Tuli mieleen "Keltainen toukokuu, mikset sä jo tuu?"
Ihanaa, että ollaan tällä puolen vuotta eli ihan alussa.
Voisko päivä olla jo puoli tuntia pidempi.
Siivoilin tuossa ja huomenna loppuu mun joulu.
Korjaan silloin joulurojut laatikoihin ja laitan sellaista viileää vaikutelmaa huoneisiin. Värein.
Pitäisikö ostaa esikko?
Pitäisikö kylvää kesäkukat, kun niitä pusseja jäi panematta maahan.
Vilma
Kolme kuukautta ja noin 26 päivää ja on toukokuun eka tuossa noin
16
260
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ai, että on positiivinen epäyhteiskunnallinen aloitus!
Nimimerkki: ihan ite Mää otin joulukuusen pois jo muutama päivä sitten ja vaihdoin toisen pöytäliinan. Taas se joulu tuli ja joulu meni ja uuden vuoden aattokin. Nyt sitten kevättä kohden mennään askel askeleelta. Sitä odotellessa.
Oi voi.
Toukokuun alku on eräs määräpäivä ja ennen sitä pitäisi ehtiä tekemään kaikenlaista.
Pari viikkoa pitää viettää reissuillakin ja ajaa pitkiä matkoja.
Pöh jne.Saisi olla jo huomenna. Tämä vuodenaika tappaa mut. Vihaan suorastaan pimeää kylmää talvea. Siinä ei ole mitään hyvää.
Pimeinä vuodenaikoina kotona näyttää tunnelmallisemmalta ja pölyt ei näy niin paljon nurkissa. Kun aurinko alkaa paistaa kevättalvella/aikaisin keväällä enemmän, niin kaikki pölyt ja roskat paljastuu ja liat pinnoilla (jos likoja on). Kevään valo on armoton, samoin kesän.
Keväässä tykkään siitä, kun tulee vihreää. Kesässäkin tykkään vihreydestä. Kesähelteistä en sen sijaan välitä, enkä tosin kovista talvipakkasistakaan. Toki hyvä, että vielä tulee lunta ja on pakkasta, vaikka ilmastonmuutosta on tapahtunut, vaikka en ole pakkasten ylin suosija. Pikkupakkaset ei haittaa tai nollakeli.
- Anonyymi00002
Ensin näköjään ulos katsottaessa suoritettava "Yellow submarine" -testi.
"Kaikki joukolla jäätä särkemään, jäätä särkemään..."
Mies 65 - Anonyymi00003
Noin reilu vartti sitten tuli tuolta alkavasta talvesta. Ei voi sanoa, että käväisee jossakin, sillä siellä oli varsin raskas keli icebugeilla tarpoa. Meni reisiin.
Kuinka monta kertaa 'uutta lunta saamme'?
Vilma
Piti niin korjata joulurekvisiitta pois.
Laiskuus iski. Voi sen tehdä huomennakin, eikö.- Anonyymi00004
Alkava talvi.
Mun ennustusteni mukaan kunhan näistä pakkasista selvitään niin lämpiää plussan puolelle.
Mutta valkoista talvea on tuskin täällä etelässä havaittavissa muualla kuin huumepoliisin kartalla!
Vorecan polaaripyörrettä ja sen lämpöä odotellessa. Istun keittiön pöydän ääressä ja yritän keskittää ajatukseni kiipeämissuoritukseen. Paperitähti pois ikkunasta. Niitä olen irroitellut yksi kahdessa tunnissa vauhdilla. Sohvalle odottelemaan siirtoa loppusijoituspaikkaan.
Viime vuonna kuusi ja koristeet saivat siirtokehoituksen vappuna!
Yritän nyt toimia ennen "lappuliisaa".
Siitä mukavia kapineita, että joulun jälkeen niillä ei ole kiire minnekään.
Mies 65 - Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Alkava talvi.
Mun ennustusteni mukaan kunhan näistä pakkasista selvitään niin lämpiää plussan puolelle.
Mutta valkoista talvea on tuskin täällä etelässä havaittavissa muualla kuin huumepoliisin kartalla!
Vorecan polaaripyörrettä ja sen lämpöä odotellessa. Istun keittiön pöydän ääressä ja yritän keskittää ajatukseni kiipeämissuoritukseen. Paperitähti pois ikkunasta. Niitä olen irroitellut yksi kahdessa tunnissa vauhdilla. Sohvalle odottelemaan siirtoa loppusijoituspaikkaan.
Viime vuonna kuusi ja koristeet saivat siirtokehoituksen vappuna!
Yritän nyt toimia ennen "lappuliisaa".
Siitä mukavia kapineita, että joulun jälkeen niillä ei ole kiire minnekään.
Mies 65Sulla on ennätys.
Mulla on kerran ollut pääsiäiseen parvekkeella nurkassa nojallaan.
Oli helppo poistaa. Kaikki neulaset lattialla eli harjalla ja rikkalapiolla roskiin.
Rangan saattoi sitten kätevästi palautella ja viedä roskiin.
Vilma
Helluntai heittelee ja pääsiäinen paiskii. - Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Sulla on ennätys.
Mulla on kerran ollut pääsiäiseen parvekkeella nurkassa nojallaan.
Oli helppo poistaa. Kaikki neulaset lattialla eli harjalla ja rikkalapiolla roskiin.
Rangan saattoi sitten kätevästi palautella ja viedä roskiin.
Vilma
Helluntai heittelee ja pääsiäinen paiskii.Muovikuusi on sisäsiistimpi.
Siirryin sellaiseen ihan tuon neulaskadon vuoksi.
Maaliskuussa näkee kerrostalojen pihoilla sähköiskun saaneita joulupuita hangessa törröttämässä.
Luulen, että noidat keräävät niitä lentävän luudan varsiksi.
Pihapiiriin pudonneilla yksilöillä on ollut kumppaneita heikommat lento-ominaisuudet
Mies 65 - Anonyymi00010
Anonyymi00006 kirjoitti:
Muovikuusi on sisäsiistimpi.
Siirryin sellaiseen ihan tuon neulaskadon vuoksi.
Maaliskuussa näkee kerrostalojen pihoilla sähköiskun saaneita joulupuita hangessa törröttämässä.
Luulen, että noidat keräävät niitä lentävän luudan varsiksi.
Pihapiiriin pudonneilla yksilöillä on ollut kumppaneita heikommat lento-ominaisuudet
Mies 65Ölen siirtynyt muoviin. 40 cm riittää, valkoinen.
Vilma
Olen kevään lapsi. Toukokuussa on syntymäpäivä. Silloin luonto puhkeaa kukkaan (vaikka sataisi omenankukille lunta). Silloin on jo kevättä ilmassa. 😊
Ihana toukokuu. Jään odottamaan . 😁🌸- Anonyymi00007
Toukokuu on ylivoimaisesti parasta aikaa minulle, joten saisi tulla nopeasti.
- Anonyymi00008
Kokeilen taas. Pääsenkö tähän ketjuun.
Vilma - Anonyymi00009
Odotan kirsikkapuiden sieviä kukintoja, sinililjoja ja tulppaaneja. Tupsahduksua.
Koivuun hirenkorvia ja huiskus sitä vehreää vihreyttä.
Vilma - Anonyymi00011
Aivan upea sää.
Sauvakävelin 4 km.
Jos olisin luontokuvaaja, niin tällainen päivä on taivaan värien takia mahdollisuus hyviin kuviin.
Vilma
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eduskunnan setämiehet eivät häiritse
Porvariston sedät kertoivat kuorossa, että eivät tiedä häirinnästä mitään.1656095Sanna Marinille pedataan paluuta pääministeriksi?
Näyttäisi mylly lähteneen käyntiin nyt toden teolla. Nykyiset oikeistodemarit haukutaan vasemmistodemareiden toimesta ni2093492Jaguar i pace sähköauto hajosi. Jopa 100 tonnia akun vaihto. Edullisia kilometrejä
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/fcaa5ae4-c04d-414d-ac54-dab991758b2e Tuo että sähköautossa ei lämmitys toimi on133205Persut yrittävät epätoivon vimmalla
kiertää häirintä asian https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5389f072-60d9-4ef8-aa7b-c11f0eda66cf jonka muut puolueet a562893Muistakaa demarit, että TE petitte, ei vihreät tai vas.liitto
Te veitte eduskunnasta turvallisen tilan, veditte sen viemäristä alas. Te demarit, itsensä ylentäneet moraalinvartijat,942628Tämä on persut
Persut kannattavat koko Suomen alueiden luovuttamista Venäjälle. Kannattavat myöskin väestönvaihtoa suomalaisten ja ven22515IL: "Kyykyttämistä, alistamista, painostamista, huutamista ja tiuskimista SDP:n
eduskuntaryhmässä." Häirintäkohu puolueen ympärillä paisuu. Iltalehden haastattelemien SDP-lähteiden mukaan eduskunta-292243Riikka runnoo: konkursseja eniten 30 vuoteen
Vuonna 2025 Suomessa haettiin konkurssiin yhteensä 3 906 yritystä. Konkurssiluku oli suurin sitten vuoden 1996.251963Linta ja Pete vievät UMK:n tänä vuonna
Aika nopeasti näki kuulematta tarjonnasta ketkä homman hoitaa. Mutta etukäteen jo kiitos muille osallistujille. https:551724- 461719