Pyrin sen pitämään ettei ainakaan alle.
Perintörahaa se, töitä en ole koskaan tehnyt.
Ja nyt varsinkaan kun on vaan pilipalihommia.
Onko 5 000e paljon vai vähän rahaa säästissä?
16
219
Vastaukset
- Anonyymi00001
Hautajaiset voi maksaa tuonverran.
- Anonyymi00002
Tuo summa on erinomainen tavoite. Sillä pärjää 2-3 kuukautta vaikka ei saisi mistään
taloudellista apua vähään aikaan. Itsekin olen pyrkinyt pitämään tuon verran
säästöjä jemmassa ja se vastaisi 3:n kuukauden menoerää ilman huolia.
Kyllä siinä ajassa jo talousepäselvyydet saa korjattua olipa ne tukia tai muita.- Anonyymi00005
Ihan hyvä summa on tuo 5000€, sillä pystyy jo varautumaan ylläreihin. Kunhan et lopeta säästämistä siihen, vaan otat seuraavaksi tavoitteeksi 10 000€ ja sitten 15 000€ Tämä kyllä toteutuu vuosien kiriessä.
Mb_76 - Anonyymi00008
Anonyymi00005 kirjoitti:
Ihan hyvä summa on tuo 5000€, sillä pystyy jo varautumaan ylläreihin. Kunhan et lopeta säästämistä siihen, vaan otat seuraavaksi tavoitteeksi 10 000€ ja sitten 15 000€ Tämä kyllä toteutuu vuosien kiriessä.
Mb_76Sossueläteille kaikki on vaikeampaa, kun ei saa lain mukaan säästää, vaikka se järkevää onkin. Monet joutuu laittamaan säästöt lattian rakoon tai sukan värteen. Tilillä ei saa näkyä mitään.
Eläkelläiselle avautuu nämä osa-aikatyön mahdollisuudet, kun ei vaikuta eläkkeen suuruteen. Myöskään ei tarvitse piilotella mitään.
- Anonyymi00003
Vähän työttömälle pitää kelan laskelmien jälkeen varmaan riittää lähes puoleksi vuodeksi lähes mahdottomuus fiksuinta pitää sukan varressa ei tiedä ainakaan kela rahojen olemassa olosta edes ne kun ei tiedä mitä rahoilla on noston jälkeen ostettu joutuu vaan katsomaan vaaroilta ettei sillä ajanjaksolla tiliotteissa jonka kela vaatii
- Anonyymi00004
Kevan asikakas taas voi pitää rahaa sekä pankissa että sukanverressa ja se onkin
tälläisinä epävarmoina aikoina erinomainen turva kenelle tahansa ihmiselle. - Anonyymi00007
Käteistä pitää aina olla,pitää ne vaikka muualla kuin kotona. Saa tulla tarkistaa.
- Anonyymi00006
Ihan hyvä summa. Lapsellani on 12000€.
- Anonyymi00009
Onpa säästeliäs lapsi. Kerää varmaan aikuisikään mennessä jo miljoonan.
- Anonyymi00010
Pikkusumma lapsen tilille joka kuukausi vuosikausia niin voi hankkia vaikkapa
ajokortin tai sitten mopon tai vastaavan härvelin. - Anonyymi00011UUSI
5000 eurolla syö vuoden ruuat ja saa hiukan vaatteitakin. Minä olen joskus ottanut tavoitteeksi 10000 säästöt mutta nyt on säästössä joku 50000 euroa. Ajattelen että joku joku iso kriisi tulee vaikka venäjä pommittaa asunnon tuhkaksi niin pitää muuttaa telttaan asumaan. Sitten tarvii varusteita kuten ison kaminan jotta teltta pysyy lämpimänä ja saa klapeja ostettua. Minullakin on perintörahaa säästössä. Ruokarahaa olis hyvä olla 4-5 vuodeksi.
- Anonyymi00012UUSI
Vai että oikeen perintöjä heh velkoja korkeintaan.
- Anonyymi00013UUSI
Voihan ihmisellä olla perintörahoja. Minullakin on ja lisäksi on niin paljon ryhtiä
että en ole niitä tuhlannut taivaan tuuliin. Ne voi antaa olla säästössä sitä
todellista tarvetta varten. Joskus talous saattaa vaatia isonkin summan löytymistä
heti käyttöön, niin välttyy sellaiselta pitkäaikaiselta velalta. Säästä siis etukäteen. - Anonyymi00014UUSI
Anonyymi00013 kirjoitti:
Voihan ihmisellä olla perintörahoja. Minullakin on ja lisäksi on niin paljon ryhtiä
että en ole niitä tuhlannut taivaan tuuliin. Ne voi antaa olla säästössä sitä
todellista tarvetta varten. Joskus talous saattaa vaatia isonkin summan löytymistä
heti käyttöön, niin välttyy sellaiselta pitkäaikaiselta velalta. Säästä siis etukäteen.Itse sain myös pienen perinnön n.5000€ Tai äiti sai, mutta antaa meille kahdelle lapselle sen 5000€/hlö. Nämä rahat on äidin takana Eli minä en ole ralisoinut näitä varoja. Aina kun tavataan antaa sen satasen käyttöön. Minusta tämä on hyvä systeemi. Tietenkin on edunvalvoja joka myös säästää sitä isompaa pottia. Nyt on n15 000€ edunvalvojan takana, mutta nämä on minun rahoja.
Mb_76 - Anonyymi00015UUSI
Anonyymi00014 kirjoitti:
Itse sain myös pienen perinnön n.5000€ Tai äiti sai, mutta antaa meille kahdelle lapselle sen 5000€/hlö. Nämä rahat on äidin takana Eli minä en ole ralisoinut näitä varoja. Aina kun tavataan antaa sen satasen käyttöön. Minusta tämä on hyvä systeemi. Tietenkin on edunvalvoja joka myös säästää sitä isompaa pottia. Nyt on n15 000€ edunvalvojan takana, mutta nämä on minun rahoja.
Mb_76Olet aika holhouksen alla, kun olet luovuttanut raha-asiat muiden käsiin? Onneksi sentään tuloksia syntyy ja ihan hyvin olet kertynyt säästöjä. Tuskin olisit omin voimin pystynyt säästämään noita summia?
- Anonyymi00016UUSI
Anonyymi00015 kirjoitti:
Olet aika holhouksen alla, kun olet luovuttanut raha-asiat muiden käsiin? Onneksi sentään tuloksia syntyy ja ihan hyvin olet kertynyt säästöjä. Tuskin olisit omin voimin pystynyt säästämään noita summia?
Tosiaan saan edunvalvojalta sen120€/viikko elämiseen ja tämä kyllä riittää. Osa menee olueseenkin joten pieniä paheitakin on. Hyvä systeemi ja tulee myös pakkosäästämistä!
Mb_76
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lataus pakkaskelissä
En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu1615237Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?
Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv852763Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?871752Kyllä mä suren
Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko91216- 49995
- 66912
Olet mies aika ailahteleva luonteeltasi
Olen nähnyt kuinka olet iloinen, sosiaalinen ja osallistuva. Autat ja kannustat muita. Ja sitten olen nähnyt kuinka istu122893- 21893
Mitä tarkoitat
”Silti koen sinulta puuttuvan jotain, joka kutsuu minua antamaan sinulle juuri sitä.”23888Yhteen hiileen velanottoveljet V P K
Tytäryhtiöissä palaa julkista rahaa ja vastuuttomuuden takia -ei pakollisten -kuntalain edellyttämien asioiden takia! N75873