Halukkaiden koalitio Grönlannin puolustamiseksi

Anonyymi-ap

Joko on kasassa ja rahoitus selvillä?

17

172

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Grönlannissa ei pahimmassakaan tapauksessa ole luvassa sellaista kansanmurhaa, mitä Putin tekee Ukrainalle.

Siispä jatketaan samalla vanhalla tiellä ja pysäytetään Venäjän harjoittama ukrainalaisten kansanmurha. Se tulee oikeasti PYSÄYTTÄÄ. Grönlannin suhteen voimme vain vähän nurista.

• Anonyymi00004

Ukrainan väkiluku on yli 650 kertainen grönlantiin verrattuna, joten ei USA samansuuruusluokan kansanmurhaa Grönlannissa varmaankaan sillä perusteella saa aikaan.

• Anonyymi00009

Eurooppalaiset ei saa edes rötösteleviä kehitysmaalaisia kuriin ja karkotettua.

Eurooppalaisilla ei ole minkäänlaisia mahdollisuuksia USAn ammattiarmeijaa vastaan.

• Anonyymi00010

Nato tulee tiensäpäähän vuoden sisällä .

• Anonyymi00012

Naton tehtävä on ollut toimia täytteenä että sotilaallista tyhjiötä missään Natomaassa ei pääse syntymään .

• Anonyymi00013

Yhteisvelalla todennäköisesti hoidetaan. Ainakin Suomi pyrkii hoitamaan puolustus- ja hyökkäysmenot velkarahalla.

• Anonyymi00014

Ja Suomi etunenässä ottamassa lisää lainaa....
      Kyllä yksi Suomi saadaan hävitettyä kartalta tällä Kokoomus menolla

• Anonyymi00016

"Naton tehtävä on ollut toimia täytteenä että sotilaallista tyhjiötä missään Natomaassa ei pääse syntymään ."

Nato-suomeen syntyi hetkessä sotilaallinen TYHJÄPÄISYYS.

STUPIDO STUPIDO STUPIDO

• Anonyymi00017

Laitetaanpa nyt vähän jäitä hattuun, vaikka sitten sitä Grönlannin ikijäätä.

Mitä Trumpin suurista suunnitelmista lopultakaan on toteutukseen asti päässyt?

Odotan yhä aurinkorasvapurkin ja rantatuolin kanssa sitä Gazan Rivieran toteutumista.

• Anonyymi00019

Jäitä hattuun, kun on saatu Trump ensin kovalla propagandavyörytyksellä uskomaan, että Grönlannin jäätiköt varmasti sulavat ja että Kiina tai Venäjä muodostaisivat todellisen uhan arktisella alueella vetämällä suorat yhtäläisyysmerkit Ukrainasta sinne. Huhheijaa, ketkähän tässä oikeasti sekaisin ovat?

• Anonyymi00018

Häkkänen on ostanut jo uuden talvipuvun. Jos lähtö tulee.

• Anonyymi00020

Ruotsissakin on paljon mineraaleja.
      Milloin Ne ryövätään😃

• Anonyymi00021

Autonominen saari,,no höh,,ketä kiinnostaa,pitäköön Trumpin sen

• Anonyymi00022

USA:lla itsellään on menneisyys vanhana Ison-Britannian siirtomaana, josta asemasta se pääsi vasta itsenäistyttyään 1776. Tästä syystä USA on perinteisesti suhtautunut negatiivisesti siirtomaiden hankkimiseen merien takaa. Maa toki levittää taloutensa vaikutusvaltaa ja pitää molempia Amerikan mantereita takapihanaan, mutta olemassa olevien itsenäisten valtioiden itsenäisyyttä USA ei lähtökohtaisesti pyri kiistämään.

"Monroen oppi" (1823) heijastelee noita tuntoja. Sen mukaan Euroopan siirtomaavallat eivät saa perustaa uusia siirtokuntia Amerikkaan eikä sekaantua läntisen pallonpuoliskon itsenäisten valtioiden asioihin, vastineeksi Yhdysvaltain pysyessä erossa Euroopan politiikasta, 1800-luvun alussa Euroopan suurvaltojen imperialismi ja siirtomaiden hankkiminen ei ollut suinkaan ohitse, ja tämän nuori USA näki yhä itselleenkin uhkana.

Tätä taustaa vasten olen varma, että USA ei kaavaile Grönlannista 51. osavaltiota. Todennäköisesti itsenäiselle Grönlannille tarjotaan samantapaista asemaa kuin on Tyynenmeren valtioilla Palaulla ja Mikronesialla. Nämä ovat sopineet, että jos tiukka paikka tulee, amerikkalaiset sotilaat ovat ne ainoat, joita saarivaltioiden alueella tullaan sallimaan. Normaalioloissa näitä ei siellä kuitenkaan pidetä. Sopimusta vastaan USA maksaa Tyynenmeren valtiolle tietyn summan vuosittain. Eräänlainen win-win siis, eivätkä kyseiset maat ole järjestelystä hirveästi napisseet, kun heidän elinkeinovalikoimansa on muutenkin kovin rajoitettu.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      87
      6042
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      328
      5240
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      20
      2668
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      51
      2615
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      84
      1865
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      104
      1682
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      112
      1546
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      17
      1521
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      121
      1430
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      133
      1393
    Aihe