Onko 5 000e paljon vai vähän rahaa säästissä?

Anonyymi-ap

Pyrin sen pitämään ettei ainakaan alle.

Perintörahaa se, töitä en ole koskaan tehnyt.
Ja nyt varsinkaan kun on vaan pilipalihommia.

16

219

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Hautajaiset voi maksaa tuonverran.

• Anonyymi00002

Tuo summa on erinomainen tavoite. Sillä pärjää 2-3 kuukautta vaikka ei saisi mistään
      taloudellista apua vähään aikaan. Itsekin olen pyrkinyt pitämään tuon verran
      säästöjä jemmassa ja se vastaisi 3:n kuukauden menoerää ilman huolia.
      Kyllä siinä ajassa jo talousepäselvyydet saa korjattua olipa ne tukia tai muita.

• Anonyymi00005

Ihan hyvä summa on tuo 5000€, sillä pystyy jo varautumaan ylläreihin. Kunhan et lopeta säästämistä siihen, vaan otat seuraavaksi tavoitteeksi 10 000€ ja sitten 15 000€ Tämä kyllä toteutuu vuosien kiriessä.

Mb_76

• Anonyymi00008
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Ihan hyvä summa on tuo 5000€, sillä pystyy jo varautumaan ylläreihin. Kunhan et lopeta säästämistä siihen, vaan otat seuraavaksi tavoitteeksi 10 000€ ja sitten 15 000€ Tämä kyllä toteutuu vuosien kiriessä.

Mb_76

Sossueläteille kaikki on vaikeampaa, kun ei saa lain mukaan säästää, vaikka se järkevää onkin. Monet joutuu laittamaan säästöt lattian rakoon tai sukan värteen. Tilillä ei saa näkyä mitään.

Eläkelläiselle avautuu nämä osa-aikatyön mahdollisuudet, kun ei vaikuta eläkkeen suuruteen. Myöskään ei tarvitse piilotella mitään.

• Anonyymi00003

Vähän työttömälle pitää kelan laskelmien jälkeen varmaan riittää lähes puoleksi vuodeksi lähes mahdottomuus fiksuinta pitää sukan varressa ei tiedä ainakaan kela rahojen olemassa olosta edes ne kun ei tiedä mitä rahoilla on noston jälkeen ostettu joutuu vaan katsomaan vaaroilta ettei sillä ajanjaksolla tiliotteissa jonka kela vaatii

• Anonyymi00004

Kevan asikakas taas voi pitää rahaa sekä pankissa että sukanverressa ja se onkin
        tälläisinä epävarmoina aikoina erinomainen turva kenelle tahansa ihmiselle.

• Anonyymi00007

Käteistä pitää aina olla,pitää ne vaikka muualla kuin kotona. Saa tulla tarkistaa.

• Anonyymi00006

Ihan hyvä summa. Lapsellani on 12000€.

• Anonyymi00009

Onpa säästeliäs lapsi. Kerää varmaan aikuisikään mennessä jo miljoonan.

• Anonyymi00010

Pikkusumma lapsen tilille joka kuukausi vuosikausia niin voi hankkia vaikkapa
      ajokortin tai sitten mopon tai vastaavan härvelin.

• Anonyymi00011
      UUSI

5000 eurolla syö vuoden ruuat ja saa hiukan vaatteitakin. Minä olen joskus ottanut tavoitteeksi 10000 säästöt mutta nyt on säästössä joku 50000 euroa. Ajattelen että joku joku iso kriisi tulee vaikka venäjä pommittaa asunnon tuhkaksi niin pitää muuttaa telttaan asumaan. Sitten tarvii varusteita kuten ison kaminan jotta teltta pysyy lämpimänä ja saa klapeja ostettua. Minullakin on perintörahaa säästössä. Ruokarahaa olis hyvä olla 4-5 vuodeksi.

• Anonyymi00012
      UUSI

Vai että oikeen perintöjä heh velkoja korkeintaan.

• Anonyymi00013
        UUSI

Voihan ihmisellä olla perintörahoja. Minullakin on ja lisäksi on niin paljon ryhtiä
        että en ole niitä tuhlannut taivaan tuuliin. Ne voi antaa olla säästössä sitä
        todellista tarvetta varten. Joskus talous saattaa vaatia isonkin summan löytymistä
        heti käyttöön, niin välttyy sellaiselta pitkäaikaiselta velalta. Säästä siis etukäteen.

• Anonyymi00014
        UUSI
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Voihan ihmisellä olla perintörahoja. Minullakin on ja lisäksi on niin paljon ryhtiä
        että en ole niitä tuhlannut taivaan tuuliin. Ne voi antaa olla säästössä sitä
        todellista tarvetta varten. Joskus talous saattaa vaatia isonkin summan löytymistä
        heti käyttöön, niin välttyy sellaiselta pitkäaikaiselta velalta. Säästä siis etukäteen.

Itse sain myös pienen perinnön n.5000€ Tai äiti sai, mutta antaa meille kahdelle lapselle sen 5000€/hlö. Nämä rahat on äidin takana Eli minä en ole ralisoinut näitä varoja. Aina kun tavataan antaa sen satasen käyttöön. Minusta tämä on hyvä systeemi. Tietenkin on edunvalvoja joka myös säästää sitä isompaa pottia. Nyt on n15 000€ edunvalvojan takana, mutta nämä on minun rahoja.

Mb_76

• Anonyymi00015
        UUSI
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Itse sain myös pienen perinnön n.5000€ Tai äiti sai, mutta antaa meille kahdelle lapselle sen 5000€/hlö. Nämä rahat on äidin takana Eli minä en ole ralisoinut näitä varoja. Aina kun tavataan antaa sen satasen käyttöön. Minusta tämä on hyvä systeemi. Tietenkin on edunvalvoja joka myös säästää sitä isompaa pottia. Nyt on n15 000€ edunvalvojan takana, mutta nämä on minun rahoja.

Mb_76

Olet aika holhouksen alla, kun olet luovuttanut raha-asiat muiden käsiin? Onneksi sentään tuloksia syntyy ja ihan hyvin olet kertynyt säästöjä. Tuskin olisit omin voimin pystynyt säästämään noita summia?

• Anonyymi00016
        UUSI
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Olet aika holhouksen alla, kun olet luovuttanut raha-asiat muiden käsiin? Onneksi sentään tuloksia syntyy ja ihan hyvin olet kertynyt säästöjä. Tuskin olisit omin voimin pystynyt säästämään noita summia?

Tosiaan saan edunvalvojalta sen120€/viikko elämiseen ja tämä kyllä riittää. Osa menee olueseenkin joten pieniä paheitakin on. Hyvä systeemi ja tulee myös pakkosäästämistä!

Mb_76

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lataus pakkaskelissä

En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu
      Hybridi- ja sähköautot
      161
      5237
    2. Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?

Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv
      Maailman menoa
      85
      2763
    3. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      87
      1752
    4. Kyllä mä suren

Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko
      Ikävä
      9
      1216
    5. Laitetaan nyt kirjaimet kohdilleen

kuka rakastaa ja ketä ?
      Ikävä
      49
      995
    6. Jos vielä joku päivä nähtäis...

Miten suhtautuisit minuun, mies?
      Ikävä
      66
      912
    7. Olet mies aika ailahteleva luonteeltasi

Olen nähnyt kuinka olet iloinen, sosiaalinen ja osallistuva. Autat ja kannustat muita. Ja sitten olen nähnyt kuinka istu
      Ikävä
      122
      893
    8. Nyt se on varmaa kuntajakoselvitys

Ensi viikolla tuöee kuntaministeri ulos ja kertoo asiasta.
      Ähtäri
      21
      893
    9. Mitä tarkoitat

”Silti koen sinulta puuttuvan jotain, joka kutsuu minua antamaan sinulle juuri sitä.”
      Ikävä
      23
      888
    10. Yhteen hiileen velanottoveljet V P K

Tytäryhtiöissä palaa julkista rahaa ja vastuuttomuuden takia -ei pakollisten -kuntalain edellyttämien asioiden takia! N
      Pyhäjärvi
      75
      873
    Aihe