Minkä takia joillekin on ihmetyksen aihe että en halua parisuhdetta

Anonyymi-ap

Yhteiskunnassa on usein oletus, että kaikki etsivät kumppania. Sinulla on täysi oikeus asettaa rajat ja kertoa utelijoille, että olet tyytyväinen tilanteeseesi. Minä en vain halua. Olen ollut ja tuntui kuin olisin vankilassa. Kun jätin puolison,muutuin taas hyväntuuliseksi, piristyin,hoikistuin 10kg!

23

293

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Minulla on pari sellaista ihmistä tuttavapiirissä, jotka eivät missään nimessä halua parisuhdetta. Miehiä.

Lisäksi on muita, jotka ovat olleet keski-ikään asti yksin, ja parisuhde on vähän fifty-sixty, kun on tottunut olemaan yksin.

Ei tuo aloituksen tilanne ole mitenkään tavatonta. En tiedä missä piireissä se edes olisi tavatonta. Ylemmässä keskiluokassa? En allekirjoita, että se olisi oletus "yhteiskunnassa", koska yhteiskunta koostuu niin erilaisista ihmisryhmistä.

🦄

• Anonyymi00002

Olen elämässäni ollut ihan tarpeeksi yksikseni, ei ollut mun juttu sellainen. Olen parisuhde-ihminen.

• Anonyymi00003

Piti valmistella itsensä radalle seuraavaa pettymystä etsimään vai

• Anonyymi00004

Juonnat aloittajaäijä oletan vähän liiankin päälleliimatusti näille lukijoille sitä tunnemaailmaa minkä löytävät varmaan vähän vähemmälläkin vaivalla, mikäli niikseen tulee

• Anonyymi00005

Yleinen misery on vallalla. Mädätys yms. Kaiken tämän myötä apatia on ottanut vallan. Monet ikisinkut ovat ilmeisesti masentuneita, jolloin pysyvät parisuhteiden ulkopuolella.

Käsillä on massiivinen psykologinen sodankäynti ihmisten psyykkeitä vastaan. Poliittiset toimet rahan ehdoilla. Hullussa maailmassa muuttuu lopulta itsekin hulluksi.

• Yhteiskunnassa nyt on iät ollut tasapäistämisen henki, hyvä ettei synnärillä jo sahata määrämittaan. Tai heitetä menemään, jos ei vastaa odotuksia. Maailmaa hallitsee idiootit, siinä ongelma. Mutta elä oma elämäs just niin kun haluat, sulla on ain se yksi eikä se ole muitten omaisuutta. Muitten määräiltävissä.

• Ja jos kukaan tyrkyttää tapojaan mitkä ei ole sulle tarpeen, kiitä ja käske suksia vithuun tyrkytyksineen. 😊👍

• Jasu2025 kirjoitti:

Ja jos kukaan tyrkyttää tapojaan mitkä ei ole sulle tarpeen, kiitä ja käske suksia vithuun tyrkytyksineen. 😊👍

Jos et tykkää käyttää voimasanoja kuten minä kuvaamaan tympeyden astetta, niin nätistikin voi torjua. Minä oon 120% kyllästynyt ihmisiin jotka on nokkineen joka paikassa pätemässä ja tyrkyttämässä kusipäisiä neuvojaan. Siksi mä kiroilen. Oksettavia ihmisiä.

• Anonyymi00007

Mulla on joitakin sukulaisia jotka on just sellaisia omaa agendaansa tuputtavia. Onneksi näen niitä vain tyyliin hautajaisissa. Miksi maailmassa on sotia? Siksi koska presidenteillä sun muilla ei ole mitään tunteita. Vihaa kyllä löytyy mutta siihen se sitten jääkin.

• Anonyymi00009

Juuri tämä. Yhteiskunnassa edelleen vallitsee kaikenlaisia odotuksia sen suhteen, mitä yksilön tulee tai ei tule olla. Onneksi vähän eteenpäin on päästy asenteiden osalta, mutta edelleen oletetaan kaikkien haluavan parisuhteen, omakotitalon, koiran ja Volvon. Noissa asioissa ei ole yhtään mitään vikaa (etenkään koirassa 🐶), jos se on sitä, mitä ihminen itse haluaa, mutta moni haluaa elää elämänsä toisella tavalla ja sen pitäisi olla ok ilman, että aina on joku arvostelemassa.

Aletheias

• Aina löytyy heitä, joiden mielestä oma elämäntapa on parempi kuin sinun tai jos ei oma, niin joku muu ainakin. Unohdetaan, ettei toisen maun mukaiset asiat ole välttämättä sen toisen juttu. Se mikä sopii toiselle, ei välttämättä sovi toiselle. Ihmiset ovat yksilöitä, eivät vain ruokien ja lääkkeiden ja vitamiinien kohdalla, vaan muutenkin.

• Anonyymi00011
        Norppa83 kirjoitti:

Aina löytyy heitä, joiden mielestä oma elämäntapa on parempi kuin sinun tai jos ei oma, niin joku muu ainakin. Unohdetaan, ettei toisen maun mukaiset asiat ole välttämättä sen toisen juttu. Se mikä sopii toiselle, ei välttämättä sovi toiselle. Ihmiset ovat yksilöitä, eivät vain ruokien ja lääkkeiden ja vitamiinien kohdalla, vaan muutenkin.

JOKAISEN oma elämäntapa on aina omasta mielestä parempi kuin muiden.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Juuri tämä. Yhteiskunnassa edelleen vallitsee kaikenlaisia odotuksia sen suhteen, mitä yksilön tulee tai ei tule olla. Onneksi vähän eteenpäin on päästy asenteiden osalta, mutta edelleen oletetaan kaikkien haluavan parisuhteen, omakotitalon, koiran ja Volvon. Noissa asioissa ei ole yhtään mitään vikaa (etenkään koirassa 🐶), jos se on sitä, mitä ihminen itse haluaa, mutta moni haluaa elää elämänsä toisella tavalla ja sen pitäisi olla ok ilman, että aina on joku arvostelemassa.

Aletheias

Toisilla on enemmän uskoa itseensä ja oikeuksiinsa, pyrkivät samalla maksimoimaan hyötynsä tilanteista, toisessa ääripäässä on sitten he, jotka kokevat riittämättömyyden tunteita ja pyytelevät anteeksi sitä, mitä ovat? Eivät halua olla huomion keskipisteenä, mielummin taka-alalla ja vähemmän näkyvissä.

En ole seurustellut, haluaisin seurustella, jos tietäisin, että suhteen vaikutukset olisivat minulle hyvästä? Mut siellä on ja tapahtuu paljon tiedostamatonta, mikä voi muuttua muuksi? Itselle vähemmän mieleiseksi? Pelot ja epävarmuus ei anna hyviä lähtökohtia suhteen aloittamiseen.

Omat vanhempani olivat sitä ikäluokkaa, jolloin ei ollut aikaa toiseen tutustua, piti vain luottaa siihen tunteeseen/ järkeen, että hyvä siitä tulee? Silloin tapahtui paljon yllätyksiä, jotka vähemmän kivoja. Eroja ym, joista lapset joutuivat samalla kärsimään. Huono isä, vastuuton ja toisilla huono äiti? Epäsopivat toisilleen.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Toisilla on enemmän uskoa itseensä ja oikeuksiinsa, pyrkivät samalla maksimoimaan hyötynsä tilanteista, toisessa ääripäässä on sitten he, jotka kokevat riittämättömyyden tunteita ja pyytelevät anteeksi sitä, mitä ovat? Eivät halua olla huomion keskipisteenä, mielummin taka-alalla ja vähemmän näkyvissä.

En ole seurustellut, haluaisin seurustella, jos tietäisin, että suhteen vaikutukset olisivat minulle hyvästä? Mut siellä on ja tapahtuu paljon tiedostamatonta, mikä voi muuttua muuksi? Itselle vähemmän mieleiseksi? Pelot ja epävarmuus ei anna hyviä lähtökohtia suhteen aloittamiseen.

Omat vanhempani olivat sitä ikäluokkaa, jolloin ei ollut aikaa toiseen tutustua, piti vain luottaa siihen tunteeseen/ järkeen, että hyvä siitä tulee? Silloin tapahtui paljon yllätyksiä, jotka vähemmän kivoja. Eroja ym, joista lapset joutuivat samalla kärsimään. Huono isä, vastuuton ja toisilla huono äiti? Epäsopivat toisilleen.

Lisään, huono suhde omien vanhempien välillä jättää jäljen lapseen tai lapsiin. Isän huonot piirteet syö sisältä, jos niitä on joutunut todistamaan läheltä. Isäni oli sadisti, äidin kurittaja, julma, tuntui välillä, että jotain häneltä puuttui korvien välistä?

Ei ollut tukea ja turvaa kotona isän takia. Tämä vaikuttanut itsellä siihen, koen olevani huonompi ihminen kuin muut ja siksi se tuo lisä puristuksen, jännitteen uskoa hyviä asioita tapahtuvaksi itselle? Jollain tavalla sitä syyllistää itseä?

Syystä, että on joutunut kokemaan ikäviä asioita nuoruudessa? Muistan verraneeni pienenä omaa isää kaverien isiin ja aina koin, että muilla on parempi faija kuin mulla. Itse syytökset varmaankin ovat niitä ajureita, mitkä estää ulospääsyn ongelmasta?

Että olisin saman arvoinen muiden rinnalla? Huonommuuden tunne ei irtoa itsestä kovin helpolla, paljon pitää tapahtua, että muutos tapahtuu ja varmaan aina se vaatii jonkun mentorin, joka opastaa tien ulos siitä ongelmasta jonka parissa itse painii.

• Anonyymi00009 kirjoitti:

Aletheias

No olkaa onnellisia, että olette syntyneet pohjoismaiseen yhteiskuntaan, jossa on pitkälle viedyt yksilönvapaudet.

Maailma on liikkumassa siihen suuntaan, että erilaisia mahdollisuuksia olla oma itsensa ja yksilön oikeuksia rajoitetaan. Siitä merkkinä Suomessakin Persut hallituksessa.

• En ymmärrä miten ne naiset jaksaa elää niitten kusipäisten miesten keskellä. Mä en jaksaisi. Siedän muutenkin holhoamista huonosti, saati pakottamista käymättä vastarintaan ja tappelemaan.

• Jasu2025 kirjoitti:

En ymmärrä miten ne naiset jaksaa elää niitten kusipäisten miesten keskellä. Mä en jaksaisi. Siedän muutenkin holhoamista huonosti, saati pakottamista käymättä vastarintaan ja tappelemaan.

Sitten joku kahjo haluaa vielä vapaaehtoisesti tyrannin miehen itselleen. Itsetuhoisuus huipussaan.

• Jasu2025 kirjoitti:

Sitten joku kahjo haluaa vielä vapaaehtoisesti tyrannin miehen itselleen. Itsetuhoisuus huipussaan.

Vaan lähden murisemaan mielenterveystoimistoon hoitajalle ahdistumistani. Saa nähän onko vieläkin paskempi olo sen jälkeen. On jos on täti joka suhtautuu muhun holhoavasti. 😈

Jatkakaa.

• Anonyymi00006

jos pillua saa muutenkin miksi mennä avioliittoon?

tuollaiset niin vaativaa ohjelmointia jokin AI-jutut.. lepään vähän aikaa kun..

• Anonyymi00008

Saahan sitä ihmetellä kaikenlaista. Jos siitä jotain positiivista haluaa irrottaa, niin ehkä joku on ihmettelynsä jälkeen hiukan viisaampi jos saa kysymyksiinsä vastauksia. Jos kysymykset ovat liian henkilökohtaisia, senkin voi sanoa.

Minusta on mielenkiintoista miten erilailla ihmiset ajattelevat ja kokevat.

xLiner

• Anonyymi00010

No ehkä joskus ajat sitten oli noin.. en ole nykymaailmassa huomannut enää. Ehkä se riippuu kuka olet, mitä teet, millaisesta perheestä/suvusta tulet yms.

- Sheena

• Anonyymi00014

Minun mielestä ihan jokaisella on oikeus olla yksin, jos se tuntuu parhaimmalta vaihtoehdolta!

• Anonyymi00015

Ei kai se enää ole niin suuri ihmetys, koska monet nuoret naiset ovat ilmoittaneet etteivät halua parisuhdetta ja lapsia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi persut eivät häädä mamuja pois Suomesta?

Sitä vartenhan persut äänestettiin valtaan. Nyt valta on persuilla. Mamut nostaa työttömyyskorvauksia. Persut huutaa mam
      Maailman menoa
      232
      5807
    2. Eduskunnan setämiehet eivät häiritse

Porvariston sedät kertoivat kuorossa, että eivät tiedä häirinnästä mitään.
      Maailman menoa
      39
      4658
    3. KL - Sähköautoilu aiheuttaa lisäkustannuksia muille tehopiikkimaksujen muodossa!

Kauppalehti 15.1.2026 Kommentti / Sähköautoista tuli ongelma – Uusi ”vero” uhkaa Kun perhe ostaa sähköauton ja laittaa
      Hybridi- ja sähköautot
      10
      4266
    4. Jaguar i pace sähköauto hajosi. Jopa 100 tonnia akun vaihto. Edullisia kilometrejä

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/fcaa5ae4-c04d-414d-ac54-dab991758b2e Tuo että sähköautossa ei lämmitys toimi on
      Hybridi- ja sähköautot
      12
      3011
    5. Sanna Marinille pedataan paluuta pääministeriksi?

Näyttäisi mylly lähteneen käyntiin nyt toden teolla. Nykyiset oikeistodemarit haukutaan vasemmistodemareiden toimesta ni
      Maailman menoa
      118
      2964
    6. Muistakaa demarit, että TE petitte, ei vihreät tai vas.liitto

Te veitte eduskunnasta turvallisen tilan, veditte sen viemäristä alas. Te demarit, itsensä ylentäneet moraalinvartijat,
      Maailman menoa
      73
      2443
    7. Silminnäkijät kertovat IS:lle useista törkeistä SDP:ssä tapahtuneista häirintätapauksista.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011749874.html Silminnäkijöiden Iltasanomille kertomusten mukaan SDP:ssä on tapahtu
      Maailman menoa
      121
      2396
    8. Nainen, kaiken aikaa olin yläpuolella

Ja olen edelleen kaiken yläpuolella. Ja niin on aina oleva. :/
      Ikävä
      189
      1648
    9. Oletko ollut

Oletko omasta mielestäsi ollut sokea asioille?
      Ikävä
      46
      1629
    10. Linta ja Pete vievät UMK:n tänä vuonna

Aika nopeasti näki kuulematta tarjonnasta ketkä homman hoitaa. Mutta etukäteen jo kiitos muille osallistujille. https:
      Euroviisut
      23
      1286
    Aihe