Kolme kuukautta ja noin 26 päivää ja on toukokuun eka tuossa noin

Anonyymi-ap

Tuli mieleen "Keltainen toukokuu, mikset sä jo tuu?"
Ihanaa, että ollaan tällä puolen vuotta eli ihan alussa.
Voisko päivä olla jo puoli tuntia pidempi.
Siivoilin tuossa ja huomenna loppuu mun joulu.
Korjaan silloin joulurojut laatikoihin ja laitan sellaista viileää vaikutelmaa huoneisiin. Värein.
Pitäisikö ostaa esikko?
Pitäisikö kylvää kesäkukat, kun niitä pusseja jäi panematta maahan.
Vilma

17

287

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Ai, että on positiivinen epäyhteiskunnallinen aloitus!
      Nimimerkki: ihan ite

    • Mää otin joulukuusen pois jo muutama päivä sitten ja vaihdoin toisen pöytäliinan. Taas se joulu tuli ja joulu meni ja uuden vuoden aattokin. Nyt sitten kevättä kohden mennään askel askeleelta. Sitä odotellessa.

    • Oi voi.
      Toukokuun alku on eräs määräpäivä ja ennen sitä pitäisi ehtiä tekemään kaikenlaista.
      Pari viikkoa pitää viettää reissuillakin ja ajaa pitkiä matkoja.
      Pöh jne.

    • Saisi olla jo huomenna. Tämä vuodenaika tappaa mut. Vihaan suorastaan pimeää kylmää talvea. Siinä ei ole mitään hyvää.

      • Pimeinä vuodenaikoina kotona näyttää tunnelmallisemmalta ja pölyt ei näy niin paljon nurkissa. Kun aurinko alkaa paistaa kevättalvella/aikaisin keväällä enemmän, niin kaikki pölyt ja roskat paljastuu ja liat pinnoilla (jos likoja on). Kevään valo on armoton, samoin kesän.

        Keväässä tykkään siitä, kun tulee vihreää. Kesässäkin tykkään vihreydestä. Kesähelteistä en sen sijaan välitä, enkä tosin kovista talvipakkasistakaan. Toki hyvä, että vielä tulee lunta ja on pakkasta, vaikka ilmastonmuutosta on tapahtunut, vaikka en ole pakkasten ylin suosija. Pikkupakkaset ei haittaa tai nollakeli.


    • Anonyymi00002

      Ensin näköjään ulos katsottaessa suoritettava "Yellow submarine" -testi.

      "Kaikki joukolla jäätä särkemään, jäätä särkemään..."

      Mies 65

    • Anonyymi00003

      Noin reilu vartti sitten tuli tuolta alkavasta talvesta. Ei voi sanoa, että käväisee jossakin, sillä siellä oli varsin raskas keli icebugeilla tarpoa. Meni reisiin.
      Kuinka monta kertaa 'uutta lunta saamme'?
      Vilma
      Piti niin korjata joulurekvisiitta pois.
      Laiskuus iski. Voi sen tehdä huomennakin, eikö.

      • Anonyymi00004

        Alkava talvi.
        Mun ennustusteni mukaan kunhan näistä pakkasista selvitään niin lämpiää plussan puolelle.
        Mutta valkoista talvea on tuskin täällä etelässä havaittavissa muualla kuin huumepoliisin kartalla!

        Vorecan polaaripyörrettä ja sen lämpöä odotellessa. Istun keittiön pöydän ääressä ja yritän keskittää ajatukseni kiipeämissuoritukseen. Paperitähti pois ikkunasta. Niitä olen irroitellut yksi kahdessa tunnissa vauhdilla. Sohvalle odottelemaan siirtoa loppusijoituspaikkaan.
        Viime vuonna kuusi ja koristeet saivat siirtokehoituksen vappuna!
        Yritän nyt toimia ennen "lappuliisaa".

        Siitä mukavia kapineita, että joulun jälkeen niillä ei ole kiire minnekään.

        Mies 65


      • Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Alkava talvi.
        Mun ennustusteni mukaan kunhan näistä pakkasista selvitään niin lämpiää plussan puolelle.
        Mutta valkoista talvea on tuskin täällä etelässä havaittavissa muualla kuin huumepoliisin kartalla!

        Vorecan polaaripyörrettä ja sen lämpöä odotellessa. Istun keittiön pöydän ääressä ja yritän keskittää ajatukseni kiipeämissuoritukseen. Paperitähti pois ikkunasta. Niitä olen irroitellut yksi kahdessa tunnissa vauhdilla. Sohvalle odottelemaan siirtoa loppusijoituspaikkaan.
        Viime vuonna kuusi ja koristeet saivat siirtokehoituksen vappuna!
        Yritän nyt toimia ennen "lappuliisaa".

        Siitä mukavia kapineita, että joulun jälkeen niillä ei ole kiire minnekään.

        Mies 65

        Sulla on ennätys.
        Mulla on kerran ollut pääsiäiseen parvekkeella nurkassa nojallaan.
        Oli helppo poistaa. Kaikki neulaset lattialla eli harjalla ja rikkalapiolla roskiin.
        Rangan saattoi sitten kätevästi palautella ja viedä roskiin.
        Vilma
        Helluntai heittelee ja pääsiäinen paiskii.


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Sulla on ennätys.
        Mulla on kerran ollut pääsiäiseen parvekkeella nurkassa nojallaan.
        Oli helppo poistaa. Kaikki neulaset lattialla eli harjalla ja rikkalapiolla roskiin.
        Rangan saattoi sitten kätevästi palautella ja viedä roskiin.
        Vilma
        Helluntai heittelee ja pääsiäinen paiskii.

        Muovikuusi on sisäsiistimpi.
        Siirryin sellaiseen ihan tuon neulaskadon vuoksi.

        Maaliskuussa näkee kerrostalojen pihoilla sähköiskun saaneita joulupuita hangessa törröttämässä.
        Luulen, että noidat keräävät niitä lentävän luudan varsiksi.
        Pihapiiriin pudonneilla yksilöillä on ollut kumppaneita heikommat lento-ominaisuudet

        Mies 65


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Muovikuusi on sisäsiistimpi.
        Siirryin sellaiseen ihan tuon neulaskadon vuoksi.

        Maaliskuussa näkee kerrostalojen pihoilla sähköiskun saaneita joulupuita hangessa törröttämässä.
        Luulen, että noidat keräävät niitä lentävän luudan varsiksi.
        Pihapiiriin pudonneilla yksilöillä on ollut kumppaneita heikommat lento-ominaisuudet

        Mies 65

        Ölen siirtynyt muoviin. 40 cm riittää, valkoinen.
        Vilma


    • Olen kevään lapsi. Toukokuussa on syntymäpäivä. Silloin luonto puhkeaa kukkaan (vaikka sataisi omenankukille lunta). Silloin on jo kevättä ilmassa. 😊

      Ihana toukokuu. Jään odottamaan . 😁🌸

    • Anonyymi00007

      Toukokuu on ylivoimaisesti parasta aikaa minulle, joten saisi tulla nopeasti.

    • Anonyymi00008

      Kokeilen taas. Pääsenkö tähän ketjuun.
      Vilma

    • Anonyymi00009

      Odotan kirsikkapuiden sieviä kukintoja, sinililjoja ja tulppaaneja. Tupsahduksua.
      Koivuun hirenkorvia ja huiskus sitä vehreää vihreyttä.
      Vilma

    • Anonyymi00011

      Aivan upea sää.
      Sauvakävelin 4 km.
      Jos olisin luontokuvaaja, niin tällainen päivä on taivaan värien takia mahdollisuus hyviin kuviin.
      Vilma

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe