Syyskuussa mitattiin ferritiini arvo joka oli 6. Lisäksi e-mch, e-mchc sekä e-mcv viitearvojen alapuolella. B-trom arvo normaali, mutta arvo ylempänä kuin normaalisti ja hemoglobiini hyvä vaikka sekin arvo vähän alempana kuin yleensä.
Oireina ollut väsymystä, hiusten lähtöä, huonoa oloa ja sydämen lyönnin tuntemuksia. Se on ollut pahin oireeni.
Nyt otettiin uusinta verikokeet. Käytin yli 2kk sideral forte nimistä rautavalmistetta.
Ferritiini nyt 12 eli hyvin noussut, mutta jäi epäselväksi muut verikokeet rauta-arvoista.
S-tfr 1.8 (viite 0.8-1.8)
fs-fe 21 (9-34)
fs-trfesat 0.28 (0.15-0.45)
fs-transf 3.1 (1.8-3.2)
Lisäksi edelleen mch ja mchc matalalla, laskeneet edellisistä verikokeista, mutta trom arvo normaali mikä yleensä aina ollut. Edelleen hemoglobiini hyvä, nyt 134.
Hoitajalta sain vaan ohjeen, että rautalisää voi vielä syödä hivenen alhaisen ferritiinin takia. Muuten kokeet normaalit eikä voi olla raudanpuutetta.
Farmaseutti sanoi ettei kannata enää rautaa syödä sillä ferritiini hyvä ja rautalisä voi nostaa s-tfr sekä fs-transf arvoja jotka nyt viitearvojen yläpäässä.
Netin mukaan mitä olen yrittänyt tuloksia tulkita niin matalat punasolu arvot, ferritiini 12 sekä s-tfr ja fs-transf mitkä yläarvoissa viittaisivat raudanpuutteeseen.
Onko keneltäkään otettu kyseisiä verikokeita jotka tietäisi jatkanko vielä sideralin käyttöä? Netin mukaan ferritiinin olisi hyvä olla lähempänä 100 ja joillakin oireet helpottuu vasta arvon ollessa 30-50 luokkaa.
Sydänfilmit ja muut tutkimukset ok.
Olisin hyvin kiitollinen tulkinta avusta.
Rautaverikokeet tuloksien tulkinta apua
Anonyymi-ap
2
287
Vastaukset
- Anonyymi00001
Jos lääkäri on sanonut että voit syödä niin miksi et lääkärin ohjeita kuuntele
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka522313Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1081675Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181