Todistuskokouksessa annettua

Anonyymi-ap

Todistin viime sunnuntaina todistuskokouksessa näin.

Opin ja Liittojen kirjan 121 luvussa Joseph Smith ilmoitti vuonna 1839 "tulevaan aikaan, jolloin mitään ei pidätetä, olipa sitten olemassa yksi Jumala tai monta jumalaa, heidät ilmoitetaan."

Noin 31 valovuoden päässä nykyisestä Aurinkokunnastamme 26-23 vuorokautta pituista ajanjaksoa ennen, kuin Jumala alkoi aineen luomisen, kokoontui kahdeksan Jumalaa (isolla jiillä), jotka kaikki olivat miespuolisia.

Tuon kokoontumisen jälkeen meidän Jumalaltamme kesti 23 vuorokautta pituista ajanjaksoa että Hän tuli nykyisen Jupiterin taakse josta opin ja liittojen kirja puhuu Kolobina ja jonka läheltä hän aloitti aineen luomisen. Opin ja Liittojen kirja sanoo että ”Kolob on suurin näkemistäsi Kokaabeista, koska se on lähinnä minua”. Tuon 23 vuorokauden pituisen ajanjakson puolivälin aikoihin Hänessä ilmeni myös Hänen rakkautensa. Saiko vai ottiko meidän Jumalamme silloin nimen Jahve/Jehova vai oliko tuo Jehova nimi hänellä jo sitä ennen?

Kuusi ja 2/3 vuorokautta pituista ajanjaksoa aineen luomisen jälkeen sikisi Jumalan pyhän hengen voimasta olemassaoloon Sana ja neljä vuorokautta pituista ajanjaksoa Sanan sikiämisen jälkeen sikisi Jumalan pyhän hengen voimasta olemassaoloon Pyhä Henki. Sana sekä Pyhä Henki luotiin jumaliksi (pienellä jiillä).

Sanan ja Pyhän Hengen sikiäminen suoraan Jumalan voimasta pyhästä hengestä antoi heille kyvyn vaikuttaa Jumalan voimalla pyhällä hengellä moniin luomiseen vaikuttaviin tekijöihin mutta heillä ei ollut kykyä luoda ainetta tai persoonia jotka kyvyt on vain ainoastaan Jumala Jehovalla.

5 3/4 vuorokautta pituista ajanjaksoa Pyhän Hengen luomisen jälkeen Jumala Jehova loi Auringon ja Häneltä kesti sen luomiseen noin kuuden tunnin mittainen ajanjakso. 6:n vuorokauden mittaisen ajanjakson jälkeen Pyhän Hengen sikiämisestä Jumala loi Maan ja vasta silloin alkoi ensimmäinen luomispäivä jonka pituus oli 270 vuorokautta.

3

97

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Eivät taida kuitenkaan olla ihan virallisia oppeja nuo Jumalien kokoukset ja muut asiat. Mormonismihan on kuitenkin monijumalainen uskonto vaikka kuinka väittäisivät vastaan. Mormonismin virallinen oppikin sanoo, että tämän maailman jumala oli ennen ihminen joka nousi jumalaksi. Sehän tarkoittaa, että jossakin on sitten se pääjumala joka laittoi kaiken alkuun. Aikamoista soppaa kuitenkin, ei mitään tekemistä perinteisen kristinuskon kanssa.

• Anonyymi00002

Näitä oppeja opettaa Pyhä Henki eli toinen Puolustaja jonka Jeesus sanoi lähettävänsä hänen poislähtönsä jälkeen opettamaan kaiken opetuslapsilleen. Tosin Jeesuskaan ei koskaan sanonut että ne opit joita hän opetti, olisivat olleet hänestä vaan hän sanoi ”Se, mitä minä opetan, ei ole minun oppiani, vaan Hänen, joka on minut lähettänyt”. Myöskään Pyhä Henki, toinen Puolustaja ei opeta omiaan vaan sitä mitä hän saa Jumalalta. MAP-kirkkoa voidaan ehkä rakentaa ihmisopeille ja ihmisjärkeilyille mutta Jumalan valtakuntaa ei voida rakentaa muulle kuin totuudelle.

Eli siis, nämä opit ja tiedot tulevat niinkin vähäarvoisilta persoonilta kuin Isä, Poika ja Pyhä Henki.

Jesaja 3:12 Minun kansani käskijät ovat lapsia, ja naiset sitä hallitsevat. Kansani, sinun johtajasi ovat eksyttäjiä, he ovat hämmentäneet sinun polkujesi suunnan.

2 Nefi 13:12 Ja lapset ovat minun kansani sortajia, ja naiset hallitsevat heitä. Oi kansani, sinun johtajasi johdattavat sinut harhaan ja hämmentävät sinun polkujesi suunnan.

• Totinen totistaja¡)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lataus pakkaskelissä

En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu
      Hybridi- ja sähköautot
      139
      4735
    2. Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?

Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv
      Maailman menoa
      77
      2706
    3. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      85
      1717
    4. Kyllä mä suren

Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko
      Ikävä
      9
      1186
    5. Laitetaan nyt kirjaimet kohdilleen

kuka rakastaa ja ketä ?
      Ikävä
      48
      924
    6. Jos vielä joku päivä nähtäis...

Miten suhtautuisit minuun, mies?
      Ikävä
      66
      902
    7. Nyt se on varmaa kuntajakoselvitys

Ensi viikolla tuöee kuntaministeri ulos ja kertoo asiasta.
      Ähtäri
      21
      883
    8. Olet mies aika ailahteleva luonteeltasi

Olen nähnyt kuinka olet iloinen, sosiaalinen ja osallistuva. Autat ja kannustat muita. Ja sitten olen nähnyt kuinka istu
      Ikävä
      122
      873
    9. Yhteen hiileen velanottoveljet V P K

Tytäryhtiöissä palaa julkista rahaa ja vastuuttomuuden takia -ei pakollisten -kuntalain edellyttämien asioiden takia! N
      Pyhäjärvi
      75
      862
    10. Olisin valmis tutustumaan uudelleen

En menneisyyden kautta vaan haluaisin tutustua ihmiseen, jollaiseksi olet kasvanut.
      Ikävä
      50
      799
    Aihe