Kysymys Usko Toivoselle:
Ovatko nämä Jeesuksen Paavalille antamat sanat
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan"
vähemmän luotettavia kuin nämä Jeesuksen sanat
"Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa"?
Näin sinä nimittäin väität.
Miksi?
Jeesuksen sanat vs. Jeesuksen sanat
10
125
Vastaukset
- Anonyymi00001
Jeeses Kristus on Logos. Hänessä pysyy kaikki yllä. Jeesus Kristus ei edusta kaaosta, joten Hän aja ketään nihilismiin. Ihminen, joka kiistää ristiriidan olemassaolon tilanteessa, jossa on kyse ilmeisestä ristiriidasta, edustaa kaaosta ja nihilismiä. Hän edustaa sitä tietoisesti tai silkkaa typeryyttään.
- Anonyymi00003
Raamttu ei ole yhtä kuin Jeesus ja Raamatun jakeet eivät ole yhtä kuin Jeesus. Jeesus Kristus on ylösnoussut Messias eikä jokin kirja tai lauseita tuossa kirjassa. Kirjaa tulee lukea Jeesuksen valottamana eikä Jeesusta kirjan valottamana.
Jeesus ei ole yhtä kuin jokin Raamatun suomennos. On mahdollista päättää olla tuntematta mitään muuta kuin Jeesus ja hänet ristiinnaulittuna. Se tapahtuu uskomalla sovituksen sanaaan niin kuin se on kirjoitettu. Tlläin ei lme tarrvis loikkia pitkun kirjaa. Tällöin keskipisteenä on Jeesus itse eikä jokin kirja. Ja tämä kutsumus on mahdollista säilyttää. - Anonyymi00004
Matt.13:58 Ja ei hän siellä monta väkevää työtä tehnyt, heidän epäuskonsa tähden. Biblia (1776)
- Anonyymi00005
1Kor.1:17 Sillä ei Kristus minua lähettänyt kastamaan, vaan evankeliumia saarnaamaan, ei sanan viisaudella, ettei Kristuksen risti turhaan menisi. Biblia (1776)
- Anonyymi00006
Usko Kalevi Toivonen ei ole juuri nyt tavoitettavissa.
- Anonyymi00007
Onko järkevää saivarrella asioista ja niiden ilmaisuista, koska asian ilmaisu on väljyyttä tarjoava. Tarkoitus on kokonaisuudessa täysin selvä ja mahtuu kristillisyyden ytimen toleransseihin.
- Anonyymi00008
Uusi kikka sontia sovituksen sanan päälle! Syyttää SAIVARTELUSTA. Ja siis aina toki sitä, joka haluaa tuoda sovituksen sanaa julki, ei sitä toista osapuolta. 😅😅😅
- Anonyymi00009
Unitaristit väittävät, että Jumala muka pelastaa kaikki ihmiset automaattisesti mutta ei Jeesus ole niin sanonut.
Joh. 3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
3:4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
3:6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
3:7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
3:8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."- Anonyymi00010
Näitä samoja idioottimaisia sianpaskavalheita saa olla alituiseen korjaamassa. Kristityt universalistit eivät väitä mitään tuollaista. Mutta kun olet itse niin epävarma omista ajatuksistasi, niin pakkohan sinun on puhua paskaa asiasta, josta et mitään ymmärrä.
Mutta mistä marakatin ahterista sinä tuon unitaristi-sanan esille kaivoit?! 😂
Opettelisit edes perustermit sillä tavoin, ettet tekisi itsestäsi täyttä aasia, törppö.
- Anonyymi00011
Kirjoitat: >>Näin sinä nimittäin väität.>>
Miksi noin syytät? En ole koskaan noin väittänyt.
Nuo molemmat ovat suorat siteeraukset Raamatun ilmoituksesta ja olen useasti todennut, että en löydä noissa ristiriitaa Raamatun ilmoituksen kanssa.
Molemmat sanankohdat ovat luotettavat.
Ja miksipä eivät olisi, Paavalihan sai Jeesukselta nuo Apt. 26 tekstikohdan mukaiset sanat julistustyötään varten.
Jeesus antoi lähetyskäskyn Paavalia varten:
"Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän avaamaan heidän silmänsä, "? ( Apt 26:17-18)
Miksi Paavali olisi sitten ollut noudattamatta saamaansa palvelutehtäväänsä julistamalla sitä vastoin.
Ei Paavali tuossa 2. Kor 5. luvun tekstikohdassakaan julista mitään sellaista, mikä olisi ollut vastoin Jeesuksen antamaa tehtäväkuvausta.
Ongelma kysymyksesi taustalla on se, että irroitat Paavalin julistuksesta vain tämän yhden jakeen ja silloin näet siinä, mikä sinun tuleekin nähdä, että tässähän on ristiriita, vaikka niin ei ole.
Sen sijaan, jos luet tuon jakeen siinä yhteydessä, missä se on, niin asia selviää, että eihän tässä olekaan mitään ristiriitaa, ristiriidan tekee oppi, mikä asettaa ehdot, mitä Raamatun kirjoituksissa saa lukea, ja mitä taas ei saa lukea.
Tuossa virassaan, johon Jeesus Paavalin asetti, Paavali todistaa, että hän julistaa evankeliumia, että kaikki saisivat sen kuulla, ettei se keneltäkään jäisi julistamattomuuden vuoksi peittoon, kuulematta.
1 Sentähden, kun meillä on tämä virka sen laupeuden mukaan, joka on osaksemme tullut, me emme lannistu,
2 vaan olemme hyljänneet kaikki häpeälliset salatiet, niin ettemme vaella kavaluudessa emmekä väärennä Jumalan sanaa, vaan julkituomalla totuuden me suositamme itseämme jokaisen ihmisen omalletunnolle Jumalan edessä.
3 Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat,
4 niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva.
5 Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden. ( 2Kor 4)
Valkeus loistaa Kristuksen kirkkauden evankeliumista, jotta ihmiset uskoisivat.
"että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa"
Tässä sovituksen virassa Paavali julistaa sovituksen sanaa.
18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
(2Kor 5:18-21; 2Kor 6:1-2)
Ristiriidat tekstien suhteen tulee opin rajoista, siis opin mikä ei alistu kirjoitetun sanan alaisuuteen, oppi ei hyväksy, pään päätelmät ei hyväksy, ihmismieli ilman Jumalan Hengen vaikutusta ei pääse sanan tuntemukseen.
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit846014KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3185096Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202648Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei462588Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852831822Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1031659Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro171521- 1081471
Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1331393seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1191392