Suomi on miehitetty valtio. Suuren hiljaisuuden vallitessa Suomen eduskunta hyväksyi kesä-heinäkuun vaihteessa 2024 Suomen ja USA:n välisen DCA-sopimuksen, millä Suomi luovutti USA:lle 15 sotilastukikohtaa.
Oltiin tapauksesta muuten mitä mieltä tahansa, Venezuelan operaatio osoitti, että USA:n armeijan suorituskyky on huippuluokkaa. Ja nyt meidän alueellamme on huippuluokan armeija huippuluokan aseilla varustettuina - ja kyseisen armeijan johtaja sattuu olemaan kaveri, jonka toimia ei pysty ennakoimaan.
Jos meillä on iso määrä vieraan vallan joukkoja alueellamme, eikä joukkojen johtajan lain noudattamisesta ja täysjärkisyydestä voi mennä takuuseen, ainakin minä olisin huolissani. Jos Suomelle tulisi vaikka mieleen, ettei se enää haluakaan aseistaa armeijaansa USA:ssa valmistetuilla aseilla, vaan että olisi parempi käyttää ne rahat omien kansalaisten hyvinvoinnin edistämiseen vaikka järjestämällä kaikilla riittävät sote-palvelut, koulutus ja sosiaaliturva, voisiko USA:n joukkojen johtajalle tulla mieleen käyttää joukkoja, jotta sopivaa painostusta USA:n haluamaan suuntaan voitaisiin toteuttaa?
DCA-sopimus on muutenkin varsin mielenkiintoinen sopimus. USA:n Suomeen lähettämiä joukkoja (niin sotilaat kuin siviilitkin) ei saa syyttää Suomessa mistään, mitä he meillä tekevät. DCA-sopimuksen tulkintaa vain hivenen venyttämällä voidaan päätyä johtopäätökseen, että USA saa valvoa sen vihamieliseksi katsomaa toimintaa koko Suomen alueella ja osoittaa Suomen viranomaisille, kenet se haluaa pistettäväksi selliin haitanteosta USA:n joukkojen operatiiviselle toiminnalle. Suomella on sopimuksen mukaan velvollisuus edistää USA:n joukkojen operatiivista toimintaa koko Suomen alueella - tämän perusteella Suomi panostaa harvaanasutun Lapin tiestöön samaan aikaan, kun katujen ja teiden kunto muualla Suomessa vain rapistuu.
USA saa tuoda 15 sotilastukikohtaansa mitä tahansa, eikä Suomen viranomaisilla ole oikeutta tarkistaa kuljetusaluksia. On varsin todennäköistä, että lentotukikohdissa ja Upinniemen laivastotukikohdassa on amerikkalaisia lentokoneita ja aluksia, joissa on ydinaseita aseistuksenaan.
Epäselvässä maailmantilanteessa en sallisi cowboy-tyyliin hoidetun valtion joukkojen tulla omaan maahan - ja onhan se (tukikohtien luovutus vieraalle vallalle) itse asiassa rikoslaissakin katsottu maanpetokselliseksi toiminnaksi.
Suomi on dca sopimuksella miehitetty valtio
5
155
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ei huolta. Otetaan mallia venäjästä, russakat eivät tee sopimusta joka ei olisi rikottavissa jos oma intressi niin tahtoo. DCA,, so what
- Anonyymi00002
Aina ennemmin Amerikan kuin Venäjän miehittämänä.
Jos se ei sulle kelpaa niin mene sitten Venäjälle Anon kaveriksi, siellä otetaan kyllä vastaan kaikki halukkaat.- Anonyymi00004
Pallopäät on sulkeneet rajan ja siten estäneet minun venäjän matkailuni.
- Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
Pallopäät on sulkeneet rajan ja siten estäneet minun venäjän matkailuni.
Sinne toki pääsee muutakin kautta kuin suoraan Suomesta.
Pääsihän se Anokin sinne.
Mikä estää siis sua?
Tällä palstalla on kerrottu että esim. Norjalla on raja auki, että sinne sitten vaan.
- Anonyymi00003
Mihinpä maiden 'johtajat' eivät suostuisi, kun heitä painostetaan, kiristetään ja uhkaillaan henkilökohtaisesti? Maan etu on aina toisena oman edun jälkeen. Muistuupa taas mieleeni 'Confessions of an Economic Hitman'.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit876042KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3305281Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja212676Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei512615Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852841875Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1041692- 1131556
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro171521seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1221443Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1331403