Seurakuntaa ei kannata rakastaa (srk rahastaa!) vaan nimenomaan köyhiä.
Se on oikeata Jeesuksen seuraamista nimenomaan uskossa.
Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene ja myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna rahat köyhille. Silloin sinulla on aarre taivaissa. Tule sitten ja seuraa minua."
Anna rahat köyhille älä seurakunnalle
69
403
Vastaukset
- Anonyymi00001
Tuo ohje oli rikkaalle nuorukaiselle, joka kehui pitävänsä kaikki lait. Se ei riittänyt, olisi pitänyt myydä omaisuutensa.
Ei ollut yleinen ohje, vaan ulkokultaiselle suunnattu piikki.
Muutoin Jeesus sanoi, että köyhät teillä on aina keskuudessanne ja niinhän olisi itsekin jos antaisi kaiken pois.- Anonyymi00007
>>>Ei ollut yleinen ohje, vaan ulkokultaiselle suunnattu piikki.<<<
Eräs lestadiolaismies sanoi Jeesuksen lyöneen rikkaalle nuorukaiselle
luun kurkkuun, koska hän kehui kuinka hyvin hän oli pitänyt lain. Hän
oli siis sinun kanssasi samoilla linjoilla. Mutta minä en ole teidän kanssanne
samaa mieltä tästä tapauksesta. Olen aina lukenut asian toisella tavalla.
Jeesus nimittäin rakasti häntä, ei lyönyt hänelle luuta kurkkuun
eikä piikitellyt mistään.
Se, että Jeesus rakasti häntä, viittaa siihen, että mies oli vilpitön
ja oli yrittänyt elää hyvin. Hän kuitenkin koki ettei se riitä ja kysyi
Jeesukselta, mitä häneltä vielä puuttuu, mitä hänen tulee vielä tehdä.
Jeesus näki hänen sydämeensä ja tiesi, että hän on vilpitön. Mutta
hänen sydämensä on kiinnittynyt rahaan ja omaisuuteen. Se oli hänelle
epäjumala. Hänen tuli luopua tästä epäjumalasta ja seurata oikeaa Jumalaa.
Jeesus myös lupasi, että jos hän niin tekee, hänellä on aarre taivaassa.
Jeesus pyysi häntä vaihtamaan maalisen omaisuuden taivaassa olevaan
ja häntä odottavaan aarteeseen. Tähän mies ei suostunut vaan lähti
murheellisena pois. Tämä oli uskon koe.
Olen myös näkemässä tästä tapauksessa jatkon. Mikäli mies
olisi sanonut Jeesukselle: "Hyvä on! Koska sinä niin sanot,
minä menen nyt ja myyn kaiken, mitä omistan, ja annan rahat
köyhille ja tulen ja seuraan sinua." Jeesus olisi vastannut hänelle:
Sinä olet jo sydämessäsi myynyt kaiken, luopunut kaikesta
ja antanut rahat köyhille, minun tähteni. Sinun ei tarvitse
myydä mitään ja sinä saat vielä enemmän omaisuutta, koska
sydämesi nöyrtyi minun edessäni."
Mark 10:21 "Niin Jeesus katsoi häneen ja rakasti häntä ja sanoi hänelle:
"Yksi sinulta puuttuu: mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille,
niin sinulla on oleva aarre taivaassa; ja tule ja seuraa minua"."
Mvh J - K Anonyymi00007 kirjoitti:
>>>Ei ollut yleinen ohje, vaan ulkokultaiselle suunnattu piikki.<<<
Eräs lestadiolaismies sanoi Jeesuksen lyöneen rikkaalle nuorukaiselle
luun kurkkuun, koska hän kehui kuinka hyvin hän oli pitänyt lain. Hän
oli siis sinun kanssasi samoilla linjoilla. Mutta minä en ole teidän kanssanne
samaa mieltä tästä tapauksesta. Olen aina lukenut asian toisella tavalla.
Jeesus nimittäin rakasti häntä, ei lyönyt hänelle luuta kurkkuun
eikä piikitellyt mistään.
Se, että Jeesus rakasti häntä, viittaa siihen, että mies oli vilpitön
ja oli yrittänyt elää hyvin. Hän kuitenkin koki ettei se riitä ja kysyi
Jeesukselta, mitä häneltä vielä puuttuu, mitä hänen tulee vielä tehdä.
Jeesus näki hänen sydämeensä ja tiesi, että hän on vilpitön. Mutta
hänen sydämensä on kiinnittynyt rahaan ja omaisuuteen. Se oli hänelle
epäjumala. Hänen tuli luopua tästä epäjumalasta ja seurata oikeaa Jumalaa.
Jeesus myös lupasi, että jos hän niin tekee, hänellä on aarre taivaassa.
Jeesus pyysi häntä vaihtamaan maalisen omaisuuden taivaassa olevaan
ja häntä odottavaan aarteeseen. Tähän mies ei suostunut vaan lähti
murheellisena pois. Tämä oli uskon koe.
Olen myös näkemässä tästä tapauksessa jatkon. Mikäli mies
olisi sanonut Jeesukselle: "Hyvä on! Koska sinä niin sanot,
minä menen nyt ja myyn kaiken, mitä omistan, ja annan rahat
köyhille ja tulen ja seuraan sinua." Jeesus olisi vastannut hänelle:
Sinä olet jo sydämessäsi myynyt kaiken, luopunut kaikesta
ja antanut rahat köyhille, minun tähteni. Sinun ei tarvitse
myydä mitään ja sinä saat vielä enemmän omaisuutta, koska
sydämesi nöyrtyi minun edessäni."
Mark 10:21 "Niin Jeesus katsoi häneen ja rakasti häntä ja sanoi hänelle:
"Yksi sinulta puuttuu: mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille,
niin sinulla on oleva aarre taivaassa; ja tule ja seuraa minua"."
Mvh J - KSinä olet näkemässä väärin kun lisäät selkeästi Raamattuun omiasi, sinun korvasyyhyysi sopivia opinkappaleita joita ei ollenkaan löydy raamatusta! Levität harhaoppia jonka avulla yrität väittää ettei Jeesus tarkoittanut mitä sanoi!
- Anonyymi00033
auroraboreallis kirjoitti:
Sinä olet näkemässä väärin kun lisäät selkeästi Raamattuun omiasi, sinun korvasyyhyysi sopivia opinkappaleita joita ei ollenkaan löydy raamatusta! Levität harhaoppia jonka avulla yrität väittää ettei Jeesus tarkoittanut mitä sanoi!
Kummallinen purkaus,... olisko viinillä osuutta siihen @
- Anonyymi00034
Anonyymi00033 kirjoitti:
Kummallinen purkaus,... olisko viinillä osuutta siihen @
Anteeksi nyt taas! Luulet tuntevasi mut mutta et tunne, en juo nykyisin. Piste.
- Anonyymi00036
Anonyymi00034 kirjoitti:
Anteeksi nyt taas! Luulet tuntevasi mut mutta et tunne, en juo nykyisin. Piste.
Et ehkä juo mutta käytät.
- Anonyymi00038
Anonyymi00036 kirjoitti:
Et ehkä juo mutta käytät.
Mä tiedän kyllä kuka tämän huhun pisti alulle 1990- luvun lopulla! Ja näköjään vieläkin on voimissaan. Mulla on kolmiolääkkeistä käytössä vain yksi- laillisesti. Muuten olen ollut kuivilla 32vuotta.
- Anonyymi00041
Anonyymi00038 kirjoitti:
Mä tiedän kyllä kuka tämän huhun pisti alulle 1990- luvun lopulla! Ja näköjään vieläkin on voimissaan. Mulla on kolmiolääkkeistä käytössä vain yksi- laillisesti. Muuten olen ollut kuivilla 32vuotta.
Älä selitä.
- Anonyymi00042
Anonyymi00041 kirjoitti:
Älä selitä.
WTF? Komennot mua olemaan hiljaa omassa asiassani?
- Anonyymi00043
Anonyymi00042 kirjoitti:
WTF? Komennot mua olemaan hiljaa omassa asiassani?
Ps. Sinuun sopii täsmälleen nuo samat sanat kuin jollekin joku kirjoitti: sinussa ei ole tippaakaan lähimmäisen rakkautta ja uskosi on silloin turha.
En tiedä Jumalan tuomioista mutta tämän vääryyden ja nuo pahat puheet annan mielelläni Hänen ratkaistavakseen, joka on oikeudenmukainen.
Teillä siellä on seurakuntaväkeä jotka eivät rehellisyydestä tiedä mitään ja minulle eräs tuli itkemään kun hänet ns.seurakuntaveli oli raiskannut.
Mutta siitä on kauan. Nyt aletaan käydä jo vanhoiksi!
Jos sua ei totuus kiinnosta niin Jumalaa kiinnostaa!
- Anonyymi00002
Taidat olla köyhä ja rahan tarpeessa. Miten saat pummattua rahaa itsellesi?
- Anonyymi00003
Sinulla ei ole lähimäisen rakkautta.
Uskosi on silloin turhaa. - Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Sinulla ei ole lähimäisen rakkautta.
Uskosi on silloin turhaa.Kuka sanoi että uskon?
- Anonyymi00005
Done...
Rahan lisäksi ruokookin köyhäkset arvostaa.
Jonkun verraksen jokainen tarviipi ruokoota ja rahhoota saahakseen länpöisen pesänkin ja vuatteet piälleen ja kenkäset päähäksiin ja pipot jalkaaksiin.
Höpsötellen, röpsötellen, köpsötellen ja söpsötellen,
Selef Urge - Anonyymi00006
Kerro teetkö itse niin. Pyöriikö kirkko talkootyöllä. Lämmitys nyt, onko se ilmaista.
- Anonyymi00008
Raamatusta saat mitä vaan, kun otat jakeen sieltä , toisen täältä. Ei niin.
- Anonyymi00009
Seinäjoen Helluntaiseurakunta tarjoaa lounaan köyhille joka arkipäivä.
Milloin luterilaiset laittaa paremmaksi? - Anonyymi00010
Jumala onneksi rakastaa köyhiä.
Rakkaudettomuus lisääntyy.
He vihaavat sitä, joka portissa oikeutta puoltaa, ja totuuden puhuja on heille kauhistus. - Anonyymi00011
Sellaista vastaan ei ole laki.
- Anonyymi00012
Seurakunta rahastaa mutta ei rakasta köyhiä
saati sitten auta heitä.
- Anonyymi00013
Tuhansissa säätiöissä muhii miljardit, anna ropisi suoraan köyhille.😇
- Anonyymi00014
Tuskin Jeesus tarkoitti, että kun rikas nuorukainen kun olisi lahjoittanut omaisuutensa pois, olisi kohta saanut sitä vielä enemmän.
Jeesus vain osoitti sen, että oli kiintynyt omaisuuteensa liiaksi. Oli kuin venäläinen jolla pitää olla massia millä mällätä ja ostaa kaikki mitä haluaa. Onneksi ovat joutuneet osin luopumaan siitä. Eivät silti ole autuaita vaikka miten köyhtyvät.
Omaisuus tai raha sinällään ei vaikua mitään taivasosuuksiin. Vain se missä Hengessä ihminen vaeltaa.- Anonyymi00018
Niinhän sinä selität jotta ei tarvitsisi köyhiä auttaa!
- Anonyymi00025
Anonyymi00018 kirjoitti:
Niinhän sinä selität jotta ei tarvitsisi köyhiä auttaa!
Totisesti rikkaan on vaikea päästä taivasten valtakuntaan, mutta ei mahjotonta. Ei se köyhälleekkeellekkään ole ittestäänselvyys, läpikävelyllisyys puutarhaksessa.
Helopompi on kamelieläimenki männä neulansilmästä lävitte kuin rikkaan päästä uuteen maahan.
Mutta onneksi on helponpaakin tekstii ymmärtälöijäksijä kuinka sinne uuteen maahan helvetin sijasta sitte pjiääsööpi. Olen huomannut itsessäni eräänlaisena rististä poisvetoisuutena jossain määrin aineellisen rikkauven olevan vaan sellainen vaiktustekijä, joka voi viijä rikkaan pois Jeesuksesta syvän sinne männeenä, kussa voi rahaksilla leikitellä, ajatukset niissä pyörijä. Köyhällisellä sen sijaan on hyvästi aikaa Jeesukselle ja suurenmallisenmalla syvänmellä.
Mutta Jumalalle on kaiket mahjolliset ja uskon ja toivosin että Jumala on minua juuri oikeja-aikaisellisesti uuvestisynnyttänyt etten pois lähtisi vaan uskollisuus juurtumuksellisuus Jeesukseen osaltaan ehti minut Jumalasta konaisvaltaisellisesti vakuuttaa, ja ettei ou muuta tietä Jeesuksen lisäksi, kuin tuhon tie, saatanan viitoittama tie helvettiin, jota nykyajaksen ihmiset seuraavat kuten tekivät Noovanniin aikana kuten näjeksimme niin ennen Jeesuksen valmistamaa ylöstenpausta, antiristuksen valtaannousua pejonmerkintöineen, jonka merkin ottajat eivät voi ennee milleenköön tavallisella pelastuloitua, tuomijoineen tuommijopäivällisenä tulloop, immiset elelöivät tavallistalallalllista elämmee, keskittvyen syömäseen, juomaseen, naimisiin mänemiseen ja ns. viihteeseen, eivätkäät het aavista tulevaallista tuomijota, aivan kuten ennen veen paisu musta, kunnes se yllättäjen vei heijjäät kaikkit mennessään korostain yllättävyyttä, huolimattomuutta ja materijaalistista elämäntappoo vastakohtaisena henkeelliselle valmiuvelle.
Moi, sinä kristitty siinä täytä tuost loppuosaisuus tekstistä niin tehhään yhteistyötelijäisyyttä evankelijuumin asiajálla ja opit siekiin ettei tää evankelijointi oo rakettitiijettä. Täytä toteamus
No, sinne uuteen maahan pelastukseen ilman joutumista helvetin rikinkatkuisuuteen pääsee ihan helppotajuiselisesti siten että.......
Selef Urge
Pssst. Poikkeus Pyhän Hengen pilkan tehneet ja jotkut sanoo ettei luopijo voi pelastua, toiset sanoo että lupijo voi pelastua. Mullain on siihen o näkemykseni, se jokka lukkoo Raamatuksessa.Sisältyykö luopijoitumiseen itessään Pyhän Hengen pilkkoo vai ei? ( funtsaallisoi Juutalaisen kansan lukuisat Jumalasta epäjumalaanpalvontaan luopumukset vs. yksilönvastuullisuus voiko yksilö palata takaisin pelastavalliseen uskoolliseen , kansahan voi parannuksentejolla niin tehjä kuinkas se on yksilön kohjalla sitten ) Anonyymi00025 kirjoitti:
Totisesti rikkaan on vaikea päästä taivasten valtakuntaan, mutta ei mahjotonta. Ei se köyhälleekkeellekkään ole ittestäänselvyys, läpikävelyllisyys puutarhaksessa.
Helopompi on kamelieläimenki männä neulansilmästä lävitte kuin rikkaan päästä uuteen maahan.
Mutta onneksi on helponpaakin tekstii ymmärtälöijäksijä kuinka sinne uuteen maahan helvetin sijasta sitte pjiääsööpi. Olen huomannut itsessäni eräänlaisena rististä poisvetoisuutena jossain määrin aineellisen rikkauven olevan vaan sellainen vaiktustekijä, joka voi viijä rikkaan pois Jeesuksesta syvän sinne männeenä, kussa voi rahaksilla leikitellä, ajatukset niissä pyörijä. Köyhällisellä sen sijaan on hyvästi aikaa Jeesukselle ja suurenmallisenmalla syvänmellä.
Mutta Jumalalle on kaiket mahjolliset ja uskon ja toivosin että Jumala on minua juuri oikeja-aikaisellisesti uuvestisynnyttänyt etten pois lähtisi vaan uskollisuus juurtumuksellisuus Jeesukseen osaltaan ehti minut Jumalasta konaisvaltaisellisesti vakuuttaa, ja ettei ou muuta tietä Jeesuksen lisäksi, kuin tuhon tie, saatanan viitoittama tie helvettiin, jota nykyajaksen ihmiset seuraavat kuten tekivät Noovanniin aikana kuten näjeksimme niin ennen Jeesuksen valmistamaa ylöstenpausta, antiristuksen valtaannousua pejonmerkintöineen, jonka merkin ottajat eivät voi ennee milleenköön tavallisella pelastuloitua, tuomijoineen tuommijopäivällisenä tulloop, immiset elelöivät tavallistalallalllista elämmee, keskittvyen syömäseen, juomaseen, naimisiin mänemiseen ja ns. viihteeseen, eivätkäät het aavista tulevaallista tuomijota, aivan kuten ennen veen paisu musta, kunnes se yllättäjen vei heijjäät kaikkit mennessään korostain yllättävyyttä, huolimattomuutta ja materijaalistista elämäntappoo vastakohtaisena henkeelliselle valmiuvelle.
Moi, sinä kristitty siinä täytä tuost loppuosaisuus tekstistä niin tehhään yhteistyötelijäisyyttä evankelijuumin asiajálla ja opit siekiin ettei tää evankelijointi oo rakettitiijettä. Täytä toteamus
No, sinne uuteen maahan pelastukseen ilman joutumista helvetin rikinkatkuisuuteen pääsee ihan helppotajuiselisesti siten että.......
Selef Urge
Pssst. Poikkeus Pyhän Hengen pilkan tehneet ja jotkut sanoo ettei luopijo voi pelastua, toiset sanoo että lupijo voi pelastua. Mullain on siihen o näkemykseni, se jokka lukkoo Raamatuksessa.Sisältyykö luopijoitumiseen itessään Pyhän Hengen pilkkoo vai ei? ( funtsaallisoi Juutalaisen kansan lukuisat Jumalasta epäjumalaanpalvontaan luopumukset vs. yksilönvastuullisuus voiko yksilö palata takaisin pelastavalliseen uskoolliseen , kansahan voi parannuksentejolla niin tehjä kuinkas se on yksilön kohjalla sitten )Ei tule uni. Totta kai luopiokin voi pelastua Raamatun mukaan. Jumalahan on rakkaus ja siitä osoituksena tuhlaajapojan vertaus.
- Anonyymi00015
Puhujat erikoistuneet vetoaviin rahapuheisiin.
Ei niillä ainakaan ole köyhät mielesä.
Rahankiilto silmissä
🤑🤑🪱🪱😇- Anonyymi00051
sinä olet omat leivistkäsi haudannut maahan ja vuodesta toiseen voivottelet sitä, että toiset eivät ole kaltaisiasi marmattajia.
He pitävät Hengellisen kodinkin kunnossa, hoitavat sen, että pääset tuvanpuolelle kuulemaan, ja siten pääset sisälle- hengellisten isien ja äitien leipomusten ja ruokapöytien ääreen, - sekä hengellisen kodin itsellesi.
Meilläkin käy yötä olemassa lähes viikoittain yskinäisiä, nälkäisiä, keitän ruat- haen leivän, ja aivan omillani - se on sitä seurakunnallista työtä. Eli teen sen fyysesti- ihan ite.
käsilläni keitän, katan pöydän, pesen pyykit- puhun rukoilemme- luetaan sanaa- lauletaan jne.
ja myös seurakunnassa- näin he saavat ne isät ja äidit- sekä pullantuoksin.
Sinä olet pihalla siitä, mitä seurakunta tekee.... Panettelet vain, että viha seurakuntia kohtaa nousisi ja kukaan ei olisi iseinä ja äiteinä, sisarina, sekä veljinä--- näitten köyhien kohdalla.
- Anonyymi00016
Siihen vielä sotketaan hurmahenkistä kielilläpuhumista ja joku ihmeparaneminen niin alkaa eurot tippumaan kolehtihaaviin. Taitaa olla nykyisi 20 euroa se keskiarvo kuulijaa kohti missä nykyisin mennään. Hyvä bisnes verotonta tuloa.
- Anonyymi00054
höpölöpö sokealle ja kuurolle.
toissapäivänä soitti ja onnitteli- merkkipäivänä ihminen, ... hän-- joka oli syövän takia melkein luuta ja nahkaa- lääketiede nosti kätsensä ja otti saattohoitoon.
Pistivät huoneeseen kuolemaan.
Oli tavallaan sapattipäivä- tiesin hänen kohtalonsa- koska se infottiin rukouskammioon.
Nostin hänet koko seurakunnan eteen ja rukoilimme KAIKKI hänen puolestaan- ja hän makasi 500 km. päässä- yliopistollisen sairaalan saattohuoneessa odottaen kuolemaa- syöpä päässä ja toivoton lääkärien taitojen alueella.
Rukous- ja Jumala- sekä Jumalantahto- ottaa tämä kuoleva Elämänkentälle työhön.
Jumala otti tästä rukouskohteesta huolen, tavallaan nosti hänet- lähes heti ylös-
Aivankuin Lasarus. Hän nousi ja elopellolle Herran työhön.
Hän tuli käymään seurakunnassa- missä rukoilimme- Hän nousi seurakunnan keskellä esille, kertoen, että hänen puolestaan te rukoilitte- kertoi rukoushetken tilanteestaan, kuinka hän oli sairasvaivassa menettänyt painonsa- ja oli tavallaan menettänyt elämäntiensä näkyvistä.
Tämä järjestelmä oli sanoittanut, ettemme voi häntä pelastaa- lähtö on.
Mutta, rukous ja Jumalan kohtaaminen nosti hänet ja nyt hän oli tullut tervehtämään kirkkoväkeä, että meillä on Elävä Jumala- Hän, joka kuulee rukoukset ja rukousvastaus on edessä sekä suun tunnustus.
Nyt hän on jäänyt eläkkeelle, Luterilainen kirkko piti häntä leivässä. Jumala näki, että hänestä tehdään elävä työkalu, hän on elävä todiste- itsessään elämällä, ei kuolleena,, mitä Herra tekee tänäänkin.
Mutta, tapahtukoon Sinun tahtosi- myös maanpäällä, niinkuin Taivaassa.
Parantuminen on Jumalan käsissä ja aivoituksissa.... Hän katsoo astiaan, onko sillä tarkoitusta vielä käyttää--- vai otetaanko hänet jo tuonpuoleisuuteen....
Jänkkääjät palstalla vain ampuvat itseään pilkkapuheineen omaan jalkaansa, koska minulla itselleä on elävä todiste - Jumalasta- joka tänäänkin elää ja toimiii...
Ei ole kuollut, kuin mitä se on pilkkaajille ja epäuskoisille, Heille ei Jumala ilmesty, koska he eivät usko- vaikka kuolleetkon nousevat ylös.
Siksi heille on vain sijaisuhri- Jeesus se Sana- jos ei usko- he kuolevat- - ei ole pakko haluta pelastusta- on kuoltava sitten panettelijoiden kanssa. kadotukseen.
Se on vain oma valinta- ....
- Anonyymi00017
Tituskirje 1:11 .
Semmoisilta on suu tukittava, sillä he kääntävät ylösalaisin kokonaisia huonekuntia opettamalla sopimattomia HÄPEÄLLISEN VOITON VUOKSI.
Kautta historian on köyhiä riistetty samoin myös seurakunnissa.- Anonyymi00057
Miksi ruokit panettelijan nuotiotulia- eli häpeälliste panettelijat- hihukvat viestiisi- että näinhän se on mistä panettelijat-
Kannattaa miettiä sitä, ettei leiki jumalaa- hyvän ja pahantiedonpuulla.
Voisit viestiä ja sanoittaa Hengessä asian niin, Pyhä Henki haluaisi edellä olevalle puhua!!!
- Anonyymi00019
Ensin piti köyhiä auttaa ja nyt niitä jo riistetään.
Sitten eivät ainakaan apua tarvitse jos riistetään.
Pyhän Hengen tulisi ihmisten mielessä pyöriä eikä mammona.- Anonyymi00021
Pitäisikö olla siis just niinkuin sinä?
- Anonyymi00022
KUKA riistää köyhiä?
Raamatun mukaan taitaa olla niin että rikkaat.
eduskunnassa ne ovat rikkaita?
- Anonyymi00020
Jeesus lähetti seuraajansa opetuslapset ilman rahaa.
Ja hän sanoi heille: "Kun minä lähetin teidät ilman rahakukkaroa ja laukkua ja kenkiä, puuttuiko teiltä mitään?" He vastasivat: "Ei mitään".- Anonyymi00023
On vähän tyhmää ajatella sitä aikaa kun Jeesus eli, oli opetuslasten keskuudessa ja verrata sitä tähän aikaan. Siellä mentiin apostolin kyydillä, oli lämmin ja ruokaakin helposti saatavilla.
Se mikä on sama, että ei mammona ratkaise mitään uskonasioissa. Ei köhyys on autuus eikä rikkaus tuo siunauksia. Vain Pyhällä Hengellä ja sen osallisuudella on merkitystä. Jos köyhä kiinnittää huomionsa rahaan, niin on aivan yhä huonossa asemassa kuin rikas. Raha silloin hallitsee elämää eikä Jumalan Pyhä Henki.
- Anonyymi00024
Ajaako Helluntaikirkko köyhien asiaa?
Ei aja!
Minä tiedän, että Herra ajaa kurjan asiaa, hankkii köyhille oikeuden.- Anonyymi00059
Sinä ja sinun syyttely... ET sinä muuta tiedä, mitä rienaaja povellasi panettelee...
Et näe, mitä kirkon sisällä- hengelliset isät ja äidit tekevät. - Anonyymi00066
Anonyymi00059 kirjoitti:
Sinä ja sinun syyttely... ET sinä muuta tiedä, mitä rienaaja povellasi panettelee...
Et näe, mitä kirkon sisällä- hengelliset isät ja äidit tekevät.siinäpä kommentti. hyökätään henkilöä eikä asiaa vastaan. Kyllä muuten näkkyy hedelmä joka on oman asian ajamista, ei köyhän.
- Anonyymi00026
Teot ovat ihmiselle mahdottomia täyttää, mutta ei Jumalalle. Jeesus osoitti rikkaan nuorukaisen laintäyttämisen puutteen. Ihmisen on vaikea sitä myötää, mutta Jeesus rakastaa syntisiä ja täytti lain puolestamme. Laista tulee synnintunto ja kaikki ovat syntiä tehneet, mutta saavat lahjaksi... (Room.3). Eikö ole iloinen asia?
- Anonyymi00027
Tässä varakas sydämellinen jumalaton tai kristitty nainen, en osaa sanoa hänestä varmasti, mutta hän toimii kuin kristitty eikä kuten jumalaton köyhää kohtaan. Itkuhan tuossa mulle tuli.
Tulispa Herra ja auttaisi mmeille kaikille oikeudenmukaisuuden ja rauhan ajat. Miten voisimme auttaa enemmän köyhiä? Sellaisia, jotka eivät ole renttuja huumeiden käyttäjiä ja alkoholisteja, hyväksikäyttäjiä ja rikollisia usein.
15.25 - loppuun
https://www.youtube.com/watch?v=RsgWZQVkegU - Anonyymi00028
Jeesus sanoi taivaan valtakunnan olevan sisäisesti meissä. Tiukka lakien pitäminen oli hänelle epäoleellinen asia. Maalliset rikkaudet, ahneus ja ylpeys estävät taivaan rikkauksien saavuttamista.
- Anonyymi00061
Muistakaa valinta.
Älkää panetelko "rikkaita"- jotka työllistävät- hoitavat leiviskänsä siten, että ei konkurssi uhkaa, sekä se leipä olisi pitkäikäinen sille "köyhälle" Siunatkaa heitä, jotka hoitavat rikkautta oikealla tavalla.
Isossa talossa- isot ongelmat- pienessä talossa pienet- --- eli yhteinen on kenttä...
Ei rikkaus ja ahneus, sekä ylpeys - ole muuta kuin ehkä pään omaa päätelmää.
Rikkaus ja sen hoito vaatii viisautta- ymmärrystä, sekä taitoa hoitaa yhteiskunnnan taloutta- yhteiseksi hyväksi.
Siis jättäkää rallattelunne rikas- rikas suuuuuuuri syntinen.
Höpölöpö....... jätä tuo hummani- hei - hummani hei huputiti hummani hei.
Eli älä huputa panettelussa omaa hummaasi...
vanhan laulun sanoilla.... - Anonyymi00067
Anonyymi00061 kirjoitti:
Muistakaa valinta.
Älkää panetelko "rikkaita"- jotka työllistävät- hoitavat leiviskänsä siten, että ei konkurssi uhkaa, sekä se leipä olisi pitkäikäinen sille "köyhälle" Siunatkaa heitä, jotka hoitavat rikkautta oikealla tavalla.
Isossa talossa- isot ongelmat- pienessä talossa pienet- --- eli yhteinen on kenttä...
Ei rikkaus ja ahneus, sekä ylpeys - ole muuta kuin ehkä pään omaa päätelmää.
Rikkaus ja sen hoito vaatii viisautta- ymmärrystä, sekä taitoa hoitaa yhteiskunnnan taloutta- yhteiseksi hyväksi.
Siis jättäkää rallattelunne rikas- rikas suuuuuuuri syntinen.
Höpölöpö....... jätä tuo hummani- hei - hummani hei huputiti hummani hei.
Eli älä huputa panettelussa omaa hummaasi...
vanhan laulun sanoilla....hölynpölyä. Se on mennyt riistoksi.
- Anonyymi00029
Köyhät eivät ole tänä päivänä kylläkään mielessä jos ollaan niin kovasydämisiä että ihmishenki ei paina mitään, kannatetaan väkivaltaa ja sotarikoksia, niin sellaisille paras köyhä on kuollut köyhä.
- Anonyymi00030
"Kukakas kirojaa Israjeelia sitä Jumala kirojaa."
-Raamattuinen
Jumala lupaa siunata Israelia siunaavia ja kirota Israelia kiroavia. Israelin siunaamuksisuuteen kuuluu käsittääkseni juutalaisen kansaksen uuvestisyntymyksellisyntyvyyjen puolesta rukoilu ja muijen hyvijen asijoijen toivottamminen Israjellille.
Jumala ihte on sitoutunu toimimaksimoimaan laajallisel rintamallisel Israajeeliksen puolesta – ei niinkähäänkään, että jokkiinsa tiätty henkilö tahi tahoisuus ihte kirovvaisiis, vuaan Jumala ihte rankaisoo niitännii, jotkat uhkaavoot Iisraaeelijja, ja siunaapi siunaallisoitsevaisesti Israajeeliin ihanija ja söpöjä ja mmukavija ja viisautta saaneita ja oikeuvenmukaisuutta ymmärtävjijä tukijoita kaikenmoises hallelujatiivisuujen innostavuujes ja periksantamattommuujes ihte Jeesukses kristukses, sillä silleen se on.
Korostajoitsen vielä sen verraan jotta Jumala sanoili Aapraahaamille , etteepä hän siunaahhii niitää, jotka siunoovat Aapraahaamiiseen jäläkeläisijä, ja kirovaapi varmuuvellisest net , jotka kirroovat heitä , kuten Mooseksen ekas kirjakses luvellisoimme Jumalan lupauksensa , jonka mukaan ojentautukaallisoitukaamme.
Jeesuksesta melko moinen kertovainen laulel moinen:
https://www.youtube.com/watch?v=B8TMalURfTI&list=RDB8TMalURfTI&start_radio=1
Tietenkään mitään epäjumalanpalvontaa tai murhaamista ei tule siunailla, mutta yleistilanne on se että Israelin on puolustauvuttava monellisin eri tavallisin heijän vainoojaisijaan vastaan, jotka nimmittäneet sotatilaa kansanmurhhaamiseksi vaikka nimenomaan nämä joita vastaan Israel sotii ovat niitä kansanmurhaajia, sodan aloittajia, murhaamiseen perehtyneitä ja epäjummalanpalvonnallaan sitoutuneet. Israel on kokonaiskuvassa tässä se puolustautuva ja ylivoimasellisesti syyttömämpi osapuoli, mitä sotimiseen tulee ja sotimiseen kuuluu myös hyökkäämiset, koska juutalaiset haluaisivat olla sotimatta, mutta heidän ei anneta olla rauhassa, koska saatana yllyttää seuraajiaan murhaamaan juutalaisia.
Gaza tulkoon autijoksi ja maranata Jeesus!
Lihaksikkaasti ja ylöstempaistuna pijakkoin pontevasti ylössuuntaisesti mm. David Pawsonin ja Kalevi Lehtisen ja mun maalllisen faijain luo,
Selef Urge
- Anonyymi00031
Israelin syntyhistoria sellainen, että jos asettuu Israelin puolelle, asettuu terrorismin puolelle. Siellä ovat vain terroristit keskenään eikä Jumalalla ole mitään osuutta asiaan. Vain paholainen häärää kummallakin puolella.
- Anonyymi00032
Taas valehtelet samaa saatanan valhetta kuten tuos toiseksellisessakkin ketjukkeessa ja monissa muissakin ketjuissa toistelet tuota saatanallista valhetta. Jumala suojeloo ja siunaapi Israajeelija ja rankaisoop sen vihollisii.
Selef Urge - Anonyymi00035
Anonyymi00032 kirjoitti:
Taas valehtelet samaa saatanan valhetta kuten tuos toiseksellisessakkin ketjukkeessa ja monissa muissakin ketjuissa toistelet tuota saatanallista valhetta. Jumala suojeloo ja siunaapi Israajeelija ja rankaisoop sen vihollisii.
Selef UrgeSulla vielä suurempi vale ilman mitään lähdetietoja.
Jo patalogista valehtelua, sairasta.
- Anonyymi00039
🥱🥱 Annan kenelle haluan.!! Fiksumpana myös tietäisit, että seurakunnat järjestävät ruoka-apua.
- Anonyymi00040
Lopulta se raha kuitenkin on Jumala oli sitten köyhä tai rikas. Monesti vielä enemmän jos on köyhä, vielä enemmän silloin raha on määräävässä asiassa elämässä eikä Kristus.
Juuri siitä on kyse, että mikä on ihmiselle itselleen tärkeää, mihin kiinnittää huomionsa, onko se raha vai onko se yhteys Jumalaan Pyhän Hengen kautta ja siinä eläminen vai elämysten hakeminen rahan kautta oli sitä sitten vähän tai paljon.
VT ei ihannoi köyhyyttä missään mielessä, vaan rikkautta ja menestystä pidetään Jumalan suosiollisuutena, että Jumala siunaa silloin kun on massia ja omaisuutta.
Jeesus tosin romutti tuon kuvan, kuten monet muutkin juutalaisen uskon tavat sekä ajatusmallit.
Ei Jeesuskaan ihannoinut köhyyttää, vaan sanoi ettei pidä murehtiä omaisuudesta ei kiinnittää siihen sydäntään, vaan suhtautua siihen kuten taivaan linnut, joilla on kauniit höyhenet ja ruokaakin tarjolla. - Anonyymi00044
Sananl.21:13 Joka tukitsee korvansa köyhän huudolta, hänen pitää myös huutaman, ja ei kuultaman. Biblia (1776)
- Anonyymi00045
Job.39:3 Kuka valmistaa kaarneelle ruan, kuin hänen poikansa huutavat Jumalaa, ja ei he tietä eksyksissä, kussa heidän ruokansa on? Biblia (1776) Ps.145:15. 147:9. Matt.6:26. Luuk.12:24.
- Anonyymi00046
4Moos.18:26 Puhu Leviläisille ja sano heille: koska te otatte kymmenykset Israelin lapsilta, jotka minä annoin heiltä, teidän perinnöksenne, niin tehkäät Herralle siitä ylennysuhriksi aina kymmenysten kymmenykset. Biblia (1776)
- Anonyymi00047
Kun apostolien aikaan kansalaiset myivät omaisuuttaan ja toivat siitä saadut rahat apostolien jalkojen juureen jaettavaksi puutteen alaisille, niin se tapahtuma kertoo juuri siitä, mihinkä seurakunnan keräämä varallisuus kymmenysten muodossa on tosiasiallisesti tarkoitettu myös nykyajanmuodossa eläessämme. Ja esim. luterilainen kirkko näyttää siinä hyvää esimerkkiä, koska huolehtii köyhistä ja puutteenalaisista. Mutta vastaavasti helluntailaisuudessa sekä vapaakirkollisuudessa vastaavaa köyhien ja puuttenalaisten auttamista ei tapahdu, vaan useimmiten (oletettavasti) puutteenalaisille kerätty varallisuus hukkuu 'johtajien' palkkoihin ja turhiin toisarvoisiin kuluihin.
- Anonyymi00048
Mooseksen lain mukaan kymmenykset maksettiin vain luvatun maan sadosta ja karjasta. Kymmenyksiä ei maksettu palkasta tai sosiaaliavustuksesta tai perinnöstä. Karjasta ja sadosta maksetuilla kymmenyksissä Jumalan huolehti köyhistä ja jumalanpalveluksen säilymisestä. "sillä maa on minun ja te olette muukalaisia ja vieraita minun luonani".
Jeesus itse todisti: Mitä arvelet, Simon? Keiltä maan kuninkaat ottavat tullia tai veroa? Lapsiltaanko vai vierailta?" Uuden Liiton uskovat ovat Jumalan lapsia, eikä lapsilta viedä veroa.
Mooseksen määräysten mukaan kahtena vuotena kymmenysten antaja sai syödä kymmenyksistään: Sinä et saa omien porttiesi sisäpuolella syödä jyviesi, viinisi ja öljysi kymmenyksiä etkä myöskään raavaittesi ja lampaittesi esikoisia etkä mitään lupaamaasi lupausuhria tai vapaaehtoisia uhreja tai kätesi antia,
vaan syö niitä Herran, sinun Jumalasi, edessä siinä paikassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, valitsee, sekä sinä että sinun poikasi ja tyttäresi, sinun palvelijasi ja palvelijattaresi ja leeviläinen, joka asuu sinun porttiesi sisäpuolella; ja iloitse näin Herran, sinun Jumalasi, edessä kaikesta, mitä kätesi on hankkinut.
Varo, ettet jätä osattomaksi leeviläistä, niin kauan kuin sinä elät maassasi.
Joka kolmas kaikki kymmenykset piti viedä temppeliin: Tuokaa täydet kymmenykset varastohuoneeseen, että minun huoneessani olisi ravintoa, ja siten koetelkaa minua,
Jeesuksen aikaan kymmenysten antaminen oli muuttunut keskinäiseksi juhlinnaksi ja pitoihin kutsuttiin omat tuttavat ja sukulaiset. Vaikka kymmenysjuhliin piti lain mukaan olla nimen omaan köyhillä pääsy, niin sairaat ja puutteenalaiset joutuivat halveksunnan kohteeksi. katso, siinä kaupungissa oli nainen, joka eli syntisesti; ja kun hän sai tietää, että Jeesus oli aterialla fariseuksen talossa, toi hän alabasteripullon täynnä hajuvoidetta... Mutta kun fariseus, joka oli hänet kutsunut, sen näki, ajatteli hän mielessään näin: "Jos tämä olisi profeetta, tietäisi hän, mikä ja millainen tuo nainen on, joka häneen koskee: että hän on syntinen."
Jeesus kehotti: Kun laitat päivälliset tai illalliset, älä kutsu ystäviäsi, älä veljiäsi, älä sukulaisiasi äläkä rikkaita naapureita, etteivät hekin vuorostaan kutsuisi sinua, ja ettet sinä siten saisi maksua.
Ne, jotka kuvitelmissaan elävät vanhan liiton aikaa Israelissa, antakoot kymmenykset tilleistä ja kuminoista. Mutta uudessa liitossa antaminen on vapaaehtoista. Jumalan lapset ovat vapaat. - Anonyymi00049
Anonyymi00048 kirjoitti:
Mooseksen lain mukaan kymmenykset maksettiin vain luvatun maan sadosta ja karjasta. Kymmenyksiä ei maksettu palkasta tai sosiaaliavustuksesta tai perinnöstä. Karjasta ja sadosta maksetuilla kymmenyksissä Jumalan huolehti köyhistä ja jumalanpalveluksen säilymisestä. "sillä maa on minun ja te olette muukalaisia ja vieraita minun luonani".
Jeesus itse todisti: Mitä arvelet, Simon? Keiltä maan kuninkaat ottavat tullia tai veroa? Lapsiltaanko vai vierailta?" Uuden Liiton uskovat ovat Jumalan lapsia, eikä lapsilta viedä veroa.
Mooseksen määräysten mukaan kahtena vuotena kymmenysten antaja sai syödä kymmenyksistään: Sinä et saa omien porttiesi sisäpuolella syödä jyviesi, viinisi ja öljysi kymmenyksiä etkä myöskään raavaittesi ja lampaittesi esikoisia etkä mitään lupaamaasi lupausuhria tai vapaaehtoisia uhreja tai kätesi antia,
vaan syö niitä Herran, sinun Jumalasi, edessä siinä paikassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, valitsee, sekä sinä että sinun poikasi ja tyttäresi, sinun palvelijasi ja palvelijattaresi ja leeviläinen, joka asuu sinun porttiesi sisäpuolella; ja iloitse näin Herran, sinun Jumalasi, edessä kaikesta, mitä kätesi on hankkinut.
Varo, ettet jätä osattomaksi leeviläistä, niin kauan kuin sinä elät maassasi.
Joka kolmas kaikki kymmenykset piti viedä temppeliin: Tuokaa täydet kymmenykset varastohuoneeseen, että minun huoneessani olisi ravintoa, ja siten koetelkaa minua,
Jeesuksen aikaan kymmenysten antaminen oli muuttunut keskinäiseksi juhlinnaksi ja pitoihin kutsuttiin omat tuttavat ja sukulaiset. Vaikka kymmenysjuhliin piti lain mukaan olla nimen omaan köyhillä pääsy, niin sairaat ja puutteenalaiset joutuivat halveksunnan kohteeksi. katso, siinä kaupungissa oli nainen, joka eli syntisesti; ja kun hän sai tietää, että Jeesus oli aterialla fariseuksen talossa, toi hän alabasteripullon täynnä hajuvoidetta... Mutta kun fariseus, joka oli hänet kutsunut, sen näki, ajatteli hän mielessään näin: "Jos tämä olisi profeetta, tietäisi hän, mikä ja millainen tuo nainen on, joka häneen koskee: että hän on syntinen."
Jeesus kehotti: Kun laitat päivälliset tai illalliset, älä kutsu ystäviäsi, älä veljiäsi, älä sukulaisiasi äläkä rikkaita naapureita, etteivät hekin vuorostaan kutsuisi sinua, ja ettet sinä siten saisi maksua.
Ne, jotka kuvitelmissaan elävät vanhan liiton aikaa Israelissa, antakoot kymmenykset tilleistä ja kuminoista. Mutta uudessa liitossa antaminen on vapaaehtoista. Jumalan lapset ovat vapaat.Aabraham maksoi kymmenykset vaikka hän eli Uuudessa Liitossa.
- Anonyymi00063
Anonyymi00049 kirjoitti:
Aabraham maksoi kymmenykset vaikka hän eli Uuudessa Liitossa.
Aabraham maksoi yhden kerran kymmenykset, eikä Aabraham maksanut kymmenyksiä omasta, vaan ryöstösaaliista! Abram antoi hänelle kymmenykset kaikesta saaliista.
Kymmenyksiin sisältyy maksajaa korkeamman pappeyden tunnustaminen, siis kymmenysten maksaminen ja kymmenysten ottaminen on nikolaiittain tekoja, jakoa maallikoihin ja ylempään papistoon. Jeesus vihaa nikolaiittain tekoja. - Anonyymi00068
Anonyymi00063 kirjoitti:
Aabraham maksoi yhden kerran kymmenykset, eikä Aabraham maksanut kymmenyksiä omasta, vaan ryöstösaaliista! Abram antoi hänelle kymmenykset kaikesta saaliista.
Kymmenyksiin sisältyy maksajaa korkeamman pappeyden tunnustaminen, siis kymmenysten maksaminen ja kymmenysten ottaminen on nikolaiittain tekoja, jakoa maallikoihin ja ylempään papistoon. Jeesus vihaa nikolaiittain tekoja.Oletko varma, että Aabraham ei maksanut muitakin kymmenyksiä.
Mistä Jeesus sai rahat evankeliumin julistamiseen?
Esim. Ylhäisiltä naisilta.
- Anonyymi00050
Helluntalaiset pistävät omiaan.
- Anonyymi00053
Ohje on kuin kommunistivasemmisto ohjekirjasta,anna kaikki rahat työtävieroksuville luusereille,jotka makaavat himassa ja nostavat Kela tukia. Ei kannata ottaa oppia ikivanhoista ohjeista...
- Anonyymi00055
Jo maksaa kymmenykset hell-pastorin mukaan tulee siunaukset.
Näin on opetettu. - Anonyymi00056
Jeesus kehoitti antamaan rahaa köyhille helluntaipastorin vastustelusta huolimatta.
- Anonyymi00058
Jeesus kehoitti myös menemään töihin !
- Anonyymi00060
Anonyymi00058 kirjoitti:
Jeesus kehoitti myös menemään töihin !
Minne menit tänään töihin ?
- Anonyymi00062
Sähkö on pirun kallista seurakunnalle.
Seurakunnan Bändi tarvii sähköä kerran viikossa.
Sähkön hinta on se yhteenlaskettu hinta, jonka osat ovat:
Energian hinta
Siirtomaksut
Perusmaksut
Verot
Huoltovarmuusmaksu- Anonyymi00064
Se on pientä kirkkojen lämmityksen rinnalla.
Suuria korkeita rakennuksia pidetään lämpimänä muutamalle mummulle joita kelataksi kuskaa eestaa.
Vauvakaste tuled kalliiksi.
- Anonyymi00065
Ei kun anna rikkaille ennemmin.
- Anonyymi00069
Jeesus ei niin kovin paljon työntekemiseen kehoittanut eikä itse antanut siitä esimerkkiä vaikka sanoi kyllä tekevänsä töitä alati, eikä siten vietä sapattia, mutta käytännössä oli vain moottoriturpa.
Paavali taasen kehoitti joutavan selittäjiä tekemään työtä käsillään mikä on hyvä neuvo tämän päivän hörhöille. Kuten monet muutkin UT:n neuvot ovat varsin päteviä vaikka eivät ole lakeja, vaikka UT:ssa ei ole yhtään lakia, mutta erittäin hyviä ohjeita silti kuten se että tulee tehdä töitä käsillään eikä käyttää aikaansa turhan jaaritteluun netissä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site1926576Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto1065483Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1253448Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT2653415Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa
Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat872425Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku32145Sinä et halunnut sitoutua
Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne191846Läppärit kahviloissa
Aika omituista nykyään, että mennään ”trendikkäästi” tekemään lämppärillä töitä kahviloihin ja viedään moneksi tunniksi521822Persut pettävät ja valehtelevat aina
Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val581763- 981396