Näin sanoo venäjän ulkoministeri:

Anonyymi-ap

Venäjän ulkoministeri Sergei Lavrov on tuominnut jyrkästi Yhdysvaltain operaation Venezuelassa ja kutsunut sitä ”itsenäisen valtion suvereniteetin loukkaukseksi, jota ei voida hyväksyä. ”
Lavrov sanoi, että kansallisen suvereniteetin kunnioittaminen on kansainvälisen oikeuden keskeinen periaate, ja syytti Yhdysvaltoja vaarallisen rajan ylittämisestä käyttämällä sotilaallista voimaa.
????
Joku tässä lausumassa nyt kyllä ei istu minun tajuntaani. MIKÄHÄN SE MAHTAA OLLA?

8

109

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siis häh, onko tämä venäjän PELLEHERMANNI tosiaan lausunut noin!!

Lavrov on kuuluisa ja tunnettu siitä, ettei hän itse kykene muodostamaan ensimmäistäkään JÄRJELLISTÄ lausetta. Siksi hän onkin Putinille niin hyödyllinen.

Tämä lausahdus menee niin raskaasti HUUMORIN puolelle, että hippulat vinkuu, MUAHAHA MUAHAHAHA

Onkohan joku ilkikurinen "henkivartija" antanut Lavroville piruuttaan väärän lapun luettavaksi, MUAHAHA MUAHAHA

• Anonyymi00001

Kun Nicolás Maduro on virallisesti julistettu huumeterroristijärjestön johtajaksi ja hänen hallintonsa ulkomaiseksi terroristijärjestöksi, Yhdysvaltojen toimet voidaan nähdä perustellusti muuna kuin tavanomaisena hyökkäyksenä suvereenia valtiota vastaan.

Tällaisessa tilanteessa valtion johto ei enää toimi kansainvälisen oikeuden suojaamana hallituksena, vaan kansainvälisenä rikollisena toimijana, jonka toiminta rinnastuu ei-valtiolliseen terroritoimintaan. Tämänkaltaisen toimijan kohdalla perinteinen valtiollinen koskemattomuus menettää merkityksensä.

Maduron hallinnon kytkeytyminen huumeterrorismiin ja rajat ylittävään järjestäytyneeseen rikollisuuteen muodostaa vakavan ja jatkuvan uhan muiden valtioiden turvallisuudelle.

Laajamittainen huumekauppa, siihen liittyvä väkivalta ja rahanpesu eivät ole pelkkiä sisäisiä ongelmia, vaan ne aiheuttavat valtavasti kuolemia, yhteiskunnallista epävakautta ja turvallisuusuhkia myös Venezuelan rajojen ulkopuolella.

Kun tällainen huumeterroristinen toiminta on valtiollisesti organisoitua ja suojeltua, se täyttää kansainvälisen oikeuden mukaisen vakavan uhan tai jopa aseellisen hyökkäyksen tunnusmerkit.

YK:n peruskirjan 51 artiklan mukainen itsepuolustusoikeus antaa valtioille oikeuden ryhtyä toimiin, jos uhka on todellinen, jatkuva ja kohdistuu niiden kansalliseen turvallisuuteen.

Kun Venezuelan alueelta käsin on johdettu tai mahdollistettu huumeterrorismia, joka on aiheuttanut merkittävää vahinkoa Yhdysvalloille tai sen liittolaisille, voidaan sotilaalliset ja lainvalvonnalliset toimet tulkita itsepuolustuksellisiksi.

Tässä yhteydessä keskeinen on myös niin sanottu "haluton tai kyvytön" -doktriini. Kansainvälisessä oikeuskäytännössä on yhä laajemmin hyväksytty ajatus, että itsepuolustukselliset toimet ovat sallittuja, jos toinen valtio ei halua tai kykene estämään alueellaan toimivien terroristiryhmien toimintaa ja hyökkäyksiä muihin maihin.

Jos hallinto kuten Maduron hallinto itse toimii terroristijärjestönä tai aktiivisesti suojelee sellaisia ryhmiä, täytyy molemmat mainitut kriteerit. Tällöin vastuu uhan torjumisesta siirtyy niille valtioille, joihin uhka kohdistuu.

Presidentti Maduron pidätys voidaan tässä kehyksessä nähdä oikeutettuna rikosoikeudellisena toimena eikä poliittisena vallankaappauksena. Kansainväliset rikokset, kuten huumeterrorismin johtaminen ja rikollisjärjestön organisointi, eivät kuulu perinteisen valtionpäämiesten immuniteetin piiriin. Pidätyksen tarkoituksena on estää rikollisen toiminnan jatkuminen ja saattaa vastuullinen henkilö oikeuden eteen, ei rikkoa kansainvälistä järjestystä.

Kokonaisuutena tarkasteltuna Yhdysvaltojen isku ja Maduron pidätys voidaan perustella itsepuolustuksena, terrorismin vastaisena toimintana ja pyrkimyksenä palauttaa alueellista ja kansainvälistä turvallisuutta tilanteessa, jossa Venezuelan Maduron hallinto on ollut itse ongelman ydin.

• Anonyymi00002

Olettaisi kyllä, että lavrovin kieleen koskee, kun hän tuommoista suustaan ulos latelee. Mutta, kun tietää , että lavrov on venäläinen, niin eiväthän he osaa verrata tuota heidän omaan hyökkäysotaansa Ukrainassa. Ukraina on suvereeni itsenäinen valtio. Kaikenlisäksi venäjän veljeskansa, mutta se ei estä venäläisiä tekemästä siellä kansanmurhaa.

• Anonyymi00003

Venäläinen saa murhata, jos siltä tuntuu.

• Anonyymi00004

putin on tuhonnut ja pannut maantasalle Itä-Ukrainassa niiden ihmisten kodit ja elämän, joita hän sinne lähti vapauttamaan???? Nyt on varmaan tyytyväinen. Pelastetut rakastavat häntä nyt yli kaiken.

• Anonyymi00005

Pata kattilaa soimaa.

• Hervotonta, että Lavrov kykenee puhumaan tuollaista paskaa vakavalla naamalla, mutta toisaalta hänellä on takanaan vuosien harjoitus valehtelussa.

• Anonyymi00008

Venäläinen oppii ensin valehtelmaan ja vasta sitten puhumaan. Harvoja poikkeuksia toki on, mutta heidät poistetaan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      71
      5819
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      247
      4631
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      20
      2578
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      28
      2493
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      84
      1511
    6. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      11
      1393
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      105
      1327
    8. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      128
      1296
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      101
      1221
    10. Rötösherra käräjillä

Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu
      Ähtäri
      19
      1171
    Aihe