Vastaukset
- Anonyymi00001
Vain sinä itse voit tietää, oletko yksinäinen, tai kuinka yksinäinen olet.
Jos sinulle on netissä kirjoittelu ainoa keino saada itsesi kuuluviin, niin onhan sekin jotain. Mieti, jos sinulla ei muuta ole, ja jos ei olisi edes nettiä ollenkaan, niin sitten varmaan yksinäistä ja tylsää olisikin.
Siinä ei ole mitään pahaa, jos yksinäinen ihminen on aktiivinen netissä.
Toki eihän se korvaa ihmiskontakteja livenä.- Anonyymi00004UUSI
Ei tietenkään korvaa täysin sitä merkitystä, mutt kohtaamisen ja ajatuksen vaihdon, keskustelut, vuorovaikutuksen korvaa, joskus jopa paremmin kuin n.s. livessä?
- Anonyymi00002UUSI
Mulla on ollut vuosia jo tapana trollailla täällä. Ei yksinäisyyspalstalla mutta muualla. En tee sitä täällä koska monelle yksinäisyys on oikea ongelma, kuten minulle.
Katselin kerran niin yhdellä palstalla oli varmasti 3-4 ensimmäistä sivua minun aloituksia ja kaikki pelkkää trollausta. Kun ei ole elämää niin ei ole elämää. Kerran pääsin netistä eroon ja olihan se aika hienoa mutta olen taas retkahtanut. Pitäisi vain heittää läppäri pois ja sulkea netti raakasti.- Anonyymi00003UUSI
Miksi sinulla ei ole elämää ? Onko jokin vialla ?
- Anonyymi00005UUSI
Kiitos sulle kommentistasi, tekstissäsi oli rehellisyyden taimi nettikirjoittelun suhteen.
Mun huomioita:
ihmiset kikkailee sanoilla yksin, yksinäisyys, yksinolo. Mikään sanan muunnos ei muuta yksinäisyyttä moninaisuudeksi, eikä yksin oloja kaksinaisuudeksi. Toki jokainen tuntee olonsa parhaiten ja pystyy puhumaan omista tunteistaan ja teoistaan paremmin kuin joku toinen, joka ehkä syyttäisi feikeistä, trolleista ja stalkkereista. Silti nettikirjoittelu on niin laajasti lukijasta kiinni, millä mielellä lueskelee, miten suhtautuu lukemaansa, millaisella asenteella on liikkeellä.
Mun väite: netti on nykypäivän elämää, siinä missä kirjeenvaihtopalstat ja kirjeiden kirjoittelu entismuinoin. Netti on tullut jossain vaiheessa jäädäkseen, ja silloin sitä on paheksuttu koska sitä on enimmäkseen pelätty. Toki sitä ja sen vaikutuksia pitää edelleenkin varoa, pelätä ja kyseenalaistaa, myös omilta lähtökohdilta mutta ... silti se on osa nykyelämää. Eikä ollenkaan mitä hävettävää, että osaa käyttää nettiä, että osaa sanailla (lue: hyväntahtoisesti trollata) - kuluttaa aikaansa, viihtyä netissä, valitsemillaan palstoilla tai keskusteluissa, sivustoilla. Me emme tulis mitenkään palvelluiksi ja onnelliseksi enää tässä elämänsivussa ilman nettiä.
Kiitos sulle tekstistäsi! Oli ilo lukea se! - Anonyymi00006UUSI
Anonyymi00005 kirjoitti:
Kiitos sulle kommentistasi, tekstissäsi oli rehellisyyden taimi nettikirjoittelun suhteen.
Mun huomioita:
ihmiset kikkailee sanoilla yksin, yksinäisyys, yksinolo. Mikään sanan muunnos ei muuta yksinäisyyttä moninaisuudeksi, eikä yksin oloja kaksinaisuudeksi. Toki jokainen tuntee olonsa parhaiten ja pystyy puhumaan omista tunteistaan ja teoistaan paremmin kuin joku toinen, joka ehkä syyttäisi feikeistä, trolleista ja stalkkereista. Silti nettikirjoittelu on niin laajasti lukijasta kiinni, millä mielellä lueskelee, miten suhtautuu lukemaansa, millaisella asenteella on liikkeellä.
Mun väite: netti on nykypäivän elämää, siinä missä kirjeenvaihtopalstat ja kirjeiden kirjoittelu entismuinoin. Netti on tullut jossain vaiheessa jäädäkseen, ja silloin sitä on paheksuttu koska sitä on enimmäkseen pelätty. Toki sitä ja sen vaikutuksia pitää edelleenkin varoa, pelätä ja kyseenalaistaa, myös omilta lähtökohdilta mutta ... silti se on osa nykyelämää. Eikä ollenkaan mitä hävettävää, että osaa käyttää nettiä, että osaa sanailla (lue: hyväntahtoisesti trollata) - kuluttaa aikaansa, viihtyä netissä, valitsemillaan palstoilla tai keskusteluissa, sivustoilla. Me emme tulis mitenkään palvelluiksi ja onnelliseksi enää tässä elämänsivussa ilman nettiä.
Kiitos sulle tekstistäsi! Oli ilo lukea se!Sanat yksin ja yksinäinen eivät ole samaa tarkoittavia muunnoksia. Niiden kanssa ei tarvitse, ei oikeastaan edes pysty kikkailemaan.
Noilla sanoilla on eri merkitys.
Ihminen voi olla yksin olematta yksinäinen. Yksinäinen ei välttämättä aina ole yksin.
Jatkuvasti yksin olevasta alkaa väistämättä jossain vaiheessa tuntumaan yksinäiseltä.
Moni sosiaalisesti aktiivinenkin, ihmisten kanssa viihtyvä, voi haluta olla joskus ihan yksin.
Moni on yksinäinen haluamatta olla sitä. - Anonyymi00007UUSI
Anonyymi00006 kirjoitti:
Sanat yksin ja yksinäinen eivät ole samaa tarkoittavia muunnoksia. Niiden kanssa ei tarvitse, ei oikeastaan edes pysty kikkailemaan.
Noilla sanoilla on eri merkitys.
Ihminen voi olla yksin olematta yksinäinen. Yksinäinen ei välttämättä aina ole yksin.
Jatkuvasti yksin olevasta alkaa väistämättä jossain vaiheessa tuntumaan yksinäiseltä.
Moni sosiaalisesti aktiivinenkin, ihmisten kanssa viihtyvä, voi haluta olla joskus ihan yksin.
Moni on yksinäinen haluamatta olla sitä.Nythän sä juuri kikkailit =) onnistuneesti. sanoilla. merkityksillä. Yksinäisyys on yksinäisyyttä. sanoi sen miten kauniisti tahansa, missä tahansa. vaikka kuinka isosti ja isossa yhteydessä.
- Anonyymi00008UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Nythän sä juuri kikkailit =) onnistuneesti. sanoilla. merkityksillä. Yksinäisyys on yksinäisyyttä. sanoi sen miten kauniisti tahansa, missä tahansa. vaikka kuinka isosti ja isossa yhteydessä.
No aivan sama, mitä nyt sitten kikkailuna pidetään. Itse käsitän kikkailun vähän eri tavalla.
- Anonyymi00009UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
No aivan sama, mitä nyt sitten kikkailuna pidetään. Itse käsitän kikkailun vähän eri tavalla.
Oke, tavallaan mä ymmärrän, että luemme eritavalla sanoja, eri merkityksillä, mutt kaikesta oppii, yksinkin.
- Anonyymi00010UUSI
Anonyymi00003 kirjoitti:
Miksi sinulla ei ole elämää ? Onko jokin vialla ?
Määrittele elämä.
Käyn töissä, touhuan koirani kanssa, lenkkeilen, nostelen painoja, luen, katson elokuvia ja roikun netissä. En tiedä mitä muuta tekisin. Onko elämä sitä että joka päivä käy jossain ihmisiä tapaamassa, käy joka päivä hienossa ravintolassa ja kerran viikossa käy alpeilla laskettelemassa kuten somessa tehdään?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta
Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään13813172Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla
"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen823629Venezuela on hyvä esimerkki vasemmistolaisten pahuudesta
Jokainen tietää, että Venezuelassa on pitkään ollut Chavezin ja Maduron vasemmistohallinto. Maan talous on romuttunut,952904Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?361379Martinalta vahva viesti
"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J2731364Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin
"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup1471299Jos mies olet oikeasti...?
Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh1151264Esko Eerikäinen paljastaa järkyttävän muiston lapsuudesta - Isä löytyi alastomana slummista
Esko Eerikäisen tausta on monikulttuurinen, hän muutti vain 10-vuotiaana yksin kotoaan Kolumbiasta isovanhempiensa luo S131179- 811061
Nautitko riidan haastamisesta?
Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin184943