Toisin kuin monelle on kerrottu, isomummo tai pappa ei olekaan taivaassa, vaan uskontunnustuksen opin mukaan haudassa venaamassa Jeesuksen toista tulemista , jolloin kuolleet temmataan haudoistaan ja he pääsevät sitten viimeiselle tuomiolle, jossa kaikki jaetaan vuohiin ja lampaisiin.
Misssä isomummu tai pappa onkaan?
30
289
Vastaukset
- Anonyymi00001
Kirkkoa puolustava antivapari, mites tämän asian kanssa nyt oikein onkaan? Odotatko Jeesuksen toista tulemista?
- Anonyymi00002
Antivaparilla on otsikkojensa nostelukiireitä.
- Anonyymi00003
Onko teologiaa tuntevia?
- Anonyymi00004
Meniskös niitten sielut taivaaseen?
- Anonyymi00005
Onko raamatussa ruumiin yläsnousemus, mutta myös Jeesuksen lupaus ristillä silee toiselle kanssaan teloitetulle, jonka piti olla hänen kanssaan paratiisissa saman päivänä?
En ole teologi, mutta Guuggeli esitteli noita vaihtoehtoja. - Anonyymi00017
Anonyymi00005 kirjoitti:
Onko raamatussa ruumiin yläsnousemus, mutta myös Jeesuksen lupaus ristillä silee toiselle kanssaan teloitetulle, jonka piti olla hänen kanssaan paratiisissa saman päivänä?
En ole teologi, mutta Guuggeli esitteli noita vaihtoehtoja.Jeesukseen asti mentiin tuonelaan joko sille ikuisen kärsimyksen puolelle tai 'Aabrahamin helmaan'. Näköyhteys oli, mutta ei pääsyä toiselle puolelle. Sinne ryövärikin meni Jeesuksen kanssa. Jeesus vei sen paratiisipuolen asukit mukanaan taivaaseen. Nyt uskovan sielu ja henki menevät heti taivaaseen, ruumis jää hautaan odottamaan ylösnousemusta, joka tapahtuu samana päivänä kuin vielä elossa olevien ylöstempaus.
Ephesians 4:8
Wherefore he saith, When he ascended up on high, he led captivity captive, and gave gifts unto men.
- Anonyymi00006
Sukukokoukset ei tuolla lailla inspiroi.
- Anonyymi00007
Mä vaan painan mun duunii. T. Antivapari
- Anonyymi00008
Veti hiljaiseksi?
- Anonyymi00009
Teologinen kysymys, menee fysiikan ulkopuolelle.
- Anonyymi00010
No on vastattu, että sielut menevät taivaaseen odottamaan ruumiin ylösnousemusta.
Kai vapareilla on jotain sanottavaa tähän, vai onko? Ei taida olla.- Anonyymi00011
Miten ne te.mataan haudoissaan, kun pasuuna soi?
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Miten ne te.mataan haudoissaan, kun pasuuna soi?
Kuulem en tiedä tempauksen teknisistä toteutuksista. Tässä on käsittääkseni kyse raamatun kirjoituksista.
- Anonyymi00013
"Taivaaseen" mennään vasta viimeisen tuomion jälkeen. Vuohi tai lammas?
- Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Ai? Mihin perustat tuon? Eikös Messiaan pitänyt alun perin olla ihan maallinen hallitsija?
- Anonyymi00018
Anonyymi00013 kirjoitti:
Ei. Menemme taivaaseen juuri ennen antikristuksen aikaa. Jeesus nostaa uskovina kuolleiden ruumiit haudoista ja he, kuten myös me vielä elossa olevat kristityt, saamme kirkastetun ruumiin ja Jeesus vie meidät taivaaseen seitsemäksi vuodeksi.
Uskoville on sitten Kristuksen tuomioistuin. Saamme palkkioita teoistamme Jumalan kunniaksi, tai jäämme ilman. Pelastustamme emme menetä.
Ahdistuksen ajan jälkeen Jeesus palaa näkyvästi kanssamme Harmagedoniin, kukistaa vihollisensa ja hallitsee Jerusalemissa tuhat vuotta. Sen lopussa on viimeinen tuomio, jossa jaetaan vuohet ja lampaat. Jos olen oikein ymmärtänyt, siellä ovat tuomiolla kaikkien aikojen ei-uskovat sekä tuhatvuotisen valtakunnan asukkaat. Joka tapauksessa kirkon ajan uskovat olemme siellä vain katsomassa, emme tuomittavina. Jeesus sovitti syntimme. Meitä ei enää tuomita niista, kiitos Jeesukselle! - Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
Ei. Menemme taivaaseen juuri ennen antikristuksen aikaa. Jeesus nostaa uskovina kuolleiden ruumiit haudoista ja he, kuten myös me vielä elossa olevat kristityt, saamme kirkastetun ruumiin ja Jeesus vie meidät taivaaseen seitsemäksi vuodeksi.
Uskoville on sitten Kristuksen tuomioistuin. Saamme palkkioita teoistamme Jumalan kunniaksi, tai jäämme ilman. Pelastustamme emme menetä.
Ahdistuksen ajan jälkeen Jeesus palaa näkyvästi kanssamme Harmagedoniin, kukistaa vihollisensa ja hallitsee Jerusalemissa tuhat vuotta. Sen lopussa on viimeinen tuomio, jossa jaetaan vuohet ja lampaat. Jos olen oikein ymmärtänyt, siellä ovat tuomiolla kaikkien aikojen ei-uskovat sekä tuhatvuotisen valtakunnan asukkaat. Joka tapauksessa kirkon ajan uskovat olemme siellä vain katsomassa, emme tuomittavina. Jeesus sovitti syntimme. Meitä ei enää tuomita niista, kiitos Jeesukselle!Kaikki tämä löytyy Raamatusta (KJB). Robert Breaker opettaa näistä asioista hyvin ja selkeästi.
- Anonyymi00015
Ventatkaa vielä muutama sata vuotta.
- Anonyymi00016
Pakko samoa, että on aika tylsää nämä vaparien ns. raamattukritiikit.
- Anonyymi00021
Uskontunnustuksen oppi viimeisestä tuomiosta ja mustavalkoisesta jaottelusta on turmiollinen ja vahingollinen.
- Anonyymi00026
Anonyymi00021 kirjoitti:
Uskontunnustuksen oppi viimeisestä tuomiosta ja mustavalkoisesta jaottelusta on turmiollinen ja vahingollinen.
No onkos sinulla jotain sanottavaa siihen, että sielut menevät kuoleman jälkeen taivaaseen, kun ruumiit odottavat haudassa ylösnousemusta?
- Anonyymi00020
Tähän on saapunut uskovaisen vastaus, mutta aloittaja piileskelee edelleen jossain?
- Anonyymi00022
Ei oke mitää "taivasta" ja "hvettiä". Ainutlaatuinen ha ainutkertanwn elämä on vain syntymän ja kuoleman välillä.
- Anonyymi00025
Anonyymi00022 kirjoitti:
Ei oke mitää "taivasta" ja "hvettiä". Ainutlaatuinen ha ainutkertanwn elämä on vain syntymän ja kuoleman välillä.
Aha. Mutta kun aloitus nyt pohjaa raamattuun, niin kenties jotenkin sitä kautta voisit lähestyä asiaa?
- Anonyymi00023
"jolloin kuolleet temmataan haudoistaan ja he pääsevät sitten viimeiselle tuomiolle,"
;;;;;;;;;
Selvä silta "jehovan todistajat" uskontoon.- Anonyymi00024
Millä perusteella?
- Anonyymi00027
Mitä siinä uskontunnustuksessa sanotaan? Siis mummusta ja pappasta?
- Anonyymi00028
Voisiko aloittaja laittaa tähän suoran lainauksen tarkoittamastaan kohdasta.
- Anonyymi00029
Mitä aloittajan mukaan uskontunnustuksessa lukee ja mistä niistä on kyse?
- Anonyymi00030
Raamattu on Lähi-idän paimentolaisheimon vilkkaan mielikuvituksen tuote, ei mitään muuta, joten sen kummemmin "taivasta" kuin "helvettiäkään" ei ole olemassa.
- Anonyymi00031UUSI
Aloittajalta sitä lainausta tekstistä odotan. Samalla hän voisi sitten kertoa miten se pohjautuu raamattuun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit896062KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3395387Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja222717Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei512625Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852871912Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1051707- 1141591
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro181553seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1241474Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1351423